MInulla on todettu vähän yli vuosi sitten paranoidinen skitsofrenia.
Nyt en enään oikein kuule ääniä paitsi vähän, mutta en saa kunnolla selvää äänistä minulla on lääkitys päällä. Onko mahdollista että minulla ei ole skitsofreniaa vaan minulla on jokin kirous langettu päälle että ne ''äänet'' joita kuulen on KUITENKIN oikeiden ihmisten ääniä ja nyt nämä ''oikeat'' ihmiset eivät enää jaksa jutella tai puhua minulle, mutta sitten mietin että jos lopetan lääkityksen tulenko kuulemaan ääniä selkeästi ja sitä kautta uudelle osasto jaksolle meno? Tuntuu kuin nämä ''äänet'' olisivat kyllästyneet puhumaan minulle. Olen todella rauhallinen ja herkkä mies. Ja minulla on muutto edessä kohta joten onko nämä äänet sitten sen takia hiljaa koska minä löähden pois niiden luota. Ennen kävi kyllä samanlailla vaihdoin paikkakuntaa ja toiset äänet jäi sille paikkakunnalle mistä lähdin ja uudet tuli uudelle paikkakunnalle.
MITÄ TAPAHTUU??
10
391
Vastaukset
- eiolemahdollista
Ei ole mahdollista. Sairautesi takia kuvittelet sen olevan mahdollista.
- antennikauppias
Skitsofrenia on itseasiassa yhteys henkiolentoihin, enkeleihin ja demoneihin.
Antipsykoottiset lääkkeet toimivat niin että ne salpaavat aivoista sen osan joka yrittää olla yhteydessä tuonpuoleiseen. Vähän sama kuin jos laitat antennin päälle metallihäkkyrän niin eihän siinä enää signaali kulje samalla tavalla. - ymmärrystä vailla
Onko lääkäri menettänyt järkensä??Väkivaltainen poika ollaan lähettämässä kotiin. Lääkäri on hullu.Toimittakaa hänet mielisairaalaan.Täällä on lapsia, jotka yrittävät käydä koulua.Herätkää lääkärit omaan typeryyteenne.
- ymmärrystä vailla
Laittakaa se kuntoutuskotiin.Ei tänne!
- ymmärrytä vailla
Ei kuulemma tarvii mennä pakkohoitoon, jos ei oo tappanu vielä ketään. No miks mut sitten pakkohoidettiin.
- ymmärrystä vailla
Sekalainen vuodatus!
Miten voin auttaa ihmistä, jota rakastan? Hän on minun veljeni.Mitä voisin tehdä,että hänen elämänsä muuttuisi paremmaksi?Miksi elämä on näin epäoikeudemukaista?Olisinko muka voinut tehdä jotakin?Kuka huolehtisi veljestäni? - rauha.honkanen
Äänet, joita kuulet, tuottaa häiriintyneesti toimiva kuulokeskus aivoissasi, joka johtuu siitä, että aivosi tuottaa liikaa dopamiinia. Voit wikipediasta lukea dopamiineista ja liikatuotannon ollessa kyseessä antipsykooteista, joilla hoidetaan tällaista tilaa. Sitä kutsutaan skitsofreniaksi, kun ihminen kuulee ääniä, joita toiset eivät kuule. Henkimaailman juttuja ne eivät ole, luota minuun.
Mutta minusta tuntuu että muutkin ihmiset kuulevat ne äänet jotka minä kuulen...
ja kun olen esim kaupungilla niin otan muiden ihmisten puheet itseeni (EN TARKOITUKSELLA) ja kuvittelen että he puhuvat minusta ja kyllähän ne puheet melkein aina täsmää siihen mitä esim ajattelen ja tunnen sillä hetkellä. Ei ole kiva sairaus tämä skitsofrenia ollenkaan. Voiko joku jolla on oikeasti kunnollinen mielipide asiaan kommentoida tätä viestiä.- jk
vain niin
- nkfjgkfjg
En mä tiedä, miten äänet syntyvät tai mitä ne ovat. On niitä ollut mullakin.
MUTTA ainakin minulla oli asioita, jotka olivat niin mielenkiintoisia, etten niissä tiloissa tai tilanteissa kuullut ääniä. Tällaisia tilanteita voi olla esimerkiksi keskustelu mielenkiintoisen ihmisen kanssa, esitelmän pito isolle joukolle ihmisiä, uudessa kaupungissa ulkomailla kulkeminen, johonkin harrastukseen syventyminen yksin...
Pitäisi vaan sanoa itselleen, että äänet ovat harhaa.
Pitäisi mahdollisimman usein tehdä jotain, mitä tehdessä ei kuule ääniä, jos mahdollista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä531489- 1231334
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1231218- 1401044
- 101897
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten337831Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82724Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54646Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50643Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602