Pikkuinen veikka

AnssskuA

Moi! Meidän tyttötriosta tuli kertaheitolla kolme isosiskoa, kun kuopuksemme ja iltatähtemme, maailman suloisin pieni mies syntyi 12.8! Veikan ensihetket eivät olleet helpoimmasta päästä ja vasta 23 päivän sairaalassaolon jälkeen päästiin kotiin. Nyt kuitenkin kaikki tuntuu olevan paremmin kuin hyvin : )

Haluamme ehdottomasti antaa pojalle suvussa kulkeneen nimen Samuel. Se oli vahva ehdokas jo ensimmäisen raskauteni aikana, kun tietoa vauvojen sukupuolesta ei ollut. Samuel sopisi ehkä parhaiten toiseksi nimeksi, mutta toisaalta olemme puolitosissamme miettineet sitä myös kutsumanimeksi.

Isosiskot ovat Alva, Lilja ja Seela. Emme halunneet tytöille liian samanlaisia nimiä, mutta niissä on silti yhteistä l-kirjain keskellä ja loppu-a. Tytöt ovat jo yhdeksänvuotiaita ja kuulleet kehuja nimistään niin päiväkodissa, koulussa kuin harrastuksissakin! Haluaisimme tietysti onnistua yhtä hyvin pikkuveikankin kohdalla ;)

Olisiko teillä heittää ehdotuksia? Tytöillä on kaikilla kaksi nimeä ja kaksi nimeä halutaan pojallekin. Alkukirjaimella tai pituudella ei ole niin väliä.
Kiitos!

-Ansku

11

96

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AnsssskuA

      Siis tyttöjen nimissä on yhteistä L-kirjain alussa TAI keskellä ja loppu-A. Lisäksi piti mainita, että nimillä on myös "merkitykset" jotka on meille tärkeitä.

    • vii.

      Tässä joitain mieleen tulleita etunimiehdotuksia Alvan, Liljan ja Seelan pikkuiselle veljelle:

      Eemil
      Elmer
      Ilpo
      Ilmo
      Ilkka
      Kaarle/Kaarlo
      Niilo/Niila/Niilas
      Oula
      Olavi
      Vilho
      Viljo
      Viljam
      Valo
      Valto

      Ehdottelin nyt sellaisia nimiä, joissa on L-kirjain ja jotka alkavat eri kirjaimella kuin tyttönne nimet, koska minusta on kiva, että kaikilla on oma nimikirjain. Toiseksi nimeksi noihin kaikkiin sopisi hyvin Samuel. Tyttöjenne nimet ovat muuten todella kauniit :)

    • Totuuden etsijä

      Laittakaa sen nimeksi KYRPAELAEINEN.
      Hyvä nimi, joka ymmärretään myös niissä maissa, joissa ei tunneta Ä-kirjainta.
      Meinaan vaan, jos jätkä sitten aikuisella iällään työskentelee kansainvälisissä tehtävissä.

    • Onnea iltatähtösestä! :) Löytyykös näistä ehdotuksista mitään kivaa etunimivaihtoehtoa?

      Aleksi
      Allan
      Altti
      Aulis
      Eeli / Eelis
      Elmo
      Ilari
      Jalo
      Julius
      Klaus
      Luka / Luca
      Milo
      Niklas
      Olli
      Oliver
      Pauli
      Silvo
      Sulo
      Vili
      Ville
      Vilppu

    • -ada-

      Tällaisia nimiä tuli mieleen, mitkä sopisivat siskojenkin kanssa kivasti:

      Oula
      Olli
      Elias
      Ilpo
      Kalle
      Niilo
      Elmo

    • ...

      Suosittelen näistä eniten nimeä Milko.

      Milko
      Joel
      Helge
      Lenni
      Paulo
      Paulus
      Valde
      Valdo
      Leevi
      Ilmari
      Elmeri
      Valtteri
      Valtti
      Viljami
      Helmeri
      Ulrik
      Vilhelm
      Marlon
      Manuel

    • jenna.

      tässä vielä nimiehdotuksia Alvan,Liljan ja Seelan veljelle:)

      Luukas Samuel
      Leo Samuel
      Jalmari Samuel
      Lasse Samuel
      Valentin Samuel
      Ali Samuel
      Lauri Samuel
      Nalle Samuel

    • Täti

      Kylläpä onkin kauniit nimet tyttärilläsi :)

      Samuel olisi hieno nimi etunimeksikin, mutta laitanpa muitakin vaihtoehtoja:

      Ilmo, Jali, Ville,
      Viljo, Lenni, Lari,
      Alpo, Aale, Altti,
      Valtteri, Aale, Elmo,
      Niilo, Vilppu, Olavi,
      Ilari, Oleksi

    • Ansssskua

      Kiitos ehdotuksista, olen positiivisesti yllättynyt! Kiitos myös tyttöjen nimien kehujille! ;)

      Suosikkejamme tähän asti:

      Eemil
      Elmer
      Kaarle
      Kaarlo
      Niilo
      Niila
      Oula
      Olavi
      Vilho
      Valo
      Valto
      Altti
      Eeli
      Elmo
      Julius
      Klaus
      Milo
      Sulo
      Joel
      Lenni
      Paulus
      Ilmari
      Leo Samuel
      Alpo
      Aale

      Miehen TOP 3: Valo, Milo, Eeli
      Minun TOP 3: Paulus, Klaus, Niila

      Aivan ihania nimiä kyllä kertakaikkiaan tosi monta! Kyllä näistä nimi pojalle löytyy. Ainut ongelma on noiden s-loppuisten nimien kanssa, niiden perään kun Samuel ei taida sopia? Pitäisikö sittenkin valita siinä tapauksessa kolme nimeä? Tai laittaa Samuel ensimmäiseksi nimeksi mutta käyttää toista nimeä kutsumanimenä?

    • -ada-

      -A, L ja S-kirjamilla alkavat nimet unohtaisin, jotta sisarusten nimet alkaisi kaikki omalla kirjaimellaan.

      -Kaksitavuinen nimi sopii hyvin siskojen nimien kanssa!

      -Niila vaikuttaa tytön nimeltä, Valo sukunimeltä. Pehmeä nimi sopisi, ilman ärrää tai koota.

      -Parhaimmat nimet on Niilo Samuel tai Elmo Samuel!!!

    • dzjurba

      Milo Samuel!!!!!!!!!!!!!
      Ihana nimi!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      110
      891
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      278
      675
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      648
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      603
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe