Mistä saa aitoja maavärejä myrkyttömiä ikonimaalaukseen.Käsittääkseni nykyiset myynnissä olevat eivät ole edes aitoa nähneetkään.
Aitoja maavärejä ikonimaalaukseen
2
129
Vastaukset
- ulkosuomalainen2
Sennelier Ranskassa on hyva merkki. Eivat ole edes kalliita. Ostin Pariisin keskustan liikkeesta isot maarat, 6-10 euroa n. 100 grammaa varista riippuen. Itse kaytan Sennelierin pigmentteja ja olen ollut tosi tyytyvainen, Olen allerginen monille aineille, kaytan siksi vain maavareja, titaniumvalkoista, hiilimustaa ja ultramariinia seka hieman vermilion-punaista sankiriin. Tallainen on hyvin lammin variskaala. Lisaksi minulla on kaksi vihreaa varia: jauhettu aito malakiitti ja jonkinlainen keinotekoinen smaragdinvihrea. Mutta paaasiassa kaytan okraa, umbraa ja siennaa. Sennelierin jauheet ovat hyvalaatuisia ja hienorakeisia, ei tarvitse jauhaa, myrkyttomia. Ranskassa on toinenkin putiikki Seinen rannalla, nyt ei vain nimi muistu mieleen, maavarit tulevat Provencesta. Hollantilaisen Doakin varit ovat myos hyvia.
En kayta ollenkaan kromi- tai kobolttipohjaisia vareja allergioideni takia.
Italiasta ja muistakin maista pitaisi naita vareja loytya korkealuokkaisista taidekaupoista. Samoja jauheita kaytetaan nimittain oljyvareihin ja restaurointitoihin. Venajalta saa kauniita vareja mutta kokemukseni mukaan ovat aika karkeita. - Bizarre*
Todella ihania nuo maavärit.Olen kokeillut myös hematiitin ja lapiksen en voi kuin ihastella.
Mutta ikonipiirit voivat olla hyvinkin kriittisiä ja tuomitsevia mitä tulee ikonimaalaukseen.Jopa siinä määrin että eivät joskus tiedä itsekkään miten asian laita oikeasti on.
Neuvoja satelee puolelta jos toiselta, kohta ei ikonissa ole mitään siitä alkuperäisestä mallista jonka otin.Aika ristiriitaisia ovat ikonimaalareidenneuvot keskenään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k1544015On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole412450Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi742417Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä732322Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.512092Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään
Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl221816Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma801643- 791576
Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?721142Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?581101