Markku Koiviston tarina

Hengenmies

102

806

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Mitä ajatuksia se herättää?"

      Symppis tyyppi. Siis tuo MK.

    • åäpöolik

      Homosuhteessa eläminen ei ole syntiä. Syntiä ei ole myöskään se, että nainen etsii naisten joukosta kumppania. Ainoa synti, minkä Koivisto teki oli se, että hän petti aviopuolisoaan, joko jo silloin, kun tunteistaan viis valitsi puolisokseen naisen tai vasta sitten, kun bi-miehenä ei jaksanutkaan olla uskollinen ensimmäiselle valitulleen.Toivon Koiviston vaimolle voimia. Petetyn osa ei ole helppo. Jos Koivisto on homo (eikä bi), toivon, että hän eheytyy homoksi mahdollisimman pian. Jos hän on bi, toivon että hän saa korjattua suhteensa vaimoonsa.

      • jeesus on vapaus

        joo olishan se voinu valita naisen . mutta kun menee lain alle ja
        alkaa terapioimaan muita niin noin siinä käy .Jeesus ei oo tommonen .


    • åäpöolik sanoi :
      Homosuhteessa eläminen ei ole syntiä.
      _________
      3.Mooseksen kirja:
      18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

      Kyllä se näyttäisi syntiä olevan vai kuinka?

      • PSARI

        pertsa2010, eiku pertsa2011, siis pertsa2010,

        enpäs ole aiemmin huomannutkaan, että olet jakaantunut persoona.

        No se ei ollut asiani, vaan se, että 3.Moos. 18:22 jae koskee ainoastaan juutalaisia ja heidän noudattamaansa Mooseksen lakia. Ei se tämän päivän ihmisiä koske mitenkään saatikka evankeliusluterilaisen kirkon jäseniä, jotka menevät Martin Lutherin eli Lyderin oppien mukaan ja noudattavat ainoastaan uskonnon nimen mukaisesti evankeliumitekstejä sekä UT:ia.

        Kyseisessä Raamatun kohdassa miehenpuolilla tarkoitetaan lapsia niin tyttöjä kuin poikiakin, joita saddukeuslaiset papiston papit eivät saaneet ottaa temppelihuoriksi ja maata näiden lasten kanssa kuin aikuisen sukukypsän naisen kanssa maataan.

        Kyseisessä kohdassa käytetty sana paiderastia ei tarkoita homoseksuaalisuutta, vaan tarkoittaa aikuista heteromiestä, joka yhtyy lapseen. Paiderastia tulee kreikan sanoista paidos eli lapsi ja erastes eli rakkaus tai erastai, joka on suomeksi rakastaja.

        Englannin sanat pederast ja pedofiili tulevat samoista kreikan sanoista.


      • PSARI

        pertsa2012,

        ENSINNÄKIN MINÄ EN OLE ATEISTI, enkä myöskään omaa vakaumustani missään vaiheessa tuonut esille, vaan sinä itse, koska et kuulu kirkkoon ja korostat kyseistä asiaa joka käänteessä. Kirkosta eronneita pidetään yleisesti ateisteina. Minä en usko Raamatun jumalaan, vaan uskon "jumalaan", joka on Olevaisuudessa ja nimeltään Pyhä Olevainen. Hän ei edusta mitään maallista uskontoa ja auttaa kauttani ihmisiä parantumaan joistakin sairauksista ja monissa muissa asioissa kuten onnettomuuksien ehkäisyissä. Näille ihmisille kerron esimerkiksi, milloin ei kannata lähteä matkalle tms.

        Kirkon työntekijöillä on oma vakaumuksensa ja heitä vastaan sinä pertsa2012 hyökkäät jatkuvasti ja se on se asia mikään herättää monissa pahaa verta. Suomessa on uskonnonvapaus ja kirkon pappejakin tämä laki koskee ja ennen kaikkea sinua pertsa2012. Nimimerkkejä vaihtamalla ei Pyhää Olevaista karkuun pääse.

        Olen jo aikaisemmin kirjoittanut sinulle pertsa2012, että sinun pitää liikkua päivittäin, sillä näen sinun olemuksestasi pitkälle kalkkeutuneet verisuonet ja aivoverenkierron häiriöitä. Veritulppariski on suuri kohdallasi.

        Vetoat Raamatun UT:n kohtiin, mutta Paavali ei koskaan kirjoittanut mitään homoseksuaaleja vastaan ja nämä kohdat ovat lisätty Raamattuun vasta 300-luvulla, kun keisari Konstantinus Suuren pojat astuivat valtaan ja aloittivat homoseksuaalisuuden vastustamisen.

        http://psari.info/arseno.html

        Raamattuun on lisätty paljon sellaisia tekstejä kautta aikain, joita alkuperäisteksteissä ei ole ollut. Lukuisat kirkolliskokoukset ovat myös muokanneet Raamattua sekä lukuisat käännökset kuten meidän uusi vuonna 1992 käyttöön otettu Raamattumme, jossa alkuperäisteksteistä ei juuri tietoa ole.


      • PSARI

        Gagarin,
        tuo 3. Moos. 18:22 on eri tavalla juutalaisten omissa alkuperäiskirjoituksissa kuten koko Raamatun VT:n sekä UT:n Ilmestyskirjan tekstit muutoinkin ja ne on väännetty kristinuskoon sopiviksi teksteiksi Raamattuun.

        Juutalaisten nykyrabbien selityksen mukaan tuossa Mooseksen kohdassa kiellettiin temppelin saddukeuslaisia pappeja ja ylipappia ottamasta miehenpuolia eli tyttöjä ja poikia temppeliinsä temppelihuoriksi eli he eivät saaneet harrastaa pedofiliaa. Mitään muuta tuo kohta ei tarkoita eli se oli tarkoitettu sen ajan saddukeuksille, jotka toimivat temppeleissä papistona.

        Homoudesta ei siis ollut kyse. Saddukeuslaiset papit toimivat pappilääkäreinä ja heille piti ilmoittaa esimerkiksi naisen raskaus, jolloin pappi tarkisti naisen aika ajoin. Sukupuoliyhdyntä oli saastuttavaa, eikä sitä saanut suorittaa kuukautisen aikana. Jokaisen yhdynnän jälkeen piti viedä uhrilahja temppeliin, jotta sai tekemänsä yhdyntä-synnin anteeksi, mutta kaikki sen ajan lait koskivat vain sen ajan ihmisiä, eivät tämän päivän suomalaisia, joilla luulisi olevan jo sen verran järkeä päässään lukutaitoisina ihmisinä, ettei uskonnolla ja sukupuolielämällä ole mitään tekemistä keskenään.

        Meillä papit koulutetaan papeiksi ja lääkärit terveydenhuoltoon eli he ovat täysin eri ammattiryhmiä, eivätkä suitsuke-huumehöyryissä ja näkyleipien avulla parantavia saddukeuksia. Näkyleivät sisälsivät mm. kannabista ja niiden syömisen jälkeen nähtyjä harhoja pidettiin tosina.

        Papit olivat kirjoitustaitoisia ja polttivat suitsukkeita jatkuvasti, joten sopii vain kysyä, kuinka tosia jotkut Raamatun teksteistäkin ovat, kun niiden tekstit on kirjoitettu harhanäyissä...?


      • lesbis.

        Voi pertsa kun saisit joskus kunnolla Miestä, ni loppuis nuo Mooseksen kirjan lainaukset!!!
        Muistatko et Jeesuksella oli 12 miestä. jotkut niistä lähti Jessen mukaan ja jättivät naisensa...


      • onni on Jeesus

        on se sama Jumala uudessa testamentissakin , ne on luonnottomia himoja ,ompa niitä paljon muitakin himoja kuten syödä karkilla hampaat mäsäksi tai juoda itsensä hengiltä ,tuijottaa muiden sukuyhdyntää videolta kuin idiootti ,ne on tyhmiä
        himoja joiden orjia ihminen on ja joista voi vapautua Jeesuksen avulla huutamalla Jeesus autaaaaaaaaaaaaaaaaaa mä hukun ,mä olen siteissä saatanaan auta .
        Itse olen vapautunut tupakasta kun rukoilin että Jeesus ota nikotiinihimo
        pois ja se lähti ilman oireita ,olo on hieno ,ihan kuin ei oliskaan polttanut koskaan !
        Koivisto vaan lankesi vanhaan perkeleen syntiin eli huoraamaan
        ja vielä luonnottomasti mutta kyllä se sen anteeksi saa niinku me kaikki saadaan
        kun pyydetään että Jeesus anna anteeksi oon taas tehnyt pahaa itselle ja toisille
        pelasta sieluni amen .Itsensä ja toisen rakastamiseen ei kuulu mikään mikä vahingoittaa . Auta Jeesus puhdistumaan ja opeta rakastamaan amen .
        Jeesus on pelastus Joh 3:16 mukaan joten se ei katso henkilöön vaan ihan kuka tahansa voi pelastua joka uskoo . Se on armoa .
        golgatan risti on tie armoon ja rauhaan jossa pelko otetaan pois .
        Jos joku pappi lankeaa syntiin ei se tarkoita että kaikkien pitää langeta
        vaan rukoillaan että mies vapautuu perkeleen otteesta ja saa anteeksi .
        Kun uskova lankeaa se on suurempi juttu kuin taviksella joka elää
        lankeemuksessa .Älkää antako jälleen sitoa itseänne orjuuden ikeeseen .
        Synnin ei pidä teitä vallitsevan ja hallitse sinä sitä . Eli 7 vanhurskaskin
        lankeaa ja Herra antaa hänen nousta jälleen . Jeesus tuli pelastamaan
        syntisiä ei vanhurskaita samoin kuin parantaa sairaita ei terveitä .
        Tulkaa uskossa terveiksi Jeesus on ystäväsi ja puolellasi .


      • sefanja 3:17
        PSARI kirjoitti:

        Gagarin,
        tuo 3. Moos. 18:22 on eri tavalla juutalaisten omissa alkuperäiskirjoituksissa kuten koko Raamatun VT:n sekä UT:n Ilmestyskirjan tekstit muutoinkin ja ne on väännetty kristinuskoon sopiviksi teksteiksi Raamattuun.

        Juutalaisten nykyrabbien selityksen mukaan tuossa Mooseksen kohdassa kiellettiin temppelin saddukeuslaisia pappeja ja ylipappia ottamasta miehenpuolia eli tyttöjä ja poikia temppeliinsä temppelihuoriksi eli he eivät saaneet harrastaa pedofiliaa. Mitään muuta tuo kohta ei tarkoita eli se oli tarkoitettu sen ajan saddukeuksille, jotka toimivat temppeleissä papistona.

        Homoudesta ei siis ollut kyse. Saddukeuslaiset papit toimivat pappilääkäreinä ja heille piti ilmoittaa esimerkiksi naisen raskaus, jolloin pappi tarkisti naisen aika ajoin. Sukupuoliyhdyntä oli saastuttavaa, eikä sitä saanut suorittaa kuukautisen aikana. Jokaisen yhdynnän jälkeen piti viedä uhrilahja temppeliin, jotta sai tekemänsä yhdyntä-synnin anteeksi, mutta kaikki sen ajan lait koskivat vain sen ajan ihmisiä, eivät tämän päivän suomalaisia, joilla luulisi olevan jo sen verran järkeä päässään lukutaitoisina ihmisinä, ettei uskonnolla ja sukupuolielämällä ole mitään tekemistä keskenään.

        Meillä papit koulutetaan papeiksi ja lääkärit terveydenhuoltoon eli he ovat täysin eri ammattiryhmiä, eivätkä suitsuke-huumehöyryissä ja näkyleipien avulla parantavia saddukeuksia. Näkyleivät sisälsivät mm. kannabista ja niiden syömisen jälkeen nähtyjä harhoja pidettiin tosina.

        Papit olivat kirjoitustaitoisia ja polttivat suitsukkeita jatkuvasti, joten sopii vain kysyä, kuinka tosia jotkut Raamatun teksteistäkin ovat, kun niiden tekstit on kirjoitettu harhanäyissä...?

        noi on vanhan liiton lakeja jotka oli kuva tulevasta paremmasta liitosta jonka välimies on Jeesus itse eli Jeesus sovitti synnin ristillä sun puolestasi ja velkakirjasi on
        revitty eli kaikki lain rikkomus jota olet tehnyt koko elämäsi ajan lyötiin ristiin .
        synti oli olemassa jo ennen lain antamista .
        nyt ei elukan uhreja tarvita muuta kuin ruuaksi , kun Jeesus on jo uhrattu synnin
        edestä joten voit huutaaaaaaaaaaaaaaaa ilosta !!! oot vapaa laista ja sen
        tuomasta tuomioista ja syyllisyydestä ja kadotuksesta .Voit olla Jeesuksen
        kautta vapaa peloista ja tuomioista ,Nyt sinun suitsutuksesi on kiitos ja ilohuuto
        Herralle Hän sovitti syntisi . Jumalan edessä olet hyväksytty ja haluttu lapsi .
        Et vanhan liiton lain tai omien tekojen kautta ,vaan Jeesuksen kautta .
        Ala siis tanssia ja laulaa Jeesus sä oot paras ,Jeesus sä oot mun pelastajani !!
        Kiitos Jeesus rakkaudestasi jota ei löydy muualta ja joka peittää syntini paljouden.
        Hallelujaaaaaaaaaaaaaaaaaa . Juokse kertoon toisillekin miten upee
        Jeesus on . ( puhauslakeja ,eli ihmisen suojelemiseksi annettiin lait ja esim raiskaus on kauhea asia ja paha teko raamatussa ) Mutta Jeesus pelastaa
        surkeimmankin syntisen elämään iloisena uskovaisena vapaudessa .
        Jumala haluaa sun sydämen eikä mitään ulkoisia menoja .
        sä kelpaat sellaisena kuin olet jonka jUmala on luonut kuvakseen .


      • lesbis. kirjoitti:

        Voi pertsa kun saisit joskus kunnolla Miestä, ni loppuis nuo Mooseksen kirjan lainaukset!!!
        Muistatko et Jeesuksella oli 12 miestä. jotkut niistä lähti Jessen mukaan ja jättivät naisensa...

        lesbis. sanoi :
        Voi pertsa kun saisit joskus kunnolla Miestä, ni loppuis nuo Mooseksen kirjan lainaukset!!!
        ________
        Ja sinut pitäisi lähettää talebaaneille saamaan siedätyshoitoa tuohon lesboiluusi :-)


      • Jumala on rakkaus
        lesbis. kirjoitti:

        Voi pertsa kun saisit joskus kunnolla Miestä, ni loppuis nuo Mooseksen kirjan lainaukset!!!
        Muistatko et Jeesuksella oli 12 miestä. jotkut niistä lähti Jessen mukaan ja jättivät naisensa...

        Kyllä niiden perheet oli mukana kun Jeesus ristillä sovitti syntisi ja kun Jeesus lähetti Pyhän Henkensä uskoviin voimaksi todistaa Hänestä ,naiset oli paikalla ja
        naisesta nimeltä magdalan maria Jeesus ajoi ulos monta pahaa demonia
        ja syntinen nainen sai armon kun miehet oli sitä kivittämässä , samoin
        naiset oli Jeesuksen haudalla ekana kun se nousi kuolleista . syntinen nainen
        voiteli Jeesuksen kalliilla nardus öljyllä ennen ristiä .Jeesus pelastaa syntisiä
        rakkaat ihmiset ja ajaa demonit pakoon .Jeesus paransi sotilaan korvan
        ennen ristille menoa ,ihan vaan rakkaudesta . Varmaan olet syntynyt ihan terveenä
        ja normaalina näkyvään maailmaan mutta synti joka täällä on on sekoittanut
        ja saatana joka on panettelija ja valehtelija on saanut sinut sivuraiteelle ,
        mutta luepa raamattua niin ilosi on täydellinen ,Jeesus on suurin rakkautesi
        ja hän katsoo sinuun rakastuneesti ja pitää sinua pelastamisen arvoisena .
        Jeesus on sama tänään eilen ja iankaikkisesti amen.
        Voit loikata Jeesus jengiin niin ei tarvi olla muuta kuin mitä Jumala on
        tarkoittanut ja luonut . Usko enempi Jeesusta kuin ihmisiä tai saatanaa .
        Jeesus haluaa sun olevan terve ja vapaa pahasta .Ihana Jesse .


      • selvinpäin

        elukoihin sekaantuminenkin on syntiä , kaikki on oma lajinsa elukat ja ihminen.
        järjestys on olemassa .
        älkää juopuko viinistä sillä siitä tulee irstas meno vaan ....


    • quodquidhäh

      Pertsa, vähintään yhtä painokkaastoi käsketään kiroamaan amalekilaisia ja ompelemaan tietynvärisiä tupsuja viitan liepeeseen. Muistatko tehdä niin?

      • ... niin, ja hakata sen käden irti, jos se viettelee syntiin...


      • åpoli
        iaurwen kirjoitti:

        ... niin, ja hakata sen käden irti, jos se viettelee syntiin...

        iaurwenin kommentti on hyvä esimerkki siitä, kuinka Raamattua luetaan ja uskotaan sanasta sanaan ilman minkäänlaista tulkintaa.


      • ...
        iaurwen kirjoitti:

        ... niin, ja hakata sen käden irti, jos se viettelee syntiin...

        Mitäs sinun pitäisi hakata irti kun toistat tuota vääristellen, vaikka tiedät miten kielikuvalla vain korostetaan etteivät viettelykset ole käden syy vaan oman asenteen.


      • quodquidhäh / iaurwen sanoi :
        Pertsa, vähintään yhtä painokkaastoi käsketään kiroamaan amalekilaisia ja ompelemaan tietynvärisiä tupsuja viitan liepeeseen. Muistatko tehdä niin?
        _____________
        Apostolien kokous Jerusalemissa totesi ettei pakanoille pidä asettaa
        ikeeksi mooseksen lakia jota he itsekkään eivät ole onnistuneet pitämään.

        Te ateistit ette tunne raamattua.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        quodquidhäh / iaurwen sanoi :
        Pertsa, vähintään yhtä painokkaastoi käsketään kiroamaan amalekilaisia ja ompelemaan tietynvärisiä tupsuja viitan liepeeseen. Muistatko tehdä niin?
        _____________
        Apostolien kokous Jerusalemissa totesi ettei pakanoille pidä asettaa
        ikeeksi mooseksen lakia jota he itsekkään eivät ole onnistuneet pitämään.

        Te ateistit ette tunne raamattua.

        Pertsa, Vanhan Testamentin laki ei luonnollisestikaan nykykristittyä sido, mutta Jeesuksen sanat kaiketi sitovat?


      • iaurwen kirjoitti:

        Pertsa, Vanhan Testamentin laki ei luonnollisestikaan nykykristittyä sido, mutta Jeesuksen sanat kaiketi sitovat?

        iaurwen sanoi :
        Pertsa, Vanhan Testamentin laki ei luonnollisestikaan nykykristittyä sido, mutta Jeesuksen sanat kaiketi sitovat?
        _________
        Siis mitä niistä tarkoitat.


      • dikduk
        pertsa2012 kirjoitti:

        iaurwen sanoi :
        Pertsa, Vanhan Testamentin laki ei luonnollisestikaan nykykristittyä sido, mutta Jeesuksen sanat kaiketi sitovat?
        _________
        Siis mitä niistä tarkoitat.

        hän varmaan tarkoitti Jeesuksen kehoitusta hakata käsi irti jos se viettelee.Ota se kirjaimelliseti jos haluat Raamattua niin luettavan .

        UT laittoi pois joko turhina tai "täytettyinät" kaikki VT:n lait, jotka siis alunperinkään eivät olleet tarkoitettu kellekään muille kuin juutalaisille. On täysin turhaa lainata mitään Mooseksen lain kohtaa täällä ohjeeksi kristityille , yhtä hyvin voit lainata vaikka Koraania, ei sekään kuulu kristityille.


      • pertsa2012 kirjoitti:

        iaurwen sanoi :
        Pertsa, Vanhan Testamentin laki ei luonnollisestikaan nykykristittyä sido, mutta Jeesuksen sanat kaiketi sitovat?
        _________
        Siis mitä niistä tarkoitat.

        Pertsa

        dikduk ehti ensin, anteeksi, tämä on jäänyt minulta huomaamatta.

        Tästä käden katkaisusta on ollut puhetta jo ennenkin.

        Jos vaikka kaikki Vanhan Testamentin juutalaisen lain määräykset jätetäänkin kristityltä pois, kaiketi Jeesuksen sanat kuitenkin pitää ottaa vakavasti, ainakin ne, jotka hän on puhunut opetuslapsilleen. Jeesus sanoo, että käsi, joka viettelee syntiin, on katkaistava, ja taivasten valtakuntaan on parempi mennä käsipuolena kuin molemmat käden tallella joutua helvetin tuleen (Matt. 18:8,9). Tätä on tällä palstalla selitetty asenteena, jota pitää korjata tai ajatuksina, joita pitää luopua. Käsi on kuitenkin käsi ja vaatimus sen katkaisusta on luonnollisesti epäinhimillinen. Raamatun julmuus ilmeneekin tässä erinomaisen hyvin.

        Minä ymmärtäisin, jos kristitty sanoisi: olen heikko, enkä kykene katkaisemaan kättäni, pyydän armoa Jumalalta.

        Minä en ymmärrä, että kristitty sanoo: ei Jeesus tarkoita kättä, kun hän puhuu kädestä, eikä minun mitään kättä tarvitse katkaista, mutta homojen pitää kyllä irrottaa itsestään seksuaalisuutensa.


      • iaurwen kirjoitti:

        Pertsa

        dikduk ehti ensin, anteeksi, tämä on jäänyt minulta huomaamatta.

        Tästä käden katkaisusta on ollut puhetta jo ennenkin.

        Jos vaikka kaikki Vanhan Testamentin juutalaisen lain määräykset jätetäänkin kristityltä pois, kaiketi Jeesuksen sanat kuitenkin pitää ottaa vakavasti, ainakin ne, jotka hän on puhunut opetuslapsilleen. Jeesus sanoo, että käsi, joka viettelee syntiin, on katkaistava, ja taivasten valtakuntaan on parempi mennä käsipuolena kuin molemmat käden tallella joutua helvetin tuleen (Matt. 18:8,9). Tätä on tällä palstalla selitetty asenteena, jota pitää korjata tai ajatuksina, joita pitää luopua. Käsi on kuitenkin käsi ja vaatimus sen katkaisusta on luonnollisesti epäinhimillinen. Raamatun julmuus ilmeneekin tässä erinomaisen hyvin.

        Minä ymmärtäisin, jos kristitty sanoisi: olen heikko, enkä kykene katkaisemaan kättäni, pyydän armoa Jumalalta.

        Minä en ymmärrä, että kristitty sanoo: ei Jeesus tarkoita kättä, kun hän puhuu kädestä, eikä minun mitään kättä tarvitse katkaista, mutta homojen pitää kyllä irrottaa itsestään seksuaalisuutensa.

        iaurwen sanoi :
        Minä en ymmärrä, että kristitty sanoo: ei Jeesus tarkoita kättä, kun hän puhuu kädestä, eikä minun mitään kättä tarvitse katkaista, mutta homojen pitää kyllä irrottaa itsestään seksuaalisuutensa.
        _________
        Siis siitä sitten vaan käsiä katkomaan - sitäkö haluaisit?? :-)

        Kai ymmärrät mitä tuosta käytännössä seuraisi.
        Tänne ei jäisi ketään jolla olisi molemmat kädet tallella ja pitäisi perustaa
        eräs uusi ammattikuntakin kokonaan kädettömiä varten.

        Minä pitäydyn siinä , että Jeesus korosti synnin kadottavaa luonnetta
        kehottaessaan katkomaan käsiä ja homoista pätee se mitä lukee
        Raamatussa ja heidänkään ei tarvitse katkaista ainuttakaan "jäsentään"
        jos tekevät parannuksen :-)


      • pertsa2012 kirjoitti:

        iaurwen sanoi :
        Minä en ymmärrä, että kristitty sanoo: ei Jeesus tarkoita kättä, kun hän puhuu kädestä, eikä minun mitään kättä tarvitse katkaista, mutta homojen pitää kyllä irrottaa itsestään seksuaalisuutensa.
        _________
        Siis siitä sitten vaan käsiä katkomaan - sitäkö haluaisit?? :-)

        Kai ymmärrät mitä tuosta käytännössä seuraisi.
        Tänne ei jäisi ketään jolla olisi molemmat kädet tallella ja pitäisi perustaa
        eräs uusi ammattikuntakin kokonaan kädettömiä varten.

        Minä pitäydyn siinä , että Jeesus korosti synnin kadottavaa luonnetta
        kehottaessaan katkomaan käsiä ja homoista pätee se mitä lukee
        Raamatussa ja heidänkään ei tarvitse katkaista ainuttakaan "jäsentään"
        jos tekevät parannuksen :-)

        Pertsa hyvä, en tietenkään halua! Se on Jeesus, joka käskee käsiä katkoa, minä en sitä suosittele. En edes pystyisi keksimään mitään niin omituista, kipeää ja luonnonvastaista kuin että ihmisen pitäisi paloitella itse itsensä. Miksi se olisi minun vastuullani, mitä Raamatussa lukee?!

        Valita Jeesukselle, mitä käsien katkomisesta seuraisi, älä minulle! Kaikella kunnioituksella, Pertsa - mikä teitä uskovaisia oikein vaivaa?

        Raamattu on raaka kirja!


      • Jeesukseen uskova
        iaurwen kirjoitti:

        ... niin, ja hakata sen käden irti, jos se viettelee syntiin...

        Ei sitä tarvitse hakata irti,kun ei antaudu synnille.!


      • mieti tätä
        iaurwen kirjoitti:

        Pertsa hyvä, en tietenkään halua! Se on Jeesus, joka käskee käsiä katkoa, minä en sitä suosittele. En edes pystyisi keksimään mitään niin omituista, kipeää ja luonnonvastaista kuin että ihmisen pitäisi paloitella itse itsensä. Miksi se olisi minun vastuullani, mitä Raamatussa lukee?!

        Valita Jeesukselle, mitä käsien katkomisesta seuraisi, älä minulle! Kaikella kunnioituksella, Pertsa - mikä teitä uskovaisia oikein vaivaa?

        Raamattu on raaka kirja!

        Pertsan lainaus

        3.Mooseksen kirja:
        18:22 Älä makaa miehenpuolen kanssa, niinkuin naisen kanssa maataan; se on kauhistus.

        Kyllä se näyttäisi syntiä olevan vai kuinka

        Jännittävää, että se, joka sopii Pertsalle on Jumalan käsky ja se, joka ei sovi Pertsalle eli näin:

        "Kai ymmärrät mitä tuosta käytännössä seuraisi.
        Tänne ei jäisi ketään jolla olisi molemmat kädet tallella ja pitäisi perustaa
        eräs uusi ammattikuntakin kokonaan kädettömiä varten."

        ei ole Jumalan käsky. Pertsa käyttää Raamattua omana lyömäaseenaan muita kohtaan mutta itse vetäytyy kaikesta siitä mitä hänen pitää itse tehdä..rassukka.


      • åpoli kirjoitti:

        iaurwenin kommentti on hyvä esimerkki siitä, kuinka Raamattua luetaan ja uskotaan sanasta sanaan ilman minkäänlaista tulkintaa.

        åpoli sanoi :
        iaurwenin kommentti on hyvä esimerkki siitä, kuinka Raamattua luetaan ja uskotaan sanasta sanaan ilman minkäänlaista tulkintaa.
        _________
        Se on myös esimerkki hänen täydellisestä asiantuntemattomuudestaan
        Raamatun suhteen.


    • goddeloos

      "Mitä ajatuksia se herättää?"
      - Kaikki 'tosi'uskovaiset on homoja?

    • Diak. vapaaehtoinen

      Minusta se osoittaa sen psykologisen totuuden paikkansapitävyyden, että ne, jotka kaikkein kiivaimmin taistelevat homoseksuaalisuutta vastaan, vieläpä Raamattuun ja Jumalaankin vedoten, taistelevat homoseksuaalisia yllykkeitä vastaan itsessään eli he ovat piilohomoja, jotka eivät ole uskaltaneet tunnustaa omaa identiteettiään.

      Fundamentalistiset uskonnolliset liikkeet tarjoavat piilopaikkoja "eheytymisterapioineen" ja "kristillisine toipumisineen". Tämä on tietysti epärellisyyttä ennen kaikkea itseä kohtaan ja silloin nämä yllykkeet ovat hallitsemattomia ja ihminen jopa tiedostamattaan pyrkii homoseksuaalisiin kontakteihin ja mikäpä muu kuin uskonnolliset tilaisuudet tarjoavat viettien purkautumisteitä. Näin kävi Koiviston tapauksessa.

    • EL. a:Kim

      Hengenmies

      Ihan sama.

    • arendt g

      tv7 vihjasi M.K:n syyllistyneen vuosia jatkuvaan seksuaaliseen ahdisteluun.

      M.K tunnusti aviorikoksen ja moitti itseään omahyväiseksi ja omaan järkeen luottavaksi johtajaksi.

      Jos M.K on syyllistynyt seksuaaliseen ahdisteluun, ei hän oikeastaan pyytänyt mitään anteeksi. Kehon kieli synninpäästön yhteydessä kyllä viesti siihen suuntaan että ei M.K mitään tunnustanut.

      Uhreilleen M.K:lla ei empatiaa tai katumusta riittänyt, itsestään vain puhui. Kuten täälläkin, M.K:n anteeksiantoa kiitellään ja toivotaan hänelle kaikkea hyvää jatkossa, mutta kuka muistaisi uhreja?

      • Selkärankainen N

        No kun uskovaisen miehelestä ei välttämättä tarvi uhreilta pyytää mitään anteeksi, pääasia että Jumala antaa anteeksi. Selkäranka tarvisi olla myös uskovaisilla!


      • olisiko muuten ?

        " mutta kuka muistaisi uhreja? "
        Pakottiko hän jnk tekemään sitä kanssaan ?
        Vaikka siitä olen samaa mieltä, että ei hän kovin katuvalta vaikuttanut.
        Mutta tunnusti kuitenkin syntinsä, kun se nyt oli jo muutenkin tullut ilmi.


    • J. Dred

      On se aika surkuhupaisaa mihin jamaan uskovaiset ovat menneet. Silti jaksetaan paasata muita vastaan ja ihan samanlaisia tai todennäköisemmin vielä kamalampia. Onneksi lain koura on pitkä ja vaikka seurakunta antaa anteeksi, niin laki ei.

      • sekin päivä tulee..

        " On se aika surkuhupaisaa mihin jamaan uskovaiset ovat menneet."

        Ai kaikkiko ? nyt oli puhe vain M. Koivistosta, en usko että hän kaikkia uskovia edustaa itseään vain.

        ja sinäkö olet synnitön ? Virheetön kaikinpuolin puhdas ? Jos tekosi heijastettais skriinille mitä paljastuis ?


      • sekin päivä tulee.. kirjoitti:

        " On se aika surkuhupaisaa mihin jamaan uskovaiset ovat menneet."

        Ai kaikkiko ? nyt oli puhe vain M. Koivistosta, en usko että hän kaikkia uskovia edustaa itseään vain.

        ja sinäkö olet synnitön ? Virheetön kaikinpuolin puhdas ? Jos tekosi heijastettais skriinille mitä paljastuis ?

        "Ai kaikkiko ?"

        Mistä sitä enää tietää, ketä edes saa sanoa uskovaiseksi, kun joka toinen teistä käsittää senkin eri tavalla...


    • esther

      "parantaja, paranna itsesi"

      ehkä ois kannattanut ottaa pitkä saikku ennemmin kun hajottaa koko uransa pahaan ristiriitaan tekojen ja sanojen välillä

    • Sparttakus

      Voi olla uskovaisten temppu. M.K . ilmoitti olevansa homo, uskikset alkoivat rukoilla eheytymistä. Ihme homous katosi. Uskiksilla kyllä riitää pokkaa kusetukseen ihmeparantumisen sepittelyissä.
      Joku kirjoitti keväällä palstalla. Miksi ei jumala voisi tehdä heterosta homoa? M.K. Hakkui homoja. Jumala rupesi toimimaan ja teki M.K:sta homon. Tietämättömiä ovat herran tiet ja hänen suunnitelmansa uskiksille tai.
      M.K. on homo tuli ulos kaapista. On oma itsensä ihmisenä ei tarvitse eheytyä. Elämä jatkuu. Ihmisyyttä.

    • Huonolta näyttää..

      Ensiinnäkin siitä ainoasta todellisesta rikoksesta eli mahdollisesta seksuaalisesta häirinnästä ei puhuttu sanaakaan. Herää kysymys onko Koivisto pyrkinyt edes muuhun kuin oman maineensa puhdistamiseen?

      Aviovaimon pettäminen on tietenkin ikävä asia, josta onkin syytä keskustella. Asia on kuitenkin avioparin oma eikä se minkään seurakunnan anteeksiannolla miksikään muutu.

      Kolmanneksi ja vakavimmaksi asiaksi näen kuitenkin sen, että Koivisto ei tunnustananut ainakaan julkisesti itseään vieläkään homoseksuaaliksi tai vähintään biseksuaaliksi ihmiseksi. Hän pyysi anteeksi ainoastaa omaa käytöstään. Tämä ei kuitenkaa, "eheytymis" höpinöistä huolimatta, muuta hänen omaa seksuaalista suuntautuneisuuttaan suuntaan eikä toiseen. Ennuste mielenterveyden hyvinvoinnille on melko heikko, jos oman seksuaali-identiteetin kieltäminen jatkuu edelleen voimakkaana. Ahdasmielisistä uskonnollisista kahleista vapautumiseen ei Koiviston tapauksessa ole vielä saatu merkkiäkään.

      • HatTrick

        Ei Koivisto pyytänyt anteeksi. Nokia Mission sivuilla on Koiviston puhe. Ei siinä ole anteeksipyyntöä saati katumusta. Silti lopussa Koivisto kiittää Jumalaa armosta.

        Ja jos katsotte videon tilaisuudesta, Koivisto seisoo kädet taskussa kun seurakunta hänet armahtaa. Elekieli ei juuri katumusta viestitä.

        Minusta pahinta oli, että Koivisto ei tunnustanut seksuaalista häirintää, eikä siis tehnyt elettäkään pyytää keneltäkään anteeksi.

        NokiaMission reaktioissa ärsyttää se, että heitäkään ei uhreille empatiaa heru, Kovisto ollaan kyllä heti armahtamassa.

        http://www.nokiamissio.fi/pdf/selvitys.pdf


    • luminarsku

      Kaikille, jotka luuleva tietävänsä kuinka asiat ovat:
      Tiedätkö, että tehtävän Koivistolle antoi Jumala?
      ... että ihminen voi mennä harhaan hengellisessä elämässään, niin pastorit, evankelistat, johtajat kuin kuka tahansa.
      ... että pahan henkivalta on todellinen uhka ja eksytys kristityn elämässä. "Koetelkaa henget."
      ... että henkilö itse tietää suuntautumisensa parhaiten, te homon leiman kohkaajat.
      ... että henkivaltojen alaisena, joihin kyseisessä seurakunnassa on altistuttu vierailevien puhujien kautta, tämä selkeästi opetustensa ja käytöstensä perusteella arvioiden, on mahdollista heteronkin sortua seksuaalisten rajojen ylityksiin eikä kyse tarvitse olla 'synnynnäisestä' homoudesta.
      ... että henkilö on tunnustanut henkilökohtaiset syntinsä sillä tavalla kuin nuo henkilökohtaiset synnilliset piirteet nyt mahdollistavat.
      ... että ei henkilön elämä tämän jälkeen välttämättä helppoa ole, vaan se voi merkitä syvään mustaan yöhön joutumista ja kyselyä, riittääkö armo enää minulle.
      ... että Jumalan koulussa hiotaan synnin turmelemaa luontoa ja pienemmäksi kasvaminen merkitsee kivun koulua. Helppoa tietä ei ole, vaikka ei-uskovat niin luulevatkin tyyliin synnit anteeksi ja ei kun menoksi taas.
      ... että luottaminen omaan voimaan ei tuota koskaan hyvää hedelmää. Jos on narsisti ennen uskoontuloa, on uskovanakin narsisti ja sellaisen henkilön on vaikea alistua Jumalan muokattavaksi vaan mennään omassa voimassa.
      ... että se kiven heittäminen kertoo itsestäsi ehkä enemmän kuin arvostelusi kohteesta. Oletko valmis tunnustamaan tämän ylpeyden itsessäsi yhtä avoimesti kuin teki arvostelemasi henkilö?
      ... että se, mitä tapahtuu tämän jälkeen, ei kuulu sinulle eikä mielikuvituksellesi.
      ... että se, mitä tapahtuu tämän jälkeen kaikille asianosaisille, ei kantaudu sinun korviisi, etkä voi olla arvostelemassa, mitä henkilö ei tehnyt tässä prosessin alkuvaiheessa.
      ... että jos seksuaalielämän syntejä tulee ilmi eri seurakunnissa, ei se merkitse, että kaikki uskovat ovat perverssejä.
      ... että jo vuosia aiemmin on tullut profetioita, että näitä ongelmia tulee seurakuntiin.
      ... että Raamatun mukaisesti homouteen kielteisesti suhtautuva ei automaattisesti ole homo. Eihän tällaista yksinkertaisuutta voi olla olemassa, eihän?
      ... että samoja seksuaalisuuden syntejä tapahtuu ei-uskovissa piireissä ihan samalla tavalla, uskovien synnit vaan otetaan helpommin reposteltavaksi. Mikä kertoo, että ei-uskovakin vaatii jotain ylempää moraalia, vaikka pitää itseään moraalin määrittelijänä, mikä itse on siis yhtä altis lankeamaan niihin samoihin tekoihin, joista uskovia syyttää.

      • so what

        Yrität kovin viestissäsi vakuutella, ettei Koivisto ole "homo". Miksi? Totuus on kuitenkin ,että kukaan ei ryhdy homoseksuaaliseen kanssakäymiseen ellei homoseksi kiinnosta. Ja homoseksi ei kiinnosta ellei ole homoseksuaalisia taipumuksia. Ihan turha muuta väittää.

        Ja mitä sitten vaikka onkin homo tai bi? Mitä se on sinulta pois?


      • luminarsku
        so what kirjoitti:

        Yrität kovin viestissäsi vakuutella, ettei Koivisto ole "homo". Miksi? Totuus on kuitenkin ,että kukaan ei ryhdy homoseksuaaliseen kanssakäymiseen ellei homoseksi kiinnosta. Ja homoseksi ei kiinnosta ellei ole homoseksuaalisia taipumuksia. Ihan turha muuta väittää.

        Ja mitä sitten vaikka onkin homo tai bi? Mitä se on sinulta pois?

        >Yrität kovin viestissäsi vakuutella, ettei Koivisto ole "homo".<

        En yritä vakuutella, muistutin yhdessä lauseessa toisesta mahdollisuudesta.

        >Totuus on kuitenkin ,että kukaan ei ryhdy homoseksuaaliseen kanssakäymiseen ellei homoseksi kiinnosta.<

        Kun henkivallat saa yliotteen ihmiseen, se on mahdollista. Tämänhän totesin.

        >Ja mitä sitten vaikka onkin homo tai bi? Mitä se on sinulta pois?<

        ? ? ?

        Ja mitä sitten vaikka onkin hetero? Mitä se on sinulta pois? ? ? ?


      • so what
        luminarsku kirjoitti:

        >Yrität kovin viestissäsi vakuutella, ettei Koivisto ole "homo".<

        En yritä vakuutella, muistutin yhdessä lauseessa toisesta mahdollisuudesta.

        >Totuus on kuitenkin ,että kukaan ei ryhdy homoseksuaaliseen kanssakäymiseen ellei homoseksi kiinnosta.<

        Kun henkivallat saa yliotteen ihmiseen, se on mahdollista. Tämänhän totesin.

        >Ja mitä sitten vaikka onkin homo tai bi? Mitä se on sinulta pois?<

        ? ? ?

        Ja mitä sitten vaikka onkin hetero? Mitä se on sinulta pois? ? ? ?

        Minulta ei mitään. Viestistäsi kuitenkin paistoi läpi sellainen ajattelu, että eihän tässä nyt homoudesta voi olla kyse, vaan jostakin tilapäisestä mielenhäiriöstä.

        Ilmeisestikin pidät tai ainakin olet pitänyt Koivistoa Jumalan "valittuna" ja sen vuoksi sinun on hyvin vaikea myöntää itsellesi, että hän saattaa hyvinkin olla homo- tai bi-seksuaali. Todennäköisesti bi.

        Itseäsi siis yrittät vakuutella siitä, että Koiviston aviorikos ja homosuhde oli "vain" paholaisen työtä vaikka kaikki puhuu sen puolesta, että kyseisellä henkilöllä on ihan aitoja homoseksuaalisia taipumuksia. Esimerkiksi ahdistelun väitetään jatkuneen vuosia.


      • Et ole kirjoittanutkaan näin myönteiseen ja ymmärtävään sävyyn homoseksuaaleista koskaan. Tosin en vain jaksa uskoa, että kirjoituksestasi olisi huokunut yhtä voimakasta ymmärrys "lankeemusta" kohtaan jos Koiviston sijaan "syytettyjen" penkillä istuisi vaikkapa joku piispoistamme.

        Näytät sysäävän Koiviston homoseksuaalisia taipumuksia "henkivaltojen" kontolle. Entäpä jos Koivisto onkin ihan oikeasti vaikkapa bi-seksuaali? Onko ajatus sinun mahdoton hyväksyä?


      • a-teisti kirjoitti:

        Et ole kirjoittanutkaan näin myönteiseen ja ymmärtävään sävyyn homoseksuaaleista koskaan. Tosin en vain jaksa uskoa, että kirjoituksestasi olisi huokunut yhtä voimakasta ymmärrys "lankeemusta" kohtaan jos Koiviston sijaan "syytettyjen" penkillä istuisi vaikkapa joku piispoistamme.

        Näytät sysäävän Koiviston homoseksuaalisia taipumuksia "henkivaltojen" kontolle. Entäpä jos Koivisto onkin ihan oikeasti vaikkapa bi-seksuaali? Onko ajatus sinun mahdoton hyväksyä?

        PS. Osunko pahasti harhaan jos väitän, että NM:n tilaisuudet ovat tuttuja?


      • luminarsku
        so what kirjoitti:

        Minulta ei mitään. Viestistäsi kuitenkin paistoi läpi sellainen ajattelu, että eihän tässä nyt homoudesta voi olla kyse, vaan jostakin tilapäisestä mielenhäiriöstä.

        Ilmeisestikin pidät tai ainakin olet pitänyt Koivistoa Jumalan "valittuna" ja sen vuoksi sinun on hyvin vaikea myöntää itsellesi, että hän saattaa hyvinkin olla homo- tai bi-seksuaali. Todennäköisesti bi.

        Itseäsi siis yrittät vakuutella siitä, että Koiviston aviorikos ja homosuhde oli "vain" paholaisen työtä vaikka kaikki puhuu sen puolesta, että kyseisellä henkilöllä on ihan aitoja homoseksuaalisia taipumuksia. Esimerkiksi ahdistelun väitetään jatkuneen vuosia.

        Metsään menet arvioinneissasi. Kirjoitin kommenttini ketjun muiden hyvin yksisilmäisten kannanottojen jatkoksi avartamaan näkökulmia. En puolustele enkä syytä asianosaisia, koska en tiedä kuten ei teistä kukaan ihan tarkkaan asioiden taustoja ja koska pohjimmiltaan asia on Jumalan ja Koiviston välinen asia. Siksi minua ihmetyttää ihmisten alttius vetää tuomion sanoja jo heti asian tultua ilmi ennen kuin henkilö itse on puhunut mitään. Keksitään omista tuntemuksista ja luuloista käsin kaikenlaista, ihan herjatasolle asti. Mutta jokainen joutuu omista sanoistaan kerran vastaamaan.

        Koivisto on itse kertonut saaneensa tehtävän Jumalalta, minun pitämiseni ei liity tähän mitenkään. Suuntautumisensa ei kuulu minulle eikä minun mielipiteeni mitenkään ole kiinni mistään vaikeudesta myöntää jotakin. Miksi alat mielikuvituksistasi käsin keksiä kaikenlaisia 'vaikeuksia myöntää itsellesi homous' -kiemuroita? Tai että yritän vakuutella itselleni asioiden olevan vain paholaisen työtä. Mitä siitä että ahdistelut on jatkunut jo vuosia? Paholainen on myös ahdistellut vuosia.

        Tämän enempää en asiasta ala spekuloimaan, jos vaikka vielä vänkäätkin omista luuloistasi käsin 'Mitä se on sinulta pois' -tyyppiseen älyttömään kysymykseen pohjautuvaa perusteetonta sanojen viskelyä. Itse käytin samoja sanoja osoittaakseni niiden typeryyden itsellesi.


      • Ev. lut.
        luminarsku kirjoitti:

        Metsään menet arvioinneissasi. Kirjoitin kommenttini ketjun muiden hyvin yksisilmäisten kannanottojen jatkoksi avartamaan näkökulmia. En puolustele enkä syytä asianosaisia, koska en tiedä kuten ei teistä kukaan ihan tarkkaan asioiden taustoja ja koska pohjimmiltaan asia on Jumalan ja Koiviston välinen asia. Siksi minua ihmetyttää ihmisten alttius vetää tuomion sanoja jo heti asian tultua ilmi ennen kuin henkilö itse on puhunut mitään. Keksitään omista tuntemuksista ja luuloista käsin kaikenlaista, ihan herjatasolle asti. Mutta jokainen joutuu omista sanoistaan kerran vastaamaan.

        Koivisto on itse kertonut saaneensa tehtävän Jumalalta, minun pitämiseni ei liity tähän mitenkään. Suuntautumisensa ei kuulu minulle eikä minun mielipiteeni mitenkään ole kiinni mistään vaikeudesta myöntää jotakin. Miksi alat mielikuvituksistasi käsin keksiä kaikenlaisia 'vaikeuksia myöntää itsellesi homous' -kiemuroita? Tai että yritän vakuutella itselleni asioiden olevan vain paholaisen työtä. Mitä siitä että ahdistelut on jatkunut jo vuosia? Paholainen on myös ahdistellut vuosia.

        Tämän enempää en asiasta ala spekuloimaan, jos vaikka vielä vänkäätkin omista luuloistasi käsin 'Mitä se on sinulta pois' -tyyppiseen älyttömään kysymykseen pohjautuvaa perusteetonta sanojen viskelyä. Itse käytin samoja sanoja osoittaakseni niiden typeryyden itsellesi.

        Kirjoitit: "Koivisto on itse kertonut saaneensa tehtävän Jumalalta". Ja sinä uskot tähän vai? Koska fundikset ovat puhuneet totta?

        Koiviston väite osoittaa selvääkin selvemmin ettei ainakaan se voi pitää paikkansa koska "teoistaan te tunnette heidät" (Jeesuksen opetuslapsiksi)


      • luminarsku
        Ev. lut. kirjoitti:

        Kirjoitit: "Koivisto on itse kertonut saaneensa tehtävän Jumalalta". Ja sinä uskot tähän vai? Koska fundikset ovat puhuneet totta?

        Koiviston väite osoittaa selvääkin selvemmin ettei ainakaan se voi pitää paikkansa koska "teoistaan te tunnette heidät" (Jeesuksen opetuslapsiksi)

        >"teoistaan te tunnette heidät"<

        Miksei Koivisto ole voinut tehtäväänsä saada Jumalalta? Eihän metsään menot ja erehtymiset kerro välttämättä sitä, etteikö tehtävä alun perin olisi voinut olla Jumalasta lähtöisin.

        Sinäkin olet saattanut alkaa aidosti oikeassa hengessä mutta olet haksahtanut pois opetuslapseudesta sortumalla toisten kristittyjen jatkuvaan haukkumiseen.


      • Ev. lut.
        luminarsku kirjoitti:

        >"teoistaan te tunnette heidät"<

        Miksei Koivisto ole voinut tehtäväänsä saada Jumalalta? Eihän metsään menot ja erehtymiset kerro välttämättä sitä, etteikö tehtävä alun perin olisi voinut olla Jumalasta lähtöisin.

        Sinäkin olet saattanut alkaa aidosti oikeassa hengessä mutta olet haksahtanut pois opetuslapseudesta sortumalla toisten kristittyjen jatkuvaan haukkumiseen.

        Eivät kristityt ole arvostelun ulkopuolella olevia. Kaikkea pitää arvioida Kristuksen rakkauden lain hengessä.


      • Ev. lut.
        luminarsku kirjoitti:

        >"teoistaan te tunnette heidät"<

        Miksei Koivisto ole voinut tehtäväänsä saada Jumalalta? Eihän metsään menot ja erehtymiset kerro välttämättä sitä, etteikö tehtävä alun perin olisi voinut olla Jumalasta lähtöisin.

        Sinäkin olet saattanut alkaa aidosti oikeassa hengessä mutta olet haksahtanut pois opetuslapseudesta sortumalla toisten kristittyjen jatkuvaan haukkumiseen.

        Vielä lisäys: Ihminen, joka on luopunut kriittisyydestään, ei ole enää IHMINEN, vaan valkeuden enkeliä näyttelevä hirviö.


      • ota malka ..
        Ev. lut. kirjoitti:

        Eivät kristityt ole arvostelun ulkopuolella olevia. Kaikkea pitää arvioida Kristuksen rakkauden lain hengessä.

        " Kristuksen rakkauden lain hengessä."

        Sinun juttusi " Ev. lut." eivät ole rakkautta nähneetkään. Ainahan olet jtk vikoilemassa,niin nytkin.


      • Karis Maatikko
        luminarsku kirjoitti:

        >"teoistaan te tunnette heidät"<

        Miksei Koivisto ole voinut tehtäväänsä saada Jumalalta? Eihän metsään menot ja erehtymiset kerro välttämättä sitä, etteikö tehtävä alun perin olisi voinut olla Jumalasta lähtöisin.

        Sinäkin olet saattanut alkaa aidosti oikeassa hengessä mutta olet haksahtanut pois opetuslapseudesta sortumalla toisten kristittyjen jatkuvaan haukkumiseen.

        karismaatikot saavat jatkuvasti erilaisia viestejä jumalaltaan. Ei heitä raamattu mihinkään sido. Viestit tulevat useimmiten siansaksana, joten ei kukaan ulkopuolinen tiedä mitä henget karismaatikoille puhuvat. Tiedä vaikka markku koivisto olisikin saanut käskyn vähän homostella ja kutkutella miehiä. Markulle ja karismaatikoille kaikki on mahdollista! Ehkä markulla vaan oli tämmöinen tehtävä. Seuraavaksi varmaankin karismaatikot perustavat homoseurakunnan, kuten USA:ssa jo on tehty. Kyllä heidän jumalansa sellaisenkin voi järkätä. Ja pedofiilikirkon. ja ufokirkon. ja vaikka nekrofiilikirkon. Älkää aliarvioiko karismaatikkoja. Heillä on uusi uskonto!


      • eopjdfkädskg v
        a-teisti kirjoitti:

        Et ole kirjoittanutkaan näin myönteiseen ja ymmärtävään sävyyn homoseksuaaleista koskaan. Tosin en vain jaksa uskoa, että kirjoituksestasi olisi huokunut yhtä voimakasta ymmärrys "lankeemusta" kohtaan jos Koiviston sijaan "syytettyjen" penkillä istuisi vaikkapa joku piispoistamme.

        Näytät sysäävän Koiviston homoseksuaalisia taipumuksia "henkivaltojen" kontolle. Entäpä jos Koivisto onkin ihan oikeasti vaikkapa bi-seksuaali? Onko ajatus sinun mahdoton hyväksyä?

        eipä ole ainakaan raamatullinen oppi, että syytetään saatanan tehneet syntiä kenenkään puolesta. Kyllä markku koivisto iha ite homostelu, ei se henki ollut. Saatana tietysti houkuttelee syntiin mutta toisaalta Jeesus houkuttelee puhtauteen. Markkua vaan homostelu kiinnosti enemmän. Eikä hän sitä ikinä myöntänyt olisi, eipä omatunto kolkuttanut vuosiin, mutta sitten nöyrästi tunnustetaan kun on narahtanut. Eikö se vasta olekin tekopyhää? Muuten, ei hellarit ja karismaatikot ole yleensä oikeasti uskossa. Nämä uususkonnot ovat vaan hyvä esiintymiskenttä niille, jotka eivät voi itseänsä saada työnnettyä esille millään erityislahjakkuudella. Siis vain itsensätyrkyttäjiä nämä muka-muka-armolahoineen!


    • Kauan uskossa ollut

      Markku Koivisto nosti lopuksi peukalon pystyyn, mikä osoittaa, ettei edes katunut. Luulen, että Koivisto on näitä sairaalloisia narsisteja, joista nykyään paljon puhutaan. Ne eivät pysty ajattelemaan kuin itseään.

    • Höplästä vedetty

      Raimo Mäkelä on kirjoittanut näistä narsisteista parikin kirjaa. Toisen nimi on "Naamiona terve mieli".

      Markku Koivisto on vetänyt Nokia Missiota ja meitä uskovia oikein kunnolla höplästä.

      • Ev. lut.

        Markku Koivisto on vain yksi monien muiden joukossa. Näitä narsisteja on fundamentalistisissa uskonlahkoissa ja kirkonkin herätysliikkeissä paljon. En viitsi nyt alkaa nimetä heitä. Toivon kuitenkin kriittisyyttä ja tervettä harkintakykyä niihin osallistuville.


      • lfkgporug ae

        Markku Koivisto ei voi vetää oikeaa uskovaista höplästä! Kukaan oikea uskovainen ei voisi mennä nokiamissioon, hellareihin tai luterilaisuuteen. Markku Koivisto yhdistää nämä korme harhaa taitavasti. Ja rahaa tulee, niin kauan kuin pysyy nahoissaan! Koivisto tosin ei pysynyt.


    • PSARI

      Markku Koivisto kannettiin lavalta pois ja hänen viimeinen tekonsa oli se, että hän nosti peukalonsa pystyyn lavalta poistuessaan eli merkki tarkoittaa sitä, että toivottavasti tämä julkisuuskampanja onnistuu ja hän voi pian taas esiintyä lavalla mukamas eheytyneenä.

      Taitaa rahat olla lopussa koko Nokia Missiolta ja nyt tarvittiin joku julkisuustemppu rahavirran oikeaan suuntaan kääntämiseksi.

      Voihan olla, että Markku Koiviston syöpä on todellinen syy miehen mukamas irtisanomiseen seksiskandaalin takia. Milloinkahan kuolinviesti saapuu...?!

      Nokia Mission tarina on loppu, jos sen perustaja poistuu herännäisliikkeestä, sillä muita "parantajia" liikkeellä ei ole.

    • antimarkku

      Jos johtava saarnamies itse tekee juuri sitä vastaan mitä vastaan saarnaa, niin eivät ihmiset voi olla niin tyhmiä että jäävät tähän kelkkaan. Saarnamies pettää vaimoaan miehen kanssa ja mitä ilmeisemmin on seksuaaliset häirinnyt joitain miehiä asemansa varjoissa.

    • vauvalta

      Kuten vauvapalstalla totesinkin. Toivon Markulle eheytymistä eli itsensä hyväksymistä. Toivon, että hän pystyy näkemään olevansa yhtä arvokas, aito ja oikea ihminen homoseksuaalinakin. Että hän pystyy hyväksymään sen mikä on tukahduttamatta sitä väkivaltaisesti ja pakolla. Itseään on vaikea paeta, sitä oikeaa minää on vaikea muuttaa.

      • PSARI

        vauvalta,

        lienet ymmärtänyt väärin homoseksuaalin eheytymisen.

        Eheytyminen ja eheytymishoito homoseksuaalin kohdalla tarkoittaa sitä, että kyseinen henkilö rukoiee itse ja uskovaiset rukoillevat hänen puolestaan Jumalalta armoa hänelle, jotta henkilö saa syntinsä anteeksi ja parantuu homoseksuaalisuudestaan, joka on suuri synti uskovaisten mielestä, jolloin hänestä tulee eheytynyt hetero.

        Homoseksuaalin kohdalla ei ole kyse synnistä, vaan hän on jo ehjä kokonaisuus, eikä mitään eheytymishotoja tarvita. Ihmisen seksuaalisuus on täysin jokaisen ihmisen asia, eikä se kenellekkään kuulu, mitä siellä sängyn peittojen alla touhutaan.

        Uskonto on hengellinen asia, mutta uskovaiset vetävät aina siihen mukaan seksuaalielämänsä ja alapäänsä ja uskonto kokonaisuutena on ymmärretty joko tahallaan tai tahattomasti täysin väärin.


      • Ah ja voih teitä
        PSARI kirjoitti:

        vauvalta,

        lienet ymmärtänyt väärin homoseksuaalin eheytymisen.

        Eheytyminen ja eheytymishoito homoseksuaalin kohdalla tarkoittaa sitä, että kyseinen henkilö rukoiee itse ja uskovaiset rukoillevat hänen puolestaan Jumalalta armoa hänelle, jotta henkilö saa syntinsä anteeksi ja parantuu homoseksuaalisuudestaan, joka on suuri synti uskovaisten mielestä, jolloin hänestä tulee eheytynyt hetero.

        Homoseksuaalin kohdalla ei ole kyse synnistä, vaan hän on jo ehjä kokonaisuus, eikä mitään eheytymishotoja tarvita. Ihmisen seksuaalisuus on täysin jokaisen ihmisen asia, eikä se kenellekkään kuulu, mitä siellä sängyn peittojen alla touhutaan.

        Uskonto on hengellinen asia, mutta uskovaiset vetävät aina siihen mukaan seksuaalielämänsä ja alapäänsä ja uskonto kokonaisuutena on ymmärretty joko tahallaan tai tahattomasti täysin väärin.

        Taisit nyt itse ymmärtää jotain väärin. Väännetään nyt rautalangasta. Arvaa miksi käytän sanamuotoa "eheytyminen" täysin vastakkaisessa merkityksessä kuin uskovaiset. Arvaatko?


    • Homous on syntiä

      Raamatun mukaan Jumala loi ihmiset miehiksi ja naisiksi, ei homoiksi. Homous on Jumalalle kauhistus.

      • PSARI

        Nimimerkki Homous on syntiä,

        miksi valehtelet?

        Raamatussa ei yhdessäkään kohdassa lue mitään homoseksistä, eikä se ole kuin kunkin itseään uskovaisena pitävän harhaoppisen kristityn omaa mielikuvitusta. Enemmän kristityillä kullakin olisi tekemistä siinä, että muuttaisivat Raamattunsa tekstit niiden oikeaan muotoon ja lisäisivät sinne aivan aluksi kunkin jumala arvonimen perään kunkin aikakauden hallitsijan nimen. Heitä on monta mm. jumala Jahvea löytyy noin 190.

        Uuden testamentin jumala on pääosin Serapis kristityillä, mutta on siellä myös muita ihmisjumalia tuon härkämullikan lisäksi. Kristinuskon jumalasta on sanottu, ettei hän ole mies, eikä nainen eli hän on juuri tuo härkäjumala Ser-Apis.

        http://psari.info/romap.html

        http://psari.info/arseno.html


    • Homous on syntiä

      Lue Roomalaiskirjeen 1. luku.

    • PSARI

      Homous on syntiä,
      voisitko kertoa miten, sillä heteromiehet yhtyvät vaimoihinsa aivan samoin kuin homomiehet, eikä tästä heidänkänn yhdyntätavasta seuraa käsky; lisääntykää ja täyttäkää maa.

      Jeesus varoitti ainoastaan heteromiehiä yhtymästä vaimoihinsa samoin kuin homomiehet yhtyvät toisiinsa, sillä naiset kuolivat virtsatietulehduksiin heteromiestensä yhdyntätavan vuoksi.

      Homovastaiseksi väitetty kohta pitäisi muuttaa oikeaan tarkoitusmuotoonsa. Raamattu 1992 käännöstyöryhmän kääntäjä on oman ymmärryksensä mukaisesti tehnyt käännöstyönsä väärin laittaessaan tekstiin sanan sukupuoliyhteys.

      Kyseisessä Roomalaiskirjeessä ei ole kyse sukupuoliyhteydestä, eikä homoseksistä, vaan epäjumalanpalvonnasta ja heteroiden yhtyminen ihmislihaan tarkoittaa ainoastaan sutä, että Jeesus Kristuksen eli Jesus Chrestuksen Roomaan Isis temppeliin perustaman kristittyjen lahkon jäsenet söivät katakombeissa kuolleita.

      Teksteistä pitäisi poistaa sana sukupuoliyhteys, koska negrofiliaa katakombeissa ei harrastettu, jotta yhtä vähemmistöryhmää ei mitenkään tuomittaisi heteroiden itsensä tekemästä ruumiiden häpäisystä, jonka takia keisari Tiberius Claudius tuomitsi Pontius Pilatuksen kanssa Jeesus Kristuksen ristiinnaulittavaksi. Juutalaissiirtolaisista oli siirtynyt 40-luvulla perustettuun uuteen uskontoon – kristittyjen lahkoon – noin 4 000, jotka kaikki karkotettiin ruumiiden häpäisyn takia Roomasta. Asiata on faktatietoa keisari Tiberius Claudiuksen säädöksissä.

      Miehen yhtyminen mieheen tarkoittaa katakombeissa tapahtunutta ruumiiden syöntiä vastaperustetun kristittyjen lahkon uhrimenoissa, jolloin fossoreiksi nimetyt papit paloittelivat kuolleen miehen ruumiin ja uhrimenoissa mukana olleet kristittyjen lahkoon kuuluneet miehet söivät sen eli miehet yhtyivät mieheen.

      Samoin naisten yhtyminen naisiin tarkoitti ainoastaan sitä, että naispappi paloiteli ruumiin ja naiset jakoivat keskenään naisten ruumiita ja söivät heitä. Rituaali ilmensi ruumiin ylösnousemusta ja uutta elämää. Ruumiiden syöminen oli ymmärrettävää, sillä 40-luvulla vallitsi joka puolella Välimerta suuri nälänhätä.

      Kristittyjen lahko rikkoi katakombien sinetit ja ottivat vastahaudatut ruumiit loculeistaan syltövujsu uhrimenoissaan, josta syystä keisari Tiberius Claudius (v. 41-54 jaa.) karkoitti heidät Roomasta. Nasaretista on löydetty tuolta ajalta kivilaatta, jossa on keisari Tiberius Claudiuksen määräys, jossa kielletään hautojen häpäisy ja sinettien rikkominen.

      Roomalaiskirje 1:1 Paavali, Kristuksen Jeesuksen palvelija, …
      - Paavali oli oman kirjoituksensa mukaan Jeesus Kristuksen alainen ja levitti tässä ominaisuudessa kristinuskoa Roomasta muualle kuten Israeliin.
      ….
      21 Vaikka he ovat tunteneet Jumalan, he eivät ole kunnioittaneet ja kiittäneet häntä Jumalana, vaan heidän ajatuksensa ovat käyneet turhanpäiväisiksi ja heidän ymmärtämätön sydämensä on pimentynyt.
      22 He väittävät olevansa viisaita mutta ovat tulleet tyhmiksi,
      23 ja he ovat vaihtaneet katoamattoman Jumalan kirkkauden (= hallitsijan, jolla on kruunu merkkinä määräysvallasta) katoavaisten ihmisten ja lintujen, nelijalkaisten ja matelijoiden kuviin.
      24 Sen vuoksi Jumala on jättänyt heidät mielihalujensa valtaan sellaiseen saastaisuuteen, että he keskinäisissä suhteissaan häpäisevät oman ruumiinsa.
      25 He ovat vaihtaneet Jumalan totuuden valheeseen, he ovat kunnioittaneet ja palvelleet luotua eivätkä Luojaa -- olkoon hän ikuisesti ylistetty, aamen.
      26 Siksi Jumala on jättänyt heidät häpeällisten himojen valtaan. Naiset ovat vaihtaneet luonnollisen sukupuoliyhteyden luonnonvastaiseen,
      27 ja miehet ovat samoin luopuneet luonnollisesta yhteydestä naisiin ja heissä on syttynyt himo toisiaan kohtaan. Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä ja saavat ansaitsemansa palkan.

      Raamatussa ei ole missään mainittu homoutta ja se on kunkin Raamatun lukijan oman mielikuvituksen tuotetta syntikäsitteenä.

      • luminarsku

        Kristityt eivät syöneet kuolleitaan! !
        Oli kyse ehtoollisen väärinymmärtämisestä!

        "Myös tavallinen kansa suhtautui kristinuskoon halveksivasti. Kristityt olivat erilaisia. He pysyttelivät omissa oloissaan ja haittasivat jopa kaupankäyntiä. Uhrieläimiä ja muita uskonnollisia tarvekaluja myyvien kauppiaiden mielestä kristityt karkottivat tavalliset roomalaiset temppeleistä. Toiset valittivat, että ennustajina toimineet orjattaret eivät enää halunneet ennustaa kristinuskoon käännyttyään.

        Roomalaisten tunteita kuohuttivat myös kristittyjen oudot ja pelottavat rituaalit. Kuvaukset ehtoollisista, joilla kristittyjen kerrottiin syövän ihmislihaa ja juovan verta, antoivat siivet kannibalismihuhuille. Samoin kristittyjen tapaa suudella tavatessaan ja kutsua toisiaan sisariksi ja veljiksi pidettiin merkkinä insestistä ja valmisteluina yöllisiin orgioihin.

        Nero hyödynsi taitavasti ennakkoluuloja ja alkoi järjestelmällisesti pidättää kristittyjä, ei ainoastaan konkreettisista tai kuvitelluista rikoksista, kuten Rooman polttamisesta, vaan myös heidän tavallisesta poikkeavien elämäntapojensa vuoksi. Keisari poltti, mestasi ja piinasi kristittyjä kaikin keinoin ja teki heidän vainostaan varsinaisen näytelmän, jota hän esitti mieluusti suurelle yleisölle.

        'Nero oli luovuttanut puutarhansa tätä näytelmää varten ja pani siellä toimeen kilpa-ajot. Hän liikkui kilpa-ajajan asussa kansanjoukkojen keskuudessa tai seisoi kilpa-ajorattailla', Tacitus kirjoittaa tapahtumasta, jossa keisari vastaanotti alamaistensa ihailun ihmissoihtujen valossa. Kansan juhlintaa kristittyjen tuskanhuudot tosin hieman saattoivat häiritä."

        http://historianet.fi/henkilot/uskonnolliset-merkkihenkilot/kristityt-nousivat-vainosta-voittoon

        http://historianet.fi/kristittyjen-kidutukset-olivat-kansanhuvia


    • Suomentaja

      Miehet ovat harhautuneet harjoittamaan keskenään säädyttömyyttä = homoilua.

    • öoljÖLJV

      Homous on pysyvä ominaisuus, vaikka aika monet edelleenkin asian piilottavat. Paljon ukkomiehiä homostelee, mutta vaimot eivät sitä usko. Homomiehen epäaitouden ja teeskentelyn huomaa viimeistään silloin, kun on pakko rakastella vaimon/ naispuolisen kanssa.
      Markku Koivisto huomasi olevansa homo, ja ilmeisesti oli himnsa vietävänä. Sellaista on elämä niin uskovaiselle kuin muillekin. Joskus ihminen tekee virheitä, ja useimmat oppivat niistä. Sanoisin, että Jumala kouluttaa ihmistä aivan omalla tavallaan. On varmaan Koiviston aika oppia se, ettei homous ole sairaus vaan ihmisen ominaisuus. Sitä ominaisuutta ei voida poistaa.
      Ihmeellistä miten uskovaiset sotkevat seksin ja uskonnon niin kierolla tavalla. Joka asiasta väännetään alapään juttu.

      • Teillä on kyllä todella rajoittunut käsitys ihmisen seksuaalisuudesta. Jos unohdatte estonne, voitte tajuta kuinka upeaa seksi voi olla, kun kaksi ihmistä voi nauttia toisistaan. Luonnollisesti on väärin loukata parisuhteessa toista osapuolta, mutta jos ketään ei loukata tai alisteta (paitsi jos se tahtoo sitä ;o), sillä ei ole mitään väliä, mitä sukupuolta rakastelijat keskenään ovat, jos homma toimii!


    • Homous on syntiä

      Mistä mahtaa johtua, että homouden synti vaivaa kovin monia miehiä?

      • #

        Homouden synti vaivaa vain uskovia.

        Muille homous ei ole syntiä.


      • Hengenmies
        # kirjoitti:

        Homouden synti vaivaa vain uskovia.

        Muille homous ei ole syntiä.

        #: "Homouden synti vaivaa vain uskovia."

        Ei pidä paikkaansa. On paljon uskovia joita homoseksuaalisuus ei vaivaa, eivätkä he pidä sitä syntinä, koska se ei ole syntiä.

        Monet homoseksuaaliset uskovat kristityt elävät hyvin tasapainoista ja onnellista elämää hyväksyen itsensä sellaisina kuin ovat Jumalan luomina ihmisinä.


    • Luonnonvastaista

      Voiko homo todella olla onnellinen?

    • Voiko homo olla onnellinen? Voin puhua vain omasta puolestani, mutta itse olen ollut niin onnellinen ihan sydänjuuriani myöten, ettei sitä onnea voi tuntea kuin se, joka saa kokea rakkautta. Yhdessä viihtyminen, yhdessä tekeminen, ihanat hellät hetket saavat ainakin minut superonnelliseksi kumppanini kanssa yhdessä eläen. Ja hän on kertonut kokevansa kanssani samaa. Ja olen sen kyllä huomannutkin!

      Ja erossa olemiset ovat ollet molemmille suuren tuskan aiheuttajia, joten kai tämä nyt on sitä suurta rakkautta? Kun ei voi elää ilman toisiansa.

    • Eeva Elina

      Nyt suora kysymys: miksi et tykkää naisista?

    • Jos vastaan Eeva Elinalle, että en vain tykkää naisista, kun he ovat niin..., niin olenko minä sitten mielestäsi päästäni vialla, jonka pitäisi saada hoitoa?

      Olen kyllä rakkausmies, ja voin mä tykätä naisistakin, mutta se on vähän mutkikaampaa naisten kanssa, olen huomannut. Ovatko naiset mutkikkaita vai mä? Ehkä en vain sovi yhteen naisten kanssa.

    • Eeva Elina

      En ymmärrä. Ymmärtääkö joku muu?

    • Tämä on selvä osoitus kirjoitukseni paikkansapitävyydestä. Ainakaan naiset ei ymmärrä mua, tai on mutkikasta. Siksi mun on parasta pysyäkin heistä etäällä.

    • Eeva Elina

      Olen myös huomannut sen, että joitakin miehiä oikein kiehtoo joidenkin naisten oikullisuus. Sitä ihmettelen. Tunnetko tällaisia miehiä?

    • Helpp

      Kauan uskossa ollut - nimimerkin kanssa koin aivan samoja tuntoja kuin sinäkin siinä Markku Koiviston tunnustus puheen vuoron jälkeen tapahtuneessa peukalon nostossa . Kuitenkin fakta totuushan on - me emme näe sydämmeen ei toisen sen kummemmin omaammekaan. Tässä Nokia mission toiminnassa JUMALA haluaa konkreettisesti näyttää PYHÄN tahtonsa --JUMALA EI KUNNIAANSA ANNA IHMISILLE . Voi kuinka JUMALAN PYHÄ HENKI on murheissaan ennenkaikkea uskovien jatkuvasta kinastelusta , toistensa herjaamisesta ja panettelusta . Suurin vääristymä on hengellinen valtataistelu . Jossa sitten kuvioihin ajan mittaan nivoutuu kaikkea muuta kuin JUMALAN hengen mukaista toimintaa. Ylipaatoksillinen toiminta huutamisineen ja hyppimisineen ja kaatumisineen eteen ja taakse päin minulle tekee ahdistavan olon . Kuitenkin tulee aina muistaa , että olemme JUMALAN luomia persoonia kaikessa erilaisuudessamme . Jostakin syystä JUMALA on laittanut esteet kulkeutumasta karismaattisiin tilaisuuksiin . Luotan JUMALAN johdatukseen, hänen armosanaansa turvautuen .Rukoilkaa JUMALALTA totuuden tien valoa.

      • kiiskiii

        Helpille:

        kirjoitit: "jostain syystä Jumala on laittanut esteet kulkeutumasta karismaattisiin tilaisuuksiin."

        Ettei kyse ole vain omista peloistasi ja vanhanaikaisuudesta. Entä ne, jotka ovat menneet karismaattisiin tilaisuuksiin. Onko se ollut heille Jumalan rangaistus?

        Sanotaanko Raamatussa jotain asiasta? No, miksi et lue sieltä. Jos nostamme omat pelkomme tai omantuntomme Raamatun yläpuolelle, menemme harhaan. Keksimme silloin omaa uskontoa. Nostamme itsemme silloin Jumalan yläpuolelle.


    • :-(

      Sääliä Koiviston puolesta. Oman uskonsa ja lahkonsa vanki joka on joutunyt viettämään kaksoiselämää.

      Ilman tuotakin tekopyhyyttä ja kaksoislämää sekä ilmeisesti itseinhoa omien taipumustensa vuoksi Koivisto olisi voinut elää onnellisemman elämän kun olisi uskon sijaan turvautunut tietoon homoseksuaalisuudestaan.

      • Jotain pielessä

        Ei kyllä hän vaikuttaa paremminkin biseksuaalilta. Homomiehen erottaa jotenkin, vaikka hän olisi kuinka tavallinen. Koivistossa oli molempiin sukupuoliin vetoavaa magnetismia, josta jo tiesi, että tämä ei ole Jumalasta. Hänessä oli samalla jotain pelottavaa. Jos on liikaa seksiä sekoittuneena, tietää että jotain on pielessä.

        Alkuun on saattanut ollakin, mutta siellä ilmeisesti tapahtui jotain todennäköisesti amerikkalaisten karismaattisten liikkeiden tai vastaavien vaikutuksesta. Siellähän leviää tämä itse asiassa kundaliini-voima, ja nämä ovat kuitenkin kristinuskon nimellä kulkevia lahkoja. Lisäksi Amerikasta tulee new age -värittynyttä kristinuskoa, new age on niin syvällä amerikkalaisessa yhteiskunnassa ja ehkäpä jo täälläkin.


      • Jotain pielessä
        Jotain pielessä kirjoitti:

        Ei kyllä hän vaikuttaa paremminkin biseksuaalilta. Homomiehen erottaa jotenkin, vaikka hän olisi kuinka tavallinen. Koivistossa oli molempiin sukupuoliin vetoavaa magnetismia, josta jo tiesi, että tämä ei ole Jumalasta. Hänessä oli samalla jotain pelottavaa. Jos on liikaa seksiä sekoittuneena, tietää että jotain on pielessä.

        Alkuun on saattanut ollakin, mutta siellä ilmeisesti tapahtui jotain todennäköisesti amerikkalaisten karismaattisten liikkeiden tai vastaavien vaikutuksesta. Siellähän leviää tämä itse asiassa kundaliini-voima, ja nämä ovat kuitenkin kristinuskon nimellä kulkevia lahkoja. Lisäksi Amerikasta tulee new age -värittynyttä kristinuskoa, new age on niin syvällä amerikkalaisessa yhteiskunnassa ja ehkäpä jo täälläkin.

        Sen lisäksi siinä oli myös jonkinlaista hiukan kuin amerikkalaista menestysteologiaa sekoittuneena ja sitten tämä kaikki että piti päästä johonkin hurmostilaan koko ajan (tv:stä katsottuna, en ole käynyt paikan päällä), joka vaikutti todella omituiselta.

        En häntä ihmisenä tuomitse, minusta vain tuntuu, että nykyihmiset eksyvät helposti noissa ja hänellä on ollut alussa vilpitön tarkoitus, mutta luulen jotenkin, että Jumala myös koettelee, eli tarkoitus olisi vähän erotella henkiä, eikä ottaa kaikkea sinisilmäisesti vastaan.


      • Jotain pielessä
        Jotain pielessä kirjoitti:

        Sen lisäksi siinä oli myös jonkinlaista hiukan kuin amerikkalaista menestysteologiaa sekoittuneena ja sitten tämä kaikki että piti päästä johonkin hurmostilaan koko ajan (tv:stä katsottuna, en ole käynyt paikan päällä), joka vaikutti todella omituiselta.

        En häntä ihmisenä tuomitse, minusta vain tuntuu, että nykyihmiset eksyvät helposti noissa ja hänellä on ollut alussa vilpitön tarkoitus, mutta luulen jotenkin, että Jumala myös koettelee, eli tarkoitus olisi vähän erotella henkiä, eikä ottaa kaikkea sinisilmäisesti vastaan.

        Näissä ilmeisesti sorrutaan myös siihen, että halutaan saada väen vängällä herätys aikaan, ja itse suuri osa siinä herätyksessä, eikä sitten kuitenkaan kuunnella Jumalan tahtoa.

        Näitä liikkeitä tulee varmaan enemmänkin, mitä kuolleemalta oma kirkkomme vaikuttaa.


    • Helpp.

      Kiskiille kirjoitukseni tarkennus-- uskon rauha , JUMALAN pyhä läsnäolo ja JUMALAN huolenpitoon turvautuminen tulee kuitenkin parhaiten koettua siinä arkielämässä. HERRAN JEESUKSEN KRISTUKSEN maanpäällinen vaeltaminen oli täynnä rauhaa -- sitä rauhaa ja rakkautta jota me tarvitsemme . Minun uskoni ei tarvitse niin voimakasta julistusta kun karismaattisissa liikkeissä tuodaan esille . Siinä ei todellakaan ole kysymys peloista eikä vanhanaikaisuudesta vaan ainoastaan --JUMALA on rauhan JUMALA ja minun persoonani - kuolematon sieluni saa elävää vettä tyynemmissä vesissä mitä karismaattinen liike harjoittaa. Heidän julistuksensa on heille sopivaa minä löydän taas VAPAHTAJANI rauhallisemmassa JUMALAN sanan kuulossa. JUMALAN luomana olemme kaikki erillaisia . Jokainen saa valita käntipaikkansa -- kuitenkin lopputoloksena oleva JUMALAN on tärkeintä eteenpäin menemisen kannalta. Sanan kuuloon hakeutuessamme (ainakin minä ) tahdomme saada matkalle sitä ruokaa joka antaa voimia eteenpäin menemiseen, siis uskon kilvoitukseen.

    • Homous on syntiä

      Ei tämä Markku Koiviston ongelma johdu mitään karismaattisuudesta, vaan kyseessä on selvä synti.

    • Kristinusko

      Teologian tohtori Markku Koivisto toimi Nokian kirkkoherrana vuosina 1991-2003. Nokia Missiossa hän aloitti vuonna 2003.

      Ilmeisesti papin tehtäviin valittaessa täytyisi Piispan noudattaa oikeasti raamattua.

      Kysyä suoraan tulevalta papilta onko homo, vaikka on naimisissa naisen kanssa. Jos toinen valehtelee Piispa pääsee vastuustaan. Jos vastaa, että on homo vaikka olisi poikamies, ei ole sopiva papiksi.

      Piispan tulee kysyä myös suoraan uskoo tuleva pappi, että Jumala on luonut ihmisen. Jos ei usko, ei ole papiksi sopiva.

      Silloin Herra Jumala teki maan tomusta ihmisen ja puhalsi hänen sieramiinsa elämän hengen. Jos vastaukset tulevalta papilta ovat kysymyksiin epämääräisiä, ei esimerkiksi teologian tohtorin tutkinnolla ole mitään merkitystä. Tietenkin piispan on täytettävä kysymyksien ja alla olevat raamatun vaatimukset. Kukaan ei ihminen ole täydellinen ja erehtymätön. Papin tehtäviin on oikeasti tiukat raamatun mukaiset vaatimukset.

      "Varma on tämä sana: jos joku pyrkii seurakunnan kaitsijan virkaan, niin hän haluaa jaloon toimeen. Niin tulee siis seurakunnan kaitsijan olla nuhteeton, yhden vaimon mies, raitis, maltillinen, säädyllinen, vieraanvarainen, taitava opettamaan, ei juomari, ei tappelija, vaan lempeä, ei riitaisa, ei rahanahne, vaan sellainen, joka oman kotinsa hyvin hallitsee ja kaikella kunniallisuudella pitää lapsensa kuuliaisina; sillä jos joku ei osaa hallita omaa kotiansa, kuinka hän voi pitää huolta Jumalan seurakunnasta?

      Älköön hän olko äsken kääntynyt, ettei hän paisuisi ja joutuisi perkeleen tuomion alaiseksi. Ja hänellä tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta, ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan" (1.Tim.3:1-7).

      Markku Koivistolla on kaikki raamatun antama mahdollisuus saada kaikki syntinsä anteeksi, jos aidosti katuu ja muuttaa tapansa aiheuttamasta toisille ihmisille kärsimystä. Papin ja seurantakunnankaitsijan tehtäviin hän ei sovi enää, koska on homo.

      ”Vaikka teidän syntinne ovat verenpunaiset, ne tulevat valkeiksi kuin lumi.

    • Bravo!
    • Venäjä, Venäjä

      Jotain hyvääkin tuossa itänaapurissa.

    Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      78
      1510
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1267
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      120
      1227
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1166
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1024
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      82
      823
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      765
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      762
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      380
      738
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      696
    Aihe