Jatketaan kaikki tänne :) Alkaa taas toi edellinen olemaan niin hirmuiden pitkä :)
Nuoria kuumeilijoita/yrittäjiä vol. 8
146
551
Vastaukset
- Sirena--
-minttu- kp 18/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 40/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 17/30-31 yk 2, 39v
sirena--: yk 3, 20v
mimamau: kp 5/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 10/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 31/28 yk 1, 19v
vauvelintuoksua: kp9/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 22/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 42/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp31/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 13/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 40/? 1yk, 23/24v
jokojoko: kp 5/28-35, yk?, 29v
Päivitin kaikkien listan. Tarkistakaa omanne. Tässä on aika paljon joilla menkat olisi pitänyt alkaa jo. Onko täti käymässä vai pullat uunissa muillakin? :) Ilmoitelkaa niin päivitetään. - -minttu-
Oijoi, miten oot Sirena onnistunu unohtamaan stressit ja poppaskonstit? Oliko teillä nyt enemmänkin tulee jos on tullakseen meiniki, vai stressitön yritys päällä? :D Niin ja onkos siitä nyt miten pitkä aika kun olitte siellä lapissa? Oih, en malttas oottaa itekkään tota samaa tilannetta. Kun olis kristallipallo joka kertois miten kauan siihen vielä menee, olis paljon rauhallisempi mieli!
Ja hyvä muuten kun teit uuden ketjun, saa taas vähän aikaa naputella ennen kun kasvaa liian pitkäksi:) - WishfulRider
Kaikki näyttänee raskautuvan omilla keinoillaan! :p Täällä me lopetettiin tänään tupakanpoltto. :p Eli angsti viestejä tiedossa :D
- EllaMi
Jee, uusi ketju ja kauheesti viestejä ehtinyt näköjään taas parin päivän aikana tulla :) Anteeks, nyt tulee pitkä viesti, kun pitää yrittää kaikkeen vastata :)
Mut aluks tärkein, eli onnea ihan kauheesti Sirena!!! :)
mimmmin: Oli kyl joo eka yrityskerta, eli ihan ihme tuuri kävi. Lopetin siis kuitenkin pillerit jo viime helmi-maaliskuussa, ja sen jälkeen oli kierto tosi epäsäännöllinen, joten siinäkin mielessä ihme, että tällaisella kierrolla tulin raskaaksi niin nopeasti… Ja muistan, et kehotit tekemään uuden testin :) Aika jännää kyllä, että se mun aikaisemmin saama hyvin himmeä, testiajan jälkeen näkyvä haamu kuitenkin piti paikkaansa. Miksköhän niissä testeissä sitten lukee, ettei testiajan jälkeen tulleisiin viivoihin voi luottaa? Minkälaista lääkekuuria muuten syöt? Auttaako se ovuloimaan, vai mikä sen tarkoitus olikaan?
vielä kerran äidiksi: Kiitos :) Huh, teillähän on pitkä muuttomatka edessä. Plussia sinnekin, eikös ainakin kun tuota kiertoasi katsoo, sun ovulaatio ole ollut ihan näinä päivinä? :)
-minttu-: Oon siis syönyt pillereitä n. 3 vuotta, mutta lopetin ne jo viime kevättalvella, kun halusin tietää, johtuivatko raivokohtaukseni niistä. Eli ihan hetkeen en oo pillereitä käyttänyt, mut kierto ei koskaan palannut säännölliseksi tän reilu puolen vuoden aikana.
vauvelintuoksua: Ei voi sukupuolitaudit tarttua muuten kuin yhdynnässä/suuseksissä, eli ei sulla kyl voi klamydiaa olla. Mulla oli kerran yhdyntäkipuja, ja se johtui silloin emätintulehduksesta. Hoitui ihan antibiootilla. Tylsää noi sun miehen mielialanvaihtelut ton raskautumisen suhteen :/
-minttu-: Tuli mieleen noista ovistesteistä, nii mä en onnistunut saamaan niihin kunnon viivaa oikein ollenkaan, ennen kuin nyt vasta tuli vahva viiva raskaudesta… Eli vähän epäilen kyllä noiden halpojen liuskojen tehoa (mulla oli siis kotitestistä tilattuja liuskatestejä)… En kyllä ihan säännöllisesti niitä käyttänyt, mut silti aika outoa, et jos n. joka toinen tai kolmaskin päivä niillä testasin, nii luulis et jotain väriä olis pitänyt jossain vaiheessa tulla.
sivustaseuraaja88: Tervetuloa mukaan :) Kannattaa ehkä lopettaa noi pillerit, vaikka ette heti yritystä aloittaisikaan. Siinä kun voi joku tovi mennä, että luonnollinen kierto tasoittuu.
Mä jotenkin hölmönä luulin, et plussan jälkeen lopettaisi stressaamisen, mut nyt tuntuu, et tästä se stressi vasta alkaa. Pelkään keskenmenoa, tuulimunaa, kohdunulkoista… Myöhemmin sit varmaan kohtukuolemaa ja kätkytkuolemaa. Näistä oireistakaa kun ei ensikertalaisena tiedä, et mikä on normaalia ja mikä ei. Soitin neuvolaan ja laskettu aika olis kuulemma 23.6. Ite en tohon usko, vaan veikkaan sen olevan oikeesti 2vkoa myöhemmin. Se terkka kun vissiin laski sen sen 28 pvän mukaan, vaik sanoin kyllä sille mun epäsäännöllisestä kierrosta. - mimmmin
Sirena paljon paljon onnea plussasta!! Oireettomuuskin on oire niinhän se meni :) Ihanaa, että täällä alettu plussaan. Kyllä me muutkin vielä perässä tullaan.
Sivustaseuraaja: Tervetuloa mukaan. Minä kans suosittelisin pillerien lopettamista. Yksilöllistähän se on, kuinka kauan menee kun kierto tasoittuu. Mulla on nyt kohta puoli vuotta pillerien pois jätöstä ja yhdet menkat on tullu hormoonilääkkeiden avulla. Oletkos kauan syöny pillereitä?
Wf: Sulle onnea tupakanpolton lopettamis päätöksestä :) Tai en tiedä voiko siitä onnitella, mutta ite en voi sietää tupakkaa enkä sen polttoa, niin oon aina kaikkia motivoimassa sen lopettamiseen. Toivottavasti onnistuu :D
Ellami: Sen lääkekuurin tarkotus on vain käynnistää menkat. Se on keltarauhas hormoonia. Sillon aikasemmin netistä luin, että ovulaation jälkeen kehossa erittyy keltarauhashormonia. Eli se periaatteessa tekee kehoon ovulaation jälkeisen tilan jolloin menkat alkaa. Nyt en vielä syö sitä, mutta jos menkat ei taaskaan ala, niin pitää varmaan taas syödä se. Minä olen kans samanlainen stressaaja ku sinä. Oon ihan varma, että kans mietin sitten joskus kun raskaana olen kaikenmaailman juttuja keskenmenoista yms. Mutta oon siitä keskenmenosta miettiny jo nyt, että se tulee jos tulee, sille ei voi mitään. Yleensä kesken menee sikiö, jolla on joku vakava juttu, luonto korjaa ne pois. Mutta onhan ne aina kauheita, varsinki jos raskaus on ollut toivottu. Kaikki kohtukuolemat ja kätkytkuoleman yms. pelottaa..
Jos sinun kierto on ollu kauhean epäsäännöllinen, eikä rv ole tietoa niin voit päästä ultraan, missä ne arvioi sinun viikot.
Tosiaan listassa on aina paljon, joilla menkat tai plussa pitäisi olla. Missä lie luuraavat :) Ilmoitelkaahan itsestään edes jotain..- sivustaseuraaja88
Kiitos vastuksista! Ahh todella hyvä pointti toi pillereiden lopetus. Olen syönyt niitä 7 vuotta, ja sitä aikaisemmin ei ollut säännöllistä kiertoa ollenkaan alipainon vuoksi. Ehkä todellakin olisi järkevää siirtyä muuhun ehkäisyyn välillä... Varsinkin kun olen syönyt aina 2-3 levyä kerralla.
- Sirena--
-minttu-: Oltiin lapissa vajaa kolme viikkoa sitten. Nyt laskin laskurilla, niin viime ovis olisi ollut niihin aikoihin ja varmasti olikin kerran plussa iski :) Kolme yrityskiertoa takana, joten ei sitä jaksanut enään stressata. Työt, reissaamiset, ym on pitänyt kiireisenä. Vaikka lapsia on ajatellut, ei sitä pakottamalla ole pupuiltu. Tässä kierrossa itse asiassa vähemmän, varsinkin oviksen jälkeen. Oliskohan sitten tärppi, joka on vähentäny haluja, toivottavasti ei :D
Oltiin eilen muuten anoppilassa. Appi ukko sitten aloitti syöttämään tätä 1-vuotiasta pikkuista, mutta neiti siinä vähän temppuili. Appi sitten nousi hakemaan jotain, jolloin minä otin lusikan käteen ja aloin syöttään. Ja söi kuule koko purkin sosetta ennätysajassa :D Appi vaan ihmetteli ääneen että miten se sun kans söi noin hyvin. Minä sitten menin vastaamaan että "äidinvaisto" vaikka en edes tiennyt olevani vielä raskaana :D
EllaMi: Mulla ei ole vielä ressiä ilmennyt plussan jälkeen. Lähinnä vaan hymyilen ja odotan :D Tosin aika menee vielä hiljempaa, mitä meni kun oli yritystä! Laskurin mukaan mulla ois 5 1 menossa (alkaen siis viime menkoista). Kuinka sulla? Oireita? Moikkaa. Tarkennusta siis hieman, täällä "verensekaista valkovuotoa" muistuttavaa mömmöä edelleen o.O Eli siis jo toista päivää. Kolmatta testiä ei olla tehty eikä kyllä heti aleta tekemäänkään, seurataan nyt tilannetta, että miten menee.
- WishfulRider
EllaMi: Pelokkuus kuuluu asiaan. Kannattaa silti nauttia siitä raskaudesta. :) Ei mitään oireita oo tullut?
mimmmim: Se vähän niinku kusi heti kun sain sen möläytettyä suustabi. :p eli siskon muksun koristeet olin luvannu hankkia, ja tajusin sitten eilen kun kaupat oli jo menny kiinni, et vittu mä unohdin ne koristeet! lähdin sitten keskustaan ettimään, ja en muuten löytäny yhtään mitään!! siitä päädyinkin sitten kaverin kanssa muutamille ja muutamat muuttuivatkin känniksi. Ei pahaksi kylläkään.. :D
sirena: voi kun tuo kuulostaa niin unelmalta. Tulispa muillekkin samalla lailla törppi pian!
joo-o. Siis mua oikeen naurattaa. Tuli mentyä sit muutamille eilen mitkä johti toiseen jne. ja mulla on iiiihan karsee olo. siis todella kamala krapula.. :D - baby19
moikka pitkästä aikaa c: ollu työkiireitä. mulla tullut 2 kierrossa nyt menkat 4 pvää liian aikasin:o yleensä tuele myöhässä.. eli nyt mulla kp 7/? :/ Kesti sellaset 3-4 pvää.. Mä en nyt tiedä oonko yrittäjä vai en, mies ruvennut empimään.. Ollaan oltu 2kk kumminkin ilman ehkäisyä, eikä halua mun alottavan pillereitä uudestaan? :o Eilen se sano että ei viel' tehtäis vauvaa, mutta............. tänään sanoi että jos vauva on mahassa ni siellä sit saa kasvaa :o SEKAVAA?!?!?!
- baby19
niin ja..... vatsa ollut sekasin nyt satunnaisesti joka toinen pvä, nytki maha pitää ihan ihme ääniä. :oo hitto vie ku toivoo niin paljon sitä nyyttiä...
- EllaMi
mimmmin: Pitäis vaan osata ottaa rennosti, mut minkäs teet :) Toivottavasti sulla nyt alkais luomuna noi menkat. Kauanko meinaat odotella niitä? Toi on kyllä totta mitä sanoit tosta keskenmenosta.
Sirena: Neuvolan mukaan olen 7 0 viikolla, mut itse luulen olevani 5 ? tai 6 ? viikolla :) Mut ultrassa vissiin vähän paremmin selviää toi sitten. Ootko neuvolaan ollut jo yhteydessä? Mulla on kyllä oireita riittänyt n. viikko sitten perjantaista lähtien. Vatsatuntemuksia, rinnat on tosi kipeät, etova olo, väsyttää, lämmöt koholla... eli aika klassisia oireita. Kiva, et sä osaat ottaa rennosti :)
leidit88: Hmm, outo tilanne. Toivottavasti nyt joku selvyys tulisi asiaan, että onko nyt menkat kyseessä vai ei.
WF: Pitää yrittää rentoutua vaan :) On mulla kaikenlaisia oireita ollut, ja eniten huolestuttaakin n. kerran päivässä tuleva vatsakipu, joka muistuttaa menkkoja. Mut jos menee kesken, nii eihän sille mitään voi tässä vaiheessa. Pitää nyt vaan rauhassa odottaa sitä ekaa neuvolakäyntiä. Voi ei, toivottavasti krapula menee pian ohi :) Onks sulla mitään krapulakikkoja? Mulle auttoi yhdessä vaiheessa aina appelsiinimehu ja eineshyllyn kanahampurilainen :D
baby19: Miehet on välillä kyllä niin hankalia, kun ne ei osaa päättää... Toivottavasti sen into nyt kuitenkin palaisi. - -minttu-
-minttu- kp 19/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 41/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 18/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 6/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 11/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 32/28 yk 1, 19v
vauvelintuoksua: kp10/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 23/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 43/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp32/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 14/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 41/? 1yk, 23/24v
jokojoko: kp 6/28-35, yk?, 29v
WF, onnea tupakoinnin lopettamisesta! Mites on lähtenyt käyntiin? Onko helppoo olla ilman? Ja mitä sä noin aikasi oot hereillä ollu jos on kaamee krapula?:D Nukkumaan siitä mars! Itellä kans eilen pikkujoulut, jotka ei sit ollutkaa nii iloset:( Päällikkö ilmotti vaihtavansa työpaikkaa:( Se oli mulle aika kova paikka, kunnes hän kysy et mites ois, lähenkö mä sen kanssa sinne uuteen paikkaan. Kuulema palkkaa mut sinne jos haen. Tässä nyt pohdinnan alla, työmatka lyhenisi jotain 25 km eli se ois aika iso juttu, mutta... Tästä nyt tulee varmaa kauhee stressi, eipä ainakaan ehdi nii paljon vauvoista murehtia ku miettii töitä.
EllaMi, joo pitäs kyl heittää helevettiin noi ovistestit, davidit varsinkin! Aion kyl iha mielenkiinnosta kokeilla pregcheckin testejä ku oon noi tuhonnu. Loppukos sulla sit ne raivokohtaukset kun pillerit jätit pois? Koska sulla muuten on eka neuvola? Hih, jännää:)
baby19, mitkäs on sun kiertopäivät tällä hetkellä, listalla ne taitaa olla ihan päin honkia, vai? Ja monet sanoo tosta miehen suhtautumisesta samaa, mielipiteet vaihtelee päivittäin. Eka halutaan vauvaa ja sit ei halutakkaa. Toivotaan kuitenkin et miehes mieli muuttuu vauvan kannalle:)
leidit, onpas teillä kierto venynyt. Toivotaan nyt että edes täti tulis kyläilemään, jos plussaa ei näy. Tsemppiä odotteluun:)
sivustaseuraaja88, tosiaan samaa mieltä oon et kannattaa ne pillerit jättää pois hyvissä ajoin. Toisilla saattaa mennä lähemmäs vuosi ennen kuin kierrosta tulee säännöllinen ja kaikki omat hormonit lähtee rullaa niinku pitäski:p
Sirena, aika hyvin oot osannu olla stressaamatta. Niinku mä jo WF:lle kirjottelin nii mullaki taas työkuvioissa sen verran mietittävää et ehkä sillä sais ajatukset muualle ja sen tärpin tulemaan myös meille:) Nii ja sultakin kysyn et koska sulla on eka neuvola, joko oot soitellu sinne?
Täällä mä pohdin et tuleeko tässä kierrossa ovista ollenkaa. Nyt on ollu monta päivää tosi limasta, mikä yleensä kertoo oviksesta. Ja ne tissit kipeytyy yleensä just oviksen aikaan/jälkeen. Sitä ei oo viel tapahtunu.. Mut pupuiltu on ahkerasti, jospa se tuottaisi jotain tulosta. Mietin vaan et kuinka yleistä on et ovis jää jossain kierrossa välistä? Entäs eikös ovis ja menkat oo jotenki yhteydessä toisiinsa vai? Että sitä meinaan et tuleeks menkat kuitenki aina, vaikka ovista ei olis tapahtunu? - Sirena--
WF: Tsemiä krapulaan! Juo paljon maitoa. Se auttaa neutraloimaan mahassa olevia myrkkyjä. Krapulahan on jo myrkytystila :)
EllaMi ja -minttu-: En ole vielä varannut aikaa. Nyt ens viikosta alan soitella neuvolaan. Olisi ihanaa jos mieskin pääsisi :) Ainoa asia missä en meinaa pysyä housuissani on se että haluaisin huutaa tän asian jo koko maailmalle. Molempien porukoille ja sisaruksille ainakin. Parille kaverille oon sanonu (tulevat haltijakummit, nimiäiset pidetään). Mies vaan vielä vieroksuu tuota vanhemmille sanomista. Haluais odottaa ultraan että näkee et kaikki on kunnossa. Itse taas haluan kertoa ennen joulua (ultra juuri ennen jouluaattoa tai joulun jälkeen). Varhaisultraan en varmaan mene.
-minttu ja kaikki muut: Heittäkää ne ovistestit suosiolla pois :) Liikaa ressaatte :) Jättäkää myös kaikki poppakonstit pois ; foolihapot, greippimehut, jalat kattoon, yms. Joulu pian painaa päälle. Pitäkää itsenne kiireisinä ja lähtekä ostamaan jo joululahjat, paketoimaan ne, leipokaa pakastin täyteen, askarrelkaa ja tehkää kotona suursiivous ja vaihtakaa ilme vähän talvisempaan! Nämä tehdään normaali töiden/koulun/harrastuksien lomassa niin johan vähenee vauvasta haaveileminen ja stressaus :) esimerkkinä vain.. Nin minä olen tehnyt :)
Olkaa myös asenteella, että tässä kierrossa ei yritetä, ei jaksa. Jatkakaa silti peiton heiluttelua ilman ehkäisyä.. Siinä on minun poppakonstit : aito elämä eikä pilvilinna! :D Doddi, tuliha se "ihana" täti sit käymään. Eli nyt sit on kp 3/38 1yk, 23/24v, liekkö näin pitkillä kierroilla mahdollisuutta raskautumiseen. Nyt mietitty, että josko toinen meistä kokeilis nyt sitten seuraavaks, kun ovis olis aika lähellä (Ens viikolla)
- WishfulRider
ellami: Ei oo kikkoja, suihku ja burana ja syöminen ja juominen on ihmisen perus palautuskeinoja, Muuten sitten aika henk. kohtaista. Enkä niin usein edes juo, että tuo krapula tila aika harvinaista siinä suhteessa. Mut rennompi fiilis kaikesta! :) Toivottavasti siellä nyt pysyttäis kyydissä! :)
Minttu: se alkoi ja loppui samana päivänä :D kun juomaan menin. :D että eihän se ole kun on jo sen 6 vuotta polttanut.. No mutta toi sun työ kuvios kuulostais kyllä mun korvissa tosi hyvältä! :) Eikös se vois olla ihan varteen otettava vaihtoehto? :)
sirena: Oon laktoosiintoleraatikko :D eli en paljon maitoa juo! :D mutta kiiti vinkistä. :)
Ja toi ei valitettavasti tuo teoria pidä paikkaansa. :) Kaikki tosiaan raskautuu eri tyylillä. Toisilla se ihan oikeastikkin on että jalat kattoon nostaminen auttaa. Ennen kaikkea se tehdään sulla lapsettomuushoidoissakin. Että ei se niin huono vaihto ehto ole. Kaikki mun mielestä plussaa niiiiin eri olosuhteissa. :) - vauvelintuoksua
heippa tänne! Miten musta tuntuu että nyt tuli joku plussa-aalto tänne:) Tuntuu että kaikilla jotain oireita, plussatkaaaa! Pelkään olevani ainoa joka ei saa ikinä sitä plussaa sinne testiin:( Noei mutta onhan tässä vasta vähän yritystä takana ja kiva että ees joillain onnistuu:) Eiköhän munkin aika oo joskus?
Pupuiltiin muuten tossa illemmalla, ja mies lykkäs lastit iha sisälle asti :D HAH( meillä siis todella harvinaista!!) Mutta osallisenahan taas saattaa olla kuninhas alkoholi ku mies joi tossa muutaman ja tais olla pikku hiprakassa :D Lopuksi tokas vaan että "noni nyt meistä tullee äiti ja isi" ja sit se nukahti minuutin päästä! :') Teki mieli sanoa että ei se ihan niin helposti käy että ei taida oviskaan ihan vielä olla ku just menkat loppu. On ne miehet joskus ihania ku ne ei oikeen tajua näistä naisten asioista mitään :D Toivotaan kuitenki että sais nyt suostuteltua tuon yrittämään ihan kunnolla:) Tiiän kyllä että se voi viedä aikansa, kai mun pitää keksiä joku keino. oisko ideoita? Vienkö sen kattoon vauvanvaatteita vai mitä:D hihhiih - Sirena--
vauvelintuoksua: Haha. Ihana mies :') Täälläkin päässä melko tuttua, varsinkin silloin kun puhuin yrittämisestä, mutta mies ei ollut vielä innostunut. Sähän voisit oviksen aikoihin ostaa kotia viinipullon tai 12-packin saunakaljaa, jotta tuo yrittäminen olis miehelle helpompaa :D Ainakin täällä päässä oma mieheni jännitti asiaa tiedon puutteen vuoksi. Asia kyllä hoitu omalla painollaan vähän myöhemmin :) Ja tuo ylläoleva oli sitten vitsi :D parempi vaan että mies on mukana täysin, mutta voi olla että uskaltaa humalassa asian eteen tehdä vähän enemmän. Esimerkkinä tää mun ja miehen kalareissu ja siinä nuotiolla hieman hiprakassa paljasti kaikille omasta vauvakuumeestaan :D (olin kyllä jo raskaana silloin.. harmi, kun olisin tiennyt, olisin itsekkin jättänyt juomatta ne 5 kaljaa -.- )
Mutta oliko sinulla nyt ketään läheistä jolla ois pienempi nyytti? Itseni ainakin auttoi tosi paljon se että touhusin miehen alle 1v siskon kanssa. Näki kuinka onnellinen olin se sylissä ja kuinka osasin sitä käsitellä. Samalla näkisi itse kuinka vauva-arki sujuu jossain perheessä. Perustelin myös miehelle että hänen oma isänsä on ollut 23vuotiaana isä jo kahdelle.
Mites te palstalaiset; tuolla odotus-palstalla ei oikein ole ryhmää, joka vielä tässä vaiheessa innostaisi. Kaikki muut ovat paljon pidemmällä raskautta. En halua loukata ketään tai viiltää veistä haavassa, mutta haluaisin pysyä tällä palstalla sillä olette maailman ihanimmat ihmiset mitä netistä voi löytää. Kysymys siis kuuluu: kerrommeko toisillemme täällä vaihe vaiheelta kuinka vauvakuume ja mahd. raskaus etenee pysyen samana tiiviinä ryhmänä, vai toivoisitteko että yksityiskohtaisemmat jutut raskauden etenemisestä kerrotaan odotus-palstalla. ? Sana vapaa :) Sirena-: Meidän puolesta te plussanneet jatkaisitte täällä :) Ei rikota tätä hyvää ryhmää :) Tai sitten tehdään joku meidän nuorien kuumeilijoiden ihan oma ryhmä :) Siis plussanneille. :)
- -minttu-
Sirena, mä kans haluisin et jatkat täällä! Voidaan muuttaa toi nimi vaikka nuoret kuumeilijat/odottajat tms:D Tällä porukalla on ollu kiva jutella, niin miks ei jatkettais. Ja mä ainakin mielelläni kuuntelen kun kerrot raskauden etenemisestä ja oireista yms, onpahan meille tietoa siitä mikä toivottavasti pian odottaa:D
vauvelintuoksua, kyllä nyt lähti (toivottavasti) plussa-aalto liikkeelle! Ja kyllä teillekin se plussa tulee:) Joo hyvä hokee tätä muille kun ite mietin koko ajan et voi hitto kun ei sitä plussaa tuu! Noh, plussataan yhdessä mahdollisimman pian:)
WF, aiotko sit yrittää tupakoimattomuutta viel uudestaa?:D Aikas kauan oot polttanu:o
leidit, jos vaan siltä tuntuu niin kokeilkaa ihmeessä molemmat raskautumista!:) Miettikää kun meillä muilla vaan toinen osapuoli voi sen tehdä, teillä siinä mielessä tuplamahdollisuudet!:D
Hei muuten, unohin eilen sanoo että sain kun sainkin eilen selvästi jo vähän tummemman viivan kun tähän asti! Eli toivottavasti ovis oli/on eilen/tänään. Luulin jo ettei sitä tuu, mut kierto ilmeisesti taas vähän venähtää nii siitä johtuu. Olin jo melkein heittäny toivon tän kierron mahdollisuuksista, mutta enpä teekkään sitä vielä. Täytyy nyt yrittää Sirenan ohjeiden mukaisesti koittaa keskittyä kaikkeen muuhun paitsi vauvajuttuihin.. Mikä mun mielestä on edelleenkin vaikeaa kun täällä pyörii, mut en malta olla poiskaa:p
-minttu- kp 20/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 42/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 19/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 7/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 12/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 33/28 yk 1, 19v
vauvelintuoksua: kp11/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 24/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 44/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp33/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 15/25-30 yk?, 22v
leidit88:kp 3/38 1yk, 23/24v
jokojoko: kp 7/28-35, yk?, 29v - WishfulRider
sirena: mun puolesta voisit olla täällä. :)
minttu: kyllä se lopetuksen alla on. Mulla on kai jotain stressiä päällä. Vähän ne hoidot kaiketi jännittää. ennen sitä kuitenkin kun hoitoihin mennään..
oivoi. musta tuntuu et oon niin väärällä palstalla välillä. Meillä kun yritystä takana jo pitkään, täällä kaikki plussailee ja melko varmasti synnyttääkin ennen kun mä saan plussan testiin. Positiivisuutta siis kehiin naiset. Teillä on vielä tooosi vähän yritystä takana kuitenkin, ja ennen kaikkea tuutte pian plussaamaan! eli plussatuulia! :) - Sirena--
Ihanaa ettei minua potkita pois :D
-minttu- kp 20/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 42/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 19/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 7/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 12/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 33/28 yk 1, 19v
vauvelintuoksua: kp11/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 24/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 44/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp33/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 15/25-30 yk?, 22v
leidit88:kp 3/38 1yk, 23/24v
jokojoko: kp 7/28-35, yk?, 29v
Sirena--: 5 3 (?) yk 3 20v
EllaMi: rv?, yk 1, ikä?
Päivitin tuohon listaan alimmaiseksi nyt omat uudet tiedot. Näin voitaisiin jatkaa myös muidenkin osalta :)
Sitten omia päivän kuulumisia. Vatsassa alkaneet pienet nipistelyt. Piti tänään vielä tehdä toinen testi ja tuli entistä vahvempi plussa tikkuun :) Ehdin jo käymään kirpparillakin hankkimassa pussillisen vauvanvaatteita. Pussin hinnaksi tuli vaivaiset 12e ja sillä sain 5 bodya, pari paitaa, fleecehaalarin, myssyn, 4 paria sukkia, ja parit housut. Kaikki oli melko neutraalin värisiä ja todella hyväkuntoisia.. 200e emmaljunga jäi vielä odottamaan (city cross, ruskea, kaikki tarvikkeet), mutta käyn sen varmaan jo huomenna hakemassa pois kun oli niin halpa :D - -minttu-
Mä kans yritin tohon listaan EllaMin plussauksen jälkeen laittaa tota plussanneet listaa, mut mun jälkee seuraava joka päivitti, jätti sen pois eikä kukaan sit enää sitä laittanu:D Mut Sirena toi on hyvä et ne on siinä nyt:) Ja on muuten halvat vaunut! Oi vitsi miten odotan itekin et pääsis jo ostelemaan kaikkee tavaraa ja vaatetta.
WF, onnea nyt hirmuisesti lopettamiseen, ei varmasti ole helppo juttu:/ Ja oot kyl oikeessa tosta et meidän ei pidä valittaa kun plussaa ei näy. Sitten kun paukkuu kymmenet listan yk kohdassa, saa jo alkaa kysellä että missäs se tärppi viipyy. Eiköhän se plussa teillekin napsahda aikas vauhdilla kun ootte vähän helppiä saanu sieltä hoidoista!:) Voimahalaus! - mimmmin
Ihanaa sirena, että olet löytänyt jo vaatteita. Käy ihmeessä hakemassa ne rattaat, noin halvalla jos saat. Netistäkin tori.fi tai huutokaupasta voi saada hyväkuntoisia rattaita. Minä kans sirenan kanssa samaa mieltä noista poppaskonsteista. Kaikilla tietenkin oma tyyli, mutta meillä ei ole mitään käytössä. Täällä käyn aina kuumeilemassa ja tietenkin miehelle puhun ja itsekseni haaveilen. Nyt alkaa onneksi juuri tuo kiire aika kun joulukin lähestyy, olenhan toki syksynki ollu melko kiireinen. Mutta jos kovinkin pitkään pitää yrittää, niin sitten taidan kokeilla ainakin ovistestejä, että ovuloinko ollenkaan ja ehkä jotain pientä, greippimehua yms..
Minun puolesta saa plussanneet jatkaa täällä. Oikein mielellään kuuntelen tai siis luen juttuja raskaudesta ja samalla haaveilen itse jo olevan siinä tilassa :) Minä vain ajattelin, että plussanneet haluavat varmaan jutella samassa tilanteessa olevien kanssa, kun me muut täällä emme varmaan kauhean hyvin osaa vastata jos jotain kysymistä/kokemuksia haluais vaihtaa.
Wf: Nyt uudestaan vain lopettamaan se tupakointi. Onko miehesi siis kanssa nyt lopettamassa? Olisihan se kiva mennä teidän sinne hoitoihin ja sielläkin sanoa, että lopetettu on, niin niille näyttäisitte ainakin olevan tosissaan.
Täällä ei edelleenkään menkkoja kuulu. Alavatsa kivut on hieman lisääntynyt ja selkä kipuakin edelleen on. Huomenna pitäis sen lääkärin soittaa. Alavatsa on kans turvonnu, olen kyllä lihonukki vähäsen, mutta ei ole tosiaan normaalia. Kaveritki jo kysy, että oonko raskaana ku maha on ihan sen näkönen. Pitää kohta alkaa käyttään jotain löysiä vaatteita.
Sain tässä kans kuulla, että yks kaveri yrittää kanssa vauvaa. Saa nähä kumpi meistä saa plussan aikasemmin, vai päästäiskö yhtäaikaa oottamaan.. - WishfulRider
sirena: Ihanasti oot kaikkea saanut osteltua! toivottavasti saat ne vaunutkin huomenna vielä! ;) Mites mies tähän kaikkeen suhtautuu? Ajattelitko koska töihin ilmoittaa? :)
Minttu: Kiitosta- :) Toivotaan niin.
mimmmim: Joo, kai se pitäis ottaa tähän alle. Mies kans polttaa ja molemmat ollaan lopettamassa. :) Ja sinne hoitoihin ei oikeen oo järkee mennä jos polttaa. Tai kaikkien oma valinta. Itse en ainakaan menisi. :) Maksaa kumminkin jo sen verran et huh huh.. :) jospa sullekkin oireilisi jostain kivasta? ;) Leidit88:kp 3/38 1yk, 24v / kp14/? 1yk, 23v!
-minttu-: Tänään toinen meistä yritti! eli kp 14 yk1 ! :)- Sirena--
WF: Tässä pähkäilen hakeakko ne vaunut vai eikö. Oli ne kyllä niin halvat ja hyväkuntoiset että pakkohan ne on hakea.. Olkoot sitten varastossa kauemmin jos meneekin kesken.. Eihän ne siellä miksikään mene :) Ja sisälsi tosiaan kaikki hyttysverkot, suojat, kantokopan, sit siinä oli joku makuupussikin yms.
Mies suhtautuu asiaan hyvin. Olen kertonut kuinka tää asia nyt tästä lähtee etenemään. Mutta huomaa kyllä että sitä hieman jännittää, eikä se tunnu miehestä niin todelliselta vielä. Mutta kyselee vointia yms. :) Eilen oli tosiaan puheenaiheena miehen kanssa että koska kerrotaan. Isänpäivä olisi minun mielestä ollut ihana hetki kertoa. Omalle isälleni varmaan kerron silloin? Miestäni kuitenkin kuuntelen omien vanhempiensa kanssa. Haluaa kertoa myöhemmin ja se on ok mulle, mutta en ala valehdella jos huomaavat aiemmin :)
Töissä kerron kun itse huomaavat, mutta yritän piilotella maaliskuuhun asti jos suinkin on mahdollista :D Veikkaan että maha kyllä taitaa olla siinä vaiheessa jo niin iso. Töissä meillä on yksi äippälomalla, jonka takia minulle tehtiin ½ vuoden määr.aik. joka uusitaan maaliskuussa. Vähän pelottaa ettei sitä uusita, mutta onneksi mahassa on nyt muutama lisäkilo, ettei se aivan heti näy :D Tosin jos se on lähemmäs puoli vuotta mahassa niin.. No, mietitään sitä sitten :D - vauvelintuoksua
sirena-- :
Mutta toi on ihan totta että ainakin mun mies on paljon avoimempi muutaman oluen jälkeen:D no kukapa ei olis! Mutta kyllä hänellä ääni muuttuu kellossa tuossa vauva-asiassakin kun vähän rentoutuu:) Musta vaan tuntuu et se ei uskalla myöntää että haluais itekin jo isiksi:) kyllä sen kuitenki näkee hänestä ku niin hyvin tuntee.. Mutta mää en halua painostaa koska sitten se varmastikin ahdistuis liikaa ja vois olla että mies ei yhtäkkiä haluaiskaa pupuilla enää :D Eli siis nyt kaikki stressi pois ja katotaan miten asiat etenee. Toivottavasti plussailtas ennen vuoden vaihtumista:) - WishfulRider
sirena: hae ihmeessä! koska mä nyt sanon asioita vähän ajoissa, mut en mä usko että sulla menee kesken! siellä kun on niin siellä pysyy. :p hihi. voin vaan kuvitella kuinka oot onnesta soikeena. Mutta tosiaan, ei voi tietää tuota mahan kasvua. se kun kasvaa kaikilla niiiin eritavalla. Meinaten että toivotaan että sulla nyt olis taakse päin kallistunu kohtu, millon maha ei alkais näkymään heti. Niin tosiaan piti sanoa viel siitä et me mentiin ilman poppakonsteja eka vuosi. ja kun ei alkanu näkymään otin vitamoinit käyttöön sitten aloin bongailemaan ovista ja sitten juomaan litkuja jne. :) Toivon niin itekkin että pääsis tuohon vaiheeseen viel joskus! :) sit tosiaaan olis ihanaa tavata jossain! :)
- -minttu-
Hyi helv.. mun koira oksensi sitten sänkyyn yöllä, on pikkusen paha haju täällä. Mitenhän sen hajun saa petauspatjasta irti pesemättä? Ei mitenkää. Miten pesen sen? En mitenkää. Nice.
Soittelin pomolle äsken. Kyl musta nyt tuntuu et kirjottelen sille hakemuksen sinne uuteen paikkaan:) Vähä jänskättää. Se siinä uudessa paikassa on ehkä ainoo miinuspuoli, et siel saattaa liikkuu sit kaikennäköstä porukkaa. Vertaa; nyt oon töissä pienessä maalaiskylässä, siel on vaa vanhoja mummoja ja lapsiperheitä, muutama juoppo mut ne ei oo aiheuttanu ikinä mitää häiriöö. Tää uus paikka on sellasella alueella et siel asuu kaikki sosiaalitapaukset. Se vähän pelottaa. Juopot, huumehörhöt, mahdolliset ryöstäjät:S Mut en voi loppuelämääni olla tuolla pikkukylässä. Nyt saan pitää ihanan pomon esimiehenä ja koko kauppa on uusi. Kaikki on uutta. Eli enköhän rupee nyt seuraavaks stressaa tätä työkuvioo, niin saa vauva-asiat vähemmän aikaa mun ajatuksista. Ehkä se plussakin sieltä sitten tulee.
-minttu- kp 21/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 43/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 20/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 8/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 13/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 34/28 yk 1, 19v
vauvelintuoksua: kp12/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 25/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 45/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp34/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 16/25-30 yk?, 22v
leidit88:kp 4/38 1yk, 24v / kp15/? 1yk, 23v!
jokojoko: kp 8/28-35, yk?, 29v
mimmmin, mitäs se lääkäri soittelee? Tai en siis muista et ootko käyny jossain verikokeissa tms, vai onko sulla ihan soittoaika? Toivottavasti nyt on apua siitä lääkäristä!:)
Sirena, tosiaan toi isänpäivä ois kyl ihanteellinen päivä kertoa raskaudesta:) En mäkään tiedä et kerrotaanko molempien vanhemmille yhtä aikaa. Eihän sillä niin ole väliä saako ne tietää samaan aikaan. Ja toivottavasti ne vaunut on siellä vielä jos ne tänään haet. Vai haitko jo?
vauvelintuoksua, täällä sama tavoite, plussa ennen vuoden vaihtumista. Vähän kyllä epäilen, mutt jos nyt ennen ensi kesää, koska kesän lopulla tulee vuosi yritystä:p
WF, saako kysyä et miks te ette menny tutkimuksiin jo silloin kun vuosi yritystä oli takana? Ja hei mun on pitäny monta kertaa kysyä, kun sanoit et oot 19 v, niin täytätkö tän vuoden puolella 20 vai alkuvuodesta? Et ootko -91 vai -92:) - WishfulRider
minttu: Voi koira raukka, ^^ eikai. Siis voi teikäläistä. :S Ei sulla painepesuria ole? Sillä saa hajun ja patkan pestyä hyvin. Muuten ei kaiketi oo muuta keinoa. :) Ja mielettömästi onnea tuosta työpaikan vaihdosta! Kuulostaa oikeestikkin todella hyvältä! Hirveesti tsemppiä sinne! :) Kuulostaa mukavalta saada vähän vaihtelua elämään. Ja ennen kaikkea noi sun pelkos on varmasti turhia. Ja jos ei ole, niin kokemus kartuttaa. :)
Tohon sun kysymykseen, oon -92 eli täytän vuoden alusta tammikuussa 20. Ja hoitoihin ei hakeuduttu sen takia, että oma äitini on raskautunut ilman mitään apuja viiden vuoden jälkeen. Ja sitä siis veikkaisin itsellenikin. Mutta todellinen syy miksei hoitoihin lähdetty jo vuoden yrityksen jälkeen oli ihan suoraan sanottuna se että muo jotenkin jännittää tai tekee pahaa mennä niihin. En tiedä miksi, vaikka kaiken avunhan sieltä saa ja näin ees päin. Toinen syy on hinnat. Meillä ei ollu pesämunana mitään vielä. Noi hoidot kun on et luukusta tulee melkeen heti 600 euron lasku. Niin ei sinne voi ihan tyhjin käsin mennä. Etenkin kun meistä kumpikaan ei oo sen suuremmin töissä. Miehellä koulun kanssa niin vaikea sopia töitä kun koulu aika on se 8-18 ja mulla nyt on lyhyitä päiviä ja töihin menekin ensvuoden alussa. Oon vaan niin kauhee työnarkomaani et siinä helpolla alkaa ote lipsumaan koulusta. Niin mä vedän sitä mahdollisimman paljon sit etukäteen valmiiksi. En tiedä miks mä aloin nyt näin mun elämästä avautumaan kun ei edes asiaan liittynyt :D mutta tiedätpähän nyt tänkin asian :D Ja nii, no nyt tosiaan kun on melkeen kaikki toiveet ropissu mun raskautumisesta, niin kyllä mä kaiketi nyt sitten sinne hoitoihin meen jollain mielialalla. Musta vaan tuntuu et pitäis mennä yksityiselle suoraan, kun mä nyt haluan suoraan tiettyjä hoitoja. Ja yleisellä puolella ne menee tietyn kaavan mukaan. Enkä viitsi sanoa että toivon et mun raskautumismahdollisuudet olis niin huonot että joutuisin suoraan niihin IVF hoitoihin. Jotenkin tuntuu siltä että niissä parhaimmat mahdollisuudet. Sit tosiaan joutuu jäämään yritys jäähylle jos tuolla ei tärppää. Koska yksityiset hoidot maksaa niiiiiiiiiin paljon ettei niihin oo vielä varaa. Etenkin kun tiedän ettei se ekasta kerrasta tule tärppäämään vaikka miten sitä toivoisin. Noh. Nähtäväksi jää. Mutta hyvä avautuminen taas vaihteeksi :D En kyllä ajattele asiaa negatiivisesti, vaikka siltä se kyllä kuulostaa. Enemmänkin huumorilla. Ja kohta taas ovis ovella niin pääsee taas pupuilemaan sen aikoina! :p Mut mä niiiiin toivon et sä raskaudut pian ja sit et päästäisiin näkemään kaikki yhdessä kun on vauvat mailmassa! :) Olis tosiaan kiva vaihtaa yhteystietoja jotenkin. Silleen et vois jutella jossain muuallakin. :)
Plussatuulia naiset! - ssssofia
Elikkäs mä nyt liikun mun omalla nikillä tästä lähin täällä. :)
-WishfulRider -minttu- kp 21/29-34 yk4, 20v
leidit88: kp 4/38 1yk, 24v/ kp18/? 1yk 23v
Korjasin omalta kohdalta listaa :)- m-i-n-t-t-u-
WF, sanotaankos sua nyt sofiaks sitten vai?:) Jos sopii niin en joka kerta kirjota noita kaikkia ässiä eteen:D Mäkin nyt rekisteröidyin tänne, kun niin moni muukin on. -minttu- tässä siis, kirjottakaa vaan edelleen iha minttu ni ei tartte noita viivoja vääntää joka kerta:)
leidit, katoin noi teidän päivät eilen laittamastanne viestistä ja lisäsin molempiin yhden. Toinen meni vai kuitenkin väärin?:p
WF, äh siis ssssofia, tulee varmaan aika kauan automaattisesti toi WF:) Ei oo painepesuria, porukoilta löytyy mut luulen et käydään ostamassa uus petari kokonaan. Se on liian pehmee, niin joka tapaukses tarvitaan uus:p Säkin oot sit kauris varmaan? Mä oon syntyny ihan tammikuun alussa myös:) Ymmärrettävää toi miks ette oo aiemmin hoitoihin lähteny, ja onhan tuo näköjään ihan sika kallistakin:o Toivotaan nyt vaan oikein oikein kovasti, et apua ei tartte kun pikkusen ja saatte pian vauvan masuun kasvamaan:) Sielläkin varmasti tulee rankkoja aikoja, mut tolla sun asenteella selviätte ihan mistä vaan! - EllaMi
Mäkin haluaisin jatkaa tällä palstalla, kun täällä on kaikki jo niin "tuttuja".
minttu: En tiiä loppuko ne, ainut ero minkä oikeestaan huomasin, oli se, et halut lisäänty :D Mulla noi pillerit toimi hyvänä ehkäisykeinona siis siinäkin mielessä :/ Eka neuvola on tasan viikon päästä, jännää :) Haa, hienoa , jos meinaa ovis tikuilla löytyä! Sä siis vaihdoit nyt merkkiä, vai? Voi ei, koirat on näköjään sit siinä mielessä kuin kissat, et ne oksentaa just sinne hankalimpaan paikkaan. Mun kissat ainakin etsii aina just sen maton oksentaakseen sille, vaikka lattiatilaa olis vaikka millä mitalla. Koska se sun uus työ sit alkais?
sofia (koskahan tulee luontevasti toi nimimerkki, kun on niin tottunut kirjoittamaan WF): Onks toi profiilikuva sun oikea kuva? Jos on, nii oot tosi kaunis! Alkaaks noi hoidot julkisella puolella siis aluks joillakin hormonipistoksilla vai, ja jos ne ei toimi, nii sit pääsee sinne IVF:ään? Aika kalliiks tulee julkisellakin puolella siis, mitä siinä joutuu sit ite maksaa?
leidit88: Tosi hauskaa, et te pystytte molemmat yrittämään :) Tuplaantuu mahdollisuudet! Toivottavasti nyt jommalle kummalle tulis pian tärppi :) - EllaMi
-minttu- kp 21/29-34 yk4, 20v
leidit88: kp 4/38 1yk, 24v/ kp18/? 1yk 23v
EllaMi: rv7 2, yk 1, 23 v.
Mä lisäsin nyt mun tiedot tähän kans. Laitoin nyt ne rv mitkä neuvolan täti antoi, mut veikkaan, et ultrassa täsmentyy 1-2 viikkoa nuoremmaksi tuo alkio :) - mimmmin
Minttu: Mulla siis lääkärille soittoaika, siksi että ne menkat ei ala. Sillon aikasemmin söin sen hormonikuurin. No nyt se vain sano, että jos haluat säännöllisen kierron niin pitäis alottaa uudestaan hormonaalinen ehkäsy tai syödä uus kuuri sitä keltarauhashormonia ja odotella jospa se kierto sieltä käynnistyis. Vuodessa kolmet menkat kuulemma on tarpeeksi, että vois vaikka ootella tammikuuhun ennen taas seuraavaa kuuria. Taidanpa vaikka joulukuuhun odotella ja sitte syödä sen kuurin. Vähän anto ympäripyöreät ohjeet se lääkäri, sain semmosen kuvan, että tee niin ku haluat..
Onnea uudesta työpaikasta minttu, tai siis sen hakemisesta näin alkuun.
Joko sirena kävi hakeen rattaat??
Onko ellamilla tai sirenalla ollu jotain raskausoireita? Teillähän on aika samoissa ajoissa raskaus.. - ssssofia
argg!!! pitkä teksti hävisi. No lyhyesti sitten :p
minttu: Mua voi sanoa kummaksi vaan, miten ikinä tykkää. :) No hyvä ehkä summata nukkumiseenkin. Jos siitä vaikka sais paremmat unet sitten! :p Ja sä ootkin sit mua tasan vuoden vanhempi! aikas hauskanen - ssssofia
Niin juu, ja täällä ei erikoisuuksia, Oltiin miehen vanhempia auttamassa pihahommissa. Ja nyt täytyis tehdä viel hetken aikaa kouluhommia ja mennä nukkumaan! :) Huomenna sitten jaksaa taas! Toivottavasti olisi yhtä hyvä päivä kun tänään! :)
- Kaapo89
Heippa kaikille! En oo iha varma oonko kirjottanu aikasemminki tähän keskusteluu joskus aikoja sitte. Kannettava vaan sano sopimuksesa irti ni en oo päässy täällä käymää. Elikkäs kp 28/30-40 yk 4. Kierrot on ollu n. 30 mut viime kierto venähti tonne 40 :/ katotaan miten nyt käy. Joka kierrolla on ollu muka vaikka mitä raskaus oireita :D nyt oon yrittäny olla ajattelmatta yhtään mitään. Peittoja ollaan heiluteltu sillon ku on tehny mieli, ei mitenkää usein. Ja oviksiakaa en oo pahemmi aatellu tällä kierrolla. Paljon onnea plussanneille!
- ssssofia
Kaapo: Olet ollut kirjottelemassa täällä. :) Tervetuloa vaan. Onkos kone nyt toiminnassa? :) Mistäs päin kirjoittelette? Onkos sellanen olo että olis jo tästä kierrosta tärpännyt? :) Mites on mies mukana jutuissa? Ootteko opiskelijoita vai miten? :) Toivotaan että siellä myös tärppäisi! :)
- Kaapo89
Ei oo toiminnassa, puhelimella selailen. Nyt pystyy kirjottelemaa :) keski-suomesta ollaa ja tosiaan oon 22v. ja avokki 23v. Reilu 4v. seurusteltu. Vakityössä molemmat ja yhteinen koti tuli ostettua vuosi sitte. Juhannuksena mies sitten ehdotti että hankitaan lapsi ja kova vauvakuume tuntuu oleva :) en usko että on tärpänny. Samantapasia oireita ku aikasemminki. Nännien arkuus alko heti ehkäsyn pois jäänni jälkee. Sellasta ei ehkäsyrenkaa aikaa. Sitä luulinki raskausoireeks. Onko muilla ollu?
- m-a-m-m-a
Moikka kaikille ihanaisille :) sori että musta ei oo kuulunu mittään pitkään aikaan mut oot kyllä ollu tääl hengessä mukana kokoajan :) ja vapaallakin oon ollu hirmu paljon (enemmän ku normaalisti) mut sit on ollu kaikkee muuta ja en oo jaksanu olla koneella kokoajan.. Nytten oon töitä alottelemassa ja ajattelin hieman tulla kirjoittelee että elossa ollaan ja ovulaatio on päällä tai ainakin niin luulen ku alavatsaa särkee silleen hassusti.. Ja kyllähän noi ovistestit näytti eilen illalla ja tänään aamulla että nytten pitäis olla..
ONNEA EllaMi ja Sirena-!! Hieman oon kateellinen mutta silleen hyvällä tavalla :) Eli vielä kerran ONNEA ONNEA ONNEA :)
Nyt töitä.. Ja kävelyä :) tänä yönä tulee käveltyy noin 9-11 kilsaa :) Pysyn ainakin ihan semi hyvässä kunnossa :D - ssssofia
mama:tsemppä ovikseem! toivotaan että sulla tärppäis kans! Mites on arki mennyt? tuutpas sä kävelemään paljon! kuis niin paljon? :)
Sirena ja ellami: mites te noi pupuilut muuten laittelitte, eli olitteko pupuilleet joka päivä oviksen tienoilla vai miten? ja oliko sulla ellami jotain keinoja käytössä? :) - m-a-m-m-a
ssssofia: arki on menny aika ripeästi tyttöjen kaa touhutessa :) käytiin just sunnuntaina moikkaamassa työkaverin lasta joka tulee meille viettää sitten parin viikon päästä tyttöjen iltaa :) toivotaan että tytöistä tulee hyvät kaverit ni on sitten hätävara jos tarvii lasten mennä johonkin yöks hoitoon :) ku ei ne hirveen mielellään mihinkään mee..haluuvat mielummin olla kotona meijän kaa :)
Tässä työssä on se etu ett tulee liikuttua aika paljon ku on eri kohteita mitkä jotkut on aika isoja ni tulee sitten käveltyä aikas paljon niissä :) sit jos viel lähtee tutkimaan ett mitä löytyy mistäkin niin tulee enemmän käveltyy :) ajattelin kyllä lähtee viel pelaa futista uudestaan mut jos plussaa iskee ni en kyllä uskalla siinä vaiheessa :D nyt ei kyllä tarvii välittää mitä iskee suuhunsa kun tulee kulutettuu niin paljon :) - Sirena--
sofia: Menkkojen jälkeen ei juurikaan pupuiltu. Kerran vissiin jossain heti menkkojen jälkeen. Toinen pupuilu meni sitten reippaan 2 viikon päähän. Oltiin siellä lapin reissulla. Päiviä en laskenut, ihan sponttaanisti heilutettiin peittoa isän nukkuessa alakerrassa (tärppi todennäköisemmin tästä) :D Sieltä palatessamme emme pupuilleet vieläkään kuin 3-4 krt ehkä. Harvinaisen kuiva kuukausi, mutta molemmilla oli pientä syysmasennusta ja työkiireitä ilmassa :)
Apua.. Oon eilen vastannut, mutta nyt sitä viestiä ei näy.. Noh
mimmmin: En käynyt eilen hakemassa niitä rattaita. Kirpparin aukiolo meni mun töiden päälle.. harmi.. Toivottavasti se on siellä vielä. :)
Rv 5 5: Mahaa nippailee pari kertaa päivässä. Ja aamulla kun herään niin hirveä nälkä :D Yritän syödä pieniä välipaloja pitkin päivää, ettei verensokerit laske. Mutta huomaa että veri alkaa ohentua ja väsymys iskee helpommin. Mulla on kerran ollut 98 veriarvot ja jouduin rautakuurille. Mulla todella helposti ne laskee jos en pidä huoli että saan rautaa.
Eka neuvola on 7.12. eli rv 9. Kyllä jännitti soittaa. Hoitaja oli kuitenkin tosi mukava ja onnitteli :) Lähettävät meille postissa jotain lomakkeita mitkä meidn tulee täyttää ja jotain esitteitä luettavaksi. En malta odottaa milloin tulee postissa :)
Eräs propleema on: PIKKUJOULUT!! Haluaisin ehdottomasti osallistua, sillä itse osaan pitää hauskaa ilman alkoholiakin :) Mutta pelkään että työporukka ajattelee minun olevan raskaana kun en juo. Olen vähän jo puhunut siitä että ihanaa kun on muutama kilo lähtenyt kun en oo juonu alkoholia kuukauteen ja syönytkin terveellisemmin. Laihdutusta siis :D Mutta työkaverit on vähän sitä mieltä että no sehän on vaan yks päivä :D Eilen jo työkaveri vitsillä läppäs olkapäälle ja sanoi että "sirena on raskaana!".. En paljastanut asian todellista puolta, tyydyin vaan nauramaan mukana :D Mutta mutta.. Osallistuakko vai ei? - m-i-n-t-t-u-
Sirena, tokihan voit osallistua. Vetoat edelleen siihen laihdutukseen ja terveellisiin elämäntapoihin, tai vaikka tipattomaan marras/joulukuuhun! Tai antibioottikuuri toimii aina, sanot että on vaikka poskiontelontulhedus päällä (siitä ei saa ees saikkua ellei oo kuumetta, nimim. kokemusta on noin sata kertaa:D), kun kuurin aikanahan ei juominen ole kovin suositeltavaa:) Vitsi musta on tosi kiva lukee miten raskaus on alkanut sujumaan ja mitä oireita aina tulee lisää. Ja eihän tuohon neuvolaankaan ole kuin kuukausi aikaa:) Aikas hyvin teillä nappasi kun oviksen aikana noin vähän pupuiluja. Tästä nyt otetaan kaikki mallia! Ei tartte stressata ja väkisin jyystää, jos ei tee mieli. No okei ehkä lähinnä itelleni sanoin tän nyt:D
m-a-m-m-a, tsemppiä ovikseen, nyt tärppi sinnekin tästä kierrosta! Ja tosi hyvä kun saat tollasta hyötyliikuntaa samalla kun oot töissä:)
kaapo, haluatko et laitetaan sut listalle?:) Mäkin muistan sun kyllä käyneen täällä joskus aiemmin. Ja tosta nännien arkuudesta, mulla tulee aina oviksen jälkeen ja kestää monta päivää. Pillereiden kanssa ei ikinä ollu. Mut on ihan kiva et on ees joku oire mistä tietää et ovis on päällä/on just menny. Niin ja tervetuloa!
EllaMi, en oo vaihtanu ovistestien merkkiä vielä. Käytän nyt nää eka pois ja en siis tummaa viivaa saanu vieläkään, mut hitusen tummempi tuli yhtenä päivänä kun muina. Mulla oli kans vähän sama pillereiden kaa et ei haluja kauheesti näkyny:D Se mun uus työpaikka on uus, se valmistuu tammikuun puolessa välissä, mut ennen sitä tietysti täytyy olla tavarat hyllysssä yms eli tässä loppuvuodesta sinne pääsee:) Oi vitsi miten ihanaa varmasti oottaa ekaa neuvolaa ja kaikkee. Kumpa ite pääsis pian samaan tilanteeseen:) Mua kiinnostais sofian lisäks, et miten teidän pupuilut meni oviksen aikoihin kun tärppi tuli?
mimmmin, ehkä sun kannattas hakee se kuuri niin näkis auttaako se ja jos auttaa niin sais yrityksen päälle niin että tietäs aina suunnilleen minkä pitunen kierto on ja koska ovuloit?
sofia, juu kyl mä aikamoinen jääräpää oon:D Just ostin sellasen horoskooppikirjan ens vuodelle (mul on myös se vuoden -11 versio) ja sielt lueskelin illalla miten kaikki kauriin ominaisuudet kolahtaa muhun aika hyvin:D Sit siellä kerrotaan jokaiselle kuukaudelle hyvät ja huonot päivämäärät. Aina kun ovis tai menkkojen alkamispäivä on lähellä, kyttään sieltä kirjasta et onks nyt hyvä päivä:D Pikkusen taikauskonen siis tuppaan olevan:p Mites sun päivä on lähtenyt käyntiin, kun eilen sanoit et oispa yhtä hyvä päivä tänään kun eilen?:)
Täällä alkaa taas pikkuhiljaa tissit kipeytyy, eli siitä luulen tietäväni et ovis oli just eilen tai toissapäivänä ollu. Tää kierto sit venähtää taas 34-36 päivään.. No eihän se mitään haittaa jos tärppi kuitenkin tulee. Jos ei tuu niin harmittaa kun uuden yrityksen aloittaminen venyy pitkän kierron takia. No mutta, ei auta kun odotella:)
m-i-n-t-t-u- kp 22/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 44/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 21/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 9/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 14/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 35/28 yk 1, 19v
vauvelintuoksua: kp13/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 26/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 46/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp35/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 17/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 5/38 1yk, 24v/ kp19/? 1yk 23v
jokojoko: kp 9/28-35, yk?, 29v
Sirena--: 5 4 (?) yk 3 20v
EllaMi: rv7 3, yk 1, 23 v.
Lisäsin EllaMi ja Sirena teille yhden päivän tohon plussan perään. Menikö oikein? - Sirena--
minttu: Saa lisätä toisenkin. Eli 5 5 menossa
baby19: Kp 35/28 yk 1, 19v
Sirena--: 5 5 yk 3 20v
EllaMi: rv7 3, yk 1, 23 v. - baby19
MIKÄ TÄTÄ VAIVAAAA
- baby19
Oho, eka kommentti mikä tuli, kymmenestä!!.. tosiaan mulla kp 9/28.. yk:sta en tiedä ku en ota tosta miehestä selvää. ei halua käyttää ehkäisyä, mutta kun puhun vauva asioista tuntuu et se menee ihan "shokkiin" eikä tiedä mitä sanoa? :o oonko nyt kamala ku haluan silti vauvaa?
- m-i-n-t-t-u-
baby19: Kp 9/28 yk ?, 19v
EllaMi: rv7 3, yk 1, 23 v.
baby19, mullaki oli ongelmia kun viesti ei meinannu tulla perille ollenkaa. Korjasin sun päivät:) Mikähän noita miehiä vaivaa, kun monella tuntuu olevan tuo ongelma et mieli muuttuu koko ajan tai sit ei alkuunkaan tiedetä mitä halutaan:/ Miten oot ottanu asiaa esille? Ootko kyselly et eikö hän nyt haluakkaan ollekaa vauvaa? Toivotaan et sielläkin nyt muuttuis ääni kellossa. - baby19
Siis haluaa ehdottomasti vauvan siitä ei oo epäilystäkään mut ajoituksesta en tiedä. Mut se on niin ristiriidassa sen kanssa, et se ei halua käyttää kumminkaan enää ehkäisyä? Mitä helvettiä, näin suoraan sanottuna.. :/
- m-i-n-t-t-u-
No voi harmi:/ Onkos teillä sit työ/koulukuviot sellaiset ettei miehen mielestä ehkä juuri nyt oo sopiva aika, vai miettiikö hän taloudellista puolta? Hassua tosiaan, jos kerran ehkäisyä ei halua käyttää.. :s
- baby19
Siis molemmat työssäkäyviä yms. :D Kai se vähän taloudellista puolta miettii, en tiedä ku tuntuu et tää asia on sille kamala keskustelunaihe, vaik tiedän et se haluaa lapsia ja olis maailman paras isä yms. :o MIEHET..
- ssssofia
mama: kuulostaapas kivalta! Toivotaan tosiaan että niistä tulee hyvät kaverukset!
Aikas paljon kyllä liikut! mutta mikäs siinä sitten :p
sirena: Aikas vähän pupuilitte. Noh hieno homma joka tapauksessa että tärppi tuli! :P onkos sulla pyöriny tohon raskauteen viitaten jotain mielessä? :) Mulla on kans rauta arvot aina olleet alhaalla. :) ja sama homma ton syömisen kanssa. :) Vitsit sä sait ihanaan aikaan ton uutisen! melkeen voit kertoo sit jouluksi ilosia uutisia!! :p Tosiaan mee ihmeessä noihin pikkujouluihin! meinaten vaan et sanot syyksi sit jotain muuta. Koska selville ne sen saa et sä raskaana olet ennen pitkää, ja kyllä sen sitten ymmärtää! :)
minttu: Eli aikas samanlainen sitten olet kun mä. Uskon kans jossain mielessä noihin horoskooppeihin ja taikauskoinen myös hieman.. :) hauska jos kirja kertois jos vaikka hyvän päivän aikana tärppäisi!
Ja mulla tosiaan alkoi aamu tosi lyhyillä yöunilla, mutta hyvä päivä tästä kaiken kaikkiaan koitui. Hirveesti hommaa tuli kotiin, en tiedä oikeen miten päin pitäis olla tän keskellä. Mutta lasken sin piikkiin että eipähän oo tärppiä tulossa niin ei tarvii sitten sen varaan ainakaan laskea asioita. :D Mä täällä pidän peukkuja josko tästä kierrosta tärppäisi!
baby19: Ei se sit silleen ajattele et kondomilla se olis kiusallista tai jotain? ja ei viitsi suo pistää pillereille kun se tasottuminen kesti niin kauan? Musta tuntuu että se lämpenee idealle kyllä ajan kanssa. :) Nauti sä nyt, kun raskaaksihan sä tosta voit tulla jossei ehkäsyä oo käytössä! :)
Mulla myös aamulla laittamani viesti katosi johonkin. Mutta eipä se haittaa. Ehkä niin oli sitte tarkotettu. :) Mies lähtee tänäään laivalle johki kokoukseen tai seminaariin, ja mä jään yksin nököttää kotiin! en oikein tiedä mitä pitäis tehdä, vaikka se vaan päivän on pois, ja tuskin sitä huomaan, kun arki kumminkin päällä ja koulussa tarvis olla. Mä tässä miettinyt taas viimiset pari päivää pääni halki kaikkia juttuja. Siks kaiketi niin hyvä fiilis kaikesta. Oon tosi henkevä tyyppi, ja tällänen itekseen ajattelu käy mulle ihan ajanvietteestä. Haluis vaan niin paljon sisältöä elämään enemmän! Odotan et voisin jo alottaa työt ja sen jälkeen jos se lapsikin tulis joskus elämään jne. :) Noh ei auta muu kuin odotella. Tiedä vaan enää et mitä sitä tekis kun alkaa tuntumaan et mitään ei saa aikaseks. :) Mä varmaan sekoisin niiiiiiiiin paljon jos saisin tietää et olisin raskaana! voi että en mahlta yhtään odottaa.. :) - Sirena--
baby19: Tsemppiä sinne! Mua harmittaa sun puolesta tuo miekkosen takin kääntö. Kyllä se siitä vielä. Haluaakohan se että sitä vauvaa ei yritetä, vaan tulee jos tulee? Eli jos "puolivahingossa" tulee niin se ei olis niin suuri shokki? Omalla miehellä oli kans vähän sillee :)
minttu: Toi antibioottikuuri oli hyvä vinkki! Taitaa mennä käytäntöön! :D En olisikaan tullut ajatelleeksi jotain lääkkeen käyttämistä tekosyynä :)
sofia: ööh, jotenkin meni kysymys ohi? Siis raskauteen viitaten mulla on ollut mitä mielessä? Vastaan sillee, miten ite aattelin sun tarkoittavan. Ööh, yritän lenkkeillä nyt useammin ja treenailla geishakuulilla jotta paikat pysyy kunnossa. Syön paljon terveellisemmin, rautakuuri mun pitää varmaan aloittaa jossain vaiheessa (ei liikaa tietenkään että vauva saa kaiken tarvitsemansa). Nyt vaatteita yms hommaan alkuraskaudesta, pinnasängyn ja imetystuolin (joo, mulla on semmonen visio siitä päässä) hankin loppuraskaudesta). Synnyttää haluaisin vedessä, jos mahdollista. Luonnollisesti, kai? Siinä nyt jotain, suunnitelmat voi kyllä muuttuakkin, varsinkin tuon kivunlievityksen osalta :D
Neuvolasta tuli kirje tänään.. Jes!! Ei kun lukemaan :) - ssssofia
Sirena: Mitä kirjeessä luki!? :P oliko mitään kerrottavaa niin sanotusti? Niin siis meinasin kysymyksellä vähän tuota, että onkos pyörinyt nyt jotain totaalisen erinlaista ajatusta päässä kun oikeesti on raskaana? :)
- Kaapo89
Hmm oiskoha se sitte mullaki ovisoire toi nännien arkuus. JOS on niin nimittäin torstaina tai perjantaina huomasin ton oireen ja keskiviikkona peitot heilu että ajotus ois kohillaan :D menkoista ei ainakaa tietoakaa. sirena: pikkujouluihin vaa! Toi antibioottikuuri on kyl hyvä, varmasti ite käytän kans samaa :) minttu: saa lisätä listaan.
- m-i-n-t-t-u-
baby19: Kp 9/28 yk ?, 19v
Kaapo89: kp 29/30-40 yk 4, 22v
EllaMi: rv7 3, yk 1, 23 v. - Sirena--
sofia: Tuli semmoinen kyselylomake joka piti yhdessä täyttää. Kysyttiin just omasta parisuhteesta, päihteiden käytöstä, omasta lapsuudesta, tukiverkoista, onko tietoinen tulevista muutoksista elämässä, yms. Tuo lomake pitää sitten viedä neuvolaan ensimmäisellä käynnillä. Petyin kyllä hieman. Olisi saanut olla enemmän tietoa tulevasta, ekoista viikoista ja siitä mitä ensimmäinen neuvola sisältää. Ja oma mielipiteeni on että se neuvolakin olisi saanut olla aikaisemmin. Tää on varmaan pisin aika (5 viikkoa ekaan neuvolaan) ilman mitään kunnon tiedon jyvää ja tutkimusta koko raskauden aikana. Ihan hölmöä. Olisin ainakin halunnut sen hemoglobiinin ehkä mittauttaa, kun nyt on olo huomattavasti väsyneempi. Noh, jos tästä pahenee niin sitten mennään :)
Mutta apua. Kuinka noi raskausviikot menee. Eka päivähän viikossa on 5 0, sitten 5 1 yms. Mutta viikko päättyy 5 6 ja huominenko olis sitten 6 0 ? Eikö? :D
Nyt äkkiän vauvanvaatteet ja neuvolalomakkeet piiloon. Anoppi ja appi tulee kahville tänään :) Btw, mies sanoi, että hakee minut töistä ja mennään yhdessä hakemaan ne vaunut jos ne siellä vielä on :) Ihana mies - mimmmin
Tuolla aikaisemmin kyselitte siitä minun hormonikuurista. Siis lääkäri neuvoi minua syömään sen vasta joulun jälkeen tai jopa vasta tammikuussa, mutta ajattelin sen kuitenki ottaa ennen joulua. Jos nyt jo söisin sen kuurin, ei minun omalla kierrolla ole aikaa käynnistyä, kun vähän väliä jotain hormonia tuupataan lisää. Nyt siis yritän kärsivällisesti odottaa ainakin tämän kuukauden jospa ne menkat sieltä tulisivat.
Baby 19: Todella ihmeellisiä on nuo miehet. Ei niistä ota selvää mitä ne haluaa. Aina sanotaan, että naiset on hankalia, mutta on ne miehetkin :) Oletteko jutelleet asiasta kunnolla? Sanot sinun miehelle, että nyt tämä asia täytyy selvittää ja juttelette asiasta kunnolla. Ahdistaako miestäsi se, jos oikein yritätte vauvaa? Olisiko rennompaa jos annatte tulla jos on tullakseen. Yrität olla puhumatta ovulaatiosta yms. tärppipäivistä miehelle.. Olette kuitenkin vielä nuoria (niinkuin me muutkin kyllä ollaan) jospa sekin miestäsi vähän vaivaa. Kyllä se mieskin ajan kanssa ymmärtää..
Sirena: Noin juuri menee minun tietääkseni viikot. Saitteko vaunut? Ihanaa kun mieskin on noin mukana :) Samaa mieltä olen sinun kanssa sirena, että alkuraskaudessa on aika pitkä aika ennen ekaa neuvolaa. Mutta eipä sitä vissiin sitten tarvita.. Ekalla neuvolakäynnillä aika paljon niitä lappuja just käydään läpi, kysytään alkoholista yms. Kuunnellaan sydänäänet jos sillon vielä kuuluu, mutta kyllä kai noilla viikoilla jo sydänäänet kuuluu.. Googlaappa niin saat tietää. Käytä ihmeessä sitä antibioottia syynä. Sano, että oli vielä joku semmonen, että apteekissa kielsi ottamasta alkoa. Jos teillä on ne pikkujoulut tai niiden jatkot jossain baarissa, voithan sielä tilata vaikka appelsiinimehun ja sanoa että yhden paukun vain juot.
On tämä palsta nyt jotenki hidastellu ja pätkiny.. - -minttu-
Kyllä tosiaan hidastelee. Mulla on kyllä nyt jo pari kolme päivää tökkinyt tää saunalahden nettikin ihan kiitettävästi..
mimmmin, juu siis nyt mä tajusin miks et oo viel syöny sitä uutta kuuria. Nyt vaan kovasti toivotaan et menkat alkaa ihan itekseen eikä sitä uutta kuuria tarvita:)
Sirena, aiemmin niin kehuin että eihän sinne neuvolaan pitkä aika oo, mut nyt kun rupesin miettimään, niin tässä vaiheessa tosiaan, kun kaikki on alussa ja uutta, ni vois olla ihan kiva et pääsis vähän aiemmin juttelemaan kaikesta ja saamaan lisää tietoa. Onneks on tämä internetin ihmeellinen maailma josta löytyy tietoa ja kokemuksia:) Koskas miehesi muuten on ajatellut että kerrotte hänen vanhemmille? Eikös se ollut niin että hän ei vielä halua kertoo?
kaapo, lisäilin sut eilen listalle mukaan:) Ja ite oon tosiaan huomannu, et kun oon saanu ovistestiin sen vähän vahvemman viiva, ovishan tapahtuu silloin 1-2 vrk kuluessa. Kun se pari päivää on kulunut, mulla tulee tissit kipeeks vasta silloin, eli oviksen jälkeen. Se ois kiva jos sullakin se ois oire oviksesta, niin tietäis koska se on!:)
Täällä on tiedossa odottelua. Ovis on mitä todennäköisimmin takana päin ja nyt odotellaan ens viikon viikonloppua, kun mennään kavereille helsinkiin. Ennen sinne lähtöä pitää kyllä testata, kun on tulossa ehkä kostea viikonloppu jos plussaa ei näy:p
ps. en kirjaudu nyt sisään kun oon vanhalla tietokoneella ja tää on niiiiiiin hidas et pääsen helpommalla näin:)
m-i-n-t-t-u- kp 23/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 45/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 22/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 10/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 15/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 10/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp14/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 27/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 47/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp36/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 18/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 6/38 1yk, 24v/ kp20/? 1yk 23v
jokojoko: kp 10/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 30/30-40 yk 4, 22v
Sirena--: 5 6 yk 3 20v
EllaMi: rv7 4, yk 1, 23 v. - ssssofia
Sirena: Aika huonosti noi neuvolat on kyl valmistautunut, mut toisaalta, pystyyhän sitä lukemaan netistäkin! :)
minttu: Toivotaan että sulla olisi nyt tärpännyt oviksesta!
Mä en oo huomanu mitään hidasteluja täällä? :o - Sirena--
mimmmin: Saatiin vaunut!! Jee!! Tosiaan sellasen ruskean beiget emmaljungatl. Kuvassa toisen värinen. ( http://www.google.fi/imgres?q=emmaljunga city cross&um=1&hl=fi&sa=N&biw=1280&bih=569&tbm=isch&tbnid=jWttG1ajQCT39M:&imgrefurl=http://murobbs.plaza.fi/sekalaiset/551828-myydaan-emmaljunga-citycross-yhdistelmalastenvaunut.html&docid=lMLgfVj1uRaUXM&imgurl=http://www.naimisiin.info/yhteiso/uploads/1222441931/gallery_13198_159_89709.jpg&w=682&h=512&ei=mcm6TrbyM6Kh4gSMkNyJCA&zoom=1&iact=hc&vpx=607&vpy=261&dur=3328&hovh=194&hovw=259&tx=202&ty=116&sig=109278287842678318459&page=4&tbnh=147&tbnw=196&start=45&ndsp=11&ved=1t:429,r:2,s:45 ), todella hyväkuntoiset 200 EUROA!!! Löytyy kantokoppa kovalla pohjalla, sekä kaikki hyttys- ja sääsuojat. Alhaalla kylläkin metallikori, ei kangas :)
-minttu-: Joo, mies ei halua vielä paljastaa asiaa. Mutta veikkaan että tietävät, sillä vähän vihjailuja tulee siitä suunnasta :D Olivat hetki sitten kylässä ja miehen 8-v pikkusisko kysyi siinä sitten että "teettekö te ikinä lapsia? Milloin?". Olin jo niin lähellä sanoa, mutta en mä sitten viittinyt :D Mutta sitten vierailun jälkeen vessassa käydessäni huomasin että raskaustestipaketti näkyy roska-astiassa ja anoppi on käynyt vessassa. Että varmaan taitaa tietää jo. Mies haluais että kerrotaan kun pahimmat viikot on ohitse, mutta mua harmittaa se sikäli, kun haluaisin kysyä kaikenlaista ja anopin kanssa yhdessä hipelöidä pikkuvaatteita :) Veikkaan että mies sen kyllä ymmärtää, ehkä nyt sitten isänpäivänä kerrotaa, toivottavasti :)
Btw, en ole minäkään huomannut hidastelua :) - m-i-n-t-t-u-
Mulla on ollu kyl nyt ongelmia tosiaan tän saunalahden kaa. Eilen illalla ei toiminu netti ollenkaa... Per**leen mokkula! Auttaiskohan se mitää jos soittaa sinne ja sanoo et tää pask* ei toimi... Hui kauhee ku näin unta et menkat alko. Onneks ei oo alkanu eikä viel kyl pitäiskää :D Mul on kolme iltavuoroo nyt peräkkäin. Inhottavaa ku menee koko päivä siihe ku ei aamul oikee ehi tekee mitää. Toisaalta kiva et saa nukkuu. Auts, tässä kun kirjottelin nii yhtäkkiä nipisteli mahasta. Toivottavasti on merkki jostain hyvästä:p
Sirena, vähän hyvä että saitte ne vaunut! Onko teillä kotona hyvin tilaa niitä säilyttää? Onko varastoa, mistä anoppi ja muut ei niitä vielä nää?:D Ja meinaatko et anoppi ois vilkassu roskikseen vessassa käydessään? Vai eikö teillä ole kantta siinä? Mun miehen 4-v kummityttö kyseli viime kesänä kans samaa:D Hänen isänsä sanoi et "ei minttu sun kanssa koko aikaa jaksa leikkiä, leiki äitin kaa, äidit jaksaa." Nii tyttö tokaisi et koska minttu on äiti? Meinasin sanoo et toivottavasti pikemmin kun uskotkaan, mut pidin suuni:D
Nyt on ollu taas pari päivää hiljasempaa. Missä kaikki on?:o
m-i-n-t-t-u- kp 24/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 46/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 23/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 11/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 16/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 11/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp15/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 28/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 48/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp37/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 19/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 7/38 1yk, 24v/ kp21/? 1yk 23v
jokojoko: kp 11/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 31/30-40 yk 4, 22v
Sirena--: 6 0 yk 3 20v
EllaMi: rv7 5, yk 1, 23 v. - Sirena--
minttu: Hyvin tilaa löytyy. Meillä on varasto, jossa ne mahtuu olemaan, sekä kämpässä kaksi isoa parveketta. Ja ei, meillä ei ole kantta siinä nyt kun se on mennyt rikki muutama viikko sitten. En oo oikeen uhrannut ajatusta roskiksen kannelle kun on tämmöinen uusi vaihe menossa :D Menin vielä kysymään anopilta että mikä se rasva oli mitä käytti omassa raskaudessaan ehkäisemään raskausarpia. Sanoi että "kaakaovoi, kuinka niin?".. Sanoin että kun multa löytyy jo muutenkin noita arpia, niin aattelin kokeilla.
Se mua eniten pelottaakin että miltä mun masu näyttää suurimmillaan kun mulle tulee noita arpia heti kun turvottaa tai lihon kilonkin -.- No, pakko kestää :) - ssssofia
Heips kaikki naiset!
Mulla ovis jo kolkuttelee ovella. Mut niin paljon ohjelmaa kyllä tiedossa, että jää tää kierto varmaan pupuilematta oviksen kohdilta.. :) Nähtäväksi jää. Eihän sillä mitään väliäkään kun mun röörit varmaan tukossa :D
Sirena: Ihanat rattaat! voi kun mäkin olisin raskaana niin pääsis hankkimaan kaikkea kivaa! Mä aloin miettii tota raskaustestiä siellä roskiksessa että kyllä mulla uteliaisuus vois riittää kattomaan.. :p Oliko sulal testi siellä pakkauksen sisällä vai miten? Aika hauska et oleellisin asia sitten unohtui ''piilottaa'' niin sanotusti :pp Noh, eikai sen niin väliä kun saa sen ne kumminkni tietää. :) Voi että :) Mitä muuten meinaat vaatteiden suhteen, meinaatko ostaa neutraalin värisiä vai miten? Ja entä haluatko tietää kumpi tulee? Sitten viel tosta kun mainitsit vedessä synnyttämisestä, niin ootko siitä videoita kattonu vai miks silleen haluaisit? :) Mä ajatellut et meen kyl peruskaavan mukaan.. :)
minttu: Voi minttu! toivottavasti olisi nytten merkki jostain hyvästä! TÄSTÄHÄN TÄN PLUSSAKIERTEEN PITI ALKAA! Että kyllä se melko varmasti kaikilla jossain vaiheessa tulee! :p Ja toi mokkulajuttu, toi on aika yleistä. Oon kuuullut paaaaljon huonoa kommenttia siitä. Kannattaa ilmottaa siitä niille, ne voi antaa sulle vaikka hyvitystä, voit melkeen vaatia sitä. :)
Pelottaako täällä muuten ketään synnytys?
Ällö juttu, älä lue jos et halua tietää mitään ällöyksiä.. :D
Mulle sattunut joskus vahinko skidinä, ja menin pulkkamäkeen ja laskin puunrunkoa päin, niin että puunrunko lävisti välislihan. Eli pimpan ja pyllynreijän välissä oleva liha. :) No aika ällö juttu, ja sen takia mä en haluais synnyttää. Sellanen pieni trauma siitä jäänyt että en kynikselläkään tykkää kauheesti siitä sörkkimisestä..- Kaapo89
Ei oo menkat vielä alkanu, pientä nipistelyä alamahassa ja tissit aristaa :) mutta stressiä on ku appiukolla todettu syöpä ja joka levinny. Eilen leikattu eikä vieläkää oo kuulunu mitää miten leikkaus on menny :( kokoajan pelko et miten selviää siitä syövästä ku kaikki hoidot vielä leikkauksen päälle..
- Sirena--
minttu: Toivotaan että plussa pärähtäis sielläkin päässä ;) Olisi ihana jos kaikilla tulis suht samaa aikaan LA.. :)
Sofia: Testit löytyypi makuuhuoneesta sängyn vierestä. Vieläkin niissä plussat näkyy. (Lähteeköhän ikinä? Haluisin nuo tikut teipata vauvakirjaan). Se mikä roskiksessa oli, oli se citymarketin raskaustesti-paketti. Aika iso mokoma niin pienille tikuille :D
Mutta, meidän (minun, hihih) suunnitelmat kertoa ihanat uutiset isänpäivänä porukoille, on muuttumassa vaikeaksi. Paikalle varmaan nyt tulevat miehen veli muijansa kanssa.. Eli kehdataankohan kertoa, koska minä ja mieheni olemme olleet yhtä mieltä siitä, että heille kerrotaan joulun jälkeen.. hhmm.. kun on vaikeaa.. Pitänee kertoa sitten arkisesti :( - ssssofia
Siis tiettekö mä niin kiusaan itteäni!
Mulla on tässä 2-3 päivää ollu tosi paha olo, ei nyt sillee et oksentais tai mitään, no mä sit miettisin et ovis lähestyy et johtuu varmaan siitä tai jotain. No Tein nyt ovistestin vaikka ovis on kyllä ensviikon alkupuolella vasta, ja se näytti kahta punasta viivaa. Joo, tiedän, se ei tarkota mitään ellei se oo yhtä punanen, mut se vähän niinkun oli. Ja tässä mua nyt sit alkaakin ihmetyttää, et jos mulla ei voi vielä ovista olla, tai no voihan se ajoissakin tulla, mut kiusaaks mä nyt viel itteeni lisää ja testaan sen negan sit kaikella varmuudella? :D
Tä päivä on kyl ollut jotain sanoinkuvailematonta. :D - ssssofia
äääööö. nyt alko ajatukset hyrräämään. 5 min kulunut testin tekemisestä ja kyllä siinä kaks tasavahvaa viivaa on. Nyt pitäis vaan päättää et teenkö mä sen testin huomen aamusta vai uskoisinko mä nyt et toi mitannu nyt oviksen vaan?
- ssandy_
voi helvetin perse. En ala kirjottamaan samaa pitkää viestiä enää kolmatta kertaa, joten tässä tärkeimmät; kp1/27 ja huomenna haetaan sormukset ja juhlitaan kihlausta. .:) onnea plussanneille!
- ssssofia
hei kaikki kopioikaa tekstinne ennen kuin lähetätte, tuolloin ei tekstit katoa tai muuta.
Ssandy: Onnea kovin kihlautumisesta! miten miehesi kosi? :) - ssandy-
Kopioin kyllä, se ei vaan enää liittänyt sitä tekstiä. omituista. -.-
Mies ei oikeastaan kosinut, juteltiin vähän tulevaisuudesta kun oon itse ihan hakoteillä että mitä tekisin. Ollaan suunniteltu talon ostamista, jolloin menisin tietysti töihin ja alkaisin säästämään rahaa. Toisaalta jos mies ei olis ollu yhtään samaa mieltä meiän tulevaisuudesta niin olisin saattanu vaikka lähteä ulkomaille joksikin aikaa. Mun mies kun on niin huono puhumaan mistään tunteistaan niin osottaa rakkautensa enemmänkin teoilla, niinkun tämä kihlaus. Minä otin asian puheeksi ja siinä ei kyllä ollut mitään romanttista:D mutta onpahan varmuus siitä että voin suunnitella yhteistä tulevaisuutta Hmm. Oli kysymys, että pelkääkö synnytystä, niin itse henk.koht pelkään hyvinkin paljon, tosin ei siinä varmaan ehdi paljoa ajatella ja miettiä, kun on muuta tekemistä :) Täällä tosiaan menossa kp 21 ja alavatsassa mielenkiintoisia tuntemuksia. Esim. Oviskipuilua ja alaselkä kipeä (niin kuin aina menkkojen aikaan) Tiiä sitten onko tuo hyvä vaiko huono juttu. 2-3pvä ollu ummetusta o.O Toisaalta on melkosen varma olo, että se täti tulee kohta kylää.
- ssssofia
ssandy: Suloinenhan tilanne tuo mun mielestä silti oli! :) Millanen sormus sulla on? :)
Miettisin et tekisin, mut mä nyt ajattelin et teen huomenna vaan uuden ovistestin, jos se vaikka olis jotenkin oviksesta kiinni, jos se sit näyttää viel kahdenkin viikon päästä punasta ni kai sit vois viel tehdä sen raskaustestin! :)
leidit: Niin nyt siis toinen teistä yrittää ja hänellä kp 21? Toivotaan parasta! :P Se olis ehkä selkeempää jos sanotte itteänne vaiks miinaksi ja manuksi, ja selitätte silleen vaiks et miinalla nyt ovis tai manulla nyt ovis. :D en tiedä miks, mut mä oon ihan sekasin nyt kun teillä tuli toinenkin teistä kuvioihin :P Sofia: joo, nyt meistä toinen yrittää. -T ja eka yritti -R :D
- ssssofia
Okei, toi antaakin jotain ymmärrystä jo asiaan. :) Mitäs ootte miettineet jos molemmilla tärppäiskin? tehän joutuisitte molemmat sitten äitiyslomalle? :p
No siis tällä hetkellä on tarkotus kattoo, että miten mun (T) menee nyt, että tuleeko plussa :) R sitten taas koittaa seurata kiertojaan, että miten ne menee :)
- ssssofia
m-i-n-t-t-u- kp 24/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 46/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 23/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 11/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 16/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 11/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp15/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 28/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 48/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp37/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 19/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 7/38 1yk, 24v/ kp21/? 1yk 23v
jokojoko: kp 11/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 31/30-40 yk 4, 22v
Sirena--: 6 0 yk 3 20v
EllaMi: rv7 5, yk 1, 23 v.
Otin tätä vähän alemmas. :)
Millanen kierto sulla on T? Miten muuten onko teillä ollu jotain ehkäsyä? Meinaten että ei kierto siitä oo jo tasottunut? Sofia: Mulla on tosi epäselvä kierto, mutta nyt vkl tunsin oviksen :) Ja siis ehkäsyy? Mihis me sellasta, kaks naista? :D
- ssssofia
Ei mut siis meinasinkin :DDD haha toi oli hyvä. Meinasin lähinnä siis et oks jommalla kummalla ollu pillerit käytössä esim kipeiden menkkojen takia?
Aa. Ei oo kummallakaan ollu nyt mitään ehkäisyä :)
- Daija92
Moikka :)
Täällä taas yksi, joka vauvan haluaisi. Oon siis 19, kihlattu hiukkasen vanhempi. Touko- tai kesäkuussa lopetin pillereiden syömisen. Nyt todella epäsäännölliset menkat. Ja itse nyt odottelen että menkat alkaisi, jotta oikeesti pääsisin laskemaan kiertopäiviä. Menkat myöhässä pian kaksi viikkoa, jos laskettaisiin kierron pituudeksi 28päivää. Nyt olisi omien laskujeni mukaan tulossa kp47.. että hmmm....?! Oviksista en ymmärrä mitään :D Sen verran pihalla tässä ollaan näissä asioissa. Mutta sen tiedän että olisin hyvä äiti lapselleni :) - ssssofia
m-i-n-t-t-u- kp 25/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 47/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 24/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 12/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 17/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 12/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp16/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 29/26-28 yk0, 19v
sandepöö: kp 49/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp38/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 20/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 8/38 1yk, 24v/ kp21/? 1yk 23v
jokojoko: kp 12/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 32/30-40 yk 4, 22v
Sirena--: 6 1 yk 3 20v
EllaMi: rv7 6, yk 1, 23 v.
päivitin listan. :)
leidit: Tosi pitkään teillä on kestänyt sitten kierto tasaantua. :o
daija: Kannattaa googlettaa mitä tuo ovis pitää sisällään. :) Sitten jos ilmoitat tuon listan tavoin sun kiertopäiväsi, eli ensimmäisestä vuotopäivästä lähdet laskemaan tähän päivään, ja sitten toiselle puolelle tulee kauan sun kierto normaalisti kestää. Sitten laittanet yrityskerrat. Eli kuinka monta kertaa olette pupuilleet oviksen aikana ilman ehkäisyä. Ja viimeiseksi ikä. Niin saadaan sutkin lisättyä listaan. :)
Milläs mielellä mies mukana? Ja ootteko mistä päin? Ootko raskaustestin jo tehnyt? Toivotaan että sielläkin pian tärppää! ja tervetuloa kuumeilemaan! :) - m-i-n-t-t-u-
Jahas, yritin illalla kirjotella mut tää sano että en voi osallistuu keskusteluihin sääntöjen vastaisen toiminnan takia!! Mitä ihmettä?!?! Ei tässä viestissä mun mielestä mitään asiatonta ole? Onks muille käyny niin?
ssandy! Mulla on se donnatest! En oo kyl ikinä viel nähny siinä mitää:D sillon kun alotin kirjottelemaan täällä niin kerroinkin siitä kun opettelin sen käyttämistä. Koitin tosiaan aina oviksen lähestyessä mut ei siihen tullu koskaa mitää. En tiiä laitoinko liian paljon/vähän sylkee siihen vai mikä oli vikana.. Nyt se on kaapissa pölyttymässä, ehkä alan taas kokeilemaan sitä ens kierrossa kun ovis lähestyy. Nii ja onnea kihlauksesta!:))
sofia, juu pitää soittaa sinne saunalahdelle jos ei ala pelittää kunnolla. Nyt taas eilen on toiminu... Ja tohon synnytyskysymykseen, mua ainakin pelottaa. Mut oon aatellu niin että kestän jos saan epiduraalin. Sit jos käy niin et sitä ei ehdi laittaa tms niin sit oon pulassa:s Tosi ikävä onnettomuus sulle käyny pienenä, en yhtää ihmettele jos on pelkoo synnytystä kohtaa:o Ootko tehny tänää mitää testejä?
kaapo, voimia sinne:/ Toivottavasti leikkaus meni hyvin ja hoidot alkaa tehoamaan. Tsemppiä!
Sirena, tulevat isovanhemmat varmasti on iloisia kerrotte koska tahansa, vaikka olishan se isänpäivä ollu aika ihana päivä kertoo:) Mites on mennyt, onko tullu mitää uusia oireita? Mä oon kans miettiny et haluun teipata raskaustestin sit vauvakirjaan kiinni:)
leidit, ei pahan kuuloisia oireita ollenkaan;) Nyt ei auta kun vaan toivoa sitä tärppiä jokaiselle:)
Korjasin ssandyn päivät. Onko teillä nyt sitten yk1? Laitoin niin, korjataan jos se on väärin.
Onkos meillä ollut täällä keskustelemassa joskus nimimerkki gmeilia? Mitähän hänelle kuuluu, ei ole listalla? En muista yhtää että lähtikö pois vai miten kävi, muistaako joku muu?
m-i-n-t-t-u- kp 25/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 47/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 24/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 12/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 17/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 12/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp16/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 2/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 49/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp38/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 20/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 8/38 1yk, 24v/ kp22/? 1yk 23v
jokojoko: kp 12/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 32/30-40 yk 4, 22v
Sirena--: 6 1 yk 3 20v
EllaMi: rv7 6, yk 1, 23 v. - mimmmin
Ssandy: Onnea kihlauksesta? Onko hääpäivä jo sovittu?
Minttu: Tämä palsta on vissiin nyt jotenki sekoillu enemmänki, ei ole antanu tallentaa ja herjaa kummallisia juttuja. Ei ole mulle ikinä noin sanonu.
Gmeilija on ollu joskus, mutta nyt en muista onko hän vain jäänyt pois vai mitä? On niin paljon tätä porukkaa. Nyt alkaa muistamaan jotenki tämän porukan joka pyörii eniten ja on listassa.
Sullahan alkaa minttu olemaan jännät päivät.. Toivottavasti vatsan nippailut on hyvä merkki :)
sofia: Ikävä tollanen tapaturma. Ite olen joskus lapsena tipahtanu pyörän keskitangon päälle, ja verta tietenki tuli ja oli tosi kipeä, mutta ei siitä mitään traumoja oo kuitenkaa jääny. Synnytystä en sillai pelkää, kipulääkitystä haluan, toisaalta olis mukava kokeilla ilmanki, mutta ainaki ekaan varmasti haluan epiduraalin. Ainoa mikä pelottaa, niin meneekö kaikki hyvin, mitä jos käy jotain vakavaa itelle tai vauvalle..
Mites sofian testailut?
Kaapolle paljon voimia, tuo on raskasta aikaa. Meinaatteko kuitenki jatkaa yritystä vai laittaa tauolle vähäksi aikaa?
Daija: Samoihin aikoihin olen myös minä lopettanut pillerit ja sen jälkeen on yhdet menkat tullut hormoonilääkkeiden avulla. Hormonaalinen ehkäsy voi laittaa kierron täysin sekaisin. Oletko kuitenkin tehnyt raskaustestin ettet vain olisi jo raskaana?
Pupuillaan kaikki ahkerasti viikonloppuna :D - ssssofia
Eli mä nyt tein sen testin aamulla, tai no tein ovistestin taas, kun mä nyt luotan enemmän siihen että se on oviksesta sitten jos siis on. Ja no mä kauheella kiireellä sit laittelin itteäni valmiiksi, ja lähdin kouluun. Eli unohdin katsoa sen tuloksen.. Mutta mä säilytin eilisen tekemäni ovistestis, ja se tän päivänen näytti ihan samalta kun eilinenkin. Eli kyllä se toinen on haaleampi, silleen puoliksi. Eli sen kai voi ymmärtää negana? Mä en sitä raskaustestiä uskalla/ halua tehdä, negahan se kuitenkin on. Mutta tulin tavallaan toisiin aatoksiin, kun mulla taas paha olo. Että jospa mä sen nyt sit teen... :) Mutta negahan sieltä varmaan tulee :) Tuun kertomaan jos tuli plussa. :DDD
- Daija92
Elikkäs, öö... :D kp 47/?? yk 0, 19v
Kovasti mie kokoajan kuvittelen et jos olisinkin jo raskaana. Juoksen vessassakin n. 2x / tunti.. Mutta ehkä sekin johtuu vaan kun ilmat on viilennyt.
Sofia: Kiitoksia!! Mies haluaa myös vauvan, se on puhunut sitä et ku hää on sen verran vanha jo...lähentelee jo kolmeekymppii.. Lappeenrannassa asustellaan. :) Ollaan pian seurusteltu 5 vuotta. ja joo, en oo testiä tehnyt vielä..Mielessä on ollut pitkin viikkoa että täytyisi tehdä.
mimmmin: Juu, ja sillo pillereillä oli niin mukavaa kun tiesi milloin menkat alkaa...mut eipä tiedä enää. Miul on ollu ehkä kolmet menkat pillereiden lopettamisen jälkeen. Ja kuten Sofialle kerroin, en oo vielä testiä tehnyt. Jos ei maanantaina menkat ala, niin sitten varmaan testin teen.
Tsemppiä! =) - ssssofia
daiju: meeppäs hakemaan testi. Oon melkeen satavarma et oot raskaana. Oks sulla mitään oireita tai mitään? :) Ompas suloista!! Toivotaan että se tärppi sieltä sitten pian tulisi sinnekkin! :)
ps. raskaustesti täällä näytti negaa, vähän niinkuin aavistelinkin. Mutta jos se nyt ovista on, niin me täällä nyt heilutellaan peittoja! :) - ssandy-
kiitos:) hääpäivää ei olla sovittu. Sormus on valkokultaa, neljä pikkuruista timanttia ja timanttileikkausta..en tiedä kertooko toi nyt mitään:D vähän paksumpi missä on kolme "timanttiraitaa". Sellanen sormus että kun mennään naimisiin niin luultavasti siirtyy oikeeseen nimettömään toisen sormuksen tieltä.:)
- Sirena--
sofia: Oli sillon hetki sitten puhetta siitä että haluan vesisynnytyksen. Mua ei synnytys pelota yhtään. Oon katsonut varmaan niin paljon synnytysohjelmia että oon nähnyt vaikka ja mitä tilanteita niissä. Ja vesisynnytyksen haluan siitä syystä kun pystyn rentoutumaan ammeessa täysin. Oon omassa kämpässäni lillunut 3 tuntiakin putkeen ammeessa ja nukahtanut päiväunille :D Ja aina kun on ollut menkat niin lillumaan lämpimään veteen, se auttaa :) Ainoa mikä mua pelottaa on raskausarvet. Mahdolliset raskauskilotkaan ei pelota, yritän imettää mahd paljon, se kuulema kuluttaa ihan sikana painoa. Täysimetyksellä (pumppaamalla osa) vois mennä sen 3 kk ja osaimettää sinne 6-9kk (painopiste enemmän imetyksessä kuin kiinteissä) jos vain mahd.
minttu: Ei uusi oireita ole ilmaantunut. Ihan hyvä vaan.. Mutta toisaalta on pieni hermotus päällä että onko se siellä vielä :D Ja isovanhemmat on varmaan ihan tyytyväisiä, mutta olisi vaan ihana kertoa juuri isänpäivänä ja kysyä että "että haluatko että sua kutsutaan papaksi, vaariksi vai ukiksi?" :D
Sandy: Onnea kihlauksesta. Kuulostaa söpöltä :) Ei se mitään suurta tarvi ollakkaan, meilläkin puhuttiin tulevaisuudesta saunassa :D
Huh, työt pitää kiireisenä. Huomenna olis työpäivä, mutta varmaan taidan lähteä kaveriporukan kanssa käymään vähän viihteellä. Selvinpäin olen, of course :) Ei vaan viitti miehen kavereille vielä hehkuttaa raskaudesta, joten menen mukaan ettei epäilykset herää :D Nyt jo vähän väsyttää, että taitaa kyllä jäädä lyhyeen tämä yö :)
Raskausoireita ei ole uusia ilmaantunut.. Pelottaa että onkohan siellä mitään, mutta ressiä en halua asiasta ottaa. Oisko vielä yksi testi pitänyt tehdä? :D Huomasin muuten eilen että oon sitten huomaamattani fooliahappoa vetänyt joka päivä sen suositellut 200mg (vai mikrogramman?) annoksen. Käyttämissäni monivitamiinitableteissa on sitä. Nyt vaan mietityttää että sopiiko ne poretabletit raskaana oleville, toisaalta siinä ei kyllä lue ettei sopis. No, pitää ottaa selvää.. - ssssofia
ssandy: Ompas ihana sormus! :) Ai sä meinasit siirtää sen sitten toiseen sormeen? :)
sirena:Mulla on veden kanssa kyllä ihan sama! Mutta en silti void millään kuvitella että pystyisin siinä olemaan rauhassa. En tiedä :p Kai mun on järjetön viel asiaa edes ajatellakkaan, kun ei tiedä koska toi asia ajankohtaseks tulee.. :) No saa nähdä. Mut siis mitä poretabletteja? Ja eiköhän se siellä ole vielä, olis varmaan täti tullut, jos ei olisi. :) Mieti että sun sisällä kasvaa sellanen piani ihana ihme! :) Voi että, mä en kyllä kestä. En ajatellu et must tulis tällänen kun ihmiset alkaa täällä plussailemaan :DD Huoh..
Onko sulla joku testi sinne vauvakirjaan nyt? Meinasin et voihan sen myöhemminkin tehdä? Niin olihan sulla vitamiinit käytössä, kun plussasit?
Mä aloin miettiä nyt sitten et jos mulla ovis nyt noiden testien mukaan on, mies kun sanoi kun lähti mua myöhemmin kouluun, et jjoo joku testi siel oli mis oli kaks tummaa viivaa. ( eli oli kattonuyt sen testin ) Niin sehän olis sit omituista et mulla näyttää tänäänkin viel testit plussaa oviksesta? En tie, halpistestejä, empä siis taida niillä testata!:D Uus ovisoire muuten mihin en oo kiinnittäny huomiota, on munasarjojen kivistäminen. Eilen tuntui kovalta kun kivi!
Missäs kaikki on? Tosi vähän kaikista kuulunut viimeaikoina.. :(
Plussatuulia kaikille! :) - Sirena--
sofia: Joo jotain citymarketista olevia 2e/pötkö poretapletteja :D Ei pirkka, mutta oliko joku vitaplex tms.. Semmosia oon aina syöny, enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Testit on tallessa vauvakirjaa varten päivämäärineen.. Toivottavasti tuo plussaviiva niissä säilyisi loppu elämän :) Olisi ihana muistella niitä päiviä kun huomasi odottavansa esikoista :)
Okei, yhden oireen oon huomannu.. Suutun paljon helpommin :D Eilen vedin herneen nenään siitä kun mies otti pahan karkkipussin, mutta sitten se ei tahtonut irtokarkkejakaan.. Lisäksi se marisi kun olisin halunnut etsiä sen vauvakirjan sieltä marketista, mutta mies mankuu että "lätkä alkaa pian" (aikaa siihen on tunti vielä)... Kyyneleet vaan valuu silmästä vaikka harvoin itken :D Tai no, en mä itkenyt nytkään , lähinnä muutama kyynel tuli vaan silmästä.. Nyt sitten tosiaan ollaan iltaa menossa istumaan ja miehen oli tarkoitus hakea kaverinsa kanssa pyörä, että kaveri voi pyöräillä kotia.. Siitä sitten suoraan toisaalle juhlimaan.. No pitää sittenkin vielä saunaan päästä meillä ja kaverinsa luota olisivat tulleet vasta tunnin päästä (pelaavat nhl:ää)... Että olin kyrpä ottassa ja nyt sitten vedin suuttuneena jo puoli suklaalevyä...
AAARRRGGG!! Huoh.. Tämähän käy terapiasta kun teille saa purkautua ihanat kanssasisaret Täällä ei sikäli mtn uutta, paitsi että tänään alkoi menkkakipuja muistuttavia vatsakipuja (ennen ollut kipu ainoastaan selässä) vatsa toimii edelleen hyvin hyvin hitaalla, vaikka ostin tänään levolacia ja otin sitä maximi annoksen o.O Raskaustestin ostin myös, mutta en tiiä koska sen uskaltais käyttää :) ehkä toisaalta vähän semmosta oviskipuilua (uskon tunteneeni oviksen viime viikonloppuna)
- Daija92
Juu, täytyy tehdä se testi. Ei oo omasta mielestä mitään oireita ollut. Sitäihmettelin viikko sitten kun suihkusta pois tulin ja hilluin sit tässä ilman vaatteita,ni hiki rupes haisee. Mies sanoi ettei puhdas hiki haise. Noh..
Vatsan nippailu, en tiedä miltä se tuntuu.. - m-i-n-t-t-u-
Täällä ei kyllä yhtään sellanen olo et ois voinu tärpätä:( Oviskin oli vasta kp19, eli kierto venyy taas yli kolmenkymmenen. Viikon päästä perjantaina mennään sinne kavereille helsinkiin, eli mun pitäis testata sit ennen sinne lähtöö. Just ku olin päättäny et en testaa ennen kun menkat on myöhässä, mut... Vaikka toisaalta onhan siinä vaiheessa jo kp32 menossa et mahdollinen plussa saattais jo näkyy. No, en usko että plussaa tulee eli ens viikonlopusta on tulossa kostea..
m-i-n-t-t-u- kp 26/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 48/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 25/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 13/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 18/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 13/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp17/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 3/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 50/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp39/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 21/25-30 yk?, 22v
leidit88: kp 9/38 1yk, 24v/ kp23/? 1yk 23v
jokojoko: kp 13/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 33/30-40 yk 4, 22v
Sirena--: 6 2 yk 3 20v
EllaMi: rv8 0, yk 1, 23 v.
Daija92, kp 47/?? yk 0, 19v
Daija, muistinkohan toivottaa sut tervetulloeeksi?! Tervetuloa nyt siis!:) Lisäsin sut listaan. Ja oon samaa mieltä et tee ihmeessä testi, jos sieltä vaik tulis joku kiva pikku ylläri:)
ssandy, kuulostaapas kivalta tuo sormus! Täällä onkin nyt paljon ollu kihlautumisia, tai sit moni on ollut jo kihloissa ennen tänne palstalle tuloa:)
leidit, oisko paha idea, jos lisätään listaan kumpi teistä on T ja kumpi R? Olihan ne T ja R?:D Että näkis aina listasta suoraan et millaset kiertopäivät kummallakin on menossa:)
mimmmin, joo viikko vielä ennen testin tekemistä:l siellä ei vieläkään tietoa menkoista?
sofia, nyt kovat pupuilut päälle vaan!
Sirena, se ois kyl hyvä jos pystyy imettämään mahdollisimman pitkään. Kaveri jolla on 4 kk ikäinen vauva, imetti aluksi, mut se ei oikein onnistunut. Hänellä oli joku hermojuttu siel tisseissä, et se sattu iiiiihan sikana, eikä maitoo tullu kunnolla. Se oli siis jonkunmoinen öö millä nimellä sitä nyt sanoisi, ei sairaus varmaa mut siis tissien hermoissa tai jossai jotai vikaa ja niit tapauksia ei oo kovin montaa vuodessa ollu siel sairaalassa missä se synnytti. Olipas sekavasti selitetty, toivottavasti ymmärrätte ees jotai:D - EllaMi
Moikka moi! Taas on pari päivää kulunut, etten oo ehtinyt tänne kirjoittelemaan. Tuo työharjoittelu on pitänyt kiireisenä. Mut kaikkien teidän ihanien jutut oon käynyt lukemassa :)
Mulla oireet näköjään pahenee vaan. Nytkin oon viettänyt osan aamusta pää vessanpöntössä :/ Mut toisaalta nää oireet saa tän tuntumaan paljon todellisemmalta. Välillä kun on hyvä olo, niin iskee paniikki, et olenkohan nyt jotenkin kuvitellut tän raskauden.
Tervetuloa mukaan Daija ja Kaapo :)
Minttu ja Sofia kyseli noista pupuilukerroista ennen tärppiä... Se tässä just ihmetyttääkin, et sinä viikkona, kun luultava hedelmöitys tapahtui, me pupuiltiin vaan kerran. Ja silloinkin miehen aloitteesta mä muistan, ettei mua olis edes oikein huvittanut silloin, kun sitä ennen oltiin pupuiltu melkein joka päivä, kun oletin ovulaation paljon aikaisemmaksi).
Jossain oli tutkittu, että miehet pitää naista kauniimpana silloin, kun tällä on ovulaatio. Aika järkeenkäypää. Onko kukaan huomannut, että mies olis enemmän kimpussa oviksen aikaan? Vai meneekö se toisinpäin silloin? :D
Höh, minttu, mä tiedän ton pitkän kierron ärsytyksen. Silloin joutuu odottaa niiin pitkältä tuntuvan ajan niitä menkkoja :/ Hirveen usein muuten lukee eri keskustelupalstoilta, et just sillloin kun tuntuu siltä, et nyt ei ainakaan tärpännyt, niin silloin just on tärpännyt, eli toivotaan, et sullekin kävis niin :)
Sofia: Mulla oli just tollainen ovisoire viimeks, et munasarjoja kivisti. - m-i-n-t-t-u-
EllaMi, kiva kuulla susta! Ootko pystyny kuitenkin siel töissä käymään, vai onko oireet (oksentelu) niin pahat et aikaa menee sihen? Se mun kaveri, josta äsken tossa puhuin, nii hänellä oli tosi paha pahoinvointi. Paino vaan laski ja muistaakseni oli sairaalassa välillä kun keho kuivuu kun oksentaa niin paljon:/ Ja sitä kesti piiiiiitkään. Toivottavasti sulle ei käy niin huonosti! Onko noi sun päivät nyt oikein tossa listassa muuten?:) Ja tosiaan toivotaan et muutkin sen tärpin saisi nopsaan:) Enpä muuten oo ajatellu tota ovulaatiojuttuu:D Ehkä se on vähän molemmin puoleista; naiset haluu pupuilla et tulis raskaaks ja miesten mielestä nainen näyttää kauniilta sillon:D Ja muuten Sirena sanoi kans et oli tosi vähän pupuilukertoja sillon kun tärppi tuli, eli tästä nyt toivoa meille muillekin:)
Minttu: R on 24v T on 23v, eli ekana on R tiedot ja vikana T: tiedot :)
- m-i-n-t-t-u-
m-i-n-t-t-u- kp 26/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 48/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 25/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 13/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 18/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 13/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp17/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 3/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 50/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp39/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 21/25-30 yk?, 22v
leidit88: R: kp 9/38 1yk, 24v, T: 24v/ kp23/? 1yk 23v
jokojoko: kp 13/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 33/30-40 yk 4, 22v
Daija92, kp 47/?? yk 0, 19v
Sirena--: 6 2 yk 3 20v
EllaMi: rv8 0, yk 1, 23 v. - mimmmin
Minttu: Älä menetä vielä toivoa. Tee testi juuri sinä aamuna kun olette lähdössä viihteelle, jospa se silloin näyttäisi jo mahdollisen raskauden.
Ellami: Harmi kun on noin paljon pahoinvointia. Onko muuten kukaan kuullu apteekista saatavista pahoinvointi rannekkeista?? Kuulemma helpottaa pahoinvointiin.. Otappa ellami selvää..
Täällä ei tietoakaan menkoista.. Edelleen ajoittain alavatsa nippailuja, mitä on ollu vähä väliä jo pitkään. Alaselässä on vieläkin painen tunnetta välillä. Lisäksi oon nyt syöny herkkuja aivan mahottomasti, koko ajan haluttaa jotain hyvää. Eilen söin puolikkaan suklaalevyn tuosta vaan, mitä en yleensä ikinä tee.. Mietein tässä, että pitäiskö tehdä testi ens viikolla vai olla vain kärsivällinen ja odotella menkkoja?? Tämä odottaminen alkaa jo suututtamaan oikeasti.. Sori taas tämä vuodatus..
Isänpäivä toivotukset sinne.. Aikooko sirena ja ellami muuten muistaa jotenki miehiään, onhan heistä tulossa kovaa vauhtia isiä?? Helloouu, taas pitkästä aikaa!! Nyt on taas ollut niin paljon kaikkea, et ei vaan ole kerennyt käydä täällä kirjoittelemassa :( ! Työharjoittelua viikko takana ja rankkaa on, mut kivaa! Sit myös ostettiin talo
- ssssofia
sirena: Hei, jos otat selvää et saaks tollasia syödä, niin kerro mullekkin, koska mun pitäis kans tollasii mielummin alkaa syömään. Sä et siis syö niitä imetys/ ja raskausvitamiineja? :) Ja toi mielialan vaihtelu varmaan kuuluukin ihan asiaan! :)
leidit: Jokos sinne jotain uutta kuuluu? Ja joksos suolisto toimii paremmin?
daija: Tee ihmeessä! mäkin haluisin jo tietää et ootkohan sä plussannut jo! ;p
minttu: älä vielä vaivu epätoivoon. :) Sehän tulee sillon yleensä kun sitä vähiten odottaa! :) Ja tuut sitten kertomaan että mitä sait testiin! :) Ja meillä vähän pupuilut uupuneet. :) Mä oon keksinyt ihan uuden jutun! :D meinaan työt ja sen mukana tuleva raha ja sitten oma talo :D eli siis työssäoppimispaikan menin sopimaan, ja sieltä varmasti saan sitten työpaikan ja sen kautta sitten rahaa ja oman talon!! mä jaksanut sitä hössöttää nyt aivan koko ajan :) Viis pupuiluista siis. :) Koitan nyt odottaa sinne hoitoihin, et sais jotain infoo et josko olis vaik röörit tukossa! :p
Ellami:Mites on työharjoittelu mennyt? :) Oi ihanaa että sulla on oireita ilmestynyt! :D tai ei se oksentelu varmaan kivaa ole. Mutta kivempaa juuri niinkuin sanoit että on todellisempaa. :) Mites muuten, onko jotain muita oireita? Mä oon lukenut kans tosta ovis jutusta! ja tottahan toi mun mielestä pitää! :) Kiitos ovisvinkistä, :p toivotaan et nyt sit olis jotain häpeninkii! :P
mimmmim: Kiva kuulla sustakin! :) Mitäs sä nyt meinaat niiden menkkojen kanssa? ( kysyn sadatta kertaa) Niin, olin juuri kysymässä et etkö sä sitten testiä vielä tekis?
Isänpäivät minulta myös sirenan ja Ellamin miehille! ;)
babyfever:Kiva nähdä suokin! Oi ihanaa! onneksi olkoon talon ostosta! Millaista seutua, olikos kallis talo? ja kerro talosta hieman! :) Voi silti olla että tärpännyt vaikket ovista löytänytkään! ;) Toivotaan niin. Sofia: Ei toimi suolisto kunnolla tänään kun vessassa kävin, niin paperiin jäi ihan pienen pieni punainen tippa o.O että edelleen menkkamaista kipua alavatsassa ja selkään sattuu samalla tavalla, kun menkkojen aikaan o.O -T
- ssssofia
leidit: Mutta toihan voi olla kiinnittymisvuotoa!! voi vitsit, niin toivon että se sitä olisi!! :) Nyt lykkyä pyttyyn! Ja sitä se melkovarmasti onkin! päätellen siitä, että sulla on tollaset kiertopäivät meneillään!! :)
Sofia: Toivotaan parasta ja pelätään pahinta. :) Kunpa vaan malttais ootella, että vois alkaa testei tekee! :)
- ssssofia
leidit: Kyllä se aika vielä tulee, usko pois, nopeemmin kun huomaatkaan! Mä pidän peukkuja täällä! :)
- daija92
täällä rusehtavaa tuhrua/limaa. Saa nähä nyt. Ilmoittelen :)
Sofia: Toivotaan parasta!
tuulia kaikikille!- ssssofia
m-i-n-t-t-u- kp 27/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 49/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 26/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 14/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 19/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 14/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp18/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 4/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 51/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp40/28-32 yk ?, 22v
m-a-m-m-a: kp 22/25-30 yk?, 22v
leidit88: R: kp 10/38 1yk, 24v, T: 24v/ kp23/? 1yk 23v
jokojoko: kp 14/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 34/30-40 yk 4, 22v
Daija92, kp 48/?? yk 0, 19v
Sirena--: 6 3 yk 3 20v
EllaMi: rv8 1, yk 1, 23 v.
Päivitin listan ja havahduin!
Äidiksi vielä kerran: Mites siellä menee muutto? Ja mites se teijän kierto? Ootteko tästä kierrosta päässeet yrittämään?
Vehka: Sullahan on suuret kp;t jo! Oletko jo mahdollisesti plussannut, vai onko kierto alkanut alusta vai mitä? Tuuhan kertoo kuulumisia! :)
EllaMi: Sulla ei tota kriittistä aikaa oo enää kovin kauaa! Taitaa jäädä sinne masuun kuule! ;)
vauvelintuoksua: Miltäs sun kierto näyttää? Tikutitko ovista nyt vai mahtaako tulla pidempi kierto? :) Entäs mies, vieläkö hän on kärryissä mukana vai hypännyt pois? :)
minttu: Eikös raskaustestit voi jo parhaimmillaan näyttää tässä vaiheessa? ;)
mimamau: Sinne kovasti pupuilua! Sä meet jälleen kerran mun kanssa aika samoissa päivissä! Plussataan yhdessä tästä kierrosta? ;)
sandepöö; Mihis sä oot hävinnyt? Pitkät kiertopäivät sulla kans, onko mahdollisesti alkanut alusta vai miten? :)
daija: No jos ei merkki oo jostain hyvästä, niin jos sieltä sit vähintään täti tulisi! pääsisitte uuteen kiertoon pian! :)
baby; näytät kans menevän samoilla kiertopäivillä, mitkäs siellä on keinot tästä kierrosta? Meinaatko tikutella ovista?
mama: Mitäs sulle kuuluu? Ootko työnohella jaksanut tehdä jotain muutakin? ;)
jokojoko: Säkin näytät menevän tässä Baby; mimamaun ja mun kanssa samoilla päivillä! Plussataan kaikki nyt samaan syssyyn! :)
leidit: Toivotaan teillekkin nyt pian plussaa. :) Ellei siellä tosiaan jo joku ole! ;) - ssssofia
Niin ja unohtui kertoa! Et mä ostin jotain surkeita ovistestejä! siis ne näyttää samaa joka päivä! eli tummaa kahta viivaa. :D No, mä koitan niiden kanssa pärjäillä! :) Vitsit. Tulispa pian vaan plussa niin ei tarvis testien kans plärätä! :)
Sofia: Tänään vessassa käydessäni huomasin ruskeaa öö jotain vuotoa?! Olisko se sitä kiinnittymistä vai onko se sitten joku muu? Alaselkä kipee (aina menkkojen aikaan) ja nyt tosiaan alavatsakin kivut tullu uutena juttuna mukaan :D Pientä toivoa tietty herättä, että voisko se tosiaan olla sitä itseään, R tosin sanoi, että koita nyt pitää ittes kiireisenä ja olla miettimättä koko asiaan :) Otin neuvosta vaarin ja aloin järjestelee paikkoja! :)
Toivon sulle Sofia plussaa!!- Kaapo89
Appiukolle leikkaus tehty ja siinä huomattu että syöpä levinny myös maksaan. Tähän tietoon syöpää hidastetaan hoidoilla tai sen leviämistä :( voihan olla että ne hoidot tehoaa nii hyvin että sais ne syövät kokonaa pois mutta sitä kun ei tiedä. Menkat ei oo alkanu, eilen pupuiltii ja pelkäsin että nyt ne alkaa mut ei. Sillon tällön alavatsan nippailuja, ei kuitenkaa pahemmi niitä menkkamaisia kipuja ja rinnat vähän kipeet. Sitä just oon miettiny että jos oisin nyt raskaana ni mitenköhä käy ku tulee olemaan stressiä, pelkoa ja varmaan suruaki tän syöpätilanteen takia et jos menee kesken ni uskallanko kertoa miehelle raskaudesta kovin aikasi. Tulee miehelleki lisää vaan surua jos näin kävis :/ et jos pitäis omana tietona esim. 10viikolle vai oisko ruma temppu. Mitä mieltä ootte?
- ssssofia
leidit: Mä veikkaan et toi on kiinnittymisvuotoa! Voi kumpa niin olisi! :)
Tänne plussa tulee varmaan myöhemmin ku muilla täällä. mut ei hätää, onneks sinne hoitoihin päästään niin ollaan askeleen lähempänä sitäkin!! :) Mulla mennyt tosi hyvin viikonloppu. Saanut tosi paljon aikaiseksi. Itse en isäni kanssa ole tekemisissä, mutta mies sen sijaan menee omien vanhempiensa luokse viettämään isänpäivää! :) - Sirena--
Paljon on tullut tekstiä viikonlopun aikana! Pysynköhän nyt kärryillä? Sanokaa, jos jäi johonkin vastaamatta.
Sofia: Jos sulla kaikki ovistestit näyttää plussaa, et olisi sitten testannut r-testillä? Jos kerta oli mahdollista että ovistesti näyttää raskaudenkin. :)
Leidit88: Nyt vaan vielä pienen tovin pidätte itsenne kiireisenä ja poissa pilvilinnoista. Sitten jos ei menkkoja ala kuulua, niin testiä kehiin ja tuutte kertomaan plussauutisen! Voihan ne jotkut testit näyttää sitä plussaa jo ennen menkkoja, mutta jotta turha pahamieli ja stressaaminen jäisi pois, kannatan testin tekemistä sitten kun menkkojen olisi pitänyt alkaa :) Toivotaan että sieltä tulisi iloisia uutisia! :)
Sitten omasta isänpäivästä:
Kerroimme sitten appivanhemmille. Tai no asiahan ilmoitettiin niin että siinä porukalla katsellessa lomakuvia itse juoksin vessaan oksentamaan :D Siinä sai sitten asian tietää koko kööri, myös miehen veli ja sen muija.. Eipä mitään raivokohtausta tullut näiden osalta, ainakaan julkisesti. Ihan turhaan pelkäsin :) Anoppi ja appikin olivat todella iloisia, onnittelivat ja halasivat! Olivat kuulema tienneet jo pari viikkoa, koska oon pitänyt kättä kuulema mahan päällä koko ajan. Itse en asiaan ole kiinnittänyt mitää huomiota :D Mies myös kysy nuorimmalta sisarukseltaan että "luuleeko iskä ja äiskä että meille tulee lapsi". Tämä 8v tyttö sitten vastas että nehän puhuu siitä koko ajan :D
Soitin myös omalle isälleni. Oma isäni on vähän hiljainen "joo, jaa" ihminen, mutta yllättävän monisanaisen ja positiivisen vastauksen sain häneltäkin :) Nyt olen onnellinen - ssssofia
sirena:Tein raskaustestin, näytti negaa, niinkun veikkasinkin. :) Että ei ainakaan raskaudesta ole kiinni. Huonoja testejä vaan! :s
Ihana tuo sun isänpäiväs! Sullekkin siis nyt tullut pahoinvointia! Koitas ottaa iisisti sen kanssa! :) Muista syödä ja juoda kunnolla! :) Ihana kuulla että noin iloisesti ollaan asia otettu teillä!! :) Onnea niin hirmuisesti Sirena: Nääin olis tarkotus, siis pitää ittensä kiireisenä :)
- m-i-n-t-t-u-
mimmmin, juu teen testin heti pe aamuna ennen lähtöä kavereille:) Mites muuten sulla, että voiko sulla tulla ovulaatioo tossa kun ei menkkoja kuulu? Et voisitko sä periaattees olla raskaana? Mun mielestä voisit kyl jossai vaiheessa testata varmuuden vuoks, jos vaik tulis ylläri pylläri:)
babyfever, onnea talosta? Mua kans kiinnostaa et onko minkä kokoinen ja näköinen?:)
sofia, millanen työssäoppimispaikka sulla on? Ja koska siellä alotat? Oottekos te enemmänkin miehen kaa puhunu tosta talon hankkimisesta? Ja mihin sä havahduit listaa päivittäessä?:D Siihen kun monella alkaa olla jännäpäivä käsillä vai?:D Ja mulla oli ovis vasta kp19 eli viikko sitten, eli odotan sinne ens perjantaihin ennen kun testaan. Mitä ovistestejä sulla muuten on kun tollasii susia ovat?
Sirena, ihana viikonloppu sulla takana! Hyvä että kaikki otti asian noin hyvin vastaan:) Ja eipä tartte stressaa miten kertoo kun se tapahtu tollee "vahingossa":D Ja toi käden pitäminen mahan päällä tulee varmasti ihan huomaamatta aika monella! Varmaan joku suojeluvaisto tai jotai:D
kaapo, tosi paljon voimia sinne:/ Ootko aatellu testata missä vaiheessa? Ja mä ymmärrän kyllä hyvin ton ajatuksen, että kertoisit miehelle vasta myöhemmin, mutta toisaalta jos kaikki menis hyvin, niin siitä sais miehesikin ehkä vähän positiivisuutta kaiken surun keskelle..
leidit, toivotaan et siellä ois koti-inssi tuottanut jotain tulosta! Voi tosiaan hyvin olla tuo kiinnittymisvuotoa, ja toivotaan että on:)
Täällä vaan odottelua edelleen. Huomenna kp28 ja jos kierto ois samanmittanen kun edellinen, eli 29pv niin voisin jo testailla ti, mut kun ovis oli nii myöhää ni jätän tosiaan ne testailut ens perjantaille. No ei ainakaan oo mitää korkeita toiveita tässä kierrossa, nyt on asenne et pessimisti ei pety!:) - ssssofia
minttu: Mulla on ihan prisma työssäoppimispaikkana. :) Saan vastata siellä yhdestä osastosta. :) (kuuluu osana näyttöön.) Ollaan joo puhuttu. Siis ihan vuoden ollu jo tässä asiana esillä. Lähinnä lähti siitä et mies haluais lapsuuden kotinsa ostaa.. Mut siinä liian iso piha huollettavaksi sun muuta, niin jää varmaan vaan haaveeksi. Mut saa nähdä.. :) Siis havahduin vaan moneen asiaan, mitä tossa monelle höpöttelinkin. :) Aivan, niin olikin... Ja mulla miehen ostamia halpis testejä, merkki pregcheck. :D no ens kerralla täytyy vaan hakee ite,. Vaikka en kyllä ymmärrä miks nään asiaan ollenkaan vaivaa, kun tosiaan se tärppi ei luomusti tule. :) Ja ihan hyvä toi asenne sinänsä. Tosiaan sit kans et jos tulee jotain niin tulee sit yllärinä. :) Mut sen näkee sitten! :)
Mä juttelin kaverin kanssa kellä viikkoja 38. Aikoinan kun hän oli plussannut, niin juttelin hänen kanssaan et jos mäkin pian plussaisin hänen kans samaan aikaan. Mut tässähän sitä ollaan.. :) Olis sillo vaan pitäny ottaa ittee niskasta kiinni ja mennä sit hoitoihin. :) Mut ei voi mitään. Näitä sattuu.. :) - EllaMi
Hyvää myöhäistä sunnuntai-iltaa kaikille :)
Mä näin muuten pari päivää sitten unta, jossa me foorumilaiset tavattiin. Käveltiin pitkin jonkun mulle tuntemattoman kaupungin lumisia katuja. Kellään ei siinä unessa ollut vauvoja mukana, ja pari meistä oli siinä miehiä!
Minttu: Hui, onpas sun kaverilla ollut rankka raskaus! Mä jouduin parina päivänä olemaan pois sieltä harjoittelusta, mut nyt se on ohi, ja meen takas kouluun. Meni kyllä hirmu nopeasti 4 vkoa! Kyl noi viikot saa tolla tavalla olla tossa, kun en niitä oikein itsekään tiedä epäsäännöllisen kierron takia. Ultrassa sitten selvinnee täsmällisemmin :) Mitäs sun viikonloppuun kuului? :)
mimmin: Kiitti tosta ranneke-vinkistä. Kävin kattomassa ja se kuulostaa mielenkiintoiselta, vaikka oudolta tuntuukin, et miten tollainen vois toimia. Mut kai se toimii, kun kerran apteekissa sitä myydään. Mikä sulla muuten olikaan noiden kierto-ongelmien taustalla? Pillerit vai? Onks lääkäri sanonut mitään syytä siihen, et kierto noin venyy?
babyfever: Kiitos kiitos :) ja hei vaan pitkästä aikaa :) Onnea talokaupoista! Meillä kans hissitön kerrostalo, joten nähtäväksi jää, onko ihan mahdotonta asua täällä vauvan kanssa… Pääsettekö sitten miten pian muuttamaan?
Sofia: Työharjoittelu meni hyvin, vaikka muutaman päivän jouduin olemaan poissa ton huonon olon takia. Nyt ois taas paluu koulunpenkille :) Muina oireina mulla on ollut väsymys ja sit rinnat on olleet kans koko ajan kipeät. Ja lämmöt on koholla koko ajan. Ihme juttu noi sun ovistestit, jos siis plussaa näyttää koko ajan. Tai eihän sen pitäis olla mahdollista, koska ei se liuska kai voi reagoida muuhun kuin lh – hormoniin tai sit hcg – hormoniin… Tosi hämärä juttu. Onks sulla kierto nyt siis siinä vaiheessa, et ovis on näinä päivinä? Tuli muuten mieleen, kun vissiin kerroit joskus, et sun äidilläkin kesti raskautua, niin löytyikö siihen mitään syytä silloin, et miks sillä kesti? Mietin vaan, et voikohan tollaiset jutut olla perinnöllisiä jotenkin.
leidit88: Toivotaan että oliskin muuten ollut kiinnittymisvuotoa! Koska meinaat testata aikaisintaan?
Sirena: Mukava isänpäivä ollut sitten sulla :) Mulle ei muuten tullut sieltä neuvolasta mitään esitietokaavakkeita kotiin täytettäviksi, mut se terkka käski varata aikaa ensimmäiselle käynnille, nii ilmeisesti siinä sit täytellään jotain lappusia. Vaihtelee vissiin kunnittain. - ellami
Mäkin muuten rekisteröidyin! Tyhmä suomi24 kuitenkin, kun ei anna käyttää isoja kirjaimia.
- vauvelintuoksua
meillä meni viikonloppu kivasti! :) lauantaina oli jostain kummat syystä rinnat kipeenä. tai toinen, oikea :D välillä tuli sellanen inhottava särky ja muutenki oli tosi arka, sit vielä muutamia kertoja päivän aikana tuli sellanen vihlasu mahaan..tonne oikealle puolelle.. Luin jostain että tuo vihlaisu vois olla oviksen oire? Mutta ainaki tuon pitkän kierron takia mulla ei kyllä pitäis olla ovista vielä ku vasta joskus parin viikon päästä :o No aattelin sit että nyt on hyvä tilaisuus pupuilla ja mieshän nyt tietty oli heti mukana:DD Ja tällä kertaa mentiin jopa ihan loppuun asti;) ja mies vielä ihan oma-aloitteisesti teki sen !! huom. hän oli juonu about 10 kaljaa ja tais olla aika huppelissa, mutta anyway :D Oispa hyvä jos toi oiski ollu ovisoire, en vaan usko koska se ois ollu tosi oudossa vaiheessa.. Katotaan nyt alkaako tulemaan oireita vai ei:) netistä löysin jonku laskurin jonka mukaan ovispäivä ois 27.11.. hmmh. Tekis mieli ostaa niitä ovistestejä mutta en nyt tiiä uskaltaako niihin luottaa jos ne muillakin näyttää mitä sattuu:D Meinaan, en siis mitään kalliita raaski alkaa ostamaan.
EllaMi: mieli tekis testata vaikka heti! :) Mut katotaan maltanko odotella esim. loppu viikkoon :) -T
- m-a-m-m-a
sofia: ei täällä työn ohella mitään oikeen jaksa tehä.. tänään vapaa ja sit taas 3 yötä putkeen sit onkin vkl vapaa ja tyttöjenilta eressä (siis muksut on kutsunu 2 kaveria kummatkin ja sit tulee viel yks tyttö lissää) tai no pitäiskö sanoa tyttöjen yö :D ja vissiin saa nyt vkl jännää ett tuleeko täti kylään.. en kyllä usko että jättäis tulematta.. ei minkäänlaisia oireita missään vaiheessa.. tosin sillo ku mulle tehtiin keskeytys ku olin 14 vuotta ni ei ollu silloinkaan mitään oireita täti ei vaan tullu kylään.. taisin sillo kyl nukkuu kokoajan ku oli kuitenkin kesäloma ja kaikkee.. eli ainoo oire siis oli väsymys.. ja täditön kuukausi (sillo oli niin säännölliset käynnit ku vaan voi olla..tiesin aina millo alkaa ku vaan katoin kalenteria)
m-i-n-t-t-u- kp 28/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 50/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 27/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 15/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 20/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 15/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp19/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 5/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 52/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp41/28-32 yk ?, 22v
leidit88: R: kp 11/38 1yk, 24v, T: 24v/ kp24/? 1yk 23v
jokojoko: kp 15/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 35/30-40 yk 4, 22v
Daija92, kp 49/?? yk 0, 19v
Sirena--: 6 4 yk 3 20v
EllaMi: rv8 2, yk 1, 23 v.
Tarkistakaa kaikki ett on oikein :)
Niin ja PLUSSAtuulia - ssssofia
Ellami: Millanen oli työhajoittelu? Viihdyitkö siellä? Opitko jotain uutta? :) olitko se sä kun puhui et ovis oli kestäny 7 päivää? :pno en tie, meinasin mä silti et noilla testeillä meen tän kierron, jos se sit vaikka näyttää yli yli vahvaa viivaa kun on ovis?!
tää viikko pitäis olla hedelmällisintä aikaa. keskiviikkona ovis. mut niinku varmaa ymmärrät, niin perjantain testi ei voinu mitenkään pitää paikkansa jos ovis vasta keskiviikkona on..
tosta meidän äidin tilanteesta sillä oli sellanen kohdun kaulan kudoksen muutos, minkä taki raskautuminen oli vaikeaa, ja sillä ollut toisessa munasarjassa kystiä, ja sieltä sit poistettu kiinnikkeitä. niin tuo kaiketi vaikuttanut asiaan.. :) Että toivottavasti ei oo mulla! se tästä vielä puuttuisikin!
vauvelintuoksua: voi ihan hyvin olla oviskin. :) Meinaan sull tooosi pitkä kierto, ja noin pitkässä kierrossa yleensä ei edes ovuloi. :) Että veikkaampa että sulla on lyhyempi kierto tiedossa. ;) Saa nähdä. toivotaan että tuo nyt toisi plussan mukanaan!
Mä menin eilen sit vähän tonne lapsettomuuspuolelle kyselemään juttuja. Nyt taas hieman selkeempänä kaikki jutut. Kipeänäkin oon taas hieman kun tuli tehtyy hommia ulkona niin pitkään, et vilustuin siinä sit varmaankin. - ssssofia
Öri öri. No selvis ainakin että jos mun munajohtimet on kiinni niin en saa lapsia ilman hoitoja. Not greit!! No mut ken leikkiin ryhtyy, se sen kestäköön. :) Saapi nähdä mitä tästä tulee. :)
- m-i-n-t-t-u-
sofia, mä oon kuullu pelkästään hyvää noista pregcheckin testeistä:D Ja aion kokeilla niitä ehkä ens kierrossa tai seuraavassa. Kaikki haukkuu noita davideja mitä mullakin on. No, samat ei voi toimii kaikilla:D Ja hei kysyinkös jo et koska sulla alkaa työssäoppiminen siellä prismassa sitten?:)
m-a-m-m-a, siis ootko sä ollu raskaana 14-vuotiaana?:o Ja nyt sulla on kaks tytärtä? Oot varmaa noista sun lapsista kertonut enemmänkin, mut minkä ikäisiä ovat, en nyt yhtään muista?:)
ellami, sanos nyt vielä kerran koska sulla on eka neuvola?:D Mä oon ihan lahopää näiden asioiden kaa, kun en yksinkertasesti muista mitään.. Ja koskas on eka ultra? Pääset varmaan siihen raskauden-keston-määritys-ultraan (miten lie kirjoitetaan:D) kun on niin epäsäännöllinen kierto? Meillä vietettiin isänpäivää mun vanhempien luona, siinä se viikonloppu menikin:)
vauvelintuoksua, ehkä se tosiaan on merkki oviksesta ja kierto alkais lyhenemään:) Onks sulla nyt ollu monta kiertoa ehkäisyn (pillereiden?) poisjättämisen jälkeen, et onks toi kierto ollu aina 45pv vai vaihdellut?
Aaaarrgh, mua ärsyttää kun kierto lähenee loppuaa, täti tekee tuloaan, niin naama on kun sotatanner. Pikkunäppylöitä tulee ihan hirveesti, ja sit joka kuukausi tulee noin 3-5 isoo finniä ja sit on koko helv*tin naama kipee niiden takia:( mulla oli siis pillerit ihan aknen hoitona kun niitä söin ja kyllä huomaa et ne toimi. Nyt pitäis mennä ihotautilääkärille et sais jotain apua mikä ei vaikuta raskautumiseen. Se vaan maksaa niiiiiin paljon. Käyt yksityisellä näyttämässä naamaas ja 100e lasku tupsahtaa postilaatikosta. Noh, se 100e ei välttämättä ees riitä... Että tällaista täällä tänään. Nyttenkin loppukierto osuu just helsinkiin menon kanssa samaan aikaan, et kun baariinkiin lähdetään niin oon sit oikein nättinä kun naama kukkii:) - ssssofia
Minttu: Mä kannatan fritsun testejä! Ne on mielettömän hyviä ja selkeitä! maksaa 14 euroa suunnilleen, ja niitä on 7 kpl. Toi paketti mikä mulla nyt on, niin se makso 10 euroo ja 10 kpl testejä. Et mielummin mä muutaman jään häviölle kun teen näitä.. :) Tosin samapa tuo kaiketi kun ei niillää mun oviksilla varmaan oo mitään väliä :D Mulla alkaa siellä vasta tammikuussa. :) Hyvissä ajoin oon vaan liikenteessä. :) Sieltä saankin sit melko varman työpaikan, ja niin edespäin. :)
Eikös apteekista saa ihan hyviä rasvoja sun muuta tollaseen? Luulisi auttavan? Kuulostaa kyllä kipeältä! Mutta toivoisin et säkin sen plussan saisit! :) Pääsisis höpöttää sunkin kanssa sun ultroista sun muista!! :) Mitäs sä minttu meinaat tänään tehdä?
Mä näin muuten eilen ihanaa unta. :) Olin laittanut meidän työhuoneen koreeksi meidän syntyvää tytärtä varten. Siitä puheenollen, en sillon ottanut kantaa kumman saan, mutta mulla on ihan sellanen olo et ruskeesilmänen tyttö tulee ekaks. :) Vitsit mun vauvakuumeeni kyl hurahtaa kohta yli laidan. Tässä ei kohta oo enää mitään tolkkua. :) Onneks tosiaan jos työssäoppiminen pesis sitten työpaikan, niin pääsis töihin ja sais muuta ajateltavaa. :) Tosin hauskanen juttu, kun meen sinne prismaan työssäoppimaan, nii voi kumma kun mun osastoon osuskin juuri vaateosastosta puolet, ja oli muuten viel se pienten/ lasten puoli! :D - m-i-n-t-t-u-
sofia, pitääkin kokeilla noita testejä sitten, tai ehkä ostan molempia:D Hyvä et oot ajoissa ton työpaikan kanssa. Mäki just kirjottelen hakemusta sinne uuteen paikkaan. Pomo sano et ei tartte kauheesti nähdä vaivaa sen hakemuksen eteen, kunhan muodon vuoks lähetän:D Se uus paikka avataan tammikuussa, mut työt alkaa ehkä jo joulukuun puolella. Ja tänään meen töihin illaks:) Oi mitä unta oot nähny! Aamulla on kiva herätä tollasen unen jälkeen:) Nii tiiätkö jo et saat sen vaatepuolen, vai oliko seki siinä unessa?
- ssssofia
minttu: Toi on kyl niin kiva et pääset sinne uuteen paikkaan! :) Mikä sun asemas tulee siellä olemaan? Ja Miten toi muuten menee et sähän oto vakituinen siellä? Tuleeks teijän työpaikalta muita tyyppejä?
Niin siis mulla tulee olemaan siellä aika iso osasto. :D ja ei se ollu siinä unessa, osaan vaan tän kirjottamisen taidon ja selitän montaa asiaa putkeen kun ei pysty yhteen asiaan keskittymään kerrallaan.
Hei onko kellään muuten kaapissa sellasia vaatteita mitkä menis raskauden aikana?
Mulle mun kaveri huomautti yks päivä, et ootko sä muuten jo raskaana, tokasin vaan et olisinkin. No se sitten juttuaan jatko, et huomannut vaan et kaikissa sun uusissa vaatteissa toi mahan kohta on löystynyt et mahtuis ihan hyvin mahakin sinne. No mä sitä sit miettisin kun tulin kottiin ja tosiaan huomasin et mun vaatevaraston koko on kasvnu yhdellä tai kahdella koolla suuremmaksi. :D Varmaan alitajuntainen asia, et jos maha alkais kasvaa ni voi käyttää niitäkin vaatteita sitten. :)
muita kysymyksiä kans..
Meinaatteko mennä 4d ultraan?
Meinaatteko ottaa miehen neuvolakäynneille?
Meinaatteko ottaa sukupuolesta selvää? - ssssofia
minttu: Oikun ihanaa et saat vaatteita taloon! Mä en yhtään jaksais olla ajattelematta et koska se pieni tulla tupsahtais. :) Mut pitää malttaa odottaa.. :) Aika kiva et saat sit uuden työympäridtön kokonaan. :) En oo tainnu kysyä et missä kaupassa sä oot töissä tai mihin meet töihin?
Ja joo toi 4D ultra on sellanen et siinä lapsi näkyy oikeen silleen kolmiulotteisesti, ja siinä selviää se sukupuoli tosi usein. :)
Mä jotenkin ite ihan väri ihmisenä oon aina ajtellu jotain mahdollisimman neutraalia. Ehkä sit kun on iso talo ja näin niin sit vois ajatella et kullakin omassa huoneessaan ne värit mistä tykkää. No mut nähtäväksi se jää. :) Äiti tokasi kun siellä olin et mun on pakko sit synnyttää tyttö ekaksi, et hän pääsee ostaa kaikkea ihanaa pinkkiä! Mä niin kammoksun sitä väriä :D EN tiedä miks, mut en saa sitä kotoisaksi mitenkään. Noh eksä sekin sitten ajan kanssa. :)
Oks sulla muuten jotain sovittua tuntimäärää mitä teet kaupassa kun oot vakituinen? Vai oks sellasta edes?- Kaapo89
Ei vieläkään menkkoja eikä mitään oireitakaa muutaku tissien arkuus. Testin teen ens viikon puolella jos ei menkat oo alkanu. Ihan sillä asenteella oon etten oo raskaana. Eipä tuu nii kovaa pettymystä jos ne alkaa. Miehelle en oo uskaltanu puhua mitää missä mennää. Kerron sitte ehkä jos testi positiivine :) kovasti plussatuulia kaikille! Ja onnea raskautuneille, kateeks käy kun noita teidän juttuja lukee :D
- Haaveilija-
Hei! Olen kauan jo lukenut täältä teidän tekstejä ja minua vaivaa aivan kauhea vauvakuume, mutta en ole uskaltanut tänne kirjoittaa. :D Ei siis vielä yritetä, joten olen yrittänyt olla kirjoittamatta tänne ja haaveilla vaan omissa oloissa :) Olen siis 20 vuotias (täytän tässä kuussa 21) ja mies 22 :) En tiedä mitä kirjoittas kun nyt äkkiä vaan päätin jotain sepustaa :)
- ssssofia
Hei haaveilija!
Tervetuloa joukkoon! :) Liity tosiaan ihmeessä joukkoon. :) Täällä on ollu useempikin, kuka ensiksi tullut vaan taustavoimina taustalle, ja pian onkin yritys alkanut,.
Mistäs päin kirjoittelet? Ja oletko töissä, koulussa vai mitä? Ootko tällähetkellä vielä jollain ehkäisyllä miehen kanssa? Mitäs mies tuumaa sun kuumeiluun? :) Ja äkkiä s' sisälle juttuihin pääset niin ei siinä sen jälkeen tarvitse enää miettiä mistä sitä puhuisi! :p
Jos muuten haluat tohon listaan mukaan, niin kerro vaan sun kiertopäivät, ikä ja yrityskerrat niin lisäillään sutkin sinne! :) - ssssofia
m-i-n-t-t-u- kp 28/29-34 yk4, 20v
mimmmin:: kp 50/? yk1, 22v
vielä kerran äidiksi? 27/30-31 yk 2, 39v
mimamau: kp 15/30 yk 2, 18v
babyfever: kp 20/27(lääkkeillä) yk 1, 25v
baby19: Kp 15/28 yk ?, 19v
vauvelintuoksua: kp19/ 45 yk 2, 21v
ssandy-: kp 5/26-28 yk1, 19v
sandepöö: kp 52/ 19-21 yk 1, 24v
vehka88: kp41/28-32 yk ?, 22v
leidit88: R: kp 11/38 1yk, 24v, T: 24v/ kp24/? 1yk 23v
jokojoko: kp 15/28-35, yk?, 29v
Kaapo89: kp 35/30-40 yk 4, 22v
Daija92, kp 49/?? yk 0, 19v
Sirena--: 6 4 yk 3 20v
EllaMi: rv8 2, yk 1, 23 v.
laitoin vähän alemmas tuon. :)
kaapo: En ollenkaan huomannnu sun tekstiä, ni vastaampa nyt erikseen, mikset tee testiä? :o Tee ihmeessä. Plussatuuli kun nyt sytty niin ties vaikka se jo olis sinnekkin tullut! ;) - Haaveilija-
Sofia: Kirjottelen Pohjois-pohjanmaalta ja käyn töissä :) Lopetin e-pillerit kesän lopulla, mutta kondomit vielä käytössä ja uskon, että ne on vielä käytössä ens vuoden puolellakin, koska mies opiskelee. Taitaa vaan kuumeilu pahentua kun tänne kirjotan :D Mies kyllä onneks kuuntelee mun juttuja, mutta varmaan vähän helpottaa jos jonnekkin muualle kerron välillä vauvahaaveista :) En tiedä kannattaako lisätä listaan, koska ei vielä varsinaisesti yritetä :)
- ssssofia
Haaveilija: Mitäs teet työksesi? :) Onko sulla kuin normaalisoitunut kierto lopettamisen jälkeen? :) Mitäs se haittaa jos toinen opiskelee? Vai onko se jonkinlainen periaate? :) Ja ei kiirettä. :) Sano sitten kun halut et lisätään sut listaan. :) Tosiaan ei sen niin väliä ole yrittääkö vai ei. :) Jos täällä käy ja näin niin hyvin siinä' voi olla jos vaan itse haluaa. :) Mäkin kuuluisin tonne lapsettomuuspuolelle, mutta siellä niin ankeeta porukkaa, plus oon tänne jämähtänyt. Varo vaan täällä on mielettömän ihania ihmisiä. Tänne kun kerran tulee niin tänne jää :p
Ootko kauan kuumeillut? :) Ootko jonkun muun kanssa saanut jakaa kuumeilua? :) - Haaveilija-
Sofia: Lähihoitajana työskentelen :) Kierto vielä heittelee 25-30, mutta ei tuon enempää onneks oo heittänyt. Nyt vaan oon kuvitellut kaikenlaisia raskausoireita aina ennen menkkoja ja joka kertahan ne on tullut ja pettymys aina, vaikka ei pitäs olla yllätys :P
Oon lukenut tätä teidän ketjua aika kauan ennen kuin nyt päätin kirjottaa ja kaikki vaikuttaa niin mukavilta :) Kuumeilut varmaan jo yli vuoden, mutta pahentui kesällä ja siitä asti on ollut paha vauvakuume.
Mies on ainut jolle oon puhunut tästä, mutta se haluaisi olla opiskelunsa opiskellut kun alettaan yrittämään tai ainakin lähempänä. Sillä on viel vuos jälellä koulua.
Miten kauan ootte yrittänyt kun kerta lapsettomuus puolelle kuulut? :o - ssssofia
haaveilija: Ai säkin oot lähihoitaja. Täällä onkin aika moni lähihoitajana :)
Siis oks teillä kuitenkin ollu yhdyntöjä ilman ehkäsyä? vai miks oireita oot kuvitellu? Voin kyl kuvitella paljn oireita pystyy itelleen kehittää kun alkaa menkat ilman pillereitä.. :) Ite en oo siis syönyt niin en niistä mitään tiedä.. :) No mut ei pidä muistuttaa tästrä pahalla, mur joskus se yrittäminen voi kestää kauemminkin.. :) Että miehelle kannattaa siitä vähän puhellakkin, Meinaan jos sillä vuos olis koulua jäljellä, ja sä odotat 9kk lasta, niin se on jo varmistunut melkeen kun muksu mailmassa. Kuumeilijoita ja odottajia. Eikä mitään numeroita perään. :) Miltäs kuulostais? Et jos sit ollaan tälläpuolella? Koska mitäs se sit haittaa jos tähän uusia tulee tai jotain muuta? Ja sit enskesänä voitais kokeilla järjestää jotain miittiä johonkin. Otettais kaikki teltat mukaan ja joku pallogrilli, ja grillailtais jossain rannan lähelllä! :) - Haaveilija-
Sofia: Siis ei oo oltu ilman ehkäsyä missään vaiheessa, vaan oon ollut niin vauvakuumeinen, että toivonut sitä niin paljon, että kuvitelen että jotenkin tulisin raskaaks ja kun ilman pillereitä on ihan erilaisia menkkakipuja tullut niin oon keksinyt vaikka mitä :DD Oon puhunu miehelle, että jos keväällä alotettaan yrittää kun en ees heti välttämättä tuu raskaaks. En vaan halua painostaa, joten yritän nyt vähemmän puhua sille ja aina sillon tällön muistuttaa asiasta :)
Oot jaksanut pitkään yrittää. No toivottavasti hoidot auttaa sinulla ja saisit sinäkin plussan!! :) Ootko varma, ettei ole mahdollista saada luomuplussaa vai selviääkö se vasta tammikuussa? - ssssofia
Haaveilija: No ymmärrettäväähän tuo! :) Mä en millään jaksais olla kuumeissani ja olla yrittämättä! :p Ja meidän yritys on tuolla lapsettomuuspuolella vielä pinetä! :) Ja aikaahan tässä on vaikka miten, oon nuorikin vielä niin ei tässä kiire mihinkään. :) Mut nyt alan olemaan niin kuumeissani etten meinaa paikalla pysyä! :) Ja en tosta tiedä vielä et onko luomuplussa mahdollista. Veikkaan että ei ole. Miehelläkin huonosti liikkuvat siittiöt. Mutta nähtäväksi jää. :) Kyllä mä veikkaan et ihan raskaisiin hoitoihin sinne mennään. Et kyl mä sitä mieltä oon et olis pitäny jotain olis pitänyt näkyä jo kahden vuoden aikana. :) Mutta ei voi mitään. :) Sen näkee sitten :)
- ssssofia
Minttu: Mä oon kans miettiny et aikas paljon tulee henk. kohtasia asioita selville, mut miettinyt et jos jjotain oikeesti mun elämä kiinnostaa ni siitäpähän sit vaan lukee. Koska ennen kaikkea näitä jaksaa varmaan lukea meijän jälkeen tässä tilanteessa olevat ihmiset. :) S-market on paras! :) Ihan kivasti oot siis tehnyt tunteja :) Heheh. Ai sä tykkäät sitten siitä väristä. ;p no mikäs siinä, jokasen silmää hivelee eri asiat. ;) No nähtäväksi jää sitten et mitä sieltä loppupeleissä tulee. :) Niin kauan mä kakaroita aijon kuitenkin vääntää et sekä tytön että pojan saan :) Ja ei toi 4 D ultra kauheesti maksa. Ja ennen kaikkea, se on todella ihana muisto. :) Mä ainakin sit meinaan ottaa tavotteeks et kerran viikossa vähintään jotain kuvaa ottanen. :) Onhan se harrastuksenakin niin miksei sitten hyödyntämään moista! :)
- ssssofia
http://keskustelu.suomi24.fi/node/10249176
Tuossa uusi keskustelu! :)
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Petteri Orpo on satusetä
Väittää että työllisyys on Suomessa samalla tasolla kuin hallituksen aloittaessa kesällä 2023. Fakta on, että työllisi933504Orpo ja Purra, käykää hakemassa oppia Espanjasta
Espanja on näyttänyt kuinka kova työttömyys nujerretaan ja saadaan maan talous palautettua nousu-uralle. Ei ole häpeä kä562468Porvarimedia: Räsänen vei Lindtmanilta pääministerin paikan
Lisäksi suomalaiset ovat innostuneet tuhlaaman, koska kuluttavat inflaation verran enemmän rahaa. Eikö porvarimedialla142374Jääkiekon MM:t pitää siirtää MTV:ltä Ylelle
Persuille ikäviä uutisia taas. . Valtioneuvoston asetuksen mukaan MM-kisat kuuluvat kansallisesti merkittäviin tapahtumi632244Ruotsi laskee jälleen bensaveroa, Riikka irvailee tumput suorana
Euron bensa oli persujen vaalilupaus, mutta kohta alkaa olla kolmosella alkavia litrahintoja. Meanwhile in Sverige: "162128Olitkin liian hyvää ollaksesi totta nainen
Ihastuin ja rakastuin, mutta se on minun ongelma. Ei sinun.771101Kaste pelastaa ihmisen
Kristittyjen kirkkojen toimittama yksi Kaste on Jumalan tekemä pelastusteko, jossa perisyntiin hengellisesti kuollut ihm5671077Ensin oli armo - sen jälkeen tuli usko
Me emme ansaitse armoa omalla uskollamme. Armo on ansaitsematonta rakkautta mikä synnyttää meidät uudesti Jumalasta. K400995Uskon todistus
Oikean uskovaisen ja nimikristityn erottaa siitä, että Jeesukseen uskova korottaa Jeesusta ja uskoa Häneen, mutta nimik261986Elisalla ja MTV:llä lihava riita - MTV:n kanavienlähetykset ovat katkeamassa Elisan asiakkailla
Kaikkien MTV:n kanavien televisiolähetykset ovat katkeamassa Elisan kaapeli-tv-asiakkailta. https://www.is.fi/digitoday142939