Eli tänne jatkuu taas keskustelut...edellinen taas vähän venähti pitkäksi :)
Nuoria kuumeilijoita/yrittäjiä vol. 6
175
353
Vastaukset
- WishfulRider
leidit: mitkäs on sun kiertopäivät, yrityskerrat ja ikä? :)
Miten tuo sitten käytännössä toimii tuo salainen luovuttaja homma? Onko se niin että maksatte luovuttajalle, ja luovuttaja on kaverinne? Entä jos mies haluaa lapsen elämään myöhemmin? Entä jos lapsi kysyy isästään? Ootteko miettineet että mitä meinaatte tehdä? :) Ihan mielenkintoista kyllä. No uskon kuitenkin ettei meillä tuo koti inssi oikeen tuu toimimaan. :) Mutta toivottavasti teillä toimisi! :)
vielä kerran äidiksi: Onnea muuttoon, ja kiertoon muutenkin, toivotaan nyt että kun tänne palailet, niin jotain olisi mahdollisesti jo masussa ^^ Saanko udella millainen asunto olisi kyseessä? Itse kun olen näin turusta niin anteeksi tuleva karkea kielenkäyttöni :D mutta miten helvetissä siellä lapissa voi oikeen asua :D siis hyvä kun mä pärjään tän parin asteen laskemisen kanssa täällä turussa, tää vois kelvata mulle talvena. kotona sellanen 26 astetta lämmintä :D
minttu: kovin paljon paranemisia vaan, mäkin taidan hypätä sun kanssa samaan kelkkaan, eli täällä kans kipeinä ollaan, ja pahemmaksi näyttäisi koko ajan vaan emenevän. Mulle sanottiin tuolta terveyskeskuksesta, et raskautumisen mahdollisuudet kipeenä on epätodennäköisemmät? No ehkö täällä on ihan hyvä käydäkkin kipeenä. :P meinasin et kerkee sit olee jutuissa enemmän mukana ja vähemmän sit ehkä kun työt alkaa taas. :P Toivottavasti sä nyt pian paranisit. :)
Toi spekulointi vaihe on kaikkein ärsyttävin, koska sen jälkeen kun täti tulee, niin huomaa kuinka hyvin oma pää osaa kaikkea keksiä.. :) TOIVOTTAVASTI SULLA NYT OLISI TÄLLÄ KERTAA TÄRPÄNNYT - WishfulRider
-minttu- kp 25/30-34 yk3, 20v
mimmmin:: kp 18/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 24/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 10/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 13/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 15/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 27/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 9/28 yk 1, 19v
vauvelintuoksua: kp ? yk 2, 21v
ssandy-: kp28/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 20/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp9/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp17/25-30 yk?, 22v - EllaMi
Jee, taas uus ketju! Ollaanpas me ahkeria kirjoittelijoita, hyvä me! :)
babyfever: On ne joo jotain tota hintaluokkaa. Varmaan ihan jees sellaiselle, joka tietää noin suurin piirtein ovulaatioajankohtansa, mut sulla taitaa olla sama tilanne kuin mulla sen suhteen, et ovulaatio saattaa tulla koska vaan tai sit olla tulematta, nii ettei noi 7 mittatikkua, mitä siinä tulee mukana, välttämättä riitä.
-minttu-: Onneks kuitenkin kuume laski. Toi on just niin ärsyttävää, kun noista oireista ei tiedä sitten yhtään. Onkohan sitten seuraavan lapsen kohdalla helpompaa, kun jo tietää, miltä se raskaus tuntuu. Tai sit siinä on kuitenkin taas ihan erilaiset oireet…
WF: Mäki toivoisin, etten olis ikinä edes aloittanut pillereitä. Mut ei mua kyl kukaan silloin varoittanut, et niiden lopettaminen vois olla niin hankalaa, tai siis kaikki ne kehon sekoilut sen jälkeen. Saisivat vihdoin keksiä miehille ehkäisypillerin, kun me naiset ollaan muutenkin ainaisessa hormonimyrskyssä, niin täytyykö sitä sitten ylimääräisillä hormoneille vielä sekoittaa.
Mä oon kyllä tota lapsettomuutta miettinyt, kun eihän siitä ole mitään takeita, että voisin lapsia saada. Ennen luulin, että se, että tulee menkat, riittää, mut eihän se niin mene :/ Jotenkin musta tuntuu, etten olis vielä valmis hoitoihin, jos lapsia ei alkais kuulua. Mut jossain vaiheessa haluaisin lapsen joka tapauksessa, oli se sitten hoidoilla, adoptoiden tai vaikka sijoituslapsen haluaisin, jos en omaa saisi.
Mut tosi kiva, et hengailet täällä, ja toivottavasti jaksat myös edelleen käydä täällä kirjoittelemassa, vaikkei oliskaan niin aktiivista se yrittäminen! Sun juttuja on aina niin kiva lukea :)
Äh, mua ärsyttää kanssa tää venaaminen! Nyt kp27, mut kun kierto saattaa hyvin kestää sen 40pvää, nii turhauttaa! Muuten yks juttu lisää, mikä ärsyttää siinä, kun ei tiedä, koska menkat suvaitsee alkaa, on se, että mullakin alkaa ens viikolla taas sairaalaharjoittelu, nii se onkin sitten tosi kivaa, jos menkat alkaa mun tietämättä, ja mulla on ne valkoiset sairaalahousut jalassa! Yhdessä harjoittelussa kävi just niin, mut onneks olin vessassa just silloin, kun vuoto alkoi… - ssandy-
kp 2/26-28 yk0
eli menkathan ne sieltä eilen alkoivat. :/ mutta positiivista on se että kierto on kohdillaan! paremmin ku pillereillä.:)
Nyt meen tekee miehelle sen lemppariruokaa (nakkikastiketta ja perunamuusia, yök) ja sitten keskustellaan että koskas se yritys alkaa. ;)
Tsemppiä ja plussia kaikille! - -minttu-
Onnistun sitten aina kirjottelee tekstini niin et samaan aikaa on tullu muita tekstejä enkä huomaa niitä sit ollenkaa:D Niinku nyt, oon odotellu tässä pari tuntia et eikö kukaa kirjota mut olitteki taas siirtyny tänne uuteen:D
WF, aika hassuu, mulle tosiaa lääkäri sano et ei oo mitään vaikutusta raskautumiseen jos on kuumeessa/muuten kipeenä:o Ja mites te nyt meinaatte jatkaa, jos yritystä ei enää oo etkä hoitoihinkaan halua? Aiotteko odottaa niin pitkään et ikää on se 25 ja adoptoitte?:o Aika hurjaa. Ja se maca on kyl nii pahaa et ei mee alas mitenkää. Päätin et vitamiinit riittää, ei mun oo pakko sitä syödä jos ei haluu:D Ja tosiaa mäki toivon et ois tärpänny. Tänään joka kerta ku oon syöny jotai ni mahaan alkaa koskee ja tulee huono olo. Mulla ei oikeestaa ikinä oo ollu oksennustautia, kunnollista ainakaa et ehkä vähä maha sekasi, mut ei muuta. Vaikee uskoo et ois nyttenkään. Mutta mutta mutta katsellaan miten käy:)
EllaMi, toivottavasti ei käy niin et menkat alkaa just työharjottelun aikana:/ Kumpa sullaki toi kierto vähän tasottus, kauhee odotella 40 päivää seuraavia menkkoja:l
ssandy- korjaankin sun päivät sit heti listaan. Pahoittelut siis menkoista:(
Mä oon kans miettiny tota lapsettomuusasiaa. Aika usein itseasiassa pyörii mielessä. Vaikka ei viel olla pitkään yritetty, niin välillä on sellanen olo et mitä jos sitä vauvaa ei tulekaan, kun ei heti oo tärpännyt. En tiiä mitä tehtäs jos selviäis et lasta et luomusti tule. Jos asia ois helposti "korjattavissa", tai että vika ei olisi iso niin varmasti otettaisiin apu vastaan ja jatkettaisiin yrittämistä. Mutta en kyllä tiedä miten pitkälle olisin valmis menemään. Esimerkiks alkioiden istutus (vai miksi sitä nyt kutsutaan) kuulostaa jo aika rankalta ja pitkältä prosessilta..
ssandy-: kp2/26-28 yk0, 19v
m-a-m-m-a: kp17/25-30 yk?, 22v WishfulRider: 28/35 1yk ja 23/24v :)
Siis silleen salainen, että ei sitä tänne sanota :) Mutta tunnetaan/tiedään henkilö ja hänen kanssaan sovittu asioista. Mies saa olla lapsen elämässä ihan ilomielin :) Ja katsotaan sitten tulevaisuudessa miten menee! :)- WishfulRider
ellami: No oon tavallaan miettiny et jos miehillä olis sellaset pillerit käytössä niin ei tulis mitää parisuhteesta. :D ite miettinyt monesti et voi tota miestä mitä kaikkea joutuu kestämään. Niin mielettömästi kyl tota äijääni rakastan kun jaksaa aina olla niin tukevainen jokaisessa asiassa! :) Joo, täällä on aivan ihania naisia! tuntuu kuin olisin tuntenut teidät pidempäänkin. Saa turvallisen olon. Ja katsotaan nyt. Miehen patistin soittamaan sen tuloksista . eli huomenna selviää millastas miehen sperma on. :) hihihi. ajattele toi oottaminen niin et nyt kumminkin sulle tärppää! ja ajattele kuinka ihanaa se olisi! :)heheh. en oo aikasemmin ajatellukkaa tota et valkoset housut kun on sairaalassa ja menkat alkais. mulla kun on niin sottasta touhuu no menkat. Omistetaan mustat lakanat koska kaikki valkoset menee aina ihan piloille kun mulla menee menkkojen aikana aina yli! :D
minttu: Niin siis huomenna saadaan tietää miehen spermakokeen tulokset. et mietin huomenna enemmän asiaa. kyllä me nyt ainakin käydään katsomassa missä vika, mut tää ei tosiaankaan oo sellasta hommaa et hermojen menettäminen kannattais, tää homma vaan on mielettömän hidasta..no me ollaan tohon alkion istutukseen menossa. kulkee nimellä IVF hoito.. siihen siis imetään munasarjasta munarakkuloita ja sit istutetaan kohtuun 1 - 2 alkiota. tosi rankka hoito. mitä oon luenu juttuja.
tällänen ällö juttu.. eli kun ootte pupuilleet, niin kaikki tietää että sperma on kiinteää, ja kun mies laukee sisälle ja makoilette vaikka sängyllä, ja sitten kun siirrytte vessaan tai suihkuun niin tuleeko kellään tuo tavara ikään kuin vetenä pois? eli ihan kuin kaikki siittiöt olisi siitä hävinnyt? itse huomannut tuon tapahtumista. kerrassaan hyvin omituista.. :o - Sandepöö
WF: Mä tykkäsin olla postilla, kun onhan se postinjakajan työ niin paljon muutakin, kuin pelkkää jakelua, siihen lajitteluun uppoaa eniten aikaa, siin menee aika iha huomaamatta :P
Mä oon vähän tuota kelaillu, että mitäs jos ei lasta saiskaan, ei kai siinä oli mitään ihmeellistä, sitä pitää löytää elämäänsä ne omat tärkeät asiansa sitten :) - WishfulRider
sandepöö: Kiva et oot löytänyt mukavan työpaikan! :) Teetkö paljonkin töitä siellä? Et sä oo miettinyt että adoptoisit sitten? :)
- -minttu-
WF, tohon spermakysymykseen. Kiinteää? Ei se nyt mun mielestä kauheen kiinteää oo, tai mihin sä vertaisit sitä? Jugurtti tms? :D Mut siis ulostullessa oon huomannu et aika vetistä on, valahtaa kyllä nopeesti housuihin jos on sellaset kerinny ennen vessaan/suihkuun menoa vetää jalkaansa. Mun täytyy myöntää että meillä on aina pupuillessa pyyhe lakanan suojana. AINA. En tykkää et lakanat on täynnä kuivettuneita läiskiä. Ja hei toivottavasti jotain selviäis nyt miehen kokeista, tai muuten selviäis missä vika niin saa sitä mietittyä että miten jatkaa:)
Mua ihmetyttää nyt tosissaan, kun mua sattuu mahaan koko ajan ja on huono olo:/ Menis nyt aika nopsaan ni näkis tuleeko ne menkat vai ei... - WishfulRider
minttu: Niin siis jos mies laukee käteen, mahalleen tai mihin tahansa, niin on se silleen kiinteeetä, ey näkyy ettei se mitään vettä oo, sellasta limasta, saattaa olla hieman sitkeää. Ei mitään jugurttia. :D hajosin aika huolella :DD Toi pyyhe on aika kätevää. :p meillä enemmänkin niin spontaania touhuilua et mä kylmetyn niin helposti kikkailemisista.. :) Mulla oli tollasta mahaan sattumista sillon kun viimeks olin tosi kipeenä ja selitinkin sitä just et aina kun söi niin mahaan sattui sellasella hassulla tavalla. :( Mutta toivottavasti toi nyt sulla vaan olis oireilua jostain hyvästä. ;)
Mitäs mieltä ootte muuten menkkojen aikana pupuilemista?
Itse ainakin olen silloin sanattoman horny tuulella. :D ja vaikka sottuista onkin, niin mietin sen näin päin, että parisuhteessa kun tottuu erinlaisiin asioihin niin mikäs siinä. :p - WishfulRider
ssandy-: kp2/26-28 yk0, 19v
m-a-m-m-a: kp17/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 28/35 1yk, 23/24v - qmeilia
babyfever1
jooo, mutta ktllä kai se sieltä tulee ku on tullakseen. toi on iha totta, nega se aina posahtaa ruutuun ku jännityksel odottaa plussaa, sit tulee itku ja päivä meni vituiks -.-''
Onko kellää sellasta tuttua/kaveria kun "olen parempi kun sinä" ?!
mun työ kaveri! ai helvetti ku menee hermot!
kerroin sille kesällä et yritetää vauvelia. ni ei menny ku viikko ni se oli jättäny pillerit pois, ja sit meniki 4vk ni se yhtäkkiä oliki jo raskaana!!!!! ??
nyt se aina duunis: "ai vitsi ku on nälkä, ai että ku pitää kahta ruokkia hehe" tai " ei oikee osata päättää millaset vaunut halutaan ku ollaan miehen kaa niin eri mieltä niistä, ihanaa ku toukokuussa on vauva sylissä" , " olin tänää neuvolassa ja pitäs ultra varata" PÄLÄPÄLÄ.......!!!
MUA ÄRYTTTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ.
yrittääkö se pahottaa mun mielen vai vittuilla ?!! -.-' - WishfulRider
qmeilia: Harmi että sulle sattunut tuollainen tapaus kohdalle. Koita kääntää ajatus positiiviseksi, en nyt tiedä kannattaisiko näin sanoa, mutta minä varmaan sanoisin, että no 12 viikolla kaikki vasta varmaa, ja vielä kun sulla ei sitä oo täynnä, niin en menisi niin hehkuttamaan. Mutta koitetaan kuitenkin ymmärtää häntäkin tilanteessa, meinaten että hänellä varmaan hirveän vähän tukijoukkoja tai ihmisiä kenen kanssa jutella asiasta. :) Loppujen lopuksi raskaus on hirveän iloinen asia, vaikka se nyt hänelle sattui aikaisemmin kuin sinulle, on hänellä tuossa voinut hyvätkin asiat olla mielessä, esim. jos sattuisitte raskaaksi samoihin aikoihin niin voisitte jakaa vauvaajatuksia ja vauva ajan keskenään. Plus hänelle tuo kaikki varmasti uutta, joten koita jaksaa ja tukea. :) Näitä ihmisiä löytyy paljon tästä mailmasta. Ja kannattaa vain varoa ettei itse muutu sellaiseksi. :)
- mimamau
Hei, apua täällä on uusi ketjukin ja mä oon ihan pihalla!
qmeilia - mä tiedän tasan tarkkaan ton ihmistyypin. Koitan pitää heidänlaisensa ihmiset kaukana....taitaisko se vähän aavistaa että sulle tulee paha mieli ;/ mutta sen puolustukseksi sanon että ei se varmaan sulle kettuilun takia lasta hanki, se on kuitenkin sen verran iso juttu ;) harmi vaan että täytyy tolleen hieroa naamaan.
Onpas teillä antavat keskustelut sperman koostumuksista täällä :D luin näitä aamupalaa syödessäni ja vähän nyrpistelin nenää...
Sandepöö, mulla on tohon lapsettomuusjuttuun jotenkin ihan eri fiilis...miten sä pystyisit hyväksymään sen noin helposti? Mä ainakin haraisin vastaan, vaipuisin epätoivoon ja varmaan masentuisin pahasti. Se on kuitenkin mulle isoin haave kaikista: olla äiti. Mitäköhän muuta mä keksisin tilalle? Lemmikkejä hankkisin varmaan. En oo kuitenkaan kova matkustelemaan enkä mitään :/ no, onneksi sitä ei nyt tarvii vielä ajatella, katotaan nyt kuinka kauan kestää mahdollinen plussa saada.
Ja sinä WF pysyt nyt täällä hengailemassa, ei se oo sama jos sä häviät näiltä palstoilta! Me tarvitaan sun gallupkysymyksiä ja uusia kiinnostavia puheenaiheita (sperman koostumus) :D jos sä meet niin me muut naiset jauhetaan täällä kohta vaan omia oviksia. - WishfulRider
mimamau: tätä mun asemaa m täällä vähän naurankin, mutta toi sperma analyysi kysymys oli ihan loistava. Ootko itse miettinyt? ja niin p'on apetit vaan. :p Kyllä täällä päässä kun toi lapsettomuus asia on ajankohtanen, niin kyllä mä meinasin et kaikki hoitokeinot me läpi kumminkin mennään. ja adoptio sitten jos ei muuta. :) ja onhan sitten ehkä suomeen tulossa sijais-synnyttäjien mahdollisuuskin. :)
mihis täältä on muutamat kadonneet taas, sirenaa en oo vähään aikaan nähnyt, vauvelintuoksua jne? :)
Tässä lisää kysymyksiä. Kaikki kun on mahdollista ja mitä vaan voi sattua, toivottavasti ei meidän kohdalle. Eli mitä meinaatte jos tulee keskenmeno ja lapsi täytyy sisältä kaivaa, mahdollisesti sen siis voi sitten jo haudatakkin. Miten mahtaisitte ottaa asian?
toinen iloisempi kysymys. Jos saisitte tietää että ootte raskaana, mitä tekisitte? :) - WishfulRider
ja minttu missä sä oot?! mä täällä kyylään koko ajan et koska ajattelit sieltä päästä kirjotella jotain. Saisin seuraa ja ajan jotenkin kulumaan täältä sängyn pohjalta!! :p
- WishfulRider
huoh. Sori nyt tällänen purkaus. Mut nyt ottaa päähän ja kunnolla. Eli tuli ne miehen tulokset sitten. Ja sperman laatu normaalia heikompaa. Miks musta tuntuu nyt siltä et tää lapsi ei oo millään tavalla toivottu!?!? Normaalisti niinkuin lääkärikin sanoi, että miehen spermassa ei pitäisi olla mitään heikkouksia, eli jo tuolla miehen sperman laadun takia päästäisiin hoitoihin. Eli mä tästä nyt sitten vartin päästä soitan sinne ja fiksuunnun toivottavasti johonkin suuntaan. Plussia tänne on siis kaiketi turha toivotella.. :D
- WishulRider
oho. :D niin luimpas ton uudelleen, eli niinku lapsi ei siis millään tavalla oo tulossa tänne :D ja plussa mulle ei kannata toivottaa :D Tärpätkää te siis mun puolesta.. :D
- mimamau
WF, mä en oo tota sperma-asiaa ajatellu mutta pitääpä kiinnittä huomiota ensi kerralla touhuilujen jälkeen ;)
Jos keskenmeno tulisi, ja etenkin jos tulee myöhäisessä vaiheessa tai esimerkiksi lapsi syntyisi täysiaikaisena mutta kuolleena, itkisin järvellisen kyyneliä ja surisin varmaan loppuelämäni. Ainahan sitä kantaa mukanaan. Toivottavasti kuitenkin siunaantuisi lisää lapsia enkelivauvan jälkeen. Kertoisin sitten niille isosta siskosta tai veljestä jota äiti ei saanutkaan pitää masussaan.
Mua alkoi itkettää jo kun ajattelin tota :( oon noissa jutuissa aika herkkä. Vanhemman ja lapsen suhteessa on mun mielestä jotain niin kaunista, se on sitä elämän kaikkein suurinta rakkautta. Lapsensa hylkäävät äidit tai lapsestaan olosuhteiden pakosta eroon joutuvat vanhemmat - tuollaiset tarinat saavat heti kyyneleet valumaan.
No, sitten se kivempi kysymys. Jos saisin nähdä plussan testissä, pitäisi varmaan ensiksi istua alas ja tajuta mitä oikein tapahtui. Sitten alkaisi hurja ilo ja riemu pulppuilla (samalla epäusko, miten näin ihana asia voi tapahtua juuri minulle?). Seuraavaksi pitäisi heti saada kertoa miehelle, mutta ei vielä muille. Se tulee olemaan vaikeaa, koska olen sitä ihmistyyppiä että jos on jotain hehkutettavaa niin se ilo pitää koko maailman kanssa jakaa..! Sitten vaan valmistautumaan lapsen tuloon. Alkaisin varmaan heti neuloa vauvantöppösiä ja muita juttuja. - -minttu-
Täällä mä oon! Kävin siellä allergiatesteissä. En oo millenkkää allenginen, sen kyllä tiesin jo ennen sinne menoo. No toki mä tykkään pulittaa siitä tiedosta 70euroo. Onneks vakuutus maksaa. Sit samalla olin menos siihen poskionteloiden kuvaukseen, röntgenii siis. No jäipähän menemättä kun kysyttii et ootko raskaana ja sanoin et no se mahdollisuus on vaikka aika epätodennäköstä, nii ei tietenkää sitten voinu ottaa niit röntgenkuvia:D Eli ens viikolla uus yritys jos testi näyttää negaa. Kun näyttää.
qmeilia, mun parhaalla kaverilla on tuollanen kaveri, josta en ihmettelis yhtää vaikka tekis lapsen heti ku se mun kaveriki tekee. Se on "matkinu" sitä mun kaveria mm. asunnon ostamisessa. Nyt kun kaveri osti isomman talon, niin tää matkija aikoo ostaa kans. Kihlat sun muut tekee kans aina perässä. Ärsyttäviä ihmisiä! Tiedän siis tasan mistä puhut ja sellaset ihmiset sais painua **********.
WF, harmi et miehen tuloset oli ikäviä:( Mutta ainakin pääsette sinne hoitoihin nyt ja saatte asian etenemään. Tsemppiä ja voimahali! - WishfulRider
minttu: Kiitos. Täällä mä aijon kaverin kanssa ottaa vähän kuppia. :D meni tosiaan kaikki toiven rippeet raskautumisen mahdollisuudesta ikinä. Niin mennään sinne 2000 tonnin hoitohin sit. jippijei.. Mikä siinä on et röntgeniä ei saa ottaa jos on raskaana? vaikuttaaks se jotenkin siihen? Ja jos jotain positiivista täytyy löytää niin onhan se nyt ohi :p
Ootteko miettineet kumpi vanhemmista olisi kiva poliisi ja kumpi paha? eli kumpi olisi tiukempi sääntöjen kanssa lapsen kanssa ja kumpi rennompi? - -minttu-
WF, röntgenkuvia ku otetaa ni siit tulee jotai säteilyy, mikä ei vissii oo mitää terveellistä kellekkää aikuisille, saati sitten vauvoille. En nyt tarkkaan tiiä miten ne vehkeet toimii mut siinähän laitetaa aina sellanen suojaliivi mahan etee, ettei sitä säteilyy pääsis nii paljoo sisuskaluihin tms. Joku alan ihminen voi kertoo miten tää juttu oikeeesti menee :D
Mua v*tuttaa:l Mies lähtee vanhempiensa luokse viikonlopuksi, syyslomalla kun on, ja mä joudun menemään omien porukoiden luokse ja käymään sieltä töissä kävellen. Ärsyttää suunnattomasti kun jään sinne sitte vangiks ilman autoo kun mies tarvii sitä. MURRRRR. Niinkun ei jo tarpeeks vituttais se et oon viikonlopun töissä, nii sit joudun viel olemaan vanhempien luona ilman autoo enkä pääse kotiin. Eli en sitten paljon tännekään pääse kirjoittelemaan kun siellä vaan yksi tietokone ja kaikki muut sitä tarttee.. Ellen ota omaa konetta mukaan..
Mä en kyl viel osaa yhtään sanoo et kumpi meistä tulee olemaan tiukempi sääntöjen suhteen. Sen näkee sitten käytännössä:D - Sandepöö
WF: En tiedä adoptiosta, voi olla että kyllä ja voi olla että ei. Senhän tietäisi siinä vaiheessa, kun tulisi tuomio ettei vaan saa lapsia, mutta enköhän mä kävis jostain kehitysmaasta adoptoimassa lapsen joka oikeasti tarvitsee vanhempia.
qmeilia: Meillä oli ennen serkun kanssa aina sellasta, nykyään vaan pikkusiskon, että aina niitä kateellisia mahtuu tähän maailmaan :/
mimamau: Mun on ehkä helppo suhtautua lapsettomuuteen rauhallisesti, kun mulla on sisaruksia joiden lapsia voi aina lainata, isosiskolla on LA tammikuussa ja ennestään sillä on kaks, vanhimmalla siskolla viis. Eihän ne oo omia, mutta on niistäkin sitä "päänvaivaa" mä oon systerin suosituin lapsenvahti, kun kukaan muu ei enään jaksa.
Tota sperma asiaa en oo miettiny sen kummemmin :D mutta keskenmenoa olen... syystäkin, kyllähän se jäljet aina jättää, mutta kaikelle on kaiketi se tarkoituksensa..
Meillä ei oo kyllä epäilystäkään siitä, kumpi se on se pahis ja kumpi hyvis, mulla on tarkat säännöt, koska koen että ne helpottaa elämää, mies on se helpompi osapuoli, se joustaa muutenkin helpommin, itsehän olen sellainen jääräpää, että kyllähän sitä varmaan menis jonkun kallion läpi lusikalla kaivaen jos siltä tuntuis :D Plus se että, mun nuorin sisko ei koskaan viihtynyt mun luona kun mulla oli niin tarkat säännöt (vain keittiössä syödään, astioita ei jätetä pöydälle, valot sammuu tiettyyn kellon aikaan jne...) nykyään se kummasti viihtyy meillä, kun toi miehen kuvatus on vähän pehmentänyt mua ja mun sääntöjä :P
Ja kirjottaisin varmaan vielä vaikka kuinka paljon, mutta pitää kone siirtää toiseen huoneeseen... :( Niin pitää lopetella jo tähän... - WishfulRider
minttu: okeei, no millanen olo sulla nyt on et olisko tärpännyt? Ota kannettava mukaan! haluan kuulla susta enempi. :)ja jaksamisia kävelyille. Oks paljonkin matkaa käveltävänä? :) onko sun pakko mennä sun vanhemmille? :)
sandepöö: Mun mielestä on kiva jos ajattelette adoptiota, vaikka veikkaan että teillä tärppää jo ennen sitäkin.
Siis tää päivä ei voi yhtään parantua. Ensinnäkin oon kpeenä, sit kaverit peruu näkemisiään tänään, ja sit sen jälkeen kuulen miehen spermatuloksista, mitkä ei ollut hyviä, ja nyt sit luin vihjaavan tiedon et sisko ehkä raskaana. kolmatta kertaa. äääääääh. tää kaikki nyt tuntuu tosi pahalta tänään. Kaiken kukkuraksi mies viettämässä kavereiden kanssa leffailtaa. eli yksin istun kotona. Huoh. huominen sais tulla ja tuoda paljon hyviä uutisia! :) - -minttu-
Nopee vastaus WF:lle, on pakko mennä porukoille kun en pääse töihin ilman autoo ja auto on miehellä:p mun työpaikka on ihan lähellä (n. 1 km) vanhempien kotia. Ja kyl mä otan tietsikan mukaan, ei malta olla täältä pois:D Ja tosta tärpistä en osaa sanoo. Kaikennäkösiä "oireita" tai siis mielikuvituksentuotetta on mut... Saa nähdä :D
- Sandepöö
WF: Toivotaan toivotaan, oon kyllä miettiny sitä sijaisynnyttäjä mahdollisuuttakin, netistä löytyy sivuja joista löytyy myös sijaissynnyttäjiä jne, oon ajatellu aina, että jos ei ite halua lapsia ja voi kuitenkin niitä saada, niin miksi pitäisi evätä se mahdollisuus muilta, jos vaan haluaa auttaa?..
Kohta pitäisi lähteä koiran kanssa pakkaseen ulkoilemaan :) Ei houkuta hirveesti, talvi se vaan tekee tuloaan...
Niin ja pääsen työpaikan puolesta käymään yksityisellä, niin käytän varmaan hyväkseni sen ja käyn siellä juttelemassa lääkärin kanssa, kun testi tänäänkin näytti vielä negaa, eikä täti ole tullut kylään.... - WishfulRider
Sandepöö: sivuja? Mitä sivuja? linkkaa? Häääh, siis sehän on laitonta? miten sen sit käytännössä toteuttaa? Melko upeaa olisi jos sellaiseen ryhtyisit. :) Mulle voisit sellaiseksi alkaa. :) Olis ihan mahtavaa. Ja hienoa et pääse työpaikan puolesta tolleen hoitamaan asioita. :) Toivoisin et turussakin olis hommat järkevämmin hoidettu.. :)
- Sandepöö
WF: Mun pitää kaivaa niitä sivuja tuolta toiselta koneelta, Suomessa kyllä laitonta, mutta ulkomailta löytyy vapaaehtoisia! ;) Mietin sitä ennen kuin tapasin nykyiseni, meillä on melko hedelmällistä sukua kuitenkin, mummi aina vitsailee että "Ei saisi niitä alusvaatteita pestä samassa koneessa, ettei käy vahinkoa" ja serkku on aika varma siitä, että pelkästä katseesta voi tulla raskaaksi, on niin helpolla tärpännyt ja sisko tuli raskaaksi vaikka söi pillereitä, samoin äitini. Toivotaan, että Suomessa menisi mahdollisimman pian läpi tuo, että saadaan sitä oikeutta niille lapsettomille joille raskautuminen on haaste!
- WishfulRider
Niin mutta vaikka tuo ulkomailla onkin mahdollista niin päästään siitä siihen että tuo lapsi täytyisi adoptoida ja sehän on sitten kikkailua koska vaikka sukusolut olisi keltä, niin on synnyttäjällä äidin oikeus lapseen. Eli tuo sitten menee suomen sisäisesti paljon vaikeammaksi hommaksi.. Joten en nyt pysynyt kärryillä, tai sitten yliajattelin taas tätä asiaa. :) Mun mielestä kuitenkin ihanaa että löytyy tuollaisia ihmisiä, jotka haluavat kantaa lasta sisällään vaikkei se omaksi tulisikaan. Suomessa kun tuo on nyt vähän vääntöä sen kanssa että ihmisille joilla ei oo kohtua, niin ne saisi lapsen tuota kautta. Mutta onhan noita niin pieni määrä mailmassa tai suomessa keillä ei oo kohtua, kun suurin osa tonne hoitoihin joutuu menemään.. Siis onko sun perheellä tullut pillereiden läpi raskaaksi? Uskomatonta! mäkin haluan tollaset geenit.. :P Tosiaan siis tuosta sijais-synnyttäjä ajatuksesta nyt aloinkin lukemaan kun tuli puheeksi,.. ja mä nyt miettisin et miten toi homma toimii jos sä oikeesti niinku haluisit lapsen? menisiks sä asumaan siks aikaa ulkomaille vai häh?
- Sandepöö
WF: Mietitään asiaa vaikka niin, että meillä on tässä suhteessa hyvät naapurimaat Viro ja Venäjä, siellä voi asua kirjoilla vaikka, ei oikeasti asuisikaan siellä, jos ottaa vaan postitusosoitteen sinne, silloinhan lapsi syntyy ulkomailla, tietenkin se helpoin olisi, että asuisi siellä ulkomailla, Suomi on tässä suhteessa liian epäoikeudenmukainen maa.
Tietenkin, sielyä ulkomailta voi myös etsiä sen sijaissynnyttäjän, jonka kanssa tehdään sitten se virallinen adoptio, kun lapsi on syntynyt ja tuodaan sitten sieltä kotiin.
Suomessakin ennemmin tai myöhemmin taivutaan siihen, että muille voi synnyttää täällä on liian vanhanaikainen systeemi, jonkun pitäis vaan ottaa asiakseen ajaa sitä asiaa eduskunnassa läpi, eli niiden joille se on oikeasti se ajankohtainen asia, eihän sellainen henkilö jota se ei koske, osaa ajaa sitä läpi samalla "raivolla" kuin muut.
Kuitenkin Suomen alkuperäisväestöä uhkaa ennemmin tai myöhemmin "sukupuutto" koska väestönkasvu hidastuu, kun taas maahanmuuttajat lisääntyvät enemmän kuin tarpeeksi. Tiedän että tämä kommentti herättää joissain ihmisissä myös närää, en ole rasisti, mutta julma totuus on juurikin tuo.
Juu meidän perheessä on ainakin kaksi pilleri raskautta ja omakin raskaus joka päättyi keskenmenoon sai alkunsa pillereiden kanssa, mutta onhan ne geenit myös kirous, kun sterilisaatiota ei saa jos on täysin terve eikä ole niitä perusteita, vaikka lapsia olisikin ennestään. Äitillekin tehtiin sterilisaatio tehdä vain koska kaksi viimeistä raskautta olivat molemmat täynnä riskejä ja reilusti yliaikaisia, jonka seurauksena toinen lapsi syntyi kuolleena, onneksi kuitenkin saatiin elvytettyä.
Omalle kohdalle vain osui sitten todella paha kohtutulehdus, jonka seurauksena lääkäri epäili raskaaksi tulemisen mahdollisuutta, mutta joskus ne mahdottomatkin on mahdollisia ja eikös yleensä kaikki tapahdu silloin, kun sitä vähiten odottaa? - EllaMi
WF: Voi ei, niistä tuloksista :( Mut jouduttaako noi tulokset nyt sitä, et pääsette suht nopeasti hoitoihin?
Täällähän on käyty mielenkiintoisia keskusteluita, mut en nyt millään ehdi osallistumaan :/ Palailen asiaan huomenissa. Hyvää ja rentouttavaa viikonloppua kaikille :) - -minttu-
No jopas teillä on ollu mielenkiintoset keskustelut täällä. Mun netti ei oikei toimi täällä porukoilla=keskellä metsää, mut koitan aina välillä päästä kirjottelemaan:)
Oijoi, testipäivä/menkkapäivä lähestyy. Haluisin ajatella että jospa nyt ois tärpänny. Mut kuitenkaa en haluu mitään turhia toiveita nostatella. Ärsyttää kun on keskimääräistä pidempi kiertokin niin menee aina aikaa sitten seuraavan yrityksen aloittamiseenkin.. Menis nyt aika nopeesti!
Missäs kaikki muut on? Sandepöö ja WF on tääl vilkkaasti keskustelleet, mut monesta ei oo kuulunu vähään aikaan mitään. Missä on vehka ja mimmmin ja baby19 esimerkiks? Toivottavasti pääsette kaikki kertomaan kuulumisia pian:)
Mulla on kauhee väsymys päällä koko ajan. En tiiä onko jääny siitä alkuviikon taudista vai mistä johtuu. Menkkamaista juilimista on ollu nyt jo kaks päivää, mutta tiedä siitäkään sitten, jos vaikka on ihan sitä itseään että täti siellä jo kolistelee kylään...
-minttu- kp 27/30-34 yk3, 20v
mimmmin:: kp 20/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 26/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 12/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 15/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 17/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 29/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 11/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp4/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 22/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp11/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp19/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 30/35 1yk, 23/24v - Sandepöö
-minttu- Pitäähän sitä jonkun pitää aina keskustelua yllä ;)
Mulla taitaa kroppa kuvitella olevansa raskaana, heräsin yöllä syömään, kun tuli huono olo ja taas on huono olo (mulla on joskus ennenkin ollut nälän takia huono olo, mutta ei se tuu takas alle 8tunnin päästä) ja rinnatkin ovat kosketus herkät, mulla ei koskaan ennen ole ollu... Blaah menen taas syömään, vaikka porkkanoita :) - WishfulRider
EllaMi: Ei toi oikeastaan mitenkään asioita nopeuta. :) Että me tässä ollaan ihan samassa jonossa kun ne muutkin,.. :) Oliskin niin. Mutta katsellaan nyt tässä päivä kerrallaan. :) Ei siellä oo merkkiäkään vielä tädistä?
minttu: Mä pidän peukkuja et olis tärpännyt. :) Tosiaan hassua ettei täällä oo kun vasta yhdellä tärpännyt. Toivottavasti sä nyt ottaisit seuraavan plussan ja me muut tultais siinä heti perässä! :)
sandepöö: Toivotaan että sullakin olisi ihan sitä itseään. Eli se plussa sieltä pärähtäisi seuraavaksi! :P
Mä en ymmärrä miks ihminen rakentuu tälleen. :D Siis mua oikee raivostuttaa itse mun luonteeni. :D menin nyt laskemaan koska mun ovistelut olis, ja on muuten tänään tai huomenna. Huoh., :D noo huoh, :D tässä taas viedään mua. :D Omaa napaa alkuun, koska en malta oottaa viestin loppuun ;D
oon tosiaan yrittäny tikutella jo viikon ovista, netistä tilaamilla testeillä, virosta ostetuilla testeillä ja nyt sorruin sit viel clearbluen ovistesteihin, vaik kalliita onkii, mut et sais sit sen selkeän tuloksen, ni SIELTÄHÄN SE OVIS-PLUSSA PÄRÄHTI TÄNÄÄ RUUTUUN- WishfulRider
babyfever: Oi että! sauraan hienoa että sait nyt jo ovisplussan testiin, tähän nyt voi enteillä sitäkin et saat toisenkin plussan siihen :PP Täälläkin ovistellaa. ;) ja vauva tosiaan on tärkeämpi. :p meinaten et vaikka olisin kuin vihanen tahansa.. :p ja hahah naureskelin tuota et kerron sit kun plussa pärähtää hoitojen avulla :_D niihin hoitojen aluun menee jo itsessään puol vuotta. :D et ei pelkoa, kukaan teistä ei sillon enää oo täällä, ellei yritys jää jäähylle, ja sillon mä en kyl yksin täällä kyki! :p Ja nää tapaukset on nätä kun heti tärppää. :( niin epäreilua kun me muut joudutaan kärsii ajatuksesta ettei koskaan tärppää. :p mut mä nyt ajattelen elämän positiivisuuksia. Eli tänään miehen kanssa mennään ottamaan yhteiskuvia ja sit juodaan muutamat rentouttavat. Ja illasta mennään kävelemään. :) Mut toivotaan nyt että siellä tärppäisi! :) Onko se muuten mahdollista että noiden lääkkeiden aikana tärppää? ja miks sulle noin pitkä kuuri määrättiin? Vihaan lääkkeitä yli kaiken niin, kysyn taas et maistuuks lääkkeet pahalta?
mitä mieltä ootte muuten siitä et jos olisitte raskaana ni pukeutuisitteko tiukkiin mahaan näyttäviin vaatteisiin vai telttoihin?
Mä ainakin kantaisin mahan niin ylpeydellä. :) Ja vaikka olisin kuin vihanen niin nauraisin varmaan omalle vihalleni. Nauttisin suorastaan niiiiin paljon siitä et olisin raskaana.
En tie onko muut miettineet, mutta itse soitan kitaraa, ja miettinyt paljon että soittaisin sitä raskaanakin. Aivan sama kuin jos tulisin raskaaksi, niin ostaisin kiikkutuolin. Ne on niiin ihania. :P WF: jeejee, kiitos, toivotaan näin et toinen plusa pärähtää parin viikon päästä ;P ai että kun tuliskii!!!!! Ja toivotaan et sielläkin jonkuun ihmeen kaupalla sun munasolus ja miehes siittiö kohtaisivat syrjäisellä munanjohtimenkujalla ja yhtyisivät! ;D AI PUOL VUOTTA, mitä ihmettä..mun mielstä se meijänkii luokan tyttö pääs mitä pikimmiten hoitoihin, kun normiyrityksillä ei onnistunut ja miehen siittiöt oli testattu!?! Ja hyvä kun ajattelet positiivisesti, mihin sitä joutuiskaa jos vaa negatiivisesti ajattelis..ei ainakaan vauvaa sillä tulis... :( hauskaa iltaa teille! vähän myös peittoo varmuudeks hielumaan ;) Ja kyllä näiden lääkkeiden aika voi tärpätä, ei ole estettä, mut se siinä on et jos tulisin raskaaks, ni heti pitäs lopettaa niiden syönti ja soittaa lääkäriin...eli ei se kai mikää suositus sit oo...mut netistä luin et monikii oli raskautunut noiden aikana eikä mitää ihmeellistä tullut..! Ja kuuripituudesta, ni kai se on ihan normi pituus toi 3 kk, et varmasti lähtis se oma kk-kirto taas rullaamaan, et ihan vaa yks kk ei niin hyvin toimis... ja ei maistu pahalta :D ihana kysymys :D samaltaval menee veden kans alas ku vitamiinitkii :D Ja ihanalta kuullostaa tuo kitaran soitto vauvalle..ie oon ajatellut et varmasti lauleskelen vaavalle, et tottuis jo tuleviin tuutulauluiin ja mahassa
- WishfulRider
babyfever: hahah kohtaa syrjäisellä munajohtimenkujalla :P loistaava :DDD toivotaan niin. :p Mut pysytään nyt realistisina, kyllä sinne se tärppi tulee ;) Joo, no turussa on pitkät jonot. Eri asia jos menee yksityiselle, mut me ei nähdä siinä mitään järkeä kun ollaan näin nuoria, ja sit ne on vaan perustutkimukset mitkä tehdään ennen kun tietää missä vika jne.. :) Niin siinä menee täällä vähän kauemmin.. :P Ja kiitoksia, koitetaa nauttia. :) tekisi itekkin syödä noita pilleeitä jos vaikka se tärppäis.. mun mielestä kaikki maistuu pahalta. :P vitsit toivottavasti sinne nyt pian tärppäis! TULISIT SIT TÄNNE LINKKAILEE MISTÄ SUN MAHAKUVIA NÄKEE ^^
WF: No on kyl kaupungeissa eroja..hirveet jonot siellä teillä.. :/ jaei tietty viiti yksityiselle mennä..varmaa myös ihan sika kallis ois?! Ja kiitos, nii miekii toivon et tärppäis täällä..kuin myös siellä!! :P on tää vaa niin jännää!! Oon kyl seuraavat 2 viikkooo varmaa niin yli-innoissani ja jännityksessä et alta pois!!! :D :( ja jos mahakuvia pääsee ottamaan niin kyllä sit linkitän ;D
kaikille ihanaa viikon loppua ja paljon pupuiluja ;) miekii voisin lähtee vähän peittoo heiluttelee tästä...... ;D- WishfulRider
babyfever: joo, täällä on mielettömän kallista noilla yksityisillä. mä tosiaan haluaisin et mäkin voisin olla noin innoissani. :p vitsit. no mut toivon tosiaan et siellä tärppäis!! :) määkin tästä leffan jälkeen meen heiluttelee peittoja. :p
- Sandepöö
babyfever1: Oon miettinyt, että pitäis tehdä sellaisia varoitus esitteitä "jos tämän naisen otat, otat myös riskin...blaablaablaa" ja tietenkin siinä olis toi sukupuun kuva, että ymmärtäis tämän suvun laajuden ja mitä se hedelmällisyys tarkoittaa :D
WF: Toivotaan, että aika menee nopeaan ja pääsette hoitoihin. :)
Kyllä mä ainakin meinaan esitellä masua sitten kaikkialla, siksi haluankin sellaiset mamma housut, että oikein nekin korostaa masua :) Mulla on vähän tota ylimääräistä massaa muutenkin, niin on parempi saada se maha sieltä esiin sitten :P - -minttu-
Maha! Kyllä! Ehdottomasti pitäisin sellaisia vaatteita että se söpö vauvamasu näkyis:)
babyfever, syrjäisellä munanjohtimenkujalla!! Päivän piristys:DDDDD Hei onnee ovisplussasta! Plussa kun plussa niin siitä kannattaa olla iloinen. Nyt kaikki peukut pystyyn et kahen viikon päästä tulee myös SE toinen plussa! Eikun peitot heilumaan!;)
WF, onpas tosiaan pitkät jonot julkisella puolella:o Eiköhän se kuitenkin sitten ole jonottamisen arvoista, jos ja kun sieltä apua saa:) Mä niin ihailen sua kun sulla on noin hyvä asenne ja jaksat olla ihanan positiivinen koko ajan Ollaan nyt vähä ulapalla näistä jutuista, mutta siis täällä odotellaan mielenkiinnolla, että mitä tulevien viikkojen aikana tapahtuu. Tietty toivotaan, että tulis, mutta sen näkee sitte vasta myöhemmin :) Ja jos ei onnistu, niin uutta yritystä putkeen :)
- Sandepöö
-minttu- : Eipä oo tätiä näkynyt, eikä edes oo mitään sellasia tuntemuksia, että olis tulossa, sitten ens viikolla voi testailla, jos ei tulekaan ja jos vielä on se nega, niin käyn työterveyslääkärillä (on vähän ammattitaitoisempi, kuin terveyskeskuksen venäläinen täti joka ei ymmärrä ihan kunnolla, että mitä sille puhuu) :D
leidit88: Toivotaan, että tärppäis :) - vielä kerran äidiksi
wishulrider ei siellä pohjoisessa mikään kylmä täällä on kylmä
täällä meren rannassa talvella olen asunnut silloin kun mentiin naimisiin siitäkin on 20. Vuotta tuli juhannuksena:) niin ja jatkoa tuohon kylmyyteen kun siellä on kuivaa tuo pakkas ilma niin ei tunnu ihan niin kamalalta kun täällä meren rannassa kun täällä on kosteaa ja siellä lapissa
kuivaa pakkas ilmaa siis kyllähän toki se on myös omalla tavallaan kylmää mutta ei siellä tarvi niin paljon pukea päälle ulos vaikka olisi kuinka kylmä ka täällä saat tumpata päälle niin paljon että voi voi. Jaksuja kaikille tuun taas ku keskiän:) - WishfulRider
minttu: en nyt sitten tiedä tuosta positiividsuudesta. :p täällä sellanen jaksan olla kun saa jutella mukavia teidän kanssa! Ja täällä tosiaan on pitkät jonot. :) mutta eipä se mua niin haittaa. Saa tässä samalla mietittyä asioita enemmän. ärsyttää vaan kun tekis mieli hamstrata kaikki kaapit täyteen vauvan vaatteita, vaikka se oikeesti on todella typerää, kun tässä nyt ei oo tietoa et tuleeko tänne taloon koskaan pientä lasta. meinasin et jos sitä adoptiota ajattelin. :) Sulla on nyt sit sellanen olo et olis ehkä tärpänny? vitsit toivoisin et sulla nyt tosiaan olis tärpänny!!! :) pääsisit kokemaan sen kaiken ihanuuden. :) Toivotaan kans et toi sun maha kipuilus hellittäis. hassua on että jos sulla täti tulee ja miettii mistä sä ton oot niin sanotusti saanu, ni voi olla mielikuituksenkin tepposia! mutta koita lepäillä ja ottaa rauhallisesti siellä! :) mites sulla on vanhempien luona mennyt? onkos aika mennyt rattosasti? :)
leidit: toivotaan sinnekkin sen plussan tulevan. :p
vielä kerran äidiksi: kiva nähdä suokin pitkästä aikaa! Mites muutto siellä sujuu ja mites sun kierron kanssa? Niin en nyt taaskaan muista oonko tätä sulta joskus kysynyt, mutta ootteks te menny ihan hoitoihin sun miehen kanssa? eli niinku ootteks te jossain tietyssä hoidossa? insseissä tai alkion istutuksissa vai mitä? :) paljon sun hormoonilääkkeet maksaa? ihan näin uteliaisuuttani kyselen kun tulee varmaan mullekkin sit ajankohtaseks. - EllaMi
Hyvää sunnuntaipäivää, naiset :)
Menipäs nämä mun lorvailuviikot nopeasti, kun huomenna pitäis sitten taas palata normiarkeen ja lähteä työharjoitteluun. Ootan sitä kyllä tosi innolla, nimittäin pääsen taas tutustumaan psykiatrian kiehtovaan maailmaan! Muutenkin tosi kivaa, et elämään tulee taas vähän enemmän sisältöä, niin mielikin pääsee välillä irtautumaan vauvakuumeesta :)
babyfever: Onnea ovisplussasta :) Mites ne liuskat sulla loppujen lopuks toimi? Et sattunut myös liuskaa käyttää silloin, kun bongasit Clearbluella sen oviksen? Tai saitko kunnon viivaa liuskaankin?
WF: Onpas pitkät jonot tosiaan. Mut toi on kyllä niin hyvä juttu, et ootte noin nuoria, nii teillä on aikaa saada vaikka tusina lasta niiden hoitojen avulla. Välillä surettaa niiden naisten puolesta, jotka 35 tai 40 ikäisinä alkavat yrittää esikoista, ja silloin tuo puolen vuoden odotusaika saattaa olla jo ihan liikaa, kun ikäkin tulee vastaan. Nyt oli just jossain, et kauheesti on 40 lapsettomia, joiden lapsen saanti hoitojenkin avulla on jo vähän niin ja näin...
Mulla on muuten nännit tosi kipeät jo kolmatta päivää. Voi, kunpa oliskin vauvasta kipeät, eikä mistään tylsistä menkoista! Mut jos menkat alkaa, nii sais kyllä sit jo kohta alkaakin, kun ei jaksais vaan olla ja odottaa. Sit pääsis tikuttelemaan ovista :) - EllaMi
-minttu- kp 28/30-34 yk3, 20v
mimmmin:: kp 21/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 27/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 13/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 16/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 18/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 30/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 12/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp 5/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 23/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp12/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp20/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 31/35 1yk, 23/24v - WishfulRider
EllaMi: heips sinnekkin! onko sulla kuin pitkät päivät siellä työharjottelussa? Kiitos kun päivitit tuon listan. Tosiaan toivotaan että hoitojen avulla tärppäisi. :) Ja en voi muuta sanoa kuin että itse ovat tiensä valinneet, meinaten että itse en koskaan olisi siihen luottanut että ensin ura ja sitten kun alkaa kello vasta tikittämään kun lapsia vaikea saada niin sitten alkaa niitä lapsia yrrittämään. Mun mielestä on hienoa olla nuori äiti. Vaikka sitä tietoa ja kokemusta ehkä paljon puuttuukin, niin olen sitä mieltä että kyllä se hyvä vaan on, koska kaikki tuo kasvaa ajanmyötä. Ja mitä pidemmälle uransa kanssa on päässyt, sitä sitoutuneempi asiaan on ja jääkö sitten perheelle aikaa muuta kuin kauheassa kiireessä. :s millälailla noi nännit sulla on kipenä? mulla ei oikeen oo koskaan ollut nännit kipeenä menkkijen aikana. olisi kai kiva jos sellainen oire tulisi. :p Toivotaan nyt että tuo enteilisi hyvää. Etkö sä uskalla testiä tehdä? se kuitenkin siinä vois varmaankin jo näkyä? :)
En tiedä onko täällä muut asiaa koskaan miettineet, mutta nykyään kun on noita tatuointeja aika paljon kaikilla, tai siis että nuoret ottaa aika nuorena jo ensimmäisensä. Onko teistä kellään?
Mulla itselläni on 7 kpl ja miettiny että mitenkäs mä omalta lapselta ne kiellän. Itse siis pidän todella paljon omistani, ja varmasti lisääkin on tulossa.. en siis koko kroppaani kumminkaan täytä. omani on melkosen pieniä. :)
plussatuulia kaikille! - WishfulRider
Niin muuten juu, onko täällä kukaan kaksikielinen? meinaatteko opettaa lapselle toista kieltä?
Me meinataan että opetetaan lapselle kans englantia, ja koitetaan saada se englanninkieliseen tarhaan. Englanti on niin kätevä kieli, etenkin kun meillä ulkomaille muuton suunnitelmia, niin halutaan et lapsi puhuu muutakin kuin suomea sitten.. :) - EllaMi
WF: Seitsemän tunnin päiviä olis tiedossa, et melkein kunnon työpäiviä. Toi on kyl totta, että tietyn valinnan siinä tekee, jos lykkää lapsentekoa tuonne 40:n tietämille. Nykyihmiset vaan luulee hallitsevansa kaikkea, ja aika monessa asiassa se onnistuukin, mut toi lapsen saaminen olis kyllä järkevää ajoittaa sinne biologisesti hedelmällisimpiin vuosiin. Muutenkin nuorena äitinä olemisessa on etuja. Usein kuulee niiltä, jotka hankkii lapsia vasta keski-ikäisenä, ettei silloin vaan jaksa enää valvoa samalla tavalla kuin joskus nuorena.
Nännit on sillee kipeät, ettei oikein kärsi mahallaan nukkua, ja pienikin hipaisu tuntuu tosi keljulta. Mulle tää on kyllä tuttu tunne, eli voisin hyvin liittää lähestyviin menkkoihin. Testin ajattelin tehdä vasta ens viikonloppuna, ellei menkkoja ennen sitä näy, sillä mun normaali kierto ennen pillereiden aloittamista oli joku 30 päivää ja rapiat, nii elän toiveessa, et kierto olis nyt vihdoin normalisoitunut :) Epäilisin muutenkin, et jos ovulaatio on tapahtunut, nii se olis ollu joku päivä 4.-7.10. välillä.
Noista tatuoinneista, nii mun mielestä ne on kivan näköisiä muilla (riippuu tietysti vähän), mut mulle ne ei vaan kerta kaikkiaan sopisi. Ainut kuva, minkä voisin ajatella ottavani, olisi lasten nimet. Niihin ei sitäpaitsi ainakaan koskaan kyllästyisi :)
Ja en oo kaksikielinen. Voi kun olisinkin, ainakin toi ruotsi on tuottanut mulle aina hankaluuksia, nii olis niin kivaa, jos sen olis oppinut jo lapsena. Nyt vasta valmistumisen lähetessä, vasta tajuan, kuinka tärkeä kieli se olisi osata. - WishfulRider
Melkosen pitkä päiviä siis. :) Mutta tosiaan varmaan ihan hyvä kun saa muuta ajateltavaa. ^^ Ai meinasit noinkin kauan odotella, ite en varmaan jaksais testipäivään näin kauan odotella :p Kaikessa on hyötynsä, voithan sä sit oman lapsen kanssa opetella kaks kieliseks ja opettaa lasta samalla. :) Ja suunnata sitä kaks kielisiin kouluihin jne.. :)
Mä täällä tänään päätin et kokeillaan tota koti-inssiä.. Siitä viel kysymys leideille, että mistä sit tietää et se on kohdun suulla eikä syvemmällä? Ja onhan miehen vehjekkin pidempi kuin 10 senttiä niin riittääkö toi pituus sillon? - Sandepöö
WF: Meillä ei olla kaksi kielisiä, mutta multa taipuu kielet helposti suomea, ruotsia, englantia ja vähän hollantiakin, miehellä taas on järjettömän huono kielipää, joten kyllä mä haluaisin, että oppii alusta asti ainakin suomea ja englantia. Meilläkin haaveissa päästä lähtemään ulkomaille, mutta kunhan ensin keksisi mitä tässä ensin opiskelee ja haluaa tehdä työkseen ja sitten opetella vähän ainakin ranskaa, niin hyödyllinen kieli kuitenkin :)
Ja kaipa ne tatuoinnit on vaan hyväksyttävä, itellä on yks, mutta suunnitteilla on enemmänkin ja vanhemmilakin on tatuoinnit, mies ei kyllä niistä perusta sitten ollenkaan... :D - mimmmin
Moikka taas pitkästä aikaa. Sori, en taas ole kerenny tänne jutustelemaan ollenkaan :(
Tuolla aikaisemmin joku kyseli ovisoireista. Enpä oo sellaisia pongannu, pientä alavatsa nippailuja on ollut, mutta kun niitä on ollu jo pitemmän aikaa.. Ja valkovuotoakin on ollu enemmän jo siitä asti ku pillerit lopetin. Enpä siis usko, että olen edes ovuloinu. Saapa nähdä tuleeko menkat tässä kierrossa ollenkaan luomusti. Alavatsa on edelleen turvonnu sekin on ollu pillereiden lopettamisesta asti. Kp on nyt 21 eli lista on ajantasalla, eikä siis mitään tietoa koska menkkoja pitäis odotella.
Wf: Ikävä takaisu tuo miehen siittiötulos.. Kun olitte niin luottanu siihen, että se asia olis kunnossa. Mutta nyt ainaki pääsette hoitoihin. Ja jos se oli vain hieman alentunu niin se ei välttämättä vielä paljoa merkitse ja niitä miehen siittiöitähän "puhdistetaan" tai jotain sellaista. Se on ilmeisesti aika yksinkertainen juttu.
Kellä nyt sitten on testi päivä lähistöllä ainakin mintulla ja ellaMilla? Nyt plussia kaikille!!! - -minttu-
WF, onpa sulla monta tatuointia! Saako udella, että minkälaisia ne on? Tai siis että tekstiä vai kuvia? Mä kans oon miettiny et tatuointi ois ihan kiva, mut pelkään et se sattuu:D Jos joskus otan, niin just lasten nimet ois ehkä sellanen minkä vois ottaa:) Eikä olla kaksikielisiä täälläkään. Mulla on aika huono kielipää. Oishan se kiva opettaa muksuille heti pienenä esim se englanti, mut ei näillä taidoilla:D
Sandepöö, mites teidän terveyskeskukseen sellanen täti on töihin päässyt:D Toivotaan nyt et täti tulee tai se plussa!
EllaMi, mulla ei oo nännit kipeet menkkojen aikaan, mut heti oviksen aikana/jälkeen on kipeet monta päivää. Ja on kans ihan kosketusarat sitten:/ Ootko ite huomannu oviksen aikaan vai vaan sillon kun on menkat?
Täällä aamu alkoi taas sekaisella vatsalla. No olipas hyvää suomee. Eli vatsa kipee ja sekasin edelleen:D Mutta nyt päivän mittaan ei oo enää ollu kipee, eli jospa se nyt ois loppunu. Ja vähän niinku päätin tossa että se oli jonkin sortin mahatauti tms. Eihän se nyt ees vois olla raskausoire?! Kuitenki, ihanaa ku yli 3 päivää oli maha kipee ja nyt se loppu! Mut mä niin haluun sen plussan:( Ja aika on menny yllättävän nopsaan tääl porukoilla, kun töissä kuitenkin ollu ja ukkokin tulee kotiin jo tänään, eikä vasta huomenna:) Oijoijoi, tiistaina testaan! Kumpa nyt sais sen plussan kumpa kumpa kumpa!
Plussatuulia muillekin kovasti!:) - Sandepöö
-minttu- En kyllä tiedä miten se on sinne päässy, sille voi kertoa että on korvatulehdus ja se kirjoittaa suoraan reseptin tarkistamatta edes että mikä on vialla :D Kyllä se joihinkin asioihin sitten ihan perehtyykin, mutta mulla on sellanen kokemus, että viidessä minuutissa saa reseptin ja kerkee apteekkiinkin :D
- EllaMi
WF: Totta, lapsen kanssa vois katsoa sitten vaikka lastenohjelmia ruotsiks ja opetella siinä samalla itekkin :) Toi koti-inssi kuulostaa tosiaan kokeilun arvoiselta puuhalta!
mimmmin: Joo, kierto alkaa olla pitkällä, mut koko ajan on kyllä sellainen fiilis, et menkat alkaa minä hetkenä hyvänsä.
-minttu-: Hmm, en kyl nyt olekaan yhtään varma, kuuluiko tää nänniarkuus ovikseen vai menkkoihin, vai mihin. Mut tuttu tunne se on silti :P Ku tosiaan vasta tässä kierrossa oon alkanut tutkailla itseäni. Ennen en oikeen ikinä kiinnittänyt huomiota siihen, mitä tapahtui missäkin vaiheessa. Kiva kuulla, et voit jo paremmin :) Nyt on kyllä jännät päivät sulla edessä! Kunpa siellä sun kohdussa olis joku :) Mulla onkin melkein sama kp ku sulla, mut jotenkaan ei vaan tunnu siltä, et olisin raskaana... Vaikka enhän mä tiedä, miltä sen pitäis tuntua :)
Jee, me päätettiin hääpäivä tänään :) Tai ei ihan tarkkaa päivää, kun sehän riippuu siitäkin, miten kirkon/juhlapaikan saa varattua, mut sellainen suurin piirtein päivä :) Eli vuoden 2012 syys-lokakuussa mennään naimisiin! Mä oon aina halunnut syyshäät, se on jotenkin mun vuodenaika :) - WishfulRider
sandepöö: Toi mun mieleswtä kannattaa opetaa lapselle, jos sullakin kielet taipuu. :) Koska lapsellehan siitä vaan hyötyä on :) Millanen tatuoitin sulla on? :)
Ei sun mies niitä tatuointeja pahalla kumminkaan ajattele?
mimmmim: Sullakin sitten ovistelut takanapäin. :) Onkos jotain jo havaittavissa. olisko siellä plussaa tulossa? :P Noo olihan se ikävä, mut ei saa jäädä surkuttelemaan. :) Ei se ollut hieman alentunut vaan oli normaalia alempana, eli sellanen tyydyttävä, vai miten se lääkäri sen sano. :) Huomenna täytyis hoitojonoon ilmottautua. :) Mut meinataan tota koti-inssiä nyt hommailla :P
minttu:Joop, mä tykkään tosi paljon tatuoinneista. :) Selkärankaa pitkin menee nuotteja. :) Ja sitten alaselässä siellä nuottien seassa on mun ja miehen nimikirjain. Eli kirjain S ja P on taiteiltu yhteen silleen, en osaa selittää :D Sitten niskassa on latinaa. kuin myös hartijoiden päällä kummallakin puolella. ja olkapäissä on kummallakin puolella tribaalikasvo, kuvastamassa mun persoonaa. :) ja sitten alamahassa on tähtiä. :) Ei siis kovin montaa, kun kaikki menee aivan paidoilla sun muilla piiloon. :) Mä tässä miettisin et miksei vois olla? onhan kaikilla hyvin erinlainen raskaus, niin kaikilla voi olla erinlaisia oireita? :) Mä miettisin tota kans jo pari päivää sit, et herran jestas ollaan oltu tällä porukalla jo pitkään täällä kyttäilemässä meijän vointeja. :p JA MÄ AINAKIN PIDÄN SUUUREN PEUKUN PYSTYSSÄ ET SULLA SIELLÄ TÄRPPÄIS! Oot sairaan hyvähermonen kun jaksat sinne asti jo odottaa ^^
Tää nyt on mun mielipide, mut lapsien nimiä ei kannata ottaa ennen kuin vasta vanhempana. Koska ne on sellasia että jos lapselle nyt vaikka kävis jotain, niin kuin kaverillani kuoli. Niin häneltä jokainen kysyy tuon nimen perään, ja alkaa itkemään aivan joka ikinen kerta. JA ON SEN MYÖNTÄNYTKIN, ettei tuo ollut hyvä idea. Nämä tapaukset nyt on harvassa, mutta jos nimen ottaa, kannattaa se ottaa sellaiseen paikkaan ettei se ole aina näkyvissä. :) ja jos joku tatuointia miettii niin en muista sivun nimeä nyt, mutta siellä näistä tatuointimokista otettu kuvia ja niistä puhuttu, että ne kannattaa kattoa :P siellä aika hyviä pointteja ilmaistu. Vaikka tatuoinnit nyt on jokaisen oma asia. :) Sen jos kantaa ylpeydellä ja ei niinkään välitä mitä muut sanoo ( niinkuin minä) niin sillä lailla kannattaakin sitten asennoida koko muu elämänsäkin. :)
nyt tulee taas avautumista ihan jostain tyhjästä :D älkää siis lukeko jos ei kiinnosta. :D
Siis mä mielenkiinnolla vaan seuraan monia palstoja. :p ja mun mielestä se on tyhmää et tulee palstalle vollaamaan asioitaan mut ei ota osaa tai arpaa toisten juttuihin, :D en vaan ymmärrä, mikä järki palstalla sitten on, jokainen meistä seinälle kotonaan osaa puhua jos sitä hakee.. :D Sitäkään en myöskään ymmärrä pitääks aina noin masis olla, okei hoitoihin joutuminen on kauheeta ja pälä pälä :D mut ei siitä tarvii jokasessa tekstissä jauhaa. :D meinaten et elämä jatkuu, jos ei elämässään näe mitään muuta kuin vauva vauva vauva niin onko se sitten koskaan tullakseen tollasella periaatteella? Empä usko. No joo.. :D Elämästä pitäisi nauttia. :) Ei se vauva kauheella vohkaamisella tule sieltä. Tää palsta on siitä hyvä, et huomaa et täällä ihmiset on jalat maassa, eikä haahuile pää pilvissä. :) - WishfulRider
EllaMi: Kannattaa kokeilla. :) Luin ihan hyvin onnistuneita keikkauksia siitä! :) Ja voi ihanaaa kun ootte saaneet jo hääpäivänkin lyötyä lukkoon! onnea siitä!
Kiitos Sandepöö ja WishfulRider
WishfulRider: Tatuoinneista. Meillä on molemmilla 1 tatuointi ja kans varmaan lisää tulossa :) En mä usko, että kielletään lapselta tatuointia, siis tietysti, että ei nyt minään 15 vuotiaana tarvitse ottaa, että jos sitten, kun on 18, niin sitten saa itse päättää :)
Mimmin: Meillä taidetaan testata vko:lla 43, jos menkkoja ei näy :)- WishfulRider
leidit: miten tietää että tuo ruisku on kondunsuulla? tai ettei mene liian syvälle? :)
- WishfulRider
Aina oppii uutta, mitä en itse tiennyt, mikä olisi tullut tietenkin halvemmaksikin :p eli ovistestit näyttää kuulemma raskaustestin tavoin plussaa. :p eli mulla kun nyt noita turhia ovistestejä tuolla kaapissa, niin kokeilmpa niitä sitten tässä kierrossa :D näyttää negaa varmaan niinkun pitääkin :D Joku muukin vois kokeilla, epäluulossa meinaan elelen että tuo nyt totta oikeasti olisi.. :)
- vielä kerran äidiksi
wishulrider hei voi harmi tuo teidän viimeisin takapakki (: jos tää yhtään lohdutaa / antaa toivoa kannustaa ja autaa voimia odotaa hoitoiin pääsyä , kerron seuraava meidän elämästä minun mies on selkä selkäydinvammainen ja tämä tuo tiettyjä haa
steita näihin sänky puuhiin mekin ollaan kokeiliutu tässä viimeisessä yrityksessä muumi muki menetelmää kaksi ekaa on lähtenny normisti ja sitte me mun hormoonit
maksavat
65€ ja ne
ovat clomifem ja vain mun tarvii syö kierron viitenä ekana päivä niitä 12 tablettia maksaa tuon noin 65 ja pippu määrästä monta joutuu otanaan ja tuo on aivan pikku apu vain kovasti jaksuja kaikille :)- vielä kerran äidiksi
näköjään jostain syystä oli pyyhkinny pois osan tekstistä pois eli kaksi ekaa lasta on saaneet akun normaalisti ja tätä kolmosta kokeillaan nyt kummallakin menetelmällä jo enen kuin lehdi tulivat ja kertoivat en vain viitsinyt kertoa ku
ajattelin että kyllä te ajattelle on tuo kumma tyyppi ja muumi muki on ihan hyvä raskautumismenetelmä meillä nyt molemmat keinot käytössä kysymys teille lehdi? Käykö panadol ruisku ? Se on vähän
pitempi miellytätämpi käyttään , ja anteeksi kaikkille jos jotain loukkasi kun kysäisin en halua todellakaan ketään loukata mutta meidän tilanne on ei näitä voi kysyä mistään ku ei vain ole
tietoa , kiitos teille taas kun ja
- WishfulRider
vielä kerran äidiksi: selkäydinvammainen, eli onko hän sitten lantiosta alaspäin halvaantunut vai miten? täytyykin asiasta lukea. Eli te ette ole hoidoissa vaan ootte kotikonsteilla vielä? Tuollatavalla itsekkin haluaisin, että saisi olla kotona, syödä lääkkeitä jne, eikä niin että istun haarat auki ja joku hoitaa hommat puolestani, mutta jos lapsen saaminen sen vaatii, niin kaipa mä sitten sen teen. ja tuosta panadolruiskusta vielä, se käy kans ihan hyvin.
mä nähnyt taas koko yön painajaisia. menis nyt ohi ni sais nukuttuakin.. :) - -minttu-
WF, mistäs sulle nyt painajaisia on tullu:( Hus pois kaikki painajaiset! Jos mä saan raskaustestiin plussan ni voin sun mieliks testata myös ovistestillä ja kattoo tuleeko siihenki plussa:D Huomenna aion testata, sillon päiviä kasassa 30, mikä oli edelliskierron pituus. Aamulla kyllä mahaa juili vähän siihen malliin et täti sieltä tulee.. No saa nähdä. Mutta ehkä perun sanani nyt siitä et ois voinu tärpätä. Kun sen julkisesti sanon nii itelläki vähän odotukset laskee eikä ehkä pety niin kovasti sitten.
WishfulRider: Sen tuntee kyllä, jos menee liian syvälle :)
Sen takia suositelleen 8-10cm ruiskua :)
vielä kerran äidiksi: Tarkoitit varmaan Leidit? :) Mutta siis joo, kyllö se panadol ruisku käy, koska se on ns. "päätön ruisku". Ja se pieni nipukka ei pääse osumaan mihinkään, kun sitä ei ole :)- WishfulRider
minttu: mä näen aika usein painajaisia, en tiedä minkä takia, mut sain mä nyt nukuttua sit sen heräämisen jälkeen pari tuntia vielä. Ehkä sä hääsit ne sit pois ^^ Jeeee, tuut sit kertoo mitä tuli tulokseksi! ;)
voi kerpele sentään mä sanon! tuli tossa sit soitettua sinne terveyskeskukseen et saatais lähete sinne lapsettomuustutkimuksiin, (hyvin vaikeesti tehty taas koko järjestelmä) No siellä puhelimen toisessa päässä oli sit joku vanha kaakka, ja suprise! pilasi sit munkin päiväni kun se sieltä sano et joo ei se oo mikää yksinkertanen juttu, et teijän pitää ottaa aika lääkärille. ( sen todellakin vois ottaa vaan puhelimella. ) No saatiin lääkärinaika vasta marraskuun 28 päivä!!! siis kyrsii nyt ja paljon. Huoh. Turku on hyyyyvin hanurista! Tä asia ei oikeen näytä edistyvän täällä :D mutta ihan sama, mä tähän kaupan päälle voin kuvitella että kun saadaan lähete tyksiin, niin sieltä ne antaa meille vuoden päästä ajan :D - WishfulRider
Mää täällä höpöttelen yksikseni.. :p mut tossa yks päivä ajauduin tän suomi24 sivun tori puolelle.. Sieltä sit mielenkiinnolla menin kattomaan et mitä siellä myydään jne. No ei voi muuta sanoa kuin että mielettömiä tarjouksia olis siellä. Mut kun ei sitä lastakaan vielä oo, niin mitän mä taas hamstraamaan niitä tänne. :p Mut jos täällä nyt jollain tärppää, niin kannattaisin menee kattoo. :)
- -minttu-
WF, hyvä tietää et sieltä kannattaa katella sit jos se tärppi joskus tulee:) Mä oon joskus kattellu iha tori.fi sivulta vaunuja sun muita. Onneks en oo viel sortunu ostamaa mitää vaatteita isompaa:p Aikas pitkälle vny toi teidän lääkäriaika! Mut eihän sinne loppujen lopuks oo kun reilu kuukausi:) Tsemii odotukseen ja puhaltele muille plussia sillä aikaa ja eihän sitä tiedä jos vaik joku ylläriplussa sinneki pärähtäis kun sitä vähiten oottaa!:D Tää lähtee nyt töihin, päivänjatkot!:)
- Sandepöö
WF: Mulla on sellanen sydän millä on pirunsarvet ja häntä ja enkelin siivet, on vähän niinku piru enkelin vaatteissa :P Piirtelin sitä ensin neljä vuotta ja sit varasin enolta ajan ja otin iholle ja ihan yhtä hyvältähän se näytti :)
Meijän naapurit on oikein super v-mäisellä tuulella ja kohta kaks viikkoa soittanu musiikkia niin kovaa, ettei ajatuksiaan kuule, oli tarkotus ottaa päikkärit ku meen kuitenkin aamulla jo 5:30 töihin niin, että sais nukuttua tarpeeksi sitten.. Eikä ne ees avaa ovee jos yrittää oven takana käyä sanomassa, että olisivat hiljempaa ja asutaan muka omistusasunnossa... Kai se pitää vaa muuttaa vuokralle, että pääsee noista idiooteista eroon ja mies saa pistää tän oman vuokralle siksi aikaa... Ikinä ei oo ees vuokralla ollu, noin meluisia naapureita. :( Tosi raastavaa, kun menee yö unet ja päivä unet... Ei vaan jaksais sellasta :/
Mutta sitten niitä muita aiheita... Kiertokin huitelee ihan omissa maailmoissaan :D Jos sitä testailis sitten taas kohta puoliin :) - WishfulRider
jihuu!! ovis paransi päivää ihan huomattavasti! sain sen ekaa kertaa sen tummempana kuin kontrolliviiva, ja nyt on ensimmäinen koti-inssi takana. :D toivottavasti tä tois tuloksia :p kannattaa tosiaan muidenkin kokeilla. sai ihan uutta näkökulmaa sisälmyksistään. :D okei ällöä. :D
minttu: joo, jollain ihmeen kaupalla mä toivon t olis tärpänny kuitenkin ennen sitä. :D tyhmiä akkoja oikeesti!! a oikein mukavaa työpäivää! :) miites sulla on siellä muuten mennyt? :)
sandepöö: aika ihanalta kuulostaa tuo sinun tatuointisi! :) Ompas ilkeetä porukkaa, miten tollasta kukaan edes tekee! itsekkää ihmiset! eks tuosta nyt vois jollekkin ilmottaa? :) koitappa saada edes vähän nukuttua!
mä muuten tässä aloin miettimään et tuleeko toi kiinnitysvuoto jokasella? koska sitähän tarviis vaan viikon odottaa. :) - Sandepöö
WF: Kaikella on tarkoituksensa, ehkä sulle nyt se tärppi sieltä sitten tulis ;)
Soitellaan huomenna isännöitsijälle (miehen pitää soittaa, kun asunto on sen nimissä) ja sit jos ei tehoa, nii pitää alkaa keraa adressii ja joutuvat sitten muuttamaan omasta asunnostaan pois... Onneks saan illalla korvatulppia, niin saan edes loppuviikosta nukuttua.. Ärsyttää vaan tollanen, kun pitää ihan tahallaan ärsyttää muita, ei tollanen oo normaalia. Musta tulee viel ihan super känkkäränkkä väsynennä (ja nälkäisenä) Koirakaan ei saa nukuttua ton metelin takia :( Siis ei tällänen voi olla mahollista edes, kenellä on aikaa olla kotona yli viikko kuuntelemassa jotain hirveetä örinäheviä :(
Jos uskaltaisin, ottaisin unilääkkeitä ,sit tulis ainakin uni, mutta kun niitä ei suositella jos on raskaus suunnitelmissa... Hitto... Tekis mieli vaan itkeä, olin jo eilen tarpeeks herkkänä, ku tota meteliä ei jaksa :( - WishfulRider
sandepöö: aika iljettäviä tyyppejä! mitäs jos viet sinne lapun missä ilmotat kuinka syvältä ne on! no mutta toivottavasti se isännöitsijä nyt tekis jotain asialle! mielettömän typerää kyllä, hankkis kuulokkeet ja niihin jatkok johdon jos tekis musiikkia mieli tolleen soittaa! Ja ei pitäisi tosiaankaan olla teijän velvollisuus muuttaa pois. Oko siinä samassa asunnossa vuokra-asuntoja vai onko kaikki omistusasuntoja? :)
Toivotaan niin että tälle olisi plussa tiedossa tälle kierrolle! :) WF: Jeejeejee, onnee ihan älysti ovisplussasta!!!!! Ja nyt TOIVOTAAN et se koti-inssi olis auttanut!!!!!!!!!!!! Tuut sit ihan mun perästä..plussataan raskaustestitkii samaa aikaa ;) Miekii oon joo lukenu, et ovistesteillä voi tehdä raskaustestin...ja aattelin kyl kokeilla, jos se plussa rtestistä joskus tulis, ni tuhlaan sit kaikki ovistestit vaa ilakoidakseni raskaudesta aina uudestaan ja uudestaan ;D Ja kylläpä siel kestää jo lääkärillekin pääsy..voi luoja :| en voi uskoa!!!!!! Itse myös lueskellut nyt näistä ekoista mahdollisista raskausviikoista (hihii) et kiinnitysvuotoja vois olla ensviikonloppuna havaittavissa, tai siis TOIVOTTAVASTI!!! ;) on tää niin jännää, mut nyt kyl yritän pysyy housuissani ja jalat syvemmällä kun vaan maan päällä, ettei sit seuraavasta negasta romahdeta korkealta ja kovaa...etenkin kun takana on vasta se 1. yritys meillä...!!
Sandepöö: Joo :D oikee varoitus-esite :D hyvä!!! Ja onpas teille nyt perse-naapurit sattunu :( hitto et voin kuvitella et ärsyttää!!! Siis onko ne vuokralla vai siis se on niiden omistusasunto (naapureiden)??
-minttu- kiitos ja toivotaan et tulis toinenkii plussa, KUTEN MYÖS SULLE!!!!! En malta oottaa huomiseen et teet testin :D tuut sit kyl HETI kertoo tänne meille :D ONNEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
leidit88: onnea super paljon teillekin jännään odotukseen ja me halutaan sit heti kuulla tulokset täälä ;)
EllaMi: No hitto ku testasin vaa sillo ovispäivänä sillä Cb(clearblue) testillä, enkä tajunnut et olis pitäni tehdä yks halpis testikii, ku niit oli viel yks jäljellä!!! Mut tein seuraavana päivänä, eli eilen, sen halpistestin ja se näytti taas negaa, et ohi ainakiii ovispäivä oli menny! Ja toivotaan et sun nännit olis raskauden takia kipeet ;) Ja toivotaan et saisit nyt pian tietää mikä on homman nimi!!!!! Peukut on täälä pystyssä, et plussaa tulis!!!!! ;) Ja onnea hääpäivän lukkoon lyönnistä!!!!- Sandepöö
WF: Oon miettiny, että käyn tiputtaa niitten luukusta lapun, jossa asiasti muistutan taloyhtiön säännöistä ja huomautan, että voin kerätä adressin, jos eivät opettele elämään asiallisesti.
Tässä talossahan on myös vuokra-asuntoja, mutta noilla on omistus ja niillä on siellä pieni vauvakin, joka elää siellä metelissä tai sit se nainen asuu oikeesti eriosoitteessa, vaikka molempien nimissä tuo asunto kyllä on...Niin ja taitaa siellä jotain lemmikkejäkin olla, kun ne pomppii siellä yöllä... Jesh... olipas tossa puoltuntii hiljasta ja nyt alkoi taas..
Babyfever1: Mulla ei kyllä sattunut yhtään melkein toi tatuointi ja mulla on niin kamala neulakammo, että pyörryn yleensä kun otetaan verikokeita :D Yritän parhaillaan suunnitella meijän äitille toista kuvaa ja samalla itelleni, tiedän jo mitä haluan, mutta en ole saanut sitä piirrettyä :P
Jos tästä nyt lähtis sellanen superplussa aalto liikkeelle, että ollaan kaikki samaan aikaan tahoillamme synnyttämässä vielä ;) Se vois olla jo uutis otsikon paikka "Kokonainen keskusteluryhmä raskautui lähes samaan aikaan, sattumaako?"
Taidan lähteä huvkseni porailemaan seiniä, jos ei kohta hiljene tuo naapuri, mulle iski akuutti tarve saada viiden sentin välein reikiä seinään, katotaan kenellä on sitten kivaa! (Ainakin miehellä on kivaa, kun se joutuu nittä sitten paikkailemaan...) - WishfulRider
babyfever: huih tulipas sieltä suuri tuulahdus positiivisuutta! :) kiva kuulla sustakin! toivotaan nyt et kummallakin tärppäis! meillä vielä toistetaan tuo koti-inssi huomenna! voi kumpa nyt tärppäisi. :) Joo täällä on mielettömän pitkät jonot ja hidasta toimintaa! :p ja mä pidän niin paljon peukkuja että nyt tärppäis siellä heti ekasta jo!! :) olis niin kivaa jatkaa tonne odottajien puolelle yhdessä! Ja tatuoinnista ei koskaan voi valehdella etteikö se sattuisi. Aina se vähän sattuu, riippuu vielä paikasta tosi paljon mihin ottaa. :) Ootko toispuolista kipuilua huomannut toiselta puolelta? siitäkin tunnistaa aina. :) ja mulla alamahan turvotusta, minkä sit varmistin nettilaskurin avulla. :) Toivottavasti ensviikko tois kiinnittymisiä mukanaan! ;)
sandepöö: Joo, tee silleen! vois saada niihinkin jotain liikettä kun muistuttaa taas talon säännöistä! Eks toi oo lapsellekkin tosi huono ympäristö elää?! soita sossuille samalla, jos vaikka veis lapsenkin pois! Toivottavasti se lapse ei siellä asuskele. :( ei tee lapsen tärykarvoille varmaan hyvää!!!haha toi oli hyvä. :D koko keskustelupalsta raskautuis. :D toivottavasti niin kävisi! :0 - Sandepöö
WF: Joo ei, noilla on vielä sellanen vauva... Kyllä mä sitten, jos ei mikään muu enään palauta maaanpinnalle, soittelen lastensuojeluunkin, lapsiraukalla vaurioituu kuulo heti alkuunsa :( en kyllä edelleenkään ole satavarma asuuko se lapsikin tuolla nyyt, kun ei ole huutoa kuulunut, mutta se asui...
Voitais sitten, kaikki yhdessä siirtyä suoraan odottajien puolelle, ilman että väki sen kummemmin vaihtuu :D - Sirena--
Apua! Viikonlopun olin lapissa porukoiden luona käymässä ja tämä viesti määrä minkä olen tänään lukenut, on ihan järjetön!!! :DDD
En muista kaikkea mitä ootte jutellu täällä mutta vastauksia nyt muutamiin kysymyksiin:
1. Emme ole mieheni kanssa kaksikielisiä, mutta haluan lapsemme suomen-ruotsalaiseen päiväkotiin vähintään. Lisäks tuleva mummi ja tädit ovat kaksikielisiä niin eiköhän se opi :)
2. Ja tähän sperma-asiaan. Se tunne kun mies laukeaa sisään, on aivan mahtava! En tiedä mikä siinä on. Mutta meillä tämä sotkuisuus puoli on ratkaistu niin että kun mies vetää itsensä ulos, minä laitan käden alle ja mies lähtee hakemaan vessapaperia. Sitten odottelen pari minuuttia että tavara vähän tippuu sieltä.
Pupuilu jatkuu ilman ehkäisyä näköjään. Vauvakuume on taas viime aikoina hieman nostanut päätään enemmän. Talon ostoa tässä suunnitelmissa ja jokaista taloa kattonut perheenlisäystä silmällä pitäen :)
Ja näin loppuhuipentumaksi: Mieheni sitten kosi tänään - EllaMi
WF: Toi julkinen puoli kyllä kusee ja pahasti. Olin yhessä työharjoittelussa tk:lla, ja se oli ihan kamalaa, kun lääkäriaikoja ei vaan yksinkertaisesti ollut (paitsi tietty ihan akuuteille tapauksille, ja hekin joutui odottamaan ihan liian pitkään). Kiva siinä sanoa potilaille, et joo, soitelkaa uudestaan joskus 2kk päästä... Ja kun kuitenkin veroja aika paljon maksetaan, niin mielestäni olisi ihan kohtuullista kanssa sitten saada sitä hoitoa just silloin, kun sitä tarvitsee. Ärh, siinä pieni tunteenpurkaus, johan helpotti :)
-minttu-: Tsemppiä huomiseen! Mulla on täällä peukut pystyssä!
Sirena: Oih, onnea kihlautumisesta :) Sullapa on mukava elämäntilanne, kun taloakin olette ostamassa :)
Jee, kunpa kaikki tuliskin raskaaks yhtä aikaa! Teidän kaikkien kanssa olis ihan supermukavaa jatkaa myös odottajien puolella, ja sit myöhemmin vauvat 0-12kk - puolella :) - WishfulRider
sirena: oi suuresti onnea kikhlautumisen johdosta!!!!! miten miehesi kosi? mites mies nyt on ottanut tuon asian lasta siis meinaatte nyt yrittää? :) pidätkö tuota spermaa sitten kauemmin sisälläsi kun ovistelet? ootko ovista nyt katellut ollenkaan? :) Hauska ja ehkä vähän intiimi kysymys, mutta miltä tuo miehen laukeaminen sitten tuntuu? mun mielestäni kun se ei niin erikoiselta tunnu. :p miehen nautinnoista silti nautin. :p hehe. Onnea vielä ihan hirmuisesti kihlauksesta!! :)
- EllaMi
Laitetaas nyt vielä nämäkin:
-minttu- kp 29/30-34 yk3, 20v
mimmmin:: kp 22/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 28/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 14/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 17/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 19/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 31/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 13/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp 6/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 24/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp13/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp21/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 32/35 1yk, 23/24v - WishfulRider
EllaMi: mites siellä sun olos? tädistä mitään tietoa? vai olisko jotain hyvää sattunut? ;) ja toi julkinen tosiaan on todella jäissä asioiden kanssa. mutta ei auta muuta kuin odotella. :) Mites muuten elämä? :) onkos sulla perusarkea vai mitä? :)
toivottavasti tosiaan päätäisiin kaikki sinne samaan syssyyn! :) olis mielettömän kivaa sit kattoa et millasia vauvoja me oikeen ollaan saatu! ja ennen kaikkea porukalla olis sit ihan huippua tavata vaikka joskus!! ::) Kiitos kun päivitit listan. :pp
äääh. mä jännään mintun puolesta täällä!! tulis jo huominen ja hänelle plussa! :p - EllaMi
WF: Ei oo tätiä kuulunut, vaikka jo about kolmena-neljänä päivänä on ollut sellainen olo, että nyt ne alkoi, mut kun meen vessaan tarkistamaan, niin ei mitään. Pakko oli laittaa sidekin tuonne työharjoitteluun, nimittäin jos muistat, mitä puhuin niistä valkoisista housuista :P Muuten elämä rullaa ihan arkisesti, eli ihan hyvin, kiitos kysymästä :)
Muakin jännittää mintun puolesta! Tää on niin ristiriitainen ketju, sillä vaikka tykkääkin niin paljon kaikkien jutuista, nii samalla toivoo, että kaikki pääsis jo lähtemään täältä :) - WishfulRider
ellami; joo silleen mäkin aina oon, side päällä jos vaikka sattuis vahinko. Toi on kyl jotenki niin tyhmä juttu, miks nainen joutuu kokee menkkoja.. :p ne vois kestää kaks päivää ja ovikset sit 7 päivää! :p ajatteliks sä muuten erikoistua jollekkin puolelle? :) niin samaa oon kans kelaillu, et kyl sitä toivois et toisilla hirmunopeesti tärppäis. no jospa tästä kierrosta kaikki sit tärppäis?!
missäs muut on? paljon puuttuu porukkaa, mimamaukin ollut kiven alla jo jolnkjun aikaa. :p tai sitten tää tekstimäärä on vaan pidentänyt odotteluja :p - -minttu-
Perkeleen perkele! Ollaanki vielä ens yö mun porukoilla ja mennään vasta huomenna iltapäivällä kotiin mun töiden jälkeen:(( Eli testaan vasta keskiviikko-aamuna!:((((( Meillä siis mun vanhemmat ja mies tulevat vähän turhankin hyvin toimeen. Mies on mieluummin täällä luonnon helmassa kun kotona pienessä yksiössä kaupungin vilskeessä. Meillä on siis isompi kämppä haussa koko ajan mut ei oo viel tärpänny sielläkään suunnalla... PLAAH. No, kun sen oviksen tod. näk. sillon bongasin kp17, niin se meinaa sitä et just ylihuomenna eli keskiviikkona tulee 14 päivää oviksesta eli sillon pitäs menkkojen alkaa. Toivotaan ettei ala, vaan se plussa napsahtais! Kiitos teille ihanille ihmisille kun jännäilette mun puolesta
- -minttu-
Sori EllaMi nii tädistä munki piti kysellä eikä oviksesta. Vai mites se nyt menikää, joko oot sen oviksen bongannu?
- EllaMi
WF: Mulle kävis toi, et 2pvää menkkoja, 7 ovista ;P Tonne psykaan meinasin "erikoistua" vaikkei nykyään sh-tutkintoon mitään virallista erikoistumista kuulukaan. Lähinnä noi vapaavalintaiset harjoittelut ohjaa suuntautumista.
Nii, missäs ovat esim. mimamau, baby19, vehka88, qmeilia?
-minttu-: Mut sillee hauskaa, et sun miehes tykkää hengailla sun porukoilla, kun aika monella tuntuu olevan vähän toisin päin :) Noh, yhden päivän lisää jaksaa oottaa, vaikka pitkältähän se varmasti tuntuu tässä vaiheessa. Joo, eli menkkoja odottelen (tai oikeastaan en odota :P), ja jos ne tulevat, niin niiden jälkeen rupean sitä ovista bongailemaan oikeen ahkerasti.
Hyvää yötä kaikille ja voimia alkaneeseen työ/koulu/yms viikkoon :) - WishfulRider
Ellami: Siis 7 päivää ovista, miten se on edes mahdollista :D aika upeeta. sinne minäkin ajattelin myöhemmin suuntautua! :) Täällä syysloma, eli mä ottelen rennosti! :p niin siis kävikö sulla tässä kierrossa toi vai häh?! :p vähän makeeta. kelpais mullekkin. :p
minttu: aika hauska tosiaan et miehes viihtyy appivanhemmilla, tosin hyvähän se nyt vaan on! :p mä en oikeen mun miehen vanhempien luona viihdy, ja mun puolelta ei ookkaan kun mun äiti, ja se asuu espoossa, niin siitä ei kauheesti kuulu. :p paitsi tän kuun vikoina päivinä kun mennään auttaa sitä muutossa. :p
Ja koita nyt vähän aikaa siellä pinnistellä! :) josa se nyt palkittaisiin!! oiiih niiin toivon et pääsisit pientä odottamaan. :) olis sit kesävauva tiedossa. :) nii tosiaan kans toivoisin et täälläkin jollain ihmeen kaupalla tärppäis. :) mut saa nähä.. :) mä jännitän eka sua. ;) - vielä kerran äidiksi
wishulrider mun miehen selkäydi
nvamma
on lievä hän pääsee kävelemään ja käyttää pyörätuolia sisällä ja pitkillä matkoilla ulkona muuten se ei enää paljon vaikuta mieän elämään nykyään tietysti joitain asioita joita
mieheni ei voi tehdä ja autossa on ajon ajollintalaitteet ja automaatti laatikko mieheni loukkasi itsensä ennen kun ne tavattiin , tai paremmikin se oli pahoin pitely epäselvissä olosuhteissa . jaksuja kaikille ja voikaahan hyvin :) - Sirena--
WF: Me ollaan puhuttu naimisiin menosta ja tälläisestä jo pitkään. Periaatteessa ollaan oltu kihloissa jo kauan kun lupaukset ollaan tehty jo aiemmin. Eilen tehtiin siitä kuitenkin virallista ja julkista. Saunassa juteltiin talon hommaamisesta, lasten teosta, ja naimisiinmenosta niin mies sitten kysyi että "menetkö kanssani naimisiin" ja saunan jälkeen sitten vähän virallisemmin pujotti sormuksen mun sormeen (oli valmiiksi ostettu ja juuri sopivan kokoinen).
Ja lasten yrityksestä emme ota vieläkään stressiä. Tulee jos on tullakseen, mutta jos vertaa viime kiertoon niin ollaan kyllä kovasti pupuiltu lähellä ovista. Voi olla että mulla ovis on jopa ollutkin viime päivinä, koska limaa on mielestäni ollut vähän enemmän ja halut tosi korkeella :D Mutta en ota stressiä tärppäyksestä.
Ja miltä miehen laukeaminen tuntuu? :D Sanotaanko näin että miehelläni on kohtuu paksu penis. Ja silloin kun se laukeaa sisälle niin se alkaa sykkimään tosi voimakkaasti. Jotenkin se tuntuu niin miehekkään ihanalta :) Alkukantaiselta :D Ja kun tavara tulee sisälle niin tunnen olevani jotenkin "täynnä". Tämä ongelma onkin masentanut aina ennen yrittämistä kun haluan lopuksi tuntea tuon kaiken, mutta kumin kanssa se ei tunnu ja hormooneja en halua käyttää (lihoin viime pillereistä 10 kg vaikka ruokalutottumukseni ja liikunta pysyi samana..) Toisaalta nyt on ihan jees että on vähän ylimääräistä vatsan seudulla, ettei se töissä näy niin selvästi jos raskaaksi tulisi nyt :D
Mutta ehdottomasti kun maha tulisi esille, tulen käyttämään vatsan paljastavia vaatteita! Mutta oletteko miettineet että mikähän meitä vaivaa? Osa meistä on ollut aika kauankin ja meitä on kohtuu suuri porukka, mutta vain yksikö meistä on päässyt odottajien puolelle? - WishfulRider
sirena: oikun söpöä! :) mä täällä odottelen omaani sit teijän jälkeen saatavaks. :p mä en silleen oo tota miettinyt et mikä teitä vaivaa, mua nyht joku vaivaakin, mut teillä on kaikilla vasta yrityskertoja hirmu vähän, ja tooooosi paljon kans kaikkee elämässä. mikä siihen saattaa sit vaikuttaa stressinä mitä ette huomaa. :) mut en usko et kenelläkään täällä näin kauan kestää tärpin saaminen, joten ei teillä hätää ole! :) Ja toihan on nyt sit hyvään aikaan pupuilut osunut! ;) josko sieltä nyt sitten olis vaikka tärpänny. :) Aika jännä tuo laukeeminen. :D mulla varmaan niin syvä kun ei täydeltä tunnu. Miehen laukeeminen kyllä tuntuu tuolta sykkiväiseltä, mutta ei kyllä muuten mitenkään ihmeellinen ole. Mä oon monesti miettiny pillereiden alottamista vaan jo siks kun ne lihottaa, mä kun en mistään lihoa! Saako tuon sitten pois pillereiden jälkeen, esim liikunnalla ja ruokavaliolla?
vielä kerran äidiksi: No hienoa ettei ole sen pahempi. :) ja onnea nyt sinnekki jos siellä vaikka tärppäis. :) - WishfulRider
Täällä toinen koti-inssi kokeilu takana. :D ja pakko sanoa että tuntuu hiton omituiselta hommalta. :p Oivoi. :p naureskellut täällä itekseni kaikennäköstä. :D oon tässä miettinyt, et miks venailla sinne asti et menkat alkaa, kun tavallaan vois kokeilla jo testien tekemistä sillon kun se mahdollisesti näkyy testeissä. :p äääh. me kaikki voitais nyt vaan plussata! Ja haluun jo tietää mikä mintun tilanne on! :)
- ssandy-
Onnea sirenalle kihlauksesta ja WF:lle oviksesta!:) kiva kun täällä tapahtuu jotain:)
Ja täällä jännäillään mintun puolesta myös! piti heti töiden jälkeen tulla tarkistaan mut testipäivä olikin siirtynyt, höh:/ mutta toivotaan parasta - -minttu-
Eipä tartte testailla huomenna. Jos päivitätte listaa mulle voi laittaa -minttu- kp 1/29-34 yk4.
- ssandy-
Voi että! Jaksuja minttu sulle:(
Voi -minttu- :( oon pahoillani!! Voin kuvitella et harmittaa ja mullakin tod näk 1,5 viikon päästä sama edessä, mut uutta matoa koukkuun!!! Jaksamisia
Ja WF, miks puutut listasta :( ??
- EllaMi
WF: siis ei mulla oo ollu 7 päivää ovista :P Tota sun juttua vaan komppasin, et mun mielestä olis just hyvä juttu, jos naisilla olis mieluummin niin, et 2 pvää menkkoja/7ovista :) On kyl varmaan mielenkiintoista puuhailua tuo koti-inssi :) Lähtiks sun mies ihan helposti siihen mukaan, vai pitikö suostutella? Ja hyvää syyslomaa sulle :) Onkos mitään suunnitelmia lomapäivien varalle? Nii, oletko siis hakemassa sh/lh kouluun vai tajusinko ton oikein?
-minttu-: Ääh, voi kurjuus :( Raivostuttava kp 1! Mut sitten taas pian uutta yritystä kehiin.
Mulla ei vieläkään menkkoja kuulu, vaik tänään olin 100% varma, et olisivat alkaneet. Aamulla tuli sellaiset menkkakivut, mitä mulla yleensä on, mut ne loppu jossain parissa minuutissa, eikä mitään sitten tullutkaan.
Nii, ja ssandy-, en oikein tiiä miten toi kuuluis laskea, kun mulla alkaa menkat aina kunnon lorinalla, yök :/ Eli ei tuu mitään tuhrupäiviä. - EllaMi
Laitan taas nää, ettei mene sekaisin:
-minttu- kp 1/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 23/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 29/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 15/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 18/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 20/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 32/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 14/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp 7/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 25/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp14/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp22/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 33/35 1yk, 23/24v - WishfulrRider
ssandy: kiertopäivät aloitetaan laskemaan siitä päivästä kun vuoto tai tuhruttelu alkaa. Ja mulla oli kans viime menkat ihan hirveet. Äiti siihen vaan tokas et liika stressaaminen ja liian vähänen liikutta saattaa siihen vaikuttaa. Tiedä sitten oikeasti mistä johtui :(Kovasti kiitos. :) ja toivotaan että nyt siellä tästä kierrosta sitten tärppäisi! :))
minttu: Voe räkäpylly! mä niin toivoin et teillä olis tärpänny tästä kierrosta!! mut hei tietkö mitä. :) Älä masennu siellä, vaan sit kun et oo töissä niin käy nauttimassa raitista ilmaa, sen jälkeen otat kunnon spurtin uuteen kiertoon ja sitten tuut ja pyyhkäset edellisen kierron taakses. :) Vaikka kuinka ottaisi nyt koville, niin koita päästä miettimään positiivisiakin asioita. :) Tosiaan sitten kun on nyytti kätösissä niin onnellisempaa tunnetta tuskin löydätkään: :) Nyt tän kierron alkuun käperryt sinne kullan kainaloon ja odotat että täti jättää viimeiset ralliraitansa siteisiin ja tulee sen jälkeen vasta uusiks kun muksu mailmassa! :) IIIIISO VOIMAHALI SINNE! :) kyllä sä sun nyyttis saat ennen kun huomaatkaan. lupaan sen. :)
babyfever: WOoop! tärppäiskös sulla sit! :pppp ja mä en oo listassa kun me nyt tonne hoitoihin siirrytään, ja ei ny sellasta yrittämistä oo enää (bullshit) ihan samanlainen sekopää mä oon :D eih mut siis en vaan halunnu nähdä omia päiviäni, oon ihan pihalla niistä, eilen oli ovis tosiaan, mut muuten oon elelly ihan pimennossa.. :)
en tiedä mistä se johtuu, mut nyt kahtena päivänä, eilen ja tänään on toinen munasarja silleen nippaillu, tai sen kohdalta tuntunu sellasta vihlontaa. en huomannu eilen kattoa kummalta puolella oli. Tai sitten mulla on vaan pieru jumissa.. :D Tiedättekö jenkki purkan maultaan sitruuna ja lakritsi? MÄ OON IHAN HuLLuna siihen ja kaiken lisäksi kun syön sitä kun leipää ni oon ku joku leipuri pullataikina. Eli turvonnu kun pieni pesusieni. :D Sit tänään aloin muuten kelailemaan et joillain kun tulee menkat vaikka olis raskaana! ni mitä jos sitä ite olis raskaana silleen?! :O Mä oon vaan miettiny ja miettiny sitä mun ovisplussaa, se ei anna mulle mitään rauhaa mun päässä. en ikinä oo saanu niin tummaaa viivaa. jos se oli sit mun eka ovulaatio oikeesti?! äh. aivojen ylikuormittaja mäkin oikeen :D mut missäs kaikki on ja miten kaikilla menee? Näyttääkös mitenkään lupaavalta asiat? - WishfulRider
EllaMi:Aika nakeeta! sellanen kaikilla kuuluis olla. Ja lapsia sais ehottomasti olla tulossa helpommin!! Siis ajattelin psykaa ihan sellasenaan mennä lukee yliopistolle. :) psykologiksi siis. :) en tuota kautta niinkään. Sieltä tulee ymmärtääkseni psykiatreja vaan? siihen psykologiaan kun tarvitaan pitkä matikka ja lukiopohja. tai ammatillinen pohja hoitoalalta tai jotain? Ja en kerinnyt kun miehelle vaan kertoa asiasta kun sitä täällä puhuttiin niin se oli jo ehottamassa. Sit oli jo mun ovistikkuja seuraavaks kattelemassa. Et toi tulee tosi innokkaasti mukana, ellei jo edellä. :p ja kiitoksia. Loma vietetään hyvin paljon sisällä kun ulkona niin kelju ilma. Ja mä rakstan nukkumista, niin sitä nyt vedän palloon ihan kaiken edestä!!! :p Mä niin haluun et joku nyt plussaa. :) hihi. No joo. mut ei sulla ovistikkuja oo? testaa sellasella jos sulla joku halpa on. :) jos se plussaa jo näyttäis!! :) Oivoi. mä tästä kohta painun nukkumaan jols tän yön vaikka sais nukuttua ilman painajaisia.
Onko kellään muuten kokemusta unisieppareista? mun mielestä ne on hirveen pelottavia, mut kai sellasta pitäis koittaa jos ei näkis painajaisia niin paljon!! - Sandepöö
Sirena-- : Oikein paljon onnea kihlautumisen johdosta :)
-minttu- : En mä sitten niitä reikiä viittiny porata, olin niin väsynyt, että itkin yksinäni puol yhteentoista kunnes mies tuli kotiin, onneks oon tänään saanu nukkua. Isännöitsijä kyllä lupasi käydä naapurin oven takana, jos meteli jatkuu! Jesh :D
Ja harmi kun se täti tuli kuitenkin kylään :(
ssandy- : Mulla tulee yleensä se kaks päivää tuhrua ja sit alkaa kunnolla ja lasken siitä, kun ne tuhrut alkaa, kun mulla toi tuhruilu tuli pillereitten jälkeen ja niitten aikana.
babyfever1: Se tatuointi neulahan on ihan erilainen, eikä sitä paljoa nää, en mä edes pyörtyny, kun otin kielilävistyksen (se onkin ainoa lävistys, jonka pystyin ottamaan, siinä ei voinu kattoa ollenkaan) Ja oon kyllä vähän päätyny siihen, että mulla on vaan niin paljon läskiä kädessä, ettei siks sattunut :D ei vaan, mulla ei tuntunu paljoa, kun on korkee kipukynnys ja käteen ei niin paljoa muutenkaan satu, ihan toista ois ollu ottaa esim lapaluun päälle :/
WF: Mites toi koti-inssi kokeilu on sujunut? Toivottavasti sillä tärppäis nyt!
Tajusin tossa kun vastasin tohon ssandy-n viestiin, että mähän en oo edes ovuloinu syyskuun puolen välin jälkeen, kun mulla alkaa aina viikon päästä siitä menkat, eli kai se pitää vaan mennä sinne lekuriin, jos vaikka ens viikolla, tekis vaan 4päiväisen työviikon sitten.
Ja tänään sain nukkua! Mulla oli korvatulpat :D Oon kyllä vieläkin ihan väsynyt, mutta oli pakko tulla tänne kattelemaan tilannetta, ettei huomenna tarvii käyttää puolta päivää keskustelun kiinnisaamiseen :D - Sandepöö
WF: Pieru jumissa :DDD Repesin ihan kunnolla, oon ihan yliväsynyt! :D
- WishfulRider
Sandepöö: Ihan hyvin. En oikeen vaan osaa tulkita sisälmyksiäni niin sanotusti.. Eilen mahtui ruisku kokonaan sisälle, mutta tänään jäi joku 3-4 cm törröttämään ulos, ja siis ei vaan mennyt sisälle. En siis tiedä oliko onnistunut keikkaus. :p mutta ei hätää, puhaltelen uusia tuulia täällä. että en nyt harmistu jollei tärppää. :) kyllä mä vielä joskus ihana nyyttiseni saan syliin. :) Höh tuo sun tilantees kanssa! toivottavasti sulle nyt jotain selvis? eikö ne suostu edes antaa jotain lääkkeitä millä saatais menkat tulemaan? Kiva kun sait nukuttua. :) vaikka tyhmäähän että joutuu korvatulppia käyttämään omassa kotonaan! Mites vointi kun oot saanut nukuttua?
hassu kysymys tuli menkoista mieleen, onko kellään menkat alkaheet seksin aikana? Itsdlläni monesti, tuntunu että mies tökkässu jotain tulppaa niin että se olis irronnu.. :D
niin mulla on tänään ihan hirmuseesti asiaaa. eli tulin taas tänään sitäkin miettineeksi, kun tuota lasten tavaraa ei koskaan voi olla liikaa, niin löysin tälläsen päheen paketin, minkä joku täällä myy. Arvo paketille on yli 400 euroa. siinä tulee ihan kaikkea. kantoreppua, kantoliinaa vaatteita unisex värisenä, tuttipulloja, lakanoita matkahoitoalusta, hoitolaukkua, hyppykeinua siis kihan kaikkea ja hinta vaan 85 euroa!! eli aloin nyt sit urakalla keräämään lastentarvikkeita nurkkiini. niitä kun ei koskaan voi olla liikaa :) Isommat tavarat jätän sitten lapsentuloon. :) - WishfulRider
sndepöö: Joo, miehelle ku kerroin kommenttis niin sed vaan virnisti ja totes, ainahan sulla on pieru jumissa. x0
babyfever1: Luvataan kyl kertoa heti, jos jotain tulee! :)
Sirenna: Onnittelut! :)
WishfulRider: Olis kyllä tosiaan kiva tavata kaikki sitte yhdessä koossa :)
Mistä päin porukkaa täällä on? :)
Hei meidän toi kp on vissiin väärin :P Eli mikä siihe siis kuuluu ilmottaa? :)- WishfulRider
leidit: ilmoittakaa teidän kp, niin lisätään se listaan oikein. Vai ettekö tiedä mikä se on? :) laskekaa kuukautisten ekasta päivästä. :)
Mä kirjottelen turusta, entäs te? :) - Sirena--
Kiitän kaikkia onnitteluista :)
WF: Vitsit että repesin tuolle pieru jumissa -jutulle x'DDD Varsinkin kun koko yön olen valvonu kun ressannut yhtä työprojektia. Voitte kuvitella minkälaiset naurut olen väsyneenä saanut :D Ja toi lastentarvikepaketti kuulostaa hienolta! Noin isoa pakettia on aika harvoin tarjolla noin halvalla.
Ja mulla kans on muutaman kerran alkanu menkat niin että miehen tavaran mukana on alkanut valua vertakin ja seuraavana päivänä onkin täti kylässä.
-minttu- : Voi höh! Jaksamisia sinne :( Mua varsinkin ärsyttää se kun itselle tulee kaiken maailman "oireita" ja sitten päättää että testaa just menkkapäivänä "koska nyt tulee varma plussa" ja se hemmetin täti tulee tietenkin kellon tarkkaan just silloin :D Olin kerran menossa kauppaan hakemaan testejä kun sitten matkalla alko juilia siihen malliin. Ostin testit ja kun vessaan pääsin niin menkathan ne -.-" !!! Nyt on sitten pari testiä kaapissa . Toivottavasti niille tulee käyttöä.
Babyfever: Joo silloin alussa oli yks joka ehti pari viestiä kirjoittaa ja pam! Siirtyi odottajien puolelle. Vähänhän meillä on yritystä jäljellä, mutta on tää niin tyhmää kun koulussa opetetaan että kerta laakista oot raskaana ja sitten kun sitä todella yritetään niin mitään ei tapahdu :D
Leidit88: Vaasasta päin olen minä :) - Sandepöö
WF: toivotaan, että se on hyvä merkki, että jäi törröttämään :D
Mä kirjottelen Vantaalta. Oon jotenkin onnistunu juoksemaan toisen pohkeeni kivi kovaks, eikä tarvinnu haaveilla töihin menosta, kun toi käveleminen meinaa vähän sattua, taidan lähteä lääkäriin, samalla kertaa jos hoitaisi kaiken pois :D - m-a-m-m-a
Moikka..
On hieman ollu kiireitä työrintamalla sekä kotosalla ja sen kaiken lisäks mein hauvavauva päätti syödä läppärin latauspiuhan poikki ja minähän siitä sätkyt sain kun sen nostin ylös :D Mies päätti korjata piuhan omilla menetelmillään ja nyt taas toimii pitää vaan olla varovainen ettei satu vahinkoja sen kaa..
Kipeeks oon vissiin tulossa ku nenu vuotaa ja hirveen huono-olo kokoajan.. Eikä se että tissit on ollu kipeet jo viimeset 10pv auta mitään.. Mahallaan ei voi makaa ollenkaan ja se ois nyt kiva ku vahingossa menin syömään maitotuotteita..
Väsyttääkin ihan pirusti vaikka viimesen 24h aikana oon nukkunu n. 15 tuntia ku piti univelat taas kuitata.. taidan mennä päikkäreille :D
Niin tohon kieli kysymykseen ett haluisin lapsesta kaksikielisen (suomi-ruotsi) mut englantia siin samalla.. ite oon kotoisin suomenruotsalaisesta suvusta mut meillä ei ruotsia kotona opetettu puhumaan mutsin serkut taas puolestaan opetettu.. mies on vähän sitä vastaan ku ei osaa ruotsia ollenkaan kun ei sitä aikoinaan koulussa lukenut/ei kiinnostanut lukea..
Me ei olla mitään vauvakamoja osteltu ja kaikki mitä on kaapeista löytyny aikasempien muksujen jäljiltä ollaan laitettu eteen päin ku todettiin ett turhaan vie tilaa tuolla.. sit kun on sen oman aika siunaantua niin hankitaan kaikki tarpeelliset tavarat, kastemekko on vissiin ainoo mikä ollaan jätetty kaappiin ku ei sellasta kuitenkaan poies viitti heittää..
Argh ei jaksais oottaa viikonloppua ett sais tilanneraporttii omasta puolestaan.. Nyt tässä onkin aikaa oleskella täällä ku perjantaina osastokokous ja illal sit töihin vasta :)
Sandepöö: Missä päin vantaata vaikutat?? Myö asutaan täällä Martsarissa :) - Sandepöö
Terveyskeskuksen täti oli ihan varma, että olen raskaana, huomenna labraan näyte ja sitten ootellaan, soittelee jos jotain löytyy... Tääl mä nyt sit vaan venailen, pitäis varmaan töihin soittaa, että suositteli lepoa jaloille. Kiva tälleen kahen päivän jälkee jäädä sairaslomalle, en mä tätä ihan näin suunnitellu :( mut ei näillä jaloilla kyllä mielellään kävelekään, jos siitä lähdetään :D enkä silti voi syyttää ku itseäni, kun oon käyttäny vääränlaisia kenkiä :D nooh, kyllä mä vielä joskus opin.
- mimamau
Hei kaikille, on ollut pikkuisia kiireitä...esimerkiksi ovista ja muuta ;)
ei mutta, mä olen ollut koulussa, töissä ja toisissa töissä. Hyvä jos nukkumaan ja syömään on ehtinyt. Biologian koe on onneksi takana niin nyt tulee vähän rauhallisempaa aikaa.
Näihin gallupkysymyksiin:
1. Ei ole tatskoja, tekisi mieli ottaa mutta kun ei ole mitään kuvaideaa, en viitti ottaa vaan ottamisen vuoksi. Sen on kuitenkin loppuelämän siinä...
2. Olen kaksikielinen, puhun isän kanssa ruotsia ja äidin kanssa suomea. Mies taas puhuu kotona pelkkää ruotsia mutta puhuu myös suomea kuin äidinkielenään. Puhumme ruotsia keskenämme ja molemmilla tunnekieli ruotsi, joten meidän lapsesta tulee hurri :( no ihan sama tilanne kyllä miehellä lapsena ollut ja on harrastuksissa ja muualla oppinut suomen täydellisesti eli en kauhean huolissani kuitenkaan ole. Ja lisäksi vauvalla tulee olemaan erittäin aktiivinen mummi joka puhuu suomea :)
3. Helsingistä ollaan!
Ja siispä, ovis oli toissapäivänä ja lakanat on myllätty ahkerasti joka päivä nyt lauantaista lähtien ;)
Onnea kihlauksesta Sirena! Sun sormus kuulostaa hyvin samankaltaiselta kuin mun :) ihanaa ihanaaa- mimamau
eikä, mä kirjotin tohon sensuroituun tähtikohtaan ihan vitsillä hoo uu är är ii, miten ne nyt tommosen otti pois :D
- WishfulRider
Sirena, mä jotenkin osaan sen kuvitella!! ! :p motäs työprokkista sä puuhaat? Joo, mun oli pakko sortua. en tiedä miks. mut vois se plussakin pärähtää pikkuhiljaa näyttöön, kun tavafaakin jo löytyy. :)
sandepöö: no kun se jäi törröttää, niin mulle tuli muuttuva labyrintti mieleen, et jospa mun alapäässä sellanen on?! :D Ja hei se oliski ihanaa et sä olisit jo plussannut, ilman että tietäisit! :p Ja toihan voi kaikki enteillä hyvää, kun kaikella on tarkoituksensa? ;)
mama: ohops. teilläpäs teidän hauva on pieni terminaattori!! :p
Toivottavasti et nyt vaan kipeeksi tulisi! :( ja pidän peukkuja että oviksesta olisi tärpännyt! :) mikäs sut on niin väsyttänyt? :) kaikki opettaa ruotsia! yöks se on ihan hirvee kieli :( ei pahalla :)
mimamau: kiva että suokin näkee! :) ja aika makeeta varmaan olla kaks kielinen. :) Oliskos nyt sellanen olo et tärppäis? :) - -minttu-
-minttu- kp 2/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 24/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 30/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 16/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 19/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 21/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 33/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 15/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp 8/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 26/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp15/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp23/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 34/35 1yk, 23/24v
Noniin, eikun sitten vaan uutta matoa koukkuun. Enää en kyllä sano että "ens kierrossa sitten". Sitä ei kuitenkaan tapahdu. Oon mieluummin asenteella "sitten joskus". Ainoa hyvä puoli tässä on, että ei tartte keksiä tekosyitä työpaikan pikkujouluihin marraskuun eka viikonlloppu, että miksi en juo. Vaikka kyl mä mieluummin oisin niitä tekosyitä keksiny.. No, toistetaan nyt vielä: joskus sitten.
mimamau, ehkä se vauvantekostressikin siinä kiireessä unohtuu. Eli mä sanoisin et pidä ihmeessä ittes kiireisenä, niin ei kerkiä miettiä vaan koko ajan vauvavauvavauvavauva:)
Sandepöö, toivottavasti sä käynnistäisit nyt meille plussa-aallon tänne:) Ja koita parannella se jalkas kuntoon:/
m-a-m-m-a, samaa sanon sullekin et kiire kun on niin ei ehdi miettiä vauvaa niin paljon, jospa se tärppikin tulis silleen huomaamatta!:)
Sirena--, tota mäki oon sanonu kun koulussa opetetaan et kerran kun kortsu unohtuu niin raskaana ollaan. Tyhmää opettaa noin! Juttu ei kuitenkaan niin mene sitä lasta haluavilla:(
WF, ostitko sä siis sen paketin?? Kuulostaa kyllä tosi hyvältä ja edulliselta:)
Nii ja leidit tais kysellä mistä päin kirjotellaan. Aihe on ollut joskus esillä aiemminkin, kun ite kyselin samaa. Mutta siis tampereelta itse kirjottelen:) Ja kiitoksia kaikille voimientoivotuksista. Eiku uutta yritystä vaan. Tänään kävin kampaajalla ja hiustevärikin muuttu melkein blondista vaaleenruskeaan. Piristystä elämään:) - Sandepöö
mamma: Asutaan täällä toisella puolella Vantaata siis Kulomäessä tarkemmin.
mimamau: kompaan WF:ää kiva kun suakin näkyy palstalla :)
WF: Muuttuva labyrintti? :D Sehän selittäiskin miks ei oo aikaisemmin tärpänny, nyt kun olet paikantanut ongelman osaat varautuakin siihen :DD
Joo noh, kaipa se perjantaina viimestää soittelee tuolta tk:lta jos on plussaa, jännittää ihan sikana kyllä! - Sandepöö
-minttu- parantelen kiltisti, en vaan tiedä koska pääsen seuraavan kerran tekee töitä, mikä on ihan tyhmää :( Jospa se tosiaan käynnistyis se plussa aalto tästä sitten!!!! :) ...
Onko kukaan muuten miettiny millaset vaunut ja mistä meinaa hankkia? Oon katellu yhtiä kohtalaisen halpoja yhdistelmävaunuja, joihin saa ite valita värit ja toisia oon katellu Ruotsista, ne olis vähän perinteisemmällä rungolla. - m-a-m-m-a
WF: Juuh.. termiittipä hyvinkin.. yöt nukkuu peiton alla meijän kaa ja päivät sitten aiheuttaa pahennusta.. tosin siihen ollaan jo totuttu ku toi mein 3v. sakemanni-rotikka sekotus pisti aikoinaan palasiks ihan kaiken lattiasta-kattoon melkeenpä :D no ihan kattoon ei ylettyny oo mut seinää on nätisti syöny.. nyt en kyl usko ett tulee niin paljoa sotkua onhan toi vauva kuitenkin niin paljon pienempi (mäykky)
-minttu-: Niinhän se on.. No katellaan nyt sit menoa..
Sandepöö: Toivotaan ett plussa pamahtaa :) - WishfulRider
mama: mäyräkoirat on ihania! :) nii oliks teil pitkä vai lyhytkarvanen? :) koira kyllä tännekkin taloon kelpaisi, mutta mä nyt odottelen että saatais omakotitaloa tai jotain, niin sitten vois tuota miettiä.. :)
sandepöö: joo se niin selittää miks siittiöt ei löydä perille! :p Mä oon kattonu vaunuja jo nyt. :) sellasia mustia yhdistelmä vaunuja ajattelin. :) Toivottavasti sulle nyt tärppäisi ja sä plussan saisit! :)
minttu; Hyvä hyvä! kyllä sä pettymykset saat takasin. :) Eli toivotaan nyt et tärppäis pian. :) mutta ei sulla siihen ikuisuutta mene. :) usko pois. Ja joo, tulin ostaneeks koko paketin. :) hajoon varmaan totaalisesti kun nään sen paketin sisällön. :) Kiva että oot saanut uutta ilmettä! :) - Sandepöö
WF: Sun pitää piirtää niille siittiöille kartta mukaan, että eivät eksy enään! :D "this way please"
Huoh... Nyt kun on liikaa aikaa, surffailen vaan lastentarvikkeita ja vaatteita :) en oo kyllä mitään vielä ostanut, mikä on kyllä ihme :) - ssandy-
Ihan pikainen päivitys tässä välissä vain, eli surffailin eilen iltasella vielä enemmänki kp asiaa niin näyttäs olevan niin että kp1 on vasta ensimmainen kunnon vuotopäivä! ei siis tuhru päivä. eli päätin elää nyt tällä tiedolla,joten;
kp5/26-28
Ne kellä on ongelmia oviksen bongailussa niin laskekaa meniskö tällä tiedolla oikein;) WishfulRider: eli se kp on siis kp 24/? 1yk, 23/24v. Sori, mun moka :D
Me kirjotellaan Jyväskylästä.- m-a-m-m-a
WF: Lyhyt karvanen tuo onneks on :) ei yhtään enempää sellasia karvoja tähän taloon jotka näkyy :D :D tälleen syksysin ja talven alussa saa muutenkin olla imuroimassa joka pv niitä karvoja.. :) ja sama juttu ku talviturkki lähtee :)
- WishfulRider
sandepöö: joo, no katteleminen onkin aina kivaa. kuin myös ostaminen. :) Noin varastoon vaikka sitten kun aika koittaa. :) ei ollenkaan huono idea! :) Millaset rattaat sä muutrn haluaisit?
sandy: Mä nyt vähän epäilen noita netin juttuja, koska ite sain suoraan tyksin ohjeet tuosta kun menin noihin verikokeisiin. Ei siis tuhrutteluvuotoisia päiviä lasketa vuodoksi jos se on vaan tuhrua, mutta kyllä sillon menkat alkaa. Tuota ei kaikilla tule, mutta siitä se vuoto alkaa. :) No eikai sen niin väliä, mä ainakin oon saanu nettilaskureiden kanssa ihan hyvin pongattua oviksen. :)
leidit: joop, joku laittanee ton listaan. :) se voi olla et se on vahingossa vaihtunutkin tai jotain, sitä sen takia kannattaa tarkkaillakkin.. :)
mama: Oih. :) Joo toi karvan lähtö on ihan hullua. meijän kissoista kans lähtee toi karva näin vuodeaikojen vaihteessa. ei kovin kivaa.. :p tai mikäs siinä jos tykkää pukeutua mustaan mitkä on kissa sitten koristanut omilla vitivalkoisilla karvoillaan.. :)
onko ihmiset täällä muuten ilta vai aamuihmisiä? :) - Sandepöö
WF: Mulla on haaveissa http://www.lauranlastentarvike.fi/epages/GPL.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/23072008-84852/Products/1678 tollaset, niissä on kaikki ominaisuudet mitä mä tarviin, asutaan mäen päällä, niin tarvii olla helposti liikkuvat vaunut, muuten kuolisin ihan heti, ku kauppasta tulis kotiin ja noissa tulee kaikki tarvittava mukana. Tai sitten emmaljungalta vähän saman tapaiset, mutta ne on niiiiiiiin kalliit. Haluan kuitenkin uutena vaunut että voi varastoida sitten seuraavalle.
- Sandepöö
Niin joo ja mä oon kyllä ihan ehdottomasti yö kukkuja, aina ollu ihan pienestä asti, nautin siitä, kun saan nukkua aamulla pitkään ja mennä nukkumaan, kun aamusarastaa, siks on vähän omituista tehä töitä aikases aamuvuorossa, ei sovi mulle yhtään, mutta viihdyn postilla niin hyvin, että kärsin mielummin unirytmin sekoilusta :)
- Sirena--
WF: Ilta-aamu-ihminen :D Herään joka päivä 7-8 aikoihin ja laitan nukkumaan n. 22-24 väliltä. Saan kuitenkin sen 8 h unet niin eiköhän ne riitä :) Töis on aika paljon aamuvuoroja. Projektini liittyi stailaukseen. Stailaan ihmisiä osana muuta työtä :)
Sandepöö: Plussaa sinne!!
Vaunuja oon jonkin verran katsonut, yhdistelmärattaita enemmän. Yhdet special editionit (tms.) oli todella hienot ja mun mielestä aika kätevät, mutta mitähän mahtaa tulla hintaa vaunulle, jota tehdään vain 250 kpl sarja :D
Mimamau: Sormukseni on aikalailla tän muotoinen : ==v==
no oli kyllä vähän huono esimerkki, mutta menee tuollee v-mäisesti alaspäin. Ei ihan tavallinen rinkula siis :) Sopii mulle.
Äh, kello on taas noin paljon. Pitää kirjoitella lisää myöhemmin - WishfulRider
Sandepöö: Ompas ihanat vaunut. :) Tollasta mäkin ajattelin et olis just yhdistelmä vaaunut. :) Mielettömän käteät kaikessa mielessä! :) Ja täällä vähän sama homma, et just kun aamu alkaa sarastaa ni mä oon ihan valmis menee nukkuu :p ja sit heräilyt tapahtuu jälkeen puolen päivän.. ei voi muuta sanoa kun et oon kusessa kun koulut alkaa! :p mulle noi aamuherätyksen on ihan kamalia.. :D Oon niin koomassa siihen asti kunnes pääsen suihkuun :p
sirena: Hmm, mun mielenkiinto kyl nyt heräs! kerros vähän lisää! :P vai saatko vai onko se liike salaisuus? :)
oivoi, kiva kun täällä tunnelma pysyy pirteänä! :) Saa olla kirjoittelemassa enemmänkin :) - Sandepöö
Sirena--: Voi kyllä olla melko tyyriit sitte :D mut oisha ne sen arvoset, ku tietää et niit ei iha jokaisel tuu vastaa
WF: Mä tykkäsin noista just senki takii, että niihin saa tosiaan ne värit ite valita ja ei tarvi eriksee sade/hyttys suojia ostaa ja kyllähän noi ainakin sen pari ekaa vuotta menis muutenki ja säätömahdollisuuksia ihan hurjasti :) ja ennenkaikkea toi hinta!
On kyllä hyvä, ku ei palsta pääse liikaa hiljenemään. Mä oottelen vaa, että kello olis niin paljon, että mies olis tulossa kotia, niin tilaisin vielä intialaista meille ruuaks (eli saan odottaa vielä kolmisen tuntia) :) - mimamau
-minttu-, se on ihan totta et mä en oo nyt lähipäivinä kauheasti stressannut vauvajuttuja, eli kiireessä on jotain hyvääkin! Ja kiva että olet vähän hemmotellut itseäsi uudella tukan värillä, tommoset muutokset aina piristää ja musta sä olet kyllä vähän hemmottelua ansainnut.
Ja hei, kenellä oli mäyräkoira?? Mammalla? Meillä kotona on kaksi karkeakarvaista, mutta nyt kun muutin pois kotoa niin niitä ei enää yhtä paljoa näe :( vähän tulee ikävä välillä kun ei ole ketään paijattavaa.
Sirena, tosi ihanalta kuulostaa toi sun sormus! Ja hei, toi työjuttu onkin kiinnostava :o stailaus kuulostaa tosi upealta työltä :) miksikä olet kouluttautunut, että olet päässyt tuollaisiin töihin? Onko olemassa stylistin tutkinto?
Mä en oo vielä yhtään vauvajuttuja uskaltanu ostaa, mutta sitten kun plussa pärähtää niin varmaan alan shoppailla ja teen varmaan ison osan töppösistä ja muista itse. Iltaihminen olen kyllä, nytkin täällä kukun vaikka pitäis olla nukkumassa...
Ja sandepöö hei, nyt peukkuja. Herranjestas, siis jos terkkarikin jo sanoo että paksuna varmaan olet niin toivottavasti verikoe näyttäisi samaa! PLUSSAAAAAA sulle! - WishfulRider
-minttu- kp 3/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 25/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 31/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 17/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 20/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 22/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 34/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 16/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp 7/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 27/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp16/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 24/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 25/? 1yk, 23/24v.
tarkastakaas että on oikein.
sandepöö: Aikas kivat kyllä on! ja ei tosiaan oo hintakaan paha! :) Etenkin kun tuon kaiken sisältää. :)
mimamau: Noo, kyllä niitä tosiaan myöhemminkin kerkiää ostella! :) Mäkin niin toivoisin että osaisin virkata. Sen itseasiassa ajattelin et olisin ottanut työkseni näin syyslomaksi, mutta haaveeksi jäi. :pp
Täällä taas alkaa monella uusi kierto. :) Plussaispa nyt edes joku vielä tästä kuusta niin saataisiin me muut tulla sitten perässä.. :)
Mä taas kotona pistin ränttäliksi, ja mies tuli perässä vinkuen et miks sun pitää tälläsii siivouspuuskia saada yöllä. :D Eli yks kaappi pistettiin palasiksi, ja päästiin näkemään taas turun hienoa yöelämää. Elikkäs totaali känninen äijä meni ja romutti autoja tossa parkkipaikalla. Onneks ei omisteta autoa! Noh, siitä tosiaan sitten ilmotettiin poliisille. Mut nyt siivoomaan lisää! :p - m-a-m-m-a
WF: Ilta immeinen oon enemmän tai no yö :D :D kun tota yövuoroo tekee vakiona niin siit tulee pakostikkin se ett valvoo myöhään ja nukkuu pitkään.. tosin mies ku tekee melkeempä pelkkää päivää niin sit ku on enemmän vapaata tulee käännettyy rytmi kokonaan ympäri ja sit oon hereillä just tälleen ennen auringon nousua.. tai no tulee noustuu 5 aikaa aamusella jos miehel on herätys sillo..
Mimamau: Juuh täältä löytyy mäykky tosin sitä ei viel kunnon maastonakiks voi ees sanoo ku ens kuun alussa (2.pv) tulee 5kk täyteen pojalla.. Ja se on kuulemma jo iso nyt ku painoo on semmonen 5kg vaik se ei mun mielest ees oo paljoo jos parin kk pääst sen pitäis olla 10kg?? tai jtn sinne päin??
Aurinkoista aamua kaikille :) yöllä oli ihana ukonilma ja salamat välähteli ihanasti :) pallosalamakin kävi vissiin tos mein ikkunan takana tai niin mies ainakin väitti :) mut ei haitannu mun yöunia yhtään :) Nuha nyt kunnolla päällä ja pikkasen kipee olo :/ kuumetta on mittarin mukaan ollu n. 38 (en tiie uskonko siihen :D ) vaikka normi lämpö on semmonen 35,6..
Nyt Pojun kaa ulos lenkille ja sit takas päivystelee tänne :) - Sirena--
Mimamau ja WF: Eli työpaikkani tarjoaa lisäpalveluna stailausta. Stailaan ihmisiä päästä varpaisiin (en hiuksia enkä meikkejä kuitenkaan). Ihan kaupan alan tutkinnon oon käynyt, mutta suunnitellut itse melko paljon vaatteita menneinä vuosina. En tiedä onko siihen erityistä tutkintoa, useimmat varmaan on artesaaneja kai? Mutta jos osaa olla luova ja omistaa hyvän silmän niin kyllä sitä pystyy tekemään ilman tutkintoakin. Silloinhan se tutkinto on aivan turha periaatteessa :D Tän lisäpalvelun ohessa teen myös ihan perinteistä myyntityötä, esillepanoa, siivousta ja kassaa :) Rakastan myymistä! Oon myynyt elintarvikkeista koruihin ja vaateisiin ja pienenä lisänä myin vuosi sitten erotiikkatuotteita :D Työkokemusta on 4 vuotta kaupan alalta, mutta ensimmäisessä kesätyössä oon ollut jo 11 vuotiaana :D
Mites muut? Mitä töitä teette? - m-a-m-m-a
Sirena: Oon nyt ollu 4 vuotta vartijana.. Alotin lukion ohella myymälässä iltaduunina, sen jälkeen siirryin tekemään yövuoroo piirivartijaks.. Ja en kyllä oo vaihtamassa työpaikkaa vähään aikaan sen verran kuitenkin nautin siitä ett saa olla yksin liikenteessä, ei pahemmin tarvii puhuu kenenkään kaa ja tää on kuitenkin mielekästä.. Jos tulee töissä tylsää niin ajaa muutaman vartijakutsun ni taas riittää intoa tehä pelkkiä kierroksia :)
- WishfulRider
mama: Ohhoh. melkosen mielenkiintosta työtä teet. Jos saan udella, niin minkäs kokonen sä olet noin naisena? Meinaten et ootko sellasen tyypillisen vartijan näkönen? :p Mitäs piirivartija tekee? ja eikö sulle tuu tylsää kun mitään ei niin sanotusti tapahdu?! :o Oks koskaan mitään tapahtunu? Ootko ottanu jotain näpistelijöitä kiinni tai jotain? Aika jännä työ kyllä. Ei ihan heti tulis itellä mieleen. Oon kyl niin pienikokonenkin, et varmaan sen takia kun ei mua kuitenkaan kukaan ottais tosissaan. :)
Paranemisia sinne nyt tosi kovasti! toivottavasti tuo ei tuosta enempää tulisi pahemmaksi, vaan lähtisi pian pois.. :)
sirena: Aikas jännä duuni. :) Pysyy ainakin mielenkiintosena kun ajattelee että jokainen asiakas niin erinlainen kumminkin. Ite kans kaupanalaa opiskelen et kauppaan sit töihin. :) - Sandepöö
Sirena--: Mä olen tällä hetkellä postilla osa-aikaisena, saa nähä lähenkö vielä tekee lastenhoitajan keikkaa, kun postilla ei noita hommia riitä niin kauheesti tällä hetkellä.
Argh, tosta meijän koirasta lähtee nyt ihan kamalasti karvaa, tuntuu et karvoja on koko ajan joka paikassa :/ pitäis harjata kerran viikossa,ettei pölise, mut mies on vähän laiminlyöny.
Saas nähä mitä tuolt terkkarilta kuuluu sit, sanoi et pitää soitella ja toinen sano, että ne soittelee kyllä jos on jotain.
Ja naapuri se pitää edelleen meteliä... Ens viikolla soitetaan uudelleen isännöitsijälle, jos toi vaan jatkuu ja jatkuu... ärsyttää, tollasten ihmisten ei pitäis sitten ollenkaan asua kerrostalossa ollenkaan, oikeesti.
Tänää on vähä huono päivä, kiukuttaa koko ajan...murr... - m-a-m-m-a
WF: Enhän mä oo ku 167 pitkä ja painan semmoset 55-60kg riippuen päivästä ett kuinka paljon syön :D
Joo en oo semmosen perus vartijan näkönen :D :D vaikka lyhyet hiukset omistankin mut ne on vaan siks etten jaksa niitä hoitaa ja niist ei saa duunissa niin helposti kiinni :)
Piirivartija yleisesti ottaen kiertää kohteita (toimistotiloja/raksoja/käy sulkemassa erilaisia rahanvaihtopaikkoja tai pankkeja mihin tarvitaan hekilön suojausta myös kaupat kuuluu meijän käyä läpi) yö aikaan kun ne on tyhjillään samalla vastataan paloturvallisuudesta ja tarkastetaan että hälytyslaitteet on päällä..
Ei mulle oikeestaan tuu tylsää ikinä ku mul on niin mukavat duunikaverit ni niitten kaa tulee vietettyy sitä aikaa paljon tai sit jos ei jaksa hirveen nopeesti tehä kierroksia niin sit teen hitaasti ja kulutan aikaa kohteella :)
Oon mä kerran tossa vuos sitten ottanu turpaan töissä.. Jätkä jäi kyl kiinni ja lens hienosti maijan takaovia päin ku poliisit kuuli mitä se oli tehny.. Oikeudessa sit käytiin puimassa asia eikä kiistäny sitä ollenkaan niin tuun jossain vaiheessa saamaan 900e korvauksia pahoinpitelystä.. Näppäreit on otettu kiinni vähän useampikin ja siks pitää pitää henkilökohtasta kaasua mukana ku ikinä ei tiie millo tulee vastaan joku joka kantaa kaunaa..
Kiitos täällä yritetään parantua kovaa vauhtia :) Nyt hieman helpottaa mut sit ku nukkuu pitää mennä niin taas ollaan ihan tukossa..
Sandepöö: Juuh meilläkin eletään karvojen keskellä :/ ei viel oo paha mut koht alkaa se pahin kausi :/
Koita jaksaa sen naapurin/naapureiden kaa.. Ehkä ne viel oppii.. tai sit ei :/ jotkut ei vaan ikinä opi.. - m-a-m-m-a
Sandepöö: Mikäs sua kiukuttaa kokoajan??
- WishfulRider
Sandepöö: No ei ole mikään ihme jos kiukuttaa kun on tollasia naapureita! Voi kyllä olla että sulla hyrrää hormoonitkin jostain tietystä syystä! :) Soita sinne! :) Koska saat tuloksia tietää? :)
mama: Joo, niin aattelinkin ettet oo ihan tyypillisen vartijan näkönen sit! :) Mut kiva et on löytyny tollasta mieluista hommaa kumminkin :) Miten sä päädyit vartijaksi? :)
Missäs kaikki muut on taas? Tosi hiljanen päivä ollut! :) Pitää keksiä uusia aiheita mistä puhutaan. Ja pitäis saada taas porukkaa lisää! :)
Mut mitäs mahtaakohan vauvelintuoksua olla enää listoilla, kun ei oo pitkään aikaan näkynyt. Jospa se olis plussannut? :)
Täällä ollaan juteltu asunnoista ja sen sellasista. :) Mieskin kertonut nyt meijän tilanteesta perheelleen. :) Ja Miehen kaksi siskoa nyt on raskaana varmaankin, tai toinen on jo varmaa. :p Sanoskeli et olis kivaa jos mäkin tulisin raskaaksi, niin olis sit samanikäsiä lapsia. Mut nähtäksihän tuo jää, kun siellä hoidoissa kumminkin kauan menee. :) Mut olis kiva jos tulis ylläriplussa. Hmph. :) No mutta sitä odotellessa. :)
Tässä taas kysymyksiä. :) Eli onkos kukaan allerginen millekkään? Entäs onkos perinnöllisiä sairauksia mitkä mahdollisesti periytyisi lapselle? :) - Sandepöö
mamma: Kaipa se pitää vaa jaksaa tota, noh kahen vuoden päästä myydään tää asunto poies, niin sit ei enää tarvii kuunnella.
En tiiä sitten yhtään mikä kiukuttaa, varmaan stressaan liikaa nyt ainaski siitä missä se täti luuraa/miks testit on negoja. Toivottavasti, ens yönä nukkuu edes hyvin, niin sekin auttaa... Koitas sä parannella siitä flunssasta itteäs, se saattaa kestää yli viikonkin, mun miehellä kesti toi syysflunssa kolme viikkoa, onneks en ite sairastanu sitä ollenkaan :) - Sandepöö
WF: Viimeistään ens viikolla, terkkaris on vähä väkipulaa, niin niillä kestää. Mulla on kyllä tänään sellasia toispuolisia kipuja, että voisin ottaa jopa jotain kolmiolääkkeitä, mutku ei uskalla ennenku tietää vähän paremmin et mikä on.
Mulla on itellani siitepölyallergia ja sen kanssa ristiallergioina omena ja tomaatti, tomaattia syön silti vaikka se aiheuttaa allergisia reaktioita koko ajan, lisäks meijän suvusta tulee astmaa, diabetestä, verenpainetautia ja vaikka mitä :D toi astmahan on munkin vaiva, etenkin kun on huonompi kunto.
Mutta miehen puolelta ei oo tiedossa mitään, tosin mieshän ei edes tunne isäänsä, ei oo koskaan tavannut eikä sitä kiinnosta ottaa selvääkään tai se ei kehtaa kysyä äidiltään mitään isästään. - WishfulRider
hehe, mä nyt tosta ovistestin tekemisestä raskaustestinä luin enemmän, ja meinasin et sunnuntaina tekisin sellasen testin. kattoo sitten mitä näyttää, niin eipä tarvii sit pitempään miettiä olisko onnistunut tästä kierrosta. :) Empä kyllä usko mutta aina jaksaa jollain voimilla toivoa. :)
sandepöö: Hienoa et saat sitten jotain vastausta asioihin! :) Tuut sitten kertoilemaan meille. :) Aikas paljon on kaikkea suvussa. Toivottavasti ei tulisi lapselle sitten, en tiedä kyllä onko kuin periytyvää edes? Itsellänihin ollut astma, on kyllä lähtenyt pois. Että enään ei oo sitäkään! onneks. :) Eikös suo pelota ton tomaatin syöminen? vai onko se jotenkin sellasta et aiheuttaa vaan ihottumaa vai mitä? :) Sirena--: Me ollaan molemmat työttömiä :/
WishfulRider: Allergioista: Sitruuna ja sit on joku harvinaisempi mauste mitä nyt ei pahemmi käytetä ja sitte oon kissoille ja hiiret/rotat. Toisen allergiat: suurin osa hedelmistä, tomaatti, pippurit / aika iso osa mausteista, karvaset elukat (koiralle niin vähän, että pystyy pitämään) huonepöly. Perinnöllisistä sairauksista: meidän perheen "allergikolla", perinnöllisenä tulee ilmeisesti bipolaarihäiriö, ja siihen liittyvät "sivuoireet". Tämän takia lapsi tulee käymään terapiassa mahdollisesti pienestä pitäen, kuten on äitinsäkkin käynyt. :)
Hei koiraihmiset. Onkos teillä koirat alkaneet käyttäytyä jotenki hassusti hedelmöittymisen jälkeen? Meillä vanhempi hoitoviettinen koiruus alkanut hoitamaan enemmän ja eri tavalla, kun ennen. Nuolee / pesee alavatsaa, tarkkailee koko ajan enemmän jne. Sitte tää meidän nuorempi on myös alkanut hoitamaan (ei oo ennen hoitanu) ja myöskin koko ajan tarkkailee ja kulkee perässä :D Jostain luin, että koira saattaa tunnistaa jos omistajan kehossa tapahtuu jotain :)Niin ja meillä on muutenkin itekki huomattu jotain uusia juttuja. Kuten pahoinvointia, närästystä, kaikki makea kelpaa, todella rankkaa väsymystä, mielialojen heittelyä (enemmän, kuin normaalisti), mielitekoja. Ja ja ja :D Voiko tässä vaiheessa jo olla ns. raskausoireita? Toivottavasti sitä "itteensä" ja koiratki olis ns. oikeessa. Eikä olis vaan haaveilua / "valeraskautta" :/ No ens kierrolla sitte uutta yritystä jos nyt ei onnistu :)
- Sirena--
Sandepöö: Nyt luuri käteen että saat sen metelöitsijän pois sieltä! Ja keksit itsellesi nyt mielekästä puuhaa niin loppuu ressaaminen :)
WF: Mulla ei ole minkään sortin allergioita. Miehellä on hieman siitepölyallergiaa ja heinänuhaa. Pahempaa ei onneksi oo :) Mun suvussa on sitten ollut hieman veritulppia ja tiedettävästi kahdella isän serkulla on endometrioosi, kummallakaan ei ole lapsia eikä voi edes saada kun kohtu on jouduttu poistamaan. En muista onko äitini puolelta tädillä kans endo, mutta sen muistan että jotain oli, minkä takia lekuri on ihmetelly että jopa kaksi lasta on maailmaan tullut. Vähän on itseä pistänyt mietityttämään että pitäiskö käydä tutkituttamassa itseni. Viime gynestä on aikaa jo kolme vuotta.
Siitä tulikin mieleeni: Kuinka usein te käytte gynellä? Olen kuullut että pitäisi käydä kerran vuodessa, mutta pitääkö paikkaansa? Eikö ne ehdi raskaudenki aikana ihan tarpeeksi työnnellä vekottimia sinne :D - WishfulRider
leidit: Erikoinen sana käytetty tuosta mielialahäiriöstä, koskaan aikasemmin kuullutkaan puhuttavan tuolla nimellä. Vaikuttaakos se teidän elämään mitenkään? Ja aika hauskanen tuo koirahomma, jospa se olis aistiinut jotain? Testaa mitä ovistesti näyttää! :p Toivottavasti tuo nyt olisi raskautta. Kannattaa kuitenkin muistaa että kaikki on niin aluillaan että sanotaan että nuo oireet eivät vielä tuossa vaiheessa kerkiä tulemaan, että mieli saattaa tehdä tepposia osan kannalta! :s
sirena: Eihän endo sitä takaa etteikö lapsia voisia saada? :) Gynellä täytyis tosiaan käydä kerran vuodessa. :) Kyllä mä ainakin kannatan, koska keho on niin ihmeellinen asia, etenkin kun noi värkit on aika elintärkeitä, jos omia lapsia haluaa saada, niin kyllä mä menisin tutkituttaa paikat. Vaikka ihan varmuuden vuoksi. :)
Höhöhh, mä just tässä harmittelin asiaa että kun tulee tatuointia enskuussa, että täytyy sitten mennä mun puolesta taas kaikki testit tekee uudelleen lapsettomuus juttuja varten :) Nooh onneks on vielä aikaa ettei niin hoppu oo mihinkään. :) - Sandepöö
WF: jotkut on periytyviä ja toiset taas lisää riskiä sairastua joihinkin allergioihin ja astmaan ja ja ja... noi on niin vaikeita noi perinnöllisyys jutut, enää muista miten ne meni :) Ei mua noi tomaatit silleen pelota (lähin sairaalakin on tossa muutaman kilometrin päässä, niin uskaltaa kokeilla) eikä kaikki tomaatit laukase niitä kutinoita/kurkun turpoamista ja niin edelleen, tähän asti on ollu niin lieviä reaktioita ja mulla on aina lääkkeitä varalle.
leidit88: Mä en oo kyllä huomannu, että koiran käytös ois muuttunu mitenkään, se on muutenkin tollanen että seuraa joka askelta ja onhan toi vielä niin kakarakin, että ei sillä noi vaistot vielä ihan täysillä toimi :)
Sirena--: Joo se suositushan oli kerran vuodessa, että näkee onko muutoksia tapahtunu, hyvä kun otit tän aiheen esille :D Pitääkin varata vielä aika gynelle tälle vuodelle :D - WishfulRider
sandepöö: Niin aivan. :) Mä en niin oo noihin sairauksiin tutustunut. :P keskittynyt siihen et jos nyt vaikka ensin itekkin plussais. :) Oks tomaateista jotain eri lajikkeita? niinku omenoista? Meinasin että onko jotain tiettyjä siis mitä sitten voit syödä? :)
Mitä mieltä te ootte sellaisesta vanhasta rakkaudesta? Että yhdessä oltaisiin monia vuosia?
Mä niin ihailen sellasta ja toivon et itekkin sais kokea sen. :)
Ootteko miettineet millaset häät haluaisitte, ja ketkä olisitte kutsumassa sinne? Mulla jonkin näkönen ristiriita mun päässä, kun mun suku niin pieni, että ketä sinne sit kutsuisi.. :) - -minttu-
Helou naiset!:)
Mulla on ollu vapaapäivä tänään mut kauhee meno koko ajan. Kävin aamulla siellä röntgenissä, mikä piti viime viikolla perua raskauden mahdollisuuden takia. Noh, tulipa seki nyt tehtyä kun ei sitä plussaa tullut.. Oon nyt päättäny että aion elää ihan normaalisti vaikka vauvanyritys onkin päällä. Meinatin esim juomista, jos on pileet tiedossa ni mä juon niin kauan kunnes se plussa pärähtää. Jos juopot ja huumehihhulit saa lapsia niin ei meidän lastensaaminen voi siihen kaatua jos käy baarissa kerran kuukaudessa-kahdessa! Ni.
Hui miten paljon tekstiä! Kaikki oon kyllä lukenu itseasiassa pariinkin kertaan, mut anteeks jo nyt jos unohdan kommentoida jotain tärkeetä:) Vaunuista ootte jutellu. Mä oon vähä vilkuillu netistä mut en yhtää tiiä millaset ois hyvät tai mitkä meinataan sit ostaa. Budjetti ei oo monia satoja euroja varmaankaan, mut ihan laadukkaat vaunut niiden on oltava. Periytyviä sairauksia ei kai oo, tai ei ainakaan muistu mieleen. Millekään ei olla allergisia, tuossa just testattiin viime viikolla vaikka asian jo tiesinkin:p Gynellä oon käyny kerran elämässäni:D Siitä on aikaa pari vuotta. Ja tutkitaankos raskausaikana paikkoja tuolta alhaalta? Sitä odotellessa...
WF, miks pitää tutkia uudelleen tatuoinnin ottamisen jälkeen? Ja tosiaan ihme siivouspuuskia sä saat keskellä yötä!:D mut eipä sillä väliä oo mihin aikaan vuorokaudesta siivoaa:D Mun tiedot ainakin näytti olevan oikein listassa, kiitos:)
Sandepöö, koirankarvat on inhottavia!:/ Meidän koirasta ei onneks irtoo karvaa kun se nypitään pari kertaa vuodessa:) Joko se isännöitsijä ottaa yhteyttä niihin naapureihin?! Onko muut talossa valittaneet niistä? Toivottavasti saatte rauhan ja ne lopettaa metelöinnin:l Ja kumpa sieltä terkkarilta kuuluis jotain positiivisia uutisia!:)
Sirena--, sun työ kuulostaa kyllä mielenkiintoselta!:) Ja tota gynee tuossa mietin itekki et kai sinne sörkitään sit raskauden aikanakin:p
leidit88, mä muistelen lukeneeni joskus, että koira voi vaistota raskauden. Jotenkin haistaa sen hormonin tai jotai. Onhan niitä nyt koulutettu tunnistamaan syöpääkin! Joten mä uskon kyl siihen et ne voi vaistota jotain:) Ja onpa teillä harmillisen paljon allergioita vaivana:/ Toivottavasti oireet ois merkki raskaudesta, mutta kuten WFkin sanoi, toiveiden elättely voi johtaa myös korkeelta ja kovaa putoamiseen jos plussaa ei tulekaa:(
m-a-m-m-a, kivaa et sul on työ josta tykkäät niin paljon! Kuulostaa kans mielenkiintoselta. Musta ei kyllä olis tohon hommaan, ensinnäkin pelkään pimeetä enkä mistää hinnasta liikkuis yöllä yksin missään:D
Ainii tohon aamu-ilta-ihminen kysymykseen sen verran että mä en todellakaan oo aamuihminen, mut en kyl usein jaksa valvoakkaan:D Et mä kyl mielelläni nukkusin 12 tuntii vuorokaudesta jos se ois mahdollista:) Jos ois ammatti "nukkuja", mä oisin niiiiin hyvä siinä:] Nyt tietty unohtu vastata johonkin tosi tärkeeseen juttuun. Koitan huomenna käydä vähän useemmin kommentoimassa niin ei tuu kauheeta viestitulvan lukemista kerrallaan aina. Aamulla pitäs jaksaa herätä töihin 5.15... Väsyttää jo nyt tuo tieto. WishfulRider: Vaikuttaa se toisinaan, mutta toisinaan ei. Toisistamme saatua tukea paljon :) Joo, täytynee nyt seurailla mitä tulemaan pitää :)
Häistä kyselit niin, täällä ollaan rekisteröidyssäparisuhteessa! :) Meillä oli vain läheiset vihkiseremoniassa ja sen jälkeen käytiin syömässä ravintolassa :) Jos uusi avioliittolaki tulee voimaan ja saan ihan naimisiin naimisiin mennä, niin luultavasti järjestämme "kunnon" häät, mihin tulee sitten molempien suvut :)- WishfulRider
Minttu: Harmi että on mennyt tolleen tuo vapaapäivä. :) Vaikka kivaahan se varmasti on kun ei mieti niin paljon juttuja sun muuta. :) Ja katsos kun neuloista voi liikkua veren mukana aina kaikennäköstä, esim hepatiitti, niin täytyy tutkia aina uusiksi. Kun jotkut tuota harrastaa että käyttää samoja neuloja! Ja hyvä että oot löytänyt tollasen asenteen. Itekkin tarviis tehdä jotain muuta kun mollottaa sisällä, nähdä kavereita ja hääräillä jotain pientä. Mutta oon kyllä tällätavoin ihan onnellinen, sillä onhan tuo totta kun sanotaan että suurin osa ystävistä katoaa kun tulee raskaaksi. Ja ymmärrettäväähän sen. Kaikki muuttuu. :) No toivoisin että itsekkin tuon vielä pääsisin kokemaan. :) Voih, jaksamista huomiselle työpäivälle! :)
Mulla tuli mieleen ihan kokonaan, että mulla on lääkärinsoittoaika huomenna. Jospa sen avulla sais köpletöltyä asioita eteenpäin :PP
Niin juu, siis ihan hirveetä nähdä! eli mä siis kävin tuolla odottajien puolella kurkkaamassa et mistäs sieltä löytyy me odottajat sitten. Noh, todella hiljanen paikka on! ja kaikki kun sai lapsensa mailmaan, niin paikka hiljeni ihan kokonaan, ja sen jälkeen kestään ei oikeen kuulunut. Aika kurja meininki. :( Toivottavasti ei meille käy näin! :s - WishfulRider
leidit: varmaan toooodella yleinen kysymys, mutta olisitteko molemmat sitten hääpuvussa? :) vai miten ajattelitte asian toteuttaa? :)
Varmaan meistä "miehisempi" olisi ns. puvussa ja meistä naisellisemmalla olisi sitten morsiuspuku :)
- -minttu-
Joo hei meidän täytyy sit pitää sama porukka vaikka niitä plussia (KUN!) alkaa tulemaan ja jatkaa keskustelua kun on niin kivat ihmiset täällä! Vaikka toki lapsen syntymisen jälkeen aika vähenee eikä ehdikkään kirjoitella 593 kertaa päivässä, niin toivottavasti edes joku pieni aika kaikilta löytyy jatkossakin kirjoitella kuulumisia:)
Ja juu juu WF, nyt tajusin miks pitää sit tutkia uudelleen. Harmillista et toiset tekee tollasta! Enpä oo ajatellu et tollanenkin vaara voi olla siinä et otat tatskan! - WishfulRider
Minttu: Niin totta, ja olis ihan kiva nähdä, vaikka oliskin sit eri ikäisiä lapsosia. :) Vuokrattais jostain keskeltä kaikkia joku paikka minne sit kaikki yrittäis tulla. :) Ni päästäis tapaamaan toisemme. :) Tää turku kun on niin pieni paikka, et täällä ei oikeen samalla lailla ainakaan raskennu vauva kavereita, tai sitten mä tunnen ne ihmiset liian hyvin että tiedän etten tuppaantuisi seuraan ^^ Joo, onhan toi aika ilkeetä et ihmiset tollasta menee tekemään, mut hyvä että pitää turvallisuudesta huolta siellä hoidoissa!
Ottiko teistä kukaan sikainfluenssa rokotetta muuten, ja saiko mitään oireita? :) - Sirena--
WF: Joo, tiedän että lapsia saa vaikka olisikin endo, mutta toiselta on pahaksi äityneen endon takia poistettu kohtu ja munasarjat ja toiselta yksi munasarja. Kyllä se hankaloittaa kumminkin :)
Häistä sen verran että jos sitä saisi sen prinsessapäivän kesäksi 2013. Olisi aika mukava sitten. Tässä nyt kuitenkin tulee ens kesälle uuden talon ja auton hommaaminen ja toivottavasti myös se pikkukäärökin :) Haluaisin merenranta häät, joissa vihkimisseremonia olisi siinä meren rannalla kaaren alla :D Kummatkaan ei kuulu kirkkoon. Sitten siitä siirrytään joko taloon tai paviliongin alle syömään ja juhlimaan :) En ole vielä päättänyt millaisen mekon haluan, mutta olkaimeton tai empire-mallinen olisi kiva. Vieraita tulisi varmaan n. 100 henkeä. Väriteema valko-punainen tai valko-vaaleansininen.
-Minttu-: Hei vitsit toi tapaaminen ois hieno juttu tulevaisuudessa. Tää porukka on aivan mahtava! Ihana jakaa asiat toisten kanssa jotka on samas tilanteessa :)
Onko kukaan muu tästä porukasta miettinyt että olisiko jokin helpompi tapa jutella? Olemme nimittäin tehnyt aika monta uutta topicia ja tämäkin rullaa jo aika alhaalla :D Ehdotuksia? Oma nettisivu ehkä? - WishfulRider
Okeeeeeeeei, en nyt tiedä millä nimikkeellä tätä hakisi googlettamalla. :D Eli tarvitaan pientä apua. Mutta älkää lukeko jos ette halua lukea mit''n ällöä :D
Eli me tässä pupuiltiin tänään. kp 22 meneillään. Ja koitin lukea et miks hemmetissä mulla on alamaha siis kunnolla oikeen tosta mistä pitäis häpykarvotuksen alkaa, niin mulla niinku on siitä mahaan saakka ihan turvoksissa. No nyt kun sit tossa miehen kanssa pupuiltiin heti herättyämme, niin mulla alko sattumaan ihan mielettömästi niinku mun munasarjoista, tai munasarjasta en tie oliko molemmista, mut silleen vihlovasti. Tuli vähän huolestunut olo, kun mietiskelin että mistä se mahtaa johtua. Mä nyt luin nimikkeellä ovulaation jälkeiset kivut, mutta kun niillä se on nippaillu koko ajan, mulla se on niinku tullu pupuilun jälkeen.
Noh, nähtäväksi jää. Iloisiakin uutisia on, sain sen lääkärin tosiaan tulkkaamaan mun tuloksia, ja hyvältä näytti että saatiin lähete nyt sittenkin sinne tyksiin! ja nyt odotellaan vaan kirjettä kotiin! :) - WishfulRider
sirena: Mä miettisin et joku facebookki olis helpompi paikka, sillä lailla et sinne tekis omas ryhmän, tai sit just omat sivut, mut sittenhän siinä se ongelma ettei uudet pääse tulemaan sinne! :( Että kai tällä on toisaalta ihan hyvä mennä? Aika ihanasti oot saanut suunniteltua tuota. :) Kuulostaa melkoisen ihanalta! :)
- EllaMi
Mä jo pelästyin, et mitä kauheeta mimamaun lapsista tulee, kun suomi24 sensuroi ton sanan :D
Mä kokeilin tehdä raskaustestin tossa pari päivää sitten, mut negaa näytti, kuten arvelinkin. Ja kyllä nyt on kierto sen verran pitkällä, et jos olis plussa, nii pitäis jo näkyä. En vaan tajua, et missä menkat luuraa. En oo edes voinut stressata niitä poijjes, koska en oo ollut mitenkään stressaantunut, ja muutenkin ollut paljon rennommalla fiiliksellä tän vauva-asian suhteen. Sais vaan jo menkat alkaa, koska ei tää näin oikein etene.
WF: Hienoa, että saitte lähetteen! - EllaMi
-minttu- kp 4/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 26/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 32/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 18/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 21/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 23/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 35/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 17/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp 8/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 28/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp17/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 25/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 26/? 1yk, 23/24v - WishfulRider
EllaMi; voi harmi ettei sulle sitä plussaa nyt tullut, :( mutta toivottavasti ensikierrosta tärppäisi! Onko sulla nyt kierto pysynyt samana vai miten? Ja hyvä että oot saanut muuta ajateltavaa! :p mulla vaan tuntuu aina laantuman jälkeen tulevan paaaaaaaljon pahempana takasin.. Tosiaan nyt mä jo katon lastenvaatteita paaaaljon enemmän. :) Ja kiitos kun päivitit listan. :)
missäs kaikki on? :) Ja mitäs suunnitelmia viikonlopuksi? - m-a-m-m-a
hei ajattelin vaan ilmottaa kaikille ett oon taas koko vkl duunissa niin musta ei kuulu mitään ennen tiistai iltaa :)
Mun vkl alko osastokokouksella ja oltiin duuni porukalla ajaa Kartingii ja sit mentiin syömään mein toimistolle muut jäi saunoo ja ryyppää ku mä lähin töihin mut ei harmita yhtään kun en muutenkaan pahemmin juo :)
Kivaa ja hauskaa vkl kaikille :)
Plussa tuulia :) - Sirena--
WF: Tässä ollut 10 tunnin työpäivä takana.. Huh huh.. Jos nyt katsois leffan telkusta, nukkumaan ja aamulla taas uudestaan töihin. Katsois jos nyt viikonloppuna kävisi katsomassa taas yksi vuotiasta pikkutyttöä
- WishfulRider
mama: Kiva sitten että sulla on ollut jotain puuhaa mikä saa ajatukset muualle! :) ja kivaa työviikonloppua! :)
sirena: Oih, sulla onkin ollut sitten pitkä päivä takana! Määkin haluaisin nähdä sellasia pikkuihmisiä! :) Sirena--: Ite oon kans miettiny, että olisko jotain helpompaa tapaa jutella :D
WishfulRider: Täällä ollaan. :D Mä aina unohdan käydä täällä :D Täällä ollaan viikonloppu kotona, niin ku aina. Tää viikonloppu on siitä erikoinen, että siivotaan ja järjestellään paikkoja, kun meille tuli roskalava tonne pihalle, niin kiva viedä kaikki turha tavara pois! :)- EllaMi
WF: Ei oo kierto pysyny samana. Kolme edellistä kiertoa oli pituuksiltaan 30, 21 ja 23 päivää, ja nyt on jo kp 36 menossa, eikä edelleenkään kuulu menkkoja :/
Nyt ois tarkoitus vaan ottaa rennosti tää viikonloppu. Sääkin on niin surkea, ettei kauheesti huvita mennä pihalle. - EllaMi
-minttu- kp 5/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 27/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 33/30-31 yk 2, 39v
sirena--: kp 19/30-35 yk 3, 20v
mimamau: kp 22/30 yk 1, 18v
babyfever: kp 24/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
EllaMi: kp 36/17-41 yk 1, 23v
baby19: Kp 18/28 yk 1, 19v
ssandy-: kp 9/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 29/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp18/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 26/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 27/? 1yk, 23/24v - WishfulRider
Jaksaisko joku tehdä uuden palstan? tää käy jo toooosi työlääks taas rullailla kännykän kanssa alas asti!
EllaMi: ootko miettinyt jos hakisit ne menkkoja tasottavat lääkkeet? Mä ehkä kallistuisin sen puoleen. Koska et voi millään tietää miten ovuloit jne. :( Noh toivotaan että ne pian alkaisi! :) Sää tosiaan on aika kurja. Mut mee oman kullan kainaloon, siellä kaikki on aina kivaa ja lämmintä. :)
Leidit: sir tuutte täälläkin käymään ja juttelemaan. Miten muuten kumpi teistä kirjoittaa tänne? :) Ja mukavaa viikonloppua sinne! :) Meilläpäin ei roskalavoja ikinä näy. Koulussa näkyi, kun siellä oli koulun uudistamiset meneillään. - WishfulRider
ohhooh. ompas taas iso kiukkupäivä meneillään.mikään ei oikein tunnu tänään sujuvan. Kissa kun oli leikattavana, niin eikö se sit tietysti saanut siitä komplikaatioita, eli haavan mahaansa. ja ei voi muuta sanoa kum että osaa stressata ja tänään oon niin räjähdysherkässä tilassa, että huh huh! Toivoisi et tärppäisi ja pääsis odottelemaan sitä ihanaa ihmettä tähän mailmaan. :) Kesäkin olis niiiiin ihana kun sais pyöreen vattan kanssa ottaa aurinkoa. Tää paikka kyl alkaa ihan kuolemaan! ;( kaikki hankkii elämäänsä jotain tekemistä niin paljon et tää paikka hukkuu pois mielestä. No joo. valitukset sikseen. Minttu jäänyt työnsä pyörteisiin? :)
- -minttu-
Täällä ollaan! Mies sit TAAS innostu niin kovasti jäämään mun porukoille yöks et ei ollu vaihtoehtoja.. Ne metsästää mun iskän kaa nii riittää juttua ja touhua sitte. Mut nyt oon kotiutunu, MUTTA pitää alkaa siivota kun kaveri tulee illalla ja lähetään baariin:D Elikkäs huomenna toivottavasti istun koko päivän koneella. Ei, kun huomennakin tulee kavereita. Noooh höh, mut kyl mä jossain välissä ehdin enempi datailee:) Eikä tää paikka kuole! Viikonloppusin vaan tuppaa ihmisillä olemaan enemmän tekemistä. Luulisin? Nii ja olinhan mä tänään kyl töissäkin et siks pääsin tänne vasta nyt:(
- Sirena--
WF: EI todellakaan kuole! Täällä me ollaan, joinakin päivinä on vaan enemmän tekemistä kun toisina :)
Mullakin on vähän pieni masis päällä, kaikki vituttaa ja ressaa... Haluaisin sen oma kämpän, mutta mietityttää että onko varaa (ei hirveästi vielä säästöjä enkä halua ihan paskaluukkuunkaan asumaan) , haluaisin vauvan (mutta mietityttää että mitä ne töissä sanoo ku oon heti paksuna.. Ja sit ku mulla on määräaika maaliskuuhun, koska yks on äippälomalla ja mulle on jatkoa luvattu, mutta jos tuun nyt paksuksi niin saanko sitä jatkoa?). Haluaisin koiran, koska en osaa elää ilman eläintä (aina ollut yksi tai sitten kymmenen) mutta sisäsiistiksi opettaminen kerrostalossa on hankalaa, eikä ole koiranhoitajia lähistöllä.
Kaikki mulle nyt heti? Vedän pienet itkupotkuraivarit kohta :D WishfulRider: Me kirjotellaan yhdessä lähes aina :)
Kuulostaa Sirenna-- Tutulta :(
Me ei olla oikeen mitään saatu aikaseks täällä, vaikka pitikin olla tehokas viikonloppu, että saadaan siistiks koko kämppä. No josko huomenna sitten. Tänään ollaan sen verran saatu aikaan, että ollaan kaupassa käyty ja meistä toinen tiskas viikon astiat. (Meistä, kun vaan toinen on siisteysintoilija ja toinen ei niin siisteysintoilija) :Dhttp://keskustelu.suomi24.fi/node/10199552 tein uuden! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi683300Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj903076SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis1773025- 1372406
Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä412376Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis2052221Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi522058Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!
Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li371735Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "51728Raiskaukset loppumaan?
Onko kenelläkään tiedossaan tuloksellisia keinoja saada väkisinmakaaminen loppumaan tai edes vähenemään? Lainsäädännön4021699