Syrjintää Kodin Ykkösessä?

Mitä ihmettä

Lappeenrannan Kodin Ykkönen tarjoaa hövelisti venäläisille asiakkailleen Plussa-alennukset ilman Plussa-korttia. Lisäksi asiakas voi hakea ostoksistaan tax free -edun.

Venäläisten asiakkaiden kohtelu etukorttialennuksissa tuottaa päänvaivaa kauppiaille. Etua ei saisi antaa ilman etukorttia, mutta hintatietoinen venäläinen ei ymmärrä perustetta.

S-ryhmältä ei tipu S-korttietuja ilman osuuskaupan jäsenyyttä. K-ryhmä tavoittelee myymälöissään yhtenäistä käytäntöä erittäin kirjavaan käytäntöön.

62

1632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nippel

Suomalaisen pitää ymmärtää, kun venäläiselle myydään reilusti halvemmalla, tai toisin sanoen, suomalaisen pitää ihan kiltisti maksaa reilusti enemmän. Kuka se sanoi, että on lottovoitto syntyä suomalaiseksi.

• gogol-23

Onko sekiin venäläisten vika, jos niille myydään? Olet oikeassa, että on lottovoitto syntyä venäläiseksi. Olen hyvin ylpeä siittä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• suomalainen onneksi!
        gogol-23 kirjoitti:

Onko sekiin venäläisten vika, jos niille myydään? Olet oikeassa, että on lottovoitto syntyä venäläiseksi. Olen hyvin ylpeä siittä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Hahhaaaa... ylpeä maasta jossa kaikki on päin peetä :DDD

• jotain uutta kiitos
        gogol-23 kirjoitti:

Niin, ollaan huomattu jo ajat sitten että venakot on ylpeitä.

• voi h..si

Ja tämäkin vielä!!

• eikös kodinykkösen

kassalla osaakkaan myyjät sujuvasti venäjää, vai olisko peräti niin et ne onkin hoonosuomi-ihmisiä ja antavat tarkoituksella ne alet? ainakaan sen muutaman kerran ku oon ite käyny ei myyjäihmiset osannu kunnolla suomea puhua....

• kaapin paikka.

Ei muuta kuin viestiä noista plussa alennuksista ilman korttia ylemmälle taholle!!

• hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Mitähän seuraavaksi, alennusmyyntejä joissa aletavaraa saa ostaa vain venäläiset?

• pskallemöivät

Me suomalaiset maksetaan plussa"alennuskortista" liittymismaksu ja veroissa kunnallistekniikat ja kaavoitukset kaupoille. Täällä Lappeenrannassa maksetaan ry...*köh* turismi lisä hinnoissa. Siedetään kaupoissa ylikävelevät ylimieliset "turistit" ja myyjät, jotka eivät ymmärrä suomea.

Mutta TOTTAKAI pitää antaa plussa tarjoukset elintärkeille itä turisteille, jos ne ei ymmärrä. Voi voi, pitäisikö ihan antaa vähän vielä lisä alea, etteivät tunne itseään syrjityiksi. Anttilasta olen käynyt säännöllisesti ostamassa joitain kodinosaston tuotteita, mutta en enää yhteenkään Anttilaan astu jalallani!!!

• autoilija1

taidan jättää anttilat minäkin väliin...ja muutkin k-ryhmän liikkeet...

• hyutre

Ihan vapaasti, ei ne sinusta köyhestyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• menen muualle
        hyutre kirjoitti:

Ihan vapaasti, ei ne sinusta köyhestyy!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Ei köyhdy yhdestä, mutta jos onkin useita jotka vaihtavat kauppaa! Kyllä alkaa tuntua vajetta k-kaupankin kassassa!

• Ja meitä on monta.
        menen muualle kirjoitti:

Ei köyhdy yhdestä, mutta jos onkin useita jotka vaihtavat kauppaa! Kyllä alkaa tuntua vajetta k-kaupankin kassassa!

Juuri näin. Pankamme boikottiin tällaiset liikkeet.Emme tarvitse Kodin Ykköstä emmekä Antttilaa. Saavat olla tästälähtien pelkästään Venäläisten kauppoja.

• näin on.
        Ja meitä on monta. kirjoitti:

Juuri näin. Pankamme boikottiin tällaiset liikkeet.Emme tarvitse Kodin Ykköstä emmekä Antttilaa. Saavat olla tästälähtien pelkästään Venäläisten kauppoja.

Samoin kuin Prisma ja muut s-ryhmäläiset.

• Gigantissa

Kävin hiljattain Gigantissa digikameraa ostamassa mutta huomasin että ei sieltä myyjää löydy kysymälläkään, jos ei osaa venäjää.
      Hinnat oli kyllä yläkantissa, jos ei vähän yli, ainakin puhelimien ja kameroiden kohdalla. (nokia c6-01 , se x10 minipro,sony cyber shot ,pana lumix)
      en mene hetkeen uudestaan,ostin muualta

• poi-kotti

Eiköhän laiteta boikottiin koko kodinykkönen ja kohtapuoliin koko k-ketju, jos jatkavat tuota rataa..... kyllä vit...aa moinen NUOLESKELU !!!

• nippel

Paljoakaan se ei ehkä paina,eikä lyheyllä aikavälillä, kodinykkösen ja anttilan boikotti, mutta sisältää se kuitenkin viestin. Myykööt ykkösasiakkailleen, ei siinä mitä, mutta suomalainen voi ottaa kuitenkin kantaa äänestämällä jaloillaan. Saattaa mennä aikaa ennen kuin viesti tavoittaa, mutta uskon sen kannattavan. Tulee ainakin olo, ettei hiljaa hyväksytä.

• Kauppa-apulainen

Moikka. Ajatelkaas asiaa pikkuisen palvelualan työntekijöiden kannalta. Mitenkä kävisi monien työpaikkojen jos Venäläiset eivät kantaisi SUOMEEN ylimääräisiä Eurojaan. Tuohan ne veroeurojakin ostoksiensa kautta. Käyhän Suomipoika TAllinassa ostoksilla. Norjalaiset käy Lapissa. Et silläviistiin

• sitpähänäätte.......

m ielestäni koko raja pitää sulkea.jos esität rajalla neukku passin niin etä pääse tänne suuntaan ollenkaan.sit ois hjuva kattoo miten yrittäjät porskuuttaa sen jälkeen.nyt ollaa niin neukkulaan päin kallellaan.kunhan viisumi vapaus vaan ei koskaan toteutus.

• venäläinen ystävä

Tämä keskustelu lähentelee jo rasismia.

• juokse venäjälle

Haista sinä nyt rasismi. Tämä on Suomessa keskustelua, jollet sattunut tietämään ja täällä sattuu olemaan vapaus keskustella.

• hyvää idästä
        juokse venäjälle kirjoitti:

Haista sinä nyt rasismi. Tämä on Suomessa keskustelua, jollet sattunut tietämään ja täällä sattuu olemaan vapaus keskustella.

Se olla RAZZIZMI!

• mutanti;)
        juokse venäjälle kirjoitti:

Ei kuule. Suomi on kansainvälinen maa, onneksi! Sinä et ole nyt yksinään "omien" kanssa täällä keskustelet. Joko alkoi pelottaa?????????????????????

• kerroppa
        mutanti;) kirjoitti:

Ei kuule. Suomi on kansainvälinen maa, onneksi! Sinä et ole nyt yksinään "omien" kanssa täällä keskustelet. Joko alkoi pelottaa?????????????????????

Oliko tuo uhkaus? Kuulosti siltä. Satutko tietämään että suomessa poliisi on olemassa ja viestistä ja uhkailusta voi tehdä ilmoituksen...

• ?????
        hyvää idästä kirjoitti:

Se olla RAZZIZMI!

Mitähän hyvää?

• Putinjugendtoimiijo

Sanoi Putin, kun itsensä presidentiksi valitsi mukanaan entinennykyinen pääministeri.

Kyllä se on mafialaiset-venäläiset niin, että olette itse rasisteja koko kansa ja se on FAKTA!

• 20+11

Joutaisi romukoppaan koko bonussysteemi. Mitä virkaa on plussakortilla tai vihreällä kortilla, nykyään löytyvät jokaisen suomalaisen lompakosta. Asiakas kuitenkin maksaa noiden järjestelmien hinnat kalliina tavaroina. Venäläisten "plussa-alennus" on aivan yksi hailee, kun tuo kuitenkin on tarjolla käytännössä jokaiselle kaupassakävijälle.

• mikääneiriitä

No eihän se kovin iso raha ole, 8 euron kieppeillä jäsenmaksu muistaakseni. Mutta enemmänkin korpeaa periaatteessa. Me maksetaan kauppapaikat ja kaikki haitat mitä turistit ympäristölle aiheuttaa. Siedetään "kulttuurieroista" johtuva käytös. Maksetaan joka tuotteessa hintalisää, muihin samankokoisiin kaupunkeihin nähden, eikä hyödytä sentin senttiä venäläisten tuomista euroista, jotka haihtuu ketjuliikkeiden koneistoon.

Ei voi minkään, että tulee hiukan silmäänpissitty olo, liikkeiden toimiessa näin. Loppui Anttiloissa asiointi minulta! Saman ilmoitin myös liikkeelle palutteena.

• poi-kotti

Kuule nää jutut ei ole vielä lähelläkään, mutta pikkuhiljaa lähenee....
      Kaikilta vanjoilta viisumit pois!! URAA...

• lötjönen

Menkää sinne Lappeenrannan venäjän Kodin Ykkönen kaupan tiskille vaatimaan se sama plussa-etu ilman korttia, jos ei onnistu niin valitus samantien kuluttaja-asiamiehelle.

Ihmeellistä venäläisten palvomista siellä, ensivuonna varmaan kaupunki maksaa ilmaisen Pietari-Lpr pikalinjan venäläisille veronmaksajien rahoilla.

• törkeeeetä

Mun lapsilla ei ole plussakorttia ja joudun AINA lähtemään mukaan, jotta saavat
        plussaedun jostain tuotteesta.
        Sanoinkin, että menkää vaan ja sanokaa, että muutkin saa ilman korttia.

• ha
        törkeeeetä kirjoitti:

Mun lapsilla ei ole plussakorttia ja joudun AINA lähtemään mukaan, jotta saavat
        plussaedun jostain tuotteesta.
        Sanoinkin, että menkää vaan ja sanokaa, että muutkin saa ilman korttia.

jos et tiennyt, niin olen ainakin saanut lapsilleni ilmaiseksi rinnakkaiskortin, eikä ollut mitään ikärajaa

• sama törkeeeee
        ha kirjoitti:

jos et tiennyt, niin olen ainakin saanut lapsilleni ilmaiseksi rinnakkaiskortin, eikä ollut mitään ikärajaa

tiesin kyllä, mutta tää onkin periaatekysymys!
        Miksi suomalaiset, myös lapset tarvitsevat kortin, mutta itänaapurin lapset ei??

• Palvelualan ammattil

Menkää vaan, mutta älkää myyjä-parkojen päälle hyökätkö, huonon systeemin uhreja ovat hekin! Se on nimittäin hyvin yleistä, että käydään sanaharkkaan myyjän kanssa, vaikka päätoimiston ihmiset tekevät kaikki päätökset! Miettikää ihmiset miten käyttäydytte, mutta ihmeessä, menkää vaatimaan sama etu kuin venäläiset, mutta hymy huulilla ja KIITOSta käyttäen :) Ei tässä eläimiä olla kuitenkaan!

• Tiu tau

Saattehan itse tuon alennuksen ainakin kortillanne, niin ettette ole ainakaan huonommassa asemassa kuin venäläiset, joista useimmat käyvät täällä vain kerran elämässään. Heidän on tietysti vaikea hyväksyä, etteivät tarjoukset koske kaikkia. Jos kauppiaalle se on samantekevää, niin saa olla muillekin. Ja tuleehan jokaiselle kortin omistavalle aikanaan niitä bonuksia.

Kateus vie kalatkin vedestä ja kohta kai myös tuottoisan venäläisen turismin Itä-Suomesta.

• yrjötus

Kateus plaaplaa... tuo on niiiiin kulunut sanonta että oksettaa.

• raja kiinni

kunpa häipyisivätkin täältä ja eivätkä tulisi tänne enää ikinä, mitään muuta niistä ei ole kuin haittaa. Ennen venäläisiäkin pärjättiin ja niiden mukana tuomiaan euroja (tuntuu että jokainen vaan puhuu kuinka paljon ne rahaa tänne tuokaan), voi v**** sanon minä. Ihmettelen kyllä suuresti miten pärjättii sitten 90luvulla.

• Tiu tau

"Ihmettelen kyllä suuresti miten pärjättii sitten 90luvulla."

Totta kai ihmettelet kun et ymmärrä miten maailma on siitä muuttunut, ja 90-luvullakin oli paha lama. Työpaikat ovat sen jälkeen tulleet ja menneet. Omaan napaansa tuijottajat ja omissa ahdistuksissaan elävät eivät sitä vain huomaa. Nyt tarvitaan usia konsteja, ja matkailu ja Venäjän kauppa on niistä yksi. Jos tämä seutu haluaa olla matkailukohde, niin siitä on myös hiattapuolensa. Venäjän markkinat ovat todella suuret.

Maailma muttuu, jatkakaa te vain täällä narinaanne kun ette muutakaan voi.

• pois pois täältä

Niinpä, ja sitten ryssät ihmettelee miksi heitä ei suvaita. Ne ei ilmeisesti tiedä mikä on peili. Niiden käytös ei voi synnyttää muuta kuin vihaa.

• selvännäkijän veli

Unissasi olet työnantaja, todellisuudessa olet sosiaalituin elävä itärajan takaa tullut.

• pois *********

Ihan sama mitä ryssä höpötät. Minä en palvele enkä tule ikinä sinua palvelemaan. Potkaisen kun ohi kävelet. Miten muka on aina ollut? Koska me teitä ollaan palveltu :DDD
        Miksi sitten valitatte ettei teitä suvaita jos se ei muka haittaa?

• poi-kotti

Laitoin s-postia kodin-ykkösiin 18.10. aamusta, mutta ei ole tullut minkäänlaista vastausta kyselyyni vielä?
      kysyin, mm. mihin tämä heidän asia perustuu, eli jos saa plussa-alennukset, silloin ei pitäisi saada tax-free alennusta ym.asiaan liittyvää...
      ei tule varmaankaan ikinä vastausta ????

• monesti yli kävelty

Samoin minä laitoin asiakaspalautetta kodinykkösen nettisivujen kautta. Eipä ole vastausta kuulunut....

• hmm...
        monesti yli kävelty kirjoitti:

Samoin minä laitoin asiakaspalautetta kodinykkösen nettisivujen kautta. Eipä ole vastausta kuulunut....

Kirjottakaahan hieman huonolla suomella niin vastaus tulee välittömästi... Eihän sitäkään puulaakia ole suomalaisia varten tehty joten ei kai ne suomalaisista välitäkään. Ne palvelee vain niitä "ihmisiä" ketkä tuo "rahaa" (ja huonoa käytöstä, vaarallisia tilanteita aiheuttavia, itsekkäitä ihmisiksi itseään kutsuvia)

• yli kävelty
        monesti yli kävelty kirjoitti:

25. 10 tuli vastaus

"Hyvä asiakkaamme,

kiitos arvokkaasta palautteestanne. K-Plussa-kortilla saatavat tarjoukset ovat olleet meille vaikea asia, koska kortin saannin mahdottomuus laittaa venäläisasiakkaamme epäoikeudenmukaiseen asemaan etujen suhteen.

K-Plussa-kortilla saatavia tarjouksia ei ole annettu venäläisasiakkaillemme merkittävissä määrin tähänkään asti, mutta palautteen takia olemme luopuneet tarjousten antamisesta heille kokonaan kunnes yhteinen malli saadaan aikaiseksi. Toivon että olette tähän ratkaisuun tyytyväinen ja jatkatte asiakkaanamme tulevaisuudessakin.

Ystävällisin terveisin,
        Lappeenranta Kodin Ykkönen asiakaspalvelu"

• Joku vaan

Kyllä mäkin olen sitä mieltä että ihmisiä on kohdeltava tasapuolisesti.Ei musta ole oikein että mun pitää omistaa kaikenlaisia kortteja saadakseni ostokseni samaan hintaan kuin muut.Joskus oon unohtanu plussakortin kotiin ja alennukset on kyllä silloin jäänyt saamatta.
      Sanomattakin on selvää että jos mua kohdellaan jossain kaupassa huonosti tai epäoikeudenmukaisesti niin en enää käy siellä.
      Käyn kaupassa jossa saan hyvää palvelua tasavertaisesti muiden kanssa.
      Suosittelen myös hyvänpalvelun kauppoja kaikenmaalaisille ystävilleni,ihmisistä on mukavaa kun kaikkia kohdellaan samanarvoisesti,sehän ei ole itsestäänselvyys ihan kaikkialla maailassa.

• Tiu tau

"Niiden käytös ei voi synnyttää muuta kuin vihaa."

Niin sinussa. Jospa lääkäri auttaisi.

• plaaplaa............

Jaa ai sinäkö olet laittamassa suurimman osan Suomesta hoitoon kun noita ei tänne haluta. En todellakaan ole ainoa ja itseään saavat syyttää kun eivät osaa käyttäytyä.

• säännöt on säännöt

Aikoinaan työssäni olen kieltäytynyt tekemästä tax freeta asiakkalle, joka on käyttänyt plussakorttia. Olen kieltäytynyt plussakorttihakemuksesta, koska asiakas ei ole asunut suomessa. Nyt ymmärrän miksi useat naapurimaan asiakkaat ovat raivonneet kieltäytymisestäni. "Jos muualla niin miksei täälläkin?"

• Tympääntynyt

Kävin kesällä sukuloimassa Porissa, ja ei voi muuta sanoa, kuin että menkää itse katsomaan millaista siellä on! Ei tönitä jonoissa, etuilla, hamstrata kaikkia voi- ja rahkapaketteja, mitä hyllystä löytyy, kärryihin. Ei jätetä niitä s**marin murukahvipahvilaatikoita pitkin kauppojen parkkipaikkoja. Pysäköidään auto yhteen parkkiruutuun, myyjät osaavat Suomea, hinnat ovat halvempia, teiden varret eivät ole täynnä pysäköityjä rekkoja, kyrillisiä kirjaimia ei näe missään ja kukaan ei tavaratalossa revi vaatteita kädestäni sovituskoppiin mennessäni.

En ole rasisti, mutta haluan shoppailla rauhassa. Ostoskärryillä nilkoille tyrkkivät turistit ovat tehneet akillesjänteideni kohdalle jo liian monta mustelmaa. Olenkin viime aikoina käynyt täältä Skinnarilasta ostoksilla Lemillä ja Savitaipaleella. Saa asioida rauhassa. Ja tämä plussakorttijupakka on jo omaa luokkaansa. Plussaetuja saaneen ei ainakaan pitäisi enää saada taxfree-palautusta rajalta.

• WX

Jos Lappeenranta haluaa olla matkailukaupunkin, siitä on haittapuolensa. Lienetkö käynyt etelän turistikohteissa, siellä monenlaisia ulkomaalaisia siedetään koska matkailusta eletään.

Pori on varsinainen tuppukylä. "Menin Porriin, pantiin pärekorriin."

• Tiu tau

"En ole rasisti, mutta haluan shoppailla rauhassa. Ostoskärryillä nilkoille tyrkkivät turistit ovat tehneet akillesjänteideni kohdalle jo liian monta mustelmaa."

Höh! Kaupoissa tuppaa olemaan tungosta, ja siitä kauppiaat tykkäävät. Jää kotiin ta mene muualleostoksille. Ei kauppa yhtä asiakasta kaipaa, varsinkaan sellaista joka haluaa pois muut asiakkaat.

• outo olet tai venakk

Ai sinuako ei haittaa jos joku tirvasee päin näköä kun olet ruokaostoksilla? Miksei venakoiden täydy osata käyttäytyä asiallisesti?

• hyi hyi

Hölmö, siis pitäisikö sietää kärryillä tökkimistä toisten nilkkoihin?Kaikkeako pitäisi suvaita? Eikö olisi kaikkien kannalta suotavaa että ylipäätään osaisivat käyttäytyä. Turha sitten valittaa saamaansa kohtelua täällä jos eivät ymmärrä että metsä vastaa kuten sinne huudetaan, pöpelikköä venäjällä luulisi riittävän joten harjoitelkoot siellä ensin.
        Kuten sanottu, voi asioida siellä missä ryssiä ei ole laumoittain ja sielläkin kauppiaat tykkää kun me asioidaan siellä.

• Tiu tau

"Hölmö, siis pitäisikö sietää kärryillä tökkimistä toisten nilkkoihin?"

Venäläiset eivät tee sitä enempää kuin suomalaisetkaan. Tungoksessa aina sattuu.

Menkää sinne missä ei ole väkeä ja kauppa käy huonosti.

• hyi hyi hyi

Ja aivan varmasti venäläiset tekevät sitä. Eihän ne edes katso jos joku tulee vastaan vaan kävelee päin jos toinen ei väistä. No, onneksi olen isokokoinen...
        Mikä helvetin känkkäränkkä sinä olet kun pitää vängätä päivänselvästä asiasta.
        Opettelisit edes vastaamaan siihen viestiin mihin todennäköisesti oli tarkoituksesi. Hölmö.

• Tiu tau

"No, onneksi olen isokokoinen... "

Just sellaiset ne käveleekin toisia päin kun kuvittelevat että useimmat väistävät isompaansa. Ovat oikeita hyökkäysvaunuja.

"Päivänselvää" se on vain sinulle. Nimitelyn jätän kaltaisillesi alakoululaisille.

• hyi hyi hyi

Ja edelleenkään älykkyytesi ei riitä vastaamaan siihen viestiin mihin ...kai... tarkoitit. Sinulle järkipuhe ei näytä olevan päivänselvää, vaan vänkääminen ja jankkaaminen.

• tulevaisuus....

Ryssät pois ! on täysin väärin että kaikilla lappenrantalaisilla ei vielä mene todella huonosti, suurimmalla osalla tänne kirjoittajista ei ole oikeaa työtä eikä enää tule olemaan mutta kunhan saatte ryssät pois niin loputkin on kortistossa, toivottavasti onnistutte, uskokaamme että se toteutuu !!

• 88

ryssä ei ole ihminen vaan kahdella raajalla kulkeva nisäkäs

• Ei jymmärrä!

Kauppa-apulainen: Kysymys ei ollut alunperin siitä että venäläisten pitäisi kokonaan pitäytyä rajan tuolla puolen, vaan siitä että he maksavat tavaroista Kodin Ykkösessä saman verran ku suomen kansalainenkin (sekä saa sen päälle vielä tax freet), ilman asianmukaista korttia. Pointtisi oli muutenkin huono, eiväthän ne venäläiset tuo meille yhtä paljon rahaa, jos heille annetaan perusteettomia alennuksia.

Ja kumma juttu, että kaupat ovat täynnä venäjää osaavia henkilöitä, mutta kukaan ei ole osannut kertoa venäläisille miksi meillä on tällainen etukortti-systeemi ja miten se toimii. Siihenhän Lpr:n Kodin Ykkönen vetosi ettei venäläiset ymmärrä tätä käytäntöä ja siksi heille annetaan alennuksia. Selityksenä varsin kehno!

• kortiton

pitäis lopettaa noi saatanan hölmöt kortit kokonaan ja sama hinta kaikille oli tän päivän etlarissa juur hyvä juttu noista korteista.

esim vaikka maitopurkki maksaa 1.00 euron saat 10 senttiä takas eli purkki makso
      90 centtii.
      lidlissä missä ei koko kortteja käytetä saat saman maitopurkin 80 centillä.
      ihmiset kun ei ymmärrä et ne itte maksaa sen palautuksen saman tien
      jos ei olis kortteja niin hinnat olis kaikille halvemmat, kauppias on ovela antaa
      ihmisille takas niitten omaa rahaa ni ne on sit tyytyväisiä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      79
      2478
    2. Sun ja kaivattusi

ikäero? Kumpi vanhempi, m vai n?
      Ikävä
      104
      1921
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      145
      1691
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      117
      1684
    5. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1649
    6. Katsotko mieluiten

Kaivatussasi mitä?
      Ikävä
      85
      1587
    7. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      22
      1407
    8. Anne Kukkohovi ei myykkään pikkuhousujaan

Kyseessä oli vain markkinointitempaus. Anne höynäytti hienosti kaikkia ja Onlyfans-tilinsä tilaajamäärä lähti jyrkkään n
      Maailman menoa
      285
      1397
    9. Mikä on ollut

Epämiellyttävin hetki sinun ja kaivattusi romanssissa?
      Ikävä
      119
      1299
    10. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1180
    Aihe