Olen uusi Senioripuolueen puheenjohtaja, olen ollut sivuilla ennen sitä. Homma on mennyt pieleen. En katso tarpeelliseksi tätä Suomi 24 sivustoa puolueessamme.
Ne, jotka haluavat kommentoida asiallisista epäkohdista tai muusta puolueeseen liittyvistä asioista. NIIN kommentoikaa suoraan puheenjohtajalle [email protected]
Keskustelut saavat jatkua, mutta ne EIVÄT ole puolueen kantoja. Olen pettynyt sivuston tasoon.
Senioripuolue!
17
169
Vastaukset
- fritt språkval
Sinulle nostan hattua,sinä olet aina asiallinen.Olen ruotsinkielinen eläkeläinen.Olen sitä mieltä että jokainen sais lukea mitä kieliä halua,siis vapaa kielivalinta,pakkoruotsi pois.Minä en vaan pidä siitä että meitä ruotsinkielisiä jatkuvasti mollataan senioripalstalla.
- anja koivistoinen
Kiitoksia Sinulle!
En minäkään pidä siitä. Siksi tämä palsta on menettänyt tarkoituksensa. Jokaisella on oikeus mielipiteeseen, mutta toisen mustamaalaamiseen ja loukaamiseen ei ole oikeutta.
Kielitaito on kaikille eduksi ja tarpeen, mutta pakkosyötöllä se ei onnistu.
Olisi tietysty hyvä jos tämä ristiriita saataisin ratkaistua. Ei ole mitään järkeä asettua vastakkain.
Kun asutaan Suomi nimisessä maassa niin olisi parasta jos kieli olisi suomi ja missä tarvitaan muita kieliä niin olisi vapaa valinta. Länsi-ja rannikkosuomessa ruotsi, itäsuomessa venäjä. Englantiahan pitäisi kaikkien osasta nykyään.
Rakastetaan lähimmäistämme, oli hän sitten minkä kielinen tai värinen tahansa.
Hyvää syksyä kaikille tasapuolisesti.- skattebetalaren
Yksi häirikkö täällä on,hän käyttää monta eri nikkejä,mutta kirjoitustyylistä huomaa että sama tyyppi.
Minäkin haluan kiittää,asiallinen olet.Eikö me olemme kaikki suomalaisia vaikka toiset ovat syntyneet perheessä missä äidinkieli on ruotsi.Rakkaus voittaa aina.
- Anja Koivistoinen
" Maamme kaksikielisyys ja siihen liittyvä ruotsin pakko-opiskelu peruskouluissa, lukioissa ja yliopistossa, on historiallinen jäänne yli 600 vuotta kestäneen sortovallan ajalta.
Suomi on varmasti ainut demokraattinen maa maailmassa, jossa enemmistö pakoitetaan lukemaan ja opiskelemaan pienen 5% vähemmistön kieltä.
Pakko on paha isäntä, olipa kyseessä ruotsi tai venäjä.
On myös huomattava, että eurooppalaisessa vuorovaikutuksessa ruotsi on täysin käyttökelvoton väline."
Edellä olevat lauseet ovat lainaus kirjasta," Puolesta ja vastahankaan. " kirjoittaja hallintotieteiden tohtori Esko A Repo. Senioripuolueen perustaja sekä ensimmäinen puheenjohtaja.
Olen hänen kanssaan samaa mieltä, että nykyaikana englanti on tärkeämpi toinen kieli niin Suomessa kuin Ruotsissakin.
Jokaisella saa olla mielipiteensä, mutta KIUSAAMINEN on ala-arvoista. Haluan, että nokittelu ja nimitteleminen loppuu tällä palstalla tähän paikkaan. Asiallisesti ja perustellusti ovat mielipiteet rikastuttavaa luettavaa. Olen jo aikaisemminkin kirjoittanut ihailevani suuresti kaikkia joilla on laaja kielitaito. Oma kieleni on niin paksu kääntymään muuhun kuin savvoon.
Senioripuolueen nykyinen puheenjohtaja. - AnjaKoivistoinen
Seniorien syyskokous 21.11.2011 maanantaina klo 12.00 Tampere Vanha kirjastotalo
"Ota paikkasi seniori!"
Eläkkeiden indeksi ja verotus puhuttaa.
Vanhuspalvelulaki.
Sosiaali- ja terveyspalvelut.
Seniorit, liittykäämme yhteen yli puoluerajojen. Ainoastaan silloin pystymme vaikuttamaan omiin ja tulevien senioreiden asioihin.
Haluatko vaikuttaa? Tule mukaan ja ota paikkasi? Tarvitsemme uutta nuorempaa voimaa toimintaamme.
Tervetuloa!
puheenjohtaja
Anja Koivistoinen- eläkeläinen
Ei minulle ainakaan kaadetaan ,lisävero pitää maksaa,ensimmäinen erä 1.12.
- Anja Koivistoinen
On totta, että pienellä eläkkeellä ei tahdo tulla enää toimeen. Kaikki eläminen kallistuu, mutta eläkkeet lahaa pahasti jäljessä. Jos olet huono-onninen eli elät kädestä suuhun niin pienikin ylimääräinen meno suistaa talouden miinukselle.
Kyllä vuoden 1995 tehdyt leikkaukset pitäisi nyt korjata.
Mietin tässä, että äänestääkö suomalaiset eläkeläiset Paavo Lipposen presidentiksi?- jakolasku
Ei ainakaan meillä äänestetä Lipposta, myhäilevä Lipponen jää kahta ääntä paitsi!
- Pitää olla oikeassa
Kansalaiset ovat äänestäneet siten, että se kostautuu aina heitä itseään vastaan.
- anja koivistoinen
Ällötti katsoa Jyväskylässä kävelykadulla kun pyörätuolissa oleva iäkäs nainen oli asetettu SDP teltan viereen odottamaan ja kun Puavo tul paikalle niin media kuvasi häntä tään pyörätyöli naisen kanssa. Kamerat kävivät ja Pavella oli niin mairea hymy huulilla.
- Anneliini
Tyypillistä irvokkuutta SDP:ltä, ja äänestäjien järjen aliarvioimista tuollainen teatteri!
Ja milloinkahan SDP ja kokoomus ovat olleet köyhän, huonompiosaisen ihmisen asialla puolueena? Ei milloinkaan, päinvastoin, vain riistäneet ja kurjistaneet entisestään heitä ja tulevatkin leikkaukset koskettavat juuri heitä eniten, että on sitten jakaa rahaa muualle, kuin siat pellossa eläneille EU maille!
ps. Anja, älä välitä siitä postman trollista toisaalla, katkera traumatisoitunut käppyrä vain on.
- Anja Koivistoinen
Kiitos Anneliini sanoistasi.
Kyllä tää Lipponen ilkeää. Eläkeläisten ET-lehdessä oli sivun kokoinen kuva maireasti hymyilevästä Lipposesta ja teksti " Suomi on rakennettu yhteiselle hyvinvoiniille, jonka KESKEINEN osa on ikääntyvien TOIMEENTULOSTA ja PALVELUISTA huolehtiminen.
EPÄKOHTIIN on PUUTUTTAVA PÄÄTTÄVÄISESTI.
On taas aika löytää oikea tie.
Presidentiksi pehmeiden arvojen luja johtaja."
Niinpä niin, ei taida Lipponen muistaa, että eläkeleikkaukset olivat keskeisiä hänen ja Viinasen enemmistöhallituksen ohjelman säästölistoilla .
Jo silloin (1996)Suomen vanhuspoliittisen tavoite- ja stragediatoimikunnan mielestä " Yli 65-vuotiaiden eläkeiden indeksisuojan heikentäminen on ristiriidassa modernin vanhuskäsityksen kanssa, joka korostaa ikäihmisten tasa-arvoista kansalaisuutta sekä mahdollisuutta täysipainoiseen elämään ja elämäntyylin jatkuvuuteen eläkkeelläkin."
Media hehkuttaa eläkkeiden noususta tulevana vuonna, totta, nousee 3.6% mutta kaikki muukin nousee, vuokra, ruoka ym. omassa eläkkeessäni kävi niin, että saan käteen 1.50e vähemmän vaikka eläke nousikin mutta nousi myös vero. Että sillä lailla. - Pitää olla oikeus
Ensin pitää saada oikeus sananvapauteen mitä tarkoittaa jos kirjoituksia poistellaan?
- Totta.
Pahasti on mennyt pieleen, pakkoruotsihäirikkö sotkenut palstaa pakkomielteisesti jo vuosia.
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502