Nuoria kuumeilijoita/yrittäjiä vol. 7

Jatkuu :)

140

459

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mä tein tosiaan nyt uuden, kun se edellinen tosiaan vähän niin ku venähti! :)

• WishfulRider

-minttu- kp 5/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 27/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 33/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 19/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 22/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 24/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 36/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 18/28 yk 1, 19v
      vauvelintuoksua: kp ? yk 2, 21v
      ssandy-: kp 9/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 29/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp18/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 26/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 27/? 1yk, 23/24v

• miniorkidea

heippatirallaa!
        täällä 25 lasta yrittävä mimmi ja tietysti mies...
        ensimmäistä yritetään..
        menkkojen alkua odotetaan, pessimistihän ei pety...

• hyvgbölgfv

heippa! ihanaa että tällanen ketju on ! itse olen 27 vuotias yrittäjä, ja nyt haaveilemme vihdoin mieheni kanssa lapsesta. mitäköhän tukia mahdan saada? haluaisin olla kotona mahd. pitkään

• vielä kerranäidiksi

hei tulin kertoon vähän tunnelmia mulle tuli sitte täti kylään eli nyt on sitte tänään sunnuntaina 5/30-31yk2 sen takia tuo yk 2 koska viime kierto jäi väliin eipä tänne muuta kun että pahvikaavikoh kaavikoh

on joka paikassa ja hommia riittää kun muutto matka on näin pitkä niin tää on vähän erilaista , muuta ei muuta kun kaikkille plussa tuulia ja hyviä voinnteja:)

• -minttu-

-minttu- kp 6/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 28/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 5/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 20/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 23/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 25/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 37/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 19/28 yk 1, 19v
      ssandy-: kp 10/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 30/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp19/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 27/25-30 yk?, 22v

Huh huh, päivät huitelee jo kuudessa mut vieläkin täytyy pitää rättiä housussa.. Mitenhän pitkään se vielä tuhruttelee. Sais jo loppua niin pääsis tositoimiin:) Nyt on kyllä ollu tekemistä sen verran et on saanu hyvin ajatukset pois tästä projektista. Eilen venähti ilta vähän pitkäks, olin kotona kolmen jälkeen yöllä ja nyt väsyttää.. Täällä on kauheen synkkä ilma:( Mieli menee maahan väkisinkin kun ulos kattoo. No ehkä sytytän kynttilöitä ja nautin itseni seurasta, kun mies lähti käymään mummolassaan:) Vois pitää oikein hemmottelupäivän, kun kaverit tulee kylään vasta illemmalla:p Suosittelen samaa muillekin!

vielä kerran äidiksi, pahoittelut tädistä! Melkein samoilla kiertopäivillä mennään että saadaa sittten jännäillä tuleeko plussaa:)

hyvgbölgfv, (ihana nimimerkki:D) en tiedä tuista muuta kun että eikös äippäloman aikana tuu rahaa sen mukaan miten on ollut töissä viimeisten kolmen (?) vuoden aikana ja sit saa sitä jotain vanhempainvapaan rahaa, mitä nyt onkaan nimeltään:D Yksi tuttu jolla on lapsi, sanoi et se tuki äitiysloman jälkeen on lakisääteinen, tyyliin jotain 200e kuussa:/ Itekin haluisin kyllä olla mahd. pitkään kotona.

WF, joko kiukku meni ohi?:)

Sirena--, samoja asioita täällä pohditaan. Oma kämppä ois niin ihana, mut kun mies opiskelee vielä sen 3 vuotta, niin ei uskalla vielä ostaa:/ Olikos sun mies työelämässä kans?

• Täällä jännäillään, että mitä tapahtuu ensi viikon aikana :) Toivottavasti tietty :)

• Sirena--

-minttu- : Joo, miehellä on vakkari työ, mutta vielä koeajalla. Ja minä tienaan meidän taloudessa enemmän, tuun varmaan aina tienaamaankin.

Huooh! Syysmasennus.. Mikähän mussa on vikana ku tuntuu etten oikein omista identiteettiä tai elämää. Onko jääny teinistä joku vaihe kokematta? :D Haluaisin olla
      1. ns. täydellinen housewife. Se vaan että miehen palkalla ei makseta kahden ihmisen menoja, taloa yms. Hieno talo, shoppailua, yms
      2. Sponttaani matkustelija. Semmonen hulluttelija joka osaa nauttia elämästä.
      3. Pullan tuoksuinen äiti. Mietityttää vaan onko aika kuitenkaan oikea
      4. Työnarkomaani. Opiskella ja tehdä kovasti työtä ja johtaa pian jotain pörssiyhtiötä.

Haluaisin olla tuota kaikkea ja masentaa kun yhden ihmisen rahkeet eikä lompakko riitä kaikkeen :D Tiedän, mulla on aina suuret suunnitelmat ja tavoitteet..

Olipa purkaus taas, mutta ukko on kalassa ja kuolen tylsyyteen ja surusyön ruisleipää ja mandariineja.... AAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!

:'DDDD

• WishfulRider

Minttu: Kiva etä oot saanut muuta ajateltavaa. :) toivottavasti elämä sellaisena pysyy. Niin ei tarvitse niin paljon sitten miettiä näitä juttuja. :D mä taas tyhjensin yhden ihmisen varastot, ja saan omaan varastooni tavaraa.. Eli purin kiukkuni siihen. Eli en varsinaisesti saanut pois sitä. :)

leidit: toivotaan plussaa!

Sirena: toivotaan että asiat nyt muuttuis niin saisit säkin sisältöä enemmän. ;)

Täällä tosiaan ihan hullu meininki.. Mä oon niin vauvakuumeinen.. Ja asiaa ei yhtään paranna mun keksityt oireet :D Eilen just kauheen avautumisen kirjotin mut teksti katos tai jotain ni en sit uudellee jaksanu kirjottaa.. mut saa nähdä. Tänään piti ovistestiä testailla jos näyttäis jotain mut unohdin asian ni mää nyt meen näillä eväillä. Äitin muutto ensviikonloppuna ja kiirettä pitää siis ihan mielettömästi!! :)

• WishfulRider: Toivotaan parasta :) Tänään saatu pinnasänky paljon vauvanvaatteita yms muuta kivaa :)

• WishfulRider

leidit: mun tekis kans mieli ostaa pinnasänky ja kaikki muut ihanat jutut, mutta tässä jo tarpeeksi kun keräilen lastenjuttuja, vaikkei lapsestakaan oo viel mitään kuulunu. :) no toivottavasti meille kaikille pian kuuluis ilosia uutisia. :)

• jokojoko

Huhuu! Yötyöstä. Hmm en tiedä oonko enää nykyään topikin kuuluttama "nuori" mutta kun en vanhakaan vielä ole ;) niin meinasin yrittää ängetä tänne kuumeilemaan. Vaikuttaa kivalta topikilta ja tää lista tässä alla on kiva koonti-idea. Lisään itseni tuonnenoi, katsotaan kauanko listoilla roikutaan? Mahd pian plussaa toivoen, niin itselle kuin muillekin! :)

m-a-m-m-a: kp 27/25-30 yk?, 22v
      jokojoko: kp 26/28-35, yk?, 29v

• WishfulRider

jokojoko: Ootko mistäpäin? työelämässä ilmeisestikkin olet, mitä teet työksesi? :)
      Puheenaiheina olleet mm. mitäs mieltä oot rintasyötöstä, mitäs mies meinaa yrityksen suhteen? Onko mitään lastentarvikkeita varastossa? :) toivotaan että sielläkin tosiaan pian tärppäisi! :)

• WishfulRider

Tein nyt sit ovistestin, ja näytti kyllä niin negaa, että eiä se sit töstö kierrosta tärpännyt. Kokeilin siis raskaustestinä sitä nyt. :) No mutta uutta matoa koukkuun sitten. Täytyykin enskierrosta muistaa etten huijaile itteäni tolleen.. :)

• m-a-m-m-a

moikkelista taas kaikille.. meni se vkl sit silleen ett kipeenä pysyin ja sairaslomaa oli pakko hakea koska en jaksanu enään kolmatta ja neljättä yötä kuumeessa tehä vuoroa joten täällä taas teidän riesana tosin hieman väsyneenä ja todella pettyneenä kun toi täti päätti tulla yöllä kyläilee.. olin siihen jo kyl valmistautunu perjantaina mut nyt vasta ilmesty..

JA TOI MUN MIES EI YMMÄRRÄ YHTÄÄN MITÄÄN!! prkl pääs itku tossa ja sanoin ettei vieläkään saaha lasta ni jätkä vaan totes ett: "Ethän sä voi joka kerta pettyä tollalailla kyllä meillä on vielä aikaa."
      Joo onhan meillä sitä aikaa mut kun on näin monta kertaa jo joutunu pettymään niin nyt ne alkaa purkaantua sitten voimakkaammin..

m-a-m-m-a: kp 1/25-30 yk?, 22v

Mites muitten vkl meni??

• WishfulRider

Mama: Harmi että siellä tuli täti kylään, :( Paljos teillä on yritystä takana? Harmi että oot kipeeksi joutunut, mutta hyvä sairastaa pois alta, niin voi sitten taas olla terveenä pidempään. ;) Ja mäkin saan seuraa tänne. :) Pitäis taas uusia kysymyksiä keksiä. Miehet on vähän kuutamolla näistä naisten jutuista, että älä välitä, siitä saa meistä varmaan pienesti jokainen kärsiä. :) Mun viikonlopu meni kotona ollessa ja kuumeillessa et pääsis taas testailemaan. :D mut noh eipä tullu ilosia ja hienoa tuloksia, mutta sitä kertaa ootellessa.. :)

Noh mä taas ostin 9 kassia lastenvaatteita... :D Oli kyllä siis isompaakin kokoa joukossa, että kolme vaan jätin itelleni, ja yks kassi menee siskolle, isomman kokonen kassi miehen siskon muksuille jne.. :) Eli Koittanen tässä vihjailla et josko niiltäkin tulisi vaatteita meille päin sitten vaikka lahjaksi kun meille joku pieni ihme tulee..

• mimmmin

Onpa täällä kiivaasti taas keskusteltu, hyvä niin.. Mulla tästä kommentoimisesta ei näy tulevan mitään vaikka aina lupaan tulla useammin. Mutta ku ei vain ole kerenny koneelle.
      Olitte keskustellu tuolla vaikka mitä juttuja. Johonki yritän kommentoida.. Sairauksista, miehellä ollu lapsena astma (parantu kyllä murrosiässä), mulla atooppinen iho. Mitään allergioita ei oo, mutta iho ja hengitysvaivoja luultavasti tiedossa sitten lapsella. Tietenkään en toivo mitään.
      Käytiin kattomassa minun siskon lapsia ja saatiin sieltä taas autollinen kaikkea lasten tavaraa.. Vaatteita on moooooonta jätesäkillistä kotona (siis vanhempien luona) odottamassa. Otettiin siskolta mukaan myös rattaat, niissä on kyllä runko rikki ja minä olisin laittanu ne pois, mutta mies sano, että ne voi korjata. Mies oli kyllä niin ihana ku olis halunnu ottaa ne jo mukaan tänne meijän kotia ja alkaa niitä korjaamaan, mutta en antanu niitä ottaa, ku kaikki olis sitte kyselly miksi miellä on vaunut kotona.. Ja muutenki tuntuu liian aikaselta alkaa jotain vaunuja hommaammaan nyt. Ja sitten mies ei voi mulle myöntää, että olis vauvakuume :)

Luultavasti en ole edes ovuloinu tässä kierrossakaan.. Saa nähä tuleeko menkat tässäkään kierrossa ilman lääkkeitä. Tässä kierrossa soitan aikasemmin lääkärille jos menkat ei ala. Eilen oli kyllä aika limainen päivä ja tänään vessassa käytyä tuli oikeen roikkuva limaklöntti.. hyi olkoon mitä juttuja :D Nii ja alavatsaa munasarjojen kohdalta on nipistelly tänään.. Voiko näin pitkällä (kp 28) ovuloida?? Enteilee kyllä varmaan menkkoja..

Tällä meijän ketjulla on varmaan joku paha karma ku täällä ei plussata. Tietenkään tämmönen porukka ei nyt ihan yhtä aikaa plussaa ja suurimmalla osalla plussauksessa menee pitempään, mutta kyllä jollaki olis pitäny jo tärpätä..

• -minttu-

mimmmin, ihan tosi oon miettiny samaa et joku kirous tässä on kun ei plussia tuu! :( Mä oon melkein sitä mieltä että en odota sitä vuotta ennen kun mennään tutkimukseen, jos tässä nyt ei mitään tapahdu. Kai yksityiselle pääsee aiemminkin? Ja vähän ootte saanu kivasti lastenvaatetta ja tavaraa:) Onkos sun kierto aiemmin heitelly miten pahasti?

WF, 9 KASSIA??? Mistä sä oikein rohmuat noita vaatteita?:DD

m-a-m-m-a, tuttu tunne toi miehen reaktio. Meillä mies harmittelee kans et hitsi kun ei tärpänny, mut sanoo aina kans et onhan tässä aikaa, ja et kyllä se ens kierrossa sit tärppää. Mut ei ne voi ymmärtää miltä se tuntuu kun kerta toisensa jälkeen ne menkat alkaa:( Ja nimenomaan se, että nainen on se joka joutuu niistä menkoistakin kärsimään. Pitäs joskus sanoo miehelle et kokeillaanko että sä kuljet viikon rätti perseessä ja katotaa kui hauskaa sitten on:D Anteeks karkea kielenkäyttö:D

jokojoko, tervetuloa mukaan:) Toivotaan että tärppi tulee nopeesti sinnekin:)

Täällä vaan oviksen odottelua. Ja tää pienimuotoinen vuoto jatkuu edelleen! Ei mulla ikinä oo jatkunu tuhruttelu näin pitkään.. Aiemmin sanoin että en enää ajattele "seuraavassa kierrossa sitten" mut taidan kuitenkin perua sanani ja alkaa ajatella optimistisesti. Pettymys on sitten aina sitäkin suurempi mutta ihan sama:D Mä haluan vauvan ja mä haluan että se tapahtuu tässä kierrossa!

• uusitalo.netta

mulla on kauhee vauvakuume vaik oon 14

• WishfulRider

Mimmim; ptäiskö sun sit olla normaalisoitunu toi kierto kun noi lääkkeet loppuu; vai miten ne niinku toimii? Toivottavasti nyt sit tulis täti taikka plussa. :) Oon miettinyt tuota kans et tääl on paha karma kun kukaan ei plussaile! No toivottavasti pian karma muuttuisi ja alkaisi tapahtumaan! :)

minttu: Joo, no suurin osa niistä kuitenkin muualle meneviä. :) Mää rohmuan noita täällä turun suunnassa facebookin ja kaikkien kautta. :) Toivottavasti siellä nyt tärppäisi tästä kierrosta. :) Mä oon miettinyt ite täällä päässä et pitäis varmaan lähtee täältä pois kokonaan notkumasta, jos oikeesti vaan unohtais muutamaksi kuukaudeksi nää jutut, ja pääsis hellittämään tää kuume.. :)

Netta näyttäneekin olevan provo. :) Oikein hyvää jatkoa sinnekkin sinä ei elämällinen ihminen voisit hankki parempaa tekemista ja hakeutua hoitoon..

• WishfulRider

En nyt yleistä kaikkia kohtaan, mut ootteko miettineet, että jos meijän tulevaisuus on tän hetkisessä nuorisossa. Niin ei hyvää päivää! Siis meijät haudataan kohta ojaan ja pressaksi valitaan joku aivan älytön ikoni, esim johanna tukiainen! Vähän ottaa päähän ihmisten puolesta että kasvattavat kakaransa noin vinoon ja eivät pahemmin ajattele tekojaan yhtään. Mikä johtaa että nuoriso kusee ja pahasti. Hohhooo. Toivon niin etten itse istu sivistyksen keskellä kasvattamassa omia lapsiani, sillä niistä tulii ihan yhtä tyhjäpäisiä kuin nää nykynuoret.. :)

• -minttu-

Hei katoin tota listaa ku rupesin miettii et mulla on kyllä tänään "jo" kp7 eli sitä ei oo päivitetty ollenkaa. Päivitän nyt ettei muut mee sekasin omien päiviensä kanssa

-minttu- kp 7/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 29/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 6/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 21/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 24/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 26/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 38/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 20/28 yk 1, 19v
      ssandy-: kp 11/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 31/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp20/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 2/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 28/? 1yk, 23/24v

WF, samaa oon kyllä miettiny...

• WishfulRider: Oon sun kanssa NIIN samaa mieltä. Pelottaa, että mikä oikeesti meidän tulevaisuus on, kun oikeesti nykynuoriso on oikeesti tollasia o.O Hoh, toivottavasti niille kasvaa järki päähän edes jossain vaiheessa :D Ja me kyllä parhaamme mukaan kasvatetaan meidän lapsesta / lapsista täyspäisiä ja fiksuja nuoria!

Btw. täällä ei oo vielä uskallettu testa, kun nyt seurataan rauhassa mitä tapahtuu :)
      Onpa käyny sellanenkin idea mielessä, että mitäs jos meistä toinen yrittäis myös :) Olis meinaa kp 4 :) kierron pituudesta ei oo mitään hajua, mutta ovistesti toivon mukaan auttais sitte asiaa! :) Hmmh. Tällästä täällä, mites muilla?

• jokojoko

Kiitti mielenkiinnosta Wishfulrider ;) Tylsänä periaatteenani on etten julkisesti netin maailmassa ihan kaikkea paljasta. Boooooriiiinnnnggggg! Oon siis kotoisin vähän jokapuolelta, töissä oon sosiaalialalla. Alkanu muuten tuntua siltä että vaihtelun vuoksi jokin todella erakkomainen työ vailla mitään ihmiskontakteja olisi asiaa! :P

Rintasyötöstä? Aion harrastaa, kohtuu ajan menemättä liiallisuuksiin ja niissä määrin kun käytännössä pystyn. Miestä jännittää enemmän kun minua, mutta toivoo jopa enemmän lapsia kuin minä joten oma päiväkotiryhmä odotettavissa? ;)

Lastentarvikkeita en ole uskaltanut hommata, sen verran olen höperö taikauskoinen. Tai noh, on mulla varastossa yksi body. sellanen HEVISAURUS!! :D Pelkäsin ettei niitä tulevaisuudessa ehkä enää ole joten ostin varastoon. Hehheh.. Muuten tavarat saa kyllä odottaa plussaa ja sittenkin jo useampaa rv.

Nippailee vatsaa, luultavasti menkkoja edeltävällä tutulla tavalla. Tai sitten ei?

• WishfulRider

Mulla iski joku pelko tila, ku aloin miettimään et mitäköhän sieltä testeistä sit selviää kun sinne asti pääsee.. Jos siel selviää jotain sellasta mitäs ei voi korjata.. :(

leidit; Joo, kyl mulla ainakin kasvatukset vähän eri mittakaavoissa kun noi mitä nykyihmisillä on. :) Toivottavasti se auttaisi sitten ja muuttaisi asioita :) Ja testaa ihmeessä! saisitte tietää mitäs siellä sitten mahdollisesti olis tilanne. :P Mä miettisin kans tuota et jos toinenkin yrittäisi, mut jos molemmille tärppäiskin samasta kuusta niin sit olisi kaksi pikkuista tulossa. :p

jokojoko: Noo, tavallaan onhan se melko ymmärrettävääkin, kun miettii että onhan kaikki melko tunnistettavissa, :) Tykkäätkös hevisauruksesta`? Mä en niinkään oo koskaan edes kattonu sitä :p mut kai sekin sit ajankohtaiseks. :p

• WishfulRider: Olis sitte seuraa ainakin toisilleen :D

• -minttu-

Hei pakko kysyy WF et haluutko sanoo iha tarkkaan mistä kaikista paikoista oot kattellu niit lastenvaatteita- ja tarvikkeita?:) Itekin nyt innoistuin...

• WishfulRider

siis jos oot facebookissa, niin sieltä löytyy jokasta paikkakuntaa kohden melkovarmasti joku tällänen ryhmä tyyliin "vaihdetaan vastaanotetaan lahjoitetaan" tai "lastentarvikkeita alueelta esim 02" eli sieltä lähtee kaikkea tosi halvalla. mut turun alueen noi jutut ni ne on aika paikkasisäisiä, eli yleensä nouto tai treffit sovitaan turussa jne. :) mut kato sun paikkakuntaa kohtaan. Ja sit tietenkin oman paikkakunnan kirppikset on pullollaan täynnä lastenvaatteita. :)

• mimmmin

Wf: Oletpas sinä muuten ostellut noita vaatteita, kannattaahan se jos halvalla saa. Minäki olen vähän semmonen taikauskonen niin kuin jokojoko. En mitään ole vielä ostanu, paljon tavaraa ollaan saatu. Ja nyt vasta olen sanonu ääneen, että ne odottaa sielä meitä varten. Ja sekin tuntuu jo ihan hurjalta, miehelle sanoinkin, että mitä jos me ei saadakkaan lapsia ja meitä varten on varastollinen tavaraa säästetty..

Minttu ja Wf kyseli minun kierrosta.. Ei mitään hajua kuinka pitkä kierto pitäis olla tai onko se heitelly aikasemmin.. Pillerit siis käytössä olleet noin 5-6 vuotta. Ja kierto niiden jäljiltä sekasin. Ne lääkkeet käynnisti menkat ku niitä ei 3 kuukauteen tullut. Ei siis vaikuta sen pidemmälle, nyt odotellaan oman kierron käynnistymistä. Laskin ja yllätyin tätä ajan kulkua, olen jättäny ehkäsyn pois kohta puoli vuotta sitten (marraskuussa tulee 6 kk) eikä mitään ole tapahtunu, ei edes yhtiä "luomu" menkkoja ole saanu aikaseksi. Kohta alkaa kyllä turhauttamaan :( Anteeksi tämä vuodatus..

• Hohhoh. Tossa viikonloppuna oli ystäväpariskunta käymässä ja tuli puheeks toi meidän taloyhtiön pihalla oleva roskalava. Ystäväpariskunta ja puolisoni päätti mennä katsomaan mitä lavalla on. Noh lavalta löyty oikeesti ISO prisman muovipussillinen vauvan / lasten vaatteita. Käytiin ne äkkiseltään läpi ja niissä vaatteissa ei ollu mitään vikaa. Joo, joku porkkana tahra tais olla, mut sekin sellanen, että en ees huomannu sitä ennen kun tutkailin tarkemmin. Noh, ei muuta kun vaattett mukaan ja pesun kautta kaappiin ja käyttöön! :)

Mä ihmettelen suuresti ja suureen ääneen, että miten ihmiset oikeesti heittää hyvää tavaraa pois?! On oikeesti ihmisiä jotka mielellään ottais lahjotuksena ehjiä ja hyväkuntoisia vaatteita. Itselle hyödytön saattaa jollekkin olla kultakimpale. Me ollaan hyvin kiitollisia eräille ihmisille jotka ovat meille lahoittaneet vaatteita yms. Kunpa kaikki ajattelisivat noin!

• Aaaaa. Tänään olis tarkotus testi tehdä! o.O toivotaan paljon tuulia!

• vauvelintuoksua

Heippa kaikille, minä taas täällä ettehän oo unohtanu :D Oon välillä käyny tsekkaileen mitä ootte kirjotellu! Jos jotakuta kiinnostaa niin täällä ollaan edelleen samassa tilanteessa! Kuukautisia ei ole tullut, soitin lääkäriin ja he laittoivat verikokeeseen jossa eilen kävin, en ole saanut vielä tuloksia ja huomenna soittelen ja kysyn.. Vaikka 99% varma olenkin etten ole raskaana niin heräs kuitenki pieni epäilys kun soitin tk:hon ja kun kerroin sille hoitajalle/virkailijalle oireeni hän tokaisi että on kyllä ihan raskauden oireet :D Alavatsa ollut siis turvonnu ja välillä tosi kova, siis sellanen kivenkova, rinnat on ollut arat ja iltaisin lämpöä yli 37. Nytkin 37,2 mutta aamulla taas ei mittään.. Mutta turhapa se tässä on miettiä, huomennahan se selviää sit viimeistään.. Ja sitte tosiaan jos nega on niin kiireettömän ajan saa va marraskuun lopulle:/ että sinänsä harmittaa koska tää meijän yritys vaan venyy ja venyy.. No mutta mitäs tänne? Onko joku plussannu! kertokkeee minulle, en jaksa selata kaikkia viestejä :D

• Testi tehty, ei näyttäny mtn. Tosin voi olla, että ei vaan näytä, koska raskaushormooneja on vähän. Noh tulevat päivät näyttäköön mitä tapahtuu :)

• -minttu-

-minttu- kp 8/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 30/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 7/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 22/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 25/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 27/26(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 39/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 21/28 yk 1, 19v
      ssandy-: kp 12/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 32/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp21/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 3/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 29/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 27/28-35, yk?, 29v

leidit88, toivottavasti siellä alkaa oireita ilmestymään ja plussa tulisi:) Vähän hyvä kun teitte tollasen löydön! Ihmiset kyllä oikeesti heittää ihan hirveesti hyvää tavaraa pois. Oliko tytön vai pojan vaatteita?:)

vauvelintuoksua, kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Hei toihan kuulostaa lupaavalta! Jos vaan ehdit niin käy ihmeessä kertomassa meille mitä selviää verikokeesta!!:) Toivotaan parasta.

mimmmin, voi kumpa siellä ne luomumenkat alkaisi ja saisi yrityksen kunnolla päälle:/ jos nyt ei meilläkään tärppää, pian on käynnissä jo yk5, sitten yk6 ja yk7..... Kohta tulee 4 kuukautta siitä kun jätetty ehkäisy pois mut aika menee yllättävän nopeesti! Miten ihmeessä voitas puhaltaa kaikille kunnon plussatuulet ja vauvat masuun!

WF, kirppiksiltä oon suurimman osan ostanut, mitä nyt on kertynyt noita vauvanvaatteita:) Mut tollasia löytöjä kun oot tehny nii itelleki tulee himo nettishoppailla:D Minkäslainen päivä siellä on ollu?:)

Täällä on päästy tädistä eroon! Vihdoin!:) Kumpa kumpa kumpa nyt äkkiä tulis ovis ja sit se plussa testiin. Voi kun oon malttamaton. Noh, ehkä tästä meen vähän shoppailemaan netin ihmeelliseen maailmaan... :) Tsemppiä kaikille tädistä kärsiville, ovista odottaville ja plussaa hinkuaville!

• Helou, taas pitkästä aikaa! Ei oo oikee kerinny tääl käymää, ku vaari kuoli ja mummo on sairaalassa kun sai sydänifarktin ja huonolta ennuste näyttää :( ei oo oikee jaksnu tän asian takii tehdä mitää..onneks on syysloma!!

WF: siis testasit negan mut menkat ei oo alkanu?! laita nyt ittes tohon listaa, ni voi siitä aina urkkii sun tilanteen ;D

Täällä tosiaan kp 27/26 ja menkkoja ei näy eikä kuulu..testejäkin oon jo pari tehny, mut negaa näyttää.. :( eli joko täti tulee lähipäivinä kylää tai sit jostaa ihmeen syystä raskaus ei viel näy... tiedättekö muuten onko kuinka yleistä, et sillo ku menkkojen ois pitänny tulla ja niit ei näy ja testi näyttää negaa, ni kuin tod näk viel on et oliskii raskaana? Ku tuntuu et on lukenu vaa et jos oikeest on raskaana, ni kyllä testiin tulee heti 1. menkkojen pois jäämis päivänä niin selvä plussa, et ei jätä arvailujen varaan....vai mitä mieltä?! :) (pientä toivo siis tässä vielä herättelen... :D)

• -Minttu-: Tais olla molemmille :)

• WishfulRider

Mimmmim: Joo, mä oon vähän ostellu, mut oli siskontyttö niin ihana taas kun sitä kävi kattomassa! Kokeili vaatteita ihan innoissaan. Aivan ihana lapsi! tollasen mäkin joskus haluan. Siskonpoika myös hyvin herttainen. :) Ihastu myös vaatteita esittelemään.. ^^ Että iloa mä noista vaatteista niillekkin ajattelin jakaa. :) Enkä siis ainoastaan vaan itselleni ottanut säästöön. ^^
      Aika kurja tuo sinun kierotos kyllä. Luulis et olis kiertoa tasaantavat lääkkeet jo keksinyt! mutta hyvä sitten että jos sieltä nyt sit menkat tulis kumminkin edes ne! sekin on jo edistystä. :) Ja et sinä mitään anteeksi pyytele! hyvä että kerrot niin avoimesti! :)

Leidit: Oho! melkoinen löytö siinätapauksessa. Mutta tässä sulle vastaus, katso on aikamoinen urakka saada kuvattua vaatteet ja laitettua vielä nettiinkin ja hoitaa vielä ostamisetkin! monelta se vaatii extra voimia ja sitten kun ei oo mennyt mahdollisesti myydyksi niin loput heitetty nurkista pois. Mutta laiskan hommaa kyllä on. Mailmallakin niin paljon lapsia ketkä vaatteita tarvitsee. :) Mikäs sun kiertopäivien mittapuuna on ollu? eli siis pisimmillään kierto on ollu kuin pitkä? :)

Minttu: Voi vitsit tänään oli jotenkin niin kivaa lukea sun kuulumisia. :) Niin täynnä tarmoa! :) Toivottavasti sinne se plussa nyt tulisi! :) Ja tosiaan kannattaa pitää silmät auki, mä voin sulle noi linkit vielä lähettää kun katoin et kyllä siellä näköjään joku postissakin ostaa. :)
      http://www.facebook.com/groups/202588819157/
      http://www.facebook.com/groups/199871243411847/
      http://www.facebook.com/groups/122523701177211/
      Tuossa ne mistä mä oon katellu. :) Ja mun päivä alko tooooosi huonosti, eli siis menin 9 aikaa eilen nukkumaan, heräsin 12 aikaa yöllä et nyt oon unohtanu jotain, ja mies siinä sit oli hereillä ja siinä sit kun unipöppöröstä selvisin niin tajusin et hammaslääkärilappu hävinny, mikä maksaa kaikki mun maksut tuolta hammaslääkäristä, kun ne on siirrtety tästä meijän läheltä keskustaan et saatais jonoja pienentymään. No kolmen aikaa pääsin sitten vasta nukkumaan kun ei uni tullut :D kun aivot sanos nyt on nukuttu päikkärit.. :D Meni siis rytmi vähän sekasin syyslomalla.. :D Noh, menin kouluun, siellä oli ihan hirveetä! menin hammaslääkäriin, olin varautunu et ne paikkais yhden reijän, no ei paikannu vaan poisti multa hampaan! ( mikä oli kyllä hyvä, kun siihen kasvaa viisaudenhammas tilalle.. No sitten piti kauheen säädön kautta tulla kotiin, napata vaatteet mennä siskolle ja sit sen jälkeen vahtia lapsia siellä. Leuka tuhannen jumissa ja kipeenä ja joutusin tekemään ruokaa enkä ite voinu syödä. :( No siitä sitten kuitenkin päivä parani ihan hirmuisesti kun sai viettää niiden kanssa aikaa. ( käyn aika harvoi siskolla) No sen seurauksena sitten siskonpoika alko itkemään kun meijän olis pitäny lähtee :D siinä sit pelattiin kännykällä vielä muutamat pelit, suunniteltiin synttäreitä jotka on siskonpojalla ensviikonloppuna. :p Noh nyt on selittelyt selitetty sori :D

• WishfulRider

vauvelintuoksua: Ei olla unohdettu kiva kun säkin käyt täällä! Mut herranjestas nyt hoidat asioita kuntoon. :o eikai se oo normaalii et menkat noin kauan myöhässä, siitä varmaan noi kipuilut alamahassakin! Noh toivotaan et nyt plussa tulisi. :)

babyfever: Voi kauhea! aika hirveetä! iso iso iso voimahali sinne! Jospa tulisi plussa niin antaisitte sitte tytälle tai pojalle sun mummon tai vaarin nimen. :) Olisi aika ihana ajatus. :) Mutta siis koita pärjätä ihan hirmuisesti!
      Mä testasin siis ovistestillä. viikko oviksen jälkeen, eli siis vasta ensviikonloppuna pitäis menkat alkaa, eli toooooosi aikasin olin hätähousuna, mut mä nyt siihen negaan taas uskon. :) Ja on toi ihan mahdollista että HgG ;tä ei erity vielä kehossa, eli raskaushormoonia. Että plussat tulee myöhemmin testiin. Mut ei kannata mennä sille tielle. se on oiva rako saada menkat jättäytymään pois. Mä tein sen kerran ja luin just et joo plussaan vaan myöhemmin. sit kun itelleni negan myönsin ni sieltähän ne tulikin.. :) Mutta toivotaan nyt että sä raskaana olisit, ja kuuluisit tuohon harvaan porukkaan ketkä myöhemmin plussailleet! :)

Mulle ei tänne mitään ihmeempää. Kävin tänään hammaslääkärissä taas. :) Hoitamassa hampaitani. Noh tulis oli et 10 käyntiä tulee olemaan tammi - helmikuussa. Eli 8 reikää löytyi ja 2 kertaa menee juurihoitoon. Ja no esitietolomakkeen jouduin täyttää missä oli kysymys rastita ei joo oletko raskaana. Kylmästi pistin sitten et EI. No toivottavasti ei sitten vaikuttanu jos olisinkin :D TUSKIMPA!!

Mulla taas joku mieletön hyvänolon puuska, ja ajattelin et jos ottais kummilapsen. :) Sais sitten ainakin sellasen ihanan ihmisen toiselle puolelle maapalloa, kenellä lähettää kaikkea kivaa. Ja tulis hyvä mieli kun sais auttaa jotakuta. :) Noh mietintämyssyyn vielä toistaiseksi asia. :)

• jokojoko

leidit: kuljen aika samoilla linjoilla kun sä: tänään kp28 ja testasin aamulla ja tais se olla puhdas nega... mutta ei sen kummempia masiksia, suht aikaistakin vielä eli ei välttämättä näkyisi vaikka olisikin oikeesti plussa :) kuten sanoit, tulevat päivät näyttäköön! keksin vaikka mitä oireita. lähinnä vatsaa kivistää millon mistäkin, ihme paikoista joilla tuskin tekemistä ainakaa raskauden kanssa? mutta muutaman viime päivän kokoajan myös vas. munasarjan kohdalta nipistellyt. vaan sehän voi olla myös muuten kiertoon liittyvää, ei oo eka kerta kun tällai tuntuu.

wishfulrider: oon rokkimimmi joten tottakai mun tuleva lapsi kuuntelee hevisaurusta!! ;D

• WishfulRider

hei mä muuten huomasin yhden todella oudon jutun tänään, kun kalenteriani selailin ja kännykästä laitoin muistiinpanot siihen, niin laskin sit kalenterista et kun sen oviksen testasin niin mun kp oli 12! ja mun kierto on normaalisti sen 30-32, ja jos ovis tosiaan tulee puolessavälissä kiertoa, niin toihan oli ihan mielettömän aikasin kiertoa!? mistä tollanen voisi johtua? mietin et kun mä nyt oon noita ovistestejä tehny ja näin, niin toi oli tummin viiva mitä oon koskaan saanut, eli tajusin sitten siinä, et jos mulla on joka kierrossa ollut noin alussa ovis, niin sittenhän pupuilut on mennyt ihan päin mäntyjä! Eli siis mä nousen vessaan aina pupuilujen päätteeksi, niin eihän siinä nyt mitään oo voinu tapahtuukkaan,. kun siittiöt on samantien matkannu vessasta alas. Eli mä oon ollu myöhässä pupuilujen kanssa! Tai sitten mulla on normaalia lyhyempi kierto. mikä sitten selittäisi nää menkkamaiset oireet. Noh, pitää kummastella sitten loppukierrosta enemmän. :p

Käyks kellään muuten niin, et menkat alkaa aina huonoon aikaan?
      Meillä muutto espoon päässä äidillä, ja sinne mennään sitä auttaa, sen uudessa asunnossa tulee olemaan sauna, ja ollaan juteltu et sit mennää siellä saunaan, noh mulla pitäis just sillon alkaa menkat! siit jotenkin ne tulee aina pilaamaan suunnitelmat! :p

Jokojoko:Aa, no se sitten selittääkin jo. Hyvä että lapsella ja äidillä sitten jotain yhteistä olisi! :pp

• WishfulRider

gallup: Ootteko korkokenkä ihmisiä? meinaatteko raskaudenaikana käyttää?
      se on mun mielestä niiin kaunista. Iso raskausmaha ja korkkarit. Mä siis ainakin oon käyttämässä. :) ainakin niin kauan kun tuntuu hyvälä! mun 15 cm korkkarit ei vois jäädä piiloon kaappiin niin pitkäksi ajaksi! :)

• vielä kerran äidiksi

meillä vaan pakataan ja asutaan pahvilaatikoden keskellä... taas sain luvan clomifem käyttöön ny pitää /saa metsästää ovista ja sitte hyvinä päivinä varsikin pupuilemaan :) plussa tuulia kaikille ja mukavaa syksyn jatkoa , kyllä mä taas ku muutto on ohi niin useammin täällä teidän riesana käyn . ,

• No sieltähän se täti sitten tulla tupsahti :D eli mulla kp 1/27 yk1...uutta matoa koukkuun ja ovista odottelemaan :P

Oottepa paljon jo lastenvaatteita ostellut :O etenkin WF.. :D apua! hyvähän se tietty pikku hiljaa on alottaa, ni ei tunnu niin isolta menoerältä sit kun vauva on tuloillaan!! Ja en oikee käytä kokokenkiä..ylensä jos lähden juhlimaan, ni sit saatan laittaa, mut en tiiä sit raskauden aikana..jos vaa pystyy hyvin kävelee niillä ilman kipuja, ni sit tietty! Käytäks WF ihan päivittäin korkkareita?

Plussa tuulia kaikille ja vauvelintuoksua, tuut sit heti kertoo kun tiedät :P onnea!!!

-minttu- kp 9/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 31/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 8/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 23/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 26/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 1/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 40/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 22/28 yk 1, 19v
      ssandy-: kp 13/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 33/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp22/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 4/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 30/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 28/28-35, yk?, 29v

• -minttu-

WF, ehkäpä tässä löytyy syy siihen miks ei oo napannu aiemmin:D Jos tosiaan ovuloit niin aikasin vaan. Kokeilkaapa nyt jatkossa sitten alottaa pupuilut aiemmin. Huih, vähän hassuu. Alkaa miettiä itekin, että kun en oo ikinä mitää vahvoja viivoja saanu ovistesteihin, et jos ne haaleet viivat ei oo olu ovista.. No, nyt on kp9 ja aattelin et täytyy alottaa pupuilut nyt ja jatkaa joka toinen päivä ainaki jonnekin kp20(?) asti. Noh, saa nähdä loppuuko kunto kesken mut yritys on kova:D Onpas sulla ollu inhottava päivä! Toivottavasti saat hampaat nyt hoidettuu kuntoon:)
      Ja tohon korkokenkä kysymykseen. Mä kyl pidän korkkareita aina kun lähen juhlimaan ja miks en käyttäis myös raskausaikana. Mulla on vaa pikku ongelma, kun mul on parit reilu 10cm koroilla mut kävely ei niillä viel ihan luonnistu:D Täytyis siis vähän reenata viel, mut 9 cm koroilla onnistuu hyvin:p

babyfever, onnea tädistä! Onko nyt eka luomu? Nyt tärppiä vaan tästä kierrosta sitten kun saatte tädin pois kylästä!:)

vielä kerran äidiksi, kiva et ootte saanu muuton hoidettua. Tsemppiä oviksen saalistukseen ja plussatuulia sinne myös!:)

jokojoko, toivotaan et nega muuttuu plussaks, mut jos ei niin käy, tosiaan uutta matoa koukkuun vaan ja ens kierrossa sitten!:)

Kylläpä nyt jaksan olla positiivisella päällä. Viikonlopuks mennään anoppilaan, joten taitaa jäädä täällä käymiset aika vähiin siks aikaa, kun en halua et anoppi saa mitään vihiä vielä asiasta:D Mut nyt katotaan mitä käy pupuilujen kaa kun tosiaan kylässä ollaan... Sit seuraavana viikonloppuna on työpaikan pikkujoulut, vähän aikasessa juhlitaan:D Mut molempia odotan kovasti. Anoppilassa ei oo käyty pitkään aikaan. Nyt kun sais sen plussan tässä kierrossa, niin olisin tosi ilonen enkä valittais enää mistään!:D Okei saatan perua nämäkin sanat vielä jossain vaiheessa..:p

Meitä on muuten aika kivasti jo täällä, listalla 15 WF joka kyllä vois kans lisätä itsensä listaan!:) Mitähän kuuluu vehkalle, EllaMille, ssandylle? Ei oo kuulunut pitkään aikaan mitää:/ Just kattelin facebookissa, et yks vanha rinnakkaisluokkalainen saa lapsen ja laskettu aika on 11.11.11. Kateeks käy. Mut jos itella sit ois vaikka laskettu aika ens vuonna 12.12.12 VIIMESTÄÄN:D Ois aika hienoo kun lapsi sais tollasen syntymäpäivän, vaikka en kyl oo ikinä halunnu lasta loppuvuodelle syntymään. Mutta sen näkee miten käy:)

• WishfulRider

babyfever: Hyvä että tuli täti kåäymään, niin nyt pääset taas tässä kierrossa koittamaan tärppiä! :) Josko se nyt tästä kierrosta tärppäisi! Ja en käytä joka päivä. etenkään näin kylmemmällä, lämpimällä säällä kylläkin. :)

minttu: Joo mä sitä miettisin et jos se sit siitä olis kiinni, koska en sillon nostele jalkojani ylös, mut kai se sit vois ottaa tavaksi et nostelis jalat ylös aina kun pupuilee? Nooh huomaa kyllä et jos sitä lasta ei toivo nin se saataa tulostaan ilmottaa aikasemminkin. Tosiaan miehen sisko odottaa kolmatta lasta, ja he oli miehensä kanssa jutelleet et kun aikasempien lasten saanti on niin kauan kestäny, et jos he alkais yrittämään kans, no heti ekasta kierrostahan se sit tuli! Kannattaa reenata tota korkkiksilla kävelyä erinlaisilla koroilla. :) Ite käytän vaan piikkejä, istuu paremmin jalassa jne. :) Niin se kaikki kehittyy sit ajan kanssa! :)
      Kiva kuulla että sielläkin riittää positiivisuutta :D mutkin heitettiin matikan tunnilta ulos kun matikan opettaja ryttyili mulle ja kun suorasananen olen niin tuli sieltä muutama lihava sammakko ulos :D mutta en osannu muuta kuin nauraa asialle koska se iso possu sen pöytänsä takana ei osaa opettaa ja ne on ihan kiduttavia ne tunnit!! :p Kiva että sultakin löytyy tekemistä. Ensviikonloppuna kans ite menossa äidille, et en paljoo koneella sit ole.. :) Mä en itteeni tavallaan halua sinne listalle, koska oon huomannut ite et kun en oo päivittömässä sitä tai lukemassa omaa tilaani sieltä, niin en myöskään sitä ajattele. :D eli mulla ei oo hajuakaan mun kiertopäivistä tällähetkellä :D kalenterista täytyis sit laskea ja kattoa. Nyt viikonloppuna pitäis menkayt alkaa. ellei ala jo aiemminkin kun tuo ovis oli noin aikasin. Et tooosi menkkamaisia oireita on. :p mut ei haittaa, kyllä se lapsi meillekki vielä tulee. :)

Joo tollaset on aika kivoja päiviä synnyttää lapset. Mut ite oon miettiny et mulla on ihan sama mikä päivä on, onhan se kuitenkin niin että kyllä sen tulee sitten muistamaan. :) Ääh, mä en milläää jaksais odottaa et tulis plussa ja lapsi mailmaan. Odotan ihan innolla jo siskonpojan synttäreitä! :P

• vauvelintuoksua

No heippa taas tänne, tulempa nyt kertomaan kun kerta niin pyysitte=) elikäs testi oli kuin olikin negatiivinen yllätys yllätys! Tuolta omahoito sivuilta katoin aamulla tulokset ja siellä luki että hcg-arvo: alle 2.. en kyllä ymmärtäny tuosta kuin sen että sen pitäisi olla paaaaaljon korkeampi jos olisin raskaana. Noh, kyllähän tuota pettyi vaikka jo asiasta olikin tosi varma. Soitin sitten kuitenkin tk:hon jossa oikeasti MAAILMAN TYMPEIN ihminen vastas ja en saanut ees paljoo selvää sen puheesta, tokaisi vaan että joo et voi olla raskaana ja olisiko joku kuukautishäiriö? no vähän olin siinä raivona että minähän en sitä tiiä ku kokoajan yritän selvittää ja ku te ette yhtään tutki että mikä on. NOH, sain sitte lääkäriajan, 2.12 !!! elikkä pitää vielä yli kuukausi odotella ja kysäisin sitten että olisiko mahdollista saada jotain lääkitystä jolla kuukautiset sitten alkaisivat ja akka tokaisi vaan siellä että joo on sellasia olemassa. Ei paljoo huvittanut enempää jutella.. Oikeesti vaikee saada selvää puhelimessa tollasesta joka puhuu ku ei vois vähempää homma kiinnostaa ja vielä sillain että hyvä ku suu ees aukee puhuessa :D Joo mutta vähän meinaa olla herkällä tuulella nyt muutenki :( Lämpö taas noussut, ylläripylläri niinkuin jokasena muunaki iltana, vaikka no päivähän vielä on mutta kuitenki. Just mittailin, 37,1.... Ei se auta muutaku mennä peiton alle ja keittää teetä! Toivotaan että sitten joulukuun jälkeen pääsis yrittään taas :/ mieskin tokaisi eilen että "eipä kyllä haittais YHTÄÄN vaikka testi ois positiivinen" (aiemmin siis ei ollut ihan varma vielä lapsenteosta ja oli tosi peloissaan että jos oonkin jo nyt raskaana) tainnu herrallaki nyt vauvakuume iskee:D No toivotaan että jos vaikka joulun ihme sitten tapahtuisi:)

• EllaMi

Moikka vaan kaikille!

On pitänyt niin kiirettä nyt ton työharjoittelun kanssa, etten oo oikein ehtinyt kirjoitella tänne. Juttujanne olen kuitenkin sivusta seurannut :)

Vähän on mennyt kyllä maku tästä kuumeilusta, kun kp40 jo menossa, eikä yhtään tunnu siltä, et menkat alkais :/ Tosi ankeeta, kun ei voi tehdä mitään. Tai miks just tää kierto venähti, kun aikaisemmat ennen tätä on ollut sitä 22-30 päivää :( Haluisin päästä jo ovistikuttelee :) Varasin gyne-ajankin, mut sain sen vasta ens kuun puoleenväliin. Mut ehkäpä se vois sitten määrätä mulle jotain kiertoa tasoittavaa.

-minttu-: Mäkin oon ajatellut, et sit kun tulen raskaaks, nii en varmasti valita mistään pahoinvoinneista sun muista, mut jotenkin luulen, että toisin käy :P No niin, nyt vaan kohta sullakin oikein pupuilumaraton käyntiin, kun kp:t huitelee jo ysissä :)

WF: Mites se sun kissa voi? Tai etkös kirjoitellut jotain tuolla ylempänä, et oli tullut jotain ongelmia siinä leikkauksessa? Noista korkkareista, nii en oo sellaisilla ikinä oppinut kävelemään, mut on kyl tosi hienon näköistä, kun joskus näkee raskaana olevia naisia korkeissa koroissa.

vauvelintuoksua: Kurjaa, kun tuollaisia törppöjä vastailee puhelimeen :/ Mut hauskaa, et sun mieheskin on nyt vauvakuumeen pauloissa :) Miehillä välillä kestää noissa asioissa :)

• WishfulRider

Ellami: Kissan tilanne nyt on toodella ällöttävä. Eli sillä leikkauksesta jäi pieni reikä mahaan mistä tulee ulos rasvakudosta, ja sitä nyt pitäis hoitaa, jos ensviikolla ei viel oo menny umpeen, niin sit mennää viemää se uudellee leikattavaks ja sit se on kunnossa. :) et pipi vieläkin! :( Aika kurja tuo sun kiertos! etkö sä uskaltaisi sit sellasta menkkoja käynnistävää lääkettä itelles ottaa? jos se tota kiertoa tasottais. :o Onko sulla mitään oireita jos olisit raskaana? :)

vauvelintuoksua: En nyt ilkeesti asiaa sano, mutta en ymmärrä miten sä oot noin kauan voinu odottaa menkkoja! Luulis tosiaan että toi on tehnyt jo hallaa sun keholles, jos sulla lämpöä on joka päivä! Mä olisin jo soittanu sillon kun tänne liityit ja sun kp oli vielä päälle 40. Koska sun kp huitelee nyt jossain 130 paikkeilla. Oivoi. tosta ei kyllä seuraa mitään hyvää.. Kannattaisi nyt sinne terveyskeskukseen varata se aika mitä pikemmin, mennä vaikka yksityiselle tai jotain. Koska toi tosiaan voi johtaa paljon pahempiin asioihin. :o

täällä ex hammas jomottaa, eli se mikä revittiin eilen pois.. Tajusin senkin sit et eihän buranaa sais syödä JOS on raskaana? vai vaikuttaako se näin alussa? Tosiaan kun oon buranaa syöny nyt tänään ja eilen aika ahkerasti. Miettisin et täällä on kierrot tosi monella sekasin. Jospa se nyt sit tois sen toivotun plussan, meinaten että mulla kun ei oo pillereitä koskaan ollu ja kierto tasanen ja plussaa ei näy! :)

• EllaMi

WF: Voi kisumisu parkaa :( Tosta Buranasta, nii se kyllä kannattaa jättää pois jo raskautta yritettäessä. Alentaa nimittäin hedelmällisyyttä! Eli kuukautisten aikaan kuukautiskipuihin voi varovasti ottaa, mut ei muulloin, eikä varsinkaan säännöllisesti. Sama koskee muitakin tulehduskipulääkkeitä. Parasetamol (Panadol, jne.) on turvallinen raskautta yrittävälle ja raskaana oleville.

Tuolta gyneltä ajattelin just pyytää jotain lääkettä, joka tukisi normaalimpaa kiertoa, mut siihen on tosiaan muutama viikko aikaa. Nyt ei auta kuin venailla. Raskausoireita ei kyllä ole. Tein vikan liuskamallisen r-testin eilen illalla, ja sain siihen aivan kirkkaassa valossa näkyvän viirun, mut testiaika tais olla jo ylittynyt, joten eiköhän se ollut se kuuluisa viivanpaikka :)

• WishfulRider

Niin mä vähän muistelinkin.. No toivottavasti nyt sit ei oo kerenny mirään käymään jos olisin raskaana.. :)Voi harmi tuo nega. :( no toivotaan et nyt ensi kierrosta tärppäisi ;)

aah. mulla on niin rentoutunut olo. Kaikki valmiina äidin muuttoa varten, sekä siskonpojan synttäreitä. :p eli enään ei puutu kuin vain että itse tapahtumat olisi ohi. :p

• jokojoko

Voihan tympeät puhelimeen vastaajat! Argh. Eikös ne ole siellä sitä varten että palvellaan? Tavallaan kuten tässä myös itse: ei ole asiakkaan vika jos mulla on huono päivä joten se ei saisi näkyä työssä. Mutta jotkut vaan on vika paikassa, ei voi mitään...

Arvatkaas mitä mä juuri tein?? Saatiin ämpärillinen silakoita ja mä sitten yritin niistä päitä ja sisuskaluja repiä irti! Voi YÖKS sentään?? HYHHYH. Ei lentäny mutta suuhun asti ehti........ Hyvin harmittavaa että tää oli mun eka kerta kyseisenlaisissa hommissa, en siis osaa tästäkään päätellä liittyykö vaan omaan psyykkeeseen :P Mulla on yleensäkin ongelmia "limaisten" ruokien kanssa, en esim ikipäivänä pystyis syömään oistereita enkä syö edes sieniä, tulee ylös. Toisaalta oon kyllä työn kautta tottunu kaikenlaisiin eritteisiin, eikä ne tee ollenkaan pahaa. Tai no oksu on kyllä paha, YH HYH!

Muutenki tuli tossa päivällä fiilis että NO NIIN nyt ne menkat kohta alkaa :/ Tuli meinaan hirmuinen paine hetkeksi tonne alapäähän, ei siis mihinkään mahaan vaan ihan tonnenoi.... Just semmosta painetta mitä on mulla aina ennen menkkoja!

Mutta kunnes jotain todistetaan, eikö niin? :)

-minttu- kp 9/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 31/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 8/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 23/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 26/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 1/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 40/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 22/28 yk 1, 19v
      ssandy-: kp 13/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 33/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp22/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 4/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 30/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 29/28-35, yk?, 29v

• WishfulRider: Pisin on ollu jotain 40, mut siitä on aikaa kyllä. Täällä nyt seurataan ja katsastetaan tilannetta :) Toivotaan tietty parasta. Ja olishan se aika lottovoitto, jos ekasta yrityksestä raskautuis

• mimmmin

Moikkelis moi kaikille!!

Vauvelintuoksua: Tuo on kyllä inhottavaa, että on noin tympeä hoitaja.. Mulle annettiin sillon kiireellinen aika, vaikka mulla sillon kp alle 100. Tosi inhottavaa kun oikea yrittäminen viivästyy tuon takia. Mullahan kans vähän saman jutun takia viivästyny, mutta toivotaan, että nyt saataisiin molemmat yrittäminen kunnolla käyntiin.
      Toiveina olis, että saatais vuoden loppuun mennessä vaavi alulle. Olis kyllä kiva jos olis saanu vauvan alulle niin, että olis jouluksi hyviä uutisia perheelle, mutta taitaa olla jo liian myöhästä..

Leidit: Älä menetä vielä toivoa, jos kierto on ollu noinkin pitkä, saattaa hyvinki plussa vielä tulla. Olikko oviksen pongannu tässä kierrossa? Oletteko oviksesta laskenu koska menkkojen pitäis tulla?

EllaMi: Teehän uusi tesi, joku vähän laadukkaampi ja aamupissasta. Saattaahan se plussa ihan hyvin ollakkin.. Toivotaan parasta :)

Minttu: Kyllä se plussa sieltä vielä tulee. Ei kannata ajatella sitä aikaa niin paljon. Itellä aika menny ihan siivillä ja tosiaan huomasin, että ollaan kohta puoli vuotta oltu ilman ehkäsyä eikä siis mitään saatu aikaan. Ja nyt oikeastaan vasta ensimmäinen oikea yrityskierto eikä siinäkään ilmeisesti ovista.
      Todellisuus jotenki iski, kun älysin, että tässä ajassa olis voinun olla jo 6 yk, mutta meillä vasta yks.. Jos olis heti tärpänny voisin olla jo melkein puolessa välissä raskautta :( Masentaa..
      No jospa tässä kohta pääsis kunnolla yrittämään ja se plussa sieltä vihdoin tulis.

Joku tuolla puhui, että ei varmasti valita sitten mistään raskauspahoinvoinnista eikä mistään. Samaa mieltä minä, kotona voi miehelle valittaa mutta muuten on varmasti vain tyytyväinen.. Katotaanpa sitten niin valitan vaan jossan sängyn pohjalla ;) Ja korkkareista, tykkään kauheasti, mutta aika vähän arkikäytössä tulee käytettyä. Haluttais enemmän käyttää. Raskausaikana käytän aina sillon ku normaalistikki käyttäsin.
      Plussa tuulia naiset :D

• mimamau

Hei naiset, uutta ketjua kehissä näköjään :)

Tervetuloa Jokojoko! Ihan hyvä periaate minusta toi ettei kaikkea halua netissä kertoa. Better safe than sorry. Tosin täällä musta on tää kaikkien meno vähän hassua, tiedetään toistemme kuukautispäivät ja kaikki ovulaatiolimoja myöten muttei välttämättä edes oikeita nimiä :D ja hei, harmi ton ilkeän päivystäjän kanssa. Mä olisin varmaan alkanu itkeä tai vähintään itku kurkussa kysynyt "miksi sä olet noin tyly mua kohtaan.." joo, en oo ainakaan herkkä enkä mitään :D

Täällä eletään niitä kuuluisia jännäyspäiviä ennen kuin menkat alkaa, tosin en ole jotenkin kauheasti jännäillyt. Joko olen raskaana tai sitten en, ja nyt en asialle voi tehdä enää tässä kierrossa mitään. Saan tietää kumpi oli sitten ensi viikon alussa :)

WF, en ole muutenkaan korkkari-ihmisiä :D siitä harvinainen nainen että kengät ei ole kaikki kaikessa ja niitä en ihan liian monta paria edes ole. Minusta ei oikein mitään Carrie Bradshawta saa ;)

Olisin muuten halunnut kysyä mielipidettänne että voiko tämmöinen olla mahdollista mitä ystäväni kertoi:

Taustoista sen verran: ystäväni ei ole tunnettu totuudenmukaisuudestaan ja sattaa suurennella tarinoitaan ja jopa keksiä asioita omasta päästään huomion saamiseksi. Hän on minua pari vuotta nuorempi ja vastaavia keksittyjä juttuja on kertonut aiemmin.

Vuosi sitten kesällä ystäväni kertoi saaneensa keskenmenon tietämättään edes olevansa raskaana. Hän oli aloittanut e-pillereiden syömisen, ja toisena päivänä pillereiden aloittamisen jälkeen harrastanut suojaamatonta seksiä. Söi sitten kaksi laattaa pillereitä putkeen ilman tyhjennysvuotoa, ja kun kahden kuukauden päästä tyhjennysvuoto sitten tuli, oli kuulemma "se tullut ulos siinä mukana". Nyt eilen taas juteltiin, ja hän huokaisi "kyllä se raskaana oleminen oli niin kiva tunne - keskenmeno ei niinkään" ja nauroi. (siis nauroi! Keskenmenostaan puhuessaan!) Kun kysyin, miten hän huomasi olevansa raskaana kun viimeksi ei muka ollut tietänytkään, hän alkoi selitellä:
      "No siis, kyllä mä varmaan alitajuisesti tiesin, huomasin sen siitä että söin tosi paljon ja piti koko ajan ravata vessassa."

Minusta kuulostaa siltä että kaveri ei oikeasti olisi raskaana ollutkaan. Jos keskenmenosta pystyy noin helposti puhumaan (ja hän tosiaan puhui, kertoi about kaikille tutuille ja hyvä ettei facebookissa statusta laittanut) niin ei sitä varmaan silloin ole kokenut. Ja kuinka iso se sikiö on kahdeksannen viikon kieppeillä? Voisiko kyseessä olla pelkkä verihyytymä jota sitten luulee joksikin muuksi? Ruokahalun kasvaminenhan on tyypillinen e-pillerin aloittajille. Vessassa ravaamista en osaa selittää, mutta ehkä jos syö ja juo paljon niin käy enemmän vessassakin.

Olenko teistä liian skeptinen, pitäisikö minun uskoa kaveriani?

• vauvelintuoksua

WF: Puhut ihan totta, kyllä mua itteenikin välillä pelottanu että mitä jos tästä tuleekin jotain vakavaa tai tää on jotain vakavaa. Mutta silloin alussa tosiaan kai mua vaan pelotti ja luulin tosiaan sillon että olin raskaana kunnes aloin tekeen niitä testejä. Tosin mulla oli pillereiden lopettamisen jälkeen puoli vuotta ettei tullu kuukautisia ollenkaan:D Niin jotenki mä ajattelin että eipä oo uutta että ne ei tuu. Kyllä mä yritin sanoa sille hoitajalle että eikö nyt vois päästä nopeemmin mutta ei ollu niitä aikoja ja se sano että ei toi nyt niin akuutti asia ole :/ Toivotaan et saatais tuo kierto taas normaaliksi ja että ei olis aiheutunu mitään vakavaa... Omaa tyhmyyttäni en mennyt heti lääkäriin sillon alussa :( Kai vaan pelkäsin sit liikaa. Nyt mua on sitte alkanu pelottaan et tää on joku tulehdus tai kasvain koska raskauden voi nyt ainaki sulkee pois.... Meidän suvussa on ollut aika paljon syöpää, muunmuassa äidin molemmat siskot ovat menehtyneet siihen:/ Joten mua pelottaa tosi paljo tällaset jutut ja tottakai heti mietin että jos vaikka kohdussa on joku kasvain tms...

Niin ja muuten eilen mulla oli tosi menkkamaisia kipuja vatsassa :o ( ei siis nyt oo tällasta samanlaista kipua ollu kertaakaan viimesten menkkojen jälkeen.) tää on niin ihmeellistä! Voisko olla mitenkään mahdollista että stressin takia kuukautiset sitten loppu ku seinään.. Ja nyt jotenki ku sain tuon testin tuloksen ja soitettua lääkäriajanki ni se stressi laukee?! Just sellasia kipuja vatsassa ku yleensä pari päivää ennenku ne alkaa :D Katotaan vaan niin sieltä se täti kohta tulee..

• -minttu-

vauvelintuoksua, onpa tosiaan ollut tyly ihminen puhelimen toisessa päässä:/ kyllä menkat voi loppua stressin takia, ainakin mä oon niin ymmärtäny. Harmi et on suvussa syöpää, siinä on koko ajan itsellä pieni pelko että entä jos itse ons seuraava sairauden uhri:/ Toivotaan nyt kuitenkin että kaikki on hyvin ja menkat alkais ja saisit kierron kuntoon:)

mimamau, ihana asenne! Jos ei plussaa tuu niin elämä jatkuu, jos tulee niin voi olla maailman onnellisin ihminen:) Mä oon yrittäny nyt ite ajatella kans vähän rennommin. Eihän se maailma kaadu jos nega tulee, sit täytyy vaan jatkaa yrittämistä. Ja mun mielipide tohon sun kaverin juttuun on, että vähän epäilen puhuuko totta. Ja jos hän on vielä nuorempikin kun sinä?! Tollanen suhtautuminen kuulostaa vähän omituiselta. Ja että alitajunnassa tiesi raskaudesta? Miksi ei sitten testannut? Tämä on siis vain mun mielipide, mut sanonpa vaan että epäilen.

mimmmin, nyt toivotaan että sielläkin kierto tasoittuisi ja pian teilläkin on yrityskertoja useampi! Tai no tottakai olisi parempi että napsahtaisi se plussa eikä tarvitsisi pitkään yrittää:)

jokojoko, onko tädistä kuulunut mitään? Mulla on vähän sama juttu noiden limasten ruokien kaa, yöks, en tykkää yhtään:D

EllaMi, toivottavasti siel gynellä sit selviää jotain. Tai alkais edes ne menkat:/ Tsemppiä odotteluun:)

WF, juu kuten EllaMi sanoi myös nii oon lukenu et buranaa ei sais syödä yrittäessäkään, mut paracetamolia voi syödä. Toivottavasti hammas tai siis ex-hammas-särky menee pian ohi:) En mäkää kyl oikeestaa nostele jalkoja ylös pupuilun jälkee. Kyllähän ne nyt sinne perille menee jos on mennäkseen. Ei se kaikki tavara vaan mitenkää voi pörähtää ulos sieltä saman tien. Kai?

Tänne ei mitään uutta. Töitä, töitä, töitä ja odottelua. Tänään vielä iltavuoro ja huomenna anoppilaan koko viikonlopuksi. Pitkästä aikaa vapaa vkl

• WishfulRider

Oma hehkutus ensin!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEE me saatiin postista lapsettomuustutkimuksiin aika. se on 19.1.2012 eli vähän ennen meijän kolmi vuotis päivää! ihanaa. :) Siis päivä parantui huooomattavasti :P Jeeeee oon niin ilonen.. :D Samana päivänä kyllä mun hammaslääkärin kanssa. :D
      Sit toinen asia mitä mä tänään katoin. :D Eli miettikääs tätä nyt itekkin vaikka kalenterin kanssa. Eli mulla alko tästä kierrota menkat 30.9. ja no ovis oli 17.10 eli kp 12 ja nyt sit katoin jotenkin väärin et menkat pitäis alkaa nyt viikonloppuna. mut eihän ne nyt ala vaan sitä seuraavana viikonloppuna. koska sillon on kp 30. Eli mitä hittoa!?

noniin sit taas teihin muihin :D

Jokojoko: ootko kala ihmisiä noin muuten? että voit siis kalaa kumminkin syödä? Toi on tosi ällöttävää hommaa, siis meijän edellisessä koulussa, yks tyttö oli mun kans samalla luokalla, ja perattiin sit kaloja ni se pyöry, ja löi hampaasa pöydän kulmaan, no se siitä sit heräs, mut kaks viikkoo myöhemmin se sai plussan testiin, et voi olla hyvä merkkI!!

leidit: no toivotaan nyt et sieltä tulis plussa jo tässä kierrossa! ;)

mimmmim: Kyllä sitä luvalla saa sitten oloaan valittaa, :) kumminkin siitä varmasti nauttiikin vaikka pahoinvointia onkin! :P

mimamau; No mutta toi on hyvä asia! koska kenkiin menee ihan tuhottomast rahaa! mutta eiköhän sekin muutu mun kohdalla ettei sit jaksa kengistä niin välittää kun on pieni lapsikin.. :) Aikas omituinen mun korvaan ainakin kolahti tuo, että ei keskenmenoa mitenkään kevyesti ota. Tai no kaikki ihmiset käsittelee surun eritavalla, toiset ottaa huumorilla? että vaikea sanoa. Enkä oikeen osaa kommentoida kun en pillereidenkään vaikutuksista tiedä. Mutta voi olla perätön juttu! :)

vauvelintuoksua: No hyvä kuitenkin että nyt oot edes menossa lääkärille. Kannattaa sinne kuitenkin aina hakeutua, koska noi on melko tärkeet elimet, ja aika odottamiseksi menee jos siellä alhaalla jotain pahempaa todetaan! :s Kannattaa ehkä muutenkin käydä säännöllisin väliajoin ton syövän takia itsensä tutkituttaa, tai ainakin näin oon kaverilta kuullut, kellä suvussa syöpää. Miksei muutenkin, se kun on ilkeä ja kavala tauti että voi melkeen kenen tahansa kohdalle osua! :s Mä veikkaan kuitenkin et tarviit lääkkeet ennen kun menkat tulevat. Koska on olleet niin pitkään poissa, että luonnollisesti en nniiden uskoisi alkavan. Tietenkin olishan se helpompaa, mut varalta sinne lääkäriin kumminkin kannattaa mennä. :)

oks sellasta lääkettä mikä tasottaa kiertoa?
      kun oon ymmärtäny et olis?

minttu;Joo, täytyy siis vaihtaa lääkkeet kaapista. :) Hyvä kun tuli sekin varmistettua. Jeeeeeeee mää pääsen nyt testeihin miehen kanssa ^^ tais tossa alussa kyl tulla jo selväksi :o mut sulle piti asiasta viel avautua :D Kyllä mulla tuntuis kaikki aina valahtavan housuun kun sängyltä nousen :p Tosi kätevää toi et saat sen vaatteet sit, vaikka veikkaan ettei paljon käyttöä tule ;) Ja hei tooosi hyvää viikonloppua sinne :) Rentoudu ja nauti kunnolla :) Käykää muuten iltakävelyllä miehes kanssa. :) Kivan rentouttavaa kun ei vielä oo niin jäätävt ilmat. :)

Ääääh mä en kestä, oon nyt niin ilonen. :p Mut alankin tästä täyttämään lappuja :p

• vauvelintuoksua

TÄTI TULI!!!!!!!!!! VIHDOINKIN!!! Oikeesti tirautin melkein äsken onnenkyyneleen :'D Kuten aamulla kävin kirjottelemassa, niin sellanen mahakipu tosiaan eilisestä asti ollut ja jotenkin nyt oli sellanen tunne että menkat alkaa! Ihanaa, voin perua lääkärinajankin... Ilmeisesti tää kaikki on johtunu siis stressistä ja mulla on ollu joku valeraskaus.. Muistinki just että mulla tais alkaa se koulu just sillon niihin aikoihin ku viimeset menkat tuli ja kai mä sitte stressasin sitä koulua niin paljo et ne jäi sit pois, ja tietenki sitte aloin stressaan sitä ku ne jäi pois ja luulin kokoajan että oon raskaana ja ne testit vaan näyttää väärin. Mahaki tuntu vaan kasvavan ja rinnat tosiaan oli kipeet ja välillä oli taas niin huono olo että.. :D Nyt heti ku kävin siel verikokeissa ja sain täysin varman vastauksen niin kas vaan, sieltähän ne tulee! Mutta huh mikä helpotus, mä niin toivon että nää alkaa ny taas tuleen ihan normaalisti:( Hei ja mut voi taas lisätä listalle eli kp1/45 :) Empä oo ennen ollu näin ilonen kuukautisista, vaikka mahaki on iha sairaan kipee :D
      Pitäis vaan oppia olemaan stressaamatta! mutta se ei taida olla mahollista varsinkaa minun kohalla ku stressaan vähä kaikesta :)

• mimmmin: Ei täällä vielä toivoa ole menetty :) Ei testin kans pongattu, mut luotettiin tuntemuksiin :) Ei olla oviksesta laskettu menkkojen alkua. Ollaan vaan odotettu :)

WishfulRider: Toivotaan parasta :) Kuten muillekkin vaan tuulia :)

• WishfulRider

vauvelintuoksua; ei kannata sitä lääkärinaikaa perua, kannattaa silti mennä tsekattavaksi! mutta hienoa että alkoi :) Laitoin sutkin listaan kp 1

-minttu- kp 10/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 32/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 9/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 24/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 27/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 2/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 41/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 23/28 yk 1, 19v
      vauvelintuoksua: kp1/ 45 yk 2, 21v
      ssandy-: kp 14/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 34/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp23/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 5/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 31/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 30/28-35, yk?, 29v

leidit: Kiitoksia. Samaa toivotaan sinne! :)

• EllaMi

Vauvelintuoksua: Onnea kauheesti menkoista! Tosiaan, naisen ruumis voi olla niin oikullinen, et stressi voi saada sen noin sekaisin. Mut mene tosiaan sinne lääkärille, nii voisit ainakin saada jotain kiertoa tasoittavaa lääkettä, ellei itsekseen rupea tasoittumaan :) Mut varmaan tosi hyvä fiilis, et nyt voitte sit ruveta oikein kunnolla yrittämään, kun nyt ovulaatiota voi olla paljon helpompi bongailla :)

WF: Siis jos sun kierto on 30 pvää, nii nyt lauantainahan sulla pitäis menkat alkaa? Vai tajusinkohan nyt ton viestin oikein?

mimmmin: Joo, pitää katsoa ehkä viikonloppuna, jos ei menkat ala. Oon vaan jotenkin niin varma siitä negasta, et tuntuu tylsältä uhrata rahaa testiin :) Mitäs sulle muuten kuuluu? Kp 31 meneillään. Tuntuuko, et sulla vois olla tärpännyt?

mimamau: Sullakin kierron loppu häämöttää :) Hauskaa, että oot rennolla mielellä asian suhteen :) Paha sanoa tosta sun kaverin tilanteesta. Toisaalta jotkut suhtautuu kevyesti vakaviinkin asioihin. Esim. mun yks kaveri teki abortin, eikä ollut oikein millänsäkään asiasta, ja samalla tavalla kertoili siitä ympäriinsä... Ite olisin sen tilanteessa ollut kyllä aika hajalla.

-minttu-: Odottelu on kyllä tylsää. Onneks sulla on kuitenkin kivoja suunnitelmia, niin aika meneekin sitten nopeammin :)

• WihfulRider

EllaMi: joo, enslauantaina pitäis menkat alkaa, mutta siis kun ovis tulis olla puolessa välissä kiertoa eli kp 15-17 suunnilleen, ja mulla oli se noin aikasin. En tie yhtää miten mä ton enää järkeilin :D haha

Mä kerkiin huomenna päivällä viel kurkkaamaan, ja seuraavaks vasta ehkä sunnuntaina, älkää siis hirveesti kirjotelko, niin ettei oo kauheesti luettavaa! Eikai, teijän juttuja on aina kiva lukea vaikka niitä olis kaks palstaa! :)

Onkos täällä jollain sellanen olo et nyt olis tärpänny?
      Täällä ei ainakaan :p kunnon menkkaoireet jo nyt! :p

• EllaMi

WF: Nyt en vieläkään tajua. Siis jos sun menkat alkoi 30.9. ja ovis oli 17.10, nii silloinhan ovis oli just kp18? Nii, ja siihen se 14-16 päivää, nii menkat pitäiski alkaa viimeistään ma 31.10 - ke 2.11... Mut mulla on lyhyt matikka, nii voi olla etten vaan tajunnu :) Mut unohtu muuten onnitella tosta lapsettomuustutkimusajasta, eli tosi kiva juttu :) Vaik toivottavasti sitä aikaa ei tartteis käyttää, mut hyvä, et se on silti nyt tiedossa :)

• WishfulRider

ellami: hahha. joo, mulla 6 matikka. oon välillä vähän hölmö ja yksinkertanen ihminen. Eli olin taas menkkojen loppumispäivästä laskenu ton.. Joopa joo. No siinä tapauksessa jos menkat alkaa sillon kun pitäiskin, niin mulla on oudot oireet! Hehhe. joo-o. pistipä naurattaa taas oma kömmähdykseni.. :D Mutta täytyy siis vielä viikko odotella. Huomenna saan kyllä r-testejä! :p vois melkeen piruttaan itteään kiusata ja testata taas negan testiin maanantaina.. :p Ja kiitoksia. Eiköhän se plussa siellä testeissä vasta tule, meinaten että on tässä niiiin pitkään yritetty jo ja taustallakin kaikkea. Mutta sillon sitten edes toivottavasti! :)

• jokojoko

-minttu- & wishfulrider: eipä ole kuulunut tätiä. vatsassa tuntemuksia, että voisikin olla lähestymässä.... toisaalta jos oikein kuvittelen niin TOTTAKAI saan näistäkin luultavasti normaaleista tuntemuksista "erilaisia" ja "kovempia" kun ennen :P ja kyllä, tykkään kalasta tosi paljon, mun lempiruokia. ja mulla on ollut akvaario useita vuosia, josta sitten otan minkä kokosen fisun tahansa ja listin sen iskemällä pään poikki siinä tapauksessa että se on yhtään kipeä ja vaaraksi muille lajikavereilleen. eikä se ole koskaan tehnyt tiukkaakaan. eli? ;) hehheh no mä en pyörtynny enkä lyöny hampaita! sentään. kp30 (tai siis nyt on pe eli 31 alkoi) joten hetki vielä piinaa....

tsemppiä kovasti kaikille!! älkää antako nyrpeän ilman masentaa. :)

• WihfulRider: Täällä joko hiton pitkä kierto tai sitte ollaan raskaana :D Kiertopäivä 32 menossa o.O eka testi tosin näytti negaa, mutta ei me vielä olla toivoa menetetty :) Täälläki menkkaoireita, mutta ei mitään näy :D

Jokojoko: Kerroha sitte miltä näyttää! :D

Täällä kaikki öklöttää :S

• jokojoko

Samoilla päivillä kuljetaan leidit..! Vaikkakaan mulla on ihan normikierto, yli 30kp heittää usein... Saas nähdä?? Melkein pokka petti ja tein aamulla testin :o mutta kokosin itseni enkä sitten kuitenkaan! Oireita on, vaikka ne tutut selkäkivut puuttuukin. Mutta koska viimeksikin menkat loppujenlopuksi alkoi "yllättäen" ilman joitain oireita niin eipäs hätäillä?? :o Mua ei öklötä, kalan sisälmykset on mennyttä jo. :D

• Täälläkin hoputellaan jo 2 eri suunnasta testeihin, meinaan niinko ihan verikoetestiin mutta minähän en mihinkään semmoseen lähde, hitto vieköön minuahan ei pistellä "turhan" takia (olen pessimisti asian suhteen enkä usko vieläkään että oisin voinu raskautua). Terveisin se raskautumista yrittävä leidi :P

• -minttu-

leidit, tsemppiä nyt odotteluun. Toivottavasti sieltä se plussa pärähtä!!:)

jokojoko, samat sanat sulle:D ^^

WF, mä menin jo ihan sekasin kun lueskelin noita sun ja EllaMin laskuja sun kierrosta ja menkkojen alkamispäivästä:D Mutta hei paljon paljon ONNEA tuosta tutkimusajasta jonka saittekin noin aikaisin! Toivottavasti siellä selviää pian jotain ja saatte tarvittavan avun ja pian kasvaisi jo pikku papunen mahassa!!:)) Oijoi oon ilonen sun puolesta:)

vauvelintuoksua, ONNEA tädistä! Tiedän tunteen, kun mietit et miten voi olla ilonen siitä et menkat alkaa:D ite odottelin ekoja luomuja kun kuuta nousevaa ja onneks ei pitkään tarvinnu odotella:) Ja jos vaan keksit jonkun hyvän keinon millä jatkossakin pystyt lievittämään stressiä niin se ois hyvä juttu. Kaikkia vaikeuksia se stressi voikin aiheuttaa!!

Mä täällä oon lähössä sinne kaverin luokse katsomaan vähän vaatteita:) JA HEI, sain eilen postissa reseptin ja lapun jossa luki et niistä mun poskiontelon röntgenistä löyty poskiontelontulehdus. TAAS. Mulla on toi ihan liian usein:( Nyt sit antibioottikuuri ja nenäsuihketta 2vk, sit pitää mennä uudestaan lääkärille. Ärsyttää. Se lääkäri nyt tuskin on ajatellu sitä et on se vauvan yrittäminen menossa, vaikka sille kyllä sanoin siitä. Täytyy apteekissa kysyä et voiko kyseinen antibiootti vaikuttaa jotenkin raskautumismahdollisuuksiin... Ärsyttävä antibiootti. Mutta minähän aion silti juoda viikon päästä työpaikan pikkujouluissa, lääkekuurista viis, eikä silloin vielä vauvakaan ole ilmoittanut tulostaan, jos on tullakseen. Huh, tulipa vuodatus.

-minttu- kp 11/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 33/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 10/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 25/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 28/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 3/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 42/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 24/28 yk 1, 19v
      vauvelintuoksua: kp2/ 45 yk 2, 21v
      ssandy-: kp 15/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 35/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp24/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 6/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 32/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 31/28-35, yk?, 29v

• mimmmin

Onnea sekä Wf:lle noin aikaisesta tutkimusajankohdasta sekä Vauvelintuoksua menkoista. Voin todellaki samaistua sinuun miten onnellinen voi olla menkoista.

EllaMi: Tänne ei mitään kummempia kuulu. Kp 33 nyt enkä usko, että olis tärpänny. En pongannut ovista enkä usko, että ovista on edes tapahtunu. Luulen kierron vielä hakevan paikkaansa eikä ovista siksi varmaan ole ollu. Nyt vain odotellaan menkkoja alkavaksi. Jos ne ei ala tässä ens viikon aikana, teen testin ja soitan sinne lääkärille. Edelliset menkathan saatiin alkamaan niillä lääkkeillä. Ja lääkärin kanssa sillon sovittiin, että otan uuestaan yhteyttä jos kierto ei tasoitu. Edellinen kierto meni päälle 100 kp, siksi en ole huolissaan vaikka nyt on yli 30.

Näin muuten ihanaa unta, kävin labrassa verikoe r-testissä ja sain siitä positiivisen. Sitte siinä oli vielä niin, että se Hcg luku oli tosi iso ja se saatto merkata kaksosia (eihän se oikeesti niin mene). Oon aina salaa haaveillu kaksosista, mutta kaksosia oottaessa ja synnyttäessä on kuitenki suurempi riski niin toisaalta taas en haluais kaksosia.. Oi, tuli niin hyvä mieli siinä unessa, että herätessäki oli vielä hyvä mieli :)

Mintulle hyvää reissua. Harmi tuo antibiootti, mutta kyllä ne yleensä on semmosia, että niitä voi raskaanaki syyä nii en usko, että vaikeuttaa raskaaksi tulemistakaan. Ei tietenkään kaikki, mutta yleisimmät..

Täälä viikonloppu menee töissä, olis harjottelun viimiset päivät, sitte pitäis vissiin saaha töitä jostaki. Hyviä viikonloppuja kaikille, pupuilkaa ahkerasti :D

• -minttu-

mimmmin, hyvää työviikonloppua! Onko sulla nyt ihan viimeset harjottelut, että valmistutko nyt vai? Mikäs olikaan sun ala? Ja juu kysyinkin apteekissa noista lääkkeistä, niin se tarkisti että ei oo haittaa:)

Oi, kaveri jonka luona kävin on siis tämä vauvan saanut. Sain taas pidellä vaavia sylissä ja on se niin ihana! Oivoivoi haluun äkkiä oman vauvelin kainaloon tuhisemaan! Täältä siis samat toivotukset kuin mimmmiltäkin, ahkeraa pupuilua ja plussatuulia!:)

• WishfulRider

jokojoko: Ehkä siell mahdollisesti jo asuukin joku? ;) Ken tietää :p

leidit: No toivotaan että myös siellä joku asuskelisi! ;) Miksi et tee testiä? :) vois olla vaikka hyviä uutisia! :P

minttu: Kiitoksia. :p Joo selitin vähän omiani, taas väsyneenä kattonut jotain ihan omaa :D ei ehkä olis niin huono sittenkään kun olisin listalla :D mut mä nyt pysyttäydyn sieltä pois kumminki :p Voi vitsit, toivottavasti ei se sitten haittaa jos tollaset antibiootit saat :( Minkäs ikänen vauva oli? Tyttö vai poika? Hitsit, itekkin nyt toivois et sais jonkun ihanan pikkusen syliin! :P

mimmmim:Kiitoksia

• -minttu-

WF, se on nelikuukautinen tytöntyllerö:) ihana tapaus. Ja kuten tossa jo aiemmin sanoin niin farmaseutti sanoi ettei noista lääkkeistä oo mitään haittaa. Onneks:) Ja hyvää muuttoa sinne, ja viikonloppua muutenkin:)

• mimmmin

Minttu: On viimeinen harjoittelu ja sen jälkeen koulua vielä yhteensä vähän reilu viikko. Sitten pitäis valmistua sairaanhoitajaksi. Hui tuntuupa hurjalta :) Koko koulu aika on mennyt niin nopsaan.. Mutta nyt päikkäreille niin jaksaa yöksi töihin.

• WishfulRider: veikkaanpa, että tuo puolisko ei halua pettyä. Tosin jos kaveri suostuis testin tänään tuomaan, niin varmaan huomen aamulla tehdään! :)

Ja niitä tuulia kaikille

• vielä kerran äidiksi

heippa vielä on muutto
      kesken ei olla päästy muuttamaan pohjoiseen(: kun siellä pitää tehdä remonttia siehen asuntoon, mihin me muutetaan:) voi tätä pakkaamisen ihanuutta(:, meilläkin lähestyy pian tärkeät päivät eli saa ruveta ovista tikuttaan:) mulla on muuten kp 11/31-32 /2 plussa tuulia kaikkille:) tästä kyllä tuli nyt ihan omaan napaan keskittyvä .

• jokojoko

kiitti vaan kaikille tsempistä! mutta EPÄILEN että masussani mitään ketään asuisi vielä, ei ole yhtään sellanen olo... täti se sieltä hiipii ja sitten iskee täydellä voimalla, HYI! mutta jos edes vaikka sitten 3-kymppislahjaksi ensi vuonna saisi uutisia äitille ym kertoa, olisi sekin lahja. :)

• Jokojoko: Äläs nyt vielä luovuta, toivotaan nyt parasta sullekkin!! :) Toivotaan, että se täti ymmärtäis pysyä kaukana susta ;)

Täällä edelleen seuraillaan olotiloja :)

Ens viikolla varmaan pitäs testejä tehdä jos ei tätiä kuulu.

• jokojoko

PER . . . . !! Eilisen vuodatuksen jälkeen iski heikko hetki ja tein testin myöhemmin samana päivänä, ja niin selvää NEGAA näytti ettei tilaa epäilyksille. Pitikin mennä hölmöilemään, olisin nyt vaan odottanu!

Nyt jo kp33 ja tätini on usein tykännyt tulla kylään nimenomaan aamuisin! Ja viimeaikoina juuri 32-33... Nyt ei vielä näy kuulu mitään sen kummempaa, suuntaan tai toiseen. Kenties tämä "yrittäminen" ja kuitenkin pohjimmiltaan asian stressaaminen on tehny tehtävänsä ja kroppa pidättelee ihan kiusallaan??

Ukko puolestaan havahtui eilen mahdollisuuksiin ja kyseli joko oon vähentäny kahvin juontia? :)

Leidit: Peukut ristissä puolestasi!! Sinun suhteesi olen toiveikas ;)

• EllaMi

Anteeks, en nyt pysty lukee kenenkään viestejä, kun oon niin sekaisin. Nimittäin mä oon raskaana :o Vai näänköhän vielä unta? Just sain Apteekin omalla raskaustestillä kaksi kirkkaanpunaista viivaa. Tulispa mies jo töistä. Te saitte nyt olla ensimmäiset, kelle kerroin :)

• jokojoko

EllaMi, ONNEA !!!!! :D Tosi paljon! Loistavaa että topikissa plussaillaan, toivoa on siis kaikilla muillakin

• EllaMi

Kiitos, jokojoko :) Kokeile säkin tehdä vaikka päivän - parin päästä testi aamupissasta. Jospa tää mun plussa nyt aloittais sen paljon kaivatun plussa-aallon tällä palstalla :)

• WishfulRider

EllaMi: Onnea ihan hirmuisesti! Nyt kerrot! oliko sulla mitään oireita? mitään aavustusta et olisit ollut raskaana? Miten päädyit tekemään testin? Oliks sulla aikasemmin joku nega testi? Onko sulla nyt millanen olo? :)

minttu: Kiitoksia. :) Muutto tehty ja paikat toooosi kipeenä. :) Mut uusi ihana kissa tuli meille! sellanen karvaton kissa. Jos joku tietää. :) Noh sen kanssa tuli nukuttua yö ja kuuma kissa kyllä on :D
      Mites sun viikonloppu? :)

jokojoko: kyllä se teillekkin vielä tärppää! malta vain odottaa. ;)

täällä päässä ei oo mitään ihmeellistä tapaahtunu. Odotan et menkat alkaa. Tissit mielettömän kipeät, mitkä merkkinä menkoista! :s ja koko Alamaha ollu turvoksissa siitä asti kun sitä ekan kerran oviksen jälkeen valittelin. Mutta uutta matoa koukkuun. :p En usko et enää pettyisin kun hoitoihin pääsy jo edessä :)
      Hirveesti nyt plussatuulia kaikille!

• EllaMi

WF: Hmm, listaan tähän vähän näitä:

- 19.10. puhdas nega liuskatestillä (kp33)
      - tiistai-ilta 25.10. liuskatestillä testiajan jälkeen vain tosi kirkkaassa valossa erottuva haamu (eli testin ohjeen mukaan nega) (kp39).
      - lämmöt ollut koko ajan n. 37'c aamuin illoin (ehkä viikon ajan oon mittaillu).
      - perjantaista lähtien jotenkin lievästi kipeä olo: väsyttää kovasti, tuntuu, että on vähän lämpöä, ihan vähän etova olo, mut ei kuitenkaan okseta.
      - lauantaipäivänä ovistesti, joka näytti plussaa. Eli ovistesti voi näköjään näyttää raskauden :) (kp43)
      - perjantaista lähtien rinnat vähän jomottavat, mut eri tavalla kuin yleensä, nimittäin nyt ei oo nännit kipeet, vaan koko rinnassa tuntuu tosi lievästi särkyä.
      - Tänään väsyttää ja on vähän heikko olo, alavatsa tuntuu painavalta, ja välillä siellä vihlaisee menkkamaisesti. Rintoja vähän särkee ja olo tuntuu lievästi kuumeiselta.
      - Sitten se, mikä vähän huolestuttaa, nii kahtena edellisenä yönä oon herännyt menkkamaiseen mahakipuun, joka oli aika voimakastakin. Meni kuitenkin sitten ohi.

Eli testin päädyin tekemään siks, kun menkkoja ei vaan kuulunut, ja sit oikeestaan perjantaista lähtien oon jo epäillytkin, et voisin olla raskaana. Olo kun on niin erilainen kuin ennen, ja oireet sellaisia, mitä ei pysty kuvitella. Mut ihan ihmeellistä tulla raskaaks näillä mun sekopäisillä kierroillani :o No, pääsenpä perumaan sen gyne-ajan :)

Sori, et tuli näin paljon tekstiä, mulla ei vaan tällä hetkellä oo ketään, kenen kaa puhua tästä, kun mieskin tosiaan töissä :)

• WishfulRider

Voi vitsit. Oon niin onnellinen sun puolesta! :p mitäs nyt sit? kerrotko vanhemmille? Mitä sulla nyt mahtais olla viikkoja? :)

• EllaMi

Kiitos :) En vielä meinaa kertoa vanhemmille, kun ne on vähän sellaisia, ettei ne osaa tukea mua silloin, kun menee huonosti. Ja näin alussa kun keskenmenon riski on niin suuri, et jos keskenmeno tulis, nii en haluais vanhempien tietävän koko raskaudesta mitään. Oliskohan viikkoja joku 4-5? Tosi vaikee sanoa. Vois tehdä sellaisen Clearblue digital - testin, ku sehän näyttää ne viikot ainakin suuntaa antavasti.

• mimamau

EIKÄ, ONNEA! Ihan mieletön juttu EllaMi! Tuhatmiljoonaa onnenhalia sulle

• WishfulRider

EllaMi: Niin mäkin vähän meinasin. :P mut onnea ihan hirmuiesti! tuu tosiaan kertomaan miten sun miehes reagoi! :p

Mimamau: Ei näköjään! aivan ihana et täällä joku plussasi! ketäs sit meinas olla seuraava? :pp

• WishfulRider

-minttu- kp 13/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 35/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 12/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 27/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 30/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 5/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 44/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 26/28 yk 1, 19v
      vauvelintuoksua: kp4/ 45 yk 2, 21v
      ssandy-: kp 17/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 37/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp26/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 8/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 34/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 33/28-35, yk?, 29v

oho! ompas kaikilla loppupäässä kierto! nyt kaikki plussia kehiin!

• Jokojoko: Kiitos :) Mä toivon, että sulle se plussa oikeesti vielä tulee! Nyt ei luovuteta! :)

EllaMi: ONNEA!!!

WishfulRider: Toivottavasti täällä oikeesti plussaillaan kanssa :) Tosin sillon 25.pvä oli nega :/ Mutta jos ei alkavalla viikolla tätiä kuulu, ni tehdään testi! :)

Täällä ei tosiaan mitään "uutta" vieläkään. Meistä ei yrittävä kovasti tarkkailee mitä ns. yrittävä syö ja juo! :P Eilenkin, kun lakuja ostettiin, niin katottiin, että ei liikaa tulis syötyä :) Hih :)

• WishfulRider

oivoi, tykkään kiusata itteeni. :p tein ovistestin kun ei menkat ole alkanu, ja no unohdin sen sit vessaan ja kun about tunnin päästä sen muistin ja menin kattomaan, niin siellä oli puoliksi plussa testi :D eli se testiviiva oli puoliksi tummaja puleksi haalee. :D Veikkaan et se kastu liikaa tai jotain. noh, jospa ne menkat sieltä alkais.. :P

Mulla on aivan ihana uus kissa!!! siis voi herran jestas. tää kissa on kuumempi kun hella ja niiin ihana.

• EllaMi

mimamau: Kiitti :) Oireet on vähän sellaisia, jos olis menkat, krapula ja flunssa yhtä aikaa. Mut lähinnä väsymystä ja alavatsatuntemuksia.

Mies reagoi asiaan omana tyynenä itsenään. Kun sanoin sille, et vähänkö kävi tuuri, et mun kierroilla pysty tulla näin pian raskaaks, nii se sano vaan, et se oli ihan varma, et totta kai mä tuun heti raskaaks. Tais olla sillä kova luottamus siittiöihinsä :D Mut nyt päivä kerrallaan, enkä mäkään viitti vielä riehaantua, nimittäin niin alussa ollaan, et mitä vaan voi vielä käydä.

Mut nyt kaikki rakkaat naiset plussaatte kans tästä kierrosta, nii voidaan siirtyä kaikki yhdessä tonne odotus-puolelle :)

Ja WF, mulla ainakin enteili ovisplussa hyvää, eli toivotaan parasta sullekin :)

• EllaMi

WF: Mistä oot muuten uuden kissan hommannut? Onko ihan pentu?

• WishfulRider

EllaMi: Ei oo pentu. Kolmevuotias eunukki kolli. Äidiltä tuli mun joulu/synttäri lahjaksi. Kun nuo on kalliita kissoja. :) Sellasta toivoin jo pienenä et saisin 18-vuotis lahjaksi. Mutta nyt sain! :) En usko että tuo mun ovistesti mitään tietää, :p mä niitä menkkoja odotan :p
      Mutta niin onnellinen oon kyllä sun puolesta! :) Aivan ihanaa :)

• jokojoko

Kas näin. Täti tupsahti kylään tänä aamuna. Ihania noi sukulaiset, voi luoja!? :( Ajattelin tuossa että jos NYT ei tärpänny niin on ovis-laskelmat pielessä tai tosi lyhytikäset sekä munat että simpat. Tai jotain! Joten eipä tässä kai muuta kun tikuttelemaan. Hohhoijaa! Noh, en mä nyt siltikään maatani vielä myynyt. Jos tosiaan sitten vaikka jo 30v. lahjaksi (keväällä) voi itselleen todeta olevansa pieniin päin... Kirottu suku, argh!

Mutta tosiaan, EllaMille huipusti onnea ja tyyntä mieltä :D Kyllä me muutkin, kukin ajallaan?

• jokojoko

minttu- kp 13/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 35/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 12/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 27/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 30/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 5/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 44/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 26/28 yk 1, 19v
      vauvelintuoksua: kp4/ 45 yk 2, 21v
      ssandy-: kp 17/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 37/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp26/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 8/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 34/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 1/28-35, yk?, 29v

• Sirena--

Heippa taas! Huh ku on ollu kiirettä. En ole ehtinyt pahemmin kommentoida vaikka olen välillä käynyt hieman tirkistelemässä, mitä täällä puhutaan. :)

EllaMi: Valtavasti onnea! Eikä sitten kadota mihinkään, eihän? Olisi mukava tietää kuinka raskaus tulee etenemään :)

WF: Onnea uudesta perheenjäsenestä :) Itse olin tuossa kolme viikkoa sitten kätilönä kissalle ja tuli neljä pentua :)

Sitten hieman omaa kuulumista:

Eka purkaudun siitä, että miksi töissä kaikki raskaana tai äippälomalla olevat asiakkaat tulee just mulle!! Ihana etsiä jollekkin odottavalle mahdollisimman vatsan muodot paljastavaa vaatetta ku ne hyrisee ja silittelee masua :'( Epäreilua! Ja kerran eteeni sitten sattui asiakas joka on XS-kokoa ja halusi vaatetta raskauden ajaksi. Mutta vaatekoko piti olla XS, muuta ei kelpuutettu :D No sori, emme ole äitiysvaateliike. :D Meinasin sanoa että "kuule tyttö pieni, tulet lihomaan sen 8-10 kg ja kokosi on sen ajan M tai L".. Pidin kuitenkin suuni kiinni :D Mutta paras asiakas oli se, jonka kanssa aloin juttelemaan raskausarvista ja odotuksesta stailauksen yhteydessä :D

Viikonloppu meni miehen ja pienen porukan kanssa merellä kalassa. Sain elämäni isoimman hauen, 3 kiloa :) Ennen kalastanu joissa ja järvissä, josta tulee vaan pikku sinttejä :D Mutta kyllä oli kylmä! Mieheni avautui meidän yrittämisestä siellä. Hahaaa. Se kysy yhdeltä perheenisältä että millaista on olla isä. Ja että me yritetään lasta tällä hetkellä. Aina mieheni on ollut vähän hiljainen tän asian kanssa, ihana kuulla sen suusta että se on innostunu. Onpa se samaa kysyny aiemmin yheltä toiseltakin :D Ja appiukolta kyseltiin vähän kämpän hommauksesta ja sitten kysyin että paljon tuollainen 1-vuotias "syö rahaa" (tulenhan asunnon hommauksen aikana joskus olemaan ä-lomalla). Onneksi appiukkokin sanoi että ei tää nyt paljon, vaipat, vähän vaatteita ja hedelmäsoseita enimmäkseen. Mies saa taas lisää tukea tälle asialle :)

Tässä olis nyt muutama päivä ja pitäis menkat alkaa. Tätä kirjoittaessani mahassa vähän muljahti. Toivottavasti ei tarvitsisi pettyä tässä kierrossa:)

tuulia meille kaikille :)

• Hei, me laskettiin että toi meidän kiertopäivä olis 36/?, eikä 34, kuten listalla :) (Tänään alkaa siis 6 viikko)

Päivän tuntemukset: kipua alavatsassa (semmosta, kun menkkojen aikaan) ja jumalatonta väsymystä. Mitä lie sitte tarkottaakaan. Ihan semmonen fiilis, että tekis mieli kaikkea syödä, mut sit samaan aikaan ei tee mieli mitään :D Ihme "raivareita" kanssa, mutta aika nopeesti tulee semmonen olo, että meinaa ruveta itkee joka asiasta.

Ellami: Jos me ei väärin laskettu, ni oisit viikolla 7 :)

http://www.vau.fi/raskaus/Raskausviikot/Viikko-7/

• WishfulRider

leidit: Tuota ei voi oikein laskea millä viikolla ellami on, koska ei tiedetä koska hedelmöittyminen on tapahtunut kun hänellä on epätasainen kierto. Eli varmemmin varmaan viikkoja vasta se 4 kun testissä näkyi perjantaina. Jos viikkoja olisi 7 niin olisi jo testeissä näkynyt aikaisemmin.. :)

jokojoko: Hyvä että täti tuli nyt kylään, niin pääsette pian yrittämään! :)
      Onkos jotain tapahtunut sukulaisten kanssa vai mitäs mulla meni ohi? Ja kyllä sä vielä raskaudut! :P

• WishfulRider

sirena: kiitoksia! ja ihana kuulla että sun miehesi on inostunut nyt asiasta vielä enemmän! Toivotaan nyt että olisitte siellä tärpänny niin päätäisi sitten kaikki odottajien puolelle! :p

leidit: niin juu, se on tossa taas varmaan väärin kun sillon aikasemmin sitä uusiksi laskittekin? :) No mutta joku korjailee ketä seuraavaksi päivittää. :)

Täällä päässä mennään kp 32, menkat niin selkeesti tulossa. Ajattelin et nyt ihan varmuuden vuoksi tänään teen testin, vaikka oon ihan varma että ne sieltä housuihin valahtaa kun vaan vähän stressi hellittää. niin paljon sattuu nyt maha ja rinnat et auts! :s
      Hohhoijaa, tuli taas eilen riideltyä miehen kanssa, niin et nukuin sit eri huoneessa. Noh ei kyllä tullut turhasta räjähdettyä. Kun mies taas vähän kuutamolla.. :)

• -minttu-

Se joka aina laittaa päivän ekan kerran listan, vois päivittää kaikkien päivät:) Mä teen sen nyt:

minttu- kp 14/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 36/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 13/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 28/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 31/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 6/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      EllaMi: kp 45/17-41 yk 1, 23v
      baby19: Kp 27/28 yk 1, 19v
      vauvelintuoksua: kp5/ 45 yk 2, 21v
      ssandy-: kp 18/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 38/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp27/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 9/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 36/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 1/28-35, yk?, 29v

Kaikki jutut oon lukenu läpi mut nyt en muista mitä kaikkee kellekkin piti kommetoida, mut tärkein oli EllaMi, ONNEAONNEAONNEA ja siis ihan tosiko teillä tärppäsi EKASTA yrityksestä?! Voi mikä säkä, ihanaa odotusta sulle ja toivotaan että kaikki menee hyvin, paljon tarrasukkia matkaan:)

Sirena-, kiva et miehes on alkanut innostua asiasta, tai ainakin sanomaan sen ääneen. Toivotaan et sä oot seuraava joka saa EllaMin perässä plussan ja siitä voiskin lähtee sit kunnon aalto liikkeelle:) Ja onpas sulla käyny tuuri noiden asiakkaiden kanssa:/ Ehkä ne näkee susta et oot lapsirakas ja yritys päällä ja haluaa tulla jakamaan omaa oloaan:D

jokojoko, pahoittelut tädistä!:( Onneks sunkaan kierto ei ole tuon pidempi, niin pääsee uuteen yritykseen nopeammin. Vaikka ainahan se olis kiva jos kiero olis jotain 27-28 päivää niin uus yritys alkais vielä nopeammin:)

WF, onnea perheenlisäyksestä:) Sanoisin karvavauvasta mut jos se on kerran karvaton kissa ni en sit sano:D Ja mistäs te noin kovan riidan saitte aikaseks et eri huoneissa nukuitte:o

leidit88, korjasin teidän päivät listaan:)

Tänne ei mitään uutta, vieläkään. Kaveri sai eilen davidin ovistestillä tumman viivan, siis testiviiva yhtä tumma kuin kontrolli. Ite en oo ikinä saanu. Hän on siis mun paras kaveri ja vauvanyritys molemmilla nyt päällä. Tuntuu vähän hassulta. Mitä jos he onnistuu ennen meitä vaik me ollaan yritetty himpun pidempään?:/ Osaanko olla onnellinen sen puolesta:l Toivotaan näin! Mut siihen viivaan vielä. Ite testailen eilen ja tänään ja en saanu oikei mitää, hyvin hailakka viiva vain. Eli luulen oviksen olevan vasta edessä päin, mut viikon sisään pitäis tapahtuu. Pupuilut on kyl alotettu jo hyvissä ajoin. Ja huomasin sen, että kun en viikonlopun aikana käyny täällä kertaakaan, niin osas ottaa jotenkin rennommin eikä miettiny asiaa koko aikaa. Siinäpä pieni ristiriita kun haluun täällä käydä mut tietää et jos ei kävis ni osais olla vähemmällä stressillä:/

• Kiitos -minttu-. Täällä tänään tehty digitaalinen testi ja ilmoitus oli "ei raskaana" :( Joten tätiä odotamme saapuvaksi lähi päivinä. No uutta yritystä sitten vaan.

• WishfulRider

Täällä alkoi menkat. :) Eli kierto alkuun. :) Mutta hyvähyvä. ei olleet myöhässä! :P Ja sain kahdet IIIIIIIHANAT korkokengät postissa, ja nyt teen toista kenkä tilausta !! :P

• EllaMi

WF: Ihan hyvä, et kisu on vähän vanhempi. Pennut on kyllä ihania, mut ton mun kissanpennun jälkeen vannoin, et se jää viimeiseks pennuks mikä mulle tulee. Mä kun oon enempi vähän rauhallisempien kissojen ystävä :) Onneks toi alkaa ehkä pikkuhiljaa osoittamaan rauhoittumisen merkkejä :)

jokojoko: Äh, pahoittelut tädistä :/ Mut sit vaan pian uutta yritystä kehiin :) Kyllähän se mahdollisuus tärpätä on kuitenkin vielä melko pieni, vaikka pupuilut ja ovis osuisikin kohdalleen, eli ei sen perusteella kannata vielä pelätä mitään ovisongelmia :)

Sirena: Kiitos :) En katoa, vaan odottelen kuumeisesti teitä muita, niin mennään sit yhdessä tonne odottajien puolelle :) En uskalla sinne vielä mennä, kun olen niin taikauskoinen, et jos nyt liikaa hehkutan tätä, nii varmasti menee kesken… Kivaa, et sun miehes on noin innostunut asiasta :) Toivottavasti ne sun menkat nyt ei kuitenkaan alkaisi :)

leidit88: Bongasitteko siis oviksen? Tai ootteko nyt ihan varmoja, ettette testanneet liian aikaisin, nimimerkillä plussa kp 44… Ja oliskin mun raskaus noin pitkällä, mut epäilen olevani vasta viikolla 4 tai 5, kun kierto on niin epäsäännöllinen, ja tein raskaustestin viikkoa aikaisemmin, joka näytti negaa.

-minttu-: Joo, ihme tuuri kävi. Ja me kun vielä ajoitettiin tiheimmät pupuilut ihan liian aikaiseen vaiheeseen. Tärppi tais tulla siltä viikolta, kun oltiin sillai vaan kerran, ja silloinkaan mun ei olis tehnyt edes mieli… Mut onneks mies ehdotti :) Mut toi on kyl totta, et mitä enemmän asiaa ajattelee, sitä enemmän sitä stressaa… Toivotaan, et sinä ja sun kaveri tulisitte raskaaksi yhtä aikaa, nii vähän teille tulis mukava odotusaika, kun olis vertaistukea aina saatavilla :) Ja sit teidän lapsista vois tulla kans parhaita kavereita :)

• WishfulRider

Minttu: Kyllä sitä varmasti onnellinen osaa olla kun on ensin itselleen sen pahemman kynnyksen yli päässyt menemään. :) Meinaten vaan että olishan se sitten tooodella ihana kun paras kaveri ja sinä saisitte samanikäiset lapset ja eihän sillä siinä mielessä sitten ole väliä kumpi teistä sen ensiksi saa. :) Lapsihan se tärkein on että edes tulee. :)

leidit: Voi pylly sentään! mutta toivotaan nyt sitten että ensi kierto toisi iiiiloisi uutisia sinne! ;)

Mä oon tänään jostain syystä pohtinut tätä mun ihan järjetöntä vauvakuumevohkaamista, että siis ihan turhaan mä tästä asiasta touhotan näin paljon! Omalla äidilläni meni 5-vuotta ennen kuin sai lasta! eikä mennyt edes hoitoihin. Että miettinyt kuinka kärsimätön mä nyt olen itse asian kanssa. Pakko mennä vähän itteeni ja alkaa miettimään että mulla ei oo kun vähän aikaa kun täytän 20 w! ja siihen päälle pääsen 10 päivän päästä lapsettomuushoitoihin! Mikä on aivan unelmien täyttymys mulle jo. Sen jälkeen mulla on 6 päivän päästä vuosipäivä, ja siitä seuraavaksi miehen synttärit. Niin kyllä mulla on jo sisältöä ihan hirmuisesti eläässä. :) Tajusin kai tänään senkin että mähän voin nauttia tätinä olemisestakin vielä tän mun meuhkaamisen kanssa! Just siskon lapset vien perjantaina caribiaan uimaan.. :)
      Plussatuulia teille kaikille nyt kuitenkin aivan hirmuisesti! Oon niin onnellinen että EllaMi;n raskauden johdosta ja toivon myös että te muut raskaudutte samallalailla tähän perään! :) Tarrasukkia EllaMi;lle ja muille kovasti tärppiä! ;)

• WishfulRider

EllaMi; Mikäs sulla vointi siellä? Uskotko jo raskauden todesta? onkos mitään uutta millään rintamalla? Voi että kun en voi lakata hymyilemästä kun ajattelen kuinka onnellinen mutta ehkä hieman pelokas sä mahdat olla. ( en siis sitä hymyile että olet pelokas) Mutta toivon niin että kaikki menee sun kohdallasi hyvin. Ja että mekin päästäisiin sitte sinne samaan paikkaan kun missä sä oot ;) Ison puöreen mahasi kanssa kohta! :)
      Kyllä se pentu siitä vielä rauhottuu.

• jokojoko

:) tosiaan, uutta yritystä kehiin!

positiivista tässä lie se että omat menkkani saapuvat kuitenkin suht tunnollisesti ja uusi yritys on ylipäätään mahdollinen. juuri tämän tädin saapumisen teki toisaalta positiiviseksi se että jotain tuossa miehessä "muuttui". on tähän asti ollut vähän sillai "ok, katsellaan nyt rauhassa" mutta tänään minusta ilmeisesti huokui pettymys kun hän tuli mua lohduttelemaan "ootko surullinen? älä nyt, kyllä ne sunkin menkat joskus jää pois."

• mimmmin

Oi ihanaa kun tuli plussa ellaMi TODELLA PALJON ONNEA!! Toivotaan, että kaikki menee hyvin. Olikos sulla nyt sitten ihan oikeasti eka yk? Oliko sulla aikasemmin jotain pillereitä yms. jotka olis sekottanu sun kierron? Minähän sulle silloin sanoin, kun teit sen haamujen haamun, että älä menetä toivoa vielä, tee uus testi. Ei ne haamut tyhjästä ilmesty..

Jokojoko: Kyllä se plussa sieltä vielä tulee sullekki, niin kuin kaikille muillekki. Varmasti me kaikke saahaan kaikki se kovasti toivottu plussa!
      Leidit: Teilläki vasta eka yk, plussa sitten seuraavista kierroista. Yritetään kaikki olla hätäilemättä.. Helpommin sanottu kuin tehty :)

Täällä ei menkkoja edelleenkään. Nyt ollu reilun viikon verran taas jälleen kerran pientä alavatsa nipistelyjä ja paineen tuntua. Lisäksi on ollu vähän närästystä.. Ja nyt olen ollu tosi väsyny, mutta johtuu varmasti viikonlopun yövuoroista. Nyt tietenki teen noista raskausoireita, mutta yritän palauttaa itseni aina maan pinnalle. Tällä viikolla kuitenki testaan ja soitan lääkärille, jos menkat ei ala.
      Otetaan kaikki nyt EllaMista mallia ja plussataan komeasti :D

• EllaMi: Ei ovistesteillä pongattu ovista, kun selkeet ovis tuntemukset oli. Ja laskurilla mentiin myös :) Se voi tietty olla, että testattiin liian aikaisin. Tuttu vaan sanoi, että hän oli testannut tyyliin aika pian menkkojen jäätyä pois ja heti oli plussa tullut :/ Ja ajateltiin, että kaitse tolla digitaalisella olis näyttäny, että onko vaiko ei. En tiiä sitte.

Joops, ei saa naiset hätäillä (kunpa se olisikin helppoa). Pitänee koittaa ottaa rennosti ja täälläkin koitetaan seurata tilannetta ja jos tätiä ei kuulu, niin tarvii varmaan lääkäriin soitella. Täällä ei oo ennen nääin myöhässä täti ollu, mutta pikku hiljaa pikku hiljaa. Toivottaan tietty, että kävis kuten EllaMi:lla, että vasta myöhemmin selviäis sitten tuo raskaus.

• vielä kerran äidiksi

onnea ELLAMI OIKEIN paljon. meillä on muutto päivä 7,11, on meillä vielä tosi kovasti tekemistä
      ja kun muutetaaan niin kauas niin pi
      tää tehdä huolella että ei menisi rikki oikein paljon tavaraa sehän on tavoite

muutto matka on 550km eli aivan l
      yhyt (: mutta se on ollut meidän haaveissa pitkään . harmistelut kaikille joille oli täti tullu olisi saanut olla tulematta ja plussa prähtää tädin tilalle,joku odotti

tätiä että pääsisi taas pupuileen , jaksuja kaikille

• -minttu-

-minttu- kp 15/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 37/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 14/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 29/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 32/30 yk 1, 18v
      babyfever: kp 7/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      baby19: Kp 28/28 yk 1, 19v
      vauvelintuoksua: kp6/ 45 yk 2, 21v
      ssandy-: kp 19/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 39/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp28/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 10/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 37/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 2/28-35, yk?, 29v

Plussanneet:
      EllaMi: kp 46/17-41 yk 1, 23v

Mites noi EllaMin päivät nyt laitetaan kun plussa tuli? Otetaanko päivät kokonaan pois ja jätetään yk ja ikä?:) Koitetaan saada toi plussanneet lista pidemmäksi kun kieropäivälista, siinä onkin haastetta:) Samaa kyselen kun mimmmin sulta EllaMi että olikos sulla pillerit käytössä ennen yrityksen aloittamista, ei aina muista kaikkien taustoja tarkkaan.. :)

mimmmin, samaa mieltä, ole sä seuraava plussaava ja tästä kunnon aalto liikkeelle! Hoen tätä samaa nyt koko ajan mut haluun et kaikki plussaa :D

jokojoko, ihanaa et mieskin on alkanut tosissaan toivomaa plussaa. Kummasti niidenkin mieli muuttuu "no ei tässä nyt kiire oo"-asenteesta "voi harmi, oisin niin jo halunnu plussan"-asenteeks:D

WF, nyt näin unen jossa se mun kaveri sai heti ovisplussan jälkeen r-testiin plussan ja raskaana oltiin ekalla yklla. Mitäs sitten jos jompikumpi ei saakkaan vauvaa? Se ois kova paikka. Nyt toivotaan et kaikki plussaa ja saa vauvan!:) Ja hei, äidilläsi meni 5 vuotta ennen kuin raskautui?:O Miten se sitten yhtäkkiä viiden vuoden jälkeen tärppäsikin? Mä olisin menettänyt toivoni jo tuossa kohtaa:/ Olikos sulla sisaruksia?

vielä kerran äidiksi, toivottavasti muuto sujuu hyvin ja tavarat pääsevät ehjänä perille:)

leidit88, uutta yritystä kehiin vaan, jos ei heti nappaa. Minkäs pituinen kierto teillä yrittävällä on normaalisti ollut? Ei lue listassa mitään.. Et miten paljon on venynyt yli normikierron?

Täällä ei viel mitään ovisoireita. Nyt harmittaa jos kierto venyy taas yli 30 päivän kun edellinen oli 29pv. Noh, aika näyttää ja täytyy vaan jatkaa testailua. Oon semmonen ihminen et oon innoissani aina kun on jotain mitä odottaa. Viime viikolla odotin anoppilaan menoa, nyt odotan tämän viikon perjantaita jolloin meillä on työpaikan pikkujoulut. Sit ei olekaan vähään aikaan mitä odottaa. Joulu? Synttärit jotka on vasta alkuvuodesta? Jos sen plussan saisi, olis paljon mitä odottaa. Seuraava neuvola, ultrat, vanhemmille kertominen, kavereille kertominen, vaunujen ostaminen ym ym ym. No, vielä jonain päivänä saan odottaa noita kaikkia:)

• mimamau

Hei tytöt,

en ehdi tähän hätään lukea teidän kuulumisia, teen sen illalla, pitää vaan päivittää: menkat alkoi :( tänään on siis kp2. Vähän pettynyt fiilis kyllä.

• -minttu-

Voi harmi mimamau:( No mutta se oli vasta eka yritys, toinen, tai viimestään kolmas kerta toden sanoo! Toivottavasti;) Päivitän sun päivät

mimamau: kp 2/30 yk 2, 18v

Kuis muuten näin monella lukee yk kohdassa kysymysmerkki? Kaikki kellä on nii vois kattoo jos siihen sais jo jonkun luvun, todennäkösesti sit sen ykkösen laitettuu? Kattelin tossa et mulla on "jo" yk4:/ Kaikilla muilla 1 tai 2 tai 3:o

• vauvelintuoksua

Noniin menkat on ohi!! =) pienenpientä tuhrua tänää enään tullut. nyt vain odotellaan seuraavaa ovista jos vaikka tälläkertaa sen bongais;) ajattelin ihan kokeeksi tilata ovistestejä, jos mä vaikka uskaltaudun kokeilemaan niitä :D Kyllä iha pikkusen pelottaa, että voiko mulla olla joku sukupuolitauti? Äsken pupuiltiin ja poltteli ihan sikana :( melkeen jouduttiin lopettaa kesken mutta yritin kestää, miehen vuoksi :D Sitte pöljänä aloin googlaileen ja bongailin esim. klamydian oireina juurikin yhdyntäkivut JA kuukautishäiriöt:O että jos tää 4kk ei oiskaa johtunu siitä stressistä.. Kertokaa mulle miten klamydia voi tarttua? Jos kummallakaan ei oo muita sänkykumppaneita ollu :P

• Sirena--

Tuota noin.. Laskeskelin että mulla on menossa kp 28 tällä hetkellä :) Korjaan sen tuohon listaan.

sirena--: kp 28/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 2/30 yk 2, 18v

Sitten lisäksi havahduin sellaiseen että missä kaikki oireilut?

Yleensä on maha kipeä ja rinnat kipeät ja kaikkea paikkaa kolottaa ja joutuu ramppaamaan vessassa, mutta ei. Ei sitten yhtään mitään.
      Voisiko tämäkin olla joku merkki? Olemme olleet aika huolimattomia ehkäisyn kanssa tässä kuussa :D

Työkaveri kysyi multa tänään että milloin mä oon ajatellu hankkia jälkikasvua, nuorena vai vanhana :o Vähän pelotti mitään vastata, vähän ympäripyöreesti asian esitin :D

Tästä tuli nyt vähän omanapa, mutta kiirettä taas pitää.

vauvelintuoksua: Nyt kun kysyit niin kyllä itseäkin pisti vähän miettimään että kuinka huonosti sukupuolitaudeista tietääkään :O Mulla kun noita partnereita on ollut muutama ja ehkä pari lisääkin :D (typerä teini silloin joskus -.-) Testaamalla sen saa selville, ei siihen muu auta. Pitäis varmaan itsekkin nyt varata se gyneaika ja sukupuolitesti samaan :D

• WishfulRider

Jokojoko: Kyllä mun suku ainakin on miksattuna paras ja pahin ;p Mutta milläs mielin siellä uusi kierto alkanut?

mimmim:Toivotaan nyt parasta että sulla siellä jo joku mahassa asuskelisi :pp

leidit: Hyvä ettette hätäile, ja vaikka se tärppi ei tästä kierrosta tulisi, niin onhan teillä aikaa ja varmasti onnistaa hyvin pian! :)

vieläkerranäidiksi: Muuttovoimia!

minttu: Kyllä te raskaudutte! höpö höpö. Ja usko pois, se tulee ennen kun osaat edes sanoa asiaa todeksi ;) Ja meidän äidillä oli sen hetkisellä miehellä todettu huonot siittiöt, todella huonot, hyvä jos hädin tuskin liikkui, että tuosta kaiketi johtui? En osaa sanoa miksi niin kauan kesti raskautua? :) En oo kysellu :p Ja mulla sisaruksia kaksi. Sisko joka on 11 vuotta vanhempi, hänellä kaksi lasta. Ja veli joka 6 vuotta vanhempi. Ja minä kuopuksena. :) Ei tässä toivoa vielä saa heittää kaivoon. Kaksi vuotta kuitenkin vasta yritystä takana! :) Ja toivotaan sulle nyt pikaisesti ovisplussaa. Mitäs testejä muuten käytät? :) Paljon toivon että sinne tulisi toivottu plussa

• -minttu-

WF, nojuu toi teidän yk on kyllä tosi hurja:/ Ja siitähän se pitkään yrittäminen varmaan johtuikin, jos kerran siittiöt on huonoja:l No mutta jos se on lopulta onnistunut viiden vuoden jälkeen niin eipä tässä hätää oo muillakaan. Se vaan tuntuu niiiiiin hurjan pitkältä ajalta. Mä käytän davidin testejä, jotka tunnetusti on iha perseestä. Kun saan noi tuhottuu, vaihdan pregcheckin testeihin, niistä oo kuullu pelkästään hyvää. Toisaalta, se kaveri kyllä just sai samaisilla davideilla vahvan viivan eli riippunee myös ihmisestä. Mulla vaan ei hirveen hyvin toimi. Ja tohon yrityskerta juttuun, niin ite mun täytyy jälkikäteen saada tietää millä yklla nappasi, ja jotenkin se pitää mut ajan tasalla. Siksi ihmettelin miks kaikki ei sitä merkkaa tohon, mut mä oonki vähä tämmönen:)

vauvelintuoksua, ei sulla voi kai olla sukupuolitautia jos ootte olleet vain toistenne kanssa:o Just muistelen lukeneeni jonkun lehden terveys-palstalta kysymyksen samaisesta aiheesta ja lääkäri oli vastannut että ei voi olla sukupuolitautia jos ei ole ollut kuin sen yhden henkilön kanssa. Eli ole huoleti, mut jos asia vaivaa niin kai se kannattaa testauttaa:)

Sirena, jospa nyt olis tärppi käynyt! Oireettomuus voi olla hyvä oire:)

Tarkastakaapas muutkin että onko päivät oikein listassa:) Täällä on kyllä pupuiltu vähintään joka toinen päivä, että jos ei tärppi tässä kierrossa tuu, niin jossain on vikaa, ihan varmasti! Nyt taas tuntuu et aika menee hitaasti kun täällä ramppaa jatkuvasti.. Ehkä ois parempi kun kävis vaan joka toinen pv tms, niinkun monet tuntuu kiireidensä takia tekevän:)

• WishfulRider

minttu: Ei tarkoita että sussa olisi vikaa jossei tärppää. :) Raskautumisen todennäköisyys alkaa, on jo niin pienet 20.25 prosenttia että siis kaikki sujuu hyvin eli munasoluun menee siittiö ja munasolu kiinnittyy. :) Esim emättimen hp tasapaino saattaa olla niin korkea, että se tappaa siittiöitä :) Eli ei raskaus sitä vaadi että vaikka kuin pupuilis oikeeseen aikaan että se tärppäisi. :) Kyllä teille vielä pieni tulee! :) Ja tota lgg hormoonia näkyy kaikilla erilailla, et ei välttämättä testit niinkään huonoja ole. :) Voi olla että sun kehossa vaan lgg hormoonia niin vähän? :) Mun mielestä aika menee hirmu nopeesti kun täällä on juttelemassa kaiken näköistä! :)

• -minttu-: Normikierto on aika hepreaa, mutta tiedossa on kuitenkin, että täti on käynyt joka kuun viimeisillä viikoilla. Sempä takia tämä määrä kp:iä onkin aika erikoinen tapaus. Sitä ei tiedetä onko vatsassa tätikipu vaiko raskauskipu, mutta tuntuu kuitenkin. Eli on tässä jo liki pari viikkoa tätöstä odoteltu...

Sirena: Täältä löytyy kaik vatsakivut, himot ja halut ja joka paikan kolotukset mut toivotaan et sun oireettomuus enteilis sitä itseään ;)

(Ja hei minä yrittävä osapuoli täällä taas!
      --> vauvelintuoksua: Entisessä parisuhteessani ja sitä edeltävissäkin ja toki nykyisessäkin on ollut tuota kirvelyä seksin aikana ja sen jälkeen. Olen huomannut, että liian usein pupuilu aiheuttaa emättimeen liikaa kuivuutta, ei kerkiä kosteustasapaino palautua ja sen takia se "hankaaminen" kirveltää ikävästi. Kyseessä ei siis ehkä ole tuota kummempi asia :))

• -minttu-

WF, oot oikeessa kyllä. Mut noista ovistesteistä sen verran et oon niin monelta lukenu, että david ei näyttäny mitää ja sit kun vaihto pregcheckeihin nii heti näytti vahvaa viivaa. Siks aion niitä kokeilla:) On se kumma miten monen sattuman summa tääkin asia on, että raskaus oikeesti alkaa. Ja sit toisilla napsahtaa ihan vahingossakin. Höh. Ja toihan on ihan hirveen pieni prosentti, siis toi raskauden alkamisen mahdollisuus. Äh, nyt menee jo sanat sekasi mut tajusit mitä tarkotan. Vaan 20% :o

leidit, toivotaan nyt että jotain siellä tapahtuis ettei tarttis odotella ja odotella vaan:/

Musta tuntuu et se ovis ei tuu ollenkaa. On limasta juu mut mitää muuta ei. Ei tuu mitää viivoja testeihin, tänään tosin en oo viel testannu:/ Noh, odotellaanpa vähän lisää sitte, murr.

• -minttu-

-minttu- kp 16/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 38/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 15/30-31 yk 2, 39v
      mimamau: kp 3/30 yk 2, 18v
      babyfever: kp 8/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      baby19: Kp 29/28 yk 1, 19v
      vauvelintuoksua: kp7/ 45 yk 2, 21v
      ssandy-: kp 20/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 40/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp29/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 11/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 38/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 3/28-35, yk?, 29v

• WishfulRider

Heissan taasen! Täällä mies kotiutunut helsingistä mun äidin luota. Oli hesassa siis hoitamassa koulujuttuja ja oli sitten mun äiteen luona yötä. ;) Onko kukaan muuten ollut uimassa menkkojen aikana tamppoonin kanssa? Ite en muistaakseni koskaan ole ollut.. Ja nyt tosiaan kolmatta päivää menkat, niit pitäisi olla loppunut lauantaina, mutta jos ei ole, niin eikai auta muu kuin laittaa tamppooni alakertaan. :) Mä luin mun entisen duunikaverin blogia tänään. Hän siellä puhuu aika päiväkirja maisesti omasta elämästään. Ja kertoi siinä sitten elämää lapsen kanssa olemisesta ja siitä kun hänestä tuli äiti jne. Oli sitä kauheeta lukea kun hänelle oli tullut synnytyksen jälkeinen masennus, paniikkihäiriötä todettu jne jne.. Aika rankkaa siis oli heti lapsen syntymän jälkeen. Kaiken lisäksi vielä erosi miehensä kanssa pian lapsen syntymän jälkeen. Itse miettinyt, että oon oman elämäni kaavaillut jo nuorempana ilman miestä. Eli että olisin adoptoinu sitten lapsia tai menny spermapankin kautta hakemaan luovutettuja siittiöitä. Toivon niin itse että mieheni pysyy aina tuollaisena kestävänä ja ihanana joka jaksaa mun oikkuilujani! :) Joopa joo.. Mutta tulipas avautuminen ^^

minttu: Mitäs sun ovis nyt viivyttelee :s

• mimmmin

Vauvelintuoksua: Ei ne sukupuolitaudit oikeen tartu muuten ku seksin aikana. Kerrotaanhan sitä kaikkea juttuja, että voi tarttua jostain saunanlauteesta, vessan istuimesta tai poreammeesta, mutta taitaapa olla keksittyjä juttuja. Käytännössä siis ei mahdollista. Voihan olla hiivaki, joka vaivaa. Varaa aika lääkärille. Mulla oli joskus ihan saman tyyppisiä oireita. Mulla vain kutiskin paikat kauheasti ja yhdyntä toisaan teki välillä kipeää. Oireet tuli ja meni ilman hoitoja, niin en saanu aikaseksi mennä lääkäriin. Sitte ku menin niin ei löytyny mitään ei edes hiivaa. Sano se lääkäri kyllä, että on saattanu olla hiivaa, joka on parantunu itestään. Jos oikeen paljon syö sokeria, niin voi tulla hiiva siitäkin.

Sirena: Voihan hyvinki olla, että teillä olis jo pullat uunissa :) Ainahan sitä sanotaan, että oireettomuuskin on oire..

Tein tänään aivan puhtaan nega testin. Piti soittaa sinne terkkarille, mutta enpä kerenny, täytyy yrittää huomenna ehtiä. Mitenkään ei ärsytyä negan tekeminen, kun ei mitään odotuksiakaan ollut. Piti vain tarkistuksena tehdä, ku terkkari kysyy kuitenkin olenko tenhy testiä.

Huh miten vauhdilla joulukin lähestyy.. Kauppoihin tulee jo kaikkea joulukrääsää. Ennen kesää mietin, että jos sais nopsaan tärppäämään vauvapuuhat, vois jouluna olla jo masuakin tai ainakin siinä vaiheessa, että sais jolulahjaksi kotona ilmoittaa ilo uutisia. Tällä vauhdilla ei taida vauva saada edes alkuaan ennen joulua :( No onneksi ne ajatukset oli vain suuria haaveita jostain kaukaa ja olen hyväksyny sen, että tässä hommassa voi mennä useampi kuukausi.. Mutta kaikesta huolimatta ihanaa ku tulee joulu, se on niin ihanaa aikaa :D

• vauvelintuoksua

No kiva ku sai vähä selvennystä asiaan, onhan nuita urbaanilegendoja kuullu miten nuoki taudit vois tarttua just esim saunasta :D Tosiaan mulla ei oo muita kumppaneita ollu eikä miehelläkään (MINUN TIETÄÄKSENI) :D Se polttelu vois kyllä ehkä johtua siitä että kun ei ollut pitkään aikaan pupuillut tai sitte niistä kuukautisista, jotka oli kyllä jo loppunu sillon. Mutta tosiaan ei se jälkeenpäin tuntunut, vaan sen aktin aikana tuntu ku jotaki tulikeppiä ois työnnetty tuonne hehheh :DD Nyt ei taas oo mitään. Vatsa ollu vähä outo nyt menkkojen jälkeenki, sellanen niinku vaikka ois just syöny tai ei ois nälkä niin vähäniinku sillai ääntelee ja vääntelee.. Ja vasenta rintaa pistää aina välillä, tai ei oikeestaan rintaa vaan tosta rinnan alta, tulee sellanen pistävä kipu:( Miks pitää olla näin vaivanen aina! Oispa ihana olla kerranki täysin terve ja oireeton:)

Mies muuten taas alkaa perääntymään tässä vauvajutussa:/ Sillonku täti tuli niin sanoin hälle että nythän me voijaan yrittää vaikka sellasta joulun ihmettä, nii mies tokaisi vaan että "No ootahan pari vuotta ni katotaan sitte" . Ja tosiaan yks päivä sano että ei halua yrittämällä yrittää että tulisin raskaaksi vaan haluaa että tää tapahtuu ns. vahingossa : / Hänelle on tosi vaikee puhua asiasta koska aina vaihtaa aihetta suunnilleen sanomalla että oo hiljaa ku katon telkkaria.. :D Mutta se voi johtua siitä että hän on nii nuori vielä.. Ärsyttää vaan jos kokoajan peräännytään.

• Sirena--

vauvelintuoksua: Harmillisia nuo miehet :D Ne kun ei kerta ymmärrä yhtään mitään :D Oma mieheni sanoi että pelottaa, kun ei itse tiedä yhtään mitään koko asiasta. Sanoin vaan sitten esimerkkinä että oma isänsä on saanu mieheni isoveljen kun on ollut 20v ja tuskin on tietänyt mitään mistään. Silti on viisi lasta maailmassa, mistä nuorimmainen tosiaan sen 1v :) Oi kun on ikävä

• mimmmin

Vauvelintuoksua: Inhottavaa tuollainen jahkaaminen. Olettehan kuitenkin nyt ilmeisesti olleet ilman ehkäsyä? Ja nuo miehet on tuommosia, että niitten "imagolle" tekee huonoa jos ne myöntää sen, että yrittää vauvaa. Niin minunkin mieheni aluksi oli, ei voinu millään myöntää edes mulle, että silläki oli hieman vauvakuume. Aikaniko sitä kiusasin, niin nyt puhuu asiasta jo paljon vapaammin, mutta vieläkään meijän suunnitelmista ei saa puhua kelleen ulkopuoliselle. Voittehan olla periaatteella, tulee jos on tullakseen, sillonhan se ei ole varsinaista yrittämistä eikä miehelläsi välttämättä ala ahdistamaan niin paljon. Sillä mekin mennään, vaikka kahdestaan kun ollaan, puhutaan monesti vauvan teosta/yrittämisestä..

Sirena: Tuollaiset "sukulaiset" on inhottavia.. Onko sillä miehen veljen ja sen vaimolla sitten lapsia vielä kun on niin monta keskenmenoa? Mulla ei onneksi ole samaa ongelmaa. Omalla siskolla on mukava mies ja miehen sisaruksilla ei onneksi ole vielä puolisoa..

Wf: En nyt muista onko täällä ollut jo puhe niistä sinun lapsettomuushoidoista.. Mutta sitten ku sinne meette, niin onko sinulla mitään käsitystä mitä ne ensin tekee? Tutkiiko ne ensin perinpohjin sinut vai alkaako ne heti pongaamaan sinun ovista ja tekeen niitä inssejä? Meinaako ne puhdistaa miehesi siittiöitä?? Onko teillä itelläkään vielä tietoa mitä tulee tapahtumaan.. Mulla vain kiinnostaa :)

Soitin sinne terkkarille ja sain puhelinajan lääkärille ensviikolle. Varmaan antaa vain uudet ohjeet siitä samasesta lääkekuurista mitä söin sillon aikasemmin.. Sain vasta kuulla, että taas yksi kaveri on raskaana, ne ei ole ilmeisesti edes yrittäny lasta. En ole vielä päässy tämän kaverin kanssa juttelemaan asiasta, mutta ihan intona olen ja haluaisin päästä jutustelemaan asiasta.. :D
      Pitää alkaa ruokaa tekeen valmiiksi, kun kummilapsi tulee tänään hoitoon kummitätille :)

• mimmmin

Tässä tämän päivän listaa:

-minttu- kp 17/29-34 yk4, 20v
      mimmmin:: kp 39/? yk1, 22v
      vielä kerran äidiksi? 16/30-31 yk 2, 39v
      sirena--: kp 30/30-35 yk 3, 20v
      mimamau: kp 4/30 yk 2, 18v
      babyfever: kp 9/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
      baby19: Kp 30/28 yk 1, 19v
      vauvelintuoksua: kp8/ 45 yk 2, 21v
      ssandy-: kp 21/26-28 yk0, 19v
      sandepöö: kp 41/ 19-21 yk 1, 24v
      vehka88: kp30/28-32 yk ?, 22v
      m-a-m-m-a: kp 12/25-30 yk?, 22v
      leidit88: kp 39/? 1yk, 23/24v
      jokojoko: kp 4/28-35, yk?, 29v

• WishfulRider

mimmmim: Voihan nenä. Eli sinne sitten täti tiedossa. :s Mutta jospa se tulisi nopeaa niin sais sitten uuden yrityksen pian päälle! Mä en niin tykkää joulusta enkä lumesta enkä kylmästä, kesä ihmisiä enemmänkin olen. :) Joulu kyllä silleen kiva et näkee perhettä :) Oks sulla iso joulu tiedossa? Vai miten meinaat viettää? Juu on mulla käsitys tuosta mitä ensin tekee. Varaudu pitkään tekstiin tässä vaiheessa :D Eli siis meidän pitää sinne nyt kk aikaisemmin toimittaa veriokeita. ( hiv, b ja c hebatiitti ja vasta-aineet ja multa otetaan sit lisäks kilpirauhasarvot ) Mieheltä sitten vielä spermanäyte. Sen jälkeen me mennään sinne ekalle käynnille, tosiaan 19.1.2012 ja siellä sitten lääkäri kertoo niistä arvoista Eli että mitkä on veriarvot ja miehen sperman liikkuvuus jne. No Sen jälkeen puhutaan lapsettomuudesta ja sitten mulle tehdään perus tutkimukset. Eli katsotaan mun kohdun sijainti, koko ja rakenne. Ja sen jälkeen katsotaan onko munajohtimet auki vai kiinni. Eli sisälle laitetaan sellanen ruisku mistä tulee jotain liuosta, olisko ollu suolaliuosta. Jolla munajohtimet sitten avautuu. jos siellä on tukoksia, mitä veikkaan että mulla on. Sitten sen jälkeen jutellaan hoitomenetelmistä, eli mihin hoitoihin sitten suunnataan. Eli se kaikkista helpoin on inssi. Eli inseminaatio. Jossa ruiskutetaan spermaa suoraan kohtuun josta siivilöity liikkuvimmat. Me kuitenkin ollaan molemmat sitä mieltä, että mennään suoraan rankimpiin hoitoihin, Eli IVF- hoitoihin. Jossa ensin kypsytetän munasoluja, kerätään ne pois, katsotaan parhaimmat ja laitetaan maljaan siemennesteen kanssa. Joista hedelmöittyneet otetaan pois. 1-2 laitetaan sisälle, ja loput pakastetaan mikäli tulee pakastettavaa Ja sitten tietenkin hormoonihoito siinä koko ajan. Eli jotain hormoonipiikkejä tiedossa. Selitin nyt sitten koko stoorin :D

vauvelintuoksua: Kurja että mies tolleen perääntyy. Mitäs meinaatte nyt sitten tästä kierrosta tehdä? Ehkä se pettyikin kun asia meni niin vaikeeksi kun sun menkkoja ei
      näkynyt? :o

sirena: Meinaatko testata jos olisit vaikka raskaana? :) Äläkä tollasistya välitä ketkä ei susta tykkää, eihäön kaikista tässä mailmassa voi tykätä. Voisi kumminkin ryhdistäytyä ja edes jotain kemiaa kehitellä että pystyisi asiallisena pysymään välit.. Mulla kans kokemusta tuosta. Miehen veli, nuorin perheestä. Hän otti siis todella kovana palana tuon mun ja mieheni yhteen muuttamisen ja suhteen muutenkin. Se meni jo todella yli sen käytös, eli hän haukkui minua jopa psykoksi jne.. Vaikkei mitään aihetta ollut. No eipä se minua haittaa kun hän ei meidän lapsen elämään tule! tulen lapseni kasvattamaan että häntä ei olisi olemassakaan! Sillä mitä mä tollasta ihmistä haluan mun lapsen elämään kun haukkuu tuolla tavalla mua. Lapsi kun tuon haukkumisen ja sanojen tarkoituksen alkaa ymmärtämään niin se ottaa sen tosi rankasti. Nimimerkillä kokenut itse. Noh, tulipas avautuminen. Mutta koko sydämestäni vihaan sitä ihmistä. Sillä aluksi me oltiin tosi hyvissä väleissä. Mutta kun alko selkään puukottaa niin ei mulla enää 4 kerran riittänyt hyväsydämisyys sen ihmisen seuraan. Parempi näin kuitenkin..

• WishfulRider

mimmim: Ja niin vielä unohtui se että itse joudun mun ovistani tikuttelemaan ja sitten soittamaan sinne kun ovis on niin että saan ajan sitten alkion istutukseen tai inssiin. Täähän kaikki on vielä teoriaa, en tiedä oikeasti mitä ne mulle tulee tekemään. Se on varmaan tapauskohtaista. Ja miehen siittiöt puhdistetaan. Puhutaan siivilöimisestä, joista noukitaan parhaat ja liikkuvimmat. Ja hyviä hetkiä kummilapsen kanssa! :) Toivottavasti nyt et saa uutta kuuria! Vaikka en kyllä tiedä onko se huono asia? Ja kiitos kun päivitit listan. Vaikken siinä olekkaan :p

Mulla ihanan pirteä päivä tänään! :) Oikein säteilen tänään ilosta. En tiedä mistä johtuu, mutta äitikin tulee tänään turkuun päin niin pääsee sitäkin taas näkemään. ^^ Vaikka viime viikonloppuna sen juuri näki. Mulla muuten taas ollut tooodella kummalliset menkat. Siis vuoto niin niukkaa, tuhruttaa tavallaan. Aina oon vuotanu kun vesisuihku, mut nyt ollut hyybin pientä. :) No hyvä vain. ei joudu tän vaipan kanssa niin paljon pläräämään. :p Sitä muuten piti kysyä, ällö kysymys taas :D Mutta ärtyykö teillä kellään alapää menkkojen aikana? Mulla tulee tosi kipeeksi alapää, sillä lailla siis kun ei voi oikeen antaa alapään hengittää muuta kuin suihkussa, ja muuten toi side päällä, niin mulla ainakin hiertää tosi paljon. :s

• -minttu-

AAAARGH, oon idiootti. Piti töiden jälkeen tehdä taas ovistesti ja mää unohdin! Nyt taas täytyy olla monta tuntia kusematta ja juomatta prkl. Ja koira oli syöny mun uuden kynsiviilan, mua v*tuttaa:D Että eipä tänne muuta..

vauvelintuoksua, oliko se kirvely vaan yhden kerran vai onks ollut useamminkin? Toivottavasti ei oo mitään vakavaa, tosiaan voi johtua ihan siitäkin jos on vähän kuivaa tai hiiva tulossa:/ Ehkä se menee nopsaan ohi:) Onko sun mies samanikäinen kun sä? Inhottavaa tollanen mielenmuutos. No jos se "vahinko" tapahtuu niin sitten varmasti olisi iloinen asiasta:)

mimmmin, samaa ajattelin kun yritys alkoi, et jouluna viimestään on vauva jo saanut alkunsa. Noh, jouluna tulee yritystä puoli vuotta että se siitä. Mulla on viel vähän työn alla tää asian hyväksyminen:D Tai no tiiän et siihen menee aikaa, mut en vaan haluis uskoo sitä. Ja samaa mietin WF:n kanssa et oisko se kuuri hyvä vai huono?

Sirena, ei nyt elätellä turhia toiveita, mutta ehkä se oireettomuus kertoo jotakin;) Meillä ei onneks oo kauheesti ollu ongelmia sukulaisten kanssa, miehen veljillä on kivat vaimot ym. Ja onnea tuosta, että oot laihtunut huomaamattasi! Voi kelpais kyllä mullekin mutta tuo ruoka tuppaa maistumaan koko ajan 24/7... :p

WF, mä en oo ikinä uinu tampoonin kaa. Muutenkin oon kokeillu niitä vaan muutaman kerran enkä oikein tykänny. En haluu työntää sinne mitään ylimäärästä:D Ja nyt kun on nää kynnet, nii niit ois vähä hankala laittaa:P Toi on jonkin asteinen ongelma kyl et alapää joutuu olee rättiä vasten koko ajan paitsi suihkus ja veskis:p mut ei mul ainakaa sillee pääse ärtymään. Ootko kokeillu toisen merkkisiä siteitä? Mun mielestä ainaki alwaysin siteet on kauheen muovisia, niis ei alapää hengitä yhtää:D Ja kiva et sulla on noin hyvä fiilis, tartuta se muhunkin! Eivaa, eiköhän huomenna viimestää oo hyvä fiilis kun pääsee viettää pikkujouluja... ;)

• Me täällä hei taas, tätimäistä vuotoa (tosi niukkaa semmosta ajatellen ees ekaks päiväks) ja yltyvää vatsakipua ja jokapaikan kolotusta. Onko nyt sitten vaan myönnettävä että täti änkesi meidän arkeen taas hääräämään vai voiko edelleen olla kyse raskaudesta vaikkakin molemmat raskaustestit näytti negaa... :/ :O

• mimmmin

Wf: Voi tuota tarinaa noista hoidoista, siis sillä mielin mitä teillä on edessä. Kauhean rankkaa aikaa. Niin toivoisin teille yllätysplussaa ennen kuin hoitoihin asti ehditte. Mutta hyvä toisaalta sekin, että saitte ajan sinne niin nopsaan, ei tarvi turhia odotella. Aikas vähän noista hoidoista tiedän (perusjutut), mutta ne vissiin ensin pysäyttää koko naisen hormoonitoiminnan lääkkeillä ja sitten niillä pistoksilla korvataan se.. Siis ilmeisesti vasta keinohedelmöityshoidoissa (eli siis se ivf)? Ymmärsinkö oikein..?

Leidit: Harmittelut menkoista.. Vai ovatko edes oikeat menkat. Voihan se "lapsenteko" stressikin olla niin kova, että menkat tulee myöhässä ja ovat vähän kummalliset. Tietenkin toivon, että teillä vuoto olis ihan muuta kuin menkkoja ja testi olisikin plussa. Jos menkat ei ala kunnolla parin päivän sisällä niin tehkää uusi testi.

Minttu ja Wf: En tietenkään haluais uutta kuuria, mutta jos menkat ei ala niin pakko se sitten on ottaa. En kuitenkaan meinaa nyt odottaa niin pitkään kuin edellisessä kierrossa.
      Ei vielä tietoa mitä teen jouluna, haluasin kovasti kotia (siis ihan kotipaikkakunnalle vanhempien luo), mutta jos oliski töitä täällä omassa kotona niin sitten en tiedä.. Oon ollu kaks edellistä joulua töissä, niin nyt en haluais olla. Minä niin ootan nytkin lunta, se on niin ihanaa :)

Niistä menkka jutuista. Unohin Wf vastata sulle sillon aikasemmin niistä tamppooneista.. Joskus nuorempana oon käyttäny tamppooneita, mutta en ikinä uimassa. Ei ne niin varmoilta tunnu. Loppumenkkojen aikaa voi toisaalta olla ihan hyvä uintireissun ajan. Menkkojen aikaan alapää kyllä hautuu, mutta ei se kipeäksi mulla mene kuitenkaan (ainakaan pahasti). Kehoittaisin kans vaihtamaan sidemerkkiä ja vaihtamaan side tarpeeksi usein, vaikka ei oliskaan vielä ihan likanen. Ja hyvä hygienia menkkojen aikaan, mutta jos taas liian usein on kuuraamassa niin seki ärsyttää. Pari kertaa päivässä alapesu menkkojen aikaan riittää. Ja ihan oma vinkki on perusrasva, ihan joku aqualan tai ceridal-öljy on hyvä.

Mulla ollu nyt kummallista alaselkäkipua ja vähän ylempänäki. Jospa ne enteilis tulevia menkkoja, mulla ei vain yleensä oo mitään selässä menkkojen aikaan. Epäilin heti jotain munuaisjuttua ku se kipu oli ensin sielä, mutta jospa yritän vähän rauhottua ja lopettaa tuon netin selailun :)
      Hyviä viikonloppuja kaikille, jos en ehdi tänne enää huomenna.. Pupuilkaa ahkerasti ja pitääkä hauskaa makkarinpuolella :D

• Sivustaseuraaja88

Täällä 23v vauvakuumeilija on lukenut teidän juttuja jo vähän aikaa... :) Itse olen vielä pohtimassa koko ajatusta, sillä vauvakuume on itselleni ihan outo asia. Välttelin vauvoja ennen kaikin tavoin ja sanoin etten ikinä hanki lapsia, kunnes tapasin nykyiseni ja älytön vauvakuume iski. Ollaan oltu vasta 3kk yhdessä, 24/7, ja tuntuu että oltais oltu jo vuosia yhdessä. Oon miehelle purkautunut kuumeiluistani, viimeksi toissapäivänä. Mies sano että lopeta pillerien syönti. Ajatus pillereiden lopettamisesta tuntuu ihanalta mutta pelottavalta. Järki sanoo että vielä ei ole sen aika, mutta kroppa ja mieli huutaa joka päivä muuta.
      Joten jatkan seurailua taka-alalla ja yritän hillitä itseni... :)

• Sirena--

Sivusta seuraaja: Tervetuloa joukkoon! :) Sulla on vähän sama tarina kuin itselläni. Joskus vannoin että en ikinä hanki. Niin vaan se vauvakuume iski kun seurustella aloin. Biologista varmaan :) Suosittelen että lopetat pillerit vaikka ihan vielä ette yrittäisikään. Sillä kropalla menee aikansa että keho on taas lunnollisessa tilassa ja kierrot säännöllisiä (yksilöllistä, joillakin tähän menee kuukausi, joillakin puoli vuotta).

Mutta asiaan naiset:

Kp 31/30. Testasin hyvin selvän plussan nyt aamulla. EI ole ihan niin tumma kuin kontrolli, mutta selvä kumminkin. Mieskään ei vielä tiedä :D Annetaan sen nukkua. Onnellinen olen

• WishfulRider

mimmmim: yleensä meillä lapsettomilla ei ole tarpeeks hormoonia kehossa. Niin piikit auttaa lisäämään toimintaa. :) ja joo ymmärsit oikein että ivf. :) Mä oon tosi ilonen et pääsen sinne, koska kaks vuotta yritystä takana eikä mitään! ( en laske yhtä keskenmenoa) Niin en mä oikeesti usko että tässä nyt enää normaalisti lasta saadaan. Niin parempi se on sinne hoitoohin mennä.. :)
      Toivotaan ettet töissä joudu olemaan! jos tosiaan vanhempien luokse pääsisit! :)
      Toi kuuri on kyl niin ilkee. Mut toisaalta antaahan se sitten tädin tulla ajallaan ja näin..
      Rasvaa mä oon käyttäny. Ja se lähinnä auttanut. Kaikki sidemerkit käyny läpi ja vaihdellu jne. äiti kun kävi ni sano et saatan olla allerginen sille materiaarille. No täytyy katsella. ei se sinäsä häiritse. mutta vois jättäytyä mun elämästäni pois ja alkaa maha kasvamaan ;) Hyviä viikonloppuja sinnekkin! Tuo selkä kipu voi johtua jos oot loukannu sen jotenkkn? :)

Sivustaseuraaja: tervetuloa joukkoon! Kiva saada uusia kasvoja tänne. :) Tosiaan niinkun sirena jo sanoikin niin pillerit kannattaa lopettaa, siitä täällä seurannut moonelle päänvaivaa. :) Ja ehkä sitä ajatusta kannattaa vielä kypsyttää. :) samalla kerkiää vähän enemmän tutustumaan toiseenkin. :) Vauvakuumetta kyllä on vaikea jarrutella, mutta kannattaa saada jotain elämään. :) se helpottaa aina. :)

sirena: onnea ihan hirmuisesti!!!!! siis voi ei! ihanaa nyt niitä plussia alkaa sitten satelemaan!!! Onnea niiin paljon!! ja tarrasukkia niin paljon!! Tuliko yllätyksenä? :)

• Sirena--

WF: Ei tullut yllätyksenä. Ei mitään oireita, ei yhtään mitään :D Ei menkoista, ei raskaudesta. Paitsi ehkä hirveä nälkä koko ajan ja vessassa joutuu käymään pari kertaa useammin päivän mittaan :)

Mieskin on ihan mukana hommassa ja alko heti kyselemään asioita :)

• -minttu-

APUAAAAA JO TOINEN PLUSSA!!!! Sirena onnea ihan sikana!! Voi ei mua rupee itkettää ku oon niin onnellinen teidän plussanneiden puolesta:D Oireettomuus oli siis hyvä Sirena! Nyt toivotaan et pysyy matkassa ja kaikki menee hyvin. Onko mitään käsitystä missä vaiheessa sai alkunsa? Bongasitko oviksen? Onnee viel!

Joo ja itku tuli senkin takia että rupeen aina miettii miks itellä ei oo tärpänny. Tiedän et siihe menee aikaa mut miks miks miks:'( Oon aina ilonpilaaja, sori. Loppupäivästä en ehkä ehdi käymää ku on ne pikkujoulut tulossa. Koitan kuitenkin kävästä jossain välissä:) Hyvää viikonloppua kaikille!

• vauvelintuoksua

WF: Sitä mä vähä pelkäänki että sen taki peräänty:/ Se kyllä niin hartaasti välillä toivo että oon raskaana mutta joutukin pettymään.. En tiiä yhtään mitä jatkossa, annetaan mennä omalla painollaan.

• Sirena--

-minttu-: Kiitos :) Et sä ilonpilaaja ole. Samat tuntemukset mullakin on ollut kaikkia odottajia kohtaan :D Sille ei vaan mahda mitään :) En pongannut ovista, mutta luultavasti sai alkunsa lapin reissulla kun oltiin minun porukoilla :) Isän talossa sikiää hyvin näköjään, onpa meitä sisaruksiakin neljä kappaletta :D

Ei poppakonsteja, ei stressiä. Olen jopa pinnistellyt lihaksillani, jotta tavara tulisi nopeampaa ulos :D (inhottavaa kun se valuu pikku hiljaa monta tuntia ja alapäässä tosi märkä olo) :D

vauvelintuoksua: Oon niin pahoillani tuosta miehen perääntymisestä :/ Huomaa kyllä että alku innostuksen jälkeen alko omaakin miestä vähän jännittään :) Jos nyt maltan olla ihan hissun kissun..

Mutta tää tunne! Vauvakuumeisena tiedän aivan kaikesta kaiken ja olet varautunut, mutta heti kun plussaat niin et tiedä mitään :D (milloin pitää soittaa neuvolaan, milloin ultra, yms) :D

Mutta ei tää palsta ole kirottu! Tästä lähtee se kuuluisa aalto! Kaikki plussaa

• Sirena--

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Petteri Orpo on satusetä

Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi
      Maailman menoa
      85
      3387
    2. Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti

Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj
      Maailman menoa
      98
      3135
    3. SDP pelastaa uppoavan Suomen

2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis
      Maailman menoa
      178
      3076
    4. Minkä ikäinen

on kaipaamasi ihminen? Minä vuonna syntynyt?
      Ikävä
      156
      2623
    5. Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta

Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä
      Maailman menoa
      56
      2428
    6. Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee

Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis
      Maailman menoa
      209
      2246
    7. Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle

Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi
      Maailman menoa
      60
      2217
    8. Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana

Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "
      Maailman menoa
      14
      2075
    9. Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan

Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla
      Maailman menoa
      8
      2045
    10. Tsemii Pete ja Linda! Tässä tärkeät kellonajat Euroviisut-viikon ohjelmista tv:ssä!

Euroviisut järjestetään Wienissä Itävallassa 12.-16. toukokuuta. Tsemii Pete ja Linda kisaan! Vetäkää Suomelle voitto Li
      Euroviisut
      41
      1800
    Aihe