Kysymys tallentavasta ...

-Janne.

Hei!

Mulla on Sonyn tallentava dvd/digiboksi/kiintolevy -yhdistelmä huonona siten ettei dvd soitin oikein enää hyväksy noita polttolevyjä joille olen jo 50 leffaa kerinnyt tallennella... nykyään soitin vaan pitää kamalaa ääntä kun siihen laittaa levykelkkaan tuollaisen dvd r lisään ( olen käytellyt ihan ohjekirjan sallimia levyjä ). Ei suostu enää välillä edes formatoimaan ja kerran piti ottaa virrat irti seinästä kun rouskutti vaan levyä paikallaan eikä mitään voinut tehdä saadakseen lopettamaan moisen.
Korjaus olisi ehkä n. 100-200e, ei tiedetä mutta ei siinä paljon vaihtoehtoja ole.

Koska mulla on 160gb kiintolevyllä nyt monia leffoja ja niitä oli tarkotus tallennella levyille niin eipä onnistu tuolla.

Jos minulla olisi vaihtoehtona ylimääräinen tallentava dvd soitin, jonka kytkisin scartilla tuohon laitteeseen, niin toimisiko homma väliaikaisesti siten, että laitan kiintolevyllä olevan leffan päälle ja sitten painan tallentavan soittimen rec nappulaa? Ja kai pitää kanavakin valita soittimesta kohdalleen joka mun tapauksessa on Scart 1 tai 2 riippuen kumpaan olen kytkenyt.
Eli toimisiko näin?

Kun normaalistihan laitteessa on kätsyt valikot joista valitaan että "aloita kopiointi" ja kaikki pelaa kun kaukosäätimestä painelet, sitten alkaa dvd polttis hyrräämään ja tallennus alkaa.

2

145

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Janne.

Lisään vielä että tuo nykyinen laitteeni hyväksyy kaikki alkuperäiset dvd:t ihan mukisematta, mutta näiden dvd-r levyjen kanssa rupeaa temppuilemaan. Ennen toimi ihan hyvin.
      Jostain syystä laite tykkää myös kopsatuista leffoista jos ne on finalisoitu. Silloin levy ei jää "räksyttämään" vaan pystyy katsomaan leffan.

Ongelma on siis formatoimattomilla levyillä. Jos laitan pesään yhden dvd-rw joka on ainoa uudelleenkirjoitettava levyni, niin sen se myös hyväksyy.

Muutenkin olisi hyvä jos tuossa siis saisi toimimaan tallentamisen käyttäen ulkonaista dvd tallenninta koska tuo omistamani Sonyn malli on semmoinen ettei sen levyjä juuri muun merkkisissä soittimissa pysty katsomaan.
      Lisäksi yle teemalta jos tallennat levylle, niin tekstitystä ei tule. Kuuluu kuulema asiaan kyseisessä mallissa.

• 6+12

"Jos minulla olisi vaihtoehtona ylimääräinen tallentava dvd soitin, jonka kytkisin scartilla tuohon laitteeseen, niin toimisiko homma väliaikaisesti siten, että laitan kiintolevyllä olevan leffan päälle ja sitten painan tallentavan soittimen rec nappulaa? Ja kai pitää kanavakin valita soittimesta kohdalleen joka mun tapauksessa on Scart 1 tai 2 riippuen kumpaan olen kytkenyt.
      Eli toimisiko näin?"

Tottakai toimii juuri noin.Näinhän monet siirtävät esim.tallentavasta digiboksista
      ohjelmia DVD-levylle ja siinähän on täsmälleen sama tilanne.Myös tietokoneen
      polttavaa DVD-asemaa voisi lisävarusteilla ( ja ohjelmilla ) hyödyntää samaan käyttöön,mutta tallentavalla DVD-laitteella se on paljon yksinkertaisempaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      47
      2498
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2487
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2372
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      57
      2145
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1877
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      84
      1695
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      21
      1153
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1024
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1015
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      56
      886
    Aihe