apo, hd, ed, fluoriitti tai ilman erikoislasia

alula.

Kaukoputken hankintaa suunnittelemassa. Ei tarkoitus digiscoupata. Kannattaako maksaa erikoslasista, jos ei ole ns. himobongari? Hinnat on huomattavasti korkeammat erikoislasilla varustetuissa kaukoputkissa. Jos joku on verrannut vierekkäin erikoislasilla ja tavallisella lasilla varustettua putkea olisi mielenkintoista lukea mielipide. Syrjäseudulla asuvana ei mahdollisuutta käydä testaamassa.

3

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • korpikuuss

      No paras ratkaisu olisi käydä testaamassa, mutta jos ei helsingin liikkeisiin pääse (lintuvaruste, fotofennica), niin ehkä muuallakin maassa isommissa optiikkaa myyvissä kaupoissa (Rajala Camera jne) voi jokusta mallia testata.

      Kaikenlaista halpaputkea on kaupan, mutta en ole niitä juuri testannut joten en uskalla sanoa ovatko täyttä roskaa, vai jossain määrin käyttökelpoisia laitteita.
      Mutta kyllähän laadukkaimmat putket selvästi eroavat keskiluokan putkista, ja keskiluokan putket varmasti sitäkin enemmän halpaputkista.


      Kannattaa vilkaista vaikkapa mitä malleja myydään fotofennicassa, ne tuskin ovat mitään leluja, ja samoja uskaltaa ostaa muustakin liikkeestä.
      http://www.fotofennica.fi/cl/cat/product_catalog.php?c=22

      Mutta mitään muutaman satasen putkea tuolta ei kyllä löydy, ja sitten tulee vielä jalustan ja videopään osto, eli rahaa joutuu varaamaan jos kunnon putken haluaa saada.


      Toivottavasti joku muu osaisi kertoa linssipinnoitteiden eroista, josta varsinaisesti kysyttiin.

    • KOWSKI 69

      alulalle
      Minulla on tällä hetkellä SWAROVSKI ATM 80 HD 20-60 X ZOOMI ja KOWA
      TS 611 27X OKULAARI. Swarossa on HD eli FLUORIITTIA sisältävät linssit
      ja KOWAssa tavallista lasia sisältävät linssit. Ymmärettävistä syistä johtuen
      en ole em kowalla enää viitsinyt katsella. Minun mielestäni kalliin ja halvan kaukoputken erot alkaa näkyä mitä kauemmaksi katsotaan.Huippuluokan
      optiikan kuva on terävä myös reunoilla. Huippuluokan optikkamerkeissä on
      myös huonoja yksilöitä eli kannattaa olla ERITTÄIN TARKKANA. Minun mie-
      lestäni optiikka kannattaa testata vain ja ainoastaan maastossa .Katsella eri
      etäisyyksille ja pilviselle ja siniselle taivaalle ja varata aikaa testin tekemiseen.
      Kannattaa myös katsella valkoisella pohjalla olevia mustia numeroita ja kirjai-
      mia mahdollisimman kaukaa myös sisätiloissa ettei lämpöväreily pilaa testiä.
      Parasta tietoa saa mielestäni Kimmo Absetzin optiikka-arvosteluista jotka löytyy LINTUVARUSTEEN-nettisivujen OPTIIKKA-ARVOSTELUJA SIVUILTA. Jos haluat että innostus jatkuu putken oston jälkeenkin niin ainoa oikea vaihtoehto on huippu kallis kaukoputki.Huonolla optiikalla innostus toden näköisesti lopahtaa. Jos et vielä ole himobongaaja niin saatat muuttua sellaiseksi kun olet aikasi nähnyt miltä linnut oikeasti näyttää terävän ja kirkaan kuvan ansiosta.Epäterävä ja hämärä kuva pilaa kokemuksen.Mitä tulee minun omistamaani
      SWAROVSKI ATM-kaukoputkeen niin tämä yksilö on ollut pelkkä pettymys eli TARKKANA.Esimerkiksi Lintuvarusteesta kun tilaat niin onhan sinulla vähän
      aikaa testata esim kaukoputkea. Jos et ole tyytyväinen putkeen niin sen voi pa-
      lauttaa.

    • -50%

      Osta vahvimmat silmälasit mitä tiimarista löytyy. Ajaa saman asian ja maksaa pari euroa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1097
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      876
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      845
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      276
      657
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      70
      595
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      583
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      33
      483
    Aihe