Millainen merkki on insera? Katselin aamun hesarin ilmoitusta ja halvat hinnat kiinnostavat ja myös hiukan mietityttävät. Hakusessa on naisten perus 7- vaihteinen. Vanha pyöräni on Crescent.
Ja nyt en halua kommenttia lukkiksista ja sinkuloista. Ainoastaan kommentteja henkilöiltä, joilla on kokemusta kyseisestä merkistä. Kannaattaako ostaa?
Insera
27
3531
Vastaukset
- Börje 321
Jos teetät luovutushuollon jossain muualla tai teet itse niin voi olla ihan varteenotettava.
- pyöräilijä?
En ole ostanut SPT:stä koskaan pyörää, mutta on alkanut kummastuttaa tämä käsitys huollon/luovutushuollon/takuuhuollon surkeudesta ko.liikkeissä.
Nopeasti katsottuna SPT:llä on 25 toimipaikkaa Suomessa. Onko näille kaikille annettu ylempää ohjeistus, että huolto täytyy tehdä huonosti ja asiakasta kohtaan tulee olla töykeä. Kyllähän se on yksittäinen ihminen jonka taidosta ja työmoraalista on kyse huollosta ja asiakaspalvelussa. Vai valitaanko jo työhaastattelussa sellaisia ihmisiä, jotka lupaavat tehdä työnsä huonosti.
Tämä vain jo jonkin aikaa sivusta seuranneena on hieman häirinnyt näissä keskusteluissa. Itse Inserasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta muutama tuntemani on pitänyt niitä "ihan hyvinä peleinä" ja hinta/laatu kohdallaan.. Myöskin alan lehtien testeissä ainakin aikaisemmin menestys on ollut hyvää.
ps. SPT = Suomen Polkupyörätukku - Alkup. Maantiepyöräi
pyöräilijä? kirjoitti:
En ole ostanut SPT:stä koskaan pyörää, mutta on alkanut kummastuttaa tämä käsitys huollon/luovutushuollon/takuuhuollon surkeudesta ko.liikkeissä.
Nopeasti katsottuna SPT:llä on 25 toimipaikkaa Suomessa. Onko näille kaikille annettu ylempää ohjeistus, että huolto täytyy tehdä huonosti ja asiakasta kohtaan tulee olla töykeä. Kyllähän se on yksittäinen ihminen jonka taidosta ja työmoraalista on kyse huollosta ja asiakaspalvelussa. Vai valitaanko jo työhaastattelussa sellaisia ihmisiä, jotka lupaavat tehdä työnsä huonosti.
Tämä vain jo jonkin aikaa sivusta seuranneena on hieman häirinnyt näissä keskusteluissa. Itse Inserasta ei ole omakohtaisia kokemuksia, mutta muutama tuntemani on pitänyt niitä "ihan hyvinä peleinä" ja hinta/laatu kohdallaan.. Myöskin alan lehtien testeissä ainakin aikaisemmin menestys on ollut hyvää.
ps. SPT = Suomen PolkupyörätukkuVain Hyvinkään liikkeestä on tullut positiivista palautetta. Sen omistaa ammattilainen. Muutkin toimivat franchising-periaatteella, mutta ketjun nykyinen omistaja ei ole kyennyt takaamaan ideaan kuuluvaa tasalaatuisuutta.
Periaatteessa mallistossa on tälläkin hetkellä yksi halpa ihan kelvollinen yleispyörä, joka on pärjännyt testeissä.:
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=42_126&products_id=1837
Koska pyöräkaupassa niin oleelilsta luovutushuoltoa ei voi taata asiantuntevasti tehdyksi (vrt. esim. TM:n testit), niin kannattaa varautua tekemään se itse, jos tuohon pyörään päätyy. Pyörä on hinnoiteltu liian korkealle, mutta sitä saa tarjouksissa joskus parisataa halvemmalla, jolloin se on jo kilpailukykyinen vaihtoehto haettaessa halpaa yleispyörää.
Esimerkiksi Tunturin vastaavaa sai tosin hieman halvemmalla pitkin kevättä, joten kannattaa olla tarkkana:
http://www.tunturi-bicycles.com/etusivu/tuotteet/road/cx700/
(edellisen vuoden malli oli eri värinen) - Pyörällä ja autolla
Alkup. Maantiepyöräi kirjoitti:
Vain Hyvinkään liikkeestä on tullut positiivista palautetta. Sen omistaa ammattilainen. Muutkin toimivat franchising-periaatteella, mutta ketjun nykyinen omistaja ei ole kyennyt takaamaan ideaan kuuluvaa tasalaatuisuutta.
Periaatteessa mallistossa on tälläkin hetkellä yksi halpa ihan kelvollinen yleispyörä, joka on pärjännyt testeissä.:
http://www.suomenpolkupyoratukku.fi/index.php?main_page=product_info&cPath=42_126&products_id=1837
Koska pyöräkaupassa niin oleelilsta luovutushuoltoa ei voi taata asiantuntevasti tehdyksi (vrt. esim. TM:n testit), niin kannattaa varautua tekemään se itse, jos tuohon pyörään päätyy. Pyörä on hinnoiteltu liian korkealle, mutta sitä saa tarjouksissa joskus parisataa halvemmalla, jolloin se on jo kilpailukykyinen vaihtoehto haettaessa halpaa yleispyörää.
Esimerkiksi Tunturin vastaavaa sai tosin hieman halvemmalla pitkin kevättä, joten kannattaa olla tarkkana:
http://www.tunturi-bicycles.com/etusivu/tuotteet/road/cx700/
(edellisen vuoden malli oli eri värinen)Vantaan Petikon myymälässä olen hyvää ja nopeaa palvelua saanut.
Sillä mitä siinä pyörän rugossa lukee ei ole merkitystä vaan niillä osilla mitä siinä rungossa on kiinni.
Ei se Tunturi ole sen parempi kuin Insera jos niissä on samat osat.
Vai onko Insera jossa on Deore LX STM-585 vaihde ja jarruvipusarjat sekä Deore LX vaihtajat edessä ja takana.
Nestelevyjarrut Shimano BR-M585 ja levyinä SM-RT52.
Kiekkojen napoina HBM-495 ja FHM-495.
Kiekkoina Taurus 2000.
Poljinkammet Shimano FC-M540 ja Rungossa hiilikuituinen takahaarukan ylöspäin menevä osa, huonompi kuin vastaavilla osilla varustettu Tunturi ?
Niin ja suurimmalle osalle Inseran rungoille annetaan 10 vuoden takuu - Alkup. Maantiepyöräi
Pyörällä ja autolla kirjoitti:
Vantaan Petikon myymälässä olen hyvää ja nopeaa palvelua saanut.
Sillä mitä siinä pyörän rugossa lukee ei ole merkitystä vaan niillä osilla mitä siinä rungossa on kiinni.
Vai onko Insera jossa on Deore LX STM-585 vaihde ja jarruvipusarjat sekä Deore LX vaihtajat edessä ja takana.
Kiekkoina Taurus 2000.
Poljinkammet Shimano FC-M540 ja Rungossa hiilikuituinen takahaarukan ylöspäin menevä osa, huonompi kuin vastaavilla osilla varustettu Tunturi ?
Niin ja suurimmalle osalle Inseran rungoille annetaan 10 vuoden takuuTunturi on ihan hyvä vertailukohde Inseralle. Molemmat ovat Kaukoidän halpamaissa tehtyjä hinnat alkaen tuotteita. Aasian maissakin tehdään laadukkaita polkupyöriä hyvistä osista, mutta nyt ei kyse ole Taiwanin laatutuotannosta, eikä edes Kiinassa tehdyistä.
Inseralla on pari isoa ongelmaa, jos unohdetaan malliston typerät pomppukeppiviritykset ja otetaan huomioon helmet, kuten CC7000. Ensinnäkin kokojakauma on vajaa. Esimerkiksi Kona kykenee tuottamaan vastaavia halpapyöriä täydellä kokojakaumalla. Toiseksi luovutushuollot tulee saada tasalaatuisiksi, kun kyse on noin huonolaatuisesta pyörästä. Kaikki laakerit esimerkiksi tulee avata ja kiristää oikeaan kireyteen. - alkup.tuna
Pyörällä ja autolla kirjoitti:
Vantaan Petikon myymälässä olen hyvää ja nopeaa palvelua saanut.
Kiekkoina Taurus 2000.
Niin ja suurimmalle osalle Inseran rungoille annetaan 10 vuoden takuu"Sillä mitä siinä pyörän rugossa lukee ei ole merkitystä vaan niillä osilla mitä siinä rungossa on kiinni."
Rungoissa on eroja ja runko on pyörän tärkein osa. Eipä ole autossakaan iloa uudesta moottorista jos kori on laho. Sama se on pyörissä, huonoon runkoon ei kannata kalliita osia laittaa. Inseralla tahtoo tuo politiikka mennä juuri väärinpäin. Eli ottavat kylläkin kestävän (takuu) mutta ominaisuuksiltaa heikohkon rungon ja latovat siihen kohtuullisen laadukkaita osia. Tuo on hyvä keino hämätä tietämättömiä ostajia.
- hyvä peli
Itselläni ollut Insera x-cross (ns. hybridi-pyörä) pari vuotta, mahtavasti toiminut tähän asti. Osat ovat huippu luokkaa! Tänään valitettavasti pyörän molemmat jarrut varastettiin (heippa 200€) :(
- hyvä peli
PS: Polkupyrätukusta ostin
- Surkea_
hyvä peli kirjoitti:
PS: Polkupyrätukusta ostin
provo :(
- Vitalineaa
Jos minua tarkoitat, niin en kyllä provoile. Noi Alkup. maantiepyöräilijän linkit eivät kyllä vastanneet minun kysymykseen. Tavallista naisten peruspyörää etsin.
- Alkup. Maantiepyöräi
Naisten ja miesten pyörien ero on vain rungon pituudessa. Aika usein miesten pyörä voidaan sovittaa naiselle vain satula vaihtamalla. Tuo CC7000 on Inseran malliston paras yleispyörä.
Jos tykkää jenkkimeiningistä tangonpäävaihtajineen, niin GT Peace Tour'ia on maassa vielä usealla myyjällä.
http://www.fillarikellari.fi/index.php?np=1&md=15&sd=1502&item=1502-0002
Mummikset ovat sitten oma lukunsa. Helkaman ja Cressun ovat ok, mutta parasta laatua kotimaan markkinoilla ovat tällä hetkellä helsinkiläiset Pelago pyörät. Kannattaa vilkaista!
- Sama mies
Linkki Pelagon sivuille
http://www.pelagobicycles.com/
Esimerkki oikeaoppisesta naistenpyörästä kuntoilutarkoitukseen:
http://www.suomenurheilupyora.fi/product.php?loc_id=1323 Hohhoijaa. Eiköhän nämä asiat ole käsitelty jo riittävän moneen otteeseen. Melkein kaikilla merkeillä on nykyisin hyvin eri tasoisia pyöriä. Jos linkität johonkin tiettyyn malliin, on mahdollista arvioida kyseisen nimenomaisen mallin laatu.
- Alkup. Maantiepyöräi
Kun vielä kerrot pyörän käyttötarkoituksen, voidaan kertoa, sopiiko pyörä ko. käyttöön.
- Vitalineaa
Pkseutu. Työmatka 12 km. suuntaansa. Ekassa viestissä näkyy nykyinen pyöräni. Insera kiinnosti, kun niitä näkyy paljon liikenteessä. Nähtävästi kysymykseni ärsytti joitakin. Pahoittelen asiaa. Kiitos Pelago linkistä.
- Alkup. Maantiepyöräi
http://2011.konaworld.com/bike.cfm?content=honky_tonk
Amerikkalainen käsitys hyvästä ja edullisesta työmatkakulkineesta. Oma käsitukseni on aika lähellä tuota.
Katso myös eurooppalaisten nettikauppojen alet. Ainakin evanscycles.com on jo aloittanut syys alen. - Jn
Olen ostanut kaksi Inseraa, itselleni ja tyttärelleni.
Tyttärelle myytiin aivan väärä pyörä, eli satulan ja tangon suhde oli aivan väärä. Vain pyörän tuumakoko ei ratkaise. Itse en osannut kyseenalaistaa myyjän ohjeita, kun en ole asiantuntija. Se selvisi myöhemmin, kun ostin toiselle tyttärelleni pyörän. Toisessa myymälässä oli asiantunteva myyjä. Pari kesää meni tyttärellä väärän kokoisella pyörällä.
Itselleni ostin 24-vaihteisen pyörän.
Molemmat pyörät ovat alkaneet myöhemmin ruostua yllättävistä paikoista - kohtia, joissa on selvästi käytetty halpoja materiaaleja. Mm. pinnat tai tangon keskellä oleva kirististysruuvi (mikä sen nimi nyt onkaan).
En aio seuraavaksi enää ostaa Inseraa. - Yosemite
Inserat ja Bilteman Yosemitit tulee itse ruostesuojata ja tietenkin halpis pyörän omistajan tulee ITSE huolehtia pyörän kunnosta. Ja tiedän monia yksinhuoltaja naisia, jotka osaavat huoltaa polkupyöränsä ilman polkupyöräliikkeiden maksullista apua.
Ja tulee muistaa, että mitä enemmän fillarissa on krääsää, sitä kalliimmaksi huollot käyvät. Osasi sitten itse huoltaa tai huollattaa fillari liikkeessä.
Turhan monet vaihteet pois normaalifilallariajossa. 3 vaihdetta riittää aivan mainiosti jos keskimääräinen matkanopeus vaihtelee 0 < av 22 km/h.
Mutta jos haluaa ajaa nopeampaa kuin 22 km/h, niin tällöin parempi hankkia vaihdepyörä jossa on ennemmän kuin 3 vaihdetta. - Enolemekaanikko
En ole yksinhuoltaja. Nainen olen ja en todellakaan osaa huoltaa pyörää, siksi käytän ammattilaisten apua. Onko siinä jotakin väärää? Harva autoilijakaan huoltaa oman ajopelinsä. Ja pyörä on 7-vaihteinen cressu.
- Börje 321
Tämä pyörä vs. auto vertailu oli ehkä hieman huono. Sanotaanko että vielä 15 vuotta takaperin moni mies osasi korjata autojen perusvikoja ja iso osa vähän suurempiakin. Tuohon aikaan kun autot oli vielä rakenteeltaan suht simppeleitä ja melko mekaanisia laitteita. Pyöräthän ovat vieläkin, kahta melko kallista osasarjaa lukuunottamatta, mekaanisia. Peruspyöristä 100% on mekaanisia. Arvokkaammassa mallissa saatta toki olla hydrauliset levyjarrut. Nykypäivän autoonhan tarvitsee jo 500 euron ohjelman ja laitteen tietokoneelle, jotta saat edes tietää mikä autossa on vikana. Nämä laitteet on tietenkin vielä merkkikohtaisia. Sit on vielä kaiken maailman suojakuoret moottorin päällä ja polttimon vaihtoon saa tuhlattua nykypäivänä melkein puol tuntia.
- enolemekaanikko
Börje 321 kirjoitti:
Tämä pyörä vs. auto vertailu oli ehkä hieman huono. Sanotaanko että vielä 15 vuotta takaperin moni mies osasi korjata autojen perusvikoja ja iso osa vähän suurempiakin. Tuohon aikaan kun autot oli vielä rakenteeltaan suht simppeleitä ja melko mekaanisia laitteita. Pyöräthän ovat vieläkin, kahta melko kallista osasarjaa lukuunottamatta, mekaanisia. Peruspyöristä 100% on mekaanisia. Arvokkaammassa mallissa saatta toki olla hydrauliset levyjarrut. Nykypäivän autoonhan tarvitsee jo 500 euron ohjelman ja laitteen tietokoneelle, jotta saat edes tietää mikä autossa on vikana. Nämä laitteet on tietenkin vielä merkkikohtaisia. Sit on vielä kaiken maailman suojakuoret moottorin päällä ja polttimon vaihtoon saa tuhlattua nykypäivänä melkein puol tuntia.
No olenko minä jotenkin "huonompi" pyöräilijä, kun en itse huolla pyörääni. Minulla menee vuodessa alle 200 euroa huoltoihin, joten ei se edes ole kovin kallista. Ja työllistän samalla mekaanikkoja.
- Yosemite
No kaikin mokomin nimimerkki Enolemekaanikko saa käyttää omia rahojaan mihin itse haluaa.
- fasdass
Kunhan jättää kaikki joustohaarukat sun muut jouset pois inserasta niin kaipa se iha ok on. Eli jos päädyt inseraan niin "kovarunko" on paras vaihtoehto.
- Alkup. Maantiepyöräi
CC7000 on saanut hintaan alta 600€ nettikirjoittelun mukaan loppuun myyvistä liikkeistä. Jos koko sattuu sopimaan, niin siihen hintaan kannattaa ostaa ja tehdä huollot itse. Muita sellaisia malleja, joihin itse pistäisin rahaa, ei Inseralla ole.
Kannattaa katsoa myös Corratecit noista loppuunmyynneistä. Kyse on kuitenkin perussaksalaisesta merkistä, jolla vain on huono maine Suomessa maahantuojan takia.
Helkaman, SPPT:n omistajan, pitää ymmärtää, että toimivan franchaisingketjun tulee omata sekä kelvollinen tuoterepertuaari että tasalaatuinen työ. Huollot on saatava toimimaan ja myyjät koulutettua niin, että asiakas saa pomppukeppihybridin sijasta toimivan polkupyörän.
- Vitalineaa
Uusi pyörä on ostettu ja se ei ole insera. En edes käynyt katsomassa valikoimaa. Minäkään en huolla itse pyörääni vaan huollatan ammattimekaanikolla.
- lockedEM.
>pomppukeppihybridin
Mikä tuollaisessa sitten on vikana?- KVG ;)
Inseran pahimmat ongelmat ovat muualla kuin jossain hengenvaarallisessa pomppukepissä. Ketju toimii ainakin osin franchaising priaatteella, mutta se ei kykene tasalaatuiseen toimintaan. Ostaisitko hampurilaise Mäccäristä, jos tietäisit että pääosa myymälöistä myy pilaantunutta tavaraa? Tuskin! Mäccärin idea on, että laatu pidetään hyväksyttävänä koko maailmassa. Uskallat mennä ketjun ravintolaan missä vain.
Noiden poppukeppien hyödyttömyyden ja vaarallisuuden voit vilkaista googlella.
Keulan pitää kaupunkikäytössä (nupukiviä) olla kuitua tai terästä. Jos ei olisi vaatimusta nastoista lokareista, niin Konan Paddywagon ja Spessun Langster steel olisivat nappi pyöriä. On One:lla olisi muuten ok vaihtoehtoja, mutta ne ovat aika raskaita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole482529Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742527Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732402Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.672190Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl321897Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma1051749Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista
Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko231215Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %
Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r71054Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi411035Eläköön kuningas, kuningas on kuollut
Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön59955