Joulu

@

Joulu tulee,painajainen voi alkaa ...:(

20

620

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä tee hässäkkää

Miksi Joulu olisi painajainen, minulle Joulu on ennenkaikkea Jeesuksen syntymän juhla. Tietenkin ilo olisi tavata läheisiään, mutta ymmärrään hyvin että kiireiset ihmiset viettävät Joulun omassa kodissaan rauhassa lastensa kanssa.

Voin muistaa heitä, viemäll'ä lahjat jo aikaisemmin, jotka sitten yhdessä avaavat. Lahjatoivomukset otan mielelläni vastaan jo nyt, sillä Joulun aikaan kaikki hinnat on nostettu.

• Kisuliini

Joulun voi viettää oman puoliskonsa / perheensä kanssa, ilman stressiä.
      Pakkoko se on viettää sukulaisten kanssa?

En ole ikinä ymmärtänyt tuota pakkotahtista / vastenmielistä sukujuhlintaa.
      Me luomme omat joulu yms. perinteemme oman perheemme kesken, eikä se tarkoita ettemmekö muistaisi appivanhempiamme.

Liiallinen sukuriippuvuus on hirveintä, mitä tiedän.

• joulurauhaa..

Onneksi on paljon perheitä, joissa joulua halutaan viettää useamman sukupolven ja muidenkin sukulaisten kesken.
        Ei kaikki inhoa vaan rakastavat sukulaisiaan..

• joulu sucks!!
        joulurauhaa.. kirjoitti:

Onneksi on paljon perheitä, joissa joulua halutaan viettää useamman sukupolven ja muidenkin sukulaisten kesken.
        Ei kaikki inhoa vaan rakastavat sukulaisiaan..

minun jouluni loppuivat rakkaan mummoni menehtymiseen.. hän nukkui pois 10 vuotta sitten joulun alla.. sen jälkeen en ole pystynyt nauttimaan joulun vietosta vaan ennemminkin sitä kammoan nykyisin..
        itseäni ahistaa ylikaiken se että joudun mieheni sukulaisten luokse viettämään joulua jossa minut nolataan joka vuosi!!! koska olen uusi tulokas sukuun niin minun pitäisi laulaa lasten kanssa joulupukille.. ja muutenkin mun pitäisi olla niin iloinen ja otettu että miehen suku mut hyväksyy.. olenkin siitä kiitollinen.. mutta kukaan ei ymmärrä mua siinä miksi joulu ahistaa mua ylikaiken..

eniten jouluissa nykyisin nautin siitä että tuon kierroksen jälkeen kun saan istahtaa himas sohvalle nostaa jalat ylös korkata siiderin ja vain olla..

kaikki eivät pidä joulusta se on ihan julmaa faktaa.. jouluja en halua yksin viettää joten sen takia kuljen mieheni mukana hänen sukulaisissaan.. olen liian monta joulua yksin viettänyt ja se ei ole kivaa.. tiedän senkin kertoa..

• mk
        joulu sucks!! kirjoitti:

minun jouluni loppuivat rakkaan mummoni menehtymiseen.. hän nukkui pois 10 vuotta sitten joulun alla.. sen jälkeen en ole pystynyt nauttimaan joulun vietosta vaan ennemminkin sitä kammoan nykyisin..
        itseäni ahistaa ylikaiken se että joudun mieheni sukulaisten luokse viettämään joulua jossa minut nolataan joka vuosi!!! koska olen uusi tulokas sukuun niin minun pitäisi laulaa lasten kanssa joulupukille.. ja muutenkin mun pitäisi olla niin iloinen ja otettu että miehen suku mut hyväksyy.. olenkin siitä kiitollinen.. mutta kukaan ei ymmärrä mua siinä miksi joulu ahistaa mua ylikaiken..

eniten jouluissa nykyisin nautin siitä että tuon kierroksen jälkeen kun saan istahtaa himas sohvalle nostaa jalat ylös korkata siiderin ja vain olla..

kaikki eivät pidä joulusta se on ihan julmaa faktaa.. jouluja en halua yksin viettää joten sen takia kuljen mieheni mukana hänen sukulaisissaan.. olen liian monta joulua yksin viettänyt ja se ei ole kivaa.. tiedän senkin kertoa..

Ei sinne miehen sukulaisiin ole pakko mennä itse ole koskaan lähtenyt mihinkään kauemmaksi jouluna jos ei yösijaa ole koksa haluan jouluruuan kanssa nauttia viiniä ja joulukahvin kanssa konjakit ja kun lapsemme oli pieni oltiin minun vanhempien luona mutta kun lapsi kasvoi niin tehtiin oma joulu ja viime jouluna teneriffalla ja niin edelleen. Jos haluaa helpom joulun ja kaikki valmiina niin jouluristeilylle niin se on vain 3-400€ henkilö ja muutenkin se tonni jouluun menee kotonakin kun ruuat ja huomat ostaa mutta laivalla jää se touhuaminen pois. Sinun pitää kertoa miehesi sukulaisille että minkä syyn takia joulu ei kiinnosta eli muummusi kuoli joulun alla niin ymmärtävät. Jokainen viettäköön joulunsa niinkuin itse haluaa.

• katrin b
        mk kirjoitti:

Ei sinne miehen sukulaisiin ole pakko mennä itse ole koskaan lähtenyt mihinkään kauemmaksi jouluna jos ei yösijaa ole koksa haluan jouluruuan kanssa nauttia viiniä ja joulukahvin kanssa konjakit ja kun lapsemme oli pieni oltiin minun vanhempien luona mutta kun lapsi kasvoi niin tehtiin oma joulu ja viime jouluna teneriffalla ja niin edelleen. Jos haluaa helpom joulun ja kaikki valmiina niin jouluristeilylle niin se on vain 3-400€ henkilö ja muutenkin se tonni jouluun menee kotonakin kun ruuat ja huomat ostaa mutta laivalla jää se touhuaminen pois. Sinun pitää kertoa miehesi sukulaisille että minkä syyn takia joulu ei kiinnosta eli muummusi kuoli joulun alla niin ymmärtävät. Jokainen viettäköön joulunsa niinkuin itse haluaa.

mk
        Tottakai sitä pitää viiniä nauttia jouluaattona, ja konjakkia myös. Ei kai sitä nyt voi ajatellakkaan että uhraisi pikku nautinnot joidenkin vanhojen vuoksi, sehän riittää että olet ollut omien vanhempiesi luona kun lapset olivat pieniä, mitä sitä nyt miehen vanhempien luokse menisikään, ne saa kyllä odotella omaa poikaansa luokseen, älä anna periksi, kai niiden nyt pitää ymmärtää että kun pojalla on perhe niin ei kai siinä nyt mitään jouluja voi viettää miehen vanhempien luona, riittää kun sait heidän pojan mieheksesi, ja sitten kun niistä aika jättää niin ei ole enää pelkoa että pitää ajatella niitäkin.
        Kippis sulle tulevaan jouluun, ja toivottavasti edes lapsesi käyvät tervehtimässä sitäkin mummoa jonka kanssa ei voi viettää joulua, miksiköhän se pitää aina olla niin että miehen vanhemmat eivät merkitse mitään, vaikka hekin odottavat samalla lailla OMIA lapsiaan tervehtimään. Lueppa kirjoituksesi pari kertaa rauhassa ja ajattele mitä viestität sillä. Voi miten olenkaan kiitollinen miniästäni joka on tasa arvoisesti jakanut joulut niin että saa nähdä omaa poikaansakkin ja hänen lapsiaan. Taso onkin ihan toista luokkaa.

• sivusta huutelen
        katrin b kirjoitti:

mk
        Tottakai sitä pitää viiniä nauttia jouluaattona, ja konjakkia myös. Ei kai sitä nyt voi ajatellakkaan että uhraisi pikku nautinnot joidenkin vanhojen vuoksi, sehän riittää että olet ollut omien vanhempiesi luona kun lapset olivat pieniä, mitä sitä nyt miehen vanhempien luokse menisikään, ne saa kyllä odotella omaa poikaansa luokseen, älä anna periksi, kai niiden nyt pitää ymmärtää että kun pojalla on perhe niin ei kai siinä nyt mitään jouluja voi viettää miehen vanhempien luona, riittää kun sait heidän pojan mieheksesi, ja sitten kun niistä aika jättää niin ei ole enää pelkoa että pitää ajatella niitäkin.
        Kippis sulle tulevaan jouluun, ja toivottavasti edes lapsesi käyvät tervehtimässä sitäkin mummoa jonka kanssa ei voi viettää joulua, miksiköhän se pitää aina olla niin että miehen vanhemmat eivät merkitse mitään, vaikka hekin odottavat samalla lailla OMIA lapsiaan tervehtimään. Lueppa kirjoituksesi pari kertaa rauhassa ja ajattele mitä viestität sillä. Voi miten olenkaan kiitollinen miniästäni joka on tasa arvoisesti jakanut joulut niin että saa nähdä omaa poikaansakkin ja hänen lapsiaan. Taso onkin ihan toista luokkaa.

Nimimerkki "mk" on muuten mies. Mietippä sinäkin uudelleen mitä kirjoittelit.

• keikalle taas
        sivusta huutelen kirjoitti:

Nimimerkki "mk" on muuten mies. Mietippä sinäkin uudelleen mitä kirjoittelit.

Oli mies tai nainen niin on uskomatonta että toisen vahemmat kelpaavat mutta ei toisen, ja kun et ole kirjoittanut tausta tekijöitä niin saat palautetta oman kirjoituksesi perusteella, joten miksi oikeastaan kirjoitit tänne, tämähän on keskustelu palsta eikä keskustelua saa aikaan oikeasti jos ei tiedä taustatekijöitä. Mutta kippis sulle ja nauti viinistä ja konjakista .joulu juhlista jaloin----mies---

• Kisuliini

En inhoa sukulaisiani, ovat ihan mukavia ihmisiä.
      MUTTA - en jaa elämääni heidän kanssaan, enkä ole heistä enkä heidän mielipiteistään riippuvainen, oma perhe on meidän perusyksikkömme.
      Sukulaisia tapaillaan, mutta ei pakkojuhlinnan merkeissä.

• Taas tätä

Vaihda siviilirekisteriin.

• Dingelingeling

Miks?
        Eikö siviilirekisterissä olevat vietä Joulua?

• Taas tätä
        Dingelingeling kirjoitti:

Miks?
        Eikö siviilirekisterissä olevat vietä Joulua?

Ei ole tarvis mennä viettämään jouluja sukulaisiin kun sanoo olevansa uskonnoton. Taii sitten voi ruveta jehovalaiseksi. Niile joulu on synti.

• uskonnoton.
        Taas tätä kirjoitti:

Ei ole tarvis mennä viettämään jouluja sukulaisiin kun sanoo olevansa uskonnoton. Taii sitten voi ruveta jehovalaiseksi. Niile joulu on synti.

"Ei ole tarvis mennä viettämään jouluja sukulaisiin kun sanoo olevansa uskonnoton. Taii sitten voi ruveta jehovalaiseksi. Niile joulu on synti."

Siviilirekisterissä olo ei tarkoita sitä, etteikö ko. henkilö voisi olla uskova. Esimerkiksi monet helluntailaiset kuuluvat siviilirekisteriin.

• Oma Joulu

En ole läheisriippuvainen, vaikka sukulaisistani pidänkin.
      Oma Joulu, ei muitten nurkissa. Muulloin voidaan sitten kyläillä puolin ja toisian.
      Kukin tavallaan.

Ja kyllä, en kuulu enää kirkkoon, vaikka Joulukirkossa käymmekin perheen kanssa:)

• teijateija teija

ollaan kaikki joulu omissa kodeissamme, yksin, yhdessä, kenen kanssa vaan, niiden kanssa ei kai ole pakko olla jos ei halua, onko vaikea asia ?

• just4you2

Sukurakkautta ja joulurakkautta ei ole pakko sekoittaa toisiinsa. Sukulaisille voi kertoa ettei halua juhlia joulua, ja ettei pidä joulusta.. mikäs uutinen se enää tänäpäivänä on? Kaikki muukin on persoonallista ja yksilöllistä. Myös joulun juhlimistavat..

Muutenkin koko joulusta tehdään minusta aivan liian suuri numero rituaaleineen kaikkine ostoksineen.. montako lahjaa tarvitsemme ja millaisia että mikään riittää? Eikö meille näin eurokriisin kynnyksellä riitä vähempikin turha tavara?

Minulle riittää ihan jouluruoka, muutama kynttilänpätkä, pari hyvää kirjaa ja aikaa rakkaiden kanssa.. Se on joulurauhaa..

• Joulumielellä

Lainaus -" Minulle riittää ihan jouluruoka, muutama kynttilänpätkä, pari hyvää kirjaa ja aikaa rakkaiden kanssa.. Se on joulurauhaa.. "

Juuri näin:)
      Oikein Hyvää Joulua Sinulle, vaikkakin ollaan vasta lokakuussa.

• Keren Aho

Minä joka olen kasvanut ilman sisaruksia, olen aina kaivannut isoa perhettä ympärilleni ja onhan sekin saatu omien lasten kanssa ja heidän lastensa kanssa, ja jouluna onkin kivaa nähdä kaikki ja vuorotellen ollaan jokaisen luona joten minä olen tyytyväinen jouluihini, mutta jos jostain syystä emme voisi olla yhdessä niin sekin hoituu, ja te jotka olette niin kyllästyneitä vanhoihin mummoihin ja pappoihin, jos jotenkin lohduttaa, niin he eivät elä ikuisesti, joten minä ainakin haluan olla perheeni kanssa silloin kun se sopii kaikille, sillä elämä ei ole ikuista.

• just4you2

Niiii-in..mutta eikö joulusta selviäisi hengissä vähän pienemmälläkin vouhotuksella.. Jokaiselle riittää yksi lahja, vähän vaatimattomampikin. Olisi varmaan enemmän aikaa sille sukuloimiselle ja yhdessä ololle tai rentoutumiselle tms.. Eikä sitä ruokaakaan tarvitse olla sitä sataa sorttia, eiköhän me pärjätä ihan hiukasen vähemmälläkin hiellä, vaivalla ja stressillä.

Onkohan se liika tavara ja liika yrittäminen joka vie joulurauhan ja ilon useasti..? kun eletään kuin elämä loppuisi jouluaattona milloin ylisuoritetaan joulun nimissä (omaa kokemusta on..)..

Sitä minä vaan, että ottakaa ny rennosti tämän yhden joulun verran, sen oppii kyllä! :D

• Mummu ja Taata

Eihän sen tarvi olla painajainen. Meillä mummu ja taata odottavat joulua, jota vietetään yhdessä 1-vuotiaan pojanpojan, hänen vanhempiensa, setien ja tätien kanssa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      41
      2460
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2447
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2342
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      51
      2102
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      22
      1826
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      80
      1663
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1098
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1004
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      959
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      55
      854
    Aihe