Seuraavana keväänä oisi tarkoitus valmistua Helsingin Medialukiosta ja tiedottajan työ kiinnostaisi!
Siihen ei voi kumminkaan suoraa lukea ja ammattikorkeakouluun kyllä haluan.
Kumpaan pitäisi lukea, medianomiksi vai markkinointiviestintää? Haluaisin siis yritysten tiedottajaksi, eli kumpi näistä olisi parempi tiedottajan kannalta?
Mihin kouluun kannattaisi hakea ja mihin perehtyä?
Tiedottajaksi opiskelu
5
236
Vastaukset
- suora kysymys vastau
Suoraan kysymykseen suora vastaus: unohda ammattikorkea, se ei valmista mihinkään. Työnantajat arvostavat eniten viestintätieteiden tutkintoa ja yliopisto-opiskelua, amk-tutkinto on alalla täysin turha. Eli hae lukemaan tiedotusoppia tai viestintätieteitä ja YLIOPISTOON!
Siihen tutkintoon kun sopivasti yhdistät kaupallisia aineita tai kieliä (mieluiten venäjä tai kiina) niin avot, töitä löytyy ja itse sanella palkkasi.- Tiedottaja evp.
Komppaan.
Amispapereilla ei tee kerrassaan mitään. Noin raakasti sanottuna, pari sopivaa maisterintodistusta ja muitaopintoja auttaa alkuun. Sopiva yhdistelmä voisi olla tosiaan sekä tiedotusopin ja vaikkapa kirjallisuuden opinnot. Ja ehdottomasti lisäksi oikeasti erinomainen kielitaito. Venäjä on aina tärkeä, huutava pula mandariinikiinaa osaavista ammattilaisista.
Palkan sanelemisesta olen kyllä eri mieltä, kyllä se työnantaja määrää palkan. Pitkä akateeminen koulutus, rankka duuni, mahahaava ja haalariduunarin tulot, se on lähempänä totuutta.
Mutta ei missään nimessä amikseen, jos aidosti on kiinnostunut media-alasta ja etenkin tiedottamisesta. Kyllä siihen pitää olla eväitäkin repussa, eikä mitään huuhaa-todistusta, kun töitä koittaa saada niisstä hommista. Kilpailijoita työpaikkoihin kyllä aina riittää.
Ja minkään "media seksikkyyden" perään tosiduuneissa on aivan turha haikailla, verta hikeä ja kyyneleitä, se lähempänä totuutta. Vastuu on muuten pirun kova, ei ole varaa töpeksiä ollenkaan.
Noin muuten tiedottajan nimikkeellä kyllä monenlaista hommaa, usein lähempänä silkkaa markkinointiviestintää, kuin pelkkää informatiikkaa. - Tiedottaja evp.
Tiedottaja evp. kirjoitti:
Komppaan.
Amispapereilla ei tee kerrassaan mitään. Noin raakasti sanottuna, pari sopivaa maisterintodistusta ja muitaopintoja auttaa alkuun. Sopiva yhdistelmä voisi olla tosiaan sekä tiedotusopin ja vaikkapa kirjallisuuden opinnot. Ja ehdottomasti lisäksi oikeasti erinomainen kielitaito. Venäjä on aina tärkeä, huutava pula mandariinikiinaa osaavista ammattilaisista.
Palkan sanelemisesta olen kyllä eri mieltä, kyllä se työnantaja määrää palkan. Pitkä akateeminen koulutus, rankka duuni, mahahaava ja haalariduunarin tulot, se on lähempänä totuutta.
Mutta ei missään nimessä amikseen, jos aidosti on kiinnostunut media-alasta ja etenkin tiedottamisesta. Kyllä siihen pitää olla eväitäkin repussa, eikä mitään huuhaa-todistusta, kun töitä koittaa saada niisstä hommista. Kilpailijoita työpaikkoihin kyllä aina riittää.
Ja minkään "media seksikkyyden" perään tosiduuneissa on aivan turha haikailla, verta hikeä ja kyyneleitä, se lähempänä totuutta. Vastuu on muuten pirun kova, ei ole varaa töpeksiä ollenkaan.
Noin muuten tiedottajan nimikkeellä kyllä monenlaista hommaa, usein lähempänä silkkaa markkinointiviestintää, kuin pelkkää informatiikkaa.Ja noin vinkkinä. Aina pitäisi oikolukea kirjoittamansa teksti. Eikä ikinä sais kirjoittaa mitään kännissä :D
- 37
Minäkin suosittelen yliopistoa ja maisterintutkintoa viestintätieteissä tai vastaavassa (esim. tiedotusoppi, journalistiikka). On varmasti parempi vaihtoehto kuin AMK-medianomi. Lisäksi yliopisto-opiskelu on paljon rennompaa, tutkitustikin AMK-opiskelijat käyttävät paljon enemmän aikaa opiskeluun kuin yliopisto-opiskelijat. Yliopistossa ei tarvitse lähes koskaan käydä luennoillakaan :)
Kun kerran Helsingissä olet, niin varaudu siihen, että hakijoita viestintätieteisiin on mielin määrin. Jos tosissasi haluat päästä sisään ekalla tai tokalla yrittämällä, kannattaa tutustua myös stadin ulkopuolisiin koulutusmahdollisuuksiin. Esim. Vaasaan on tosi helppo päästä, vink vink. ;)
Itse opiskelen tosiaan täällä Vaasassa pääaineenani viestintätieteitä, tosin tietotekniikkapainotteisessa koulutusohjelmassa. Sivuaineeni on markkinointi ja olen opiskellut edellä mainittuja venäjää ja kiinaakin. Kivaa on! :)- maisterismies
Vaasaa ei yliopistona juuri arvosteta. Siksi Vaasaan on helppo päästä. Siellä gradut on samaa tasoa kuin muualla maassa muinon proseminaarityöt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110891- 125886
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74609Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483