Tänne kaikki edellisen ketjun kuumeiljat! :) Laitan linkin tuonne vanhaan ketjuun vielä.
Nuoria kuumeilijoita/yrittäjiä vol. 5
163
782
Vastaukset
- mimamau
Mä olen tainnut stressata menkat tiehensä :( ei siis ole tänään tullut vaikka piti. Kohtua on jomottanut koko päivän, ja ihan selviä tuttuja kuukautiskipuja ovat. Täti siis tulossa kuitenkin. Monta kertaa olen jo ollut ihan varma, että nyt on alushousuissa tahra mutta eipä ole. Aamulla pyyhkiessä oli jotain rusehtavaa pientä, niin kai se vähän sitten jo tiputtelee. Ihme juttu, ja ihan tyhmää, kun nyt sitten toivon kauheasti etteivät tule. Oisivat tulleet nyt ihan ajallaan ja temppuilematta...mutta eihän se naisen keho niin voi toimia :D
Kokoasioista on näköjään puhuttu paljon, pituudesta kuppikokoon ja vauvan painoon :D minä olin siis 166 ja mies 177, eli saataisiin varmaan sellaisia aika keskipituisia lapsukaisia. Toisaalta, mun omat vanhemmat ovat 173 ja 195, ja silti mä olen jäänyt pätkäksi? Ei mene aina noin terkkarin ennustukset oikein.
Mies on syntynyt 4110-grammaisena ja minä olin 3680. Tulee kait sellainen neljäkiloinen vauva sitten.
Rintaa on siunaantunut ihan sopivasti, C-kuppi. Mulla menee noin ympärykset ja kupit aika perusmittasuhtein, eli ei ole mitään vaikeuksia löytää liivejä jostain Lindexiltä :) - Sandepöö
-minttu- Kunhan loppuis kivut, lääkkeet kun vaa helpottaa, mut ei vie kokonaan kipuja :/ Kun en viittis ihan noita kolmiolääkkeitä alkaa nyt syömään... Se oli kyllä niin mun tuuria saada jättiläisvauva :D sais lukea lehdistä ennätyskookkaasta lapsesta tai jotain sinne suuntaan :D Hymyilyttää pelkkä ajatuskin.
Eleamila: tervetuloa vaan :)
Meiltäkin löytyy tollainen karvainen kaveri, samojedin "pentu" vuoden toi on kohta vanha, kiva karvapallo se kuitenkin on :)
Haluaisin niin pääästä sisustamaan lastenhuonetta, kauheesti visioita, kun huhtikuussa tuli ostettua kolmio, et sitten joskus kun lisääntyy on lastenhuone valmiina. Tosin silloin olin kyllä vielä varma siitä, että siihen menee se viis vuotta, että iskee se vauva kuume, mutta toisinpa kävi. Mies on kerenny kuumeilla jo puoltoista vuotta, ennen ku mun pää kääntyi tai kai sitä halus olla varma että suhde kestää pidempään kuin ensimmäiset puol vuotta. - EllaMi
Jee, uus ketju, kiitos siitä :)
-minttu-: Haa, eli mulla saattais olla kyse siitä, että ovis oliskin jo mennyt, kun mitään viivaa ei enää tullut, vaikka aikaisemmin tuli! Pitää kokeilla ainakin vielä huomenna. On tää menny yheks testailemiseks :D Ja mä kun vannoin vielä viikko sitten, et mitään ovistestejä en rupea tekemään. Kiva et oot löytänyt rauhallisen fiiliksen :) Varmaan silloin just tärppääkin paremmin, kun vaan saa pidettyä mielensä kurissa. Tosi usein saa kuulla sellaisia tarinoita, että tärppää just silloin, kun on päätetty lopettaa koko yrittäminen. Voi, kun itsekin sais vähän kärsivällisyyttä lisää :)
WF: Toi on just ärsyttävää, kun mieli pystyy kehittämään kaikenlaista, eikä sit voi lopulta luottaa siihen yhtään. Mut kunpa nyt näyttäis plussaa sit sunnuntaina kuitenkin!
Eleamila: Tervetuloa mukaan :) Mullekin tuttu tuo pelko lapsettomuudesta, vaikkei olekaan mitään varsinaista syytä siihen. Se kun on usein vähän sellainen juttu, ettei sitä tiedäkään, ennen kuin rupeaa sitä lapsentekoa yrittämään.
Sandepöö: Oo, samojedit on ihania! Millaisessa käytössä teillä on se kolmas huone nytten? - Sandepöö
EllaMi: Samojedti, on ihania etenkin tähän aikaan vuodesta, niin valkoisia :D
Toi on nyt vaan tollanen varasto/vierashuone :D Siellä on vielä muuttolaatikoitakin odottamassa, että ne puretaan. Vihdoin kun on tilaa ympärillä, niin ei oo mitään paikkaa mihin tyhjentää laatikoita, noh kyllähän tässä kerkee vielä :) - WishfulRider
wishfulrider: kp33/30 yk25
-minttu- kp 11/30-34 yk3
mimmmim:: kp 4/? yk1
vielä kerran äidiksi? 10/30-31 yk 2
sirena--: kp 24/ 35 yk 2
mimamau: kp 32/30 yk 1
babyfever: kp ? yk 1.
EllaMi: kp 13/17-41 yk 1
baby19: Kp 21/28 yk 1
vauvelintuoksua: kp ? yk2
ssandy-: kp14/26-28 yk1
sandepöö: kp 6/ 19-21 yk 1 - WishfulRider
mimamau: kiitos kun teit uuden palstan! :) Joko täti on näyttäytynyt vai onko siellä plussattu? :) Ja tuohon pituuskasvuun vaikuttaa niin moni asia. :) mutta et sinä mikään pätkä silti ole! :) ole ylpeä senteistäsi. :p
sandepöö: hehehe. toivotaan ettet kumminkaan jättiläisvauvaa saa, voisi olla aika tyläs synnytys! :) Jokos on selkä lakannu särkemästä? :) ja toivottavasti pian sitä lastenhuonetta pääsisittekin sisustaa. :)
ellami: sitä toivoisin kamalasti itsekkin täällä. mutta nähtäväksi jaa todennäköisesti vaan nega. :( 'itäs sinne ovisteluiden kanssa? eikös ne pitäis olla sulla vasta tulossa? ainakin ton listan mukaan?
Täällä ei vieläkään mitään. pitäisi varmaan olla ajattelematta niitä, niin ne yllättäis mut :D - -minttu-
mimamau, joko täti tänään pärähti kylään? Mä rupesin miettii tota rintaliivikoko asiaa. Tajusin just et ennen mulla oli se ongelma ettei ympärys ja kuppikoko oikein täsmännyt. Nykyään on tullu pari kolme kilo lisää niin, että taitaa perusliivitkin käydä ihan hyvin. En oo vähään aikaan ostanu liivejä nii tajusin et ei se varmaa enää oo ongelma:D
Sandepöö, toivotaan nyt et ne kivut menis pois:/ Lääkäriin varmaa kannattaa sit jos ei ala helpottaa. Ihania karvapalloja noi samojedit!:) Onko teillä rivari- vai kerrostalokolmio? Me kans keväällä harkittiin oman ostoa ja käytiin jo katsomassakin muutamaa rivaria, mut päätettiin sit odottaa pari vuotta kun mies vasta nyt aloitti opiskelut. Mä kans niin haluisin jo sisustaa lastenhuonetta!
EllaMi, eihän sitä tiedä jos ne testit näytti ihan omiaan. Jospa se ovis ois vasta tulossa:) Joskus täällä oli puhetta myös siitä et jotkut testaa ovista aamulla JA illalla koska toisilla se näkyy testissä niin vähän aikaa et jos testaa vaan esim aamulla ni se saattais näkyy illalla eikä sit tiiä et se ois ollu sillon just. Olipas monimutkasesti sanottu, toivottavasti ymmärsit.
WF, nyt toivotaan sinne se plussa tai edes se täti kylään. Unohda koko juttu niin ne yllättää sut:D Okei ehkä ei pysty unohtamaan..:p - WishfulRider
Tänään taas tulin koulusta, ja aivan varma olin et nyt ne menkat sit alko. mut eipä alkanut. eli tosi menkkamainen olo kyllä on. vihloo mahassa silleen ilkeesti. hmph. olispa jo sunnuntai et vois testailla, kun en viitsi hätäillä nyt asian kanssa.. tuli nukuttua viimeyö sitten 12 tuntia, kerran heräsin juomaan ja käymään koneella. ja taas menossa nukkumaan. kyllä jollain tätä unen tarvetta riittää.. :D
- ssandy-
Oonpas taas tipahtanu keskustelusta:o Tosiaan täällä kyseltiin kaikennäköistä. Itse olen pitkä 160, mies about 175. B-kuppi, jaja.. taisin olla jotain 3500-3800g syntyessäni. :)
Mulla on ollut pari päivää sellasia ovistuntemuksia, "limat" ja eilen vatsan nipistelyä, vihlontaa...Tänään ei enää mitään. Voisko oikeesti olla niin että kierto normaali samantien? Ovistestejä en oo ehtiny hankkimaan vielä.
Nyt on sitten alettu kaivamaan niitä kondomeja esiin... Eikä tule seksistä yhtään mitään!! Kun käytetään ehkäsyä niin molemmilta menee halut, kun ei käytetä niin mieheltä menee halut silloinkin. Että tällästä meillä :(
En lukenut nyt niin tarkaan että muistaisin jos multa on kyselty jotain, mutta kyselkää uudestaan jos jotain tärkeetä mennyt ohi!! Loppupäivän uhraan luultavasti masennukselle, menen peiton alle katsomaan telkkua ja syömään sipsejä.
Toivottavasti muilla on ollut vähän parempi päivä kuin minulla!:) - WishfulRider
ssandy: Kyllä se mun mielestä voi olla etä kierto heti tasaantuu.. :)
Voi että! toi sun tilantees on niin kurja! en voi muuta sanoa kun jakseluja.. :( Meillä toi tilanne oli kans alussa, kun kondomi vei niin paljon haluja!! Mitä nyt meinaat tehdä siellä päässä? - ssandy-
Niin, sen kun tietäisi. Katsellaan nyt mitä tapahtuu. Ilmottelen kyllä jos löydetään joku ratkasu tai tilanne muuten helpottuu. tai vaikkei helpottuisikaan.
Ideoita? - WishfulRider
ssandy: Nop en tiedä onko idea, mutta mä sanoin miehelle joskus aikoinaan että tää kondomi homma ei toimi, ja hän saa siihen miettiä ratkasun.. Että mies varmaan tulee sulle sanomaan et otetaan pillerit takas.. Ja musta tuntuu et sen joudutte tekemään, ellette saa juteltua. tai tota miehen haluttomuutta tosta asiasta pois.. Tosin mä uskottelisin sille miehelle, et ei se raskaus tosta vaan ala, koittakaa keskeytettyä? Siis kyllä noita keinoja on, varmaan tärkein et teijän tulis jutella.. :)
- WishfulRider
Nohh mihis kaikki hävinneet?
Sirenaa ei oo näkynyt piiittkään aikaan?
Mimamau: jokos täti tullut kylään vai ootkos plussan testannut? :)
baby19: mihis sä oot hävinnyt? Sulla testipäivä lähestyy, mitkäs on tuntemukset? :)
Mä täällä käristän omia aivojani jo, tosiaan menkat tälleen jäänyt pois kerran ja se oli kun liikaa niitä odotin, niin miettisin et jos mä huomenna testaisin sen negan vaan niin tulis ne menkatkin. pääsis alottaa uuden kierron. :) Eli huomenna tuun kertoo kuinka upea nega sieltä tuli :P
Hei tuli vaan sellanen kysymys mieleen, ehkä vähän hassua se teille esittää kun ei kokemusta ole vielä takana, eli miettisin kun nyt ostin tollasen digitaalisen testin joskus aikoinaan, ja testit kun yleensä tehdään aamuvirtsasta.. Ja se yleensä lukeekin ohjeissa, mutta tossa digitaalisessa ei lue? niin olisko se sit sellattis et sen sais tehdä koska vaan? Kun jos nyt se negan testaan aamulla, niin tulee kyllä päivä mentyy taas niin pilalle. kun se nega jotenkin aina muistuttaa etten kumminkaan lasta saa :( Niin olisin halunnu sen tehdä sitten myöhemmin.. Ei kerkee nyt lukee mitää, mut pakko hehkuttaa vaa tänne: TÄTI TULI KYLÄÄÄÄÄÄÄÄ!!!! %) JIPIIII!!! VIHDOINKIN!!!! :DD eli kp 1, yk 0 (kun tosiaan tajusin et eihän myö vielä ihan tarkalleen olla edes yritetty.. :D mut katotaa parin viikon päästä ;) )
- mimamau
Nopea tilannepäivitys: ei menkkoja. Olen koko ajan varma että nyt mutta ei. testasin kanssa aamulla ihan puhtaan negan, eli näyttää menevän stressin piikkiin tämä kierron venyminen :(
- EllaMi
Sandepöö: Haha, voin kuvitella joo, et se valkoinen väri ei oo ihan helpoin, näin kun syksyn rapakelit lähesyvät :)
WF: Taas ihan puhdas nega ovistestissä tänään. Siis ei viivan viivaa, toisin kuin silloin toissapäivänä. Lievät menkkatuntemukset vaan jatkuu. Ajattelin kuitenkin unohtaa ne testit nyt hetkeksi tonne kaapinperälle, ja aloittaa testailun ens kierrossa sitten vähän aikaisemmin. Nii, ja tosta digitaalisesta testistä, nii se on sillee, et jos menkat ei ole vielä myöhässä, niin silloin testi pitää tehdä aamuvirtsasta (kun se saattaa näyttää tuloksen jo pari päivää ennen menkkojen alkamista). Mut jos ne on myöhässä, niin silloin ei ole ajankohdalla väliä. Ainakin Clearbluen digimittarissa oli niin.
-minttu-: Aika hankala, jos oliskin tollein, et se näkyy testissä vaan sen hetken. Ajattelin nyt lopettaa sittenkin tässä kierrossa testailemisen, ja testailla sitten oikein urakalla seuraavassa kierrossa, heti menkkojen loppumisen jälkeen :)
babyfever1: Hyvä! Onnea :) - WishfulRider
moips.ei oo menkat alkaut muttaa testi näytti negaa, ja tuntu sen verran pahalta et mä nyt hyppään täältä pois ja kattelen sit joskus jos hoitoihin mennään.. :( kiitos kun ootte jaksaneet lukea mun juttuja ja kaikille jaksamisia!! ja plussatuulta hirmusesti!!!
- vauvelintuoksua
Täällä kans testattu tänä aamuna.. Nyt päätin että viimesen kerran testaan. No arvatkaa vaan mikä sieltä tuli, ei mitään haamuplussia eikä oikeita plussia vaan ihan täys nega! taas. Vaikka olihan tää odotettavissa ja ennenku aloin testaileen ni olin 100% varma että nega sieltä tulee. En siis testannutkaan sillä digitestillä vaan tuolla ihan tavallisella first sign kasettitestillä.. Kai se nyt täytyy myöntää että kaikki pienetkin oireet on vaan kuviteltua ja viime menkoista on se 95 päivää!! Eipä mahda mitään, uutta yritystä vaan vaikka vähän hankalaahan se on kun en tiedä ovuloinko ollenkaan kerta ei menkkojakaan tule:/ Harmittaa tositositooosi paljon mutta ehkä tää oli vaan merkki että en ois ollukkaan vielä valmis.. Tulee sitten kun on aika ja en ota asiasta turhaa stressiä (ehkä ne menkatki joskus alkais). Mutta jos ei niin kai se täytyy selvittää miksi ne loppu yhtäkkiä. Mut mä kans putoilen täältä palstoilta koska haluan olla ajattelematta vauva-asioita nyt hetkeen. Plussatuulia kaikille, PUUUUUUUUUUh!
- Sandepöö
-minttu-: Kerrostalo kolmioon päädyttiin, ei oltai enempää saatu lainaakaan, kun vaan toisella on säännölliset tulot, mutta kun positiivisesti ajattelee, niin parin vuoden päästä kun tätä alkaa myymään saa ihan hyvän käsirahan seuraavaan ja sit on jo pakko saada se omakotitalo!
EllaMi: Meillä onkin pääsääntöisesti harmaa koira :D Ei sitä suihkussakaan jaksa koko ajan koiran kanssa ravata :)
WF: koitahan pärjäillä :/
Kaikkiko täältä nyt alkaa putoilemaan poies sitten? Höh :(
Mä selvisin eilisestä ilman selkäsärkyjä, mutta tänään aamulla oli taas, nukun vissiin jotenkin ihan vinossa, kun saan ton selän noin hyvin rikki :D
Mies on hyvin ymmärtänyt pienen vihjeen, että vauvat tulee kalliiksi, kun on niitä hankintoja niin paljon meni tänään tekemään kaksi työvuoroa peräkkäin KIPEÄNÄ, sanoin jo alkuviikosta, että vois olla syytä jo jäädä lepäilemään kun oli kuumeessa, mutta eihän herra niin voi tehdä, tulee huonopalkka jos jää nyt sairaslomalle... Huoh miehet... No onneksi me lomaillaan tossa parin viikon päästä yhdessä ainakin se 8päivää, että saadaan nauttia toistemme seurastakin.
Eilen en uskaltanut, edes käydä täällä kirjoittamassa mitään, kun iski joku vuoden kovin kiukkupäivä, ihan käsittämätöntä, eilen oli kyllä kaikki tavarat väärissä paikoissa ja väärään aikaan ja kaikkialla oli liian sotkuista, vaikka just oli siivottu... huoh... Onneks ei riittänyt sitä kiukkua tälle päivälle! :D
Mun pitäis varmaan lähteä ton koiruuden kanssa nauttimaan tosta säästä, aurinko niin kivasti siellä paistaa ja jonkun pitää uloiluttaa koirakin, kun työnarkomaani on siellä missä viihtyy niin kovin hyvin :) - Wilma11
Täällä yksi kuumeilija lisää joukkoonne. Yk 4 menossa ja havahduin tänään että menkkoja ei vielä kuulu.. kp 26/22-25. Mitään raskausoireita ei tosin ole havaittavissa.
Aloitimme vauvan yrittämisen heinäkuussa ja ilmeisesti toive vauvasta on ollut niin suuri, että kaikenlaisia raskausoireita on viimeiseen kolmeen kiertoon mahtunut. On ollut voimakasta pahoinvointia/kuvotuksen tunnetta aamusta iltaan, rintojen arkuutta, vatsakipuja, nenän tukkoisuutta ja palelua iltaisin ym, mutta aina ne menkat on alkaneet, vaikka toivoinkin jo raskaana olevani. Myös kuukautiset on olleet mielestä "poikkeavia" aiempiin verraten, mutta mieli ja oman kehon tarkempi tarkkailu on tainneet tehdä tepposet..
Nyt on ollut kaikenlaista touhua ja kiirettä, ja vauva-ajatukset on ollut vähän enemmän taka-alalla. Kuukautiseni eivät ole olleet koskaan myöhässä, ei edes vaikka vauvahaaveet muuten päätäni ja kroppaani ovat olleet sekoittamassa! :D Pakko oli raskaustestikin tehdä tänään -ja negahan sieltä tuli. Ja niin olin vannonut etten ihan hevillä testejä tee.. sitten vasta kun kuukautiset ovat OIKEASTI ja selvästi myöhässä. Mutta näin siis täällä. Kaikki ns. raskausoireet puuttuvat.. samaten myös PMS-oireet. Pientä nippailua vatsalla on silloin tällöin -enteilevätkö alkavia menkkoja vai olisiko jo toive tullut todeksi? Mene ja tiedä. Itseäni kun on tullut tarkkailtua, niin uutena ilmiönä nyt on muutaman päivän aikana hampaiden harjaaminen sähköhammasharjalla aiheuttanut hetkellistä pahoinvointia. Seksihaluja ei ole, mikä sinäänsä poikkeavaa tässä vaiheessa kuuta... mutta saattaa taas olla mielen temppujakin... - Sandepöö
Wilma11: Tervetuloa joukkoon :)
Oireileehan itse kukin, eihän sitä kukaan haluaisi olla ikuisesti yrittäjäkään, vaan onnistua ;) mutta pidetään silti peukkuja pystyssä, että plussa tulisi ;)
Mulla on kyllä nyt heittänyt kierto vähintäänkin häränpyllyä, pitäis olla kp 7 menossa, mutta täti silloin vieraili vain yhden päivän, testiäkin tuli tehtyä ja negaahan se näytti. Ja oviksen pitäisi olla käsillä näinä päivinä, mutta ei siitäkän ole ekaa kertaa mitään tuntemuksia... Argh... Ehkä se ei ole ihmekään, että känkkäränkkä on ollut pari päivää vierailulla... Onneksi ei tänään ja selkäkin näyttää taas paremmalta, ilmeisesti toi urheilu, auttoi siihen ;)
Huoh... mutta olen aika varma siitä, että lastenhuoneeseen tulee vaaleanvihreä raitatapetti yhdelle seinälle, jos löydän jostain sellaisen hyvännäköisen raitatapetin, ei ole vielä onnistanut. Toi vaaleanvihreä on sillain neutraali väri, siksi siitä on noussut mun suosikki, vaaleankeltainen on liian pirtsakka ja vaaleanpunaista tai vaaleansinistä ei voi maalata, jos sattuu olemaan tyttöä ja poikaa, kun pitäähän vähintään kaksi lasta olla :P - -minttu-
MITÄMITÄMITÄ, WF ja vauvelintuoksua, ette te voi meitä jättää!:O Ettehän kuitenkaan aio luovuttaa? WF, teilläkin pääsi jo hyvin alkuun tuo hoitoihin meneminen, sitähän ei tiedä jos teille riittäisin joku aivan pieni apu. Tsemppiä nyt molemmille. Käykää ainakin lukemassa muiden kuulumisia, edes joskus jookos? Ja kertomassa mitä kuuluu:))
Päivitän nyt listan, vaikka WF sen onkin tunnollisesti tähän asti tehnyt. Ja pidän teidätkin listalla, WF ja vauvelintuoksua!
wishfulrider: kp34/30 yk25
-minttu- kp 12/30-34 yk3
mimmmim:: kp 5/? yk1
vielä kerran äidiksi? 11/30-31 yk 2
sirena--: kp 25/ 35 yk 2
mimamau: kp 33/30 yk 1
EllaMi: kp 14/17-41 yk 1
baby19: Kp 22/28 yk 1
ssandy-: kp15/26-28 yk1
sandepöö: kp 7/ 19-21 yk 1
mimamau, mitäs sinne? Joko menkat alkoi?
Wilma11, tervetuloa!:) Me ollaan kans jätetty ehkäisy pois heinäkuussa, eli aika samoissa mennään. Mulla tosin nää vähäset kierrot mitä tässä kerinny olla, on huidellut tuolla kolmenkympin paremmalla puolella eli vähempi yrityskertojakin siis:)
Sandepöö, ompas sun mies nyt ollut ajattelevainen kun teki niin paljon töitä kipeenä! Meillä on niin päin et mä koitan miehelle hokee et ei siihen vauvaan nyt NIIN paljon rahaa mene, että kyllä me pärjätään:D Ja toi vaaleenvihree tapetti kuulostaa hyvältä valinnalta:)
EllaMi, toivottavasti pupuilut kuitenki on osunut/osuu oikeille päiville, vaikka ne testailut ehkä meni vähän harakoille. Ja ehkä ens kierrossa saat kunnon viivat testiin!
Mua harmittaa nyt tosi kovasti WF:n ja vauvelintuoksun puolesta:( Toivottavasti nyt teilläkin tärppäisi kun saatte stressin ja ajatukset pois tästä vauvanteosta. Itelle ei mitään uutta, ovis lähestyy toivottavasti, pitäis alkaa varmaan jo testailemaan pian... Toivottavasti tää keskustelu ei nyt ihan kuole, kun yleensä koko ajan kommentoivassa oleva WF ei enää olekaan kirjoittelemassa:/ Täytyy meidän muiden nyt koittaa kirjoitella sitäki enemmän!:)) - Wilma11
Huomenia! Mun vierailu täällä jäikin sitten lyhyeksi, sillä tänään paukahti ihan selkee plussa testiin! :) Apua.. mä oon niin onnellinen! Toivotan teille kaikille paljon plussatuulia! Toivottavasti pääsette kaikki pian kuumeilijoista odottajiin! Aurinkoista syyspäivää kaikille! :)
- -minttu-
Oi, onnea Wilma11! Toivottavasti ite pääsen seuraamaan sua odottajiin, kun yrityskertojakin on melkein saman verran kun sulla, nyt olis jo aika tärpätä!:) Ehkä tästä nyt lähtee oikee plussa-aalto liikkeelle!!
Plussatuulia muillekin! - Wilma11
Minttu: Kiitos! Tärppiä todella toivon sinulle, kuten myös muillekin! Se on niin kamalaa odottaa, kun vauvakuume on kova.. (vaikka itse nyt loppujen lopuksi ei kovin kauaa tarvinnutkaan ootella.) Mekin oltiin aateltu, että tulee jos on tullakseen, mutta ihan mieletön pettymys iski aina, kun menkat alkoi..vaikka kaikkia "oireitakin" oli... Onnea vielä kaikille yritykseen! :) Tää mamma soittelee alkuviikosta neuvolan suuntaan.. :)
- Sirena--
Wishfulrider: Täällä mä oon taustavoimissa lukemassa teidän edistymisiä. Toivottavasti et vielä täysin luovuttanu ja tuut kertomaan kuulumisia! :)
Eli mun kuulumisista sen verran että, emme yritä tällä hetkellä lasta. Tulee jos on tullakseen, mutta pari kuukautta tässä välttelemme ovista vaikka muuten emme ehkäisyä käytä. Ei stressiä kummallakaan eikä turhia "oireiluja". :) Keskityn tällä hetkellä työkuvioihin ja parisuhteeseen ja ne on pitänyt minut melko kiireisenä. Suosittelen myös teillekkin, sillä oikeasti stressi hävisi ja varmasti se yrittäminenkin on helpompaa ja nautinnollisempaa ;)
Vauvasta totta kai haaveilen ja sellaista toivon. Tuossa jo ihanasti lapsenvahdiksi pääsin 1-vuotiaalle. Oli se ihana siitä huolimatta että nukkumaan mennessä alkoi kauhea huuto kun ei ollutkaan äiti nukuttamassa :) Silti nyt on välillä iskenyt pelko että kannattaako sittenkään hankkia nyyttiä.. Johtuu varmaan siitä, että kaikki ympärillä sanoo että ÄLÄ ÄLÄ, mutta silti samaan lauseeseen mahtuu että "päivääkään en vaihtais".. Otappa siitä nyt selvää... Tämmöinen odottava vaihe on päällä siis.
Kuitenkaan elämällä ei oikein ole minulle mitään tarjottavaa. Arkeni ja viikonloppuni kuluvat töissä ja miehen kanssa. En omista ns. "vapaa-ajan kavereita" joiden kanssa viettäisin aikaa. Työkaverit on maailman parhaat ja ne riittää. En myöskään harrasta mitään, koska olen niin pihi rahan kanssa etten halua pistää suuria summia mihinkään. Juokseminenkin on aika kallista koska tarvitsisin 70e urheiluliivit rintavarustukselleni, enkä todellakaan pistä tuollaisia summia mihinkään pikkuvaatekappaleeseen :D
Olenkin miettinyt että mitä ihmiset oikeesti tekee päivän mittaan kun eivät ole töissä/koulussa? Jospa siinä vähän lisää puheenaihetta :)
Plussa tuulia kaikille ja onnittelut niille, joilla on tärpännyt! - -minttu-
Missä kaikki on? Tähänkö tää keskustelu nyt kuoli kun kaks poistui?:( Päivittelin tossa listaa, viimeks päivitetty 3 päivää sitten. mimamau, olikos niin et sulla pyörähti jo yk2 käyntiin? Mitkä päivät korjaan tohon listaan? Entäs EllaMi, miltä näyttää siellä suunnalla? Vielä perjantaina tuli useampi kirjoitus. Nyt mun tuki ja turva, älkää karatko mihinkään! Missä kaikki on??:///
wishfulrider: kp37/30 yk25
-minttu- kp 15/30-34 yk3
mimmmim:: kp 8/? yk1
vielä kerran äidiksi? 14/30-31 yk 2
sirena--: kp 28/ 35 yk 2
mimamau: kp 37/30 yk 1
EllaMi: kp 17/17-41 yk 1
baby19: Kp 25/28 yk 1
ssandy-: kp18/26-28 yk1
sandepöö: kp 10/ 19-21 yk 1
Mä pääsen vasta tänään ovista testailemaan, ja päiviä on kertynyt jo 15. Toivottavasti ei oo liian myöhäistä, vaik on sitä peittoa tullu jonkin verran heiluteltua. Töitä riittää mullakin sen verran et kiireisenä pitää, mut vauva ei unohdu mielestä ihan helpolla.
Sirena--, mukava kuulla sustakin välillä! Ehkä teilläkin saattaa napata nyt kun stressi on pois, vaikka ovista välttelettekin. Hyvä kuitenkin et oot saanu ajatukset pois aiheesta ja elämä jatkuu ilman stressiä. Toivottavasti jossain vaiheessa kuitenkin napsahtaa se plussa sinne:) Tuohon kysymykseen vapaa-ajan vietosta, ite käyn koiran kanssa ulkona useita kertoja päivässä ja yks tai kaks pidempää lenkkiä. Joskus käydään miehen kaa leffassa, joskus istutaan kavereilla tyttöjen iltaa. Kuukauden päästä meillä on tulossa myös työpaikan pikkujoulut, vähän etuajassa tosin:p Oon myös kova tyttö shoppailemaan:> - baby19
Heippa! :) Mä oon ollu niin paljon töissä et ei oo tänne ehtiny=) Mä olen _aivan_ pihalla, millon mun menkkojen pitäs alkaa? Oon tosiaan -05 asti syöny pillereitä, lopetin 7.9.2011, eli silloin otin viimeisen pillerin, menkat alkoi 8.9 ja loppui about 12-13.9. Oviksen aikana touhuiltiin yms. Eli valaiskaas mua nyt mun kehon toiminnasta? :D Noi pillerit ollu niin paljon elämässäni et ihan sekasin... Viimeset kaks päivää sattunu rintoihin niin paljon et kävely tuntuu, ja AIVAN turvonneet, mieskin kysy että miten ne on noin paljon kasvaneet. Mulla ei siis tälläistä ollut menkkoja ennen kun pillereitä söin? Auttakaapas hömelöä:)
Närästää....! - Sirena--
-MInttu- : Itselläni koira pääsi parempaan paikkaan jalkavian takia tuossa pari kuukautta sitten. En ole sen jälkeen toista koiraa hankkinut. Jotenkin arkeen jäänyt sittemmin vähän enemmän aikaa, mutta ei mitään tietoa miten käyttää se. Toista koiraa en ehkä halua ottaa kerrostaloon, kun se tuo omat hankaluutensa varsinkin sisäsiisteyskasvatuksen kanssa. Edellisen kanssa pääsin helpolla kun oli jo 10 viikkoisena sisäsiisti :D
Olen myös innokas shoppailemaan, mutta nyttemmin työskennellessäni vaateliikkeessä ei tarvitse juurikaan vapaa-aikaa käyttää siihen. Ruokkiksella menee vaan hakemaan katsomansa vaatteet, pieni sovitus ja se oli siinä. :) Pitkät kävelyt syksyisin ja talvisin ovat ihania, niistä pidän. :)
Katsotaan jos saisin aikaiseksi alkaa taas ratsastamaan. Se olisi hienoa :)
Btw, en mä jätä sua tänne yksin kommentoimaan :D Mites sulla, ovis on vissiin kolkutellut ovella, ollaanko siellä vehdattu ahkerana ja pidetty jalat ilmassa? :D - -minttu-
Ainiin! Piti äsken viel sanoo et se maca-jauhe jää kyllä mulla syömättä. Eilen koitin sekottaa sitä puuroon. Jäi puurot syömättä kun meinas oksennus tulla jo pelkästä hajusta. Palaan siis takaisin niihin raskaus ja imetysvitamiineihin joita popsin ennen macaa:D
baby19, sullahan saattaa olla se ovis nyt?! Vai saitko bongailtua sen testien kanssa aiemmin? Eikös toi oo ollu ihan normaalityhjennysvuoto mikä alkoi heti kun lopetit pillerit? Eli onko sulla tullut sit ekat luomumenkat viel ollenkaan? Mulla meni pillereiden jälkeen 34 päivää ennen kun alko ekat luomumenkat:P Katsos mun mielestä kuulostais aika hyvältä noi oireet, mullakin on tissit toooosi kipeet oviksen aikaan JA sulla on nyt pari viikkoa kulunut aikaa tyhjennysvuodosta eli parin viikon päästä vois alkaa sit ekat luomut. Vai ymmärsinkö nyt sun tilanteen ihan väärin?
Sirena--, aa sä oot vaatekaupassa nyt myymäläpäällikön sijaisena? Mä oon pienessä ruokakaupassa opettelemassa niitä varapomon hommia:) Pahoittelut koirasta:/ Mutta tosiaan hyvä tuuri käynyt ton sun koiran sisäsiisteyden kanssa. Meidän haukku on jo 7kk ja edelleen pissii sisälle:/ Etenkin nyt kun sillä on eka juoksuaika, se tekee tarpeitaan koko ajan sisälle, pahimmillaan se on jo pissannut sänkyynkin kaks kertaa. Oon ihan pulassa sen kanssa. Nimittäin ennen juoksua se oli jo aikalailla sisäsiisti, joskus lorahti pisut kun oli ollut työpäivän ajan yksin kotona. Ja kävely ulkona on kyl mahtavaa tähän aikaan vuodesta etenkin, kun joka paikassa on niin nättiä:)
Mä jo pelkäsin et jään tänne yksin höpöttelemään, hyvä et edes joku viel pyörii täällä:D Mäkin meen illaks töihin, sitä ennen pitäis siivota ja vaikka mitä mut aina juutun tähän koneelle... - mimamau
Hei kaikki! Sori, on ollut niin kovia kiireitä etten ole ehtinyt kirjoittelemaan ollenkaan mutta nyt olen täällä taas. Ei anneta hyvän keskustelun kuivua kasaan, ainakin mulle täältä saamani vertaistuki on tosi tärkeää!
WF: voimia. Kyllä se sieltä tärppää, tulet sitten tänne hehkuttamaan kun hoidot tehoaa ja plussa pamahtaa!
Ja vauvelintuoksua: sulle samaa. Kyllä sieltä ennemmin tai myöhemmin tulee jos ei plussa niin ainakin menkat, ja sitten kehon oma rytmi pyörähtää käyntiin niin pääset ovistelemaan, pupuilemaan ja plussaamaan.
baby19, nyt on epäilyttävän tyypillisiä raskausoireita sulla ;) närästys ja arat turborinnat kuulemma on just sitä...en kerkeä laskemaan milloin sulla pitäis alkaa menkat, mut eikö netissä oo sellaisia kaikenmoisia laskureita?
babyfever: ONNEA MENKKOJEN JOHDOSTA!
Wilma11: ONNEA PLUSSAN JOHDOSTA! Me seurataan sua sitten kaikki kohta sinne odottajien puolelle...
-minttu-, kiitti kun lähdet huolehtimaan tuosta listasta! Täällä oikeastaan vasta yk1 alkamassa, en tiedä mistä tuo ensimmäinen tuli mutta mähän tulin tänne keskusteluun mukaan vasta viime oviksen jälkeen, ja silloin ei vielä yrittämällä yritetty niin tää ois nyt sitten eka :)
Ja sen verran itsestäni, että lauantaina alkoi menkat, 3 päivää myöhässä. Olen kieltämättä pettynyt, tai siis enemmän harmittaa se että olivat myöhässä ja ehdin jo toivoa. Itse menkat olivat ihan odotettavissa kummiskin. Nyt ikävästi kierto taas venyi ja joudutaan odottelemaan ovis-aikoja pitempään kuin muuten. Listaan siis kp 3/30 ja yk 1.
Sirena--, kiva nähdä sua! Täällä me sua jo kaipailtiinkin kun ei tiedetty minne hävisit :) Ihailen tota että pystyt tietoisella päätöksellä olemaan stressaamatta ja ottamaan rauhallisesti. Mä olen itse semmoinen hötkyilijä että kaikki pitäis saada heti ja parikin kuukautta tuntuu niiiin pitkältä ajalta. Pitäis vaan sun tavoin kattoa vähän isompaa kuvaa ja miettiä muutakin kuin raskautta. Vapaa-ajan vietosta täytyy sanoa että mulla ei kauhiasti sitä tällä hetkellä edes oo...oon kanssa sitten aina ihan helisemässä kun onkin yllättäen rauhallinen hetki, tulee helposti olo että on tylsää. Mutta mä teen paljon käsitöitä, neulon ja virkkaan ihan hulluna :) sit vedän kans vapaaehtoistyönä jumppaa, se käy kanssa harrastuksesta. Ihan tosi tosi kivaa! Ja ohjaajana saa ilmaiset jumpat siinä seurassa, eikä se jumppakortti maksa kyllä muutenkaan paljoa.
Hyvää alkanutta lokakuuta! Sateesta huolimatta tykkään syksystä :) on ihanaa varsinkin istuskella sisällä lipittämässä teetä. - baby19
Ei ku siis, söin yhden laatan loppuun ja sen jälkeen tuli normaalit kuukautiset kuten e-pillereiden tauon aikana tulee. Jätin vain syömättä sitten seuraavat laatat, eli jätin ehkäisyn pois viime kuukautisten jälkeen. Ovis oli 22-23.9 (laskurit näyttää eri päiviä, ja kivut ja valkovuotoa oli molempina päivinä) ja nyt menin jonnekkin sivulle tosiaan laskurilla laskemaan, et seuraavat kuukautiset alkais 7.10??.. Eli tää turborintaisuus voipi johtua sit siitä, et menkat alkamassa, MUTTA kun mulla ei IKINÄ ole ollut rinnat kipeät kuukautisten aikana tai sitä ennen, joten nyt ihmetyttää kun jopa kävely sattuu, ja oikeasti aivan valtava turvotus :D Oviksen aikana tosin touhuiltiin erittäin aktiivisesti.. :D Hmm....?
- -minttu-
Hmm tosiaan baby19. Siis lopetit pillerit sillon 7.9. ja kipujen perusteella tiiät et ovis oli 22-23.9.? Noihin laskureihin en ite luottais pillereiden lopetuksen jälkeen koska kierrosta ei voi tietää vielä mitään että mihin se asettuu. Tai siis ne on tosi hyviä jos kierto on edes jotenkuten säännöllinen, mut jos se heittelee niin silloin oviskin on ihan eri aikoina. No mutta, ehkä sä oot raskaana!:D Siihenhän tässä tähdätään, joten toivotaan et asia on näin:) Eikös se kävis ihan järkeen että menkkojen pitäs alkaa 7.10? Silloin kierron pituus ois 29 päivää, jos nyt oikein laskin:D Ja toi tissikipukin viittaisi vähän raskausoireisiin... ;)
- baby19
No siis mulla oli kaikki ovisoireet juuri noina päivinä mitä laskurikin väitti et ovis ois :) Eihän sitä voi varmaks tietää virtuaalisen laskurin perusteella, mut näin mulla olis usko et sillon oli ovis=) Ja niin toivon!
- -minttu-
Joo, toivotaan nyt parasta! Koskas aattelit testata? Vasta jos/kun menkat on myöhässä vai jo aiemmin?:))
- vehka88
Saanko liittyä joukkoonne? :) Vauvakuume on vaivannut nyt jo jonkin aikaa. Välillä vahvempana, välillä lievempänä, mutta varsinaisesti yrittäjiä ei vielä olla. Itse olisin jo valmis yrittämään, mutta mies ei vielä ole täysin myöntynyt. Toukokuun lopulla lopetin pillereiden syömisen. En jaksanut enää sitä, miten pillerit vaikutti muhun ja toisaalta haluan uskoa, että yrittäminen olisi edessä lähitulevaisuudessa. Kaikenlaisia "kauhutarinoita" kuullut siitä, miten pillereiden jälkeen kestää kauan ennen kuin kroppa alkaa toimia oikein. Halusin siis olla valmiina, kun aika koittaa.
Tällä hetkellä vauvakuume on vaan niin paha, että on pakko päästä purkamaan asiaa johonkin. Tarvitsisin jonkun, jolle asiasta puhua (miehen lisäksi tietysti). Vauvakuumetta ei myöskään yhtään helpota se, että tällä hetkellä on kaikenlaisia raskausoireiksikin tulkittavissa olevia oireita menossa. Nännit on olleet kipeät nyt viikon. Etenkin oikean nivusen kohdilla tuntuu vihlaisuja varsinkin ylösnoustessa. Niin ja se tärkein: kuukautiset on myöhässä viikon verran. Näiden lisäksi on kaikkea pientä vielä lisäksi, mutta kaikki nämä oireet voi liittyä muuhunkin.
Raskaustestejä olen tehnyt kaksi. Ensimmäisen viime viikolla, kun kuukautiset oli pari päivää myöhässä. Oikeastaan tein vain kipeiden nännieni takia, mikä ei todellakaan ole minulle normaalia. Tämän testin tein iltapäivällä ja oli selvästi negatiivinen. Tänään tein uuden taas päivällä ja luulen vain kuvitelleeni testiin niin haalean viivan, ettei siitä edes kuvaa saanut otettua. Luulen sitä vain viivan paikaksi, vaikken tiedä, millainen se on, mutta se ei todellakaan ollut viiva, kun sitä piti niin tiirailla ennen kuin siinä mitään näki. Toisen testin tein, koska edellisen jälkeen on alkanut vihlonta ja nipistely.
Niin ja jälkikäteen olen muistanut, että noin viikko lasketun oviksen jälkeen tuli pari tippaa jotain vuotoa, jonka voisi siis kai kuvitella kiinnittymisvuodoksi.. Enkö osaakin hyvin kuvitella itseni raskaaksi enkö?! :) Kiitos, kun sain kertoa tai siis vuodattaa viimeisen viikon ajan mielessä pyörineet asiat teille. :) - -minttu-
vehka88, olettekos nyt käyttäneet mitään ehkäisyä toukokuun jälkeen? Ehkä oot yks niistä harvoista joilla se plussa näkyy tosi myöhään? Toivotaan parasta ja tuuhan kertomaan jos se kaks viivaa kunnolla testiin napsahtaa!:) Ja tänne vaan vuodattamaan aina kun siltä tuntuu! Uudet on aina tervetulleita kun vanhempia on tipahdellut pois jo parikin:) Voiko nimimerkistä päätellä että oot 23 vuotias? Onko sun mies minkä ikänen? Entäs ootko opiskelija vai työssäkäyvä?
- vehka88
Jäi näköjään oma esittely vähän vähälle ensimmäisessä viestissä, kun oli vaan niin kiire purkamaan ajatuksia.. Korjataan siis tilanne. :) Kyllä olen 23, mies on 25, asutaan yhdessä ja kihloihin mentiin viime keväänä. Itse vielä viimeisiä opiskelen yliopistossa ja mies jo töissä. Ehkäisyä on käytetty vaihtelevasti.. Yritetty luottaa ns. varmoihin päiviin ja keskeytykseen. Silloin tällöin ihan kondomitkin ollut käytössä. Ei siis mitenkään erityisesti yritetä raskautua, mutta jos vahingossa tulisin raskaaksi niin sekään ei haittaisi. :) Mulla on vaan niin kova vauvakuume tällä hetkellä, että olisin valmis oikein todenteolla yrittämäänkin, mutta mies tarvitsee vielä jonkin aikaa.. Eletään siis varmaan jonkinlaista välivaihetta..
En kyllä jaksa uskoa, että tuosta plussaa tulee, vaikka kuinka toivois. :) Mieli tekee tepposet ja näköjään silmätkin. :) - mimamau
vehka88, tervetuloa mukaan! Kuulostaa vähän siltä, ettet jää kauaksikaan aikaa tänne kuumeilupuolelle vaan joudut odottajiin ;) teepä uusi testi huomenna tai ylihuomenna mutta tee tällä kertaa aamulla. Jos kehossasi on raskaushormonia, niin pissassa se näkyy selvimmin silloin :) Pidetään peukkuja!
Miten luulet että miehesi reagoisi, jos olisit nyt tai tulisit vaikka ensi kierrossa raskaaksi? Sanot että sinua ei haittaa, entäs häntä? Olette kuitenkin varmaan jutelleet perheen perustamisesta ja kun kihloissakin jo olette (ihanaa!) niin ei kai se ihan vieras ajatus voi olla :)
Omanapa: Täällä menkat vaan jatkuu, yäääk. Tylsyttää jo noi, haluaisin päästä ovistelemaan ja sitten jännäämään kierron loppupäiviin. Nythän siis meillä lähtee käyntiin eka oikea yrityskerta kun ilman huolia pupuillaan milloin huvittaa :) ja koitetaan ajoittaa ekstrapaljon rakkautta niille ovulaatiopäiville.
Semmoista jänskää on kanssa täällä menossa, että mies sanoi eräänä iltana pari viikkoa sitten: "Mä kysyn ihan epävirallisesti ja ei-seremoniallisesti, että haluatko sä mennä mun kanssa naimisiin?" Kyseessä ei siis ollut kosinta vaan varmistustiedustelu :D mies haluaa nimenomaan tehdä kaiken virallisesti ja seremoniallisesti oikein sormusta myöten sitten kun aika koittaa. Vastasin tietty epävirallisesti ja ei-seremoniallisesti kyllä - vehka88
Mulla on ihan selvästi joko liikaa vapaa aikaa tai liikaa intoa, kun koko ajan ehdin täällä pyörimään. :D
Mun mieheni on sitten enemmän sellainen epävirallinen ja ei-seremoniallinen (henkkoht tykkään itsekin enemmän tällaisesta). Vei mut syömään ja leffaan meidän kolmivuotispäivänä. Olin jo luopunu toivosta, ettei kosintaa tule sinä päivänä. Koko illan olin sitä tietysti toivonut, mutta kun tuo piti jännityksessä melkein puoleen yöhön asti. Kotimatkalla pienessä puistossa sitten yhtäkkiä pysähty, otti mut lähelle ja kaivoi sormuksen taskusta (tämä siis oli sellainen epävirallinen ja väliaikainen). Ei siinä sitten paljon enää sanoja olis tarvittu, mutta kysyi kuitenkin, josko joskus mentäis naimisiin. :) Tää kuulostaa munkin mielestä seremoniallisemmalta, kun mitä sitten todellisuudessa oli. :D Sain sitten seuraavana viikonloppuna valita mieluisen sormuksen. Me tehtiin ainakin niin, että mä ostin hänelle ja hän mulle. Mäkin oon jotenkin olettanu, että se olis aika yleistä näin, vaikka saahan sitä kaikki tehdä niin kuin parhaalta tuntuu.
Lapsista ollaan puhuttu ja ihan tietoinen riskihän tässä otetaan. Ajatus lapsista ei siis ole mitenkään vieras. Uskoisin silti, että hän aluksi järkyttyisi, mutta varmasti järkytys menisi ohi aika nopeasti. :) Mutta mutta minähän en siihen plussaan jaksa uskoa sitten tippaakaan. On kuitenkin aika epätodennäköistä, että raskaana olisin. Ja voin vannoa, että kukaan muu ei olisi siinä eilisessä tikussa nähnyt yhtään mitään. Aion kuitenkin tehdä huomenna testin (aamulla) ja se on sitten viimeinen. :) - vehka88
Unohtui edellisestä. Onnea kovasti kihlautumisesta jo näin etukäteen! :) Tai jos siitä ei vielä saa onnitella niin onnea epävirallisesta kihlautumisesta. :)
- baby19
-minttu-, tahtoisin tehä jo testin mutta en oikee uskalla, pitää keräillä voimia kun pettymys olisi niin kova jos yksi viiva vaan tulis :/ nyt ku on naismaisesti diagnosoinu jo kaikki oireet itselleen :D
- mimamau
Baby19, tee se testi huomenaamulla :) mikä kp sulla olikaan menossa? 27? Sitten me puhalletaan plussatuulia sekä sulle että vehka88lle.
Mimmmim, mihis sä oot hävinny? Et kai säki oo tippunu täältä poies? :(
Tämä nainen lähtee nyt vetämään jumpan. Hip hei! - baby19
26 menossa, mut tilasin netistä pari clearblue testiä, ku niit on kehuttu niin paljon.. :) pitäs huomenna saapua.. :)
- -minttu-
wishfulrider: kp38/30 yk25
-minttu- kp 16/30-34 yk3
mimmmim:: kp 9/? yk1
vielä kerran äidiksi? 15/30-31 yk 2
sirena--: kp 29/ 35 yk 2
mimamau: kp 38/30 yk 1
EllaMi: kp 18/17-41 yk 1
baby19: Kp 26/28 yk 1
ssandy-: kp19/26-28 yk1
sandepöö: kp 11/ 19-21 yk 1
Päivitin taas tuota listaa. Joko uskalletaan vehka88kin lisätä listalle?:)
baby19, ehkä on parempi odottaa, kun sun kiertopäivät nyt katoin tossa nii menkkojen oletettuun alkamispäiväänkin on viel se pari pv. Mut sit kun saat clearbluet kätee ja rohkeutta tarpeeks niin antaa mennä vaan! Tsemppiä sinne!:)
mimamau, pitäiskö sun kp:t korjata tohon listaan? Ja onnea tuosta kihlauslupauksesta! :) Me ollaan oltu itseasiassa tänään tasan 1,5 vuotta kihloissa. Huih, tuntuupas pitkältä ajalta ku ei siitä nyt kauhee aika oo ku ne sormukset ostettiin:D Meidän oli tarkoitus mennä kihloihin seuraavana kesänä heti kun mies pääsi intistä pois, mut sit keväällä kerran bile-illan päätteeksi (selvinpäin kyllä molemmat) mies polvistui ennen nukkumaanmenoa ja sanoi ettei malta enää odottaa ja et mennäänkö nyt heti kihloihin:D Sormuksia ei ollut sillon viel, vaan viikkoa myöhemmin käytiin ostamassa:)
vehka88, ehkä se sun miehesikin koko ajan kypsyttelee ajatusta vauvasta ja se päivä saattaa koittaa koska vaan kun se sanoo et on valmis. Ja niinkun täällä on ollut puhetta tästä et kaikkien miehet on alkuun tainnu olla vähä puolivalmiita, tai no meillä ainakin, ja kun mä jaksan koko ajan puhuu asiasta nii se on lähteny mukaan koko ajan enempi vaan:D
ON. Viime kierrossa ovis sattui kp16 kohdalle. Tänään on kp16. Pelkään et jos missattiin ovis tässä kierrossa, vaikka kyllä peittoa on heiluteltu nyt viikon sisään pari kolme kertaa. Eilen olin bongaavinani ällön limaklöntin, mikä ymmärtääkseni enteilee ovista?? Nyt oon muutenkin ensimmäisttä kertaa huomannu limojen lisääntyneen ja luulen et ovis oli eilen tai on tänään. Testailun alotin vasta eilen, tuli hailakka viiva, tänään samoin. Täytyy nyt vaan kovasti toivoo et ei myöhästytty:S - WishfulRider
Heips kaikki ihanat immeiset!
Elikkäs tulin tänne kertoilemaan, että hengessä olen mukana, jokaisen jutut siis lukenut huolella niinedespäin. Sitten tulin tuota viimekertaista tiuskintaani vähän selvittämään..
Eli tilanne täällä päässä se, että kp 3 meneillään, mut tosiaan mut voi poistaa siitä listasta, kun en haluaisi tuohon ovisteluun kiinnittää nyt mitään huomiota, jos sellasta saan enää pyytää ^^ ps. ihana lukea että olette kaipailleet. :)
Noh, stressi tosiaan oli todella yli kynnyksen vetänyt, sain ihan hirveet kilarit, mikä jatkui pitkälle perjantai yöhön.. nyt kuitenkin parempi fiilis ja tosiaan huomenna meen verikokeisiin, jossa tehdään viimeiset kokeet ja sitten olis edessä hoitoihin meno, sitten siis kun sinne päästään, sehän voi viedä aikaa. :)
vastailen tälleen pikaisesti kaikille, kun se niin tottumuksesta jäänyt ^^
Sandepöö: kiitoksia. Ihanalta kuulostaa tuo lastenhuoneen toteuttaminen! Toivottavasti saatte kerrostalo-asunnon myytyänne ison käsirahan, millä sitten löytyy ihana talo teille! Ja tsemppiä sinne kierron tasautumiseen, ja toivotaan että sieltä pian joku hyppäisi teillekkin kyytiin!!
Plussanneelle suuresti onnea! toivottavasti meistä jokainen saa sen kokea ja toivotaan nyt sinullekkin että pikkuinen pysyy mukana loppuun asti ja kaikki sujuu hyvin!
Sirena- Hienoa että säkin palasit kertomaan kuulumisiasi, ja toivottavasti teillekkin sinne pian tärpää! Upea asenne todellakin, vielä kun on jotain mistä pitää kiinni, eli siis että päivään löytyy paljon tekemistä! Hirmuisesti vain jaksamista sinne, äläkä kuluta itseäsi loppuun!! muista hemmotella ja antaa rakkautta tosi paljon. Veikkaampa että sinnekkin tulee plussa kuin puuntakaa, kun tuo asenne on että tulee jos on tullakseen.. :p Itselläni ei ilmeisestikkään toiminut vaan itseäni vaan huijasin.. :p nooh uutta yritystä ja jaksamista täällä taas, niin eiköhän tämä tästä! - WishfulRider
minttu: Ette täällä tähän tekstitulvaan kyllä joudu pettymään! täällä tulee hyvin tekstiä ja kaikki edelleen mukana! mitkäs sulla on siellä fiilikset? oliskos sellasta oloa et mahtais tärpätä? ja miten maca? näkyykö jo jotain vaikutusta? ootko lisännyt määrää? Koitas sinäkin nauttia itsestäsi oikein kunnolla!! :)Ihanasti kosittu!! :P toivoisin et itteäni kosittaisi jotenkin yli ihanasti, mut nähtäväksi sitten jää, tuo kun on meijän 3-vuosipäivä, niin ollaan jaettu toi homma et mä saan aamun ja mies illan, niin että kumpikin saa antaa oman osansa vuosipäivästä! :P Toivottavasti ette ole missanneet vielä mitään tai että siellä olisi jo hedelmöitys alkamassa! :PPP
vehka: Koitappa ottaa iisisti niin ei sitten tule niin suurta pettymystä! :) Eli tosiaan toivotaan sinne kuitenkin plussaa, mutta kierto voi heitellä pidempäänkin tai jäädä pysyvästi epänormaaliksi, että ei välttämättä tasaannu. Toivotaan että teille sieltä tärppäisi kuitenkin! ja tervetuloa joukkoon! ( vaikken nyt varsinaisesti enää listoilla olekkaan yrittäjänä luomusti ) ^^ Löytyykös sulla lapsen vaatteita mitä saisit jos lapsi tulisi? siitä täällä puhuttu. :) Entäs onkos fiiliksiä/ tuntemuksia/unia kumpi tulisi ensimmäiseksi, kumpaa toivoisit? vaikka molemmat silti varmasti tervetulleita :)
Mimamau: Kiitos kun oot kans ollut mukana tsemppaamassa! mites siellä puolella jaksellaan? Ootko miettinyt muuten et jos lapsen saisit, niin opettaisitkko lapselle laulua, tai siis veisitkö esim laulutunneille? laulaisitko raskaana ollessa? meinaten että lapsi kun tuon äänen jossain 6 kk tienoilla alkaa kuulemaan niin laulaminen noin kauniilla äänellä olisi varmasti kivaakin kun voisi säveltää oman unilaulun, mitä sitten laulaa lapselle.. Mahdollisesti lapset sitten laulaa omille lapsilleen.. ;p
baby19: mä en osaa sanoa nyt muutakuin että toivottavasti kierto siellä nyt tasottuisi ja joku sieltä tärppäisi, eli kun oon tosi huono hahmottaa tollasia asioita, niin tein oikeesti paperille sun kiertos ja katoin et miten se on mennyt et tajusin, Tosi omituisesti siis on mennyt,.. Ei sulla stressiä ole ollut`? sun kannattais lääkäriltä hakea sellanen lääke mitä täällä nyt on muutamat syöneet, kun sehän tasaa menkkoja? :) Idea siis vaan en tiedä toimiiko oikeasti noin. :) Tsemppiä sinne kuitenkin nyt että kierto tasaantuisi ja joku tulisi kärrryihin mukaan! :) Malta kuitenkin vielä testaamista!! :)
Oottekos miettineet että jos saisitte kaksoset? onko kellään suvussa ollut kaksosia?
Itse haluaisin kaksoset, tosin tyytyväinen olisin yhteenkin. :) tuli tuo vain mieleen kun hoitoihin mennään ja alkioita istutetaan 1-2 yleensä, niin siinä vois vaikka täärpätä kummatkin!
en tätä heikkohermoisille suosittele, mutta toissapäivänä ajauduin kattomaan tälläsiä pois nukkuneiden enkeleiden videoita, eli siis kun on synnyttänyt lapsen ajoissa ja lapsi ei ole selvinnyt.. Niin kannattanen katsomaan niitä ketä asia kiinnostaa, aika moista kaikille tapahtunut ja mitä ihmelapsia sieltä löytyykään. :)
Toinen kysymys, jos raskauden alussa todettaisiin että lapsi ei tule olemaan terve, eli tulee olemaan jotenkin huonosti kehittynyt, (en tiedä oikeaa sanaa tuolle) niin jatkaisitteko raskautta vai keskeyttäisittekö?
Itse keskeyttäisin. Tottakai lapsi voi sairastua johonkin, mutta en silti itse toisi lasta mailmaan joka ei ole terve tuolla lailla että olisi jotenkin alikehittynyt ja vaatisi koko elämäkseen jatkuvan hoidon, esim että ei pysty tekemään itse mitään. ( minun mielipiteeni, älkää siis hermostuko. ) arka asia monille, eikä tarkoitus ole provosoida tai mitään. :) - vehka88
Heeei, nyt huomasin kertoneeni ikäni väärin! Vielä siis noin kuukauden verran oon 22.. Ikäkriisi aina hetkittäin painaa ja kuvittelen itseni jo 23 vuotiaaksi. Tällä hetkellä on menossa jo kp 38/28-32..
-minttu-, mun mies on monessa muussakin asiassa ollu tällanen kypsytyksen vaativa. Yleensä sitten jossain vaiheessa, kun on tarpeeksi kauan asiasta keskusteltu niin yhtäkkiä tokasee itse, että tehdäänpä niin. :) Miehillä ei ole lasten saamiseen mitään aikarajaa niin onhan niiden helppo olla ajattelematta asiaa ja tekemättä mitään varsinaisia suunnitelmia.
WishfulRider, ihan iisisti oon asian ottanu ja itse uskon enemmän negatiiviseen testiin huomenna. Kaikki "oireet" mitä nyt on ollut voidaan tosiaan selittää niin monella tavalla ja yksi niistä on juuri tuo pillereiden lopettaminen keväällä. Molemmat tietysti tervetulleita olis (ja vaikka ne kaksosetkin), mutta meidän suvun naiset on aina poikkeuksetta saanu ensimmäisenä tytön, joten siihen luottaen. :) Lähipiirissä on joitakin pikkuisia, joten varmasti ainakin sitä kautta vaatteita tulis.
Aika samoilla linjoilla olen tuosta keskeyttämisestä.. Vaikka se tuntuukin jotenkin pinnalliselta, niin silti uskoisin, että keskeyttäisin.. - -minttu-
WF, ihana kuulla susta! Hyvä et fiilis on parempi ja tilanne edistyy omalla painollaan:) Täällä menee ihan hyvin, ovis on toivottavasti tänään! Tai ehkä eilen. Noista testeistä nyt ei ota kauheesti selvää kun haaleeta viivaa antaa. Ainakin toivon niin ja peitto on heilunut kyllä:D Mä lopetin sen macan syömisen. Se on oikeesti niin hirveen makusta et ei pystyny enää. Koitin sekottaa vaikka ja mihin mut yökyökyök. Meinas oksu tulla ku puuroon sitä laitoin ja pelkkä haju oli kuvottava. Mulla meni siis niin päin et eka se tuntu menevän ihan hyvin alas mut sit koko aika rupes tökkii enempi ja enempi:p Nyt siis takaisin multivitan raskaus-ja imetysvitamiineissa:)
Mistä WF katoit noita videoita? Mä oon kans sitä mieltä et jos saisin tietää et lapsi ei tule olemaan terve tai juuri kuten sanoit tulisi tarvitsemaan jatkuvaa hoitoa koko ajan itse haluaisin keskeyttää raskauden. Ainakin nyt olen sitä mieltä, tiedä sitten jos sellainen tilanne eteen tulisi niin miten kävisi. Miehen kanssa asia ei ole ollut koskaan esillä, tästä saadaankin keskustelu aikaiseksi, mutta hänen mielipidettään siis en tiedä. Toisaalta jos raskautta yritää pitkään ja vihdoin onnistuu ja sitten selviääkin että lapsi tulee olemaan jollain tavalla ei-terve (joo anteeks mäkään en tiedän näitä oikeita sanoja) niin raaskisiko sitä sitten keskeyttää. Mene ja tiedä. Toivon todella ettei kenellekkään sellaista tilannetta tule eteen!
Kaksosista oon sen verran miettiny et jos tulee niin tulee, mut haluisin mieluummin alottaa yhellä:D Siinä on varmaan ekan lapsen kanssa kädet täynnä töitä muutenkin, saati jos vauvoja olis kaksin kappalein. WF, jos sinne hoitoihin joskus pääsette ja alkioita istutetaan, toivon sulle kaksosia kun sellaiset olisi toiveessa!:) Ja mä otan sut pois listasta kun niin pyydät:))
-minttu- kp 16/30-34 yk3
Nyt vaan paaaaaaaljon plussatuulia puuuuuuh kaikille! - -minttu-
vehka88, haluutko että lisään sut listaan? :))
- vehka88
Joko mä oon ansainnu paikkani siellä? :D Saa mut sinne lisätä. :)
- -minttu-
Ehdottomasti vehka88! Sitä mietin vaan että onko se yritys jo käynnissä?:) Merkkasin sulle yk1 listaan kiertopäivien lisäks. Onks se yrityskerta siis yks vai jotain muuta?:) Toi on kyllä aika lupaavaa kun sulla on menkat myöhässä! Onko kierto pysynyt mitenkään tasaisena pillereiden lopetuksen jälkeen?
-minttu- kp 16/30-34 yk3
vehka88: kp38/28-32 yk 1 - Sirena--
APUVA!!! Tämä tyttö on nyt aivan sekaisin sillä menkkani alkoivat tänään! Tai no vissiin alko kun koko päivän ollu samanlainen kipu ja nyt sitten seksin jälkeen huomasin "sisältä tippuvassa tavarassa" että on vähän verta seassa. Mutta viikko etuajassa! :O Pisti tämän tytön nyt vähän tolaltaan, mulla on aina kierto ollu 35 :( Ainakin tähän mennessä.Hyvä ettei itku tullu, en tiedä miksi :D
Tulen vielä varmistamaan huomenna alkoivatko menkat. Kiinnittymisvuodoksi en tätä usko, sillä ovulaatiosta nyt on kumminkin pari viikkoa aikaa, että ei aleta sitä spekuloimaan tai aloitan taas stressailun :D Mutta jos ei nyt listaan vielä päivitettäis uutta kiertoa, ennen kuin varmistun tästä oudosta tapahtumasta kehossani.
WF: Hienoa ettet jättänyt meitä! Tsemppiä nyt tutkimuksiin! Itse olen katsonut sellaista sarjaa, missä erityisessä äitiyssairaalassa hoidetaan keskosia, yms tehoa vaativia vastasyntyneitä. Mielenkiintoinen ohjelma ja pistää kyllä miettimään että entä jos. Lähinnä muuten katsonut sitten Vauva tarinoita ja Vauva tulossa ohjemia :) Mies tosin joskus kysyy että "miksi katot noita ku se saa sut niin surulliseksi" ku joskus iskee tippa silmään :D (nykyään harvemmin).
Kaksosista sen verran, että meidän suvusta löytyy jonkin verran kaksosia isän puolelta. Mulla on 2 serkuskaksosparia (siis 4 serkkua, jotka muodostaa kahdet kaksoset, mitä hä?!) :D Ja kaikki tulee isän puolelta. Olisihan se ihan mukava saada kaksoset ajatuksella "saa isomman perheen vähemmässä ajassa", mutta lähinnä mietin imettämistä että kuinka se hoituu kahden kanssa. Ehkä sillä yhdellä voisi nyt aluksi "harjoitella" :)
Ukko kultakin taisi tänään vissiin huomata että ei se yrittäminen olekkaan niin helppoa. Jos nyt menkat alkoi niin minullahan on ollut sitten ovis (ehkä) juuri sinä päivänä kun ollaan puuhattu ilman ehkäisyä. Enkä silti ole raskaana. Siinä miehelle miettimistä :D
Vehka88: Listalle vaan. Kuulut jo meihin! :)
baby19: Tulehan kertomaan sitten uutiset, mitä testit näyttää? :) - vehka88
Äh, en mä tiedä kuulunko sittenkään listalle, kun eihän me varsinaisesti yritetä.. :o Kuumeilua vaan.. Mutta onhan meillä kuitenkin se "tietoinen riski", kun ei erityisesti ehkäisyä käytetä.. En mä tiedä, nyt meni liian vaikeaksi. :D
-minttu-, kierto on ollut ton 28-32, että aika hyvin on pysyny. Ennen pillereitä oli muistaakseni kierto aika samanlainen.. Saatto olla melkein aina 29. Voi olla, että nyt on vasta alkanu lopettaminen vaikuttamaan ja kierto heittää sen takia härän pyllyä.. Mistä näistä ikinä tietää. :) - qmeilia
Heippa,
Olen uusi täällä niiku kaikki varmaan huomaa :)
Kohta parikymppimen kihloissa oleva tytteli yrittäny kovasti reilu 5kk , mutta ei :s
kohta kaikki keinot (mitkä tiedossa) käytetty..
Jalat lantio ylös
Ruokavalio
Oviksen testailu
Stressi pois (vaikka vaikeaa onki)
Oliko tähän listaan vielä jotain ?
Tilattiin just Firkon F7 :)
ja kaikki muuki melkeen valmiina (Koulut käyty, kelassa käyty selvittelee, vaki duuni, turvakaukalo, vaatteita pikkuselle PALJON!)
Me toivotaan sitä pikkusta ja plussaa tässä odotellaan... pian.. - WishfulRider
Eikai ketään haittaisi jos mä olisin täällä taustalla roikkumassa? :D ei tosiaan siis miehen kanssa yritetä, tai niin mä sanoin, ja mies seuraa mun jalanjälkiä.. :p Mutta olisi kiva olla keskustelemassa täällä sellasista asioista mitä jo oman miehen kanssa oon miettinyt, ja antaa ehkä muille toista näkökulmaa, ehkä mahdollista aihetta puhua asiasta? :) Eli siis en tulisi tolle listalle, voin sitä kyllä päivitellä ja näin eespäin, mutta tosiaan meinataan nyt sytyttää meijän suhdetta ja antaa kaiken mennä ajallaan. :) Eli keskittyä nyt jo olemassa olevaan, suhteeseen, ystäviin, perheeseen jne.. :)
Tässä näitä videoita, mistä pääsee aika hyvin linkkien kautta kattelemaan, ei tosiaan sitten heikkohermoisille.. :)
http://www.youtube.com/watch?v=n2sxLs5zP2U&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=1MGndijGHg4&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=gEWSAOqple0&feature=related
Itse kun olen vähän tälläinen persoona, että tulee mietittyä tosi paljon kaikkea henkevää, niin voin rehellisesti sanoa että tuo kolmas video on todella hirveä. Kaunista kuinka videosta voi rakentaa tarinan, mutta tuo viimeinen on todellinen enkeli joka on lähetetty taivaasta, mutta sen paikkaa ei täältä maanpäältä löytynyt vaan lähti takaisin taivaaseen. (paruin ainakin puol tuntia ton videon katottuani, eli nenäliinat valmiiksi naiset jos noita katotte!!)
Itse vaan oon tuohon perehtynyt, ja koittanut asiaa käsitellä näin ajatuksena, kun tiedän jo että jos raskaus alkaa, niin se tulee varhaisessa vaiheessa päättymään.. :( Toivottavasti joskus saan ihanan ihmeen syliini! Kylläpäs on kipeä aihe tuo lapsettomuus, ja niin ikävää että koskee niin montaa pariskuntaa! :(
minttu: Aika kurja että jouduit tuon macan syömisen lopettamaan! Tosin tärppi sinne tulee noin ihanalle naiselle joka tapauksessa aivan varmasti!!! :) ps. ei mitenkään ahdistelevasti sanottuna, mutta oot ollut paljon mielessä, varmaan kun sun kanssa niin paljon täällä ihan alusta asti keskustellut. :) Höhhöh. oon taas niin naisellisella päällä, et älkää välittäkö ^^
vehka: Hienoa että sulla siellä piirissä sitten jo tukijoita! joilta mahdollisia vaatteita saisi! :) Ai että, niin paljon toivoisin että sinnekkin pian plussa tulisi ja masussa kyydissä pysyisi. :) Ootteko miettineet asumista että jatkaisitteko samassa asunnossa asumista? Onko teillä muuten mitään lemmikeitä?
sirena-:äh! kylläpäs tuntuu olevan kierto siellä sekaisin! toivotaan nyt että enteilisi jostain paremmasta, sillä voihan tuo olla että sun kiertosi on pidentynyt ja ovis siirtynyt, se mitä yleisin syy ;) että ei nyt nosteta lippuja salkoon mutta pidän peukut ylhäällä! Täällä päässä kanssa kattonut vauvaohjelmia!! :P ihan fiksuja ohjelmia.. :)
Onko kukaan harkinnut kotisynnytystä? tai epiduraalin pois jättämistä? niin että synnytys olisi mahdollisimman luonnollinen? Mitäs ootte muuten mieltä uskonnosta? siis että jos on uskonnossa mukana ja näin niin kasvattaako lapsen uskontoon? Onko mies eri uskonnossa kun itse?
minä ja mieheni ollaan eri uskonnossa, eli mä oon kristitty ja mies mormooni, samaanhan uskotaan tavallaan, mutta hänen uskontonsa uskoo raamatun olevan paljon enempi selitteisempi? taas sana kadoksissa, mutta siis ei pelkoa, niille siis ketkä tietää mitä mormooni tarkoittaa, niin ei ole mies aktiivisena, eli saa harrastaa esiaviollista seksiä jne.. :) Miettinyt ja sanonut että mun lapsi tullaan kristinuskoon kastamaan, ja no oppeja tulee varmasti mormooniuskonnostakin miehen puolelta ja hänen perheen, mutta pääosin kun heillä lapsi kastetaan uskontoon 8-vuotiaana, niin jos tuolloin lapsi siihen haluaa siirtyä, niin saa hän sen itse valita. :)
Mitä ootte miettineet perinteisestä kastemekosta? siis näin yleisesti? vaikkei kristitty olisikaan.. :) En itse niin uskonnollinen, mutta rakastan vanhoja perinteitä. :) Nämä nykyajan hulikaanit tuntuvat vallanneen mailman huonoilla tavoillaan!! :) - WishfulRider
vehka: pidetään sut nyt listoilla! jos vaan siis itse tahdot yrittäjiin kuulua. :) Taikka voit sä täällä muutenkin olla, vähän kuin mä. ;)
qmeilia: Mites vitamiinit? Noh, monesti sanotaan et ei se lapsi siektä yrittämällä tule. :) Eli ottakaa juuri tuo asenne että yrittåisitte silleen et tulee jos on tullakseen? :)
Tuota maca-jauhetta kannattaa kattella. :) sillä aika suuret vaikutukset. :) Onkos sulla millaset kierrot? Lisäilläänkös sutkin sitten listaan? :) Mites mies suhtautunut yrityksiin? Ja mistäspäin olette? Niin ja tervetuloa tietenkin!! :) - Sirena--
Nyt tätä likkaa viedään ja lujaa! Minä kun lupasin olla ressaamatta, mutta nämä minun menkat eivät näy pikkuhousun suojassa asti vaan pyyhkimällä tullut pari tippaa, eikä mitään muuta. Ja eilen olin niin sata varma että menkat alkoi kun se kipu oli yhtä kova!
Huh huh, elämme jännittäviä aikoja.. Jos nämä ei tästä nyt viikon sisään ala niin testaan sitten tuossa maanantaina kuinka käy :O (äh, ei saa mennä asioiden edelle!..petyn kumminkin :D )
Luonnollisesta synnyttämisestä: Kotisynnytystä en ainakaan halua. En oikein luota siihen että kaikki menisi kotona hyvin. Epiduraalista en ole vielä täysin varma. Toisaalta olisi mukava tuntea, miltä synnytys oikeasti tuntuu, mutta toisaalta mietin olisiko parempi keskittyä ponnistamisiin ja hengittämisiin ilman kipuja. Vaikka epiduraali on, niin jotku on kuitenkin tuntenut paineen lakaamisen, yms. En ole sata varma.
Mutta ammesynnytys on se mitä haluaisin kaikista eniten! Minulla on edellisessä kämpässäni ollut amme, jossa lilluin monta tuntia. Mikään ei rentouta minua yhtä hyvin kuin vesi ja tuli, mutta nuotiossa tuskin voi synnyttää? :D Olen yrittänyt ottaa selville löytyykö kaupunkini sairaalasta ammetta, mutta en ole vielä saanut oikein tietoa. Noh, neuvolassa joskus se selviää kyllä.
Qmeilia: Tervetuloa joukkoon! Nyt vaan teet saman kuten minäkin! Lakkaat ajattelemasta asiaa ja nautit miehestäsi kaikessa rauhassa ;) - m-a-m-m-a
Täältä tulee yks kuumeilija mukaan.. En nyt ala kertomaan itsestäni mitään koska olen menossa nukkumaan :) illalla taas töihin niin sitten voi kirjoitella :D
Mutta sen verran paljastan että kuumeilua ollut jo noin 4 vuotta ja 1,5 vuotta yritetty mutta mitään ei tapahu.. - vehka88
Täällä alkoikin yöllä sitten kuukautiset, joten eipä tarvinnut kolmatta testiä enää tehdä. Ette siis päässeet musta ihan näin helposti/nopeasti eroon. :D
WF, ei nyt vielä olla mietitty, miten asuttais ja oltais. Mä oon asiaa vähän mielessäni pyöritelly ja olettaisin, että paras olis, jos muutettais. Tila loppuis hyvin nopeesti, jos pikkuinen tänne tulisi. Koiravauva saatiin vähän yli vuosi sitten. :D Josko joku päivä tulisi ihmisvauvakin. :)
Mies menee tänään katsomaan meidän ihanaa pientä kummipoikaa (joka on muuten ainakin mun mielestä vaikuttanut positiivisesti mieheen). Ehkä hän sieltä tullessaan suhtautuu ajatukseen lapsesta taas vähän paremmin. :)
Vauvaohjelmia sen verran katsonut ja ihmetellyt, kun kaikki haluaa synnyttää kotona.. Kyllä mä itse kuvittelen, että synnyttäisin sairaalassa. Joskus muutama vuosi sitten olin sitä mieltä, että synnytys PITÄÄ tehdä ilman mitään lääkkeitä tai puudutuksia, mutta nyt jo vähän mielipide pehmennyt. Tää on sellainen asia, minkä luulen selviävän vasta sitten kun joskus raskaana on ja silloinkin varmaan vasta loppu vaiheilla..
Tunnen itseni huijariksi, jos oon listalla mukana, koska me ei tosissaan yritetä.. Mutta jos se ei teitä haittaa niin ihan sama..
Minkä ikäisiä kirjoittajat täällä on? Jotenkin oletan itseni vielä nuoreksi, mutta oon nyt tosissani kehittänyt jonkun hirveän ikäkriisin tuosta lähestyvästä synttäristä ja tunnen itseni vanhaksi.. :( - WishfulRider
Mama: varaappas aika terveyskeskukseen ja siellä puhele vaikka lääkärille että pääsisitte tutkimuksiin! täällä päässä yritystä takana jo yli 2 vuotta, ja en voi muuta sanooa kun että harmittaa etten mennyt jo hoitoihin kun tuli tuo vuoden yritys täyteen! Onkos sulla pillerit ollut käytössä? kuinka hyvin kierto tasautunut? nekin saattaa asiaan vaikuttaa. Oletkos tikutellut ovista? vitamiineja käytössä? Tuossavaiheessa voin vaan ymmärtää mikä olo sulla on kun mitään vaan ei tapahdu!! Tuus illalla kertoo itestäs enempi.. :)
sireena- Jeheeei! toivottavasti tää nyt enteilee hyvää! pidän sulle peukkuja. ;) - WishfulRider
vehka: minkäs rotunen kora teillä siellä päässä on? ja toivotaan niin! mä veikkaan että itse en pystyisi menemään ilman lääkkeitä! eli taitanen ottaa sen ihan suosiolla.. :) ja mä täällä päässä vasta 20 w kohta, eli ei hätää et ole ikäloppu!! :)
Ja täällä oli joku muukin listoilla mun muistaakseni kenellä ei yritys viel varsinaisesti ollu alkanu.. :)Toivottavasti siis mieskin tulee kotiin pää pehminneenä. ;) - baby19
täälläkin alkoi tänä aamuna kuukautiset, ja järkyttävät kivut siihen päälle :/ selvishän sit rintojen kivun syy.. :/ plaah.
- vielä kerran äidiksi
heippa pitkästä aikaa ette vielä pääseet minusta niin vaan eroon(: täällä vaan odotetaan että tää kierto menisi äkkiä ohi ja sitten tulisi täti ja taas pääsisi ovista vertestaileen elikkä päivät ovat pitkät eli nyt vain pitää vain odottaa ja odottaa . Plussa tuulia kaikille teille :)
- vielä kerran äidiksi
siis testaileen ei verstaileen .
- mimamau
Heipä hei vielä kerran äidiksi! Harmi ettei vielä tullut plussaa, mutta kiva että pyörit täällä meidän kanssa :)
Ja baby19, harmi että tuli menkat eikä plussa. Tsemppiä vaan, koita ajatella jotain muuta niin äkkiäkös se seuraava ovis on ovella! Pääset plussailemaan sitten ensi kierrossa ;)
M-a-m-m-a ja Qmeilia, tervetuloa mukaan! Mamma, kerropa itsestäsi sitten kun kerkeät. Qmeilia, opiskeletko vai töissä? Mites mies?
-minttu-, viittitkö laittaa listaan mulle sen kp 5? :) kiitos kun päivität meidän listaa. - qmeilia
Ihan ekana kiitos kaikki tervetuliais toivotuksista, tai miten se nyt on järkevin kirjottaa :D oon siis ekaa kertaa tälläsellä "foorumilla". :)
WishfulRider:
vitamiinejä en oo kokeillut, hyvä vinkki. eli siis mitkä vitamiinit olis parhaita ? mä ite oon tosi ressaavaa sorttia, huuliherppes puhkes just viimeviikolla :D kiukuttaa ja ku sitä koko aika miettii nii yritäppä olla ressaamatta :( mut mä yritän :)!
kierrot on aika tasaset, 28pv. pillerithä jätin siis touko-kesäkuun vaihteessa pois suunnilleen ja kuullu et ne vaikuttas pitkää?
Mun mies kuumeilee jopa mua enemmän :D ihan totta, osti ovistestit ja laskenu kierrot, rentouttanu ja syventyny asiaan tosissaan, sehän ei mun kuumeilua helpota ! :D Porvoosta ollaan, mä oon kotosin Haapavedeltä eli landelta c(:
Sirena--
Joo yritetään mut hankalaa :( ressaa ressaa...
mimamau
Elikkäs oon vakituisessa duunissa, valmistuin tänäkeväänä ravintola kokiksi :) (duunia löytyy siis aina).
MIES KUUMEILEE TODELLA PALJON - WishfulRider
Vielä kerran äidiksi: Toivottavasti sinne se täti tulee pian niin pääsette uuteen kiertoon jonka jälkeen pääsette pientä yrittämään! :) Mites on jakselut siellä? auttoiko tuo antibiootti? :)
mama ja qmeilia: annatteko teijänkin kiertopäivät ja yritykset niin lisäillään teijätkin listaan? :)
qmeilia: Täällä aika moni syö noita raskausvitamiineja. Nyt on ollut puhetta myös tuosta maca-jauheesta, siitä kannattaa lukea. :) Kiva kuulla että sunkin mies todella hyvin ottanut asian ja kuumeilee myös! :) Ja onnea noin hienon koiran omistamisesta! :) Oletko ajatellut että jatkaisitko näyttelyttämistä kun vauva syntyy? Onkos sulla jotain harrastusta milä saisit ajatukset pois? :) Ja noiden pillereiden pois jättäminen on mun mielestä todella ihmis kohtasta.. :) Että tosiaan voi olla että sulla on kierto jo normaalisoitunut, Toivotaan nyt kuitenkin että johtuisi vaan stressistä sun muusta! ja raskaus pian alkaisi! :) Teillä hyvin valmistauduttu jo sitten alusta alkaen tuon vauvan tuloon. Ootkos paljon saanut puhuttua asiasta mulle? esim vanhemmille?
mimmmim: mites siellä menee? Mikäs on tilanne?
-minttu- kp 17/30-34 yk3
mimmmim:: kp 10/? yk1
vielä kerran äidiksi? 16/30-31 yk 2
sirena--: kp 30/ 35 yk 2
mimamau: kp 5/30 yk 1
EllaMi: kp 19/17-41 yk 1
baby19: Kp 1/28 yk 1
ssandy-: kp20/26-28 yk1
sandepöö: kp 12/ 19-21 yk 1
vehka88: kp39/28-32 yk 1
päivitetty.
Nyt on verikokeet tehty ja fiilikset taas ihan uudella pohjalla! :) - -minttu-
Sirena--, jännää! Toivottavasti nyt sieltä plussa napsahtais ja onnistuneesta stressittömyydestä olis ollu jotain hyötyy! Jänskää jänskää jänskää!
vehka88, hyvin voit olla listalla:) Eihän sitä tiedä jos iloinen vahinko sattuu vaikka varsinaista yritystä ei olekaan päällä:) Ja pahoittelut menkoista:/ Kysymykseesi siitä et minkä ikäisiä kirjoittajia täällä on, niin mietin että pitäiskö tohon listaan lisätä myös iät?:) Esim -minttu kp 17/30-34 yk3, 20v? Mitä mieltä ootte?
qmeilia, tervetuloa mukaan! Ompas teillä paaaaljon jo tavaraa hankittuna!:o Noista vitamiineista, ite syön multivitan raskaus- ja imetysvitamiineja. Niissä on kaikki maholliset vitamiinit ja esim foolihappoa joka on tarpeellista jo yrittämisvaiheessa:) Ihanaa et sun mies on NOIN kovasti mukana hommassa. Toi kuulostaa jo melkein epätodelliselta et mies on se joka ostaa ovistestejä:D
m-a-m-m-a, tervetuloa mukaan sullekin! Toivottavasti pääset pian kertomaan itestän lisää, samat kysymykset mullakin kun mitä WF jo kirjoittelikin:p
baby19, pahoittelut tädistä! Toivottavasti menee nopsaa ohi ja pääsee taas uuteen yritykseen:/
vielä kerran äidiksi, mukava kuulla sustakin pitkästä aikaa! Nyt vaan paljon puhtia seuraavan oviksen odotteluun:)
WF, musta ainakin on tosi kiva jos pyörit viel täällä meidän kanssa! Ja kiitos samoin, oon miettiny ihan samaa susta et kun sun kaa juteltu välillä vähän enempi ja teille jos kelle sen plussan jo soisi pitkän odotuksen jälkeen:))) Mä oon sitä mieltä et haluun synnyttää ihan sairaalassa (miks sotkisin oman sänkyni tms raahaisin kätilöt kotiini:D) ja haluun kaikki maholliset kivunlievitykset:P Älkää pahastuko ketkä on kotisynnytystä ajatelleet! Mut jotenkin sairaalassa voi olla varma et saa kaiken tarvittavan avun sit jos sitä tarttee yms.
Uskonnosta sen verran et kirkkoon kuulutaan mut ikinä ei siellä käydä enkä nyt oo ihan varma mihin uskon vai uskonko mihinkään. Haluun kuitenkin kirkkohäät ja et lapset kastetaan normaalisti niinku mutkin on kastettu, nii en oo kirkosta viel eronnutkaan. Meillä on suvussa kastemekko, jonka ensimmäinen käyttäjä taisi olla itseasiassa mun oma äiti, 44 vuotta sitten:) Sillä on kastettu muistaakseni reilu 20 vauvaa, itseni mukaanlukien:) Siihen on sitten punainen ja sininen rusetti jotka vaihdetaan se mukaan onko tyttö vai poika kastettavana:) Sen haluan myös omille lapsilleni käyttöön! Oih, nyt kun tuli tää puheeks niin en malttas oottaa et mun mummo pääsis kirjailemaan mekon helmaan taas yhden uuden nimen syntymäpäivineen.. :) - WishfulRider
Toi minttu oli tosi hyvä idea! siis toi ikähomma!!
Ihana tollanen systeemi että kirjataan mekkoon nimiä! oon ton joskus kuullutkin, mutten sen enempää oo ajatellut asiaa.. ;p Itse kun olen vähän oman tieni kulkija, eri oon tällänen kunnon persoonallinen pakkaus, niin enköhän mä taas halua tehdä yhden asian uudella tavalla, eli ajattelin että sitten kun ajatus ja asia tulee ajankohtaiseksi, niin kävisin ompelijalla laittamassa sinne tälläsen idean kastemekosta, mikä sit vähän modernimpi.. Ja sen sitten pistäisin sitten sukuun kiertämään.. :) Ja ymmärrän ton tosi hyvin, että sairaalassa synnytys. Oon sen näinkin päin ajatellut että siellä kuitenkin tarvittava apu ja opetus asioiden suhteen, niin ettei sitten tavallaan tule mitään myöhempiä opetteluja asioiden suhteen.. :) - Sirena--
Huh huh.. Kyllä ne menkat oli. Nyt vasta vähän illemmalla alkanut kunnon vuoto kipuineen. Näköjään työpaikan vaihto ja 10 naista töissä lyhensi mun kierron viikolla! Siis naisillahan menkat menee vähän sen mukaan keiden kanssa on eniten tekemisissä, yleensä. Ei pitäisi vissiin pillerikäyttäjiin päteä.
Eli saa siis päivitellä kp2 yk 3
Mutta hyvä näin, sillä se vauveli saisi odottella tässä kuukauden tai pari että sen tulo olisi turvallista työpaikkani säilymisen kannalta. Ehtii koeajat ja tälläiset mennä ohitte :) Tällä hetkellä olen ehkä enemmänkin huojentunut kuin pettynyt.
Ja tuohon uskontoon: Olemme molemmat mieheni kanssa ateisteja. Minut on kyllä aikoinaan kastettu, miestä ei. En usko Jumalaan tai mihinkään muuhunkaan. Olen ajatellut että lapselle tulisi ihan pelkät nimiäiset, jossa se puetaan vähän kastemekon tyyliin, hän saisi "haltijakummit", sitten kahviteltaisiin ja näiden kummien kesken voisi ajatella joitain erityistä juttua.
Tässä nyt on vähän kiire kirjoittaa, joten lisää seuraavalla kerralla! Adios - vehka88
WF, meillä on tollanen kleinspitz. Nimi ei yleensä kerro kenellekään paljon mitään, mutta googlaapa vaikka niin näät millanen karvapallo meillä täällä jaloissa pyörii. :)
qmeilia, lopetin kans keväällä pillerit ja aluks näytti ihan tasaselta kuukautisten kannalta (tai siis sen nelisen päivää heitelly, mutta aika vähän kumminki) ja nyt yhtäkkiä tuli tällanen pidempi kierto. Luulen, että edelleenkin on kroppa sekaisin pillereiden lopettamisesta. Sitä on hirveen vaikea arvioida, miten pillereiden lopettaminen vaikuttaa ja kuinka pitkään. Ja riippuu tosiaan ihmisestäkin. Mikä on sun salaisuus, millä sait miehen noin innostuneeksi asiasta? :)
-minttu-, mä niin tiesin, että kuukautiset on tulossa. Tottakai joku osa musta toivoi, että ei olis tullutkaan ja että syynä olis ollut pieni elämänalku, mutta jotenkin vaan tiesin, ettei siitä ollut kyse.
Me kuulutaan kumpikin kirkkoon ja oon miehelle sanonu, että ennen ei oo lupa erota ennen kun ollaan naimisiin päästy. :) Kirkkohäät siis haluan ja varmasti tulevat lapsetkin kastetaan, vaikka ei erityisen hengellisiä olla.
Niin ja kp1 alkoi siis täällä tänään, joten sen voisi vielä päivittää.. - WishfulRider
-minttu- kp 17/30-34 yk3 / 20v
sirena--: kp 2/ 35 yk 3
baby19: Kp 1/28 yk 1 / 19v
sandepöö: kp 12/ 19-21 yk 1/ 22v
vehka88: kp1/28-32 yk 1
päivitän nyt ennen kuin alkaa tuota ikä juttua tulemaan eli laittakaan kaikki ihan varmuuden vuoksi vielä seuraaviin kirjotuksiin niin ei tarvii sitten epäillä mitään. :)
vehka: Joo, tiedän rodun. :) Äidilläni samanlainen koira. :) Aivan ihana rotu. Millaset fiilikset kun täti tuli käymään?
qmeilia: annatko sun kiertopäivät ja yrityskerrat ja ikäsi niin lisätään sutkin listaan. Hienoa kuulla että on vanhemmille asiasta puhuttu ja ovat iloisia asiasta. :) Kannattaa kyuitenkin rauhottua asian kanssa, koska jos sitä noinkin paljon odottaa, niin se saattaa se stressi paljon kuitenkin vaikuttaa asiaan. :) Toivotaan kuitenkin että sinnekkin pian tärppäisi! Onkos sulla ajatusta kumpi mahtaisi tulla ensimmäiseksi, tyttö vai poika? :) - m-a-m-m-a
Joo eli siis moikka kaikille :)
Oon tämmönen 22 (joulukuussa 23) vuotias "naisen alku" joka on tehny viimeset 4 vuotta duunia vartijana yövuorossa :)
Kesällä mentiin naimisiin 3 vuoden seurustelun jälkeen.. joo ehkä vähän liian nopeesti mut se tuntu hyvältä ratkaisulta :) miehellä 3 lasta ennestään ja asuvat meidän kanssa tai no nuorin joka ei oo biologisesti miehen ni muuttaa n. viikon päästä äidillensä :( ja sit meil on lisäks viel 2 ihanaa koiraa kotona :) Iita 3 vuotta ja Poju 4kk :)
Me käytiin siis ottamassa 2010 huhtikuussa multa ehkäsykapselit pois ja siitä asti on vähän niinku yritetty.. En nyt jaksa alkaa laskea niitä yritys kertoja :D :D Ovulaatiota ei olla testattu mut kaippa se on nyt pakko alkaa testailee koska nyt on semmonen tilanne ett haluu, haluu, haluu.. :D
Mut joo mun kierto on normaalisti semmonen 25pv tai siis se on nyt heinäkuun jälkeen ollu toi vakiona.. sitä ennen heitteli semmonen 25-30pv :) nyt on menossa kp9 - -minttu-
Jos nyt lisätään tähän listaan kaikkien iät. Eli kertokaahan ikänne, anteeks en muista kenenkään ikää!:D
-minttu- kp 17/30-34 yk3, 20v
sirena--: kp 2/30-35 yk 3
vehka88: kp39/28-32 yk 1, 23v
Sirena--, voih:/ hyvä et kuitenkin menkat ei ollut kauhee pettymys ja ymmärrän täysin ton työasian. Mulla tilanne vähän samantapanen kun nyt niitä "parempia" hommia opettelen ja lopulta sit varmaankin saan nimikkeen apulaismyymäläpäällikkö. Ja kun siihen nyt menee vielä aikaa, ei niitä hommia ihan viikossa opi, ja tietysti kokemusta tarvii kartuttaa lisää eli työn kannalta meilläkään ei kiire olis. MUTTA kun tietää et aikaa saattaa mennä kauankin, niin en haluu töiden takia lopettaa yrittämistä. Toivotaan nyt että kolmas kerta kuitenkin toden sanoo, meillä molemmilla! Menikö noi sun kiertopäivät nyt oikein?:)
qmeilia, mitkäs olikaan sun kiertopäivät ja ikä?:) Vähän kiva kun oot voinu puhuu äitisi kaa yrittämisestä. Mun äiti on paljon mukana mun elämässä mut en silti haluis sille kertoo yrityksestä. Niinkun ei oo kerrottu muillekkaan sukulaisille, lukuunottamatta miehen veljeä vaimoineen. He ovatkin itse vähän meitä vanhempia ja 4-vuotiaan vanhemmat. Halutaan sit yllättää kaikki raskaus-uutisella:)
vehka88, kleinspitzit on ihania! Mun kaverilla oli sellanen ja rakastuin siihen ihan totaalisesti:) Pieniä ja karvasia palleroita;) - vehka88
WF, niin kun mintulle jo kirjotin niin mä tiesin, että kuukautiset on tulossa. Joku osa musta (todennäköisesti aika isokin osa) toivoi, että ei olis tullutkaan ja että syynä olis ollut pieni elämänalku, mutta jotenkin mä vaan tiesin, ettei siitä ollut kyse. Niin ja se ikä oli siis 22..
Oon tässä miettiny nyt asiaa tältä kantilta, että mikähän siinä on, kun niin monille kuitenkin sattuu ihan oikeita vahinkoja niin miks meille ei vois käydä samalla tavalla?- vehka88
Niin vielä kuukauden verran oon 22, mutta nyt on hyvin tärkeetä tuntea itsensä 22 eikä 23 vuotiaaksi. :D Mä en oikeesti tajua tätä mun ikäkriisiä! Mä en oikeesti ole edes vanha!
- -minttu-
sirena--: kp 2/30-35 yk 3
m-a-m-m-a: kp9/25-30 yk?, 22v - qmeilia
Joo en olis ikinä mun miehestä uskonu, näköjään tekee kaikkensa mun ja tän asian eteen.. se hössöttää niinku mikäki höpsö :D
kiitos kaikista vinkeistä :)
Meillä siis tosiaan vaunut, turvakaukalo, vaatteita, että en tiedä onko tossa paljonkaan vielä :) (ja hirveesti tietoa tulevasta. asiat on siis kaikin puolin mallikkaasti)
WishfulRider ->
Koiranäyttelyt hoitaa kasvattaja, eli itse en sitä käytä.. :)
Koiran kanssa lenkkeily on aika hyvä keino saada asiat tuulettumaan.
Mun vanhemmat on eronnu :/ äiti asuu täällä porvoossa ja Isä Pohjoisessa..
Äidin kanssa puhunu asiasta ja silläkin peukut pystyssä :) Isä onki sit toinen......... kyllä sekin ymmärtää kun sen aika tulee. (äiti sai mut kun täytti 20v) siks luulen että ymmärtäis.
Mieheni vanhemmille se on iloinen uutinen. Miehen veli saa tytön keällä :)
Paljon on vielä hankittavaa, haluan vaan olla valmis kun plussa pärähtää näyttöön :) sit voin vaan tsillailla. muuten ressaisin vaan iha turhaan, paha tapa :)
Tsemppiä kaikki - WishfulRider
mimmmim:: kp 10/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 16/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 2/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 5/30 yk 1, 18v
babyfever: kp ? yk 1, 25v
EllaMi: kp 19/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 1/28 yk 1, 19v
vauvelintuoksua: kp ? yk 2, 21v
ssandy-: kp20/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 12/ 19-21 yk 1, 24v
m-a-m-m-a: kp9/25-30 yk?, 22v
Kävin kurkkaamassa kaikkien iät, muuten toi päivittyy koko aika tänne, ja tää näköjään sekoilee kun qmeilian viestejä tuli 5 kpl tohon... :D
kirjotin sitten pitkän tekstin taas, mutta katosi johonkin, eli lyhyesti nyt tiivistettynä..
vehka; tiedän rodun, ihana koira äidilläni samanlainen koira. :) Harmi että täti tuli käymään, mutta toisaalta hyvä että osasit aavistaa asian :)
qmeilia: hienoa että oot saanut puhuttua asiasta! :) - -minttu-
Kiitos WF, mä en jaksanu alkaa ettii noitä ikiä:D Ja joo toi gmeilian teksti näkyy mulla nyt jo 10 kertaa.. Tää on ihan sekasi:D
- WishfulRider
qmeilia, kun sä oot rekisteröitynyt, niin voitko poistaa noita sun viestejä mitä nyt tuli monta kappaletta, kun niille ketkä olleet pois pari tuntia/päivää niin kauhee rullaaminen ylös ja alas että pystyy vastaa ja lukemaan? jos siis vaan mahdollista. :)
minttu: Ajattelin tosiaan et kun kaikki noit alkaa tiputtelee, niin sulla on kiva homma niitä keräillä ihmisten teksteistä..
SIlleen uusille tiedoksi, ei pahalla sanottuna, mutta kirjoittakaa tuolla tavoin teidän kp, yk ja ikä niin se on helppo kopioida tekstistä, eikä niin että erikseen lukee koko tekstin ja poimii sieltä niitä, tai voi niinkin selittää, mutta lisää sen lyhennettynä sitten loppuun. :) - EllaMi
Moikka kaikki!
Mulla on netti reistaillut nyt monta päivää, ja onpas tänne tullut tekstiä siinä ajassa! Ja uusia yrittäjiä, kiva :)
Nyt en ehdi tän pidemmin kirjoitella, tulin vaan ilmoittamaan, etten ole hävinnyt täältä :) Mulla ei oo mitään uutta kerrottavaa sitten viime perjantain. Eli ovistikut jätin pois, ja yritän muutenkin ottaa vähän rennommin. Greippimehua on tosin mennyt monta litraa :D
Plussia kaikille, ja huomiseen! - qmeilia
NONI, anteeks kaikki toi sekaannus, eile oli vähä ongelmia koneen kans eikä meinannu laittaa mun juttua tänne :D painoin sitte entteriä pari kertaa :)
Sorry (:
tästä päivästä lähtein rupeen testailee ovista :)
jospa se sitte tärppäilis..- qmeilia
niin ja sit se vielä että en oikee tajua tota teidän listä systeemiä :(
voisko joku selittää jospa vaikka minäki sinne pääsisin :)
- mimamau
EllaMi, eikös se greippimehu ole kauhian karvasta/hapanta? Miten sä pystyt juomaan sitä...
m-a-m-m-a, kiinnostava toi teidän asumisjärjestely. Kuinka kauan ootte olleet miehen kanssa yhdessä? Kuinka vanhoja miehen lapset? Miltä tuntuu olla varaäitinä miehen lapsille ja miten teillä toimii toi uusperhekuvio? Ja naimisiinmenonne, tuntuuko itsestäsi että menitte liian aikaisin? Kuitenk se 3 vuotta on ainakin mun mielestä ihan vakio ja sopiva. Alkoi kauheasti kiinnostaa teidän tilanne kun on kuitenkin niin erilainen kuin meillä useimmilla muilla täällä, teillä on jo lapsia talossa ennestään jne.
-minttu-, mulla vähän sama fiilis kun sulla: haluan että raskaus on ystäville ja sukulaisille ihan ylläri :) kukaan kukaan ei vielä tiiä.
Mepäs mennään tänään miehen kanssa metsästämään meille kihlasormukset ;) - vehka88
mimamau, joko sulla oli mielessä, millasen sormuksen haluaisit? sileän vai timantillisen vai jollain muulla tapaa koristellun?
Tää seuraava, minkä kerron voi olla hieman ällöttävää, mutta oon tätä nyt ihmetelly ja haluan kuulla, kuulostaako tää normaalilta. Siis mä vuodan ihan tosi paljon! Niin paljon, etten voi edes kuvitella käyttäväni mitään muita kuin tollasia tosi imukykyisiä yösiteitä. Ja niidenkin kanssa on käynyt niin, että ne on jo parin tunnin käytön jälkeen niin täynnä, että eilen JA tänään tuli yli ja läpi. Oon siis kahdessa päivässä sotkenu kahdet housut (kummatkin onneks kotimatkalla), mutta siis käytännössä mun pitäis olla varmaan tunnin välein vaihtamassa. Kuulostaako tää enää normaalilta? En tiedä onko mulla nyt menny ihan sekasin kroppa vai mitä täällä tapahtuu?! - mimamau
qmeilia, listassa on siis kuukautiskierron pituus ja päivät. Kp = kiertopäivä. Esimerkiksi jos listassa lukee 6/30 kierron pituus on 30 päivää ja tänään on päivä 6. Päivä 1 on silloin kun kuukautiset alkavat.
Yk tarkoittaa yrityskertaa, eli kuinka monta kuukautta on koitettu ajoittaa pupuilut ovulaation aikoihin. Ja iät lisättiin nyt ihan äskettäin sinne :) paljon numeroita siinäkyllä, voi näyttää pikkasen sekaiselta! - -minttu-
vehka88, kun mä lopetin pillerit heinäkuussa, olin ihan huuli pyöreenä kun sitä tavaraa tuli ja PALJON. Mulla siis sama, et ekat pari kolme päivää saa vaihtaa sidettä just tunnin kahen välein. Pillerithän auttaa myös runsaisiin kuukautisiin nii niiden kaa ei sitä verta niin paljon tuu.. Musta tuntuu et nyt tässä kierrossa se vähän rauhottu, tai sit vaan kuvittelen. Mutta siis samoja kokemuksia täällä!
mimamau, onks sulla tossa kertomisessa myös se et jos moni tietää yrittämisestä niin niitä kyselyjä tulee kans joka suunnalta? Joko on tärpänny? Missäs vaiheessa mennään? Mites vauvanteko puuhat etenee? :D Mulla ainakin on myös se syynä, kun en halua kaikille selitellä että joo-o, hyvinhän nää puuhat etenee mut mitään ei tapahdu. Ja sama kysymys kun vehkalla että millasen sormuksen haluisin? Meillä on samanlaiset sormukset, keskellä kultanen raita ja muuten hopeinen. Sillon kun ostettiin oli aika tiukka budjetti. Nyt harmittaa kun tää on aika levee niin vihkisormus ei varmaankaa mahu samaan sormeen tai jos mahtuu nii näyttää tyhmältä:p Oon miettiny et sit vihkisormus on joku iiiiihana timanttisormus ja ostetaa ohut kultanen/valkokultanen rinkula vaa siihe kaveriks:)
-minttu- kp 18/30-34 yk3, 20v
mimmmim:: kp 11/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 17/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 3/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 6/30 yk 1, 18v
EllaMi: kp 20/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 2/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp21/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 13/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp40/28-32 yk 1, 23v
m-a-m-m-a: kp10/25-30 yk?, 22v
vehka88, onkos noi sun päivät nyt ihan oikein kun on menny yli tosta normaalista? Tarviiko korjata jotai, oonko kirjotellu väärin?:)
WF, kiitti viel kun jaksoit nähä vaivaa kun hait nuo iät!
EllaMi, toivottavasti pian ehdit kirjotella enemmänkin kuulumisia. Ja mä kans mietin et miten pystyt juomaan sitä greippimehuu??
qmeilia, onnea oviksen metsästykseen! Mä oon nyt testaillu neljänä päivänä, eilen tuli kaikista vahvin viiva.. Tiedä sitten voiko siihen luotttaa:l- qmeilia
kiitoskiitos :)
no mut kannattaaha se testailla, voipahan sitte sanoa että kaikki keinot testattu :)
mä oon vaa vähä sellane et innostun liian herkästi :s
- vehka88
-minttu-, tää on nyt ensimmäinen kierto, kun mulla on tosi runsaat (muistaakseni ennen pillereitä oli ehkä hieman "normaalia" runsaammat, mutta ei näin runsaat). Voisko olla, että voi näin melkein puolen vuoden jälkeen vielä vaikuttaa lopettaminen ja että vasta nyt oikeasti normalisoituu kaikki toiminnot? Luulin jo, että olin päässy helpolla tästä lopettamisesta, mutta jos nyt vasta alkaa tapahtumaan niin saa nähdä, miten käy.
Nyt on siis näin: kp2/28-32, yk?, 22v
Kiitos, kun päivittelette näitä. :) - -minttu-
vehka, aika hassua:/ En mä tiiä mikä muu tollasta vois aiheuttaa:o Luulis et ois ollu heti pillereiden lopettamisen jälkeen mut jos aikaa on kulunu jo niin paljon. No ei se kai mitään vakavaa onneksi oo:)
-minttu- kp 18/30-34 yk3, 20v
mimmmim:: kp 11/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 17/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 3/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 6/30 yk 1, 18v
EllaMi: kp 20/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 2/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp21/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 13/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp2/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp10/25-30 yk?, 22v - WishfulRider
heipparallaa! Mä kävin tänään Tuurissa, en tiedä onko kukaan siellä käynyt, mutta en kannata käymään.. :D kamala mesta.. :D Mulla matkapahoinvointia, ja kun turusta kotosin niin bussimatkoihin meni 9h ja kolme tuntia oltiin paikassa ja aivan hirvee paikka! Se siitä avautumisesta sitten :D
minttu: Eipä kestä. :)
En nyt millään jaksa juttuja kommentoida, sori siitä kaikki, painun nyt suihkuun, reikä hampaassa tekee taas olon ihan hirveeksi. :( ja kipeeksikin tulin viel tosta reissusta niin palailen huomenna kun nukkunut hyvin.
Koittakaas kaikki voida hyvin ja pupuiluja sinne! :) - EllaMi
-minttu- ja mimamau: Emmä tiiä, musta se on just hyvää :D Jotenkin siihen jää koukkuun. Oon ehkä muutenkin happaman ystävä :)
vehka88: Mulla on pillereiden lopettamisesta nyt n. 7kk ja tuntuu, että vasta nyt rupeaa kierto normalisoitumaan pikkuhiljaa, ja vuotoa on kyllä enemmän kuin pillereiden kanssa... Kävin tota vuotoasiaa katsomassa Käypä hoito - suosituksista, nii siellä luki, et jos vuoto muuttuu yhtäkkiä runsaaksi tai jos se haittaa elämää, nii silloin siitä kannattais vinkata lääkärille. Ootkos papa:ssa käynyt lähiaikoina?
-minttu-: Mäkään en viitti kertoa tästä yrittämisestä sukulaisille tms., ku en jaksais sit sitä jatkuvaa kyselyä ja mahanseudun tutkailua. Lisäis jotenkin vaan paineita tietyllä tavalla.
mimamau: Kerrohan sitten, millaiset sormukset löysitte :) Meillä on ihan vaan sileät ja valkokultaiset. Sit vihkisormukseen haluaisin jotain timantteja. Oonkin jo käskenyt miestä ruveta säästämään sitä varten :D
WF: Haa, Tuuri :D Mä oon vaan telkkarista katsellut sitä ohjelmaa sieltä, ja vaikuttaa kyllä aika kauheelta paikalta :D Mut haluisin silti käydä siellä joskus, että tulis sekin koettua. Voih, toivottavasti paranet pian! Nyt on kyllä sellaiset kelit taas, ettei ihmekään, jos nappaa jonkun pöpön.
Ja kysymys kaikille, jotka tietää tasan sen ajankohdan, jolloin ovuloi: eli miltä teidän ovulaatio tuntuu? Vai tuntuuko miltään? Saa myös kertoa "ällöjä" juttuja, jos haluaa :D Pähkäilen vaan omaa oloa täällä, kun päätin olla käyttämättä niitä tikkuja.
Kauhee muuten, miten hitaasti kierto kuluu nyt, kun sitä seuraa! Ennen tuntui siltä, että menkat tulee koko ajan, mut nyt viime menkoista tuntuu kuluneen jo ikuisuuden! - Sirena--
WF: Taas pikaisesti kommentoin kun ei ole aikaa enempään, mutta ennen asuin 70 km Tuurista ja tuli käytyä kerran kuussa :D Että sikäli :D Just tuli tänään mainoslehti kotia, vois selata mitäs siellä tällä viikolla ois tarjolla ;)
- Sandepöö
Heippa!
Jäänyt isosta osasta keskustelua ulos, kun on ollu niin kiukkunen, ettei oo viittiny tänne tulla purkamaan...
Täti kävi TAAS kylässä yhen päivän, testit näyttää edelleen negaa. Eikä musta meinaa saada iloista tekemälläkään... Voi mies parkaa, kun se kestää kaikki kiukkukohtaukset :/ Onneks se vaan jaksaa ymmärtää...
Olis ihan kiva vaan tietää mistä tää kaikki johtuu, ei ne tuolla lääkärissäkään muuta ku, että oottele rauhassa, että alkaa.
Ens viikolla otetaan vähän irti arjesta ja lähetään ruotsin risteilylle, tekee kyllä niin hyvää! Jos johonkin suuntaan menis jotkin asiat.
Mikäs tässä ootellessa... Työhaastattelukin on huomenna ;) Toivotaan parasta, vaikka saiskin vaan osa-aikaisen työn ;) - -minttu-
Tässä taas päivtetty lista:
-minttu- kp 19/30-34 yk3, 20v
mimmmim:: kp 12/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 18/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 4/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 7/30 yk 1, 18v
EllaMi: kp 21/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 3/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp22/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 14/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp3/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp11/25-30 yk?, 22v
EllaMi, mä en ihan tasan tiedä koska ovuloin, mut muutamista merkeistä näkee koska se on ainakin lähellä. Oon huomannu et limaa tulee enempi ku normaalisti. Välillä tosi paljon:D Ja sit nännit on oikeesti ihan kosketusarat. Silti oon tikutellut mut jotenki se tuntuu turhalta. Kuitenki ku tikkuun tulee viivaa joka päivä, tummempaa ja vahempaa, mut eiks se oo nii et kun saa ovisplussan ni ovis tapahtuu 24-48 tunnin kuluessa siitä. Eli seki on aika epämääränen mun mielestä. Mut tosiaa noi limat ja tissit:D Ja munki täytyy varmaa kokeilla sitä greippimehuu sit seuraavassa kierrossa!
Sandepöö, miten työhaastattelu meni? Ja aika outo edelleen toi sun tilanne:/ Toivottavasti tuo risteily saa ajatukset muualle ja sais ne menkatkin kunnolla alkamaan. Tai sen plussan testiin;)
WF, mä oon käyny tuurissa joskus vanhempien kaa, olin ehkä jotai 14 vee :D En kauheesti muista reissusta, mut onhan se aika turistirysä, jos niin voi sanoo:D
Oma napa: Täällä taitaa ovis olla ohi ja nyt vaan odotellaan. Tää on aika turhauttavaa. Varsinkin kun jotenkin tietää jo valmiiks et ei sieltä mitää plussaa tuu. Mitenhän pitkään tässä oikein menee ennen ku nappaa? Jos se on mahdollista jos ei joka niin ainakin melkein joka kierrossa, niin miks sitä ei tapahdu? Oisin ilonen jos tän vuoden puolella tärppi tulis. Mielellään jo tässä kuussa:p - Sandepöö
-minttu- : Haastattelu meni ihan loistavasti, työt alkaa viikon päästä :D vaikka onkin mahdollista, että työpäiviä tule kuin muutama kuukaudessa, niin ompahan enemmän tekemistä, kuin olla kotona :)
Mulla on muutenkin ton hormonitoiminnan kanssa ollu kyllä aina häikkää, kun mulla voi kierto ollaa lyhyimmillään vaan 15 päivää! Ihan käsittämätöntä, sitä yritettii pillereiden kanssa tasottaa, mutta pää ei kestäny sitä hormonitoiminnan muutosta vaikka kokeiltiin useammilla pillereillä, että heti kun heittää hormonitasot kuperkeikkaa, on luvassa yks yliherkkä ja dramaattinen neiti, siihen sekaan kun heitetään stressi, niin luvassa on paljon naurettavia kiukunpuuskia, ihan pelkästään vaikka siitä, että leipäpaketti on väärällä pöydällä..
En silti ymmärrä miten toi mies kestää kaiken :) ja sitten pyytelenkin loppupäivän anteeks, ku suutuin pienestä... Huhhuh... - qmeilia
hihiiii, ovis testi oli positiivinen :) nyt peukkuja!
- -minttu-
qmeilia, mitä ihmettä! Onko sul ollu jotai oireita vai testasitko iha varmuuden vuoksi? Tää tuli nyt ihan täytenä yllärinä tää plussa tänne :D ONNEA tuhannesti ja toivottavasti kaikki sujuu hyvin! Jo toinen äskettäin liittynyt plussasi. Joko ois kohta myös meidän muiden vuoro?? :))))
Ja Sandepöö, onnea työpaikasta!:) - -minttu-
VOI HERRANEN AIKA SENTÄÄN KUN EN OSAA LUKEE!. Anteeks, en sit lukenu tota ovis sanaa tuolta välistä:DDDDDDD Eli älkää huomioiko tota mun äskeistä viestiä ollenkaa, en pysty poistaa sitä ku en oo rekisteröityny. Jotenki vaa luin et plussa tuli ja rupesin heti onnittelee:D Mutta siit qmeilia onnea OVISplussasta, eikun peitot heilumaan:DDD SORRY
- qmeilia
joo heh, olisin mäki voinu selvemmin kirjottaa :D mut siis OVIS plussa, toivottavasati tärppäilee. ;) siis kaikille muillekkin plussa tuulia
- -minttu-
-minttu- kp 20/30-34 yk3, 20v
mimmmim:: kp 13/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 19/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 5/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 8/30 yk 1, 18v
EllaMi: kp 22/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 4/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp23/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 15/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp4/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp12/25-30 yk?, 22v
Mihis kaikki on hävinny? Ootteko te bilettämässä? Mä oon tääl kotona vaan sekä perjantai että lauantai- illan:D - Sandepöö
-minttu- Kiitoksia!
En oo viittiny koneella istua, kun tuli pikkusisko kylään, ettei se ala kyselemään ensimmäisenä, että mitämitämitä :D Noi tollaset ala-asteikäiset on aina silloin paikalla, ku silmä välttää ja lukee salakavalasti mitä selän takana tapahtuu :D
Maanantaina ajattelin käydä jo lekurissa, että tietäs mistä tää kaikki kummoinen johtuu... Ehkä sitten ens viikon aikana vähän viisastuu, kun joku tuttu väläytti kohdunulkoisen raskauden mahdollisuuden... Mut, turha noita on etukäteen pohtia, sitte sen tietää :) - mimamau
Mä olen kihloissa! Kosinta ja sormus olivat about maailman kauneimmat
- vielä kerran äidiksi
hei kaikkille tasa puolisesti täällä vaan nyt odotetaan tätiä , onneksi antibiootti onneksi auttoi ja nyt on vaiva poissa :) kaikkille plussa tuulia puhultaen ja jaksuja työ /koulu viikkoon :) voikaa hyvin pitäkää itsemme lämpimänä :)
VOIMIA:) - Sandepöö
mimamau: Onnea kihlautumisen johdosta :) !!!
Ikävä toi vanhempien reaktio, mutta eiköhän ne sen kanssa osaa sitten elää, kun se tulee kohdalle :) - EllaMi
Mulle tuli suuri ahaa-elämys nyt viikonloppuna, nimittäin osa menkkoina pitämistäni vuodoista on varmasti ollut ovulaatiovuotoja! Eli luulisin suurimman ongelmani olevan nyt siis ylipitkä kierto, eli about 40pvää.
-minttu-: Toi on kyllä turhauttava vaihe, kun ei voi tehdä mitään muuta kuin odottaa. Mut tsemppiä nyt kovasti, jospa tästä kierrosta tärppäisi. Kiitos noiden ovisoireiden kertomisesta :) Noi tikut on tosiaan aika epätäsmällisen oloisia. Ja suosittelen muuten greippimehuksi mieluummin Rybb&Deckersin kuin Valion mehua. Se Valion on liian hapanta munkin mielestä, mut toi ensiksi mainittu on vähän makeampaa :)
mimamau: Onnea kihlautumisesta! Ja kurjaa tollaiset kommentit vanhemmilta. Mut voihan se olla, et nekin suhtautuu sit oikeassa tilanteessa ihan eri tavalla asiaan.
vielä kerran äidiksi: Mukavaa, että olet parantunut :)
Onpa tämä ketju tosiaan hiljentynyt ihan yhtäkkiä... Harmi, jos tämä nyt hiipuu ihan kokonaan :/ - WishfulRider
-minttu- kp 21/30-34 yk3, 20v
mimmmim:: kp 14/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 20/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 6/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 9/30 yk 1, 18v
EllaMi: kp 23/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 5/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp24/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 16/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp5/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp13/25-30 yk?, 22v
sadepöö: Mikäs siellä tilanne sulla oli tollasta tiputtelua? ja testit näyttäneet negaa, joko on näytellyt jotain muuta tulosta asiasta? Voisko olla kiinnittymistä? Meinasin et kun pillerit lopettanut, niin noihin oviksien ajankohtaan ei oikeen oo luottamista kun se voi tulla vaikka jo ekalal viikolla menkkojen loputtua.. ?
Toivottavasti sinne nyt jotain tulosta saataisiin! :) Mainitsit että sulla on pikkusisko, Olisiko pikkusisko kiinnostunut tädin roolista? :) Onk sulla muita sisaruksia? :) Ja onnea työpaikan johdosta! :)
qmeilia: Pupuiluja sinne nyt oikein kovin! :) Mistäs tuo sun nimimerkki muuten tulee jos saa udella? :)
minttu: Mulla oli hyvät naurut kotona kun lueskelin sun kirjotuksia ^^ Ihan loistava :DDDD ja täällä ei ainakaan olla oltu bilettämässä, hyvin kotona oon ollut ja lueskellut teijän juttuja.. Nyt kuitenkin nukkunut koko viikonlopun vaan, varmaan tää syksy väsyttää mua et sit päädyn nukkumaan.. Et sori etten oo ollu höpöttelemässä :PPP Mites sun viikonloppus meni? :)
mimamau: ONNEA KIHLAUTUMISESTA!! :) Ihanaa kuulla täällä tälläsiä uutisia.. :P Mites sua kosittiin jos saan kysyä?
Harmillista noin kuitenkin saada tuollaista takaiskua niin sanotusti tuosta lapsen tulemisesta.. :) Mutta itse kannattaisin asian kanssa olemaan ihan rehellinen.. :) Kerkeevät saada aikaa tässä kuitenkin enemmän, ja ei voi sanoa jälkikäteen että olisitte voineet kertoa, jos se vaikka tärppäis jo tästä kuusta! ;) Ennen kaikkea, muistakaa pitää päänne asiassa. :) Tehän sen päätöksen teette, eivätkä vanhempanne. :)
Tänne ei mitään uutta oikeastaan, elän nyt päivä kerrallaan kohti niitä hoitoja. Pitäisi varmaan siirtyä tuonne hoitopalstalle, mutta siellä käynyt jo lukemassa ihmisten juttuja, ja jotenkin niin oma napa on tärkein ja sellasta kauheeta vinkumista ja masentavaa tunnelmaa, että ei meikäläinen siellä haluis olla.. Noh, täällä nyt sitten oikeastaan keskityn itseeni eli koulun hoitamiseen ja tähän parisuhteeseen, tietenkin ystäviin ja tietenkin myös teihin!! :)- qmeilia
Hmmm.... mun nimi merkki tulee " Qmeilia" katos, Q kirjain lausutaa kuu, nii vähä ku kuumeilia 8)
kiitos kysymästä (;
- WishfulRider
EllaMi; siis ei tuo vuoto verta ole mitä siis ovulaation aikana tulee, vaan valkovuotoa tai jotain muuta? siis menin nyt tosi hämilleni :D meinasitko sä kiinnittymisvuotoa? Koska ei oviksen aikana verta tule? ainakaan tietääkseni?
Meinasitko siis että olisit raskaana vai että menkat viivästyneet nyt vai mitä?
Sori ei nyt pystyny suodattaa tätä asiaa varmaan oikein :pp
eikä tää mitään hiljene :P höpönpöppööö - Sandepöö
WF: Ei mitään tietoa mistään, käyn maanantaina terveyskeskuksessa, jos ne pistäis eteenpäin tai jotain, päähän tässä muuten hajoaa, jos ei tiedä negatiivisia testejä eikä sitä tätiäkään näy, että huoh. Tosin kuulin myös, että kun on niin lyhyt toi normaali kierto, niin plussat näkyy vähän myöhemmin, mutta katsellaan ja ootellaan vieläkin... Alkaahan tuossa noi työtkin nytten...
Juuh sisaruksia... ehkä muutama... :D Kaksi isoa siskoa ja kaksi pienempää, siihen sitten lisäksi kolme veljeä :P ja hmm... 7 kertainen kohta 8kertainen täti. - mimmmin
Hei kaikille pitkästä aikaa. Ja uusille tervetuloa.. Anteeksi pitkästä tauosta, mutta en kertakaikkiaan ole kerenny käydä edes lukemassa teidän kuulumisia. Ollu nyt vähän kiirettä, muutto oli vasta ja sitten ollaan käyty pienellä reissulla ja töitäki oon tehny paljon. Eli en todellakaan ole tippunu pois täältä :)
Nyt vain tämmönen pika ilmottautuminen. Mitään kummempaa ei kuulu, mitään oireita ei ole ollut..
Joku ihan uusi näkyi jo plussanneenkin kun selasin keskustelua.. Ja muutama tippunut poiskin, mutta onneksi tullut takaisin ainakin taustalle :)
Pitää käydä täälä kunnolla kun taas ehtii, yritän ensiviikolla..
Mutta plussia toivotaan edelleen kaikille!!! - WishfulRider
sandepöö: ihan loistavaaa että sulla on noin paljon sisaruksia! :)
ja toivotaan nyt et sieltä alkais jotain selviimään. :) Tuut sitten kertomaan mitä selvisi! :)
mimmmim: Hauska nähdä suokin pitkästä aikaa! :) Mites muutto sujui? :) Minkäslainen kämppä teillä on tällä hetkellä? :) pitääkös sun kiertopäivät vielä paikkaansa? :) - Sirena--
mimamau: Onnea kihlautumisesta!! Älä anna vanhempien kommenttien lannistaa teitä. Täällä on kuultu myös vähän samantapaisia sammakoita appivanhempien suusta :) Asia on vain ja ainoastaan teidän päätettävissänne!
Sandepöö: Siellähän iso katras on :D Itseltäni löytyy kaksi pikkusiskoa ja yksi pikkuveli ja tuntuu että meitä on liikaa :D Onnea työpaikasta!
Omaa: Tädin visiitti alkaa olla lopuillaan ja nyt pitäis päättää että mennäänkö ehkäisyllä vai ilman. Nyt alkais tekemään jo mieli aloittaa kunnolla tuo yritys sillä koeajat ehtii loppua ennen kun pitää raskaudesta ilmoittaa. Ompelukonetta tässä olen pian katselemassa, josko jo ompelis varastoon vähän kaikkea kivaa :)
Eilen käytiin anoppilassakin, missä anoppi järkkäili vauvanvaatteita kirpputorille. Oli kuulema vintille jättänyt laatikon meitä varten, jos sattuu tyttö tulemaan joskus! Anopin kanssa juteltiin myös synnytyksestä, raskausarvista, lasten hoidosta, äippävapaista yms muusta :) (en siis ole puhunut yrittämisestä vielä mitään). Sanoi myös että kyllä omat oli nyt siinä, seuraavaksi ootellaan lapsenlapsia :D Mielipide vissiin vähän muuttunut vai? :)
Nyt vaan harmittaa että haluaisin vauvan syntyvän alkuvuodesta tai tietylle horoskooppimerkille (en usko päivähoroskooppeihin, mutta luonnehor. kyllä, mikäli on minun ja oman äitini suhteeseen uskominen). Maltanko odottaa ensi kesään että saisin mahdollisesti vauvasta kalat? :D
Onko muilla mitään suunnitelmia, mihin aikaan vuodesta tahtoisi synnyttää? Eihän sitä tietenkään voi itse oikein päättää, kuten ollaan täällä huomattu, mutta jossitellaan hieman :) - ssandy-
Hei kaikki! Pitkästä aikaa taas saan kirjoteltua, mutta oon kyllä käyny lukemassa teidän juttuja melkein joka päivä!:) Ei vaan oikein ole ollut mitään ilmoittamisen arvoista.
Ihanaa kun ootte laittanut iät tohon listalle, kiva juttu :)
mimamau; Onnea kihloista!!:) Ei niistä vanhempien mielipiteistä tarvii niin välittää, kyllä ne tottuu!:)
EllaMi: kyselit ovistuntemuksia, joskus kun olen ilman pillereita ollut niin on oviksen aikoihin pieniä alavatsakipuja/vihlontaa ja tosiaan sitä limaa:D huomaa kyllä kun on niin erilaista kun valkovuoto, ja runsasta. Hyi;D Tissit saattaa kipeytyä.
vielä kerran äidiksi: hyvä kun paranit! Jaksamista sinnekkin sen odottelun kanssa, sehän se kaikista tylsintä on koko hommassa kun ei voi tehdä muuta kuin odottaa ja odottaa. Aina odottaa joko tätiä, ovista tai plussaa...
sandepöö: onnea työpaikasta! Toivottavasti terkkarissa selviää jotain että saat mielenrauhan.:) Milläs alalla olitkaan, ja minkälaisen työpaikan sait? (pihalla:D)
minttu: En ole itse ollut bilettämässä mutta seurana ja kuskina kyllä. :) Luin muuten qmeilian viestin kanssa väärin ja sun tokan viestin kohdalla aloin ihmettelemään että siis mitä nyt tapahtuu :D sain kanssa hyvät naurut;)
Sirena: Itse haluaisin keväällä lapsen, mutta oinaiden kanssa en tule toimeen niin saisi olla tarkka ajoituksen kanssa ;D Mutta toisaalta ei mitään väliä kun nyt joskus edes saisi sen lapsen. :)
WF: Mikäs sulla tilanne? Oot poistunut listaltakin? :o
Hei mikäs siinä greippimehussa sitten on, miksi sitä pitäisi juoda? tietääkö kukaan? ja onko oltava tavallinen greippimehu, ostin juuri kaupasta verigreippimehua kun pidän siitä enemmän.:)
Täällä vähän jännäillään (ei mitenkään toiveikkaasti kylläkään...) että tuleeko menkat, plussa vai tuleeko mitään. Jos mulla kävi niin hyvä tuuri että tässä kierrossa on ovulaatio tapahtunut, niin silloin kyllä pupuiltiin. Mutta sen jälkeen taas käytetty ehkäsyä:o Ei voi ymmärtää. Alavatsassa on ihme tuntemuksia, paineentunnetta, turvotusta, vihlontaa.. voi hyvin kyllä kertoa menkoistakin. ja huono olo voi johtua lääkkeistä... mene ja tiedä. Mutta yritystä ei nyt kuitenkaan ole? Sekavaa. Testin teen ensi vkl jos menkat ei oo alkanu. Eli odottelua...:) Jännittää kyllä että mitä jos tuliskin plussa, mies varmaan suuttuis hirveesti :o pelottaa. vaikka itsellä kuume edelleen kova. - ssandy-
Unohdinpa tuosta viestistä vielä sen ainaisen vessassa ravaamisen (yölläkin!) ja väsymyksen (mitä voi aiheuttaa myös lääkkeet...) Tosin alavatsakivut ja veskissä ravaaminen vois johtua myös jostain virtsatietulehduksesta, mitä ollut puolen vuoden sisään kaksi. :( Saa nähdä nyt mitä tapahtuu.
- WishfulRider
sirena: Hyvä tuo että on ääni kellossa muuttunut siellä anoppilassa! sitä se meinaan nimenomaan aivan selkeästi on! ;) nyt meet ja kakistat tiedon vaan ulos et tekin yritätte!!! Onko ton ehkäsyn käytöstä nyt jotain muutosta tullut tilanteeseen? mites mies siihen on nyt suhtautunut? :)
ssandy: Mun tilanne sellanen et siirrytään nyt hoitoihin, eli kun tuota yritystä takana nnoin paljonkin jo. Tai ainakin mennään sinne selvittämään missä vika kun en raskaudu.. Ja sit pistettiin tauolle, että ei nyt yrittämällä yritetä, eli en tota ovista kattele, tai kiertopäiviä ajattele, niin että en nyt edes tiedä koska ovis tulis olla.. :) Ja tuon greippimehun salaisuus piilee siinä että se auttaa kohdunlimakalvoihin paksuuntaren limakalvoja, eli jos sitten hedelmöittyminen tapahtuu, niin tarttuu sitten kohdun seinämiin kiinni. Ja uskoakseni se on aivan sama mitä greippimehua juo? :) Toivottavasti tuo nyt muuttuu, että miehesikin iloitsisi asiasta! ja toivotaan nyt että sieltä se plussa tulee :PPP - -minttu-
Noniin, eilen kun mulla oli koko aikaa kirjotella nii ei kuulunu kenestäkää ja tänää kerkiän vasta tähän aikaa päivästä niin hirrrrvee urakka lukee ja kommentoida:D Just mun tuuria.
Ekaks Sirenan kysymykseen lapsen syntymän ajankohdasta. Aluks meillä oli tarkotus yrittää lasta tänä kesänä, että se syntyis keväällä/alkukesästä ja sit lopettaa yritys, ja sama juttu vuoden päästä. Ite oon syntyny ihan alkuvuodesta ja mun pikkusisko ihan loppuvuodesta, niin aina katsellut vierestä et se on tosi inhottavaa kun synttärit on loppuvuodesta. Kaikki kaverit on jo täyttäny vuotensa (pahin tietty täysikäisyys) ja ite saa kaiken myöhemmin kun muut (mopokortti, ajokortti, mahdollisuus käydä baarissa...). Nyt tilanne on kuitenki muuttunu nii et ihan sama millon syntyy kunhan tulee! Ja Sirena, tosi hyvä et anoppi on muuttanut suhtautumistaan tuolla tavalla:)
ssandy-, toivotaan et oireet viittais raskauteen:) Ja eihän se mieskään nyt voi kovasti suuttua tiedosta et on tulossa isäksi?:o
mimmmin, kiva et ilmoitit olemassaolostasi, ei tarvitse kenenkään huolestua että ootte lopettaneet yrityksen:)
WF, ole toki meidän kanssa tällä palstalla jos se hoitopalsta kuulostaa noin masentavalta! Täällä on viikonloppu mennyt hyvin, odottelua vaan:p Miehen veli vaimoineen kävi äsken, suunniteltiin jos lähettäis matkalle ens kesänä ja he siis tietävät yrityksestä, niin oli puhetta et jos on pulla uunissa kesällä niin sit täytyy matkaa harkita.. :D
EllaMi, mun täytyy heti huomenna ostaa sitä mehua ja kokeilla uppoisko se. Joku täällä kyselikin et mikä on sen vaikutus. Pitiks sitä juoda ennen ovista vai?
mimamau, ikävää tollanen suhtautuminen vanhempien suunnalta, mutta niinkun miehesikin sanoin niin ihan sama. Se on teidän elämä, teidän päätös ja teidän lapsi. Siinä on tulevilla isovanhemmillakin aikaa totutella ajatukseen sitten se 9 kuukautta ja aivan varmasti sydän sulaa kun ensimmäistä kertaa näkevät lapsenlapsensa:)) Niin ja isosti onnea kihlautumisesta!!:)
Sandepöö, kumpa saisit selvyyden että mikä juttu tuo nyt oikein on:/ Tule sit kertomaan mitä selviää ja tsemppiä! Tosiaan sulla onkin paljon sisaruksia! Mulla vaan yks pikkusisko:)
Hyvä että saitte naurut mun kömmähdyksestä, mutta enpä siis ollut ainoa!:D ssandy- luki siis myös väärin:D Tänne ei siis sen kummempia kun odottelua. Tuossa just miehen veljen vaimo käviessään kysyi et "no no joko on pulla uunissa??" :D On melken yhtä innoissaan ku mä ite:) Tässä pitäis nyt reilu viikko malttaa odottaa ja katsoa tuleeko täti tällä kertaa. Siihen varaudun että tulee, niin pettymys ei sitte iske niin kovasti vasten kasvoja. Mutta jospa kolmas kerta toden sanoisi:p - EllaMi
WF: Joo, mut mulla on siis ollu joka toiset "menkat" sellaiset, et tulee vaan sellaista tuhruvuotoa, ei siis selkeetä verta ollenkaan. Ja ne kestää sen n. 2 päivää, eikä oo menkkakipuja, vaik yleensä niitä on. Mut joo, en kyllä voi tietenkään varma olla :)
-minttu-: WF tossa kerkeskin vastata tohon greippimehukysymykseen :) Mut tohon en osaa sanoa mitään, et milloin sitä pitäis juoda. Mä pelaan varman päälle ja juon sitä melkein joka päivä :)
ssandy-: Tsemppiä sulle kovasti! Oliskin vauva, joka siellä turvottelis ym :) Mut eihän se sun mies sais suuttua, kun kyllähän se itse siinä riskin ottaa, jos ilman ehkäisyä touhuilee...
sirena-: Mulla on vaan yks horoskooppimerkki, mitä en haluais, mutta loppujen lopuks sekin on aika sama. Tai mä en siis julkisesti usko horoskooppeihin, mut silti tuntuu siltä, et just ton yhden merkin omaavat on aina niin hankalia tyyppejä... - mimamau
Kiitos kaikille onnittelijoille :)
Hei muut kuumeilijat. Täällä vauvakuumeinen naispari! Ikää hyvän matkaa yli 20, ja kuumeilua jatkunut toista vuotta yhdessä. Ennen yhdessäoloa jatkunut jo vuosia. Nyt ensimmäinen raskautumisyritys, toivotaan parasta, että ei montaa kuukautta tarvitse jatkaa yrittämistä. Raskautta yrittävä puolisko on edellisessä suhteessa yrittänyt lasta (luonnollisella menetelmällä) tuloksetta, joten saas nähdä mitä tapahtuu. Nyt siis kyseessä koti-inseminaatio.
HEJJJ kaikille taas pitkästä aikaa!! Koulussa ollut niin älytön tahti, et en oo kerinnyt käymään täällä yhtään :( yritin just vähän silmäillä mitä tänne kuuluu, mut en kyllä millään pistynyt kaikkia lukemaan..eli sori jos en ole vastannut jonkun kysymyksiin!! :(
Mut ainakin WF lähti ja tuli takas, hyvä!!! ;) mikäs se tiedän tilannen nyt oikein olikaan? jos lyhyen kertauksen voisi saada...ehkäpä..ootteko lääkärissä käynyt? :)
ja mimamau: super paljon onnea kihlauksesta!!!!babyfever1: Kiitos :) Eli koti-inseminaatio = muumimukimenetelmä. "Tarvitset neulattoman lääkeruiskun ja kupin tai erityisesti tähän käyttöön tarkoitetun kondomin sperman keräystä varten. Ruiskun voit ostaa apteekista, paras koko n. 10 cm pitkä.
Kerää sperma puhtaaseen kuppiin tai vaikkapa kondomiin. Spermaa ei tule laittaa mihin tahansa astiin, sillä esim. metalli tappaa siittiöitä. Paras olisi steriili astia, apteekista varmasti saa säiliöitä. Myös posliinimuki käy hyvin. Kondomeissa on useimmiten siittiöitä tappavaa ainetta, joten tavallista kondomia ei kannata käyttää. Kuppi on ehkä helppokäyttöisin ja käytännöllisin. Ime ruisku täyteen ensin pelkkää ilmaa, ja tyhjennä se. Tee sitten sama uudelleen pitäen ruiskun päätä spermassa. Koita poistaa mahdolliset ilmakuplat sperman joukosta: naputtele ruiskua sen ollessa pystysuorassa niin että saat ilmakuplat ruiskun suulle, ja paina tallaa hieman sisäänpäin varoen kuitenkin ettei spermaa ruiskahda ilman mukana ulos.
Käy makuulle asentoon jossa voit olla mukavasti puoli tuntia. Paras asento olisi joko lantio kohotettuna tai kyljellään niin että lantio on kallellaan. Voit laittaa vaikka tyynyn tai pari lantion alle. Aseta ruisku hitaasti emättimeen kunnes se on lähellä kohdunsuuta, mutta älä yritä laittaa sitä kohdunkaulasta sisään. Tavoite on saada sperma mahdollisimman lähelle kohdunsuuta. Ruiskuta sperma hitaasti. Jos teet sen liian nopeasti sperma voi ruiskahtaa ulos emättimestä tai joutua liian kauas kohdunsuusta.
Yritä saada orgasmi. Tämä auttaa sperman pääsyä oikeaan paikkaan ja vauhdittaa sperman kulkua. Vältä kuitenkin penetraatiota. Pysy paikoillasi noin puolen tunnin ajan. "
Olen myös saanut sellaisen käsityksen, että koti-inseminaatiolla voi olla parempi tapa raskautua, kuin luomu menetelmällä :) Noh, katsotaan miten täällä käy :)
Uuuuu..mielenkiintoista!!! Mistä spermat olette saaneet? Pankista vai joltain tutulta? :) Onnea kovasti yritykseen!! Peukut pystyssä!! Ootteko ovulaationkin bonganneet?
Spermat tuli salaiselta luovuttajalta :) Kiitos, toivotaan parasta :) Ei olla nyt ovulaatiota bongailtu, mutta laskureiden mukaan menty, jos nyt ei tärppää niin seuraavalla kerralla sitte tikutellaan :)
- m-a-m-m-a
Mimamau: Ollaan nyt tiedetty miehemme kanssa toisemme n. 4 vuotta oltiin siis samalla osastolla töissä ennen kuin alettiin surustelee.. Ollaan nyt oltu yhessä se 3 vuotta ja 2 vuotta asuttu saman katon alla. MIehen lapset on nyt 9, 8 ja 4 tai siis se nuorimmainen ei oo miehen mut ollaan kasvatettu häntä kuin omaa.. Jaa-a en tiie miltä tuntuu olla varaäiti ku kasvatan noita kuin ne ois omia :) Ja rakastan niitä kuin omia :) Meillä tää on toiminu hyvin :) Lapset tottelee ja on sitä mieltä ett oon ihan yhden vertainen heidän vanhempiisa nähden tai siis nyt täytyy viel sen verran sanoa ett vanhin muksu on sitä mieltä nykyään ett on mielummin meijän kaa ku käy äitinsä luona ku siellä ei viihdy, aikaisemmin oli sitä mieltä että oli tilanne mikä tahansa niin menee äitinsä luokse aina kuin mahdollista.. Niin no ku en nyt oikeen tiie ku jotkut seurustelee ties kuinka monta vuotta ennen ku menee naimisiin ja me pamautetaan naimisiin 3 vuoden seurustelun jälkeen.. Mulle tää naimisiin meno oli vaan turvallisempi vaihtoehto siltä kannalta ett nyt ainakin tiien missä mun paikka oikeesti on ku aikasemmin oli aikamoista hakemista :D Onhan meil joo silleen erilainen tilanne ku niitä lapsia tosiaan jo löytyy mut kyl se oma tulee aina olee oma ja sitä ei kukaan voi viedä jos ei kunnolla elämässä mokaa..
Nyt on ovuloitu vkl ja odotellaan josko ois ihme tapahtunu :) - vehka88
Huhhuh.. Kaikki viestit luin eikä musta ainakaan vaikuta siltä, että tää keskustelu jotenkin lopahtais. Hirvee määrä viestejä! :) En kyllä millään muista mitä kukakin on kirjottanu ja mitä kaikille on viikonlopun aikana tapahtunu.
Viikonlopun vietin kyllä ihan kotona miehen kainalossa. En vaan oo nyt ehtiny ajatellakaan täällä käymistä. Näkisittepä mun kalenterin.. Mulla on minuutintarkka aikataulu koko syksyksi (ja sama varmaan jatkuu keväällä). Kuukautiset onneks loppu ja kp3 oli jo paljon miellyttävämpi. Eli selvisin siis siitä tulvasta. :)
mimamau, ONNEA oikein paljon kihlautumisesta! Kosinta oli varmasti aivan ihana! Sun sormus kuulostaa aika samanlaiselta kuin omani (mulla on vaan keltakultaa ja 3 timanttia).
--sandy, noi oireet voi tulkita kyllä raskausoireiksi. Tai niinhän aika monet oireet voi tulkita, mutta toivottavasti olis oireet oikeassa. :)
leidit88, onko teillä siis ensimmäinen yritys takana? Yritittekö kerran oviksen aikoihin vai useampana päivänä? Pahoittelen uteluja, mutta koti-inseminaatio herätti huomion. :)
En ole ikinä ajatellut mitään erityistä aikaa, milloin olisi kiva synnyttää. Itse olen syntynyt loppuvuodesta ja vaikka se tarkoittaakin sitä, että täytin myöhemmin 18 kuin kaverini niin olen kääntänyt asian niin, että mäpäs vanhenen myöhemmin kuin mun kaverit. Kun ne täyttää esim. 30 niin mä oon vielä monta kuukautta 29. :) Eli ei siis mitään väliä olisi, milloin sitä sitten lapsen joskus saisi.
Eiköhän tässä ollut nyt suhteellisen kattavasti kaikki. :) - Sandepöö
Apua, taas ihan hirveesti keskustelu edennyt :D
Siis ihan yleisesti, ollaan vähän sillain uusperhettä, mutta kyllä noi kaikki sisarukset on mulle kokonaisia isointasiskoa laskematta, kun ei olla asuttu saman katon alla, niin ei oo samanlaista yhteyttä. Enkä biologisen isäni kanssa pidä yhteyttä omasta valinnastani ja monista syistä, vaan isä minulle on isäpuoleni, se on ollu aina apuna kun on tarvinnu, se on paras iskä - EllaMi
mimamau: Emmä ois tajunnu tota qmeilian nimimerkkiä! Mut aika hauska nimimerkki :) Vähänkö muuten sun mies on ihanan romanttinen :)
leidit88: Moikka vaan, ja tervetuloa mukaan :) Pitääks tossa koti-inseminaatiossa ruiskuttaa se sperma heti, kun sen on saanut kerättyä? Tai siittiöt ei vissiin kovin kauaa säily elävänä? Totahan vois koettaa sit itse kukin, jos sillä tosiaan raskautuu helpommin :)
babyfever1: Hei vaan taas :) Ja onnea oviksen bongailuun :) Millaisia tikkuja käytät? Niitä liuskoja, vai digitaalista mittaria? Mulla ainakin meni heti alkuunsa hermot niihin liuskoihin :D
m-a-m-ma: No niin, sitten vaan odottelemaan :) Toivottavasti tärppäis!
vehka88: Joo, ei tainnut keskustelu lopahtaa onneks :) Mä vaan heti hätäilin, kun ei päivään tullutkaan niin paljoa viestejä :) Hyvä, että vuoto sitten asettui!
Sandepöö: Oikein hyvää risteilyä! Toivottavasti toi tuuli vähän tosta asettuis, ettei keinuta niin paljoa :)
Tänne ei mitään ihmeellistä. Nyt alkaa taas vaan olla jälleen vähän enemmän tekemistä koulun kanssa, joten saa mukavasti ajatukset välillä muualle kuin pelkkään vauvakuumeeseen :) - EllaMi
Laitan nää vielä tältä päivältä, kun kukaan muu ei ollut ehtinyt :)
-minttu- kp 22/30-34 yk3, 20v
mimmmim:: kp 15/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 21/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 7/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 10/30 yk 1, 18v
EllaMi: kp 24/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 6/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp25/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 17/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp6/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp14/25-30 yk?, 22v EllaMi: kiitos ja liuskoja juu käytän :D mut en mie oo huomannu niis mitää tai et hermo olis yhtää menny..mielestäni tosi kätsyjä ja testituloskii tulee paljo nopeemmin, ku sellasil puikkotesteillä mitä olin jo aikasemmin ostannu... miks sul meni niihin hermo? :D ja noi liuskat on ihan sika halpoja netistä, ni siks myös ;) Ja mulla sama, et nyt kun on ollut ihan älysti koulu hommia, ni ei oo muistanukkaa vauvajuttuja..mikä on tosi jees, ettei vaa siitä ainakaan stressaa tai jännitä! Mut nyt ehkä taas kun koulu vähän edes helpotti, ni palasin tänne ja aloin taas innostuu :D ja tää oviksen bongailukii on aika jännää puuhaa %)
ja laitan listan uusika, ku minun uudet tiedot unohdettiin sieltä... :D
-minttu- kp 22/30-34 yk3, 20v
mimmmin:: kp 15/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 21/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 7/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 10/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 12/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 24/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 6/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp25/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 17/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp6/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp14/25-30 yk?, 22v
mimmmin ja m-a-m-m-a: aika samoissa saappaissa mennään ;) jännää! onko mimmmin jo ovuloinut tai bongannut sitä? Ja m-a-m-m-a, toivotaan et vlopun ovuista olis tärpännyt, onnea plussan odotukseen ;)- EllaMi
babyfever1: Voi ei, anteeksi että unohduit listasta! Kopsasin nimet suoraan tosta aikaisemmasta, ja siinä sun kierto oli tollei vaan kysymysmerkillä merkattuna vielä :)
Emmä usko, että niissä liuskoissa on se vika, vaan testaajassa :P Mulla meni hermot vaan siihen, kun yhtenä päivänä siinä näkyi haalea (nega) viiva ja toisena taas ei viivan viivaa, joten rupesin sit tulkitsemaan niitä liikaa. Aloin muutenkin tikuttamaan ihan sattumanvaraisena päivänä. Mulle vaan jotenkin sopis sellainen ovistesti, mikä ei jätä mitään tulkinnanvaraa :) Olen kuitenkin niin pihi, että meinaan silti ensi kierrossa käyttää noita kaapissa lojuvia liuskoja, kun mun epäsäännöllisellä kierrolla tulis noi digimittarit vähän turhan kalliiks. - -minttu-
-minttu- kp 23/30-34 yk3, 20v
mimmmin:: kp 16/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 22/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 8/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 11/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 13/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 25/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 7/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp26/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 18/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp7/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp15/25-30 yk?, 22v
No onpas taas tullut tekstiä. Kaiken oon kyl käyny lukemassa useaan kertaan päivässä, mut en oo malttanu jäädä kirjottelemaan. Oon taas innostunut neuolomaan. Tällä hetkellä tulossa vauvalle villapaitaa ja myssyä:p Jos nyt malttais sen verran et sais jotain kommentoituakin.
leidit88, tervetuloa! Ompas mielenkiintoisen kuuloista touhua. Onko tuo koti-inseminaatio ihan yleisestikin käytetty menetelmä vai enemmänkin sellainen toimenpide josta ei juuri haluta puhua? Toivottavasti teilläkin nappaa nopeasti eli paljon tsemppiä yritykseen!:)
mimamau, ihana kosinta!:) Ja tosta vanhempien suhtautumisesta vielä sen verran, että todennäköisesti uutinen tuolee olemaan pienimuotoinen shokki aika monen vanhemmille ja ennen kaikkie yllätys, mutta olen lähes satavarma että kaikkien vanhemmat myös jossain vaiheessa haluavat niitä lapsenlapsia ja loppujen lopuksi on iloisia uutisesta:)
babyfever1, tosi hyvä et koulu pitää sut kiireisenä, ei ehdi murehtia ja stressata:) Mistä päin muuten oot kotosin kun olin bongaavinani muutaman mie-sanan sun tekstistä? Mä oon alunperin itä-suomesta, eli mie-sietä puhun itekin vanhempien, isovanhempien ja siellä asuvien kavereiden kaa. Täällä tampereella sit taas puhun mä-sä:D Tässä kysymys muillekin; mitä murretta enimmäkseen puhutte? Ootteko kaksimurteisia (:D) niinku mä?
EllaMi, sama juttu sullekin et on kyl hyvä kun saa ajatukset muualle vauva-asioista välillä. Mites se oviksen bongailu on nyt onnistunut? Onko teillä joku säännöllinen pari-kolme-kertaa-viikossa-pupuilu-tahti nyt kun ei tiedä koska ovis yllättää? :D
Sandepöö, jaatko ihan mainoksia vai päiväpostia vai mitä?:) Hyvää laivareissua! Mulla on jonkun verran kokemusta laivailusta, kun mun mies oli vuoden töissä silja linella:D Tuli käytyä itekkin silloin tällöin ja sai aina hyvät tuliaiset:)
m-a-m-m-a, tosi kiva et teillä on jo lapsia siellä kotona, ja homma toimii noin hyvin. Toivottavasti nyt viikonloppu tuotti tulosta ja saisitte sen oman yhteisen nyytin kainaloon:)
vehka88, muistahan välillä myös rentoutua, vaikka kalenteri näyttääkin täydeltä! :)
Tänne ei nyt siis mitään ihmeellisiä uutisia. Neulon neulon neulon vapaa-ajat ja välillä käytän koiraa ulkona:D No ei nyt ihan, täytyy välillä tehdä muutakin. Tykkään vaan niin kovasti tehdä käsilläni kaikkee ja toivottavasti noi vauvanvaatteet tulee pian tarpeeseen:p Mun pitäis malttaa viel reilu viikko odotella. Oon tullu siihen lopputulokseen et testailen vasta kun menkat on myöhässä ja otan nyt ihan iisisti. Mut jos tästä nyt seuraavaks yk4 pyörähtää käyntiin niin onhan se vähän turhauttavaa. Miks se vaan ei nappaa? No mutta, odotellaan odotellaan... :) - -minttu-
Hei piti vielä laittaa tämä: http://www.iltalehti.fi/terveys/2011101014544002_tr.shtml
Katsokaas mitä tää uus tutkimus sanoo, jotkut vitamiinit ja ravintolisät jopa LISÄÄ kuolleisuutta. Tässä listassa on mm. foolihappo jota mekin täällä popsitaan:/ Mitenhän nää tutkimukset pitää paikkaansa? Listassa oli myös monivitamiinit joita itekin syön tällä hetkellä. Pitäskö tähän uskoo? Sitä en ymmärrä et miten vitamiinit vois lisätä kuolleisuutta:D - -minttu-
Noniin, ei sitten muista laittaa kaikkee samaan viestiin:D Oon huomannu nyt vajaa kuukausi sitten et mulle on ilmestyny pikkusen hilsettä. Tää on niin ällöttävää! Lueskelin sit aiheesta ja jossai sanottii et hormonitoiminnan muutos (pillereiden lopetus kuulunee tähän) tai stressi voi aiheuttaa. Mulla ei oo IKINÄ ollu hilsettä ja yök tää on ällöttävää. Onneks ei oo paljon ja oon nyt ostanu hilseshampoota, täytyy vaa odotella alkaako se vaikuttaa. Onko kellään samoja kokemuksia? Tän on pakko johtuu siit että lopetin pillerit, ei tää mistään muustakaan voi johtua? Ylioppilaskirjoitusten aikaan oli kauhee stressi reilu 1,5 vuotta sitten eikä sillon mitään tällasii tullu, joten oletan ettei tää voi stressistä johtua. Inhottavaa:(
EllaMi: ei mitään ;) ja mullakin on nyt ollut joka päivä niitä haaleita viivoja testeissä, mut oon ajatellut vaan et se on sitten se negatiivinen tulos... mut on kyl ärsyttävää, kun ei voi tulla selkeää tulosta!! Mitä digitaalisiatestejä sä oot sit käyttänyt? Ja netistä tilannut vai apteekista/kaupasta ostanut?
-minttu- voi kun miläkin osaisin neuloa..olis ihanaa neuloa itse vauvalle jotain... :) ja mie oon kaakkois-suomesta :D kyl mietä ja sietä tulee viljeltyä juu :D mut kyl myös miestäni käytän jonkuu verran mä ja sä ilmauksia myös...eli melkee kaksimurteinen :D ja mitä ihmettä, toi sun linkkis :| kamalaa..ku miettii kuin paljon ite syö vitamiineja ja yleensäkin maailmassa syödään :/ aika pahalta kuulostaa!! ja tiedätkö..itsekin olen miettinyt et nyt pillereiden jälkeen mun päänahka on kutissut jonkun verran ja hilsettä hieman tullut, EIKÄ MULLAKAAN OLE SITÄ KOSKAAN OLLUT!! :D eli aika jännä et molemmilla on sama oire, joten sen on pakko joutua pillereiden lopettamisesta!! Kertokaa joo muutkin onko teillä ollut samaa??
Ei se ovulaatio meinaa sieltä millään tulla... :( sekii kyl saattaa vaikuttaa paljonkin, kun mullahan ei vieläkään ole sitä omaakiertoa, vaan pidän sitä yllä noilla primoluteilla, ni toivottavasti silti edes ovuloin!! Mitä mieltä ootte, saattaako olla että mun ovulaatio jäis kokonaan pois, kun lääkkeiden avulla pidetään kiertoa yllä?!? :(- WishfulRider
Elikkäs tuli tuossa mielenkiintoinen bussimatka kotiin. Niin purkailen sen nyt teillekkin..
Eli mun kanssa samassa bussissa liikkuu tälläinen about 30w nainen, jolla pieni max 3 kk vanha lapsi mukanaan. Noh oon kuullut hänen ja tän lapsen tarinoitakun sitä utelee välillä ihmiset siellä, eli lapsi syntyi keskosena, tosi pieni hento tyttö. Tänään kuitenkin meni hänen osaltaan todella överiksi.. Hän kantaa tyttöään sellaisessa liinarepussa, eli mikä kiedotaan kehon ympäri sellaiseksi kenguru pussiksi tuohon mahan ja rintojen eteen ja sinne sitten laitetaan lapsi. Noin puolessa välissä bussimatkaa, kaksi minun ikäistäni neitoa oli siirtymässä istumaan rattaiden paikalle, ( siinä oli penkki vapaana, ja tämä nainen oli toisella puolelle rattaidenda kanssa) Noh kun tytöt siihen istahti, kajautti hän kovaan ääneen tytöille, ei mitenkään suuttuen mutta sanoi että voisiko he siirtyä että hän tulee siihen IMETTÄMÄÄN!!! Noh, se rattaiden paikka kun on puolessa välissä bussia, niin siinähän näkee kaikki sen.. Tämä sitten johti siihen että hän siihen siirtyi veti lapsen pussistansa ulos syliinsä ja otti rinnan kaikkien nähden esille ja alkoi imettämään. Katsoin vain bussin etuosaan ihmisten ilmeitä, jotka seurasivat tapahtumaa, ja mikä järkytys niiden kasvoille valui kun tuo nainen alkoi siinä imettämään.. Toisin sanoen hän sitten vielä vei koko tuon rattaille tarkoitetun tilan, ja siihen tosiaan mahtuu 3 rattaat...
Tuon siis tarkoituksena oli kaiketi herättää pari kysymystä..
Eli mitä mieltä olette tuollaisista kietoliinoista? Sehän on aivan sama systeemi kuin sulla olisi lapsi mahassa, eli paino jakautuu hartioihin ja selkään.
Toinen kysymys olisi että mitä mieltä olette julkisella paikalla imettämisestä?
Tälleen oma kantani on että kyllähän julkisilla paikoilla voi imettää, mutta kyllä sen pystyy hänenkin tapauksessaan tekemään niin ettei sitä kaikki seuraa. Monien mielestä julkisilla paikoilla imettäminen on etovaa jne. Joten tuossa tilanteessa olisi ehkä vähän voinut miettiä. Kietoliinoista olen myös negatiivisella kannalla, mielummin kunnon reppu sitten mihin lapsen saa. Eipä ollut fiksusti selitetty, mutta kaikki törmää niihin sitten ajallaan varmaan kun tulee ajankohtaiseksi. Noh tosiaan en itse haluaisi kantaa vielä toista puoltavuotta lasta tuossa edessä niin että selkäkivut sun muut eivät lähtisi. Ihmisen tulisi ehkä muutenkin osata jo lapsen syntymän jälkeen ajoittamaan menojaan ja imetysaikojaan sen verran ettei se tapahdu tuolla tavoin!! :D
hehe huomaa että mä täällä taas kun kauhee provosoiminen.. :D Älkää ihmiset ottako itteenne, mun mielipiteitä nää vaan on. :P Mut vastailkaa tosiaan itsekkin!! :P WF: No huh huh!! Itse kyllä kanssa sitä mieltä ettei yleisillä paikoilla tulisi imettää, tai siis ainakaan ihan tissit siinä suoraan esillä! Jos vauva alkaa itkeä esim. kesken kauppareissun, niin etsii sitten kaupasta mahdollisimman syrjäisen tilan ja laittaa vaikka liinan vielä tapahtuman eteen!! Tai syöttää lapsen jo kotonaan!! Koska itse kun näkee jossain imettävän äidin, ja ettei se peitä tapahtumaa mitenkään, niin onhan se vähän ahdistavaa... :/ en edes ymmärrä miksi joku haluaa ottaa tissit esiin keskellä esim. bussia... :/ eli samaa mieltä WF ollaan!!
Ja en minäkään vauvaa mahan puolella enään kantaisi syntymän jälkeen..selän puolella tai sitten ihan rattaisaa!! Muutenkin selkä jo reistailee!
- WishfulRider
Minttu: Tälleen vähän myöhässä vastailen, mutta onnistuuhan tuo reissukin vaikka olisit raskaana, kunhan vaan loppupäästä, jos vaikka on alkupäästä pahoinvointia. :) Voisi olla todella rentouttava päästä arjen keskeltä raskaana näkemään, ennen kuin alkaa arki vauvan kanssa? :) Ja oottele siellä ihan rauhassa. :) Kyllä teille tärppää vielä. :) Älä hätäile, oikein ihana nyytti varmasti ilmoittaa kyllä tulostaan pian ;))
EllaMi: Aika hauskaset tuo toinen vuoto.. Mahtaa varmasti ottaa kaaliin kun kierto ei ole tasaantunut kokonaan? Mutta tosiaan kyllä sinnekkin vielä tärppää. toivottavasti kaikki nyt kääntyisi hyvin päin niin saisi jotain sitten aikaiseksikin ;)
mimamau: Aivan ihana kosinta! Mä en nyt malta yhtään odottaa et tulis oma vuoro. :p vaikka vähän sellanen asenne siihen hommaan et kun se on sormessa, niin tänne varmaan asiaa hehkuttaisin mut muuten sit olisin aika hiljalleen ellei kukaan huomaisi asiaa.. :P Ompas teillä muutenkin romanttista seutua siellä. ( saisi varmasti upeita kuvia) Näin valokuvaajan silmin :P
leidit88: Ompas hienoa että tekin tulitte joukkoon! :) Tälleen avoimesti nyt sulle yks kysymys, mitä mieltä sä oot tän hetkisistä laki asioista noin naispareja kohtaan? Itse olen bi-seksuaali, ja miettinyt monesti että jos joskus oma suhde kaatuisi mieheni kanssa, ja löytäisin naisen itselleni, niin hakisinko lakimuutoksiin jonkun näköistä muutosta, sillä nuo on mielestäni mielettömän epäreiluja kaiken kaikkiaan!! Onko tuo sinun puoliso kuinka kauan edellisessä suhteessaan yrttänyt lasta? :) Lisäilläänkös teidätkin muuten listalle? :) Miten päädyitte tulokseen että kumpi alkaa raskautta yrittää? Mielettömän ihanaa sinänsä, että voitte molemmat yrittää raskautta!! :) Eikä! ootte ihana pari täällä ^^ Oikeen hymy nousi korviin. Mielenkiintoinen tuo koti-inseminaatio. Itse siis miehen kanssa ollaan lasta yritetty yli kaks vuotta. Lapsettomuutta melko varmasti taustalla, eli hoitoihin ollaan siirtymässä. :) Mut toi nyt jäi korvien väliin mietintään. Et mies oli heti mukana jutussa, vaikken asiaa edes ehdottanut.. :)
Babyfever:Koitappas jaksaa siellä sen koulun ohella. :) Ja muistappas hemmotella itseäsi välillä. ;) Meidän tilanne siis sellainen että hyppäsin listoilta pois, kun meillä tää yritys nyt ilman mitään kikkailuja, eli pupuillaan siihen asti että pistetään hommat rullaamaan sinne hoitoihin päin. Kaikki testit tehty, eli olisi puhelinsoiton päässä että päästäisi jonoon. Mutta mä vielä vähän mietiskelen näitä juttuja. :) Ja toivotaan myös että teillä tärppäisi siellä pian!! :) Ja ota positiivisesti tuo luokkakaverisi odottamine, kohta sä oot samassa tilanteessa, ;) - -minttu-
Jep, samaa mieltä täällä tosta imettämisestä. Ja ei kai se bussimatka NIIN pitkä ollu, etteikö lapsi ois voinu odottaa et pääsevät ulos bussista, vai? Tai nimenomaan se että se lapsi kannattaa kyllä syöttää ennen kun mihinkään lähtee.. Ja mä en oo ikinä oikei ollu noiden kantoliinojen/reppujen kannalla. Tosiaan se että sitä lasta on jo kantanu monta kuukautta selkävaivoineen ym niin miks jatkaa. Ja muutenkin, mieluummin pidän sitten sylissä.
babyfever1, ihana että on edes yksi kohtalotoveri:D Jotenkin mua ällöttää ihan hirveesti, tulee mielee et hilsettä tulee niille ketkä ei osaa pestä hiuksiaa tms:D Mut toivottavasti se shampoo auttaa. Mulla kun on aina ollu pitkät, paksut ja hyväkuntoset hiukset ni en haluu et tää nyt pilaa sitä:D - -minttu-
MITÄ IHMETTÄ! Oon nyt tosiaan kolme päivää putkeen neulonu sen minkä ehtii. Hartiat tietty taas ihan jumissa, ja pää kipee. No, oon ottanu tänää jo kolme särkylääkettä eikä tunnu auttavan. Nyt mittasin kuumeen ja sitähän on! 37,3, eli ei paljon mutta mun normilämpö huitelee jossain 36,5 paikkeilla. Ja mulla kyllä särkylääke LASKEE kuumeen AINA kun olen kipeenä ja sitä syön. Mikä tää juttu nyt on:O Enkä mä ees koe olevani kipee, muuta ku hartiat ja pää?!? Tosi hienoo lähtee töihin illaks..........
- WshfulRider
mama: toivotaan että siellä tärppäisi! :) Pidän peukkuja. :)
vehka: Täällä määrä lisääntynyt näitä yrittäjiä, niin ihan samaa mieltä et hirvee kasa viestejä lukea. :P Sit mä kirjottelen aina näitä kolmen kerran romaaneja :D ihana lukea :) Kauhia tuo sun kalenteri. Kai muistat itsekkin hemmotella itseäsi? :) Koita saada siihen vähän tilaa, jos vaikka rentouttaminen toisi tärpin! :) Vai tuntuuko siltä että tiukka aikataulu on parempi? :)
sandepöö: Kiva kuulla sustakin! :) Mukavan kuuloinen tuo sinun tarinasi. :) Taidat olla melko sopeutuvaa sorttia, tilanteen huomioon ottaen. :) Itsekkin oon kokeillut tuota lehtien jakamista, huonolla menestyksellä tosin. ( olin 13- vuotias ) totaali jääräpää ja halusin oman ekan työpaikan. :p Pointtina kai että toivottavasti sopii sinulle paremmin! :) Harmi ettei tuosta lääkärikäynnistä senn enempää selvinnyt. :( Mitäs nyt onko asiaan tullut muutosta? Ja vietä todella kivaa laivalla. :) Nauti kunnolla. :)
EllaMi; Oon miettinyt kans että noihin digiliuskoihin täytyisi tulla hinnan alennus ja niin että siihen saisi lisäliuskoja ostettua! hirveen hankalaksi tehty tuo asia! Tosin sitten toisilla onnistaa paremmin kuin toisilla :P
minttu: Tosi kiva että sä osaat neuloa! siis oon aina harmitellut et oon näin poikatyttö, että tykkäsin pienempänä aina puutöistä enemmän kun neulan kanssa heilumisesta. Ja tuloksena tosiaan käsityötunneista että kaikki on kissanleluiksi päätyneet, kun siellä ei neulominenkaan tuottanut kun epäsikiöisiä palloja :D mitä opettajakaan ei ymmärtänyt. Mutta silti sain 6-luokalla stipendin, eli kyllä yrittäminen palkitaan :p Ja mä oottelen sun kanssa täällä tota jos sulla nyt sit olis tärppi tullu!! :PP jännään sun puolesta :p Aika omituinen tuo sun laittama linkki. Itse en niin menisi uskomaan, kun mies tuppaa aina sanomaan et isompi juttuhan siitä tulisi jos tuokin olisi totta, että ei se jäisi vaa yhteen lehteen vaan kyllä siitä tiedoitettaisiin.. :) Ja tuohon hilseeseen, siihen voi vaikuttaa myös rajut ilmastonmuutoksetkin, eli kun tuli näin nopeasti kylmä, niin se kuivuttanut päänahkaa.. :)
babyfever: Jaksa vielä vähän aikaa, ehkä se odottaminen sitten palkitaankin! :P
Ja tuo ovulaation poisjääminen on kyllä mun mielestä mahdollista, siitä kannattaa kyllä lääkärille soittaa ja kysyä asiasta. :) Saa varmuuden asiaan. :)
minttu: se bussimatka kestää keskustasta meille sinne varissuola sen 15 min. eli ei todellakaan ollut niin pitkä, ja lapsi ei edes itkenyt tai mitään. Ikään kuin kerjäsi vain huomiota.. Muutenkin vähän omituinen äiti. Vaikkei saisi arvostella, niin kummastuttaa muutenkin tän naisen toimet.. Ei tuo olisi ovislämpöjä tai kiinnittymislämpöjä? niitäkin on. Mienasin vaan että oirehan tuokin voisi olla. Ellei joku isompi pöpö oo suhun iskeny. Oivoi, koitappa saada vaikka hierontaa ennen kun meet töihin! :)
Täällä ei uutta. Huutelen tyhmiö juttujani ja roikun täällä perässä =) Vehka88: Joo, siis ensimmäinen "yhteinen" yritys :) Yrityskertoja tälle kierrolle saatiin yksi, mutta tottakai sitä toivoisi ettei monena kiertona tarttis nyt ihan kauhean montaa kertaa koittaa :) Eikä tuo utelu mitään haittaa, siihen kyllä kirjoittaessa varauduttiin, että jostain suunnasta joku jotain kysyy :D
EllaMi: Joo siis mahdollisimman nopeestihan siinä on toimittava koska kuitenkin se töhnä viilenee melko nopeasti ja sitä myöten myöskin siittiöt kuolee. Mutta toivotaan että onnistuis vaikkei nyt mitään erityisen lämpimiä mukeja löydy, saa sitten luovuttaja lämmitellä ihan itte pienissä kätösissään :D
-minttu-: Joo ihan omituista touhuahan tää on :D No heteroparit hyvinkin usein tuntuu koittavan luonnollisesti (toinen osapuoli meistä edellisessä suhteessa tosiaan luonnollisesti yrittänyt, ilmeisesti myös yksi km takana eikä tullut mieleenkään koti-inssi). Nyt ei kyllä mitenkään päin tule mieleen että ois kenenkään kuullut kauheammin koti-inssiä harrastavan mutta parempihan tuo ilmeisesti kuitenkin on koska ruiskulla saa sperman hitaammin ja lähemmäs kohdunsuuta ja oikeaa paikkaa jos ei muuten onnaa :)
WishfulRider: Juu kyllähän tuo laki lapsiasioissa on hyvinkin epäreilu nais- ja miespareja kohtaan, suuri osa heistä jopa ansaitsisi lapsen toisin kuin osa heteropareista (yleistän ainoastaan siksi, että se tuntuu liian yleiseltä eikä meistä kumpikaan nyt ole mistään hyvistä oloista kotoisin :D).
Edellinen suhde puolisolla kestänyt noin 1½v, ensimmäiset 5kk yritystä eikä onnannut ja sen jälkeen ajatusmaailma oli "lapsi tulee jos on tullakseen". reilun vuoden yhdessäolon jälkeen ilmeisesti km (kuukautiset jäi välistä, seuraavat oli myöhässä ja todella kivuliaat).
Kyyyl meidät saa listaan lisätä, ollos hjuva vain :D
Tuotanoin, mitenköhän me tähän asetelmaan päädyttiin että kumpi kantaa... Jos terveydellisistä syistä aloitetaan, niin toinen meistä on "huomattavasti" pienempi ja raskautuminen on ilmeisesti myöskin mahdollisempaa. Puoliso ei pitkään tahtonut lasta laisinkaan menneisyytensä vuoksi, mutta hiljaisen puolen vuoden jälkeen hän yhtenä iltana totesi "Mitäpä jos minä kantaisin sen meidän lapsen??" No tottakai siinä sitten vähän kyllä hymy herähti ja miksi odottamaan kun toinen kerta on itsensä asiaan valmistellut ja on 100varma jaksamisestaan :)
Kannattaa teidänkin koittaa tuota koti-inssiä mikäli on ongelmia raskautumisessa jos siitä olis jotain apua. Ei muuta kun mies pois hommista ja ruisku tilalle :D ;)- vielä kerran äidiksi
hei pitkästä aikaa meillä alkaa aikamoinen pakkaaminen meillä tulee muutto pohjois suomeen saatiin pitkän odotuksen jälkeen sieltä mieluinen asunto ja nyt pitäisi pika vauhtia saada asiat järjestyyn mm raha asiat ja muuto auto ja semmoiset ja pakata kaikki tavarat ja olla pahella 7,11,2011 eli töitä riittää :) ja tätiä tässä odotellaan :) terve tuloa uusille :) jaksuja kaikille :)
- vielä kerran äidiksi
siis olla paikkalla 7,11,2011 pohjoisummessa :)keski lapissa :)
- -minttu-
Täältä pieni pikapäivitys. Nyt kuumetta 38, sattuu h*lvetisti joka paikkaan, särkylääkkeet ei auta. Ajoin töihin 35 (yhteen suuntaan) ihan vaan todetakseni ettei jalat kanna ja tulin kotiin. Ihan kamala olo:/ Veikkaa et tää on influenssa, mulla oli samanmoinen viime keväänä. Huomenna aamulla varailemaan aikaa työterveyteen, vaikka eihän tälle mitään voi jos virus on.. Onko kellään tietoa, että meneekö tässä nyt tämän kierron kaikki raskautumismahdollisuudet? Luulen että oviksesta on aikaa 6 päivää. Tää tauti tappaa varmaan kaiken mun kehossa:/ Koitan kirjotella enempi kun jaksan, mutta aattelin ilmottautua tänne kun ei tiedä miten pitkäks aikaa joudun sängyn pohjalle makoilemaan..:( Älkää kukaan saako tätä tautia, ihan hirveetä on:/
- EllaMi
-minttu-: Joo, eli periaatteessa ollaan nyt pupuiltu sillee 2-3 päivän välein, mut nyt on kyllä ollut useamman päivän taukoa. Sen takia just ajattelin ens kierrolla oikein kunnolla metsästää sitä ovista, koska rehellisesti sanoen en jaksa harrastaa seksiä niin usein :D Mekin ollaan oltu yhdessä jo sen verran aikaa, että ennen yritystä ne kerrat oli mukavasti sen 1-2 kertaa viikossa, eikä aina sitäkään, joten nyt ei kunto kestä tällaista tahtia :P Eikä vissiin miehelläkään, sillä sekin raukka oli aluks innoissaan mun aktiivisuudesta, mut nyt näyttää suoraan sanoen voipuneelta, kun menen sille heruttelemaan :D
Mut voi sua, kun olet noin kipeytynyt :( En oo ainakaan kuullut, että tollainen sairastuminen heikentäis raskautumisen mahdollisuuksia. Tai jos olisit nyt raskaana, niin se vauvahan olis vasta aivan solutasolla, eikä sillee kunnolla yhteydessä vielä sun verenkiertoon.. Mut pikaista paranemista sulle! Ai nii, mulle ei tullut hilsettä, mut iho meni kyllä ihan kaameaan kuntoon pillereiden lopettamisen jälkeen. Kaikenlaista ikävää sitä hormonien heilahtelu osaakin aiheuttaa :/
babyfever1: En oo siis käyttänyt digitaalisia testejä sen takia, kun ne maksaa niin pirusti, mut se Clearbluen ovistesti muuten kiinnostaisi. Se kun vaikutti suhteellisen selkeältä.
WF: Joo, harmittaa kyllä, kun ei tasaannu tää kierto. Ens kierrossa menen kyllä gynelle vaatimaan vastauksia tähän tilanteeseen :D Muutenkin sen verran aikaa viime käynnistä, että hyvä ois mennä. Ja joo, mustakin noita liuskoja pitäis saada ostaa erikseen, kun onhan se jo ihan ekologisestikin ajatellen hölmöä, et joutuu ostamaan koko masiinan aina uudelleen.
Hmm, tohon imettämiseen julkisesti, niin itse en sitä näe mitenkään pahana. Tai jotenkin mua enemmän harmittaa se, kun nykyään kaikki on jotenkin niin steriiliä, että kaikki tollainen luonnollinen pitäisi toimittaa visusti sisätiloissa. Tai onhan se vähän hassua, että muuten lähestulkoon paljaita rintoja näkee kaikissa kadunvarsimainoksissakin, mutta sitten kun ne pääsevät toteuttamaan sitä oikeaa tarkoitustaan, niin se pitäis sitten tapahtua salassa. Mut en kyllä sitten tiedä, että kehtaisinko ite imettää julkisesti. Voi olla että en. Tosi vaikeeta sanoa, ennen kuin on siinä tilanteessa. Ainakin varmaan yrittäisin etsiä jonkun syrjäisemmän paikan – sen verran häveliäs ihminen oon muutenkin :)
Mites muuten, taas yleinen kysymys, eli onko teillä tuntemuksia sillä puolella munasarjoja, millä missäkin kierrossa ovuloitte? (Tai epäilette ovuloivanne) Mulla on nimittäin ollut nyt noin 2 vkoa sellaista hyvin lievää menkkamaista oirehdintaa vasemmalla puolella alavatsaa. Voi olla, etten sellaista tuntisikaan, ellen nyt niin kovasti seurailisi oloani. Pitääkin seurata, onko ens kierrossa tällaista oloa oikealla puolella. - vehka88
-minttu-&WF, kyllä mä kovasti yritän välillä rentoutuakin, mutta minkäs sitä asialle voi, jos vaan on niin paljon kaikkea hoidettavaa hommaa, että joudun joka maanantai tekemään itselleni listan asioista, jotka pitää viikon aikana hoitaa (ja lista tietysti täydentyy koko viikon sitä mukaa, kun muistan lisää asioita) ja tähän päälle kaikki luennot, gradu, harrastukset, koira, mies yms. yms. Mutta kuitenkin mä luulen, että oon enemmän kiireessä viihtyvä ihminen. En tiedä sitten, onko tää hyväks mulle tai tulisko tärppi/"vahinko" helpommin, jos vähän rauhottuis välillä.
Mun mielestä imettäminen julkisella paikalla on ihan ok. Itse en välttämättä sitä tekisi, ainakin jos ajattelen asiaa nyt. Tiedä sitten, miten teen, kun asia on oikeasti ajankohtainen. Kantoliinoistakin tykkään. Sellaisen varmasti haluaisin sitten joskus. Ainoastaan, jos selkävaivoja tulisi raskauden aikana paljon, voisin harkita kantoliinan unohtamista.
Pillereiden jälkeen oon ollut huomaavanani ihan pientä määrää hilsettä. Toki mulla on kuiva iho, joten saattaa johtua siitäkin, mutta saattaa myöskin johtua pillereiden lopettamisesta. - qmeilia
Hei kaikki pitkästä aikaa :)
ollu vähä duunis kiireitä eikä siks oo tänne ehtiny :S
tässä sitä odotellaan et pääsis testailee :)
ei minkäänlaisia oireita oikee ollu, paitsi vessassa ravaaminen mut se varmaan johtuupi kahvin juonnista, ja sitäpaitsi tuskin edes vielä oireilis ku oviksesta on nyt kulunu ehkä n 4-5pv.
ei voi muuta sanoa ku odottavan aika on helvetin pitkä.
just näin yhtä kaveria jolle syntyy pieni tyttö tammikuussa, käytiin ostelee vauva kamaa. yht äkkiä se kaappas mun käden ja paino mahalleen, neiti vähä potki ja mulla tuli onnen kyyneleet :)) ai että...
eikai se auta ku odotella.. peukkuja kaikki. - -minttu-
Enhän mä malta pysyä poissa täältä vaikka kuinka kipee olisin:) Kävin lääkärissä mut ei siitä paljon hyötyä ollu. Joku virus tää on nii siihe ei lääkkeet auta. Kaiken lisäks mulla on vapaata töistä ke-pe muutenkin, eli saikustakaa ei ollu mitää hyötyä ku sain sitä just samoille päiville:( Kuume on onneks vähän laskenu kun syö särkylääkettä.
EllaMi, mä kysyin lääkäriltä tästä vaikutuksesta raskautumiseen ja kuten sanoit niin ei oo mitään vaikutusta:) Onneks! Ja toi kuulostaa tutulta, meillä vähän sama et ei edes jaksa pupuilla joka päivä eikä aina edes joka toinen päivä, mieskin sanoo välillä et "ihan oikeesti, mä en jaksa enää" :DD Mut hyvällä tuurilla teilläkin on voinu tärpätä/tärppää vaikka siitä oviksen ajankohdasta ei ihan tarkkaa selvyyttä oliskaan:) Mä en oo kyl huomannu mitään erityisiä tuntemuksia kummallakaa puolella ovulaation aikana.. Pitäiskö kaikkien naisten tunteee se jotenki?
qmeilia, toivottavasti kiireet vähän helpottaa ja tsemppiä odotukseen!:) WF: kiitos, yritetään jaksaa ja pitäs kyl joo hemmotella itteäni joskus, mut ku ei raaski...aaahhh..joku kasvohoito..tms..
Ja EllaMi: miekii oon miettiny niitä clearbluen ovistestejä, mut eiks ne oo ihan äly kalliita?? tasoo se viikon satsi jotaa 30-40€...vai muistanko ihan väärin?! :) Ja oon yrittänyt nyt metsästää sitä ovulaatiota ja kuunnella kehoa, et jos sen vaikka pystyiskin tunnistamaan jotenkin, mut kun ei vielä ovista, ni ei tuntemuksiakaan :D mut ilmottelen sit jos jotaa jännää tapahtuu ;D
- -minttu-
-minttu- kp 24/30-34 yk3, 20v
mimmmin:: kp 17/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 23/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 9/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 12/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 14/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 26/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 8/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp27/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 19/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp8/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp16/25-30 yk?, 22v
Hmm, tuli mieleen että tänään iltapäivällä eli dpo7 (todennäköisesti) tuntui tosi kova vihlaisu tuolla alavatsassa. Tuollanenhan saattaa olla kiinnittymiskipuja, MUTTA en nyt odottele liikoja, kun mulla noita vihlontoja saattaa tuntua vähän missä vaiheessa kieroa vaan.. Huih, nyt pitää vaan malttaa odotella:l Ja qmeilia: onnea plussan odotukseen, mie niin pidän peukkuja!!! ja voin kyllä kuvitella et odottavan aika on piiiiiiitkä :D on tullut huomattua se tässä yritys touhuissa; täähän on yhtä saamarin odotusta ja jännitystä..ensin jännätää menkkoja, sit ovulaatioo ja sit viel raskautta ja sit jos tulee nega, ni sit kaikki romuttuu ja koko jännitysnäytelmä alkaa alusta!! JIPII, mihin sitä no ryhtynyt :DD
NII ja tietenkin -minttu-, sinulle myös tupla peukut plussan metsästykseen!!! ;P toivotaan niiiiin parasta!!!!!
- -minttu-
Oivoi, nyt on ihan ihmeellistä tää elämä taas. Mä oon huomannu et oviksen jälkeinen kuiva kausi ei kyllä oo alkanu. Jostain luin että jos on tärpännyt niin kuiva kausi ei ehkä alakkaan vaan saattaa jatkua? Turhaahan näitä on spekuloida mut kun ei tiedä mikä johtuu mistäkin. Nyt kun on tää tautikin päällä. Kaiken lisäks mulla on maha sekasi ja vähän väliä huono olo. Kun ei tiedä johtuuko kaikki tästä viruksesta, myös mahavaivat ja huono olo, vai onko mulla lisäks myös mahatauti vai onko nyt joku muu kyseessä. Kuumettakaan ei enää oo, pää vaan kipeä. Miks tää on näin vaikeeta!?:( Tänä aamuna on alamahaa nipistelly melkein koko ajan. Ihan oikeesti mulla loppuu kärisvällisyys kun ei näistä oireista ota mitään selvää!:D Mitäs teille muille kuuluu? ssandy- ja sandepöö, onko uusi kierto alkanu jo tai plussa napsahtanut? Vai tuleeko pidempi kierto kun aiemmat? mimamau ja m-a-m-m-a, joko ovis kolkuttelee ovella?
-minttu- kp 25/30-34 yk3, 20v
mimmmin:: kp 18/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 24/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 10/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 13/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 15/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 27/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 9/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp28/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 20/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp9/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp17/25-30 yk?, 22v - -minttu-
http://www.iltalehti.fi/terveys/2011101214558042_tr.shtml Nyt bongasin tällasen linkin:D Kuulema D-vitamiini on tarpeellista, kun aiemmin laitoin sen toisen linkin. Ota näistäkää nyt selvää sitten. Mulla on nyt aikaa dataa ku oon saikulla :D
Voi -minttu- ihmeellisiä ovat sinun oireet :( toivotaan parasta ja pelätään pahinta!! Mikä päivä ajattelit tehdä raskaustestin? :P Nii tuossa sinun linkissä ylistetään tuota D-vitamiinia, ja eihän siinä edellisessäkään taidettu siitä pahaa sanoa..ainoastaan et ei merkitystä kuolleisuuteen! Itsekkin kyl olen käyttänyt nyt alkuvuodesta saakka D-vitamiinia ja omegaa...vähän kyllä nyt alkaa tuo foolihappo arveluttaa, jos se hitto voi kerta lisätä kuolleisuutta :( ei kiva yhtään!!
Uusi keskustelu aloitettu tänne: http://keskustelu.suomi24.fi/node/10180445
- WishfulRider
leidit: mitkäs on sun kiertopäivät, yrityskerrat ja ikä? :)
Miten tuo sitten käytännössä toimii tuo salainen luovuttaja homma? Onko se niin että maksatte luovuttajalle, ja luovuttaja on kaverinne? Entä jos mies haluaa lapsen elämään myöhemmin? Entä jos lapsi kysyy isästään? Ootteko miettineet että mitä meinaatte tehdä? :) Ihan mielenkintoista kyllä. No uskon kuitenkin ettei meillä tuo koti inssi oikeen tuu toimimaan. :) Mutta toivottavasti teillä toimisi! :)
vielä kerran äidiksi: Onnea muuttoon, ja kiertoon muutenkin, toivotaan nyt että kun tänne palailet, niin jotain olisi mahdollisesti jo masussa ^^ Saanko udella millainen asunto olisi kyseessä? Itse kun olen näin turusta niin anteeksi tuleva karkea kielenkäyttöni :D mutta miten helvetissä siellä lapissa voi oikeen asua :D siis hyvä kun mä pärjään tän parin asteen laskemisen kanssa täällä turussa, tää vois kelvata mulle talvena. kotona sellanen 26 astetta lämmintä :D
minttu: kovin paljon paranemisia vaan, mäkin taidan hypätä sun kanssa samaan kelkkaan, eli täällä kans kipeinä ollaan, ja pahemmaksi näyttäisi koko ajan vaan emenevän. Mulle sanottiin tuolta terveyskeskuksesta, et raskautumisen mahdollisuudet kipeenä on epätodennäköisemmät? No ehkö täällä on ihan hyvä käydäkkin kipeenä. :P meinasin et kerkee sit olee jutuissa enemmän mukana ja vähemmän sit ehkä kun työt alkaa taas. :P Toivottavasti sä nyt pian paranisit. :)
Toi spekulointi vaihe on kaikkein ärsyttävin, koska sen jälkeen kun täti tulee, niin huomaa kuinka hyvin oma pää osaa kaikkea keksiä.. :) TOIVOTTAVASTI SULLA NYT OLISI TÄLLÄ KERTAA TÄRPÄNNYT - -minttu-
Nyt oon kaiken lisäks ihan sekasi tästä eilisestä lääkärikäynnistä:s Mulla on ollu heinäkuusta asti lähes koko ajan nenä tukossa. Sain sit lähetteen allergiatesteihin ja johonki nenäonteloiden röntgeniin. Koitin työterveydestä varata sitä allergiatesti aikaa nii ne yhdisti mut toiseen paikkaan ja nyt ne on sit siel toises paikkas huomenna ne testit vaik ne ois pitäny tehä työterveydessä. Tajusin sen vasta ku olin lopettanu puhelun.. No ei kai sillä väliä oo kun työterveys ei niit allergiatestejä maksa kuitenkaa, täytyy maksaa itte, mut miks tästäki on tehty nii vaikeeta.
babyfever, jatkoitko sä niitä lääkkeitä tänään? Ootko koittanu soittaa uudestaa lääkärille ja kysellä siitä ovis-asiasta? Mä aattelin nyt että jos vaan malttais ni teen testin vasta kun menkat on myöhässä. JOS on:D Tuleepahan muuta ajateltavaa kun tarvii juosta allergiatesteissä sun muissa. Mä en oo ikinä käyny, tietääks joku onks se kauheeta? Kuulema tökitää käsivartta neuloilla eikä saa raapia vaikka kutittaa:D
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi663286Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903066SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773018- 1372396
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412376Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052211Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li361724Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4011689Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi521688Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "21361