Pääsin kokeilemaan tuollaista 200-kuutioista enduropyörää. Ai että, kun oli mukava ajaa. Oli ilo ampua pitkin suoria, kun pyörä repii ja potkii joka vaihteella tyhjää. Kaikki juurakot missä maastopyörällä saa kikkailla menee enduropyörällä kaasua vääntäen silmänräpäykessä eikä tunnu missään. Keula kaasulla ilmaan ja yli. :) Jousitus on jotain ihan muuta kuin maastopyörissä. Kuopat eivät tunnus missään. Tuntuu siltä kuin rajaa ei olisi ollenkaan.
Enduroyörä sutii, keulii sekä keulii ja sutii. Tämän huomasin radan takasuoralla. Ja ne jarrut! Ai että! Pääsin niihin heti sinuiksi ja enduropyörä ikään kuin imeytyy rataan jarrutuksissa. Todella mahtavat!
Vääntöä olisi saanut olla enemmän. Kyllähän se peli etenee koko ajan, mutta terävyyttä ei ole kuin isoilla kierroksilla eikä kone siitä enää veny ylöspäin. Pienellä vaihteella ajo menee nykiväksi ja isommalla ei meinaa keula nousta. Hitaassa mutkassa sai antaa kaasua ja pyörä lähti vasta suoralla. Mutta tällaisia kaksitahtiset ovat, kun ei oikea vaihde osu silmään. Vaihteisiin piti vähän keskittyä, ennen kuin alkoi löytyä tuntumaa.
Pienellä metsätiellä tuli ajettua vähän järkyttävän kovaa ennen alamäkijarrutusta. Hienoa oli!
Vielä kun pääsis nelaria testaamaan. Sellainen jossa on kontrollia alemmillakin kierroksilla. Se vois olla mun pyörä. :)
Kokeilkaa ihmeessä munamankelin lisäksi oikeaa enduro/crossipyörää. Opitte uuden tason sille kuinka kovaa metsäpolulla voi edetä. :D
Maastopyöräilijät, kokeilkaa enduropyörää
8
222
Vastaukset
- ukko kuntoon ry
Käys testaamassa 400 kuutioista nelaria :)
- Fillarilla..
Jaa..
Mikset kokeile sohvaa samantien. Kunnon sohvassa on uskomattoman hyvä jousitus. Se on pehmeä, eikä usemmankaan tunnin loikoilu ala tuntumaan rasittavalta. Sohva voi vieläpä sijoittaa olohuoneeseen, joten huono kelitkään ei aiheuta harmia. Ei tarvitse siivota raparoiskeita, joka ajokerran jälkeen. Korkeintaa sipsinmuruja joskus. Sohvan eteen kun virittelee sopivasti ison töllön niin maisemankin saa vaihdettua ihan miksikä lystää. Sohva ei sitäpaitsi haise eikä se tuota helvetinmoista pörinää muille ulkoilijoile lähimmän neliökilometrin alueelle...nämä haitat rajoittuvat vain siihen yhteen huoneeseen. - kiinnostunut lajista
mites tuo (siis oikeasti) iso nelari eroaa tuollaisesta keskikokoisesta 2-tahtisesta?
- Iisakki Iisalmesta
kiinnostunut lajista kirjoitti:
mites tuo (siis oikeasti) iso nelari eroaa tuollaisesta keskikokoisesta 2-tahtisesta?
Mitä isompi kone niin sitä isompi pippeli? Ja huonompi kunto.
- ukko kuntoon ry
2-tahtisessa on kapeampi tehoalue, ts joutuu vaihtelemaan vaihteita tiuhemmin. Isossa nelarissa on laajempi tehoalue, ts oikeat kierrokset joka tilanteessa ei ole ihan niin tarkkaa.
Huonokuntoisuudesta/mukavuudesta huolehtijalle suosittelen ajamaan kierroksen crossiradalla ja tulee vasta sitten uudestaan avautumaan :)
..ja ihan aikuisten oikeasti tuo voisi olla ihan älyn hyvä harjoitus fillarihommiin!- Fillarilla..
Onhan noita mopoja, enduroita ja mönkijöitä tullut kokeiltua. Myönnän tietenkin, että vauhti ja voiman tunne tuo jonkin verran sitä ns. vauhdin hurmaa. Tämä ei kuitenkaan voita sitä typerää fiilistä, joka tulee täysin turhasta melun ja pakokaasujen tuottamisesta.
- Maanomistajan lupa
Maanomistajan lupa tarvitaan pääsääntöisesti aina, kun moottorikäyttöisellä ajoneuvolla liikutaan maa-alueella. Eli pyörällä pääse monesta paikasta mihin moottorivehkeillä ei ole mitään asiaa
Polkupyörällä saa ajella vapaasti metsäpolkuja (hiihtoladut kannattaa talvella jättää rauhaan)
Polttomoottorikäyttöiset hupilaitteet saisi kieltää tai nostaa haittaverot niistä sen verran korkealle ettei kenelläkään olisi niillä varaa ajaa... - jägermeister
4-tahdit on tehty **tun tyhmille hint**reille jotka ei tajuu mistään mitään ja on sellasia "no hei katsokaas minulla on uusi Honda CR-F 450 ja se on erittäin hieno kun siihen tulee vika vien sen merkkiliikkeeseen huoltoon koska en itse osaa tehdä sille mitään koska olen uusavuton pelle" TOSINKU 2-tahdit jotka on tehty TOSIMIEHLLE joikka pysyy käsissä hieman ärjympikin kulkuneuvo ja osaa korjata minkätahansa vian pyörästään ja RAKASTAA 2-TAHDIN TUOKSUA JA PAN** VI**STI TOISINKU NÄMÄ 4-TAHTI PELLET JOTKA RÄPLÄÄ VE**EITÄÄN KUN EIVÄT SAA NAISIA. Itse ajan crossia ja jäärataa ja voin todeta 20vuoden kokemuksella sen että 2-tahti on se ainoa oikea moottoripyörän kone ja jos jollain on jotain 2-tahteja vastaan nii voi tulla sanoo mulle minut tavotat Seinäjoen ALKOSTA TAI jostain crossi radalta täältä päin
PS. jos joku luulee et oon kännissä nii en ole
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2442044- 841228
- 901067
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1171045- 123850
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa101809- 121771
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124716- 23701