Olen taas pitkästä aikaa näillä puolueen sivuilla käymässä, ja tympii ihan hirveäästi, kaikki on vihan ja katkeruuden täyttämiä ! Ensimmäistä kertaa seniori puolella ! Luulin että täältä löytyy asiallisia puheita, mutta mitä viellä, samaa soopaa, eri paketissa vain! Tänne puolelle kyllä kuuluisin -51 syntyneenä. Yhteen veto suurimasta osaasta kirjoituksia tuli mieleen, vanhemmat edellä, nuoremmat peräässä! Voitaisinko muuttaa tyylisuuntaa? Sillä on usein paremmat vaikutukset kun katkeruudella. Ei etten minä olisi monesta asiasta huolestunut, mutta vähiten ruotsalaisuudesta. Itsekin ruotsissa kolme vuotta asuuneena 60luvulla, perhe oli suomesta veroja paossa, mutta kun tulimme takaisin suomeen, täällä ne odottivat. Isään firma oli mennyt nurin, kas työntekiöille maksettiin sama palkaa kun omistajalle! VIELLÄKIN NAURATTAA ! Ruotsissa oli hyvää olla, hyvät muistot niistä vuosista jäi. Ei meitä suomalaisia siellä paljon kiusattu, mutta auta armias kun tulimme takaisin suomeen ja olin oppinut riksvenska, ja aloitin 3nen luokan Turussa ! silloin kiusattiin kun puhuin ruotsinmurteella laulaen, sekä suomalaiset ja suomenruotsalaiset osallistuivat siihen. Olen nyt työttömänä, mutta en pääse viellä eläkkeelle tai työttömyys eläkkeelle, tässä vain roikutaan kortistossa liiton rahoilla, kiitos kuulu Lipposen hallitukselle...Mutta ei mitään, nautin kyllä nyt olostani, onneksi meitä on kaksi! Muuten tulopuoli olisi pieni kun kansaneläke tulee vasta 65v. Raskasta työtä 32v tehneenä jalat on vähän huonot, onneksi on myös noita lapsia ja lapsenlapsia piristämässä arkipäivää, voi pikkuisen autella. Hyvää kaunista syyspäivää teille, nyt lähden ulos kävelemään.
Täälläkin vihaa ?
3
<50
Vastaukset
- Käy kattomassa
Käyppäs kurkkaamassa Helsingin Sanomien nettiä. Siellä vasta vihaa löytyy. HSllä on siellä oma nimimerkki Tavallinen maisteri tai välillä Johannes Apostata tai Kohtuutta tai niin edelleen. Sen viha on ylitse muiden. Se haukkuu kaikki venäläisiksi ja muiksi mulkeroiksi, jotka arvostelevat Natoa taikka Niinistöä.
- Näin on marjat
"Suomessa 5 % vähemmistön takia käännetään lähes kaikki ruotsiksi. Se vasta maksaa! " Kuka pystyy sanomaan miksi koko tuo kallis ruljanssi pitää olla kun
sekin pieni suomenruotsalainen vähemmistö osaa Suomea? Verorahoilla hoidettu kaksikielisyys on kamala rasite kansalle, kun silläkin rahalla olisi muutakin käyttöä.
Meillä osa poliitikoista on aivopestyjä ruotsikiihkoisia joille tärkeintä on ruotsalaisten nuolenta ja ja sieltä saatu rahoitus vieraanmaan hyväksi käydystä avunannosta. - Suomi puhuu suomea.
Pirjo Turuust!
Luulin minäkin, että täällä on keskustelua eläkeläisten ja ikäihmisten asioista, mutta ilmeisesti ne henkilöt ovat kaikonneet, jotka niistä ovat kiinnostuneita.
Pakkoruotsi on muodostunut sivun tärkeinmäksi aiheeksi.
Senioripuolueen sivuilla toivoisin, että keskusteltaisiin ja vaihdettaisiin mielipiteitä: - seniorien toimeentulon turvaamisesta
- " terveydenhuollon kehittämisestä
- " yksinäisyyden torjunnan keinoista ym.
Kuka meitä puolustaa jos emme itse ole kiinnostuneita omista asioistamme.
Meidän on puhallettava yhteen hiileen ja lakattava olemasta "rakkikoiria" ei haukkumisella ja mustamaalaamisella mitään voita.
Toivon meiltä kaikilta asennemuutosta.
Hyvää syksyn alkua.
Anja Koivistoinen
senioripuolue ry
puheenjohtaja
www.senioripuolue.fi
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462