Kaukoputken hankintaa suunnittelemassa. Ei tarkoitus digiscoupata. Kannattaako maksaa erikoslasista, jos ei ole ns. himobongari? Hinnat on huomattavasti korkeammat erikoislasilla varustetuissa kaukoputkissa. Jos joku on verrannut vierekkäin erikoislasilla ja tavallisella lasilla varustettua putkea olisi mielenkintoista lukea mielipide. Syrjäseudulla asuvana ei mahdollisuutta käydä testaamassa.
apo, hd, ed, fluoriitti tai ilman erikoislasia
3
234
Vastaukset
- korpikuuss
No paras ratkaisu olisi käydä testaamassa, mutta jos ei helsingin liikkeisiin pääse (lintuvaruste, fotofennica), niin ehkä muuallakin maassa isommissa optiikkaa myyvissä kaupoissa (Rajala Camera jne) voi jokusta mallia testata.
Kaikenlaista halpaputkea on kaupan, mutta en ole niitä juuri testannut joten en uskalla sanoa ovatko täyttä roskaa, vai jossain määrin käyttökelpoisia laitteita.
Mutta kyllähän laadukkaimmat putket selvästi eroavat keskiluokan putkista, ja keskiluokan putket varmasti sitäkin enemmän halpaputkista.
Kannattaa vilkaista vaikkapa mitä malleja myydään fotofennicassa, ne tuskin ovat mitään leluja, ja samoja uskaltaa ostaa muustakin liikkeestä.
http://www.fotofennica.fi/cl/cat/product_catalog.php?c=22
Mutta mitään muutaman satasen putkea tuolta ei kyllä löydy, ja sitten tulee vielä jalustan ja videopään osto, eli rahaa joutuu varaamaan jos kunnon putken haluaa saada.
Toivottavasti joku muu osaisi kertoa linssipinnoitteiden eroista, josta varsinaisesti kysyttiin. - KOWSKI 69
alulalle
Minulla on tällä hetkellä SWAROVSKI ATM 80 HD 20-60 X ZOOMI ja KOWA
TS 611 27X OKULAARI. Swarossa on HD eli FLUORIITTIA sisältävät linssit
ja KOWAssa tavallista lasia sisältävät linssit. Ymmärettävistä syistä johtuen
en ole em kowalla enää viitsinyt katsella. Minun mielestäni kalliin ja halvan kaukoputken erot alkaa näkyä mitä kauemmaksi katsotaan.Huippuluokan
optiikan kuva on terävä myös reunoilla. Huippuluokan optikkamerkeissä on
myös huonoja yksilöitä eli kannattaa olla ERITTÄIN TARKKANA. Minun mie-
lestäni optiikka kannattaa testata vain ja ainoastaan maastossa .Katsella eri
etäisyyksille ja pilviselle ja siniselle taivaalle ja varata aikaa testin tekemiseen.
Kannattaa myös katsella valkoisella pohjalla olevia mustia numeroita ja kirjai-
mia mahdollisimman kaukaa myös sisätiloissa ettei lämpöväreily pilaa testiä.
Parasta tietoa saa mielestäni Kimmo Absetzin optiikka-arvosteluista jotka löytyy LINTUVARUSTEEN-nettisivujen OPTIIKKA-ARVOSTELUJA SIVUILTA. Jos haluat että innostus jatkuu putken oston jälkeenkin niin ainoa oikea vaihtoehto on huippu kallis kaukoputki.Huonolla optiikalla innostus toden näköisesti lopahtaa. Jos et vielä ole himobongaaja niin saatat muuttua sellaiseksi kun olet aikasi nähnyt miltä linnut oikeasti näyttää terävän ja kirkaan kuvan ansiosta.Epäterävä ja hämärä kuva pilaa kokemuksen.Mitä tulee minun omistamaani
SWAROVSKI ATM-kaukoputkeen niin tämä yksilö on ollut pelkkä pettymys eli TARKKANA.Esimerkiksi Lintuvarusteesta kun tilaat niin onhan sinulla vähän
aikaa testata esim kaukoputkea. Jos et ole tyytyväinen putkeen niin sen voi pa-
lauttaa. - -50%
Osta vahvimmat silmälasit mitä tiimarista löytyy. Ajaa saman asian ja maksaa pari euroa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483