Nainen ratissa = VAARATEKIJÄ

Akat ei osaa.

Naiset ovat ratissa vaarallisia, ja ovat merkittävässä määrin syynä enemmistöön liikenneonnettomuuksista. Muutamia perusteita:

-Lähes jatkuva ylinopeuden ajaminen.
--Naiset ovat olleet jo pitkään liikennesäännöistä välittämätön kansanosa. Ennenhän oli juuri päinvastoin mutta nykyään näin.

-Luuri korvalla ajaminen.
--Naiset tykkäävät löpöttää ja juoruta puhelimessa, ja sitä he tekevät hävyttömästi ja täysin välinpitämättömästi. Etenkin juuri nuoret naiset, eli naikkoset. Yleensä puhe on jostain aivan turhasta, turhaakin turhanpäiväisemmästä asiasta, jossa ei oikeasti edes ole mitään puhumista.

-Huono ajokokemus
--Tämä on yhtenä syynä jatkuviin liikennevirheisiin ja -rikkomuksiin. Tehdään virhearviointeja ja jätetään oleellisia asioita liikenteessä huomaamatta

-Piittaamattomuus
-- Sama asia kuin välinpitämättömyys, ks. esim. kohta Luuri korvalla ajaminen

-Epäloogisuus
-- Naisilla on ns. tippaleipäaivot, eli asioita ei pystytä ajattelemaan loogisessa järjestyksessä ja oikein. Tämähän jos mikä olisi liikenteessä tärkeää. Tästä syystä esim. autokoulun ajokokeissa reputtaa useimmin naisia kuin miehiä.

-Epävarmuuden ja kokemattomuuden peittäminen liian suurella tilannenopeudella ja arvaamattomat ajokuviot
--Jotkut naiset, etenkin nuoret yrittävät kompensoida huonoa ajotaitoaan liiallisella, teennäisellä "räväkkyydellä", poljetaan kaasua ja jarrutellaan rajusti, ilman mitään järkevää syytä. Ihan älyttömiä, tarpeettomia kiihdytyksiä ja jarrutuksia.

--Vakinopeussäätimien käyttämättä jättäminen / epätasainen souda-huopaa ajotyyli
--Moottoritiellä saa joskus ihmetellä etenkin ohitustilanteessa, kun ohitettava ikään kuin lisää kaasua vaikka on ensin ajanut hiljaa, kun ohitus on alkanut. Tällaisen auton ratin takaa paljastuu useimmiten nainen

Tässä vain muutamia akkojen vikoja, näitä riittäisi vaikka kuinka, mutta ei jaksa enempää kirjoittaa...... akoille pitäisi antaa ajokiellot kokonaan.

21

358

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nimi M. Erkki

Olisko sulla mitään tutkimusta tai muuta vastaavaa esittää noiden väitteidesi tueksi? Vai onko ne ihan vaan pienen mielen tuottamaa sanaulostetta?

• fuyhyvf

Ja sen jälkeen te miehet ette ehtisi muuta tekemään kuin toimimaan perheenne autonkuljettajina. Mutta ehkä se helpottaisi sinunkin oloasi, tuntisit itsesi sillä tavalla tärkeäksi... :-)

• Jykylä

Naiset tuntuu olevan fiilis ajajia. Eli kun tie on vapaa niin silloin on raskas kaasujalka. Liikennevaloissa ajetaan punaisia päin. Tosin siihen syyllistyy myös miehet, mutta havaintojeni mukaan enemmän naiset.

• AmmattikuskiN

Näitä surkeita kuskeja löytyy niin miehistä kuin naisista. Miesten ajotaidon pilaa itsekeskeinen MINÄ ENSIN- asenne, joka erityisesti korostuu Audi-miesten keskuudessa. Miehet on myös liian välinpitämättömiä liikenteessä, tehdään täpäriä ohituksia, ei välitetä nopeusrajoituksista yms.

Ja naiset taas on liian varovaisia, ei osata tulla sujuvasti kiihdytyskaistalta liikennevirtaan, ei osata vaihtaa turvallisesti kaistaa jne. Ja ennenkaikkee se auto ei vaan pysy tiellä, ku tulee pikkasenki liukasta.

Mut kaikkein pahimpia töpeksijöitä on ikäihmiset. Ku ei refleksit ja järki enää pelaa, mitä vatun järkee tulla omalla autolla sössimään liikenteeseen.

• VT-8

Kyllä naiset ovat henkisesti paljpn kypsempiä auton rattiin kuin me miehet! Me miehet kun olemme lähes kaikki keskivertoa parempia kiljettajia,me omistamme tien jolla ajamme,muut autoilijat ovat meille haastajia ja reviirillemme tunkeutujia.Niitä vastaan pitää taistella ja siksi se kasvattaa meille sarvet päähän kun autoon istumme. Peltikopin suojissa pienin hiirulainenkin uskaltaa uhota ja haastaa ketä vaan. Naisilla tätä reviirin puolustustarvetta ei juurikaan esiinny joten meille miehille jää aiheutettaviksi ne lukuisat kuolonkolarit ja muut vakavammat onnettomuudet. Että kannattaa ottaa oppia naisten käyttäytymisestä auton ratissa ainakin mitä tulee henkiseen puoleen!!

• iloa elämään ;)

;)
      Taidat puhua itsestäsi?

Mitäs ne miehet puuhaa siellä auton ratin takana

-runkkaa minkä ehtivät ja kun sit on just tulemaisillaan - meinaa auto karata alta, kun ei muista sitä turvaväliäkään pitää, Ja kun siit on nipin napin selvitty, sit aletaan kaivella marlboro askia, et hermot tasaantuu.
      - sit akka soittaa ja alkaa kysellä mihe ukko hävis, ku ei sen roskisten viemisten kanssa ny ihan noin kauaa tarvis viedä ja siitähän sitä sitten kehkeytyy kunnon riita ja tulikuumana kiukusta sit ajelet sil pompannapilla ja vannot et ikinä et akkoihin enää sekoa!
      -prkl tuo tupakan tumppi putos mun hienoille plyyshi päällisille ja se on pakko jotenki sammuttaa ja alat hamuta energiajuoma tölkkiä, josko sillä enimmät kekäleet sais tainnutettua.., ja niin siinä sit soudat ja huopaat kaistalta toiselle - Taivaalle kiitos, ettei sattunna mitään pahempaa-
      - mitä halawattua tuo pappa tuossa edessä köröttelee!!!! Menis jumankauta pysäkille et pääsis ohi! Ja kun missään et pääse ohi, kiukku kasvaa entisestään ja vedät ohi sulkualueella vähät välittämättä siitä et se ei oikein oo sallittua ja jos niin onnellisesti käviski, et sattuis poliisi tulemaan ja kyselemään - mistä moinen, puhuttelun jälkeen kaasujalkasi on entistä painavampi ja näin syksyiseen aikaan ajelet täynnä pyhää raivoa ja mitä jumalauta noi hiton peurat ja kaik mehtän elävät vielä päälle tulee!!!!!!!!!!!
      Siin sitte pelti kasassa sihisee muukin kun auton syyläri ja vannot mielessäsi, et keksit kyllä sellaset perustelut et ei jää epäselväks se, et se oli sen peuran syy!!! Vakuutusyhtiö kun vaan ei oikein ole samaa mieltä kanssasi siitä, että se olisi ollut peurakolari....
      - aamulla sitten nukut pommiin kun ois pitännä töissä olla jo 2 tuntii sit ja sihiset taas kun saunan kiuas ja juokset autolle kuuman kahvikupin kanssa, kun äkkiä huomaat et ei oo totta! Jäi sisävalot illal päälle ja akku on tyhjä! Manaat et mistä h*****stä nyt virtaa tähän hätään teen ja nolona soitat pomolle ja sanot, et ku auto ei lähteny käyntiin ja pomo karjuu korvaasi, että ellet kohta ala elää ihmisiks, ni ei tarvi töihin enää tulla! Siin sit oot ja alat miettiä mitä niin paljon pahaa mä oon tehny, et koko maailmankaikkeus kaatuu hartioilleni.
      -vihdoin sit pääset liikkeelle ja ajattelet, että eihän täs nyt enää mittään väliä oo, ku myöhästyny oot, nii käväsempä kahvilla. Kun sitten töihin selviät 3,5h myöhässä, kysyy pomo ens töikseen, et kauampas se virran saanti kesti ja miten aiot ehtiä tehdä tän päivän työt? Sulla on mitta täys ja alat karjua pomolle, et etkö sä h****in tahvo tajua, et oon tullu niin pian kun oon voinu! Ja kun pomo sitten siihen toteaa et mitä jos keräisit nyt ne kimpsut vaan ja pitäisit lomaa - määrittelemättömän ajan! Ratkeat täysin ja kun oot uudelleen siivonnu pöytäs pitkin lattioita, häivyt ja sanot et pitäkää s******a lafkanne, mua ei enää näy!
      -Istahdat autoosi jälleen kaikkea muuta kun seesteisessä mielentilassa ja lähdet niin että tuntuu! Mutta voih.., poliisi sattu näkemään sen ja kun tutkailee tiedoistasi että kontollasi on aika paljon noita liikenteen vaarantamis juttuja, katsoo parhaimmaksi pistää korttisi vähäks aikaa hyllylle ja lyötynä miehenä soitat vaimolle ja pyydät varovasti, et tulisitko kulta halkemaan mut pois täältä. Vaimo siin sit kyselee hädissään mitä on tapahtunut ja esität wimpan pääl murtunutta miestä - mutta vaimosi kun nyt sattuu tuntemaan sinut, hetken päästä kysyy: 'ettet vaan itse olis kaikkea näitä aiheuttanut???' Nolona myönnät et niin kait sitten. Siin sit vaimon vieressä istuessa haudot tulevaa ja vannot että vielä mä näytän kuka on kuka!!

Eikö niin, että näin se menee??

• .

tl;dr

• CBF-girl:)

Hohhoijaa....taitaa olla taas yks sellane joka ei tiedä mistää mtn....

Itse olen nainen ja ammatiltani ajan autoa, minulla on ajokokemusta enempi ku monella saman ikäisellä tai vähän vanhemmallaka miehellä....On pyöräkortit ja yhdistelmäkortit jne.... enkä ole kyllä itse aiheuttanut ainuttakaan kolaria, pari kertaa on ollut peltiä rutussa, mutta yllättäin se syyllinen on löytynytkin toisen auton ratista ja ei liene yllätys että se on ollut noin kolmekymppinen mieshenkilö....

Ajelen liukkaalla ja kuivalla ja kyllä mulla looginen ajatteluki löytyy, koska olen teknisen puolen koulutuksenkin suorittanut.... Tähän voisi sanoa, että miehet ovat liian yksinkertaisia liikenteeseen, mutta kuten sanottua huonoja kuskeja löytyy varmasti molemmista. Pahimpia ovat ne jotka, luulevat omista ajotaidoistaan liikoja eivätkä hallitse tilannenopeutta. Vahinkoja sattuu kaikille, mutta niistä on hyvä oppia.

Mitä tulee noihin kiihdytyskaistoihin ja puhelimeen puhumiseen, niin sitä tekee molemmat.... Olen nähnyt monta kertaa miehen puhuvan puhelimeen, polttavan tupakkaa ja ihmettelevän vielä navigaattoriakin yhtä aikaa.... Ja kiihdytyskaistalla näkee monenlaista porukkaa..Jotkut eivät vain tajua sitä että siellä kiihdytetään vauhti samaksi kun moottoritiellä olijoilla eikä ajella hissun kissun....

Että näin..... turha leimata ihmisiä ja heidän taitojaan pelkän sukupuolen perusteella.... Koska aina löytyy poikkeuksia ja virheitä tekee jokainen:)

• Rotta presidentiksi!

>> Koska aina löytyy poikkeuksia ja virheitä tekee jokainen:)

• kaurahattuja

Naisten lisäksi maalaiset ovat törppöjä kuskeja.

• Mies-61

Maalaiset törppöjä kuskeja.....voi olla,...mutta mitäs ne on nää uutiset sieltä stadista kun siellä hiukan tulee lunta niin on kauhee kolarin paljous.

• Mies-61

Uskallan väittää että jos VAIN naiset saisivat ajaa -puhun henkilö-autoista- niin teillämme sattuisi prosentuaalisesti huomattavasti vähemmän onnettomuuksia.

• VT-12

Olet hyvin pitkälti oikeassa. Miehet maantieraivon vallassa ja sarvet päässä maailmanomistajina ovat suurin vaara ja onnettomuuksien aiheuttajia. Lisäksi vaarallisuutta lisää entisestään "olen keskivertoa parempi kuljettaja"-harhaluulo!!! Tosin juuri kukaan ei sitä myönnä vaan uskoo vakaasti olevansa muita parempi. ; )

• NiNa_olen palasina

Voi hyvää päivää teitin kanssanne.......
      Tätä "liikenne"palstaa oli joskus ihan kiva lueskella.
      Sai hyviä vinkkejä ja epäkohtiin puututtiin ihan tosissaan.
      Nyt minä: REIKÄ RATISSA tunnen olevani jokseenkin täydellinen kuski,
      enkä vain tunne , vaan olen :)
      Pojat: Rauhoittukaa.............

• ruuttas

Jos naiset kirjaimellisesti osaavat ajaa paremmin, niin miksi he eivät ole rallin maailmanmestareita, eikä näy formuloissakaan. En tarkoita nyt mitään henkisiä puolia. Eiköhän tämä asia ole kaikille selvä. Jopa naisillekin.

• Mies-61

Maantieliikennettä ja rallia ei pidä missään vaiheessa sekoittaa toisiinsa.Ei maanteillä ole tarkoitus harjoitella rallia ym. Naiset vaan ajavat maltillisemmin ja pehmeitä arvoja kunnioittaen. Se vain on niin.

• Vauhti-Venla

Ilmeisesti naisia ei kiinnosta ympyrän ajaminen ja siksi eivät ole edes kiinnostuneita formuloista. Kyllä sitä kiinnostusta vaaditaan hommaan kuin hommaan JOS siinä haluaa menestyä!

• ruuttas
        Mies-61 kirjoitti:

Maantieliikennettä ja rallia ei pidä missään vaiheessa sekoittaa toisiinsa.Ei maanteillä ole tarkoitus harjoitella rallia ym. Naiset vaan ajavat maltillisemmin ja pehmeitä arvoja kunnioittaen. Se vain on niin.

Kuka on sekoittanut rallin ja liikenteen? Harjoitteleeko Mikko Hirvonen rallia liikenteen seassa? Kyse oli auton käsittelytaidosta, uuno. Ja maailmassa on miljoonia naisia, joita kiinnostaa "ympyrän" ajaminen.

• hahhäää

Toi on muuten totta.

Mut ikävä kyllä se osuu molempiin sukupuoliin. ehkäpä, sun kanttis hankkia lasit tai miettiä hetken miks siinä hevibaarissa istui pelkkiä naisia koko illan....

• ....................

Kuka kehtaa tehdä taas ylinopeudesta syyllisen?

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      94
      2274
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      167
      1868
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      178
      1414
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      239
      876
    5. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      11
      786
    6. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      62
      779
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      65
      774
    8. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      55
      682
    9. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      212
      633
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      49
      601
    Aihe