Miten voi varmistaa että kastettava on uskossa?

toinen Hega

Miten papit pystyvät varmistamaan että kastettava vauva on uskossa?

Raamatusta saatoimme havaita että on luvatonta kastaa niitä jotka eivät ole uskossa: >>Apostolien teot: 8:36 Ja kulkiessaan tietä he tulivat veden ääreen; ja hoviherra sanoi: "Katso, tässä on vettä. Mikä ESTÄÄ kastamasta minua?">>

Oli olemassa asioita jotka olisivat voineet ESTÄÄ kastamisen.

Pakanallinen syntyperä ei kuitenkaan ollut sellainen asia:

>>Apt 10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, JOKA USKOO häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta."
10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, JOTKA PUHEEN KUULIVAT
10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.>>

>>Apt 11:15 Ja kun minä rupesin puhumaan, tuli Pyhä Henki heidän päällensä, niinkuin alussa meidänkin päällemme.
11:16 Silloin minä muistin Herran sanan, jonka hän sanoi: 'Johannes kastoi vedellä, mutta teidät kastetaan Pyhällä Hengellä.'
11:17 Koska siis Jumala antoi yhtäläisen lahjan heille kuin meillekin, kun olimme uskoneet Herraan Jeesukseen Kristukseen, niin mikä olin minä VOIDAKSENI ESTÄÄ Jumalaa?"
11:18 Tämän kuultuansa he rauhoittuivat ja ylistivät Jumalaa sanoen: "Niin on siis Jumala pakanoillekin antanut parannuksen elämäksi."
11:19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
11:20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
11:21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, JOKA USKOI ja KÄÄNTYI Herran puoleen.>>

Vain NE kastettiin jotka uskoivat ja kääntyivät ( = tekivät parannuksen):

>>Apt 2:41 Jotka nyt ottivat hänen sanansa vastaan, NE kastettiin, ja niin heitä lisääntyi sinä päivänä noin kolmetuhatta sielua.>>

>>8:12 Mutta KUN HE NYT USKOIVAT Filippusta, joka julisti evankeliumia Jumalan valtakunnasta ja Jeesuksen Kristuksen nimestä, niin he ottivat kasteen, sekä miehet että naiset. >>

>>18:8 Mutta synagoogan esimies Krispus ja KOKO hänen perhekuntansa USKOIVAT Herraan; ja myöskin monet korinttolaiset, jotka olivat kuulemassa, uskoivat, ja heidät kastettiin.>>

(perhekunta Raamatussa ei tarkoita pelkää perhettä, vaan kaikkia samassa taloudessa asuvia - myös orjia)

0

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
        Maailman menoa
        88
        2108
      2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
        Maailman menoa
        136
        1766
      3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
        Ikävä
        180
        1316
      4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
        Ikävä
        241
        784
      5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
        Ikävä
        67
        732
      6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
        Maailman menoa
        10
        711
      7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
        Ikävä
        59
        708
      8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
        Maailman menoa
        211
        608
      9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
        Ikävä
        49
        566
      10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
        Ikävä
        37
        502
      Aihe