Luterilaisen kirkon synnit

ProUskonpuhdistus

Ihmiskunnan historia on tulossa merkittävään käännekohtaan lähiviikkojen aikana. Nyt on hyvä keskustella millaisen välitodistuksen luterilainen kirkko voi saada. Luterilainen kirkko on luopunut monista kristinuskon perusasioista ja ruvennut tekemään syntiä yhä useammin. Tässä kohtaa on hyvä keskustella luterilaisen kirkon tekemistä pahimmista synneistä.

Tässä luterilaisen kirkon viime vuosien ja vuosikymmenten pahimmat synnit ja luopumukset:

1. Yhteistyön tiivistäminen muslimien ja juutalaisten kanssa ekumeeniseksi yhteistyöksi. Ekumeniaa saa harrastaa vain kristittyjen kirkkokuntien kesken. Jumala on ehdottomasti kieltänyt muiden jumalien palvomisen. Nyt arkkipiispa Mäkinen esittää muslimikoulutuksen aloittamista valtion varoille (hän puhuu kuin poliitikko ja pyytää selvitystä asiasta, mutta ei vastustakkaan). Piispa Askola jopa kävi muslimien rukoustilaisuudessa ja puolsi syntisesti piispa Riekkisen kanssa luterilaisen kirkon tilojen antamista muslimien käyttöön. Luterilainen kirkko on antikristuksen asialla näinä lopun ajan päivinä.

2. Kirkko kumartaa maallistuneita poliitikkoja ja on hallintonsa kohdalla politisoinut. Papit itsekkyydessään kumartavat poliittista ohjausta ja hyväksyvät homojen välisen seksin sekä myös homoliitot. Homoliiton puolestakin rukoilu on synnin tekemisen puolesta rukoilua. Luterilaisen kirkko syyllistyy Sodoman ja Gomoran syntiin.

3. Kirkko hyväksyy sen, että sen papit kieltävät syntisesti helvetinn olemassa olon. Pappi Kylliäistä ei rangaistu tuomiokapitulissa, koska piispa katsoi asian olevan teologinen ja hyväksyi kirjan sisällön. Pelastusarmeijan hurskas perustaja Wiliam Booth näki näyn siitä, että millainen on päivä ennen Kristuksen tulemista. Silloin kirkossa syntisesti saarnataan vain mukavia asioita ja kielletään helvetiinn olemassa olo. Kirkollisverojen maksajia ei haluta rasittaa kertomalla se totuus, että helvetiiin joutuu, jos ei usko ja pyhitä elämäänsä Kristukselle.

4. Luterilainen kirkko kumartaa ja himoitsee kirkollisveroja. Luterilainen kirkko on valmis jopa muuttamaan oppiaan, jotta tapajäsenet voisivat jatkaa verojen maksua. Arkkipiispa Mäkinen ja pastori Hannu Lehdeskoski ovat jopa aprikoineet syntisesti, että kristinusko muka ei muuttuisi, jos joku osoittaisi Jeesuksen syntyneen jonkun miehen siittämänä. Tämä pilkkaa Kristuksen jumaluutta vastaan ja epäilyt romuttavat kirkon uskontunnustusta.

5. Luterilainen kirkko ei pystynyt pysymään uskollisena Raamatun sanomalle, että nainen ei saa opettaa seurakunnassa. Politiikka ja pappien etenemismahdollisuudet voittivat uskollisuuden Kristukselle. Nyt papin tehtävän ottaa vastaan moni nainen, vaikka ovat lukeneet Raamatun ja pystyvät elämään synnissä.

6. Yksi hirvittävimmistä synneistä on se, että niin moni arkkipiispa, piispa, kirkkoherra ja kirkon muu työntekijä sekä luottamushenkilö kuuluvat vapaamuurareihin. Vapaamuurarit on salaseura, joka on saaatanan kirkko. Kirkon miehet pystyvät osallistumaan sellaisiin rituaaleihin, joissa aloitetaan palvomaan paholaista ja tehdään mustan magian rituaaleja. Kirkon miesten vallanhimo ja rahanhimo vie heitä mukanaan korkeassa asemassa olevien miesten klubiin, joka on samalla teosofinen hengellinen salajärjestö.

Luterilainen oppi aikanaan tuli piikkinä katolisen kirkon lihaan, kun katolinen kirkko ei aikanaan toiminut kaikissa asioissa oikein. Nyt luterilainen kirkko on maallistunut, luopunut uskosta sekä alkanut tekemään selviä syntejä. Luterilainen kirkko tarvitsisi kipeästi uskon puhdistusta ja parannusta syntisestä toiminnastaan.

Johanneksen ilmestyksessä on kirjeitä seurakunnille. Niitä on tulkittu myös niin, että ne kuvaavat seurakuntien vaiheita eri historian aikoina. Laodikean seurakunta on viimeinen ja eräs todistaja profetoi, että nyt elämme Laodikean seurakunnan aikaa. Niin hyvin sopii tämä Kristuksen sanoma luterilaiselle kirkolle, joka on Johanneksen ilmestyksen kolmannessa luvussa:

"..Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä kuuma. Kunpa olisitkin joko kylmä tai kuuma! Mutta sinä olet haalea, et kuuma etkä kylmä, ja siksi minä oksennan sinut suustani.

Sinä kerskut, että olet rikas, entistäkin varakkaampi, etkä tarvitse enää mitään. Et tajua, mikä todella olet: surkea ja säälittävä, köyhä, sokea ja alaston. Annan sinulle neuvon: osta minulta tulessa puhdistettua kultaa, niin tulet rikkaaksi, osta valkoiset vaatteet ja pue ne yllesi, niin häpeällinen alastomuutesi peittyy, osta silmävoidetta ja voitele silmäsi, niin näet. Jokaista, jota rakastan, minä nuhtelen ja kuritan. Tee siis parannus, luovu penseydestäsi!

Minä seison ovella ja kolkutan. Jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, minä tulen hänen luokseen, ja me aterioimme yhdessä, minä ja hän..."

1

88

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Syytä puhdistukseen!

Täh??
      "Tässä luterilaisen kirkon viime vuosien ja vuosikymmenten pahimmat synnit ja luopumukset:"

Taitaa luterilaisen kirkon historia olla täynnä noita pahoja syntejä.
      Eiköhän ne pahimmat synnit ole tehty jo 1500-1600-luvulla, jolloin
      kirkko hyökkäsi ns anabaptisteja vastaan surmaten tuhansia "kerettiläisinä".
      Nyt on Luterilasinen Maailman´liitto pyytänyt anteeksi noita julmuuksia
      amisseilta.

Suomen evankelis-luterilainen kirkko on yhdessä muiden luterilaisten kirkkojen kanssa ilmaissut katumuksensa ja pyytänyt anteeksi Lutherin, Melanchtonin ja heidän seuraajiensa toteuttamaa ja hyväksymää väkivaltaa ja vainoa. Luterilaiset vainosivat ns. anabaptisteja eli uudelleenkastajia uskonpuhdistuksen jälkeen 1500-1600-luvulla sekä myös myöhemmin historian kuluessa eri puolilla maailmaa.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      95
      2318
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      179
      1913
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      179
      1456
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      246
      900
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      79
      882
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      796
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      789
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      702
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      213
      643
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      611
    Aihe