Taivaan vastatuli helvetin liekeille

JESEUSKO VAIN JUUTALAISIA VARTEN ?

Joku perusteli väittämänsä, että Jeesus puhuisi vai juutalaisille - perusteli sen tähän irti reväistyyn jakeeseen:

Matteuksen evankeliumi:
15:24 Hän vastasi ja sanoi:
"Minua ei ole lähetetty muitten kuin Israelin huoneen kadonneitten lammasten tykö."

Sääli, että kirjoittaja sammui tuoppinsa ääreen, kun seuraavat rivit sisältävät varsinaiset jytkyn. Jeesushan otti huomaansa syntisen pakanan silti, vaikka muistuttikin tälle, ettei ole tullut vieraita pelastamaan, vaan ainoastaan sukuaan. Tämä on yhtä lailla minulle kuin tuolle saastaiselle pakananaiselle :

25 Mutta vaimo tuli ja kumarsi häntä ja sanoi: "Herra, auta minua".
26 Mutta hän vastasi ja sanoi: "Ei ole soveliasta ottaa lasten leipää ja heittää penikoille".
27 Mutta vaimo sanoi: "Niin, Herra; mutta syöväthän penikatkin niitä muruja, jotka heidän herrainsa pöydältä putoavat".
28 Silloin Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Oi vaimo, suuri on sinun uskosi, tapahtukoon sinulle, niinkuin tahdot". Ja hänen tyttärensä oli siitä hetkestä terve.

Niin, ei-juutalainen "oli siitä hetkestä terve".

TÄNÄÄN kävin ryhmän kanssa Turku palaa -esityksessä. Eräässä huoneessa sain virtuaalisesti kohdata itseni helvetin liekeissä. Otin kuvan itsestäni liekeissä. helvetti kiinnostaa kaikkia, taivas harvoja. Opas totesi, että helvetti-käsite on kaikkiin uskontoihin lisätty jälkeenpäin, kristinuskoonkin. Ja niinhän viisaat kristityt opettajatkin sanovat. Periaatteessa usko niin olevankin. Vanahssa Testamentissahan ei nykypainoksessa mainita helvettiä - vasta Jeesus toi sen, Uuteen Testamenttiin.

Toisaalta . . . koko näkyväinen kaikkeus ja maapallo on lisätty (luotu) vasta jälkeenpäin. Alussa ei niitä ollut. En siis lainkaan ajattele, että helvetti olisi tosissaan olemassa tai tulossakaan. Päättelen, että Jeesus vai käytti hyväkseen yleistä ajatuskantaa. MUTTA en ota mitään riskiä, vaan antaudun Jeesukselle, hänen asiansa orjaksi, evankeliumin kantajaksi - jotta en olisi helvetin lapsi, jos helvetti sittenkin on olemassa.

Me suomalaiset emme ota turhia riskejä, emme omista elämäämme ateismille, emme ruattalaisten - kuten alex-kasi - tavoin ythenään huutele barrikaadeilta, että helvettiä ei ole eikä tule. Helvetin olemattomuudesta en tiedä mitään, kukaan ei sitä minulle ole todistanut, mutta henki sisälläni todistaa, että päivittäin tarvitsen apunani Häntä, joka voi minut liekeiltä pelastaa omalla tulellaan - vastatulella. Me kristitytkin voimme sytytellä vastatulia.

Luuk. 16:28
Minulla on viisi veljeä -- hänen pitäisi varoittaa heitä, etteivät hekin joutuisi tähän kärsimyksen paikkaan.'

Mitä tulee naispappeussanailuun, niin olen mieltä, että myös naisilla on velvollisuus julistaa evankeliumia.
Taivastiedettä maan päällä hengellisesti ajateltuna . . .
http://tieku.fi/kysy-meilta/tuli-pysayttaa-maastopalon.

antti

27

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei iankaikkinen helv

Olet Antti ymmärtänyt väärin Alex,in kirjoitukset helvetistä. Kyllä Alex sanoo helvetin olevan ja kaikki mikä on syntiä ja syntisiä palaa helvetin tulessa joka kerran on syttyvä.

Mutta Huom! Alex enkä minäkään usko helvetin iankaikkiseen palamiseen kun kaikki jumalattomat ovat palaneet helvetin tulessa niin tuli sammuu ja jumalattomat ovat vain tuhkaa.

• ### Olet Antti ymmärtänyt väärin Alex,in kirjoitukset helvetistä.
        Kyllä Alex sanoo helvetin olevan ###

Hyvä niin, (yllättävä tieto), sillä en minäkään ottaisi sellaista riskiä, ettei helvettiä voisi olla.
        On parempi tulla ruhjotuksi Kristuksen tähden kuin ruhjoutua omien tekojensa vuoksi ilman Kristusta. Vain hullu panee toivonsa siihen, ettei helvettiä ole. Viisas panee toivonsa Kristukseen. Elämän valtakuntaa ei oteta pois Kristuksen omilta.

Matt. 21:43
        Sentähden minä sanon teille: Jumalan valtakunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä.
        44 Ja joka tähän kiveen kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa."
        45 Kun ylipapit ja fariseukset kuulivat nämä hänen vertauksensa, ymmärsivät he, että hän puhui heistä.

Mark. 9:49
        Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava,
        ja jokainen uhri on suolalla suolattava.

Mark. 8:35
        Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen,
        mutta joka kadottaa elämänsä minun ja evankeliumin tähden,
        hän pelastaa sen.

antti

• MarkoK.

No miksi sitten Jeesus korostaa se olevan iankaikkinen niinkuin taivaskin jos se ei sitä ole,Onko toinen kun molemmat iankaikkisia sitten 3,1298sekuntia tai jotain muuta.Ja Ilm.19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

Tässä on nyt peto heitetty ja väärä profeetta tuliseen järveen ja kun luet eteenpäin nin on ainakin tuhannenvuodenaika ennenkuin tapahtuu tämä asia.
        20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. >>

Eli jos tuomio on alkanut pedolle ja väärälle profeetalle ja kestää tuhatvuotta jo ennenkuin muut tulevat perästä ja jatkuu niin eikö tämän tuhkaksipalmisen olisi pitänyt jo tapahtua 1000vuodessa vai onko ne niin sitkeitä kavereita että tarvitsevat vähän enemmän siihen aikaa,tai ehkä he eivät tienneet mitään tästä tyhjiinraukeamisesta ja jäivät siksi sinne .

• MarkoK. kirjoitti:

No miksi sitten Jeesus korostaa se olevan iankaikkinen niinkuin taivaskin jos se ei sitä ole,Onko toinen kun molemmat iankaikkisia sitten 3,1298sekuntia tai jotain muuta.Ja Ilm.19:20 Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.

Tässä on nyt peto heitetty ja väärä profeetta tuliseen järveen ja kun luet eteenpäin nin on ainakin tuhannenvuodenaika ennenkuin tapahtuu tämä asia.
        20:10 Ja perkele, heidän villitsijänsä, heitetään tuli- ja tulikivijärveen, jossa myös peto ja väärä profeetta ovat, ja heitä vaivataan yöt päivät, aina ja iankaikkisesti. >>

Eli jos tuomio on alkanut pedolle ja väärälle profeetalle ja kestää tuhatvuotta jo ennenkuin muut tulevat perästä ja jatkuu niin eikö tämän tuhkaksipalmisen olisi pitänyt jo tapahtua 1000vuodessa vai onko ne niin sitkeitä kavereita että tarvitsevat vähän enemmän siihen aikaa,tai ehkä he eivät tienneet mitään tästä tyhjiinraukeamisesta ja jäivät siksi sinne .

hyvin hoksattu ! Tuo . . .

### Eli jos tuomio on alkanut pedolle ja väärälle profeetalle ja kestää tuhat vuotta jo ennenkuin muut tulevat perästä ja jatkuu - niin eikö tämän tuhkaksipalamisen olisi pitänyt jo tapahtua 1000 vuodessa. Vai onko ne niin sitkeitä kavereita että tarvitsevat vähän enemmän siihen aikaa? Tai ehkä he eivät tienneet mitään tästä tyhjiinraukeamisesta ja jäivät siksi sinne? ###

• Herra armahda

He palavat niin ettei heistä jää mitään jäljelle; sillä "HEIDÄT polttaa se tuli."
      H e l v e t i n tuli on kadotus, se on toinen kuolema, joka on tehty kaiken vääryyden lopulliseksi tuhoksi. Raamattu sanoo, että se on tehty saatanalle ja hänen enkeleilleen ja kaikille niille jotka asettuvat vääryyden puolelle ja Jumalaa vastaan, siis jumalattomille.

• ### Raamattu sanoo, että se on tehty saatanalle ja hänen enkeleilleen ja kaikille niille jotka asettuvat vääryyden puolelle ja Jumalaa vastaan, siis jumalattomille. ###

Niinpä. Yhtäkään ihmistä ei ole tarkoitettu helvettiin, paitsi J.Iskariot, kadotuksen lapsi.

Joh. 17:12
        Kun minä olin heidän kanssansa, varjelin minä heidät sinun nimessäsi, jonka sinä olet minulle antanut, ja suojelin heitä, eikä heistä joutunut kadotetuksi yksikään muu kuin se kadotuksen lapsi, että kirjoitus kävisi toteen.

Pelastus on sisi varma Jumalan lapsille. Mutta herra armahtakoon, että uskoisimme Häneen enemmän. Meille on varattu hyvää jo tässä ajassa!
        Epäuskomme sitoo Herran kädet . . .

Mark. 6:5
        Ja hän ei voinut siellä tehdä mitään voimallista tekoa, paitsi että paransi joitakuita sairaita panemalla kätensä heidän päälleen.

Matt. 17:19
        Sitten opetuslapset menivät Jeesuksen tykö eriksensä ja sanoivat:
        "Miksi emme me voineet ajaa sitä ulos?"
        20
        Niin hän sanoi heille: "Teidän epäuskonne tähden; sillä totisesti minä sanon teille: jos teillä olisi uskoa sinapinsiemenenkään verran, niin te voisitte sanoa tälle vuorelle: 'Siirry täältä tuonne', ja se siirtyisi, eikä mikään olisi teille mahdotonta".

antti

• ### H e l v e t i n tuli on kadotus, se on toinen kuolema ###

Mutta kuinka sitten esim. alex-8 voi sanoa, että helvetti on se gehenna, joka oli paljon ennen Jeesuksen päiviä, mutta ei enää Jeesuksen päivinä. Eli Jeesus muka viittasi menneinä aikoina olleeseen h e l v e t t i i n ja sama ollut ja mennyt
        h e l v e t t i sitten muka olisi tuleva kadotus. Ei noista poikain jutuista selvää saa.

• pusutin

Kertooko Raamattu onko helvetti endoterminen vaiko eksoterminen paikka?

Kaikilla todellisilla paikoilla jopa tähdistöillä on koordinaatit,mitä Raamattussa
      mainitaan helvetin koordinaateista?

Eikö totuteen kuulu esittää faktoja?

• " Kaikilla . . . on koordinaatit "

Taivaan koordinaatit :

Luuk. 17:21
        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla';
        sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Helvetin koordinaatit :

Matt. 15:18
        Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

Ihmisen sisällä on taivas tai helvetti. Iankaikkisuuteen ihminen vie mukanaan joko taivaan tahi helvetin. Täällä on 2 ulottuvuutta: hyvä ja paha, mutta kaikki on rajallista - ei mitään yli sen, mitä Jumala sallii.
        Iankaikkisuus on kolmas ulottuvuus. Sen koordinaatit ovat rajattomuus.

Room. 8:38
        Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

antti

• AnttiVKantola kirjoitti:

" Kaikilla . . . on koordinaatit "

Taivaan koordinaatit :

Luuk. 17:21
        eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla';
        sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä".

Helvetin koordinaatit :

Matt. 15:18
        Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
        19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset, jumalanpilkkaamiset.
        20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."

Ihmisen sisällä on taivas tai helvetti. Iankaikkisuuteen ihminen vie mukanaan joko taivaan tahi helvetin. Täällä on 2 ulottuvuutta: hyvä ja paha, mutta kaikki on rajallista - ei mitään yli sen, mitä Jumala sallii.
        Iankaikkisuus on kolmas ulottuvuus. Sen koordinaatit ovat rajattomuus.

Room. 8:38
        Sillä minä olen varma siitä, ettei kuolema eikä elämä, ei enkelit eikä henkivallat, ei nykyiset eikä tulevaiset, ei voimat,
        39 ei korkeus eikä syvyys, eikä mikään muu luotu voi meitä erottaa Jumalan rakkaudesta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme.

antti

KOORDINAATIT UUSIKSI - MIES LIEKEHTIVÄN HELLAN LUO JA NAINEN PAPIKSI !

Luuk. 10:39
        Ja hänellä oli sisar, Maria niminen, joka asettui istumaan Herran jalkojen juureen ja kuunteli hänen puhettansa.
        40
        Mutta Martta puuhasi monissa palvelustoimissa; ja hän tuli ja sanoi: "Herra, etkö sinä välitä mitään siitä, että sisareni on jättänyt minut yksinäni palvelemaan? Sano siis hänelle, että hän minua auttaisi."
        41
        Herra vastasi ja sanoi hänelle: "Martta, Martta, moninaisista sinä huolehdit ja hätäilet,
        42
        mutta tarpeellisia on vähän, tahi yksi ainoa. Maria on valinnut hyvän osan, jota ei häneltä oteta pois."

http://msnmy.oberon-media.com/game.htm?code=115222907&RefId=&origin=pcat_gm_u

Suosittelee Antti

• kokis

Höpö Höpö.Jos Jeesuksen sanat helvetistä ja, että se on todellinen paikka ja lopullinen,niin miksi Jeesus varoitti siitä ihmisiä ja varoittaa tänäkin päivänä? Olen hekilökohtaisesti saanut evenkelistana toimiessani jutella 14 ihmisen kanssa jotka ovat käyneet kuoleman rajan takana ja ainoastaan yksi...yksi ei muista mitään ajasta kun oli julistettu kuolleeksi autoonnettomuudessa.Tämä ihminen oli ollut koomassa muistaakseni kaksi viikkoa.Kaikki muut pystyivät kertomaan minulle henkilökohtaisesti nähneensä taivaan,käyneensä siellä ja yksi kävi helvetissä, mutta ei joutunut sinne vaan sai tulla todistamaan mm.minulle siitä, että Raamattu on kirjaimellisesti totta.Ei ole tarkoitus peloitella ketään, mutta kerron tämän jos joku haluaa ottaa Jeesuksen todesta niin se kannattaa.Ei kannata uskoa kaikkia Raamatun selittäjiä, kaikki eivät ole Jumalan lähettämiä ja hyvä testi on jos joku haluaa varmistua niin kysyköön Herralta eli rukoilkoon rehellisesti niin Jeesus vastaa varmasti koska hän on sanojensa takana toisin kuin selittäjät joita on nykyään joka lähtöön.Siunausta elämääsi ja Jeesuksen seuraamiseen.

• pyh!

Höpöhöpö.

Raamatun mukaan kuolleet eivät tiedä mitään eikä heillä ole enää koskaan mitään osaa auringon alla. Että LÖPÖLÖPÖ!!!

• pyh! kirjoitti:

Höpöhöpö.

Raamatun mukaan kuolleet eivät tiedä mitään eikä heillä ole enää koskaan mitään osaa auringon alla. Että LÖPÖLÖPÖ!!!

### He palavat niin ettei heistä jää mitään jäljelle; sillä "HEIDÄT polttaa se tuli." ###

pyh! alexille toteaisin, että . . .

Olet usein toitottanut hevletin olleen vain ns. gehenna, johon Jeesus mukamas viittasi ja jota ei edes Jeesuksen aikaan enää ollut siellä Jerusalemin ryntäillä.
        Miten ihmisiä voidaan heittä sinne, mitä ei ole?

• kokis

Salomo oli luopunut Jumalasta ja hänen tekstinsä löytyy vanhanliitonpuolelta Saarnaajankirjasta.Uskotko enemmän salomoa kuin Jeesusta joka on lihaksi tullut Jumala ?Eikö Jumala tiedä paremmin mitä on rajan takana kuin ihminen?Vai mitä me ollaan neuvomaan Jumalaa?

• Fniss!

Nii just. Mikä sinä olet neuvomaan Jumalaa. Hän tietää paremmin kuin nuo haastattelemasi ihmiset, jotka eivät edes koskaan kuolleena käyneetkään.

Jumala on meille sanassaan ilmoittanut, että tulee olemaan kaksi kollektiivista ylösnousemusta, ensimmäinen vanhurskasten, jotka saavat iankaikkisen elämän ja toinen jumalattomien, jotka tuhotaan helvetin tulella. Eikä mitään, että heti kuoltuamme hipsisimme joko taivaaseen tai helvetiin. Kuoleman ja ylösnousemuksen välillä nukumme kuolon unta, jossa ei ole mitään tietoa, ajatusta...

Sinun omat tutkielmasi asiasta ovat yhtä tyhjän kanssa.

• kokis
        Fniss! kirjoitti:

Nii just. Mikä sinä olet neuvomaan Jumalaa. Hän tietää paremmin kuin nuo haastattelemasi ihmiset, jotka eivät edes koskaan kuolleena käyneetkään.

Jumala on meille sanassaan ilmoittanut, että tulee olemaan kaksi kollektiivista ylösnousemusta, ensimmäinen vanhurskasten, jotka saavat iankaikkisen elämän ja toinen jumalattomien, jotka tuhotaan helvetin tulella. Eikä mitään, että heti kuoltuamme hipsisimme joko taivaaseen tai helvetiin. Kuoleman ja ylösnousemuksen välillä nukumme kuolon unta, jossa ei ole mitään tietoa, ajatusta...

Sinun omat tutkielmasi asiasta ovat yhtä tyhjän kanssa.

Jeesus sanoi itse että jos joku kuolleista tulisi kertomaan mitä on kuoleman jälkeen niin ihmiset ei usko sitä.Luuk.16
        Ethän sitä usko sinäkään.

• Tee parannus
        kokis kirjoitti:

Jeesus sanoi itse että jos joku kuolleista tulisi kertomaan mitä on kuoleman jälkeen niin ihmiset ei usko sitä.Luuk.16

Kukaan ei mene kadotukseen/tulimereen ennenkuin tuhat (1000)vuotta on kulunut Vapahtajan toisesta tulemuksesta ja se on sitten se toinen tuomion ylösnousemus, josta ilmestyskirja puhuu!

• Fniss!
        kokis kirjoitti:

Niin, kokis. Tarkalleenhan Jeesus sanoi; vaikka joku kuolleista tulisi kertomaan...

Jeesus käytti tuollaisia sanontoja asioista, jotka ovat mahdottomia. Yhtä mahdotonta on kuolleitten tulla kertomaan kuin, että nuo olisivat alkaneet uskomaan.

Samoin tämä sama Jeesus sanoi opetuslapsistaan fariseuksille: " Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin KIVET HUUTAISIVAT".

Et kai nyt "kokis" ala uskomaan, että kivet pystyvät huutamaan, jos kerran uskot, että kuolleet pystyisivät tulla kertomaan. Kaksi yhtä mahdotonta asiaa.

Käytetäänhän sellaisia sanontoja nykyisinkin. Esim. "Sitten, kun kuussa alkaa tuulemaan..." Sitten kun meri kuivuu..." "Ennemmin Siperiassa palmut kasvaa..." "Ennemmin koiralta kusi loppuu..."

• kokis
        Tee parannus kirjoitti:

Kukaan ei mene kadotukseen/tulimereen ennenkuin tuhat (1000)vuotta on kulunut Vapahtajan toisesta tulemuksesta ja se on sitten se toinen tuomion ylösnousemus, josta ilmestyskirja puhuu!

Puhuin tuonelasta joka on jumalattomina kuolleiden säilytyspaikka,ennenkuin tulee viimeinen tuomio jolloin on tulikivijärvi niille jotka eivät uskoneet evankeliumia.
        Se että tämä paikka on todellinen ja olemassa 1 Piet.3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta

Ps,9:18 Jumalattomat peräytyvät tuonelaan, kaikki pakanat, jotka unhottavat Jumalan.

Eli tuonela on nyt synneissäänkuolleiden ihmisten tuomion odotuspaikka,josta Jeesus puhui Luuk16:ssa ja sielläkin jo itketään ja valitetaan toivottomina, kun ei uskottu.

Ps.55:24 Mutta heidät sinä, Jumala, syökset tuonelan syvyyteen; murhamiehet ja petturit eivät pääse puoleen ikäänsä

Jokainen henkilö on todistanut kuoltuaan lähteneensä alaspäin kohti syvyyttä, jossa on vain pimeyttä ja kuulleensa valituksenhuutoja ja ihmisten parkumista heidän ollessaan tuskissaan,kun peruuttamaton tuomio tuli,kun eivät tässä ajassa ottaneet Jeesuksen verta syntiensä sovitukseksi ja tehneet parannusta.

Näistä asioista on niinpaljon lukemattomia todisteita, että varmasti joka haluaa voi uskoa niihin, mutta joka haluaa kiemurrella ja väitellä niin se on eriasia.

• kokis
        Fniss! kirjoitti:

Niin, kokis. Tarkalleenhan Jeesus sanoi; vaikka joku kuolleista tulisi kertomaan...

Jeesus käytti tuollaisia sanontoja asioista, jotka ovat mahdottomia. Yhtä mahdotonta on kuolleitten tulla kertomaan kuin, että nuo olisivat alkaneet uskomaan.

Samoin tämä sama Jeesus sanoi opetuslapsistaan fariseuksille: " Minä sanon teille: jos he olisivat vaiti, niin KIVET HUUTAISIVAT".

Et kai nyt "kokis" ala uskomaan, että kivet pystyvät huutamaan, jos kerran uskot, että kuolleet pystyisivät tulla kertomaan. Kaksi yhtä mahdotonta asiaa.

Käytetäänhän sellaisia sanontoja nykyisinkin. Esim. "Sitten, kun kuussa alkaa tuulemaan..." Sitten kun meri kuivuu..." "Ennemmin Siperiassa palmut kasvaa..." "Ennemmin koiralta kusi loppuu..."

Matt27:50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
        27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
        27:52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
        27:53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        27:54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika."
        No tässä se mielestäsi mahdoton asia kuolleiden tulla kertomaan tapahtui jo Jeesuksen kuollessa, kun temppelin esirippurepesi.
        Monta pyhää tuli kuolleista ja menivät jopa Pyhään kaupunkii Jerusalemiin.
        Eli mielestäsi sen piti olla mahdotonta, mutta onko Jumalalle mikään mahdonta ja miksi teistä on ihmeellistä että Jumala herätää kuolleita?Onhan hän yli ymmärryksen käyvä Jumala joka tekee niinkuin hyväksi näkee että ihmiset uskoisivat eivätkä joutuisi kadotukseen.

• Fniss!
        kokis kirjoitti:

Matt27:50 Niin Jeesus taas huusi suurella äänellä ja antoi henkensä.
        27:51 Ja katso, temppelin esirippu repesi kahtia ylhäältä alas asti, ja maa järisi, ja kalliot halkesivat,
        27:52 ja haudat aukenivat, ja monta nukkuneiden pyhien ruumista nousi ylös.
        27:53 Ja he lähtivät haudoistaan ja tulivat hänen ylösnousemisensa jälkeen pyhään kaupunkiin ja ilmestyivät monelle.
        27:54 Mutta kun sadanpäämies ja ne, jotka hänen kanssaan vartioitsivat Jeesusta, näkivät maanjäristyksen ja mitä muuta tapahtui, peljästyivät he suuresti ja sanoivat: "Totisesti tämä oli Jumalan Poika."
        No tässä se mielestäsi mahdoton asia kuolleiden tulla kertomaan tapahtui jo Jeesuksen kuollessa, kun temppelin esirippurepesi.
        Monta pyhää tuli kuolleista ja menivät jopa Pyhään kaupunkii Jerusalemiin.
        Eli mielestäsi sen piti olla mahdotonta, mutta onko Jumalalle mikään mahdonta ja miksi teistä on ihmeellistä että Jumala herätää kuolleita?Onhan hän yli ymmärryksen käyvä Jumala joka tekee niinkuin hyväksi näkee että ihmiset uskoisivat eivätkä joutuisi kadotukseen.

Ja missä sitten sanotaan, mitä nuo uudelleen herätetyt pyhät kertoivat? Eivät he kuolleena ollessaa ainakaan mitään kertoilleet. Ilmestyivät monille, mutta miksi ihmeessä he eivät kertoneet mistään taivaassa käynnistään kuolemansa jälkeen? Siksi, että he olivat kuolon unessa kuolemansa ja heräämisensä välin, tiedottomassa tilassa.

Sinullakin on sitten kuoltuasi mahdollisuus kertoilla yhtä ja toista, mutta vasta sitten, kun Jeesus on sinut tullessaan herättänyt kuolleista. Sitten, kun haudat aukenevat ja meidät yhdessä heidän kanssaan temmataan yläilmoihin Herraa vastaan. Mutta kuolleena ollessasi et pihahda mitään.

• Fniss!
        kokis kirjoitti:

Puhuin tuonelasta joka on jumalattomina kuolleiden säilytyspaikka,ennenkuin tulee viimeinen tuomio jolloin on tulikivijärvi niille jotka eivät uskoneet evankeliumia.
        Se että tämä paikka on todellinen ja olemassa 1 Piet.3:19 jossa hän myös meni pois ja saarnasi vankeudessa oleville hengille,
        3:20 jotka muinoin eivät olleet kuuliaiset, kun Jumalan pitkämielisyys odotti Nooan päivinä, silloin kun valmistettiin arkkia, jossa vain muutamat, se on kahdeksan sielua, pelastuivat veden kautta

Ps,9:18 Jumalattomat peräytyvät tuonelaan, kaikki pakanat, jotka unhottavat Jumalan.

Eli tuonela on nyt synneissäänkuolleiden ihmisten tuomion odotuspaikka,josta Jeesus puhui Luuk16:ssa ja sielläkin jo itketään ja valitetaan toivottomina, kun ei uskottu.

Ps.55:24 Mutta heidät sinä, Jumala, syökset tuonelan syvyyteen; murhamiehet ja petturit eivät pääse puoleen ikäänsä

Jokainen henkilö on todistanut kuoltuaan lähteneensä alaspäin kohti syvyyttä, jossa on vain pimeyttä ja kuulleensa valituksenhuutoja ja ihmisten parkumista heidän ollessaan tuskissaan,kun peruuttamaton tuomio tuli,kun eivät tässä ajassa ottaneet Jeesuksen verta syntiensä sovitukseksi ja tehneet parannusta.

Näistä asioista on niinpaljon lukemattomia todisteita, että varmasti joka haluaa voi uskoa niihin, mutta joka haluaa kiemurrella ja väitellä niin se on eriasia.

Siis MITÄ höpinää? Kokis: "Jokainen henkilö on todistanut KUOLTUAAN lähteneensä alaspäin kohti syvyyttä..."

Leikitteletkö sinä spiritismin kanssa? Raamattu kieltää kysymästä kuolleilta mitään. Vai yritätkö uskotella, että olet haastatellut kuolleista herätettyjä? Oliko heillä ylösnousemusruumis, niinkuin Jeesuksella oli hänen haudasta noustuaan? Jos ei, niin eivät he sitten ole kuolleena olleet.

• kokis

Raamatun paikkasi ovat vanhantestamentinpuolelta ja ota huomioon että Paavali sanoi että Filippiläiskirje:
      1:23 Ahtaalla minä olen näiden kahden välissä: halu minulla on täältä eritä ja olla Kristuksen kanssa, sillä se olisi monin verroin parempi

Jos Jeesus on nyt taivaassa Ja Paavali sanoi että haluaisi jo kotiin niin eikö Paavali tiennyt mistä puhui...

Kun käytät vanhaa liittoa niin Jobs sanoo 19:26 Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen ruumiistani irti, saan minä nähdä Jumalan

Hebr.9:27 Ja samoinkuin ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio

• Fniss!

Ei, "kokis", noissa antamissasi raamatunpaikoissa missään sanota, että ihminen heti kuolemansa jälkeen menisi taivaaseen tai helvettiin.

Raamattu sanoo selvästi, että kukaan ei ehdi sinne ennen toisia. Kaikki vanhurskaat herätetään samaan aikaan ja tuhat vuotta sen jälkeen jumalattomat.

Tosin se kyllä tulee tuntumaan siltä, että heti kuolemasi jälkeen olet tuomiolla, koska tiedottomana ei ole mitään ajan tajua. Kun täällä viimeisen kerran ummistat silmäsi, niin seuraavan kerran avaat ne ylösnousemuksessa. (Kummassa sitten oletkin mukana).

Oletko ollut koskaan tajuttomana? Siitä kun heräät, niin et tiedä, onko vielä sama vuorokausi, onko mennyt vuosi tai kaksi siitä kun menit tajuttomaksi.

• sanasta totuus.

Niin, sanotat noihin asioihin oman mielipiteesi, siinä on se ongelma, että raamattu ei ole aivan h- hetkiesi kanssa samaa mieltä.
        Johtunee siitä opetuksen luomasta mielikuvaharhasta, joka piirtää sanoille näköalaa, mitä siihen ei ole sanottu kuvaajaksi.

Mutta ei se ole myöhästä löytää Pyhä Henki opettajaksi ja löytää Jeesuksen sekä Paavalin opetus, niin kuolemasta, kuoleman unesta, Herätyksestä haudan levosta, viimeisestä päivästä jne.
        Eli raamattu antaa vastauksen, pitää vain kokisen heitää vanhat oppimanttelit nurkkaan ja ottaa Jeesuksen opetus vakavasti.

Kun uskossa syöt elämänleipää, ei tarvitse kuolla, siis kuolla toista kuolemaa, vaan saa elää. Saa iankaikkisen elämän armolahjan, joka toteutuu viimeisen pasunan soidessa, kun Jeesus palaa, siis huomaa, hän palaa hakemaan seurakuntansa ylös, koska se ei ole vielä siellä.
        siksi on haettava. Missä ne pohjjaat ja tytöt on?
        Kuolleet Jeesuksen opetuksen mukaan pötköttää kuin Martti Lutherkin opetti haudan levossa. Ei se uni ole paha asia.
        Siitä herää sellaiseen herätyskelloon, kuin pasuna, Ylienkelin ääni ja kas salamakin, nopeudessa, idästä länteen.
        Kristuksessa kuolleet nousevat ensin. siis sieltä haudasta, koska Jeesus niin opetti. Ei siihen kannata muita näköaloja ottaa, mitä itse hakija on kirjoituttanut.
        Sitten me, ketkä ne nyt ovatkaan vielä täällä yhdessä.
        temmataan yläilmoihin. Eli se on selkokielellä yhtäaikainen tapahtuma
        ja se h-hetki on raamatullinen tapahtuma.
        Siinä ensimmäisessä ylösnousemuksessa on taivaallinen osa.

Että jospa napattaisiin tuo raamatullinen opetus Jeesukselta ja Paavalilta, niin päästäisiin oikeaan opetukseen. Silloin se isien opettama harhakäsitys ei löisi korvalle Jeesuksen ajatuksiin, niinkuin ei Paavalinkaan ajatukseen, millä sinunkin pitäisi lohduttaa kanssamatkaajia.

Kyllä sitä saa korjata kelkkaa, vaikka vanhempanakin, ja korjata siksi, koska löytää raamatusta sen punaisen langan asiaan.

Turvallista se lepo on haudassakin, ei sitä tarvitse pelätä kenenkään uskovaisen.

• MarkoK.

No leikkikää vaan asioilla,kun ette halua uskoa raamatun todistustakaan asioista.Onko Raamatun ulkopuoliset opit sokaisseet teidät...No syökäämme ja juokaamme huomenna me kuolemme.
      No taivas on teidän mielestänne tyhjä ja Jeesus on siellä yksin Jumalan kanssa ja enkelien kanssa ja ristinryövärinkin jolle Jeesus sanoi että tänäpäivänä sinun pitää oleman minun kanssani paratisissa varmaan Jeesus nukutti jollain tavalla ja täten valehteli tälle.

• Joh. 5 ja 6 luku

Oletteko palstalla ihan uusia ja ihan pihalla?

Asianne on monet kerrat raamatun sanalla käsitelty ja loppuunkäyty.
        Siinä on Jeesuksen sanat ja vaikkapa Paavalin sanat.

Mutta jos olette ihan uusia, niin voidaanhan sitä tässä kerrata.
        Mutta lukekaa ajatuksella aluksi Johanneksen evankeliumin 5 ja 6 luku, senjälkeen myös 1. Tess. 4 luvun jakeista 13-18. niin löydätte sen, miltä pohjalta pitää asioita katsoa.

Jos vielä on epäselvyyttä, niin voihan sitä kädestäpitäen mennä raamattua katsomaan yhdessä.

39. Ja lähettäjäni tahto on, etten minä anna yhdenkään niistä, jotka hän on uskonut haltuuni, joutua hukkaan, vaan viimeisenä päivänä herätän heidät kaikki. 40. Minun Isäni tahtoo, että jokaisella, joka näkee Pojan ja uskoo häneen, on ikuinen elämä. Viimeisenä päivänä minä herätän hänet."

47. Totisesti, totisesti: sillä, joka uskoo, on ikuinen elämä. 48. Minä olen elämän leipä. 49. Teidän isänne söivät autiomaassa mannaa, ja silti he ovat kuolleet. 50. Mutta tämä leipä tulee taivaasta, ja se, joka tätä syö, ei kuole. 51. Minä olen tämä elävä leipä, joka on tullut taivaasta, ja se, joka syö tätä leipää, elää ikuisesti. Leipä, jonka minä annan, on minun ruumiini. Minä annan sen, että maailma saisi elää."

Milloin saisi elää?

53. Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. 54. Mutta sillä, joka syö minun lihani ja juo minun vereni, on ikuinen elämä, ja viimeisenä päivänä minä herätän hänet.

Viimeinen päivä, on herätys, noustaan haudasta, kuoleman unesta, niinkuin

ketkä puhuvat.

Jeesus.

Paavali ja Paavali käski jopa lohduttaa uskovia siitä, koska siihen osaan päästään.

Kun kuolet, olet kuoleman unesta, Kristuksessa kuolleet saavat elää, silloin kun se Jumalan suunnitelmissa on tapahtuva.
        se on viimeinen päivä, se herätys, Jeesuksen paluu ja vasta siiten noustaan yhdessä.

Tämä ei ole ollenkaan vaikeaa, kun ajatuksella lukee sitä raamattua.

Jookos.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2158
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      138
      1796
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      173
      1333
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      229
      805
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      744
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      619
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      587
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      47
      550
    Aihe