Itselläni on tämmöinen hyvin moniselkoinen ongelma jonka yritän tässä nyt jotenkin järkevästi selittää.
Eli siis tunnen erään tytön jonka kanssa ollaan oltu jo ihan teini-iästä asti kavereita, mutta tyttö on siis seurustellut oikeastaan koko 7 vuotta minkä ollaan tunnettu toisemme. Joskus muutama vuosi sitten tyttö oli muutaman kuukauden sinkkuna, mutta koska asuimme vielä silloin eri paikkakunnilla niin ehdimme nähdä vain kerran sen aikana. Tuli vietettyä ihan mukava ilta ja nukuttua vierekkäin lopulta, mutta ei sen enempää. Itse olen kuitenkin ollut oikeastaan koko ajan tytöstä kiinnostunut enemmänkin kuin kaverina.
Nyt sitten pari kuukautta sitten tyttö erosi poikaystävästään ja ollaan pari kertaa tytön kanssa kahvilla jo käyty. Mutta ongelmahan tässä on tietenkin se, että tyttö pitää luonnollisesti tätä vain kavereiden välisinä tapaamisina, kun taas itse haluaisin enemmänkin tästä tulevaisuudessa.
Unelmatilanne tässä olisi se, että jotain pientä tapahtuisi tytön kanssa vaikkapa baarissa tai jossain ja siitä olisi helpompi lähteä johdattelemaan siihen tunteiden paljastamiseen ja kyselyyn josko tästä tulisi jotain muutakin.
Eli lyhykäisyydessään ongelma on siis se, että pystyykö näin pitkän kaverisuhteen vielä muuttamaan seurusteluun? Ja miten tässä olisi fiksua edetä, kun tunteiden tunnustaminen ei kyllä ainenkaan kuulosta fiksulta idealta koska jos vastakaikua ei tulisi, niin kaverina oleminen olisi aika vaikeaa sen jälkeen.
Kaverista vakavempaa?
2
166
Vastaukset
- rengastaja
miten joku suhtautuu tunteiden tunnustamiseen on hyvin yksilöllinen asia. mä voin tähän kertoa muutaman oman kokemukseni vaikkei ne olekaan ihan täsmälleen samanlaisia tilanteita kun sulla.
olen ollut naimisissa miehen kanssa jonka kanssa alun perin olin kaveri. suhde kesti 11 vuotta, erottiin 3 v sitten. päätä paikatessa meni noin puoli vuotta, sen jälkeen olemme palanneet kavereiksi. ja tällä tarkoitan että: voidaan puhua toisillemme omista nykysuhteistamme ilman mitään taka-ajatuksia. voidaan käydä kahvilla, leffasssa, lenkillä. se onnistuu sillon jos toista arvostaa eikä jää mitään riitelemistä rasittamaan ja katkeroittamaan.
mulla on eron jälkeen ollut 2 ystävää jotka on osoittaneet ihastuksensa minuun hyvin suoraan ja joille olen joutunut antamaan pakit. molemmat ottivat ne sillä hetkellä varsin raskaasti mutta kummankin kanssa olen päässyt taas takaisin hyviin väleihin. siinä on semmoinen kauhun paikka että vaikka kuinka hienotunteinen yrittää olla se tilanne loukkaa silti, sille vaan ei mahda mitään. ja siitä toipuminen kestää mutta on mahdollista.
on ollut tilanne myös toisinpäin. itse olen rakastunut mieheen jonka kanssa minulla on ollut vuoden verran seksi/ystävyyssuhde. puolen vuoden jälkeen minulle tuli se piste jossa en vain voinut olla kertomatta asiasta koska muutakaan en oikeastaan voinut tehdä. en varsinaisesti saanut pakkeja mutta en myöskään samanlaista vastakaikua tunteilleni. tilanne jatkui ja jatkuu edelleen samalla tavalla kuin ennenkin, käytännössä kuitenkin olemme lähentyneet toisiamme. aika ajoin puhumme missä mennään mutta ei turha jauhaminen myöskään johda mihinkään. olen ottanut sen niin että ei elämässä voi kaikkea saada, se mitä nyt tapahtuu on sen arvoista ja kun se loppuu niin se loppuu. toivon että ystävyys säilyisi sen jälkeen. - voi vain kokeilla.
Ensinnäkään sitä unelmatilannetta ei tule tulemaan. Ei mikään mene kuin haaveissa. Käytännössä sä joko teet aloitteen jonkinmoisessa vähemmän ihanne tilanteessa kuin mielikuvissasi tai sitten et tee mitään. Kukaan ei tiedä kuinka käy ja miksi käy, miten käy. Joillakin pystyy, toisilla ei. Sitäkään ei voi tietää, ei voi myöskään tietää kestääkö seurustelu vai ei. Tiedät itsekin, että sitä kristallipalloa ei ole, miten toimia tai ei. Olennaista onkin siis vain toimia, tyylillä tai paikalla ei ole merkitystä, koska jos se tilanne tulee eteen, siitä on otettava kiinni, jos haluaa kokeilla. Lisäksi riippuu myös toisesta, kuinka valmis on suhteeseen edellisen jälkeen, onko hajalla niistä ja ei osaa kuvitellakaan ketään. Tai miten suhtautuu mahdollisesti sinun aiempiin suhteisiisi. Kukaan ei voi tietää mitään eikä vastata. Voi vain kokeilla, onnea jos yrität.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544025On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742427Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801653- 801590
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581111