Olen huomannut, että K-kaupoissa asioidessani on useasti hyllyn reunojen hinnat olleet huomattavasti halvemmat mitä kuitista ilmenee. Mainosten tarjoushinnat ovat pitäneet hyvin paikkaansa, mutta kauppakohtaisista tarjoushinnoista en useinkaan saa alennusta, mikä luvataan.
Jos tällaista sattuisi silloin tällöin, niin en viitsisi valittaa, mutta nyt tätä on käynyt lähikaupassani jatkuvasti. Ärsyttäväksi sen tekee se, että ostan joskus isommankin erän kyseistä tuotetta ja saatan pakastaa, onpa sitten kiva yllätys kuitissa, kun tätä luvattua alennusta ei ole huomioitu. Nytkin lähikaupassani oli kanafileitä tarjouksessa (ei mainostettu, kyseiset olivat vain menossa vanhaksi, joten kauppakohtainen tarjous) ja hyllyssä iso kyltti, että TARJOUS 3,50 €. Nappasin useamman paketin mukaan ja kassalla huomasin, että kaikki olivatkin 5,90 € per rasia. Sanoin asiasta, mutta myyjän mukaan heillä ei ole tuollaista tarjousta ja olen katsonut väärin. En viitsinyt alkaa väittelemään, kun jonoa oli takana, mutta kävin toisella kerralla asioidessani sen tarkastamassa ja kyllä siellä sellainen tarjous oli ja kyllä olin ottanut aivan oikeita hunajamarinoituja fileitä, joita tarjous koski. Olen myös joka kerta vetänyt plussa-kortin, vaikka tietyt tarjoukset eivät sitä vaatisi, joten siitäkään ei ole kyse.
Mitä tämän asian kanssa tulisi tehdä? Ajattelin, että voisin varmaankin laittaa sähköpostia kyseiseen kauppaan ja kertoa, että olen menettänyt ainakin 20 euroa parin kuukauden sisällä näiden tarjousten takia, joiden ansiosta olen kaupassa asioinut, mutta joista en olekaan mitään tarjousta saanut. Jäi vähän paha mieli myyjän reaktiosta, joka kivahti, että kannattaisi katsoa tarkemmin ne tarjoukset. Itsekin olen asiakaspalvelutyössä ja kassan antama hinta ei ole meillä ainakaan automaattisesti se oikea, koska jos tulee kauppakohtaisia tarjouksia, niin niitä ei useastikaan järjestelmään päivitetä vaan ilmoitetaan kassalle ja alennus lasketaan kassalla.
Onko muilla samoja kokemuksia? Olette tarkistaneet kuittejanne?
Jatkuvasti väärät hinnat
3
458
Vastaukset
- kuningasasiakas,,
Mene myymälävastaavan puheille ja vaadi korjausta, tai käy eri kaupassa. Se voi olla sen fuskaavan myymälän käytäntö että asiakkaita huijataan, niin on tehty muutamassa pohjois-Suomen k-kaupassakin ja vaadin joka kerta samantien korjaamaan virheen joka korjattiin , mutta kun huijaaminen jatkui lopetin siinä kaupassa käynnin ja siirryin siwaan jossa ei ole koskaan tehty virheitä.
Tarkistan kassakuitin aina (autossa ennen kaupan pihalta lähtöä). Tuossa sinun tapauksessa on kysymys myymälän suosimasta huijaamisesta, tarjoushintaa ei ole viety kassakoneeseen asti. - silmä tarkkana
Mietin aloittajan kirjoituksen luettuani, että taidetaan käydä samassa K-kaupassa! :D Olen usein huomannut, etteivät hinnat olekaan enää kassalle päästyä pitäneet kutiaan. Eräästäkin tuotteesta sanoin 3 kertaa, ennenkuin asia korjattiin. Ja miten se korjattiin? Hinta hyllyn reunassa hilattiin ylös eli siihen hintaan, mitä kassa näytti.
Joskus olen huomannut sellaistakin, että tähän kauppaan on laitettu isoja kylttejä tarjouksista. Nuo tarjoukset eivät kuitenkaan ole voimassa kuin vasta loppuviikolla, vaikka ne näyttävästi ovat esillä jo alkuviikosta. Itse kylteissä ei ole tarjouksen voimassaoloaikaa, vaan kerrankin kassaneiti sanoi ihmeteltyäni asiaa, että "Ne limsat on vasta torstaista alkaen alennuksessa. Se luki kotiin jaetussa mainoksessa."
Eli K-kaupassa ilmeisesti oletetaan, että kaikilla on mainokset luettuina, jotteivat joudu huijattaviksi, kun itse kaupan tiloihin ei saada näitä tietoja esille.
K-kaupoissa on kyllä aina huijattu. Ennen heillä oli sellainen tapa, että jos vaikka Kruunu-vehnäjauhot oli tarjouksessa, niin kyltin allepa olikin laitettu toisen merkkisiä, kalliimpia jauhoja. Kun asiakas sitten ottikin väärän pussin, ei tämä jonoista johtuen sitä enää viitsinyt lähteä vaihtamaankaan, vaikka olisi kassalla tullutkin asian huomanneeksi.
Kyllä minäkin olen jo pikkuhiljaa siirtynyt K-kaupasta muualle. Eihän tuo tuollainen kannata. - Kas Kas
Ettet tosiaankaan ole ainoita huijatuksi tulleita. Mulle on käynyt K-supermarketissa samalla tavalla. Hyvin tyypillistä on se, että hyllyn reunassa ilmoitaan halvempi hinta kun mitä kassa sitten veloittaa. Nykyisin osaan jo välttää tätä menetelmää. Olen myös ihmetellyt sitä, että jossakin mainoksessa esitetään joku tarjous, mutta kun menee kauppaan niin ei kyseisen tuotteen kohdalla ole mitään kylttiä. En osta sitten niitä, etten joudu maksamaan kalliimpaa hintaa. Olen alkanut pikkuhiljaa käymään muissa kaupoissa, mutta kyllä niissäkin on syytä tarkistaa kuitti heti kassalla. Sillä ei ole mitään väliä, että jonoa kertyy selän taakse, koska ei ole asiakkaan syy , jos kauppa omalla toiminnallaan aiheuttaa jonoja. Hintojen pitää täsmätä, jos meinaa reilua kauppaa käydä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2455907Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304334Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,212490Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E3112279Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481461Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1671346Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611329Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1331247- 351024
- 171964