Mielipide Kari Mäkisestä ja muista piispoista

Minun mielipide

Minusta arkkipiipan tulisi aloittaa Luthersäätiön kanssa rakentavat neuvottelut, jotta kirkot avattaisiiin lutheräätiöläisten jumalanpalveluksille ja messuille. Vai onko siinä piispoilla pelko siitä, että kirkot tulevat tupaten täyteen sanakuuljoista ja heillä jää ikääkuin luu käteen.

34

138

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä myös!

Sitä toivoo varmasti moni muukin!!

• Mäkinen ulos virasta

"William Boothin 1900-luvun alussa saama profetia lopun ajoista

Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
        elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
        maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila päivää ennen
        Jeesuksen tulemusta. Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
        sisältävät mm. seuraavat asiat:

1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
        läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
        kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
        sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
        ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
        tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
        täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
        mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
        saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
        saarnatuoleille on tämä: Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
        taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
        rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.

3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
        tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
        anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
        parannusta synnistä.

4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
        jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä.

5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä 2.Tim. 3:5. Juuda
        18,19.

6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä VERI
        JA TULI eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
        teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.

Tämä sopii liiankin hyvin kuvaamaan meidän aikaamme."

(Lähde: http://nord.blogit.fi/william-booth/)"

• Nämä alkavat tapahtu

Minä lyön paimenta ja lauma hajoaa. Näin sanotaan Raamatussa. Elämme nyt sitä aikaa. Silloin Herra erottaa lusteet ja nisut toisistaan. Näinhän se menee.

• Piru- irti kirkossa

Muualla homot tekee parannuksen homoudestaan, mutta ev.lut.kirkko siunaa ihmiset taivaaseen ilman parannusta.

http://www.youtube.com/watch?v=O3Kp6XP5lFU&feature=related

Kirkon piispat eivät tuomitse edes vapaamuurarein toimintaa syntinä, eivätkä paljasta sen epäjumalain palvelun kautta tapahtuvaa Jumalan pilkkaamista.

• Kuka on tämä Kari

Kuka on tämä Kari Mäkinen?

• turha toivo

Ei se käy Mäkiselle, koska luthersäätiöläiset uskovat liikaa Raamattuun.

• tiedonantaja

Kari Mäkinen on Suomen evankelisluterilaisen kirkon arkkipiispa.
      Liberaali ettäs tiedät.

• Mutta oikeasti luter

Mutta oikeasti luterilaisuus ei ole mikään kirkko vaan aivan selvä lahko, toiseksi siinä ei ole koskaan ollut oikeaa kristinopin mukaista piispan virkaa. Ja aivan samat kommentit koskevat myös Lutherisäätiötä.
        On täysin yhdentekevää onko siellä virkamiehenä liberaali vai konservatiivi.

• pyh!
        Mutta oikeasti luter kirjoitti:

Mutta oikeasti luterilaisuus ei ole mikään kirkko vaan aivan selvä lahko, toiseksi siinä ei ole koskaan ollut oikeaa kristinopin mukaista piispan virkaa. Ja aivan samat kommentit koskevat myös Lutherisäätiötä.
        On täysin yhdentekevää onko siellä virkamiehenä liberaali vai konservatiivi.

No sinä oletkin vääräuskoinen, joten miksi sua pitäis uskoa. Kat/ort = pakanuutta.

• Apostolinen kirkko
        pyh! kirjoitti:

No sinä oletkin vääräuskoinen, joten miksi sua pitäis uskoa. Kat/ort = pakanuutta.

Luterilaisuus = olutmahaisen, kaksoisleukaisen saksalaisen aivopieru.

• Yks vaan
        Apostolinen kirkko kirjoitti:

Luterilaisuus = olutmahaisen, kaksoisleukaisen saksalaisen aivopieru.

"Luterilaisuus= olutmahaisen, kaksoisleukaisen saksalaisen aivopieru."

Missä olet nähnyt sellaisen kuvan, jossa Luther olisi ollut "olutmahainen" ja "kasoisleukainen"? Luther oli Wittenbergin yliopiston Raamatun selitysopin professori. Hän mm. julkaisi Ison ja Vähän Katekismuksen ja järjesti evankelisen jumalanpalvelukasen, jossa saarna oli kunniasijalla ja jonka elävöittämiskeksi hän itsekin sepitti voimakkaita virsiä kuten mm. Jumala ompi linnamme ja Enkeli taivaan lausui näin.

Kun aivopieru = älytön, typerä tai käyttökelvoton idea, mielipide tai kommentti, niin tuo viesti, johon tässä vastasin on näköjään nimimerkin "Apostolinen kirkko" ikioma "aivopieru". Kannattaisi vaihtaa nimimerkki.

• Niko.

Minun mielipide on, että Luthersäätiön tulisi lähteä välittömästi emokirkosta pois.
      Niin paljon on luopumusta ja vääryyttä emokirkossa, että en voi sitä katsoa läpi sormien.

• uskonnoista erossa

Paljonko Luthersäätiö saa vuosittain rahaa emokirkoltaan? Luulen, että raha ratkaisee tässäkin tapauksessa.

• ei jaarittelua
        uskonnoista erossa kirjoitti:

Paljonko Luthersäätiö saa vuosittain rahaa emokirkoltaan? Luulen, että raha ratkaisee tässäkin tapauksessa.

Luther-säätiö rahoittaa toimintansa pelkästään lahjoitusvaroin.

Suomen ev.lut. kirkko ei anna latin latia.

Luther-säätiö maksaa vuokraa käyttämistään Adventti-seurakunnan tiloista.

• kirkosta eronnut

Pystyykö joku ottamaan Kari Mäkisen vakavasti?

• homous vaarallsyntiä

• vielä elossa :)

Onko arkkipiispa samaa mieltä kuin edeltäjänsä?

Kirkko oli kantansa kiinni lyönyt. Arkkipiispa Gustaf Johanssonin mielestä kaikki Jumalan kieltäjät pitäisi tappaa ja piispa Otto Colliander julisti, että työväestö oli kapinointinsa takia ”Jumalan kirouksen alainen ja jätettävä Saatanan haltuun.”
      "Valtion ja kirkon liitto oli hurskas ja irvokas.”

• Kirkon moraali

Näkee että Suomen selkärangaton valtionkirkko on aina myötäillyt sitä porukkaa mikä kulloinkin on ollut muualla yhteiskunnassa vahvoilla. Vuonna 1918 siunattiin valkoista terroria ja nykyisin homoja ja lesboja. Vuonna 1918 työväki oli heikoilla, siispä heitä kirottiin, ja nykyään heikoilla ovat tosiuskovaiset kristityt, joten kirkko lyö nyt heitä.

• E.-.
        Kirkon moraali kirjoitti:

Näkee että Suomen selkärangaton valtionkirkko on aina myötäillyt sitä porukkaa mikä kulloinkin on ollut muualla yhteiskunnassa vahvoilla. Vuonna 1918 siunattiin valkoista terroria ja nykyisin homoja ja lesboja. Vuonna 1918 työväki oli heikoilla, siispä heitä kirottiin, ja nykyään heikoilla ovat tosiuskovaiset kristityt, joten kirkko lyö nyt heitä.

Pitää paikkansa, että "kansankirkon" on erityisen paljon mielisteltävä vallanpitäjiä, sillä muuten sen erityisoikeudet olisivat pian muisto vain.

Jo Luther osasi mielistellä ruhtinaita tukemalla heitä talonpoikien tappamisessa ja lupaamalla ruhtinaille ja kuninkaille suurempaa taloudellista ja poliittista vaikutusvaltaa kirkossa, mihin täkyyn Kustaa Vaasakin tarttui.

Kirkon johto tajuaa yleensä hyvin kirkon edun suhteessa "maallisiin" vallanpitäjiin, kun taas naiiveimmat riviluterilaiset voivat olla asialle aivan sokeita.

• Yks vaan
        E.-. kirjoitti:

Pitää paikkansa, että "kansankirkon" on erityisen paljon mielisteltävä vallanpitäjiä, sillä muuten sen erityisoikeudet olisivat pian muisto vain.

Jo Luther osasi mielistellä ruhtinaita tukemalla heitä talonpoikien tappamisessa ja lupaamalla ruhtinaille ja kuninkaille suurempaa taloudellista ja poliittista vaikutusvaltaa kirkossa, mihin täkyyn Kustaa Vaasakin tarttui.

Kirkon johto tajuaa yleensä hyvin kirkon edun suhteessa "maallisiin" vallanpitäjiin, kun taas naiiveimmat riviluterilaiset voivat olla asialle aivan sokeita.

"Pitää paikkansa, että "kansankirkon" on erityisen paljon mielisteltävä vallanpitäjiä, sillä muuten erityisoikeudet olisvat muisto vain."

Tuo taas ei pidä paikkaansa. Mitään mielistelyä ei tarvita, asiallisuus riittää. ( mielistellä = pyrkiä jonkun suosioon vilpillisin tai teennäisen keinoin makeasti käyttätymällä, makeilla, hännystellä )

• E.-.
        Yks vaan kirjoitti:

"Pitää paikkansa, että "kansankirkon" on erityisen paljon mielisteltävä vallanpitäjiä, sillä muuten erityisoikeudet olisvat muisto vain."

Tuo taas ei pidä paikkaansa. Mitään mielistelyä ei tarvita, asiallisuus riittää. ( mielistellä = pyrkiä jonkun suosioon vilpillisin tai teennäisen keinoin makeasti käyttätymällä, makeilla, hännystellä )

Taas takerrut sanavalintaan ja koitat sillä hämärtää itse asian. Sanoista saivartelu on huonoa keskustelua. Mutta jollei ymmärrä viestien pointtia, niin milläs niistä keskustelee.

Yritäpäs kiistää perustellusti itse asia, eli nimimerkin Kirkon moraali esittämä huomio kirkon myötäilylinjasta ja minun toteamukseni että se on kirkolla tarpeen sen etuoikeuksien säilyttämiseksi.

• Yks vaan
        E.-. kirjoitti:

Taas takerrut sanavalintaan ja koitat sillä hämärtää itse asian. Sanoista saivartelu on huonoa keskustelua. Mutta jollei ymmärrä viestien pointtia, niin milläs niistä keskustelee.

Yritäpäs kiistää perustellusti itse asia, eli nimimerkin Kirkon moraali esittämä huomio kirkon myötäilylinjasta ja minun toteamukseni että se on kirkolla tarpeen sen etuoikeuksien säilyttämiseksi.

Tietysti puutun sananvalintaan, jos väität, että kirkon on "mielisteltävä vallanpitäjiä", siisi käytettävä epärehellisiä keinoja. Miksi en saisi puuttua, jos puhut vallanpitäjien mielistelystä? Onko minun hyväksyttävä faktana sanomasi, että kirkko valehtelee? Vai haluatko sinä ateistina määrätä, miten uskonnollisaiheisilla palstoilla saa keskustella? Miksi eivät ateistiset palstat kelpaa sinulle? Niillä voit kritisoida ja haukkkua kirkkoa, miten mielesi tekee ja sielusi sietää.

• E.-.
        Yks vaan kirjoitti:

Tietysti puutun sananvalintaan, jos väität, että kirkon on "mielisteltävä vallanpitäjiä", siisi käytettävä epärehellisiä keinoja. Miksi en saisi puuttua, jos puhut vallanpitäjien mielistelystä? Onko minun hyväksyttävä faktana sanomasi, että kirkko valehtelee? Vai haluatko sinä ateistina määrätä, miten uskonnollisaiheisilla palstoilla saa keskustella? Miksi eivät ateistiset palstat kelpaa sinulle? Niillä voit kritisoida ja haukkkua kirkkoa, miten mielesi tekee ja sielusi sietää.

Sanakirjasi mukaan mielistely ei välttämättä edellytä valehtelua.
        Et näköjään ymmärrä oman sanakirjasi tekstiä.

Yritäpäs nyt skarpata keskustelijana ettet anna hölmöä kuvaa luterilaisista. :)

Miten maailmassa luulet että Luther olisi ikinä saanut ruhtinailta suojelusta jollei hän olisi antanut heille poliittista tukea? Olet opiskellut historiaa, on noloa olla täysin naiivi Lutherin ja luterilaisen kirkon edun tajuamisessa.

• Yks vaan
        E.-. kirjoitti:

Sanakirjasi mukaan mielistely ei välttämättä edellytä valehtelua.
        Et näköjään ymmärrä oman sanakirjasi tekstiä.

Yritäpäs nyt skarpata keskustelijana ettet anna hölmöä kuvaa luterilaisista. :)

Miten maailmassa luulet että Luther olisi ikinä saanut ruhtinailta suojelusta jollei hän olisi antanut heille poliittista tukea? Olet opiskellut historiaa, on noloa olla täysin naiivi Lutherin ja luterilaisen kirkon edun tajuamisessa.

"Sanakirjasi mukaan mielistely ei välttämättä edellytä valehtelua."

Mielistely = makeilu, mairittelu, imartelu, hännystely, liehittely. Mielistely on valehtelua tai teennäisen makeasti käyttätymistä. Ei se teennäisen makeasti käyttätyminenkään ole kovin rehellistä touhua. Vai onko sinusta?

"Et välttämättä ymmärrä oman sanakirjasi tekstiä."

Eikö tunnukin makealta, kun pääset nälvimään? Sitä varten kai tänne kirjoitatkin, että viisaana ateistina pääset näyttämään tyhmille uskoville kaapin paikan, niin kuin nyt minulle.

"Yrirtäpäs nyt skarpata ettet anna hölmöä kuvaa luterilaisista."

Samaa näköjään lisää. Ärsyttämisen osaat sataprosenttiasesti. Sen vuoksi kai ateistina näille uskonnollisaiheisille palstoille kirjoitatkin, että pääset näyttämään taitojasi tyhmille uskoville. Muuten sinun ateistina oliskin pitkäveteistä keskustella uskontoihin liittyvistä aiheista, ellet pääsisi silloin tällöin nälväisemään. Hohhoijaa! Ei voi muuta kuin toivoa, että ateistit viihtyisivät edes hetken aikaa omilla ateistisilla palstoillaan.

"Miten maailmassa luulet että Luther olisi saanut ruhtinailta suojelusta jollei hän olisi antanut heille poliittista tukea?"

Ai, sinä et tutustu historiaan, vaan spekuloit itse, mitä ja miksi on tapahtunut.

"Olet opiskellut historiaa, on noloa olla täysin naiivi Lutherin ja luterilaisen kirkon etujen tajuamisessa."

Onhan täällä yksi tai joskus useampikin viisas ateisti odottamassa, että pääsee spekuloimaan milloin millekin palstalle ylivoimaisella älyllään. Eihän uskovien tarvitse muuta tehdä kuin pyytää ateisteilta anteeksi olemassaoloaan ja sen jälkeen antaa ateistien loistaa niin kuin nyt sinun. Ole hyvä!

• Eithel
        Yks vaan kirjoitti:

"Sanakirjasi mukaan mielistely ei välttämättä edellytä valehtelua."

Mielistely = makeilu, mairittelu, imartelu, hännystely, liehittely. Mielistely on valehtelua tai teennäisen makeasti käyttätymistä. Ei se teennäisen makeasti käyttätyminenkään ole kovin rehellistä touhua. Vai onko sinusta?

"Et välttämättä ymmärrä oman sanakirjasi tekstiä."

Eikö tunnukin makealta, kun pääset nälvimään? Sitä varten kai tänne kirjoitatkin, että viisaana ateistina pääset näyttämään tyhmille uskoville kaapin paikan, niin kuin nyt minulle.

"Yrirtäpäs nyt skarpata ettet anna hölmöä kuvaa luterilaisista."

Samaa näköjään lisää. Ärsyttämisen osaat sataprosenttiasesti. Sen vuoksi kai ateistina näille uskonnollisaiheisille palstoille kirjoitatkin, että pääset näyttämään taitojasi tyhmille uskoville. Muuten sinun ateistina oliskin pitkäveteistä keskustella uskontoihin liittyvistä aiheista, ellet pääsisi silloin tällöin nälväisemään. Hohhoijaa! Ei voi muuta kuin toivoa, että ateistit viihtyisivät edes hetken aikaa omilla ateistisilla palstoillaan.

"Miten maailmassa luulet että Luther olisi saanut ruhtinailta suojelusta jollei hän olisi antanut heille poliittista tukea?"

Ai, sinä et tutustu historiaan, vaan spekuloit itse, mitä ja miksi on tapahtunut.

"Olet opiskellut historiaa, on noloa olla täysin naiivi Lutherin ja luterilaisen kirkon etujen tajuamisessa."

Onhan täällä yksi tai joskus useampikin viisas ateisti odottamassa, että pääsee spekuloimaan milloin millekin palstalle ylivoimaisella älyllään. Eihän uskovien tarvitse muuta tehdä kuin pyytää ateisteilta anteeksi olemassaoloaan ja sen jälkeen antaa ateistien loistaa niin kuin nyt sinun. Ole hyvä!

""Miten maailmassa luulet että Luther olisi saanut ruhtinailta suojelusta jollei hän olisi antanut heille poliittista tukea?"

Ai, sinä et tutustu historiaan, vaan spekuloit itse, mitä ja miksi on tapahtunut."

Kokeile joskus ajatella itsekin. Se on kivaa.

Tämä on hyvä harjoitus:

Miten maailmassa luulet että Luther olisi saanut ruhtinailta suojelusta jollei hän olisi antanut heille poliittista tukea?

• Yks vaan
        Eithel kirjoitti:

""Miten maailmassa luulet että Luther olisi saanut ruhtinailta suojelusta jollei hän olisi antanut heille poliittista tukea?"

Ai, sinä et tutustu historiaan, vaan spekuloit itse, mitä ja miksi on tapahtunut."

Kokeile joskus ajatella itsekin. Se on kivaa.

Tämä on hyvä harjoitus:

Miten maailmassa luulet että Luther olisi saanut ruhtinailta suojelusta jollei hän olisi antanut heille poliittista tukea?

"Kokeile joskus ajatella itsekin. Se on kivaa."

Itse opiskelit fysiikkaa ja kemiaaa, joissa eivät pelkästään sanat ole tärkeitä vaan myös kirjaimet ja numerot, mutta uskonnoista olet sitä mieltä, että niihin liittyvistä asoista pitää ajatella itse, niin kuin parhaaksi katsoo. Siksipä sinun onkin helppo kirjoittaa uskonnollisaiheisille palstoille, kun ajattelet itse, mitä mieli milloinkin tekee. Mielestäsi matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa saa ja pitääkin opiskella, mutta uskonnoista tietää kuka hyvänsä ateisti tarpeeksi, vaikka ei olisi edes kouluaikoinaan istunut uskontotunneilla, pääasia, että ajattelee itse.

• E.-.
        Yks vaan kirjoitti:

"Kokeile joskus ajatella itsekin. Se on kivaa."

Itse opiskelit fysiikkaa ja kemiaaa, joissa eivät pelkästään sanat ole tärkeitä vaan myös kirjaimet ja numerot, mutta uskonnoista olet sitä mieltä, että niihin liittyvistä asoista pitää ajatella itse, niin kuin parhaaksi katsoo. Siksipä sinun onkin helppo kirjoittaa uskonnollisaiheisille palstoille, kun ajattelet itse, mitä mieli milloinkin tekee. Mielestäsi matematiikkaa, fysiikkaa ja kemiaa saa ja pitääkin opiskella, mutta uskonnoista tietää kuka hyvänsä ateisti tarpeeksi, vaikka ei olisi edes kouluaikoinaan istunut uskontotunneilla, pääasia, että ajattelee itse.

Et vieläkään vastannut kysymykseeni.

Valtion ja kirkon yhteistyö on paitsi uskonnollinen myös yhteiskunnallinen ja historiallinen ilmiö.

Jollei ymmärrä kirkon etua olla hyvää pataa kulloistenkin vallanpitäjien kanssa, eikä ymmärrä vallanpitäjien etua käyttää papiston ja kulloistenkin jumalien apua hallitsemisessa, niin tuskin ymmärtää paljon muutakaan.

Ulkoa opettelu, edes tenttikirjojen, ei korvaa omaa järjen käyttöä.

• tätä mieltä

No arkkipiispaa nyt ei kukaan ota vakavasti. Hänen tulisikin pian tehdä omat johtopäätöksensä.On kykenemätön hoitamaan tehtäviään, keskustelutaito puuttuu mm. luthersäätiöläisten kanssa. Lisäksi hän mahdollisesi kuuluu vapaamuurareihin, joka on sala-ja harhaopeista salaisin. Siis täys huuhaa !
      Mielestäni kirkkojen ovien pitäsi avautua luthersäätiön messuille.
      Onhan niissä sateenkaariväellekin omat messunsa.Miksi ei siis naispappeutta ja homoliittoja vastustaville ? Kirkosta eroaville on aikaa reilu kuukausi, jotta vältytte ensi vuoden veronmaksusta.

• jopjiow3

Luther-säätiö on avoimesti julistanut sodan kirkkoa vastaan asettamalla oman "piispan" (kirkon virasta erotettu pappi), joka sitten vihkii "pappeja"-

• Kun näin on

No kun kirkko on vääristellen tulkinnut Raamatun sanaa.Siitähän tämä repeämä johtuu etkö sä muka tajuu.Piispat ovat asettuneet Pyhän Jumlan yläpuolelle.

• Yks vaan

"No kun kirkko on vääristellen tulkinnut Raamatun sanaa."

Missä kohdassa? Millaisen kirkon sinä hyväksyt?

• Kun näin on
        Yks vaan kirjoitti:

"No kun kirkko on vääristellen tulkinnut Raamatun sanaa."

Missä kohdassa? Millaisen kirkon sinä hyväksyt?

No esimerk. homouden ja lesbouden hyväksyminen elämänmuotona ja piipa riekkusen mukaan jopa luonnollisena. Mielestäni kirkossa pitäisi hyväksyä myös naisppaeuden vastustajat, koska he pyrkiävät noudattamaan Raamatun sanaa.Tämähän on selvää syrjintää piispojen taholta.
        Siis ei hyväksytä Raamattuun uskovia luterilaisessa kirkossa aitoina luterilaisina. Piispat ovat nostaneet itsensä Jumalan yläpuolelle. Niinköhän se kävi Markku Koivistollekin ? - Tuli syvä lankeemus.
        Näinkö Jumala meidänkin piispoja nöyryyttää tahtonsa tielle.

• Yks vaan

"Mielestäni kirkossa pitäisi hyväksyä myös naisopappeuden vastustajat..."

Niin minunkin mielestäni, mutta pelkään pahoin, että siitä voisi aiheutua hankaluuksia esimerkiksi pappien työjärjestyksiä laadittaessa. Helpointa varmaaan olisi pappien työjärjestyksen kannalta ainakin, jos olisi erikseen kirkot, joissa on vain miespappeja ja kirkot, joissa on sekä nais- että miespappeja.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      19
      2196
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      39
      2085
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      28
      1980
    4. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      47
      1396
    5. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      74
      1336
    6. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      46
      883
    7. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      56
      812
    8. Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?

Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      8
      741
    9. Arvaa sattuuko se

Että teen töitä siihen että unohdan sinut. Mitä muutakaan voin
      Ikävä
      52
      723
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      32
      708
    Aihe