"Kemin kaupunki myy metsätiloja"

Tilauskeikka

Mielenkiintoinen ilmoitus Lounais-Lapissa 29.9.2011."Kemin kaupinki myy metsätiloja". Kolme pienenpientä tilaa (0,50 - 1,17 ha) ja kaikki pienellä maa-alueella Vähä-Ruonaojan varrella.

Kannattaako tällainen kilpailutus ja ilmoitus? Eikö kaupungilla todellakaan ole myytävänä pienenpieniä tiloja muualla kuin Vähä-Ruonaojan varressa? Miksi kaupunki ei myy sirpaleisempia tilojaan vaan täsmälleen nämä kolme?

Kaupungintalolla aktiivinen henkilö täydentäisi mainiosti omistusta juuri näiden tilojen avulla. Tätä noin kahden hehtaarin huutokauppaa kannattaa seurata.

9

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Unnah Anumemah

Sinne maahanmuuttajat peltojansa laittavat, omalle pellolle. Saavat Suomi-ihmiset perunaa ja porkkanaa kun eivät itse viitsi viljellä. Näin on nykynuoriso laiskaa ja kuvittelevat että ranskanperunatkin pellossa kasvaa.
      Nyt sieltä on vuokrattu alueita koulutus, sekä liikkeenharjoitus tarkoituksella.

• Kaalimaan kakara

Tuolla kasvismaalla ei ole mitään tekemistä tämän huutokaupan kanssa.

• ostaja kiittää

Tämän kaupan junailu menee mahdollisesti näin (ja tämä on puhdasta spekulointia): On palsta johon nämä myytävät palstat yhdessä rajoittuvat. On Henkilö joka omistaa isomman palstan ja haluaa liittää nämä pienet palstat omaan suurempaan palstaan. Henkilö neuvottelee palstojen ostoaikeistaan myyjäpuolen edustajan kanssa jonka tuntee hyvin "hyvä veli" verkoston ja aiempien yhteisten (laillisten) kauppojen kautta. Koska myytävät palstat on laitettava julkiseen tarjouskilpailuun, sovitaan käytäntö jolla pidetään Henkilö ajantasalla tulevien tarjousten tasosta. Henkilö jättää viime hetkellä ennen tarjousajan päättymistä oman suljetun tarjouksensa joka on päivätty esim.viikkoa aiemmaksi ja hinnaksi esim 10 € yli korkeimman saapuneen tarjouksen.Ja kaikki on tapahtunut laillisesti.

• Tilauskeikka

Niin näennäisesti laillisesti. Eikä tuota korkeampaa tarjousta tarvitse toimittaa määräaikaan mennessä, vaan se voi sopivasti "löytyä" kun muut tarjoukset on jo katsottu.

Toinen korruption mahdollisuus on mm. pelata kaupan ehtojen kanssa. Pian nähdään onko ostaja sama Henkilö joka laitatti palstat myyntiin. Siitä voi vetää selvän johtopäätöksen.

• Kepuliveli

Kyseinen henkilö J.P.

• jijiujkk

No niin,palstat on sitten myyty. Ostajien nimistä löytyvät suku-ja etunimen alkukirjaimet J.P. Ja kaupunki maksaa palstoille muodostettavan kulkuoikeuden kustannukset? Ostajille hyvä kauppa. Palstojen myyntitietoja Kemin kaupungin internetsivulla. Ja ainakin yksi palsta myydyistä rajoittuu tilaan jonka omistajista erään nimet alkavat kirjaimilla J.P.

• K.P.....

Kaksi pienempää palstaa rajoittuvat palstoihin, joissa ainakin yhtenä osakkaana on tuleva ostaja. Menivät muuten kaikki palstat ylihintaan kaupaksi.

Itse herra J.P:n tarjousten puhtaaksikirjoittajana voin sanoa, että myynti tuli todellakin täytenä yllätyksenä ja pyytämättä. Kaikista kolmesta tarjottiin, kahdesta selvästi niiden arvoa suurempi hinta, mutta yksi kaupungin metsätyöntekijä voitti suurimman palstan tarjouskilpailun.

Mietittiin jo, että ollaanpa jo tyhmiä kun näin paljon tarjotaan, mutta kun vieressä kerran oli, niin mukavampi siinä sitten omalla palstalla toimia. Kulkuyhteyskin on oiva, koska itse ollaan tietä (ihan ilmaiseksi) kunnossa pidetty.

Olisikohan muuten joku tämän ketjun osanottaja itse käynyt kysymässä kaupungilta ostaa juuri nämä kolme palstaa, mutta on katkera, kun ei yhtään näistä saanut?

Joten lopettakaa tämä henkilöiden mustamaalaaminen, kiitos. Ystävällisin terveisin K.P.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      94
      2294
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      173
      1876
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1436
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      240
      882
    5. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      786
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      66
      786
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      692
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe