Kalansilmälisäkettä canonille?

fading

Tiiättekö hyviä kalansilmälisäkkeitä canonin 1000Dhen tai 500Dhen? En haluis maksaa kaikkia opintotukiani oikeeseen fish eyehen vaikka se varmasti ois sata kertaa parempi yms. Tottakai alle 200€ kalansilmätki kiinnostaa!

23

595

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fotari61

      Samyangilla on 8 mm kalansilmä Canoniin.
      Tietääkseni markkinoiden halvin n 250 ecua
      Käsitarkenteinen mutta sehän ei fisuissa haittaa,
      kannattaa kuvat live view kautta niin valotuski
      menee oikein.

    • JB

      Ihan kaikkein halvimmalla pääset kun teet tuon kalansilmä-vääristymän kuvaan kuvankäsittelyssä.
      Panoraamasta tulee tosi hieno kalansilmäimäkuva.

      ”Käsitarkenteinen mutta sehän ei fisuissa haittaa”

      Missä se käsitarkennus sitten haittaa?

      • kaikki heti nyt

        Avuttomille haittaa.


      • JB
        kaikki heti nyt kirjoitti:

        Avuttomille haittaa.

        Onko asia tosiaan niin, että avutonkin osaa ja haluaa zoomailla, mutta ei osaa tai halua kiertää tarkennusrengasta?
        Jos niin on niin mistä se tulee?


      • job blow

        Käsitarkennus haittaa esim. nopeasti liikkuvia kohteita kuvatessa objektiiveilla/aukoilla joissa syväterävyysalue jää lyhyeksi. Tällöin on hankala saada kohde osumaan tarkennusalueen sisälle, varsinkin jos ei ole etukäteen mitään hajua siitä mihin päin kohde seuraavaksi kääntyy. Maisemakuvia laajiksella kuvatessa tarkennus riittää kun on jossakin noin metrissä-kahdessa, kaikki näkyvä on tarkkaa.


      • Canonisti minäkin
        job blow kirjoitti:

        Käsitarkennus haittaa esim. nopeasti liikkuvia kohteita kuvatessa objektiiveilla/aukoilla joissa syväterävyysalue jää lyhyeksi. Tällöin on hankala saada kohde osumaan tarkennusalueen sisälle, varsinkin jos ei ole etukäteen mitään hajua siitä mihin päin kohde seuraavaksi kääntyy. Maisemakuvia laajiksella kuvatessa tarkennus riittää kun on jossakin noin metrissä-kahdessa, kaikki näkyvä on tarkkaa.

        Sitä sanotaan osaamiseksi. ;)


      • JOU MÄÄN
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Sitä sanotaan osaamiseksi. ;)

        ERITTÄIN FIKSUA

        VASTASIT 9.12.2011 16:48 KIRJOITETTUUN KOMMENTTIIN HYVISSÄ AJOIN JO 15.7.2012 20:56


    • iuwuit
      • Canonisti minäkin

      • oiuytre
        Canonisti minäkin kirjoitti:

        Kennon koko toki vaikuttaa, joten kyllä runkokin vaikuttaa.

        Cyberphotokin myy tuota korealaista.

        http://www.cyberphoto.fi/index_fi.php?/info_fi.php?article=8mmC

        Oman kokemuksen mukaan rakenteeltaan paljon parempi kuin keskiverto Canonin halpis. Optisesti ihan kohtuullinen.

        Ei se runko vaikuta toimivuuteen mitään, jos laitetaan vain lisäkettä eteen, kuten kysymys oli.
        Kaikkiin objektiiveihin ei lisäkkeitä edes saa, mutta runko ei sitä rajoita.
        Jos taas käytetään kalansilmää erikennoisissa rungoissa on kuvakulma erilainen ja usein objektiivi ei pienikennoisessa edes vastaa tarkoitustaan.


    • Nuoruuskin menee aja

      Jos oikeasti t a r v i t s e t ja sinulla on käyttöä ja hytötyä vaikka kalansilmästä, ostat sen vaikka opintotuellasi. Kaikki keinotekoiset temput ovat keinotekoisia. Muussa tapuaksessa oletan ettei tarpeesi ole todellinen. Mikset opiskelisi ahkerasti ja sitten kun on oikeasti varaa, tarkastelet tarvettasi uudelleen. Silloin saattaa olla muita rahareikiä, mutta jos oikein tarvetta on, niin ....

      • isovaari 1959

        "Nuoruuskin menee aja"

        menikö sinulla tai lapsillasi nuoruus huonosti, vai miksi annat tuollaisia neuvoja.

        eikä myydessä pääse edes 1 € tuntipalkalle,

        €urot rahana ovat aina euroja, joita voi käyttää koska vaan,

        ELI älä osta kaikkea jota tarvit,
        vaan sitä >mitä ilman et tule toimeen


      • ..n kuluessa
        isovaari 1959 kirjoitti:

        "Nuoruuskin menee aja"

        menikö sinulla tai lapsillasi nuoruus huonosti, vai miksi annat tuollaisia neuvoja.

        eikä myydessä pääse edes 1 € tuntipalkalle,

        €urot rahana ovat aina euroja, joita voi käyttää koska vaan,

        ELI älä osta kaikkea jota tarvit,
        vaan sitä >mitä ilman et tule toimeen

        Otsiko sallii rajallisen merkkimäärän. Ajattelin ettei nimimerkki ole niin tärkeä.
        Miten sun nimimerkkis pitäis ymmärtää? Lisääntykää ja täyttäkää maa? Miksäs siinä, mutta asiaan.

        Miten nuoruuteni tai lasteni nuoruus liittyy tähän juttuun? En ymmärtäny sun ajatuksen kulkua. Eikös meidän viesti ole ihan sama! Käytettiin vain eri sanoja.


    • käytössä2
    • käytössä2

      Oho, laittavat DX:llä tavaroita jo pakettiin. (tilasin muutaman muunkin vekottimen).

      Niillä tosiaan taitaa olla omaakin varastoo. Ainakin yleisimpiä kamoja.

      Useimmitenhan tollaset verkkokaupat ei pidä omaa tavaravarastoo lainkaan:)
      Vieläkun saisivat varastotilanteesta ajantasaisen tiedon webbisivuillensa niin olis mahtavaa.

      Niin ja pakettien kulkuu nopeutettua ja toimitusvarmuutta lisää niin homma olis täydellinen. Mutta tohon 2vk:n postinkulkuun on pakko tyytyä, ja postin ruuhkaisuuteen juhlapyhinä :)

    • käytössä2

      Kamat tuli.
      Akku aikas hyvä. 500minuuttia kuvausaikaa.

      Videokuvaus (työvalo) valoonkin voi riittää virtaa
      vaikka talosta olis sähköt poikki viikon :) Überhyvä

    • Pepe123
      • ei kelpaa

        Se yksinkertaisesti kierretään objektiivin suodinkierteille

        Näyttää toimivan parhaiten laajakulmaobjektiivien kanssa:

        "The borderline of whether the ' vignetting ' may happen or not lies in the area of 37mm focal length (equivalent o f 35mm film format) of the camera lens. When the camera lens is set at less than 37mm focal length, the ' vignetting ' effect will appear, in obtaining a full-frame 180-degree field of view. "

        http://raynoxusa.com/camcorderdetails.php?id=12&ccid=5&modlid=3^^6^^16^^17^^23^^19^^20^^25^^26^^27^^5^^13^^14^^21^^2&action=view

        Näyttäisi olevan yhteensopiva objektiivin EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 IS II kanssa tuon mukana tulevan sovitteen avulla

        Täyskennolliseen näyttäis olevan passeli EF 40mm f/2.8 STM objektiivin kanssa toisen mukana tulevan sovitteen avulla - APS-C kennollisessa liian tiukka rajaus

        Myös EF 50mm f/1.4 USM objektiiviin menee tuon sovitteen avulla.

        Nuo suodinkierteet bongaat valmistajan tuotesivulta: Suodinkierre: 58 mm
        http://www.canon.fi/For_Home/Product_Finder/Cameras/EF_Lenses/Standard_and_Medium_Telephoto/EF_50mm_f1.4_USM/


    • ssooiikkuu

      Tämä viestiketju ei näytä nyt olevan kovin aktiivinen mutta katsotaan jos joku vastais :D Sopiiko tuo Samyang MF 8mm f/3.5 Fisheye semmoiseen kameraan kuin Canon eos 1100D ?

      • Fisheye

        Sopii kuhan valitset oikean version.

        ie.
        Samyang MF 8/3,5 Fisheye Canon EOS


      • Canonisti minäkin
        Fisheye kirjoitti:

        Sopii kuhan valitset oikean version.

        ie.
        Samyang MF 8/3,5 Fisheye Canon EOS

        Sopii ja toimii oikein hyvin. Ostin tyttärelle synttärilahjaksi muutama vuosi sitten ja objektiiville on ollut käyttöä alkuinnostuksenkin jälkeen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1107
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      886
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      109
      868
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      277
      674
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      638
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      73
      593
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      562
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      546
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      38
      510
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe