Mikä olisi minulle sopiva työpaikka ?

sakari123

Hei olen 19 vuotias nuori ja opiskelen ammattikoulussa tokaa vuotta levyseppä hitsaajaksi ja se ei kiinnosta minua pätkääkään!! opiskelumotivaationi on loppunut täysin ja olen ajatellut koulun lopettamista jos saisi töitä jostain mutta en osaa itse päättää mimmoista työtä haluaisin.... ehkä jotain toimisto työtä missä saa itsekseen työskennellä rauhassa joten kertokaa onko teillä jotain ideoita mihin pääsisi töihin ilman mitään koulutusta ?

5

207

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Samaa kokenut...

Moro,
      En tiedä onko koulutuksesi kahden vuoden vai kolmen mutta yritä käydä se loppuun samalla kun mietit mitä haluaisit opiskella ja tehdä työksesi. On hyvä saada edes yhdet ammattipaperit vaikka sitten muuta hommia hakisi. Vaikka sitten opiskelisit merkonomiksi etc. niin teknillinen taustasi on varmasti eduksi monelle firmalle. Itse opiskelin 80-luvulla inssiksi mutta motiovaatio loppui/muuta juttua ja keskeytin. Lähdin töihin mutta onneksi tajusin sitten yhteishaussa vuoden kuluttua lukeutua merkonomiksi. Sillä opinahjolla ei ehkä hurjaa uraa tee mutta yhdistettynä tekniikan alan vaikka keskeytettynäkin (harmittaa vietävästi jälkeenpäin) niin pääsin hyviin töihin tekniikan alan yrityksille. Mutta se vaati todella paljon uhrautumista pienemmällä koulutuksella. Silti olen ollut 2000-luvun keskitason koulutuksellä päällikkönä 6-7,000 kuukausipalkalla kunnes sain potkut monen muun kanssa 2 vuotta sitten. Silti nykyinenkin työ vankalla kokemuksella on vastaava tasoinen kuin korkeakoulutetulla ja 4200 euron palkalla. Tosin olen 45-vuotias joten joudut tekemään rankasti töitä urasi eteen. Mutta jokin koulutus ja mieluiten kaksi nii´n silloin sinulla aina etulyöntiasema työnhaussa. Ja alkuvuosina kova joustavuus työtehtävissä sillä ajan myötä kokemus ja näyttö on arvokkaampaa kuin jotkut koulupaperit.
      Tsemppiä elämään...

• 19+7

Toimistotöihin löytyy koulutettuja työntekijöitä. Jos kirjoitat hyviä työhakemuksia, saattaisit päästä ruokakauppaan, pesulaan tai lehdenjakajaksi. Myös ympäristöjärjestöjen feissareiksi tai puhelinmyyjäksi voisi päästä.

• sakari123

Puhelinmyyjää olen miettinyt mutta kun asun yksin niin sillä palkalla ei oikeen vuokria maksella eikä mitään muutakaan pahemmin. :)

• oletkos hullu?

Jos et saa koulusta todistusta et ole myöskään oikeutettu työttömyyspäivärahaan. Että paras käydä koulu loppuun ensin. Jos jonkun lehdenjaon ottaisitkin ja kerran viitsisit jakaa niin ei sillä elä. Sitten olet joku sossun elätti kun ei muitakaan tuloja ole. Niillä meriiteillä ei muijaakaan hankita kun on työtön toimeton luuseri, joten koitas ryhdistäytyä vähän. Hitsareilla riittä töitä ja palkka on hyvä.

• ffffggggg

Itsekin aikoinaan vääntelin teknikoksi väkisin ja huonolla keskiarvolla. Kävin sitten kauppiksen heti perään ja sain aika helposti teollisuuden toimistotöitä. Olin haastattelussa aika rehellinen. Tosin sitten myöhemmin, kun aikani olin teollisuudessa, opiskelin vielä insinööriksi ja motivaatio olikin ihan toista luokkaa, pärjäsin hyvin kun tein töitä sen eteen. Nyt olen suunnittelutöissä ja nauti töistäni. Mieluummin vaikka koulun sisällä alan vaihto, käypä oposi luona. Mutta suoraan töihin ja vähäksi aikaa miettimään, ei se huono vaihtoehto ole, kouluissa on monen ikäistä porukkaa nykyään. Mutta älä missään nimessä työttömäksi rupea, sieltä on vaikea päästä pois!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      557
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe