Sähköposti melkein 10-vuotiaalle?

Epävarma...?

Pitäisikö minun vihdoinkin taipua ja antaa melkein 10-vuotiaalle tytölleni sähköposti?

28

1667

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jfooeadfk+0ergtk,

      iha sama se tekee sen kysymättä sulta HÄÄHHÄÄÄÄ

      • Jeesus_opettaa

        Ei todellakaan. Meillä on semmoinen periaate että ei sähköposteja alle 18-vuotiaana. Muutenkin internetin käyttö on hyvin valvottua 12 ja 14-vuotiaat saavat pelata/olla netissä 30min päivässä.


      • Trolli mikä trolli ^
        Jeesus_opettaa kirjoitti:

        Ei todellakaan. Meillä on semmoinen periaate että ei sähköposteja alle 18-vuotiaana. Muutenkin internetin käyttö on hyvin valvottua 12 ja 14-vuotiaat saavat pelata/olla netissä 30min päivässä.

        Ei viddu mikä trolli. Tolaset lapset ois heti syrjittyjä niiku mä, vaikka meil ei noin tyhmät säännöt ees oo. Haloo! Oon 14v ja tietokone on ollu 11-vuotiaasta lähtien netin ja sähköpostin kanssa. Ja i phone 5 sain myös tuolla viime keväällä.


      • Paskanmarjat
        Jeesus_opettaa kirjoitti:

        Ei todellakaan. Meillä on semmoinen periaate että ei sähköposteja alle 18-vuotiaana. Muutenkin internetin käyttö on hyvin valvottua 12 ja 14-vuotiaat saavat pelata/olla netissä 30min päivässä.

        Vitun natzi.


    • nettiposliinipillu

      Juu, luuleeko jokku että 10v on niin tyhmä että ei osaa perustaa sähköpostia itselleen, Niitä voi avata 1000/ päivä ja käydä esim kirjaston koneella myymässä posliinia pilluaan.
      Herätkää nyt hyvät isät ja äidit jos sellaisia enää suomessamme on.

    • Ei.ei.jaei.

      Kyllä 10-vuotias OSAA sähköpostia käyttää ja siinähän se pulma onkin... Sehän voi JAELLA SITÄ kelle tahansa!!!

    • _Joku_

      Kyllä se voi olla ihan kannattavaa. Meinaa kiellosta mennään yleensä tekemään omin luvin. Kunhan vaan sanoo että sitä ei sitten jaella kenelle tahansa

      • onkelma?

        Totta kai voi! Omalla lapsellani on ollut oma sähköpostu 9-vuotiaasta asti, jossa hän on sitten lähetellyt viestejä kavereidensa kanssa. Mikä ongelma asiassa on?


    • PikkuTyttöSnoukkaa:)

      Itselläni ollut kahdeksanvuotiaasta asti. Kyllä voit antaa. Hän tekee salaa jos et anna. Mielummin luvalla kuitenki, jos tulee jotain ongelmia niin lapsi voi kysyä vanhemmilta.

    • KpoMään

      Itse sain sähköpostiosoitteen myös melkein 10- vuotiaana. Sain sen ihan luvalla MSN Messengeriä varten, että voin keskustella kavereideni kanssa, ETTEI TARVITSE PUHUA PUHELIMESSA MIKÄ MAKSAA!! Myös käytin sähköpostiani nettipeleihin missä tarvitsi sitä rekistöröitymiseen. Nyt olen melkein 15 (poika) ja en käytä sähköpostia kuin juuri noihin rekistöröitymisiin, jollei niihin ei tarvitsisi sählöpostia, minulla ei olisi sitä. Tulee turhaa roskapostia, noin 100 viikossa, ja ne sisältävät kaikkea epämääräistä. En suosittelisi, jollet ensin opettaisi hänelle sen käyttöä ja vaaroja muuten ihan kyllä.

      • Uusi sähköposti

        Mitä sähköpostia käytät? Yritän avata juuri 11-vuotiaalle


    • kaaarrrre

      Avaat sähköpostitilin sillä ehdolla että saat itse valvoa sisältöä, ainakin alkuun. On ihan hyvä opettaa samalla näyttäen mikä on roskapostia ja mikä on asiallista sisältöä, ja miksi ei ehkä kannata sähköpostiosoitettaan joka paikkaan antaa.

      Helpointa jos voit tehdä sen operaattorisi kautta (esim. Elisa), jolloin sinulla on liittymänhaltijana keinot myös sulkea osoite tarvittaessa.

    • MS

      Itse olen nyt 8v ja mulla on ollu 6vuotiaasta asti oma läppäri ja netti ynnä sähköposti.
      Että mieti vähän!

    • huolestunut-Ä

      Tämänpäivän uutisten valossa todellakin: kertokaa myös vaaroista. Kaikki ei ole sitä, miltä näyttää. Eikä treffejä "nettituttavuuksien" kanssa. Voi käydä tosi ikävästi. Onko sitten helppo mennä kertomaan vanhemmille- jos tulee esim raiskatuksi??

    • Maijamini

      Anna vain. Itse sain sähköpostin 4vuotiaana...... Ottaen huomioon että opin käyttämään tietokonetta 2vuotiaana...

      • voi jeesus

        hahahahhaha vittu nii varmaa. älä puhu paskaa, trolli.


    • 6vvvvvvvv

      Suurimmassa osassa suomen kouluista saa sähköpostin jo toisena päivänä ekaaa luokkaa

      • Steiner!

        Ja mistäs herra/rouva on tälläistä saanut päähänsä?
        Voin sanoa että tuo on valetta sillä itselläni on pienempiä sisaruksia ja serkkuja. Eikä tuo todellakaan pidä paikkansa.


      • Taidatpa huijata
        Steiner! kirjoitti:

        Ja mistäs herra/rouva on tälläistä saanut päähänsä?
        Voin sanoa että tuo on valetta sillä itselläni on pienempiä sisaruksia ja serkkuja. Eikä tuo todellakaan pidä paikkansa.

        Käytkö koulua jossain syrjäseudulla, vai onko koulu muuten vain takapajuinen? EIhän nykykouluissa pysty tekemään läksyjä ilman sähköistä oppimisalustaa.


    • barbiedoll

      mä sain sähköpostin 6-vuotiaana, eikä mua oo ikinä raiskattu. :DD luoja, ei lapset oo enää mitää ääliöitä, jotka ei ymmärrä yhtään mitään. sellasina te lapsianne pidätte. god, ootko vähä pipi päästäs. päästä ne lapset siitä hihnasta, kyllä ne oppii. virheen kautta viimeistään.

      t. 14-vuotias tyttö

    • Äiti-Jaana

      Meidän lapsi sai jo yhdeksän vuotiaana.

    • Mr,X

      Minulla on ollut monia sähkäreitä. Ensimmäisen sähköpostini sain viisivuotiaana. Se lukotettiin kun olin kahdeksan ja tilalle tuli uusi sähkäri joka on mulla nytkin. Olen nyt siis kolmetoista.

    • Netin vaarat.

      Vanhemmille tietoa netin haitoista ja vaaroista Nretti-infossa.

      Tietoa.
      Viruksista.
      Hakkereista.
      Seksiseuran etsijöistä.
      Verkkohuijareista.

      Sivujen kopioiminen on ehdottomasti kielletty.

      Linkki sivustolle.

      http://www.vanhemmille.info/vaarat.html
      ---------

    • Viiksimorso

      Mä tein mun sähköpostin ihan itse ja omin luvin n. seitsemän vuotiaana. En mä tunne et se ois hirveesti muuttanut mun elämää.

    • 7.vuotiaana

      mä sain sähköpostin 7.vuotiaana.Ja iskä teki sen mulle.

    • totta kai

      Ei muuta kun yhdessä spostitiliä tekemään. Muistakaa keskustella netin ja spostin käyttöön liittyvistä turvallisuusasioista.

    • uskokaahan jo

      Tein sähköpostin itselleni 8-vuotiaana, koska piti rekisteröityä Habbo-hotelliin, voi niitä aikoja.

      Sähköpostiosoite (ei omalla nimellä vielä, mulla oli joku [email protected] -tyylinen) on hyvää harjoittelua internetin käyttöä varten. Lapselle kannattaa opettaa tuossa iässä, mitä netissä jakaa ja mitä ei. Salasana voi ja kannattaakin olla vielä tuon ikäisellä myös vanhemman tiedossa, sillä senhän lapsi voi vaihtaa, kun ikää tulee lisää.

      Netti on nykyaikaa, turha mammojen on sitä pelätä ja rajoittaa lapsiaan. Älkää aliarvioiko heitä!

    • Älä murehdi

      Tyttäresi on 10-vuotiaana jo itse luonut itselleen ilmaisen sähköpostitilin, jos on normaalisti kehittynyt lapsi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5650
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3587
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      207
      1710
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1702
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      92
      1166
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      28
      1119
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      917
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      846
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      72
      839
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      828
    Aihe