Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

BIOFILMI JA NAC (N-asetyylikysteiini)

"Treatment of chronic fungal and bacterial rhinosinusitis with antifungals and/or antibiotics kills off the planktonic organisms while leaving the biofilm organisms essentially untouched. Thus, chronic flare-ups of the sinusitis recur (Tamashiro et al, 2009; Mowat et al, 2008;Singhal et al, 2010)."

- Jos jotain hoitoa ylipäätään saa. Takapajulassa on vain ilmaan piirretyt sanat: "Ei oo."

"Current efforts are being directed towards the efficacy of various treatments to penetrate and beak down the biofilms. So far, N-acetylcystein has been shown to break down the adhesion properties of biofilms (Pintucci et al 2010)."

- N-acetylcystein, suomeksi N-asetyylikysteiini, NAC.

Lainaukset:

Chronic Sinusitis, Fungi, Bacteria and Biofilms
http://www.drthrasher.org/page198.html

10

610

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Bluebonnet's NAC 500 mg Capsules provide pharmaceutical grade free-form amino acid N-acetyl-L-cysteine in its purest crystalline form. Available in easy-to-swallow vegetable capsules for maximum assimilation and absorption."

      - En sitten parempaakaan keksinyt, mutta kun saan kapsuloita kotiin, tyhjennän sisällön nenähuuhtelupulloon ja alan antaa biofilmille ihan omatekoista kyytiä.

      Sisäisestikin kannattaa varmaan nauttia.

      • En löytänyt Suomesta mitään sopivaa, iHerbistä tuo.


      • Oliivi.
        sanasinko kirjoitti:

        En löytänyt Suomesta mitään sopivaa, iHerbistä tuo.

        Suomesta saa luontaistuotekaupasta NAC:ia (N-asetyylikysteiini)
        Olen nauttinut niitä kuuriluonteisesti.
        NAC auttaa myös maksaa myrkynpoistojärjestelmän toimintaa.


      • Oliivi.
        Oliivi. kirjoitti:

        Suomesta saa luontaistuotekaupasta NAC:ia (N-asetyylikysteiini)
        Olen nauttinut niitä kuuriluonteisesti.
        NAC auttaa myös maksaa myrkynpoistojärjestelmän toimintaa.

        Kerrothan, Sanasinko, sitten, kun olet saanut NAC:n ja käyttänyt sittä tehtyä liuosta poskionteloihisi. Minä olen käyttänyt NAC:ia vain suun kautta. MInullakin poskiontelot reagoivat helposti, ja vaikka varsinaista tulehdusta ei ole, niin ovat usein turvonneen tuntuiset. Luin noita biofilmiasioita, ja ajattelen, että varmaan hyvin yleistä monelle poskiontelokroonikolle. Varmaan minullakin jotain sellaista on.
        Jos saat apua, niin minäkin kokeilen.
        Tein taas vaihteeksi oman nenäsuihkeseoksen, jossa suolaa, ruokasoodaa, vähän tujua Sinus busteria, greipinsiemenutetta ja oliivinlehtiuutetta. Ei hassumpaa.


      • sanasinko
        Oliivi. kirjoitti:

        Kerrothan, Sanasinko, sitten, kun olet saanut NAC:n ja käyttänyt sittä tehtyä liuosta poskionteloihisi. Minä olen käyttänyt NAC:ia vain suun kautta. MInullakin poskiontelot reagoivat helposti, ja vaikka varsinaista tulehdusta ei ole, niin ovat usein turvonneen tuntuiset. Luin noita biofilmiasioita, ja ajattelen, että varmaan hyvin yleistä monelle poskiontelokroonikolle. Varmaan minullakin jotain sellaista on.
        Jos saat apua, niin minäkin kokeilen.
        Tein taas vaihteeksi oman nenäsuihkeseoksen, jossa suolaa, ruokasoodaa, vähän tujua Sinus busteria, greipinsiemenutetta ja oliivinlehtiuutetta. Ei hassumpaa.

        Kiitos viestistäsi, pistän korvan taa kaiken.

        Olen poissa tolaltani siitä, miten meitä kusetetaan. Paljon uutta materiaalia taas.

        Muistakaa puhua homeongelmasta kaikkialla ja kaikille! Annetaan palaa, ei suostuta nujerrettaviksi enää.


      • Oliivi.
        sanasinko kirjoitti:

        Kiitos viestistäsi, pistän korvan taa kaiken.

        Olen poissa tolaltani siitä, miten meitä kusetetaan. Paljon uutta materiaalia taas.

        Muistakaa puhua homeongelmasta kaikkialla ja kaikille! Annetaan palaa, ei suostuta nujerrettaviksi enää.

        Olet oikeassa, puhua täytyy.
        Minäkin olen uskaltautunut vähitellen kertomaan ihmisille, että olen homeelle/ kosteusvauriomikrobeille herkistynyt, ja sen vuoksi olen tuon tuostakin sairauslomalle, kun ei löydy sopivaa paikkaa, vaan sairastun aina uudelleen.

        Ihmiset eivät tahdo ymmärtää, että kun homeherkistynyt joutuu menemään johonkin oireita aiheuttavaan paikkaan, niin ei ne oireet katoa heti paikasta lähdettyä, vaan jatkuvat vielä pitkän aikaa, ja sen jälkeen on taas rajoitettava käyntejä monissa paikoissa. Ja jatkuvasti yritettävä keksiä konsteja, mmillä saisi oireita helpotetuksi ja vastustuskykynsä paremmaksi. Kyllä on minullekin tullut nenähuuhtelukannut, höyryhengitykset, nenäsuihkeet, yrttiteet, sipuli-/ valkosipulikääreet ym. ym....
        Huh huh tätä hommaa.


      • Oliivi. kirjoitti:

        Olet oikeassa, puhua täytyy.
        Minäkin olen uskaltautunut vähitellen kertomaan ihmisille, että olen homeelle/ kosteusvauriomikrobeille herkistynyt, ja sen vuoksi olen tuon tuostakin sairauslomalle, kun ei löydy sopivaa paikkaa, vaan sairastun aina uudelleen.

        Ihmiset eivät tahdo ymmärtää, että kun homeherkistynyt joutuu menemään johonkin oireita aiheuttavaan paikkaan, niin ei ne oireet katoa heti paikasta lähdettyä, vaan jatkuvat vielä pitkän aikaa, ja sen jälkeen on taas rajoitettava käyntejä monissa paikoissa. Ja jatkuvasti yritettävä keksiä konsteja, mmillä saisi oireita helpotetuksi ja vastustuskykynsä paremmaksi. Kyllä on minullekin tullut nenähuuhtelukannut, höyryhengitykset, nenäsuihkeet, yrttiteet, sipuli-/ valkosipulikääreet ym. ym....
        Huh huh tätä hommaa.

        "Olet oikeassa, puhua täytyy."

        - Vaihtamalla ajatuksia kuulee aina jotain, josta voi olla hyötyä. Kummitätini kertoi eilen poliisimiehestä, joka oli tehnyt itselleen hiivatestin ja nauttinut luontaistuotekaupasta jonkun kuurin perään.

        Hiivatesti on hyvin yksinkertainen. Aamusylkeä syljetään vesilasiin, ja jos vesi sakenee ja samenee, hiivaongelmaa on.

        Tein tänä aamuna tuollaisen testin, mutta tein sen vähän väärinpäin. Syljin tyhjään lasiin ja väänsin kraanasta vettä päälle. Arvasin jo etukäteen testini näyttävän positiivista, mutta se olisi pitänyt tehdä toisinpäin: kaataa vesilasiin ensin vettä ja sylkeä vasta siihen.


      • sanasinko kirjoitti:

        "Olet oikeassa, puhua täytyy."

        - Vaihtamalla ajatuksia kuulee aina jotain, josta voi olla hyötyä. Kummitätini kertoi eilen poliisimiehestä, joka oli tehnyt itselleen hiivatestin ja nauttinut luontaistuotekaupasta jonkun kuurin perään.

        Hiivatesti on hyvin yksinkertainen. Aamusylkeä syljetään vesilasiin, ja jos vesi sakenee ja samenee, hiivaongelmaa on.

        Tein tänä aamuna tuollaisen testin, mutta tein sen vähän väärinpäin. Syljin tyhjään lasiin ja väänsin kraanasta vettä päälle. Arvasin jo etukäteen testini näyttävän positiivista, mutta se olisi pitänyt tehdä toisinpäin: kaataa vesilasiin ensin vettä ja sylkeä vasta siihen.

        "Hiivatesti on hyvin yksinkertainen."

        - Tämäkin piti penkoa itse, katso kuva:

        Simple Home Candida Test
        http://www.candidasupport.org/test_saliva.html


      • Oliivi. kirjoitti:

        Kerrothan, Sanasinko, sitten, kun olet saanut NAC:n ja käyttänyt sittä tehtyä liuosta poskionteloihisi. Minä olen käyttänyt NAC:ia vain suun kautta. MInullakin poskiontelot reagoivat helposti, ja vaikka varsinaista tulehdusta ei ole, niin ovat usein turvonneen tuntuiset. Luin noita biofilmiasioita, ja ajattelen, että varmaan hyvin yleistä monelle poskiontelokroonikolle. Varmaan minullakin jotain sellaista on.
        Jos saat apua, niin minäkin kokeilen.
        Tein taas vaihteeksi oman nenäsuihkeseoksen, jossa suolaa, ruokasoodaa, vähän tujua Sinus busteria, greipinsiemenutetta ja oliivinlehtiuutetta. Ei hassumpaa.

        "Kerrothan, Sanasinko, sitten, kun olet saanut NAC:n ja käyttänyt sittä tehtyä liuosta poskionteloihisi. Minä olen käyttänyt NAC:ia vain suun kautta."

        - En ole tehnyt liuosta vielä, vaikka purkki on ollut jo kauan kotona. Hyytynyt kaikkeen. Mutta eilen aloin käyttää sisäisesti tätä nakkia, N-asetyylikysteiiniä siis...

        Source Naturals, N-Acetyl Cysteine, 1000 mg, 120 Tablets
        http://www.iherb.com/Source-Naturals-N-Acetyl-Cysteine-1000-mg-120-Tablets/1328?at=0

        Ks.

        N-asetyylikysteiini: uusia käyttömahdollisuuksia vanhalle aineelle

        http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/etusivu?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo90104&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero


      • Oliivi. kirjoitti:

        Kerrothan, Sanasinko, sitten, kun olet saanut NAC:n ja käyttänyt sittä tehtyä liuosta poskionteloihisi. Minä olen käyttänyt NAC:ia vain suun kautta. MInullakin poskiontelot reagoivat helposti, ja vaikka varsinaista tulehdusta ei ole, niin ovat usein turvonneen tuntuiset. Luin noita biofilmiasioita, ja ajattelen, että varmaan hyvin yleistä monelle poskiontelokroonikolle. Varmaan minullakin jotain sellaista on.
        Jos saat apua, niin minäkin kokeilen.
        Tein taas vaihteeksi oman nenäsuihkeseoksen, jossa suolaa, ruokasoodaa, vähän tujua Sinus busteria, greipinsiemenutetta ja oliivinlehtiuutetta. Ei hassumpaa.

        "Kerrothan, Sanasinko, sitten, kun olet saanut NAC:n ja käyttänyt sittä tehtyä liuosta poskionteloihisi. Minä olen käyttänyt NAC:ia vain suun kautta. MInullakin poskiontelot reagoivat helposti, ja vaikka varsinaista tulehdusta ei ole, niin ovat usein turvonneen tuntuiset. Luin noita biofilmiasioita, ja ajattelen, että varmaan hyvin yleistä monelle poskiontelokroonikolle. Varmaan minullakin jotain sellaista on.
        Jos saat apua, niin minäkin kokeilen."

        - En muistanutkaan, että kyse oli NAC:stä muistini pätkiessä. Pitääpä kokeilla sitäkin. Nyt yöllä kokeilin vasta NAD:tä ilman kauheaa reaktiota:

        http://www.sanasinko.net/viewtopic.php?p=11136#11136


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1387
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe