Östersundomin Ponikoulu

kyseliävain

Mitä mieltä olette östersundomin ponikoulusta? Olen kuullut juttua että se olisi mukava paikka, jossa olisi hyvä opetus ja kivat ponit.
Haluaisko joku kertoa enemmän tästä tallista, jos on kokemusta yms tietoa ? =)

55

7635

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ponityttöö

Jepjep!
      Östiksessä on tosi kivat ja kiltit ponit, ei mitään automaatteja mutta tekee kyllä parhaansa joka tunnilla =) Opettaja on tosi kiva ja taitava ! Tallilla on muutenkin tosi kiva ilmapiiri, "isot" tytöt auttavat aina pienempiä yms =)
      Tallilla on maneesi ja kenttä maastoja.
      Se on tosi kiva pienikokoinen ratsastuskoulu!

• !!!!!

yhdyn ponityttöön! östikses on iha sika kivat ponit ja tosi kiva ridaope! östikses on myös ihan mahti ilmapiiri!! (=

• s6s9s0s2

Asia on juuri kuten ponityttöö kirjoittaa.
      Ponit ovat mukavia ja jos ne olisivat automaatteja jäisi oppiminen kovin vähälle.
      Tunneilla hypätään suht usein, joka on hyvää harjoitetta ratsastajille.
      Opettaja muistaa positiivisesti kehua oppilaitaan ja toiminta on mukavan pienimuotoista meidän mieleen, käymme siellä nyt toista vuotta.
      Ponit kivoja ja kukaan ei yritä tieten tahtoen ratsastajaa selästään, kaikkia harjoitteita voi tehdä, meno on reipasta eikä mitään nysväämistä, johon olen myös törmännyt.
      Edellisen paikan ongelmaksi tuli pakkasrajat -15, jolloin poni eivät liikkuneet, eivät juuri tarhailleetkaan ja kun pakkasia oli riittävän monta päivää ponit käyttivät energiansa ratsastajien "kiikuttamiseen".
      Olen enemmän kuin tyytyväinen tallinvaihtoon.
      Suosittelen paikkaa niin aloitteleville ponihemmoille, kuin myös varttuneemmille.....

• diidaa

Hyvinhoidettu, mukava ja siisti paikka.
        Suosittelen.

• s6s9s0s2

Juu, homma toimii, mutta....
      Katos ponien hoitopaikalle ei olisi pahitteksi. Tuntuu tota sadetta riittävän ja vaikka ponit pihatossa asustellessan kastuvatkin, niin tietynlainen mukavuus
      ponin kuntoonlaitossa pitäisi olla ja katos estäisi myös ponin satulan kastumista etukäteen, kun ratsastus kuitenkin sateella suoritetaan maneesissa.
      Ja uskallan epäillä, että on myös joillekuille potentiaalisille asiakkaille myös tietynlainen ongelma, kun ei nykyään ole ns. "pesunkestäviä" hevosihmisiä kuin vähemmistö.
      Lisään vielä, että pihatto on ok, ponien arvojärjestys on kohdillaan eikä tarvitse niinkään olla huolissaan että kävisivät toisiaan potkimaan jos sattuvat liian lähelle.
      Ja edelleen kiitosta työstään motivoituneelle ratsastuksenopettajalle ;)
      Jaksaa olla kannustava ja ystävällinen myös pienille asiakkailleen.
      Suosittelen !

• ponnyliini

haahaaa...

• miimo

Eikö poneilla ole karsinoita?

• tidididii

Poneilla on tarha, jossa on suuuuri ja lämmin pihatto. Niille rakennetaan parhaillaan katosta, jossa ne voidaan laittaa kuntoon kun mm. sataaa (:

• hei!

siellä on kuulemma myös hevosia aikuisratsastajille,minkä tasoisia,ja hevosetko myös pihatossa?

• Östikses ridaaja!

Hevoset kaikki ihan hyvän tasoisia ja mukavia sekä toimia ja kilttejä kyllä sieltä ainakin kaksi helpon A tasoista hevosta löytyy sekä pienryhmiä joissa on vain viisi henkilöä ja sillee talli on mukava vaikka ponit osaavatkin ratsatajia selästä heittäääjos ei ole tarkkana ja sillee mutta olen tyytyväinen talliiin kyllä

• öä

ei ne hevoset ole samassa pihatossa, ne on tallissa ja sit tarhoissa :))) jaa tasoltaan heB - vaB varmaankin. :))

• siellä on kuulemma pääntautia nyt ilmennyt

• ...

Siellä on vain yhdellä yksityisponilla on pääntauti. Poni on eristetty ja kauempana muista hevosista / poneista.

• Jatkan tuohon

Lisään tuohon ''...'' kommenttiin vielä että tuo kyseinen poni on eristetty muista poneista/hevosista yli 3-4 viikkoa ennen kuin tämä kyseinen pääntauti todettiin ja ponilla ei ollut mitään pääntautiin viittaavia oireita.

• kisu

Ponilla oli nimenomaan pääntautiin viittaavat oireet

• noniiin.

No sillä ei niinkään ole merkitystä, kyseinen poni on eristetty, tallin muut hepat ja ponit ovat terveitä eikä kellään niistä ole pääntautiin viittaavia oireita. Kaikki siis ok :)

• Susanna
    • Tallikiusatun äiti

Östersundomilla liikkuu juoruajia. Minun tyttäreni ratsasti siellä ennen, mutta tuli tallikiusatuksi. Tallitytöt juorusivat ja supattelivat pahaa tyttäreni selän takana! Opettajat sanoivat vain, että talliporukka on mukavaa ja yhteishenki hyvä! Hän ei uskonut moista. Hoitajat piilottelivat hänen tavaroitaan, ja kerran kun ilmoitin uudelleen opettajalle, he eivät uskoneet tallitytöiltä moista käytöstä. Ainut vaihtoehto oli lopettaa Östersundomissa käynti ja aloimme käymään Ruskeasuolla. Siellä oli ja on edelleenkin hyvä opetus ja mainio yhteishenki!

• poniäiti

Asiahan on niin, että kaikilla talleilla tapahtuu kuvaamaasi. Se on vaan kylmä totuus...

• Pakko sanoa

Pakko sanoa että itse en ole tuollaisesta siellä kuullut. Siellä kaikilla on omat porukat missä ollaan ja kenestäkään ei puhuta pahaa tai supatella selän takana. Ja opettaja puuttuu heti kiusaamiseen ! Ihmetyttää kyllä miksi laitoit opettajaT siellä on vain yksi opettaja... Annat vain huonoa mainetta. Östersundomin ponikoulu on oikeasti todella hyvä paikka harrastaa ratsastusta opetuksen ja tallihengen kannalta!

• Tallin vaihtaja

Itse käyn tällä hetkellä ruskeasuolla, mutta olen vaihtamassa tallia tallikiusaamisen, ilkeitten opettajien sekä huonon ilmapiirin takia ja yksi vaihtoehdoista on juuri tämä östersundominponikoulu, mutta hyvä jos tyttärenne tykkää käydä ruskeasuolla, mutta minut opettaja on saanut itkemään monestikkin.

• Ponikoulu

Itse (aikuinen) käyn kyseisellä tallilla ja täytyy sanoa että olen supertyytyväinen. Lisäksi tyttäreni käy myös siellä tunneilla. Opetus on oikein hyvää. Toki siellä on jotain pikku juoruilua, mutta eiköhän joka tallilla ole sitä pikkutyttöjen keskuudessa. Jos sellaista kuulee, kannattaa siitä puhua ihan rehellisesti kiusaajien kanssa suoraan ja tietysti kertoa opettajalle tapaukset myös. Porukka on siellä kyllä tosi kivaa ja apua saa kun avaa suunsa.

• poneista huolestunut

Östersundomin Ponikoulua pyörittää rahanahne (tai sitten vain oikeasti eläinten hyvinvoinnin edellytyksistä tietämätön) nainen, joka kuluttaa tuntitoiminnallaan ponit puhki. Tallista on tehty monta valitusta Suomen Ratsastajainliitolle mm. siitä, että ponit menevät liian monta tuntia päivässä, säilöheinän laatu on huono (eivätkä ponit saa muuta ruokaa) ja pihatto on nipinnapin tarpeeksi tilava isolle laumalle. Kaksi ponia on kuollut/jouduttu lopettamaan, koska sairauksiin ei olla puututtu vakavasti, ja hevoset on laitettu silti menemään muiden perässä tunneille. Innoissaan olevat "pikku tallitytöt" eivät välttämättä asiaa huomaa, mutta jokainen täysijärkinen aikuinen, joka on käynyt tallilla useammin kuin kerran, varmasti huomaa puutoksia. Jos haluat harrastaa ratsastusta vastuullisesti ja kannattaa paikkaa, jossa hevosia kohdellaan eläiminä, ei koneina, suosittelen valitsemaan toisen paikan.

• Kisu

Koska valitettavasti et näytä tietävän kuinka asiat oikeasti ovat, joudun hiukan korjaamaan käsitystäsi tallista ja sen toiminta tavoista. Mielestäni on nimittäin moukkamaista kirjoitella keskustelupalstoille asioista joista ei ole viitsinyt ottaa selvää. 29.6. eläinlääkäri kävi tekemässä vuotuisen tallitarkastuksen. Tarkastuksessa todettiin opetusratsujen olevan terveitä ja hyväkuntoisia sekä pihaton olevan asianmukainen ja tilava. Tarkastuksen aikana keskusteltiin myös mm. ratsastuskouluhevosten työmäärästä, joka on tallillamme eläinlääkäreiden suositusten mukainen. Mikäli haluat keskustella tai kysellä hevosten oloista ja hoidosta, tallin henkilökunta vastaa mielellään kysymyksiin. Lisäksi Östersundomin Ponikoulun Sissi poni jouduttiin lopettamaan maanantaina 7.5. Cushing syndrooman oireiden vuoksi. Mikäli haluat lisätietoja, voit kysyä ja keskustella asiasta tallin henkilökunnan kanssa myös tästä asiasta.
        Itse ratsastan siellä aikuistunnilla ja tyttäreni ratsastaa muutaman kerran viikossa kyseisessä paikassa. Rehellisesti voin mainita että tallissa hoidetaan asiat asianmukaisesti. Oletko käynyt siellä itse vai perustuuko kirjoituksesi kateellisten kuulopuheisiin?

• ST

Hei "Poneista huolestunut"!

Kirjoituksesi sisältää todella vakavia syytöksiä.
        En missään nimessä voi hyväksyä tällaisten vakavien syytösten esittämistä julkisilla foorumeilla.
        Jos syytöksesi pitäisi paikkaansa niin luuletko tosiaan että toimintaani ei olisi jo puututtu?
        Olisi asianmukaisempaa kirjoittaa ihan omalla nimellä tai vielä parempi ottaa minuun yhteyttä henkilökohtaisesti.
        Mielellään keskustelen kanssasi asiasta ja voisit saada faktaa asioista.
        Minuun voi ottaa yhteyttä tai tulla käymään milloin vain sinulle käy.

Ystävällisin Loppukesä Terveisin Sari Tervo ja Östersundomin Ponikoulu

• riikinkukko23

Östersundomin Ponikoulu on ihan paras paikka! Hyvien kulkuyhteyksien päässä (ainakin minulle, tulen siis helsingistä) ja hintaluokat ovat superhyvät! Etsin kauan hyvää tallia, ja enää ei tarvitse etsiä koska Östersundomin Ponikoulu on vastaus! Ihanat hevoset jotka kulkevat superhyvin ja ratsastusopettajan motivaatio työhön ja ymmärryskyky on todella kiitettävää! Muistaa aina kehua kaikkia ja on tasavertoinen! Tallin ilmapiiri on _mahtava_ ! Kaikkia auttavat kaikkia eikä kukaan katso nenänvartta pitkin! Upeaa! Ponikoululla on mahtavat puitteet ja ympäristö superhyvä! Satulat, suitset, lainakypärät-ja turvaliivit yms. muut ovat hyvässä kunnossa, ja muutenkin hoitokalusto on kiitettävää!

ps. teille jotka "valitatte" tästä tallista, suosittelen paikanpäällä käymistä, niin ehkä kantanne muuttuvat (ellette vain kateudessa kirjottele) ! (:

T.Östersundomin Ponikouluun supertyytyväinen!

• Tyytyväinen äiti

Östesundomin ponikoulu on todella hyvä talli. Vanhimmat ratsastajat sekä hoitajat ovat erittäin ystävällisiä kaikille! Lapseni käy kahden erittäin vastuuntuntoisten ja mukavien tyttöjen pitämässä ponikerhossa. Siellä on paljon tyttöjä jotka nähtävästi pitävät ponikerhossa käymisestä. Ponikerho on ainakin meidän tyttäremme viikon ns.''kohokohta''. Olen erittäin iloinen, että Östersundomin ponikoulussa on noin hyvä tallihenki!

Opettaja on kuuntelevainen ja puhelias, mikä todellakin on plussaa. Opetus on monipuolista ja erinomaista. Ponit on juuri sopivan kokoisia eri ikäisille ja kokoisille ratsastajille ja hoitajille.

Suosittelen Östersundomin ponikoulua kaikille joille on myös tallihenki tärkeä.

• kjhfökjhfihfik

Aku on ihana poni. Tyttäreni tykkää mennä sillä älyttömästi. tarhat ovat kuravelliä, mutta sanokaapa missä ei olisi. Sari Tervo on yrittänyt uusia pihaton pohjan ja onhan siellä muutama hiekkatarhakin. Mielestäni yhteishenki on hyvä ja Laura on todella fiksu opettaja. Iltaisin tallinhenki Anna pitää paikat puhtaana ja ruokkii hevosia. Satulat pidetään kunnossa ja huovat ovat puhtaita. Akun vehkeet on ainakin Tiptop.Ystäväni on ratsastanut Ilolla, Tertulla, Faksilla ja Safarilla ja tykännyt kaikista. Faksilla jopa uskaltautui esteille. Hehkutti tapahtumaa varmaan viikko sen jälkeen. Harmi että ruuna lähti, niin moni piti siitä. Fiksu pieni talli, jossa on varmasti " normaalin" tallin ongelmia, mihin kaikki tallinomistajat törmää. Isot kiitokset tallin hepoille ja henkilökunnalle. Toivottavasti saamme käydä teillä vielä pitkään!

• aduuuuuuuuuuuuuuuu

iha paras paikka ikinä kävisin siellä vaikka joka päivä ja toi juoruilu on iha keksity

• Linda Försynd

Minun mielestä tämä on erittäin ihana paikka. Lapseni on ollut täällä tallilla jo 5 vuotta. Suosittelen ja Laura on niin ihana

• kköpk

Noooo edelleenkös kehutte ja olette sitä mieltä että ei ole tallinpitämisessä mitään vikaa? Kyllä sen vaan huomaa jos yhtään on hevossilmää, että kaikki ei ole kunnossa.

• Kyselijä??

Mikäs tallilla on nykyään meininki? Nettisivuilla puhutaan erityistilanteesta, jonka vuoksi kaikki tunnit on peruttu?

• Harmitusta

talli suljettu, koska yrittäjä on kadonnut.

• Erkkiperkki..

Yrittäjä kadonnut? Tarkoitatko Sari Tervoa? Eikö hänellä ole ollut vähän riippuvuus oireita valitettavasti niin ehkä sen takia? Tietääkö tästä asiasta kukaan enempää?
      Sääli kaikkia ratsastajia ja poneja. Mitähän poneille käy ja muille elukoille?

• vhf

Hevoaet huutokaupataan

• Erkkiperkki..
        vhf kirjoitti:

Hevoaet huutokaupataan

Entä koirat ja kissat ja possu? Kukahan niitä hevosia ostaa? Meneeköhän hyviin koteihin?

• sinkoisinko

Tallinpitäjällä rikollinen tausta ennestään ja huume ja alkoholi ongelmia niin mikäs ihme on että näin kävi. Tosi asia! Ei olis pitäny päästää bisnekseen lasten ja rahojen ja eläinten kanssa!

• huolestunut_täti

Hui! Luin jutun hesarista. Toivottavasti ponit pääsevät turvaan.

• Italia... Saksa...

Hmmm... Joskus 25 vuotta sitten katosi tietymättömiin ulkomaille noin pariksi kuukaudeksi... Tempaukset ominaisia....

• huolestunut5

Miettikääpäs. Miksi Östersundomin ponikoululla olisi kaikki ihan tosi hyvin, jos sen omistaja lähtee ''lomalle'', mutta se karkaakin ulkomaille jostain syystä? Ei tallilla silloin ole kaikki ok. Kaverini, joka kävi Östiksessä kertoi, että omistaja poltti tupakkaa tallissa ja että hevosista olisi löydetty kirppuja.
      Tallitytöillä olisi pitänyt jo soida hälytyskellot mielessä siinä vaiheessa, kun olisivat nähneet omistajan tupakoivan hevosten keskellä, tallin sisällä.
      Itse olen monta kertaa lukenut ilmoituksia oman tallini seiniltä, että Östersundomin ponikoululla olisi pääntautia..

Omistaja siis karkasi, koska oli tehnyt jotain väärin, eikä halunnut syitä niskoilleen. Mikä omistaja sellainen oikein on, joka sanoo lähtevänsä lomailemaan, mutta karkaakin ja jättää eläimet oman onnensa nojaan! Hyvänen aika.

• laura981

Hei kertokaa joku mulle minne ne ihanat valkoset koirat joutu jotka omistajalta jäi? Kun käytiin ridaamassa niin ne oli ihania. Eikai niitä lopetettu? Hepat on kai myyty?

• Ruuti, Hemuli, Elli

No.. Valitettavasti et voi enää ratsastaa siellä koska sen tallin omistaja lähti vetää joka ei oo kiva asia. Mitä mieltä olette siitä.
      Karlvik´han lähti sieltä vähän ennen tätä...... Liittyykö se tähän jotenkin?
      Lähettäkää mielipiteitä

• Viikissä ridaaja.

Karlvik on ok.. Mun rakkain heppa östersundomista oli Pekko,Claudia,franco,Veega.:D

• nepazu
        Viikissä ridaaja. kirjoitti:

Karlvik on ok.. Mun rakkain heppa östersundomista oli Pekko,Claudia,franco,Veega.:D

Hei minkäs näkönen se Pekko oli?

• Pettynyt

Kai se oli helpomi turruttaa itsensä viinalla ja lääkkeillä kun että alkaisi miettimään uutta lakia koskien tallitiloja. karsinat ois pitänu uudistaa lähes kaikki kun ne ei täytä mitta vaatimuksia esim. sikamaista touhua sanon minä ja sääliksi käy kaikkia ihania ponityttöjä.

• kahvikohvi

Mitä tapahtu pieneläimille? Hepat vissiin sit myytiin?

• nekkulove
      • Poni haassa käyvä r

Bonito ainakin myytiin Pohi-haalle :)

• Kauheeta

Mutta minne ne pien eläimet meni? Koirat, kissat jne..Tietääköhän tää kadonnut tallinpitäjä tai välittääkö että kaikki myytiin?

• Östis tyttö

No siis ponit sai hyvät kodit(Olen nähnyt n. puolet poneista uusisssa kodeissaan). Pienille eläimille etsittiin minun mielestä myös uudet kodit.

• Hairgirl1

Onks tää tallinpitäjä löydetty vielä? Onko hän nyt suomessa?

• qsa

edelleen tanskassa eikä kuulemma ole palaamassa...

• lgl1

Tietääkö kukaan mihin Franco niminen poni myytiin? Se on musta ja valkonen ns. laikku takapuolessa? Säkäkorkeus noin 128cm

• Dogfun

Franco asustelee Jatilan tallilla. Sinne myytiin myös Fläki ja Emil.

• Ajo autoa kännissä

Tallinpitäjää ei ilmeisesti vieläkään ole saatu vastuuseen mitä teki? Hänestä tehtiin valitus poliisille pari vuotta sitten ja sossulle ynm mutta kukaan ei ottanut sitä tosissaan niin näinhän siinä sitten kävi.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2477
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1867
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1685
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1143
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1005
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe