Julmettu päänsärky ja anemia

anrian

Perjantaista asti on ollut päänsärkyä. Lauantai-illasta asti särky on ollut pahimmillaan sellaista, että ei pysty ollenkaan nousemaan pystyyn, istumaan tai seisomaan, koska silloin päähän sattuu niin julmetusti. Kun menee makaamaan, särky helpottaa. Aamuisin päähän ei satu, vaan särky ilmestyy jonkin ajan kuluttua ylös nousemisesta. Olin sunnuntai-illalla asian takia lääkärissä ja sain lähetteet labraan ja röntgeniin siltä varalta, että kipu johtuisi poskiontelotulehduksesta, koska viikko sitten oli flunssaa. Selvisi ainoastaan, että hemoglobiini on laskenut 98:aan ja käskettiin alkaa syömään rautaa. Olo on ollutkin aika heikko ja väsyttänyt koko ajan.

Mutta mitä mahtaa olla tämä päänsärky, siihen ei kukaan osaa sanoa mitään. Pitääkö tässä vain odotella, että särky menee ohi? En pysty tekemään yhtään mitään muuta kuin makaamaan sängyssä ja nousen vain vessassa käymään, syömään ja suihkuun ja sekin sattuu päähän kuin synti! Äsken tuli nukuttua pari tuntia ja nyt on taas sellainen olo, että jaksan hetken kirjoittaa kannettavalla tässä sängyllä... Särkylääkkeet eivät auta. Olen kokeillut eri merkkejä, mutta apua ei löydy.

Päänsärkyni tuntuu lähinnä ensin otsassa ja sitten pahimmillaan myös takaraivossa, niskassa, yläselässä ja jopa käsivarsissa. Onko kenelläkään tietoa tai kokemusta tällaisesta päänsärystä? Liittyykö jotenkin anemiaan? Haluaisin päästä tästä eroon...:(

Kiitos jo etukäteen!

6

4144

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siili

Tiedän, että yksi raudanpuutosanemian oireista on päänsärky, mutten tiedä sen tarkemmin, millainen päänsärky sille on ominaista. Poikaystäväni sai aikoinaan pienestäkin rasituksesta helposti päänsärkyä kärsiessään anemiasta, esimerkiksi bussipysäkille juokseminen saattoi laukaista päänsäryn. Myös sen muistan, että rautatablettikuurin aloittaminen auttoi todella nopeasti tuohon oireeseen.

Tuo kivun hirvittävän pitkä kesto ja laaja kipualue kuulostavat minusta kyllä huolestuttavilta. =/ Voivatko niska- ja hartialihaksesi olla noin pahassa totaaliblokissa, kun tuo jotenkin kuulostaa niskajännityspäänsäryltä..? Itse saan kuukautisten aikaan vastaavanlaisen usean päivän päänsärkyputken ja kaikki jännityspäänsärystä kärsivät ovat oireitani kuunnellessaan todenneet ne täsmälleen samanlaisiksi kuin heillä: aristavia kohtia kasvoissa ja päänahassa ja särky on aaltoilevaa.

• Nina
      • tsadam

Horton ei kestää päiviä putkeen ja lisäksi muut oireet (silmän takainen jomotus, kyynelvuoto, toispuolinen, paikallisempi särky) olisivat varmaan tulleet esiin.
        Itse epäilen tensiopäänsärkyä. Käy hierotuttamassa niskalihaksesi ja muista, yhdellä kerralla lihakset saa vasta auki, joten hoito vaatii useita hierontakertoja.

• Liisamaija

Minä löysin avun migreeniin akupunktiosta ja samalla se paransi monta muutakin vaivaa... Mies meni myös pitkän suostuttelun jälkeen akuhoitoon ja oli aivan ihmeissään, kun tinnitus hävisi ja niska-hartiaseutukipu. Akupunktiohoito on vanha hoitomuoto, joka todella tehoaa ja olo on virkeä hoidon jälkeen. Pari käyntiä riittää ja sen jälkeen silloin tällöin.

• Eltsuilija

Hei!
      Tarinasi kuulosti kyllä niin tutulta, että oli ihan pakko vastata sun viestiin. Mulla on ollut anemia nyt jo ties monettako kertaa ja tuo päänsärky oli yks suurinpia oireita muiden lisäksi. Päänsärky rupesi heti hiukan helpottamaan kun rupesin syömään rautaa. Mikään muu siihen ei ole tehonnut. Ei sitten mikään särkylääke! Itse syön ainoastaan nestemäistä Ferronolia tai Ferrofortea. Imeytyy hyvin ja on ihan luonnollinen rautavalmiste.Toivon, että tästä on sinulle jotain apua. Ei muuta kuin rautaa vaan ja kovaa kyytiä niin kyllä se siitä pikkuhiljaa helpottaa. Toki päänsäryille voi olla monia syitä. Mutta mun päänsärkyjä tutkittiin, paljon eikä mitään muuta järkevää syytä löytynyt. Ja itse sit hokasin tuon et se rauta helpottaa pikku hiljaa. Tsemppiä!

• Eltsuilija

Niin piti vielä sanoa, että sun oireet kuulosti vaan hyvin samankaltaisilta kun itsellänikin. Mutta onhan se jo aika selvää, että koko kroppa rupeaa menemään jumiin jos happea kulje riittävästi lihaksille raudan puutteen vuoksi...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      20
      2242
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      76
      2185
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      41
      2069
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      52
      1438
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1366
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      893
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      63
      892
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      781
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      753
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      33
      744
    Aihe