Make U For Ever Academy Helsinki KOKEMUKSIA?!

Meikkajaksiko?

Kannattaako heidän kursseilleen mennä vai suosittelisitko jotain muuta koulua kenties?

48

3508

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Meikkaajaksiko?

      Otsikko väärin eli MAKE UP FOR EVER ACADEMY HELSINKI

      • Ritva

        Naapurini tytär on Make Up For Ever Academyssä parasta aikaa. Hän ainakin on ollut todella tyytyväinen, etenkin siihen että koulusta saa sekä kansainvälisen todistuksen että kotimaisen maskeeraajan virallisen tutkinnon.
        T. Ritva


      • Selvennys
        Ritva kirjoitti:

        Naapurini tytär on Make Up For Ever Academyssä parasta aikaa. Hän ainakin on ollut todella tyytyväinen, etenkin siihen että koulusta saa sekä kansainvälisen todistuksen että kotimaisen maskeeraajan virallisen tutkinnon.
        T. Ritva

        Make up for everistä EI saa maskeeraajan papereita on vain näyttö tutkintoon valmistava maksullinen koulu.


      • Vierestä seurannut
        Selvennys kirjoitti:

        Make up for everistä EI saa maskeeraajan papereita on vain näyttö tutkintoon valmistava maksullinen koulu.

        Niinkuin kaikki ainakin Helsingissä toimivista yksityiskouluista, sama juttu. Ellet ole suorittanut maskeeraajan tutkintoa (opetushallituksen), et ole virallisesti Suomesa maskeeraaja. Make Up for ever koulussa voit suorittaa kansainvälisesti tunnetun maskeeraajan paperin ja lisäksi saat opetuksen näyttötutkinnon suorittamiseen. Mielestäni kannattaa kysyä tarkkaan kaikki tiedot ennenkuin hakee kouluun, oli se sitten minkä tahansa alan koulu. Satunnaisesti tai vertailematta ei kannata "säntäillä"! Ja koululla on pakko olla jotain todistaa muutakin kuin sanat että asiat on niinkuin he sanovat.


      • Entinen Mufelainen
        Selvennys kirjoitti:

        Make up for everistä EI saa maskeeraajan papereita on vain näyttö tutkintoon valmistava maksullinen koulu.

        Make Up For Ever Academystä voi saada kansainvälisesti tunnetun maskeeraajan paperin jos ja kun on suorittanut hyväksytysti loppukokeet, joihin kuuluu laaja portfolio ( se arvioidaan Pariisissa) sekä 3 koetta. Meidän luokalta 2 ei läpäissyt koetta ja he eivät saaneet todistusta. Ystäväpiirissäni on 2 4maskeeraajaa , jotka ovat toisista kouluista valmistuneet. Heillä kaikki oppilaat saivat todistukset vaikka toisten taso ei ollut ( kuulemma) todellakaan hyvät. Tämän lisäksi suoritin myös teatterialan ammattitutkinnon koulun valmennuksen ja oppien pohjalta. Sain sekin menemään läpi. Joten itse olen supertyytyväinen kouluun ja erityisesti siihen, että omat opettajat eivät olleet arvioimassa kokeita vaan täysin ulkopuoliset ammattilaiset. Joten tulos on täysin puolueeton. Toinen kavereistani valitti omassa koulussaan sitä, että kun omat opettajat arvioivat kokeita, henkilökemiat vaikuttivat toisten numeroihin- joko parempaan tai sitten huonompaan suuntaan!


      • Entinen Mufelainen
        Entinen Mufelainen kirjoitti:

        Make Up For Ever Academystä voi saada kansainvälisesti tunnetun maskeeraajan paperin jos ja kun on suorittanut hyväksytysti loppukokeet, joihin kuuluu laaja portfolio ( se arvioidaan Pariisissa) sekä 3 koetta. Meidän luokalta 2 ei läpäissyt koetta ja he eivät saaneet todistusta. Ystäväpiirissäni on 2 4maskeeraajaa , jotka ovat toisista kouluista valmistuneet. Heillä kaikki oppilaat saivat todistukset vaikka toisten taso ei ollut ( kuulemma) todellakaan hyvät. Tämän lisäksi suoritin myös teatterialan ammattitutkinnon koulun valmennuksen ja oppien pohjalta. Sain sekin menemään läpi. Joten itse olen supertyytyväinen kouluun ja erityisesti siihen, että omat opettajat eivät olleet arvioimassa kokeita vaan täysin ulkopuoliset ammattilaiset. Joten tulos on täysin puolueeton. Toinen kavereistani valitti omassa koulussaan sitä, että kun omat opettajat arvioivat kokeita, henkilökemiat vaikuttivat toisten numeroihin- joko parempaan tai sitten huonompaan suuntaan!

        Viestiin pääsi virhe: ystävissäni on 4 maskeeraajaa, ei siis 24!!


      • Espis
        Selvennys kirjoitti:

        Make up for everistä EI saa maskeeraajan papereita on vain näyttö tutkintoon valmistava maksullinen koulu.

        Eikä edes sitä.


    • Entinen opiskelija

      Olen valmistunut Make Up For Ever Academystä. Suoritin Academyn oman tutkinnon sekä teatterialan ammattitutkinnon lähes samaan aikaan. Rankkaa oli mutta nyt on taskussa KAKSI paperia. Olen suunnittelemassa lähtöä New Yorkiin. Valmiina on kontaktit New Yorkin vastaavan Academyn kautta.
      Tästä koulusta ei valmistuta vain suorittamalla lukukausimaksu vaan töitä on tehtävä. Jos haluat alalle totissasi, suosittelen tätä koulua todella paljon.

    • Sekava mesta

      Eipä se hääppöstä ollut. Kattava "meikkipakki" mahtui pieneen pussukkaan. Ja muutenkin paljon kehittämisen varaa, onhan se Suomessa uus juttu, ei vissiin sen takii oikein vielä toimi. Paprut ja töitäkin on ei siinä mitään, en silti oikein voi suositella.

      • A.A.A.

        Joo, ja osa kuivia.


    • Omat aivot

      Älä mene, paljon kauniita puheita totuus kuitenkin toinen.

    • saisiko selvennystä!

      Sekava mesta, voitko selventää kirjoitustas?? Jos sulla on paprut koulusta ja töitä, onko se itsesi ansiota (siis miksi menit ylipäätään koko kouluun) vai koulun ansiota?
      Selvennä vähän!

      • Sekava mesta

        Ei ole koulun ansiota. Eivät työpaikallani olleeet edes kuulleet moisesta MUFEsta. Menin ns. halpaan, jos tämän koulun kohdalla voi kyseistä sanontaa edes käyttää. Ostettavaa ainakin riitti koulumaksun lisäksi. Sekavaa todella on.


    • Oppi mestarilta

      Kannattaa jättää menemättä. Menkää työssä oppimaan, nää koulut on rahastus laitoksia (Siis yksityiset koulut)

    • Maskeeraaja

      MUFEen kannattaa mennä jos kiinnostaa body ja facepaint. Mutta EI muuten.

      • Bodypaint friikki

        Taidatkin olla todella " pätevä" maskeeraaja kun noin sanot! Bodypaint on koko maskeerauksen " kuningatar" alue! Siinä yhdistyy kauneusmeikkaus, muoto- ja väriymmärrys ja siihen voi yhdistää ( ja usein yhdistetäänkin) erikoisefektiosia ja air- brushia. Siihen voidaan käyttää mitä meikkaustuotteita ikinä halutaankaan. Toisin sanoen jos osaat tehdä hyvän ja näyttävän bodypaintingin, osaat meikata ja maskeerata ihan mitä vain! Miten et tuon vertaa tiedä? Bodypaint opetetaan yleensä ( tai on pakko opettaa) aivan viimeiseksi juuri sen takia kun alla on oltava koko tietotaito muista maskeerauksen osa-alueista. Eli mitä parempi osaaminen esim. kauneusmeikkaamisesta on, sitä paremmat lähtökohdat hyvään facepaintingiin! En itse ole lainkaan alalla, mutta asiaan intohimoisesti harrastavana, vihkiytyneenä ja seuranneena tiedän perusasiat! Viime kesänä olin Lontoossa Imats- festivaaleilla ( jos edes tiedät mistä puhun), ja pääsin juttelemaan maailman parhaiden bodypaintingmestareiden kanssa. Ja tänä kesänä suunnistan Itävaltaan seuraamaan mm- kilpailuita. On hienoa jos joku koulu seuraa kansainvälistä linjaa ja panostaa tähän hienoon taiteeseen! Suosittelen arvon maskeeraajamestarille käväisyä esim. Www.bodypainting-festival.com. Toivottavasti siellä on kilpailemassa myös suomalaisia!! Kuvat kertonevat enemmän kuin miljoona sanaa.


      • Oppi mestarilta
        Bodypaint friikki kirjoitti:

        Taidatkin olla todella " pätevä" maskeeraaja kun noin sanot! Bodypaint on koko maskeerauksen " kuningatar" alue! Siinä yhdistyy kauneusmeikkaus, muoto- ja väriymmärrys ja siihen voi yhdistää ( ja usein yhdistetäänkin) erikoisefektiosia ja air- brushia. Siihen voidaan käyttää mitä meikkaustuotteita ikinä halutaankaan. Toisin sanoen jos osaat tehdä hyvän ja näyttävän bodypaintingin, osaat meikata ja maskeerata ihan mitä vain! Miten et tuon vertaa tiedä? Bodypaint opetetaan yleensä ( tai on pakko opettaa) aivan viimeiseksi juuri sen takia kun alla on oltava koko tietotaito muista maskeerauksen osa-alueista. Eli mitä parempi osaaminen esim. kauneusmeikkaamisesta on, sitä paremmat lähtökohdat hyvään facepaintingiin! En itse ole lainkaan alalla, mutta asiaan intohimoisesti harrastavana, vihkiytyneenä ja seuranneena tiedän perusasiat! Viime kesänä olin Lontoossa Imats- festivaaleilla ( jos edes tiedät mistä puhun), ja pääsin juttelemaan maailman parhaiden bodypaintingmestareiden kanssa. Ja tänä kesänä suunnistan Itävaltaan seuraamaan mm- kilpailuita. On hienoa jos joku koulu seuraa kansainvälistä linjaa ja panostaa tähän hienoon taiteeseen! Suosittelen arvon maskeeraajamestarille käväisyä esim. Www.bodypainting-festival.com. Toivottavasti siellä on kilpailemassa myös suomalaisia!! Kuvat kertonevat enemmän kuin miljoona sanaa.

        Ai oikeen koko tietotaito muutamassa kuukaudessa, huh huh siellähän varsinainen kaikkien maskeeraajien isoäiti on.


      • Höh

        Olis tosiaan voineet opettaa maskeeraus juttuja enemmän. Ihan perus niksejä.


    • Varma laukka

      Paskoja ne on kaikki, rahaa ne vaan nyhtää ja kertooo k auniita juttuja kouluistaan, mutta kun vähän tekee tiedusteluja ei enää ollakkaan niin loistavia.

      • Entinen maskeeraaja

        Varma laukka: asia ei todellakaan ole noin! Tiedän nimittäin kymmenien vuosien kuluessa jotain oleellista.
        Entisenä, jo eläkkeellä olevana teatterimaskeeraajana, useissa kouluissa vierailevana opettajana ja paljon työtä tekevien kollegoiden työelämää seuraavana (ja kulttuuri- ihmisenä) voin kertoa, että muutamassa alan kouluissa opettaa todella hyviä ja pitkään alalla laaja-alaisesti tehneitä rautaisia ammattilaisia.

        Minun puoleeni on käännytty usein ja kysytty neuvoja kouluista.
        Tässä vastaukseni: ottakaa selvää minkälaisissa työtehtävissä opettajat ovat toimineet aiemmin ja ovatko he edelleen "kentällä"! Ja myös se, onko opettajissa esim. näyttötutkintomestareita. Tarjolla on myös nimittäin erittäin huonoja kouluja!
        Toivotan kaikille maskeeraajaksi haluaville onnea, tämä on mahtava ala ja ammatti :)


      • Tarkkana
        Entinen maskeeraaja kirjoitti:

        Varma laukka: asia ei todellakaan ole noin! Tiedän nimittäin kymmenien vuosien kuluessa jotain oleellista.
        Entisenä, jo eläkkeellä olevana teatterimaskeeraajana, useissa kouluissa vierailevana opettajana ja paljon työtä tekevien kollegoiden työelämää seuraavana (ja kulttuuri- ihmisenä) voin kertoa, että muutamassa alan kouluissa opettaa todella hyviä ja pitkään alalla laaja-alaisesti tehneitä rautaisia ammattilaisia.

        Minun puoleeni on käännytty usein ja kysytty neuvoja kouluista.
        Tässä vastaukseni: ottakaa selvää minkälaisissa työtehtävissä opettajat ovat toimineet aiemmin ja ovatko he edelleen "kentällä"! Ja myös se, onko opettajissa esim. näyttötutkintomestareita. Tarjolla on myös nimittäin erittäin huonoja kouluja!
        Toivotan kaikille maskeeraajaksi haluaville onnea, tämä on mahtava ala ja ammatti :)

        Miksi ENTINEN? Tarkoitatko eläkkeellä oleva (EVP) maskeeraaja?


      • entinen maskeeraaja
        Tarkkana kirjoitti:

        Miksi ENTINEN? Tarkoitatko eläkkeellä oleva (EVP) maskeeraaja?

        Jos olet lukenut tekstini aiemmin, huomannet, että kirkoitin: Entisenä, jo eläkkeellä olevana teatterimaskeeraajana... Eli tämä tarkoittaa suomeksi, että olen ELÄKKEELLÄ, olen siis eläkeläinen ikäni puolesta.
        Seuraan intohimoisesti kaikkea alalla olevaa, keskustelen viikottain vielä työkentällä olevien maskeeraajien kanssa (myös nuorten) ja pidän itseni ajan tasalla myös tuotetietoudessa (nyt kun on kerran kunnolla aikaa!).

        Ja maskeeraajalle terveiset: Kuten kirjoitin myös, kannattaa kysyä oppilaitoksista keitä siellä opettaa. Ja harkita sellaisia opinahjoja, joissa opettajat ovat edelleen, TÄMÄN päivän työssä. Ei niin että ovat olleet joskus ja toimivat "kyllä minä tiedän asenteella". Kaikki kehittyy ja kehityksen perässä on pysyttävä tai tippuu tyhjyyteen. Jos ajattelen uraani ensin TV:ssä, mustavalkoisesta siirtyminen värilähetyksiin ja nyt kun ajattelen teattereissa niin kovasti harrastettavia HD- projisointeja, on pakko todeta, että tahti on vain kiihtynyt. Siksi suosittelen todellakin kartoittavaa kyselyä oppilaitoksen toiminnasta ja opettajista. Täytyy tietää sekä HD:sta (=TV), teatterista, muodista ja jopa täälläkin aiemmin puhutusta vartalonmaalauksesta. Työkentällä kun ei koskaan tiedä, mitä kysytään ja kun kysytään ei voi vastata "en osaa" tai "ei kiinnosta"! Jos siis haluaa pysyä työkentällä mukana. Toinen juttu onkin sitten jos harrastaa maskeerausta eikä tee sitä elääkseen.

        Ja vielä lopuksi Maskeeraajalle, tämä "entinen maskeeraaja" ei todellakaan halua tulla kenenkään "tielle", päinvastoin haluan jakaa tietotaitoani ja kokemuksiani kaikille niitä haluaville! Joten jos haluatte lisää tietoa tai kommentteja, olen valmis niitä antamaan. Seuraan mielelläni näitä keskusteluja.
        Hyvää kesää!


    • Haluan suklaata

      Saako sieltä siis maskeeraajan papereita??? :o

      • Varma Kylmälehto

        Täällähän on näköjään mammat pillastunut, kun joku ilmaisee mielipiteensä. Säälittävää. Jokainen oppii asiat tavallaan ei siihen ole mitään yhtä sääntöä. Eikä näistä saa mitään maskeeraajan papereita, ovat vain näyttötutkintoon valmistavia. EI siis saa maskeeraajan papereita, ne on suoritettava erikseen, siihen ei kuulu "vartalomaalaus".


      • Asiat selväksi

        Kannattaa yleensä ottaa asiassa kuin asiassa ITSE suoraan yhteyttä ja selvittää/ kartoittaa asioita. Ja vaikka kaverin kanssa niin ei jää varmasti mitään kysymättä :)


      • Maskeeraaja tutkinto

        MISTÄÄN yksityisestä maskeeraaja koulusta ei saa ( esim. työvoimatoimiston silmissä) maskeeraajan virallista paperia. Vaan koulun oman todistuksen. Maskeeraajan tutkinto pitää aina suorittaa erikseen.


      • hinku
        Asiat selväksi kirjoitti:

        Kannattaa yleensä ottaa asiassa kuin asiassa ITSE suoraan yhteyttä ja selvittää/ kartoittaa asioita. Ja vaikka kaverin kanssa niin ei jää varmasti mitään kysymättä :)

        Siellähän ne niitä satuja just kertoo (siis kaikissa paikoissa) kyllä tällä kannataa käydä katsomassa mitä mieltä ollaan.


    • maskeeraaja

      Maskeeraaja tutkinnon voi haluta monesta eri syystä, ei kaikilla ole tarkoitus tehdä töitä teatterissa tai esim. HD juttuja. Tutkinto voi olla osa jotain muuta työtä. Alalla vallitsee menttaliteetti,olen tehnyt näitä töitä niin ja niin monta kymmentä vuotta kyllä minä tiedän. Asiat muuttuvat, tulee uutta ja aina voi itsekkin kehittyä kun pitää silmät ja korvat auki joka suuntaan. Ala on tosiasiassa alipalkattu. Maskeeraajat opetetaan siihen etteivät saa pitää "melua" itsestään, sen sitten huomaa palkassa, työoloissa ja ajoissa ja muussa arvostuksessa. Ehkä nimimerkki Entinen maskeeraaja kertoo jo paljon. Itselläni on esim. oppikirjoina v.1923 ja 2000-luvulla painetut kirjat. Kannattaa myös ottaa oppia multa aloilta. Itse olen ollut hammasteknikon opissa kipsitöissä. Ja muottia tulee vähän toiseen tahtiin kun miten maski-koulussa opetettiin. Itsensä kuunteliminen on äärinmaisen tärkeää, jos sulla on visio älä anna kenenkään "entisen maskeeraajan" tai muun tulla tiellesi. Loppujen lopuksi ei sitä kukaan voi sanoa onko joku meikannut oikein jos loppu tulos on hyvä, silloin se on oikein.

    • Kohta eläkkeellä

      Niin, "entinen" tämä on keskustelu palsta, jossa kerrotaan kokemuksia ja mielipiteitä. Sinun kannattaa mennä varmaan pitämään palstaa johonkin alan lehteen. Kenenkään mielipide ei voi olla noin mustasukkasuutta herättävä. Ei oo maskeeraaminen noin vakavaa. Ja olisit vaatinut alalle enemmän arvostusta. Sen siaan, että kärkyt jonkun mielipidettä ja haluat tuoda omaaasi ainoana oikeana.

      • Entinen maskeeraaja

        Kohta eläkeläinen: mielestäni kommenttini on juuri keskustelua. Sanon jotain ja joku toinen vastaa. Mitä se sitten on jos ei sitä?? Ja mistä ihmeestä olet saanut mustasukkaisuuden tähän mukaan? En ole ollut ikinä, käsi sydämellä, edes ex- miehestäni mustasukkainen saatika sitten mistään muusta.

        Varsin vakavaa maskeeraaminen on kuitenkin minulle ollut: olen sillä ostanut asunnon varsin hyvältä paikalta ja kasvattanut siitä saamallani palkalla sinullekin tv:stä ja teatterista tutun näyttelijättären (tässä vaiheessa kaikille tutuille terveiset ja ihanan kesän toivotukset, olen nyt kommenteillani nimittäin jäänyt "kiinni" ;) ).

        Mitä tulee omaan työssäni saamaan arvostukseen, siitähän sinä et tiedä mitään! Minulla ei ole koskaan ollut minkään näköistä arvostusongelmaa, päinvastoin! Olen toiminut luottomaskeeraaja todella monelle kaikille tutuille henkilöille!

        Omat mielipiteeni ovat minun mielipiteitäni, eivät todellakaan missään tapauksessa ainoat oikeat. Satun vaan tietämään TÄSTÄ alasta niin paljon, tunnen niin hurjasti esiintyviä henkilöitä ja taiteilijoita niin kameran takaa kuin edestäkin ja niin monien vuosikymmenien takaa että voin vaikka haastaa sinut "viivalle" ;)

        Ja viimeiseksi: palstaa en alkaisi pitää vaikka saisin kuinka paljon rahaa tahansa! Arvostan nimittäin vapaa- aikaani niin paljon kaikkien iltatyövuosieni jälkeen!


      • Hah hah
        Entinen maskeeraaja kirjoitti:

        Kohta eläkeläinen: mielestäni kommenttini on juuri keskustelua. Sanon jotain ja joku toinen vastaa. Mitä se sitten on jos ei sitä?? Ja mistä ihmeestä olet saanut mustasukkaisuuden tähän mukaan? En ole ollut ikinä, käsi sydämellä, edes ex- miehestäni mustasukkainen saatika sitten mistään muusta.

        Varsin vakavaa maskeeraaminen on kuitenkin minulle ollut: olen sillä ostanut asunnon varsin hyvältä paikalta ja kasvattanut siitä saamallani palkalla sinullekin tv:stä ja teatterista tutun näyttelijättären (tässä vaiheessa kaikille tutuille terveiset ja ihanan kesän toivotukset, olen nyt kommenteillani nimittäin jäänyt "kiinni" ;) ).

        Mitä tulee omaan työssäni saamaan arvostukseen, siitähän sinä et tiedä mitään! Minulla ei ole koskaan ollut minkään näköistä arvostusongelmaa, päinvastoin! Olen toiminut luottomaskeeraaja todella monelle kaikille tutuille henkilöille!

        Omat mielipiteeni ovat minun mielipiteitäni, eivät todellakaan missään tapauksessa ainoat oikeat. Satun vaan tietämään TÄSTÄ alasta niin paljon, tunnen niin hurjasti esiintyviä henkilöitä ja taiteilijoita niin kameran takaa kuin edestäkin ja niin monien vuosikymmenien takaa että voin vaikka haastaa sinut "viivalle" ;)

        Ja viimeiseksi: palstaa en alkaisi pitää vaikka saisin kuinka paljon rahaa tahansa! Arvostan nimittäin vapaa- aikaani niin paljon kaikkien iltatyövuosieni jälkeen!

        Mene hoitoon.


      • Kiitos neuvosta!
        Entinen maskeeraaja kirjoitti:

        Kohta eläkeläinen: mielestäni kommenttini on juuri keskustelua. Sanon jotain ja joku toinen vastaa. Mitä se sitten on jos ei sitä?? Ja mistä ihmeestä olet saanut mustasukkaisuuden tähän mukaan? En ole ollut ikinä, käsi sydämellä, edes ex- miehestäni mustasukkainen saatika sitten mistään muusta.

        Varsin vakavaa maskeeraaminen on kuitenkin minulle ollut: olen sillä ostanut asunnon varsin hyvältä paikalta ja kasvattanut siitä saamallani palkalla sinullekin tv:stä ja teatterista tutun näyttelijättären (tässä vaiheessa kaikille tutuille terveiset ja ihanan kesän toivotukset, olen nyt kommenteillani nimittäin jäänyt "kiinni" ;) ).

        Mitä tulee omaan työssäni saamaan arvostukseen, siitähän sinä et tiedä mitään! Minulla ei ole koskaan ollut minkään näköistä arvostusongelmaa, päinvastoin! Olen toiminut luottomaskeeraaja todella monelle kaikille tutuille henkilöille!

        Omat mielipiteeni ovat minun mielipiteitäni, eivät todellakaan missään tapauksessa ainoat oikeat. Satun vaan tietämään TÄSTÄ alasta niin paljon, tunnen niin hurjasti esiintyviä henkilöitä ja taiteilijoita niin kameran takaa kuin edestäkin ja niin monien vuosikymmenien takaa että voin vaikka haastaa sinut "viivalle" ;)

        Ja viimeiseksi: palstaa en alkaisi pitää vaikka saisin kuinka paljon rahaa tahansa! Arvostan nimittäin vapaa- aikaani niin paljon kaikkien iltatyövuosieni jälkeen!

        Mikä maskeerauskoulu on sitten hyvä? Sinulla näyttää olevan todella vankkaa tietoa tästä asiasta.


      • Maskeeraaja
        Kiitos neuvosta! kirjoitti:

        Mikä maskeerauskoulu on sitten hyvä? Sinulla näyttää olevan todella vankkaa tietoa tästä asiasta.

        Kuluttaja viranomaisen mukaan ei mikään, kaikista tehdään tasasen varmasti kokoajan valituksia (maksulliset, yksityiset) Headhouse johtaa sitä listaa, mutta kaikki maksulliset koulut ovat tunnettuja murheen aiheita heillä. Tälläisen "koulun" voi perustaa kuka tahansa, ja se on liikeyritys jonka toimintaan on lähes mahdoton puuttua niin, että siitä olisi mitään hyötyä kuluttajan kannalta. KELAn piirissä olevat täyttävät parhaiten asiakkaan tarpeet, mutta paljon on sanomista sielläkin. Tämä sama pätee kaikilla kauneuden hoito alan kouluissa. Hyvä suuntaus on kuitenkin, että viralliset maskeeraajan paprujen vaatiminen tekee tuloaan.


      • Entinen maskeeraaja
        Maskeeraaja kirjoitti:

        Kuluttaja viranomaisen mukaan ei mikään, kaikista tehdään tasasen varmasti kokoajan valituksia (maksulliset, yksityiset) Headhouse johtaa sitä listaa, mutta kaikki maksulliset koulut ovat tunnettuja murheen aiheita heillä. Tälläisen "koulun" voi perustaa kuka tahansa, ja se on liikeyritys jonka toimintaan on lähes mahdoton puuttua niin, että siitä olisi mitään hyötyä kuluttajan kannalta. KELAn piirissä olevat täyttävät parhaiten asiakkaan tarpeet, mutta paljon on sanomista sielläkin. Tämä sama pätee kaikilla kauneuden hoito alan kouluissa. Hyvä suuntaus on kuitenkin, että viralliset maskeeraajan paprujen vaatiminen tekee tuloaan.

        Hei "kiitos neuvosta"- kirjoittaja! Minä en halua mainostaa täällä mitään erityistä koulua mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, kannattaa ottaa hyvin selvää opettajien taustoista. Kuinka kauan he ovat toimineet alalla ja mitä tehneet. Ovatko edelleen töissä (vai opettavatko "vain" maskeerausta). Onko heillä kenties opettajan pätevyyttä ja onko heissä näyttötutkintomestareita. Tässä siis opettajista. Ja jos koulu on hyväksytty opintotuen piiriin, se antaa takuun siitä, että oppilaitosta valvotaan "viralliselta" taholta. Myös kysy sitä, osallistuvatko koulun oppilaat teatterialan tutkintoon koulutuksensa jälkeen?


      • Pers reikä
        Entinen maskeeraaja kirjoitti:

        Hei "kiitos neuvosta"- kirjoittaja! Minä en halua mainostaa täällä mitään erityistä koulua mutta kuten jo aiemmin kirjoitin, kannattaa ottaa hyvin selvää opettajien taustoista. Kuinka kauan he ovat toimineet alalla ja mitä tehneet. Ovatko edelleen töissä (vai opettavatko "vain" maskeerausta). Onko heillä kenties opettajan pätevyyttä ja onko heissä näyttötutkintomestareita. Tässä siis opettajista. Ja jos koulu on hyväksytty opintotuen piiriin, se antaa takuun siitä, että oppilaitosta valvotaan "viralliselta" taholta. Myös kysy sitä, osallistuvatko koulun oppilaat teatterialan tutkintoon koulutuksensa jälkeen?

        MUFEssa kaikki olivat ensin suorittamassa teatteria,( 15-17 oppilasta). Lopuksi vissiin 6 lähti suorittamaan. Usealta loppui rahat. Koulu maksun lisäksi joutuu ostamaan kaikkea, mm. bodypaint värit, jotka ovat aivan suhteettoman hintasia ainakin kyseisen merkin liikkeessä. Kolusta annettiin ymmärtää, että (hintaan kuuluvalla) tarvikepaketilla pärjää koulun. Loppuivat lyhkäseen.


      • Pettynyt Makeriin
        Pers reikä kirjoitti:

        MUFEssa kaikki olivat ensin suorittamassa teatteria,( 15-17 oppilasta). Lopuksi vissiin 6 lähti suorittamaan. Usealta loppui rahat. Koulu maksun lisäksi joutuu ostamaan kaikkea, mm. bodypaint värit, jotka ovat aivan suhteettoman hintasia ainakin kyseisen merkin liikkeessä. Kolusta annettiin ymmärtää, että (hintaan kuuluvalla) tarvikepaketilla pärjää koulun. Loppuivat lyhkäseen.

        Meillä ei Makerissa kukaanoppilas suorittanut muuta loppukoetta kuin koulun loppukokeen. Nyt itse törmäsin teatterialan tutkinnon paperin puuttumiseen. Aion mennä sen suorittamaan nyt jälkikäteen. Olisi ollut tosi kiva, jos siitä olisi puhuttu lisää jo kouluaikana. Aluksi meillä oli kyllä lyhyt info asiasta jonkun asiantuntijan kanssa mutta kun kysyin asiasta lisää muutamalta opettajalta, he eivät osanneet sanoa siitä sanaakaan. Jäätiin kyllä ihan tuuliajolle.


      • H.U. = hullu urpo
        Pers reikä kirjoitti:

        MUFEssa kaikki olivat ensin suorittamassa teatteria,( 15-17 oppilasta). Lopuksi vissiin 6 lähti suorittamaan. Usealta loppui rahat. Koulu maksun lisäksi joutuu ostamaan kaikkea, mm. bodypaint värit, jotka ovat aivan suhteettoman hintasia ainakin kyseisen merkin liikkeessä. Kolusta annettiin ymmärtää, että (hintaan kuuluvalla) tarvikepaketilla pärjää koulun. Loppuivat lyhkäseen.

        H.U. lopeta täällä mollaaminen! Sun kirjoituksista kun ei voi erehtyä! Sä ET ollut koulussa kun harjoiteltiin loppukokeisiin lähes viikon! Sä ET osallistunut koko loppukokeisiin joten pidäpä pienempää ääntä! Mulla ei oillut mitään extraa hankittuna, koulun tavarat riittivät mulle hyvin, sain lopputyöni tehtyä ja pääsin tutkinnosta läpi. Todisteena siitä on kuvia nähtävillä mm. koulun facebook- sivuilla.
        Ja mites se sun teatterialan tutkinnon kanssa kävikään.... et tainnut sitäkään läpäistä. Yritit kuulemma samoja meikkejä moneen otteeseen ja aina vaan tuli hylätty! Sääliksi sua vähän muuten kävisi(ehkä) JOS vaan et olisi niin täydellisen pa..a. GET A LIFE, jos nyt edes ymmärrät mitä se tarkoittaa, kuulin ettei tainnut se enkkukaan sulta oikein tutkinnossa sujua. Et edes osannut sanoa Pariisista meitä tulleille opettajille sun nimeä englanniksi.... ! Miten tänä päivänä voi joku olla osaamatta sanoa "mai neim iis H......"? Mene sinne rajan taakse vaan takas, tai kiipeä vaikka puuhun !
        Itse olen menossa tekemään tutkinnon ensi vuonna, mulla kun ei rahkeet riittänyt kahteen tutkintoon samaan aikaan, sen myönnän. Nyt teen töitä meikkaajana ja kokoan tutkintoon vaadittavaa portfoliotani rauhassa. Viime vuosi oli elämäni antoisin vuosi MUFESSA


      • H.U.
        H.U. = hullu urpo kirjoitti:

        H.U. lopeta täällä mollaaminen! Sun kirjoituksista kun ei voi erehtyä! Sä ET ollut koulussa kun harjoiteltiin loppukokeisiin lähes viikon! Sä ET osallistunut koko loppukokeisiin joten pidäpä pienempää ääntä! Mulla ei oillut mitään extraa hankittuna, koulun tavarat riittivät mulle hyvin, sain lopputyöni tehtyä ja pääsin tutkinnosta läpi. Todisteena siitä on kuvia nähtävillä mm. koulun facebook- sivuilla.
        Ja mites se sun teatterialan tutkinnon kanssa kävikään.... et tainnut sitäkään läpäistä. Yritit kuulemma samoja meikkejä moneen otteeseen ja aina vaan tuli hylätty! Sääliksi sua vähän muuten kävisi(ehkä) JOS vaan et olisi niin täydellisen pa..a. GET A LIFE, jos nyt edes ymmärrät mitä se tarkoittaa, kuulin ettei tainnut se enkkukaan sulta oikein tutkinnossa sujua. Et edes osannut sanoa Pariisista meitä tulleille opettajille sun nimeä englanniksi.... ! Miten tänä päivänä voi joku olla osaamatta sanoa "mai neim iis H......"? Mene sinne rajan taakse vaan takas, tai kiipeä vaikka puuhun !
        Itse olen menossa tekemään tutkinnon ensi vuonna, mulla kun ei rahkeet riittänyt kahteen tutkintoon samaan aikaan, sen myönnän. Nyt teen töitä meikkaajana ja kokoan tutkintoon vaadittavaa portfoliotani rauhassa. Viime vuosi oli elämäni antoisin vuosi MUFESSA

        Oot tainnut erehtyä hekilöstä. Kurssilla ei ollut kun yksi H.U. ja mun teatteri tutkinnon todistuksen voit tulla tarkistamaan vaikka heti. Kaksi meikkiä itse nimenomaan halusin tehdä vasta syksyllä, että ehdin paremmin,kun mulla on muutakin tekemistä. Mutta osa (tehosteet, karvat,ym.) suoritettu ja todistus saatu. Tiedän kyllä kuka olet. Sulla ei näytä olevan harmainta hajua mun asioista, mutta kauheesti tuntuu kiinnostavan. Voisit yllättyä kuka mulle kertoi,että haukut mua täällä. Sitä paitsi jos olisit asioista perillä, tietäisit kyllä kaikkien tehneen samoja töitä uudestaan ja uudestaan. Englanti ei kylläole hyvä, se on totta. Tosin kertomuksesi oli hieman yli ammuttu. En silti haukkuisi täällä ketään yksittäistä henkilöä, varsinkaan kun näyttää olevan tuulesta temmattua. Noinko MUFEssa opetettiin? Ketään ei varmaan kiinnosta sun mielipiteet minusta, vaan koulusta ja siitä MINULLA ei täällä ole pahaa sanottavaa.


      • pettynyt toisaalla
        Pettynyt Makeriin kirjoitti:

        Meillä ei Makerissa kukaanoppilas suorittanut muuta loppukoetta kuin koulun loppukokeen. Nyt itse törmäsin teatterialan tutkinnon paperin puuttumiseen. Aion mennä sen suorittamaan nyt jälkikäteen. Olisi ollut tosi kiva, jos siitä olisi puhuttu lisää jo kouluaikana. Aluksi meillä oli kyllä lyhyt info asiasta jonkun asiantuntijan kanssa mutta kun kysyin asiasta lisää muutamalta opettajalta, he eivät osanneet sanoa siitä sanaakaan. Jäätiin kyllä ihan tuuliajolle.

        Joo, eipä paljoa puhuta teatteri tutkinnosta. Ja jos puhutaan tieto on joko väärää tai vanhaa.


    • Maskeeraaja

      Miten olis Stadin iltakoulu.

      • Maskeeraaja

        Siis, edellinen on vastauus (miten olis Stadin iltakoulu) oli vastaus ensimmäiseen kysymykseen, Mihin kannattaa mennä? Meni väärään kohtaan, hupsista.


      • Tuplatutkinto
        Maskeeraaja kirjoitti:

        Siis, edellinen on vastauus (miten olis Stadin iltakoulu) oli vastaus ensimmäiseen kysymykseen, Mihin kannattaa mennä? Meni väärään kohtaan, hupsista.

        Mun kokemukset Stadista:
        Olin suorittamassa toissavuonna samaan aikaan Stadilaisten kanssa juhlameikin näyttöä. Meitä oli 6 opiskelijaa Make Up For Ever Academystä ja 18 Stadista. Näytön läpäisy meni niin, että meillä tuosta kuudesta läpäisi 5 ja Stadista 3. Eli aikamoinen prosenttimäärän ero Academyn opiskelijoiden "eduksi". Meillä oli muutenkin koulussa kova tsemppi, porukka teki todella töitä saadakseen tuplatutkinnon. Stadistahan saa sen läpäistyä vain teatterialan tutkinnon mutta meillä Mufessa sekä saman paperin ETTÄ kansainvälisen paperin. Meidän luokalta tosin kaksi ei saanut Mufen paperia, koska pisteet ei riittänyt. Tason pitää olla kansainvälinen. Mun suositus on se että kannattaa tarkkaan miettiä haluaako tehdä töitä vain täällä vai onko yhtään haluja ulkomaille. Make Up For Everin paperi nimittäin tunnetaan maailmalla.


    • Vuoroin vieraissa

      Olen ollut tutkinto tilaisuudessa jossa "pisteet" oli reilusti Stadin hyväksi, verrattuna mufeen.

      • 222

        Olet ollut tutkinto? Häh?


    • Käynyt

      En suosittele

    • Anonyymi

      Olen aikoinani käynyt koulun. Lyhyenä versiona 3kk. Meikkitaiteen puoli josta olisi jatkettu Maskeeraus puolelle.
      Tuolloin ainakin opettajina oli alalla työskenteleviä. Pedagogisista taidoista voikin sitten olla montaa eri mieltä.
      Tällainen opiskelu vaatii aina paljon kouluajan ulkopuolella harjoittelua.

      Osa opettajista oli koulusta aiemmin valmistuneita , vastikään, eikä opettamistaitoa voi kehua. Opettajana kuuluisi kokemusta olla ja näyttöä muutamalta vuodelta, pedagogiset taidot opettamiseen sekä säännöllinen työskentely edelleen alalla.

      Opettajien opettamiseen valitettavasti vaikutti kemiat. Tämä hyvin selkeästi huomattavissa. Kun vertaan opetustani pidempään kauneudenhoitoalan koulutukseen, opettajien asenteet tai henkilökemia eivät vaikuttaneet opettamiseen laatuun tai opetettavan pärstäkerroin.
      Toisen alan koulutuksessa korjattiin kädestä pitäen opiskelijan kädenjälkeä ja tekniikkaa. Täälä koulussa, omana aikanani sitä ei jaettu tasapuolisesti tai puolueettomasti. Kilpailu ja kateus oli oppilaiden kesken.
      Johon opettajat eivät puuttuneet . Päinvastoin menivät siihen jopa mukaan.

      Lisäksi koulussa ei painotettu sitä ettei ole virallisesti lupa itseään maskeerajaksi tituleerata. Eikä kauneuspuolen osiossa edes puhuttu ja kerrottu auki maskeeraustutkintoon osallistumisesta.

      Kun et jatkanut maskeerauspuolelle , 3kk lisäkoulutus, olit heti vähäarvoisempi.

      Lisäksi kun aktiivisena hankit itsellesi työkeikkoja harjoittelijana, erehtyen innostuksissasi siitä puhumaan koulussa ( ei kehua, vaan puhua, ) se otettiin huonosti vastaan jopa opettajien taholta.

      Muistan kuinka kurssikaverini joka oli käynyt 90 luvulla 6kk meikkitaiteen ja maskeerauksen koulun , tuli opiskelemaan 3kk meikkipuolen. Koska oli meikkaajana ollut alalta pois, ollen kosmetologina työssä ( opiskellut 3vuotta ei yksityisessä ) ja hän sitten pääsi meikkaamaan erästä tapahtumaa ystävänsä kautta joka tapahtuman järjesti.

      Tapahtuman järjestäjä tietysti markkinoi että nyt tapahtuman paikalla mahdollisuus saada meikkejä meikkaaja-maskeerajalta.

      Tämä aiheutti paska myrskyn. Eräs opettajista oli jakanut koulun pomolle,muille opettajille tämän mainoksen, sähköpostin.
      Opiskelija kaverini sai pahaa kuraa ilkeyttä niskaansa.
      Huudot Totuuden vääristelystä, kuinka "opiskelija" ei saa tehdä moista jne jne

      Muut oppilaat olivat kateellisia ja damage was done.
      Kaverini , rasittavan kova puhumaan, mutta oli kyllä vaan vilkas kiltti ei leuhka, jännitti muita kauheasti, jonka vuoksi puhui , liikaa.
      Oli niin reilu että pyysi muutamia koulusta mukaansa
      Että mahdollisuus saada rahaa.
      Itse en päässyt koska oli työvuoro , kyllä, kauneudenhoitoalalla, eikä minulla ollut toiminimeä kuten kaverillani.

      Muistaakseni yksi opiskelija lähti mukaan joka oli aiemmalta koulutukseltaan kampaaja. Hän puhui luokkakaveristani silti pahaa selän takana ja ei edes kiittänyt!!! Sen muistan jotenkin aina.

      Enkä voi käsittää miten koulun muutama opettaja kohteli kaveriani senvuoksi että hän omalla aktiivisuudellaan loi kontakteja ja sai keikkaa. Teki myös harjoitteluina ilman palkkaa, vaikka oli yrittäjä.

      Mutta ehkä juuri siksi. Koska oli edullinen tai ilmainen niin matkat suuttuivat. Unohtaen itse alalle tullessaan, täysin samaa. Ja he itse, käyttivät koulun opiskelijoita työapuna omissa projekteissaan. Mutta itse ei olisi opiskelija saanut näitä hankkia vaikka jo tunsi ihmisiä.

      Tämä jäi aina mieleeni. Mutta olin kaverini vuoksi pahoilla mielin ja Opin pitämään suuni entistä soukemalla.
      Koulu ei vielä tuolloin kuulunut KELAn opintotuen - lainan piiriin.

      Mutta neuvona annan ettei itseään kannata tuoda esille. Keskittyä vain oppimaan. Tämän hetken tilannetta en tiedä mutta tuolloin tapahtui tämmöistä.

      Kaverini oli usein myös viimeinen joka valittiin meikkauspariksi.
      Lisäksi tuolloin opettajat eivät pitäneet huolta siitä että jokainen oppilas saa tasapuolisesti tasan saman ajan meikata harjoittelukaveriaan.

      Kokemukseni mukaan opettajilla oli lemmikkinsä. Ja osa mielellään kertoi kuinka heitä oli kohdeltu Ranskassa meikkikoulussa . Ovet olivat lukossa jos myöhästyit minuutinkin tai kaksi et päässyt enää sisään jne.

      Sillä kerskailtiin. Pidin erikoisena kuten myös epäammatimaista tapaa opettaa. Opettajan koulutuksen puute oli käsinkosketeltavaa.

      Itse tulin toimeen kaikkien kanssa. Tajusin olla väritön, hajuton, mauoton. Mutta esim eye-linereita ei yksikään opettaja opettanut kuinka ne tehdään eri silmille. Tai kun luomi on raskas. Jne jne...

      Tarkasti kannattaa ottaa selvää opettajien kokemuksesta. Yms.

      OpiskeluKaverin puolesta surullinen

    • Anonyymi

      Lisäksi opiskelijoita saattoi olla epätasapari. Joku jäi pois. Muistan kuinka monipuolisuuden sekä poissaolojen vuoksi , suositeltiin että täytyy hankkia oma malli.

      Kaverini teki näin. Kerrankin oli sanottu että yksi luokkakavereista puuttuu. No hän toi mallin mukanaan seuraavana päivänä. Ja sai huudot!!! Oli itsekäs kuulema. Hän yritti puolustaa itseään mutta opettajien asenne häntä kohtaan oli kauhea.

      Hän sanoi että voihan hänet edelleenkin meikata luokkakaveri. Niin ei kun räpätetään.

      Tämä kannattaa muistaa näissä kouluissa. Kaikkiin opettajien avustajina tarjoamiin keikkoihin ei riitä paikkoja kaikille. Se aiheuttaa kilpailua, känää opiskelijoiden kesken.

      Ja valitettavan usein opettajat olivat tässä mukana.

    • Anonyymi

      Hyvä opettaminen ei ole sitä että itse on hyvä puhumaan ja tekee hyvän demomeikin.

      Meidän aikana opettajana oli tällainen puolijulkkis, ihan mukava, mutta ei opettanut. Arvostella kylläkin osasi ellei jostain pitänyt.

      Sama koski kyllä alalla pitkään olleita "opettajia". Selvää oli että suosikkeja oli heillä ja pärstäkertoimella mentiin.

      Myös ryhmien koko oli ongelma koska tasapuolinen opettaminen ei vain toiminut kun opiskelijat harjoittelivat toisilleen demotöiden jälkeen.

      Kun vertaa esim kampaaja - ja kosmetologikouluun, opettajat siellä ihan kädestä pitäen tulivat auttamaan ja korjaamaan. Sekä siellä meikki osuuksissa sai ajoittain parempaa opetusta kuin maskeerauskoulussa.
      Meikkiosuuksiin opettamaan tulleet alan ammattilaiset opettivat tarkemmin ja korjasivat malliksi teknisiä virheitä, symmetria virheitä jne.

      Makerilla tuolloin ainakin opettajat eivät kiertäneet oppilaita tasapuolisesti ja tasavertaisesti heidän harjoitellessaan. Ja monella paistoi opettaja koulutuksen puuttuminen.

      Eräs pääopettajista on myös tunnetusti hyvin pisteliäs ja suosikkinsa valitseva. Kannattaa muistaa aina näissä koulutuksissa että kilpailu on alalla kova. Vaatii kovaa harjoittelua ja työtä myös koulun seinien ulkopuolella
      Ja vaatii yrittäjyyden pääsääntöisesti.
      Suhteiden luominen ja rakentaminen tärkeää.
      Alalla hyvin helppoa astua jonkun varpaille.
      Kateellisuutta on paljon.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      60
      5957
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3764
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      230
      2053
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1810
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1249
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      990
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      919
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      868
    Aihe