Ihan Aluksi, en tarvitse asiattomia kommentteja iästäni, jos on valittamista, sano se asiallisesti. Meikkaan koska haluan tuntea itseni kauniiksi ja saada lisää itsevarmuutta, en ollakseni ihq, cooli, tai mitään vastaavaa. Olen nyt kuudennella luokalla ja aloittanut kevyen meikkaamisen (Päivittäiseen meikkiini kuuluu peitepuikko, puuteri, ripsiväri ja huulirasva, joskus kiilto.) hiljattain. Mieltäni askarruttaa kuitenkin muutama kysymys.
1. Tekeekö meikki huona iholle?
Pesen kasvoni päivittäin, ja puhdistan ne iltaisin kasvojen puhdistusaineella. Rasvaan ihoni päivittäin. Finnejä ei ole, mitä nyt pari näppylä poskessa. Aurinkoisina päivinä käytän myös aurinkorasvaa. Tekeekö meikki huonoa iholleni, vaikka hoidan ihoani?
2. Onko meikeillä parasta ennen päivämäärää?
Olen kuullut, että meikeilläkin olisi parasta ennen päivämääriä. Onko tämä totta? Ja jos on, onko vanhan meikin käyttäminen haitallista, mitä siitä voi seurata? Kauanko esim. puuteria ja ripsiväri pysyvät hyvinä?
3. Ripsivärejä erilaisia?
Olen suunnittelemassa uuden ripsivärin ostoa, ihan marketista, ja ajattelin että ripsivärejä on toki vedenkestävää ym. Mutta käyttäytyvätkö ne myös erilailla? Hakisin mieluiten vedenkestävää ripsiväriä, joka ei paakkuntuisi. Ehdotuksia matalassa hintaluokassa?
4. Toisten meikkituotteiden käyttö?
Onko toisten meikkituotteiden käyttö haitallista? Ja jos on, mitä siitä seuraa?
12 vuotias kysyy
26
696
Vastaukset
- Vastauksia:
1. Tekeekö meikki huona iholle?
Meikki ei vahingoita ihoasi, vaan saattaapa olla jopa hyväksi, jos esimerkiksi sisältää aurinkosuojan. Jos meikit ovat puhtaita, sinä et ole millekään ainesosalle allerginen ja puhdistat ihosi aina ennen nukkumaan menoa, asiat ovat kunnossa.
2. Onko meikeillä parasta ennen päivämäärää?
http://www.yhteishyva.fi/kauneus_komeus/ajankohtaista/meikkien_sailyvyys/fi_FI/meikkien_sailyvyys/
3. Ripsivärejä erilaisia?
http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/valitse-ripsivari-huolella/art-1288336657399.html
4. Toisten meikkituotteiden käyttö?
Onko toisten meikkituotteiden käyttö haitallista? Ja jos on, mitä siitä seuraa?
Pöpöt leviävät. Silmätulehdus on ikävä juttu. Ei myöskään ole mukava ajatus levitellä iholleen, luomilleen ja huulilleen muiden ihmisten bakteereja ja jakaa kuolleita ihosoluja meikkien välityksellä. - kljkk
Kyllä minäkin kevyesti meikkasin jo kuudennella luokalla,ei siinä mitään.
- ............
täällä myös ja paljon enemmä :D Mut jos se mietityttää et jos joku _kiusaa_ tääl,nii miks kertoo se ikä ?
- esxl,
Itse olisin iloinen jos en olis meikivoiteit iholle alkanu jo ala-aste ikäsenä ajamaan kun finnejä ei ollu.. Nyt 9.luokalla en vois kuvitellakkaan olevani ilman meikkiä kun finnejä on sen verran ja parhaiten auttaa mulla finneihin ainakin se etten käytä meikkiä (viikonloppuisin).. Vaikka hoidan kasvojen ihoa aamuin illoin joudun laittaaan finneihin (joita meikkivoiteen käytön vuoksi tulee) aknen hoitoon tarkoitettua rasvaa, vaikkei minulla aknea olekkaan.
- herranjestass
Taas näitä pikkulissuja, EI LASTEN TARVITSE MEIKATA. Jos et noita asioita tiedä ja niitä pitää täällä lapsellisesti tiedustella niin...
- Ó
Voi että, tuliko nyt hyvä mieli, kun pääset nimittelemään pikkusia lissuiksi ja lapsellisiksi ja pilkkaamaan heitä? Kuinka monta vuotta pitää kasvaa, että tulee noin fiksuksi?
- lolollol
itekkii aloin meikka vast seiskal joskus nään jottai vitu nudehuulii kapes nii vi**u et näyttää tyhmälle , ite joskus seiskal olin sellane v**** teini pissis daa ja mun iho huononi ihan hirveesti. sit mun kaverit alko sillee välil että onpas aika feikkii käyttää noin paljo meikkii ... ssit maseennuin ja viiltelin yms yms . sit kun menin kasillee nii pelkkää ripsarii ja matte moussee ihan vähän .. oikkeesti tajusin että on nolloo jos on meikkimaskit naamassa :d
- fcgvbhnjmk
Onko liikaa, jos oon kutosel, ja meikkaan näin:
- Meikkivoide( mattemousse )
- ripsari ( vedenkestävä )
- kulmakynä
- joskus aurinkopuuteri
- joskus tosi harvoin kajaali?- ...
Ei sitä oikein voi määritellä onko liikaa jne, ihan miten itestä tuntuu (:
- onaaaaaa
varovasti vain sen aurinkopuuterin kanssa, talvella saattaa näyttää hassulta kalpealla iholla. ;)
- moimoimoimoimoi12345
Itse aloin meikkaamaan pari vuotta sitten, kutosella ku sain joululahjaksi ripsarin. (: Mulla tais joskus olla vanhaa ripsiväriä --> Silmätulehdus
Oon kuullu, et niissä esim. ripsiväreissä pitäis lukee se parasta ennen- päivämäärä, mutta empä oo ite nähny.. :D- dasdsa
Eikai siinä piä olla, ripsari esim. kestää puoli vuotta AVAAMISEN jälkeen :) Ei ne voi meikkikauppiaat tietää milloin avaat sen. Toki se varmaan avaamattomana kuivettuu muutamassa vuodessa mutta eihän nuo oo markkinoillakaa nii kauaa :)
- Meikkailija
Meikkien parasta ennen -päivämäärät näkyy putellin tai purkin "teknisten tietojen" vieressä. En nyt jaksa hakea meikkejäni tähän mutta muistaakseni siinä taitaa olla purkin kuva, missä lukee esim 6M tai 12M etc. Eli noi m-kirjaimet merkkaa kuukausia. Ripsaria voi avaamisen jälkeen käyttää 6kk, tai niin kauan kuin siinä hylsyssä lukee.
6-luokkalaiset on vielä lapsia, tai noh, nykyään luokitellaan jo jossain määrin nuoriksi, mutten tuomitse. Ei meikkaamisessa ole mitään vikaa kunhan pitää sen luonnollisena ja kohtuuden rajoissa. Tosin tyylinsä kullakin, mutta kun aloittaa meikkauksen niin kannattaa edetä pikkuhiljaa. Aluks vaikka ihan vaan ripsaria ja vaikka huulikiiltoa pikkasen, jonnekkin limudiskoon vaikka vähäsen luomiväriä jos tahtoo.
Itse aloin meikkaamaan seiskalla, ja voin sanoa että hävettää kun haukkasin liian ison palan kerralla. Naurattaa jälkeenpäin kun miettii sitä nuorempaa minää joka tuli kouluun ylidramaattisissa kajaaleissa, mustissa kulmakarvoissa ja mitä vielä.
Nykyään meikkaan ihan vain ripsarilla, puuterilla, kulmakynällä ja huulirasvalla, joskus käytän poskipunaa. Pippaloihin saatan pistää kajaalia tai luomiväriä.
Muista pitää ihostasi huolta, se on kaiken a ja o! :) - nw
Miksi laittaa naamaan meikkivoidetta jos ei ole mitään mitä peittää? Finneille riittää peitepuikko jos niitä niin kammoksuu.
- tuuviruuvi
siitä vanhenemisesta että sen tuotteen vanhenemisaika näkyy kuukausina esim. ripsarin kyljessä on 6M tarkottaa et se säilyy hyvänä ekan käyttökerran jälkee 6 kuukautta :) sori, en osaa selittää :):
- Eihän se toki
Ei se ole iästä kiinni.
- Hippuli
On se näin 97'n mielestä aika hassua, jos ala-asteikäinen meikkaa paljon :D Ite en meikkaa ollenkaan, sillä ei kiinnosta. Ja finnejä hoidan niille tarkoitetuilla aineilla, eli niistä ei ole huolta >:) Ja olenpas myös kuullut ( NÄHNYT) miten meikkivoiteet 'kasvattavat' finnejä jättikokoisiksi :D Kaikilla oma makunsa. Tai en kyllä yhtään ihmettele tälläistä meikkaamis-juttua, koska äidit usein tyrkyttävät lapsilleen meikkejä jo alakoulussa.. .___. Omakin äiti kyselee; "koska sä alat meikata..?" mutta juu kun ei kiinnosta. Kutosella ollessani näin kakkosluokkalaisella jotain ripsiväriä ym, ja ajattelin että huhhuh ... :'/ Ja nyt on sitten aika tyhmää ruveta sanomaan, että jostain meikittömästä peräkylästä tulisin, vaan ihan Turussa asun :DDDD
- asdfgsdhdfjhrqw
SAAATANAN pissikset täälä laittelee 5kg pakkelia NAAMAAN stna aivan ko ei ois tarpeeksi jo aivan SAATANALLISEN ruma. Tee maailmalle palvelus ja HYPPÄÄ kaivoon SAATANAN TEINI HUORA VITTU. Naisen logiikka, revin kulmakarvat päästä ja piirrän ne SAATANA takas TUSSILA naahmaan VITTU
- hiemeollaanpissiksii
olen juuri samaa mieltä kanssasi (asdfgsdhdfjhrqw) tulee mieleen laulu. todella vi*un kaunis laulu se menee näin......................................VITTU SUN MUIJAS ON RUMA SAATANAN RUMA MYÖS (50 kg meikkiä naamaan ) MEIKATTUNA!!!!
- johanna-juulia
Minä lätkin 50kiloa meikkiä naamaan lapiolla ja kiinnitän puuterilla ja kasaan vielä kuormurilla uuden kuorman ja yritän kiinnittää senkin pysymään naamassa, olen niin saatanan ruma!
- viisaudenhampaatokas
eihän kutosluokalle meikkamine oo mitää, mutta miettikäähä ku 4 lk meikkaa näi:
- meikkivoide
- puuteri
- ripsari
- luomiväri
ym.
silläki oli fb:s kuva ku sill' oli nudehuulet duckface -.-'''
haloo!
Ite oon 12 v, ja meikkaan _kevyesti_ kouluun.- Hime ^w^
Kyllä, kyse ei ole vain meikistä ne esittävät jotenkin isoa ja pitävät tuubitoppeja ja kaikkee. Olen myös 12 ja en meikkaa en mitenkään~!
- Toivon ymmärrystä
Itse joudun käyttämään paljon valokynää tummiin silmänalusiin jotka perin isältäni
Sek olen itsekkin 6-7 luokkalainen mutta meikkaan kouluun eli laitan:
Kevyt meikkivoide
Tehokas valokynä joka ei hukusilmän alla oleviin ryppyihinJa katoa pyyhkimisen jälkeen
poskipuna
Luomiväri on kultaista eli ei kovin näkyvää
Ripsari
Ja kaikki isosiskoni (joka on 16) Kaverit juulevat minun olevan 21 vuotias
Zadaa! - eivikaa1
Huhhuh... En tarkoittas ny tällä et rupeaisin tuomitseen ketään, meikkaamises ei oo mitään vikaa (itte 15, ysillä ja meikkaan), MUTTA en mitenkään suosittele sen alottamista kovin nuorena. Ite tuossa seiskalla levittelin ripsaria. Meikkivoidetta/puuteria en käytä vieläkään, finnit hoidan hoitotuotteilla pois jos niitä sattuu tulemaan (minulla aika hyvä iho, mutta tosi kuiva). Mielestäni liika meikin käyttäminen varsinkin liian nuorena leimaa sinut vain huoraksi/horoksi/lissuksi/tms. Ja meikkaaminen paljastavat vaatteet (tuubitopit, miniminihameet, narutopit) = automaattisesti huora. Eikä se ole kovin edustavan näköistä kun pienillä tytöillä, joilla ei vielä ole rintoja ollenkaan laittavat rintaliivit tai paljastavan (suurikaula-aukkoisen) paidan... >;((( MEIKATA SAA, mutta ei sentään liikaa. Jokainen on kaunis ihan ittenäänkin (;
- jokutyttöfin
oon kutosella, ja meikkaan tosi kevyesti, eli ripsiväri ja huulirasva sekä puuteri jos on tosi punanen naama. Joskus johki juhlii meikkivoidetta ja huulipunaa, ja sit joskus kun riehutaan kavereiden kanssa niin kajalia ja rajauskynää käytän :)
- makeup pro
terve!
olen 13w meikannut 12w asti ja yritän vastailla parhaani mukaan syn kysymyksiisi
1.jos peset meikit iltaisin ennen nukkumaan menoa pois, puhdistat ihosi säännöllisesti ja käytät puhtaita ja hyväkuntoisia meikkejä ja siveltimiä,meikki ei tee ihostasi huononpaa.
2.meikeilläkin on parasta ennen päiväys esim.ripsari menee huonoksi jo parissa kuukaudessa.Näet pakkauksessa pienen purkin kuvan ja siinä vieressä on luku joka tarkoittaa kuukausia jonka verran tuote säilyy avattuna.
3.ripsareita on erilaisia.vedenkestäviä,tuuheuttavia,pidetäviä ja jopa eri värisiä.
hyvä perus ripsari jonka saa myös vedenpitävänä on maybelline great lash.
itselläni on tuollainen vedenkestävä ja se todella toimii.se on myös suht halpa alle 10e.hyvä hinta-laatu suhde siis:)
HUOM! jos ostat vedenpitävän ripsarin/muun silmämeikki tuotteen tarvitset silmämeikinpoistoainetta jolla lähtee myös vedenpitävät ripsarit!
4.toiselle EI kannata lainata ainankaan ripsaria/kajaalikynää(jota laitetaan limakalvolle)
syynä se että kaverisi silmistä voi tulla pöpöjä jotka voivat aiheuttaa esim.silmätulehduksen.
Jos lainaat kaverillesi meikkejä muista hygienia.esim.siveltimet olisi hyvä pestä ja meikkikynien terät teroittaa.
mutta RIPSARIA JA KAJAALIKYNÄÄ ÄLÄ LAINAA EDES BESTIKSELLE!
toivottavasti tästä oli jotain apua!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731930Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971663- 1471217
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54547
- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462