Maailmankaikkeuden kiihtyvä laajeneminen ?

kari789

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin joku/jotkut saivat juuri Nobelin palkinnon siitä, kun osoittivat, että maailmankaikkeus laajenee kiihtyvällä vauhdilla.

Mikä on se voima, joka kiihdyttää materiaa ??

kysyypi juuri ja juuri Otavan tunnistava maallikko

12

109

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Untamo2

Eiköhän se ole sitä pimeää energiaa...

• Aukkojen Jumala

Pimeää energiaa, pimeää ainetta, membraaneja, superrsäikeitä ja ties mitä huuhaata yritetään meille kaupata, kun tiedemiehet eivät kehtaa tunnustaa että heidän teoriansa ovat täynnä aukkoja. Fyysikoiden ja kosmologien pitäisi rehellisesti tunnustaa, että nuo aukot voi täyttää vain uskonnollinen selitys, AUKKOJEN JUMALA.

• My god

Pimeä aine, samalla koko mailmankaikkeuden teorit meni uusiksi!
      sitä vaan ei vielä julkisesti myönnetä, koska maa on ns pannukakku!
      Pimeä aine ja enerfia on vallitseva 87% kaikesta on sitä!
      pimeän aineen maimankaikkeus on siis suurempi.
      ihmiskunta ei tiedä sen olemuksesta juurikaan mitään!

sitä että garvitaatio ja mangnetismi on pimeän aineen voimia!
      sitä ei ole teorioissa!
      Mutta alternativisia teorioita on ja että nämä voimat tulee suoraan linnunradan keskuksesta, pimeän aineen keskittymästä! Mustasta aukosta!

• kiiii kiii

Meidän mailmankaikkeus katoaa pikku hiljaa mustiin aukkoihin!
      lopulta materia lakaa olemasta!

Olemme vain häiriö isommassa systeemissä

• Big Bang

Yksikään musta aukko ei ole rajähtänyt!
        jos sellainen tapahtuisi se voisi olla kuin alkuräjähdys!

• Everybody Die
        Big Bang kirjoitti:

Yksikään musta aukko ei ole rajähtänyt!
        jos sellainen tapahtuisi se voisi olla kuin alkuräjähdys!

jos linnunradan keskus räjähtäisi!
        se olsi elämän loppu täällä!

• tuho tuleeeeeee
        Everybody Die kirjoitti:

jos linnunradan keskus räjähtäisi!
        se olsi elämän loppu täällä!

Ei minun mutta joidenkin laskemien mukaan CO2 voisi pelastaan maan pulserin tai supernovan säteilyltä,,
        joa 3/4 tai kaiiki räjätettäsiin meressä joos on varatoituneena co2 kaasua
        voisi ilmiä pitää täällä siedettävät olot.
        Muuten koko ihmiskunta jäätyisi! planeeten keskilämpötila laskisi 50 miinus asteeseen.

• fghjklöä

Pimeä energia on työnimenä ilmiön selittämiselle. Itse asiassa teoriaa aiheuttajasta ei vielä ole. Se voi liittyä ns. tyhjiöenergiaan, joka kuuluu kvanttifysiikan teorioihin.

• Aukkojen Jumala

"Pimeä energia on työnimenä ilmiön selittämiselle."

On tosiaan ollut aika kauan, ei edes parempaa nimitystä ole keksitty, selityksestä puhumattakaan... Minulla on: AUKKOJEN JUMALA.

"Itse asiassa teoriaa aiheuttajasta ei vielä ole."

Eikä taida tulla... Missä viipyy tiedematerialistien lupaama "kaiken teoria"? Miksi ei edes suhteellisuusteoriaa ja kvanttifysiikkaa saada sovitettua toisiinsa? Miksi nykyinen kosmologinen malli vuotaa kuin seula? Ei sitä pimeillä energioilla tilkitä. Siihen tarvitaan AUKKOJEN JUMALAA.

"Se voi liittyä ns. tyhjiöenergiaan, joka kuuluu kvanttifysiikan teorioihin."

Tyhjiöenergia? Mitä nämä käärmeöljykauppiaat seuraavaksi keksivät? Aina jää kumminkin Jumalan kokonainen aukko teorioihin.

• ghjkolp娴+0987
        Aukkojen Jumala kirjoitti:

"Pimeä energia on työnimenä ilmiön selittämiselle."

On tosiaan ollut aika kauan, ei edes parempaa nimitystä ole keksitty, selityksestä puhumattakaan... Minulla on: AUKKOJEN JUMALA.

"Itse asiassa teoriaa aiheuttajasta ei vielä ole."

Eikä taida tulla... Missä viipyy tiedematerialistien lupaama "kaiken teoria"? Miksi ei edes suhteellisuusteoriaa ja kvanttifysiikkaa saada sovitettua toisiinsa? Miksi nykyinen kosmologinen malli vuotaa kuin seula? Ei sitä pimeillä energioilla tilkitä. Siihen tarvitaan AUKKOJEN JUMALAA.

"Se voi liittyä ns. tyhjiöenergiaan, joka kuuluu kvanttifysiikan teorioihin."

Tyhjiöenergia? Mitä nämä käärmeöljykauppiaat seuraavaksi keksivät? Aina jää kumminkin Jumalan kokonainen aukko teorioihin.

Itse lueskelin K V Laurikaista ja Urpo Harvaa. Hyviä fyysikkoja ja kristittyjä. Heidän emeritusaikaiset fysiikan ja filosofian sekoituksensa eivät ole uskontoa eivätkä tiedettä.
        Kreationistien aukkojen jumala on pieni jumala ja aina ahtaammalle joutuu. Kun usko ja tiede erotetaan toisistaan ja myönnetään, ettei yhteistä rajapintaa ole, saadaan objektiivista tiedettä ja Jumalaan perustuvaa aitoa uskoa.

• Jumalan tähtitiede
        ghjkolp娴+0987 kirjoitti:

Itse lueskelin K V Laurikaista ja Urpo Harvaa. Hyviä fyysikkoja ja kristittyjä. Heidän emeritusaikaiset fysiikan ja filosofian sekoituksensa eivät ole uskontoa eivätkä tiedettä.
        Kreationistien aukkojen jumala on pieni jumala ja aina ahtaammalle joutuu. Kun usko ja tiede erotetaan toisistaan ja myönnetään, ettei yhteistä rajapintaa ole, saadaan objektiivista tiedettä ja Jumalaan perustuvaa aitoa uskoa.

Ei minullakaan ole käyttöä Aukkojen Jumalalle jota pitäisi käyttää selittämään niitä aukkoja joita tämän universumin ominaisuuksien ja luonnonlakien ymmärryksessämme on. Tieteen näkökulmasta Jumala on pikemminkin Ensimmäinen Syy, siis maailmankaikkeuden/maailmankaikkeuksien, ajan ja avaruuden tuolla puolen oleva ikuinen todellisuus, kaiken muun olevaisen alkuperä, se minkä takia ylipäänsä on jotakin, sen sijaan ettei olisi mitään. Tämän oivalsivat jo muinaiset kreikkalaiset ja intialaiset ja epäilemättä monet muutkin kansat heti kun ne alkoivat käsittää logiikkaa ja metafysiikkaa.

Uskonnollisesti näen Jumalan myös henkilökohtaisemmalla tavalla, mutta se on toinen asia.

• fuio98765
        Jumalan tähtitiede kirjoitti:

Ei minullakaan ole käyttöä Aukkojen Jumalalle jota pitäisi käyttää selittämään niitä aukkoja joita tämän universumin ominaisuuksien ja luonnonlakien ymmärryksessämme on. Tieteen näkökulmasta Jumala on pikemminkin Ensimmäinen Syy, siis maailmankaikkeuden/maailmankaikkeuksien, ajan ja avaruuden tuolla puolen oleva ikuinen todellisuus, kaiken muun olevaisen alkuperä, se minkä takia ylipäänsä on jotakin, sen sijaan ettei olisi mitään. Tämän oivalsivat jo muinaiset kreikkalaiset ja intialaiset ja epäilemättä monet muutkin kansat heti kun ne alkoivat käsittää logiikkaa ja metafysiikkaa.

Uskonnollisesti näen Jumalan myös henkilökohtaisemmalla tavalla, mutta se on toinen asia.

Tieteen näkökulmasta Jumalaa ei tarvita. Henkilökohtainen usko on aivan eri asia. Maailmankuvan osalta voi pyrkiä tieteellisyyteen ja silti maailmankatsomus voi sisältää myös irrationaalisia tekijöitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      79
      1954
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1683
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1260
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      698
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      225
      697
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      656
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      56
      600
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      195
      563
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      472
    Aihe