Nykyään nuoret käyttävät liian paljon aikaa internetissä surffailuun kuin läksyjen ja kotitöiden tekoon. Miksi vanhempien täytyy antaa nuoren olla netissä vaikka läksytkin ovat tekemättä? Se on kyllä ymmärrettävää että nuori haluaa olla netissä kavereiden kanssa puhumassa ja tekemisistään kertomassa. Mutta esimerkiksi Facebook, miksi ihmisten/nuorten pitää kirjoittaa sinne tekemisistään viiden minuutin välein? Tänä päivänä nuoret menevät yhä vähemmän ulos kahvilaan tai ravintolaan kavereiden kanssa. Kaikki hoituu netissä.
Mielestäni useat kaverini ovat liikaa netissä. Seuraavana päivänä on koe ja he eivät ole lukeneet koska venyivät netissä eilen puoleen yöhön. Ja sitten he ovat väsyneitä, eivät tee läksyjään eivätkä jaksa keskittyä koulun käyntiin.
Muistan itseni pari vuotta sitten kun olin saanut uuden tietokoneen, mesen ja pari simssiä. En malttanut lähteä koneelta pois, jatkoin vain. Sitten alkoi koenumerot laske, laske ja laskea. Ei mahtanut muuta kuin vetää itseäni niskasta. Rankkaa se oli, mutta jos minä siihen pystyin, pystyvät muutkin.
Joten vanhemmat seuratkaa nuortenne netin käyttöä. Muuten tulevaisuus ei lupaa lapsellenne hyvää.
-Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
Nuorten liiallinen internetin käyttö
Tiia, 14-v
0
136
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh731910Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971653- 1471207
- 59688
- 198652
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6636Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 54537
- 46488
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462