Tanssikurssit miksi?

Irvikuva parketilla

Tanssikurssit ovat alkaneet kyllästyttää. Eipä se kyllä ole ihmekkään, kun on 3 vuotta kursseilla tullut käytyä , 2;lla kurssilla viikossa ja lisäksi jotain viikoloppukursseja..

On tullut mieleen, että miksi tosiaan olen näinkin kauan jaksanut olla aktiivinen.

Ja mitä nyt osaan. Olen tyhjää parempi, Joku alkeiskurssilainen varmaan ylistää, että tämä mies se osaa viedä vaikka mitä latinalaista. Ja kyllä osaankin, mutta joku latino ihminen varmaan nauraisi silmät päästään taidoilleni . "Kankikaikkonen" se yrittää käyttää kekivartaloa, ja kädet heiluvat niinkuin heinämiehellä.
Ennen kursseja nautin tanssimisesta, mutta nyt minulla on suorituspaineita.

10

401

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hockeystick

      Joku voisi ajatella aloittajan kirjoitusta provoksi, mutta minä olen ihan samoilla linjoilla!

      Olen harrastanut tanssia (lava -sellaista) koko ikäni ja ehtinyt päivittää osaamistani monilla kursseilla ja lisäksi käyn kerran viikossa tanssiseurani harjoituksissa.

      Voisi luulla minunkin osaavan jo jotain! Mutta omasta mielestäni osaamistasoani ovat nostaneet lähinnä mukaan tulleet käden-alitanssit ja lattarit, kaikki muut olen osannut tanssia jo nuoresta miehestä. Toki kursseilta on ammennettu monia hienoja kuvioita, mutta kuinka monta niistä muistaa käyttää tanssipaikoilla?

      Tanssikursseilta saattaa saada itsevarmuutta, mutta saman luottamuksen omiin taitoihin sai aikoinaan nuorempana, jolloin tuli käytyä tanssimassa useampana iltana viikossa.

      Monille tanssikurssit ovat vain harrastus, samalla tavalla kuin joku kuntosali. Kursseilta saatava konkreettinen hyöty kun tuppaa jäämään aika pieneksi!

    • lumpsikka

      Minusta yksi syy oppimattomuuteen on lajien hirmuinen määrä. Miksi pitää opetella kaikkea mahdollista kun aika ei riitä siihen mitenkään?

      Toinen syy on oppilaiden oma passiivisuus. Miksi pitää vuodesta toiseen yrittää ottaa kaikki vastaan mitä ulkoa annetaan? Se on oikein annosteltuna hyvä asia, mutta ei voita omaa, ajatuksen kanssa harjoittelua niistä asioista mitä oikeasti tarvitsee. Oman miettimisen ja vähäisenkin harjoittelun jälkeen ottaa paljon paremmin vastaan uusia asioita.

      • Irvikuva parketilla

        Liika lajeja on tullut harjoiteltua.
        Aijon keskittyä muutamaan.

        Rumba, Salsa, Argenttiinalainen tango.

        Ja jättää pois: Boogie-Woogie, Lindy hop, Bugg, Jive, Fusku, cha chaa.

        Vaikeaa se vain on, koska , jos haluaa kuitenkin harjoitella koko iltaharjoitukset 3 tuntia. Joutuu hyväksymään niitäkin lajeja, jotka eivät ole tärkeimpiä.

        Perinteiset lajit olen oppinut kantapäänkautta, jo nuorena.

        Ehkä löydän vielä tanssin ilon, kun voin tanssia. Ja ajttelu jää vähemmälle.


    • 20

      6 vuotta kursseilla käynyt, suurimmaksi osaksi vakiparin kanssa 4-5 kertaa viikossa ja hauskaa on ollut kun ei ota niin kuolemanvakavasti.

      Valitettavasti kurseilla suosittu vaihtosysteemi ei juurikaan opeta tanssimaan, ainostaan selviytymään.

      • kantapää ja varvas

        Etkös ymmärrä että juuri se on sitä paljonpuhuttua ja -peräänkuulutettua yhteisöllisyyttä? Voi jättää "itsensä" neutraalisti taka-alalle ja yrittää avittaa uusia kierrossa vastaan tulevia tuttavuuksia tanssin jopa nautinnollisella alalla. Eipä siinä tietysti montaa onnenhetkeä lavakaudessa tule, mutta jotain joskus kuitenkin. Ja totta maar tulee itsellekin rutiinia ja varmuutta, mitä ei edes ihan hetkessä huomaa vaan ajan kanssa - huomaa siirtyneensä seuraavalle tasolle.

        Liikunta ja mukava seurakin on sentään jotain.

        Tämä sama nimmari muuten jankkaa "selviytymistä" vuodesta toiseen. Vaihtaisit jo levyä - tai harrastusta!


      • Bisnes suomeksi
        kantapää ja varvas kirjoitti:

        Etkös ymmärrä että juuri se on sitä paljonpuhuttua ja -peräänkuulutettua yhteisöllisyyttä? Voi jättää "itsensä" neutraalisti taka-alalle ja yrittää avittaa uusia kierrossa vastaan tulevia tuttavuuksia tanssin jopa nautinnollisella alalla. Eipä siinä tietysti montaa onnenhetkeä lavakaudessa tule, mutta jotain joskus kuitenkin. Ja totta maar tulee itsellekin rutiinia ja varmuutta, mitä ei edes ihan hetkessä huomaa vaan ajan kanssa - huomaa siirtyneensä seuraavalle tasolle.

        Liikunta ja mukava seurakin on sentään jotain.

        Tämä sama nimmari muuten jankkaa "selviytymistä" vuodesta toiseen. Vaihtaisit jo levyä - tai harrastusta!

        parin kanssa kyllä Vaihto tukee ainoastaan Open Bisnettä


    • Samoja kokenut

      Tee niinkuin minä. Lopeta jatkuva kursseilla ramppaaminen. Käy säännöllisesti lavatansseissa, mutta kursseilla vain satunnaisesti silloin kun siellä on oikeasti jotain uutta. Ja tanssita lavoilla enemmän vieraita ihmisiä. Homma alkaa maistua taas kummasti paremmalta.

      • autokouluiksi

        "silloin kun siellä on oikeasti jotain uutta"

        Allekirjoitan 100%. Tanssikoulut eivät tykkää tästä, mutta oppiminen tehostuu varmasti. Nythän tilanne on monella sellainen kuin kävisi jatkuvasti autokoulua eikä ajaisi oikeasti.


      • asdftrewqw
        autokouluiksi kirjoitti:

        "silloin kun siellä on oikeasti jotain uutta"

        Allekirjoitan 100%. Tanssikoulut eivät tykkää tästä, mutta oppiminen tehostuu varmasti. Nythän tilanne on monella sellainen kuin kävisi jatkuvasti autokoulua eikä ajaisi oikeasti.

        Olen kuullut sellaisistakin, jotka käyvät vain kursseilla, mutta eivät lainkaan tanssipaikoilla! Eli harrastavat tanssimista vain harrastuksen vuoksi. No eipä tuossa mitään, minä kyllä ramppaan kursseja vain oppiakseni uutta ja saadakseni varmuutta kuvioihini ja sovellan (jos muistan uudet asiat) oppimiani käytännössä lavoilla.


      • isoinjorma
        asdftrewqw kirjoitti:

        Olen kuullut sellaisistakin, jotka käyvät vain kursseilla, mutta eivät lainkaan tanssipaikoilla! Eli harrastavat tanssimista vain harrastuksen vuoksi. No eipä tuossa mitään, minä kyllä ramppaan kursseja vain oppiakseni uutta ja saadakseni varmuutta kuvioihini ja sovellan (jos muistan uudet asiat) oppimiani käytännössä lavoilla.

        Jos oikeasti pelkää muiden kommentteja tanssitaidosta,kurssinkin jälkeen,ei varmaan kannata harrastaa sitten ollenkaan. Ainakin tanssipaikoilla näkyy niiin monenlaista veivaajaa,kaikki varmasti mahtuu toteuttamaan niitä kuvioita,oli niitä 2 ta 10. Muista kuitenkin ottaa muutkin tanssaajat huomioon. Näillä suurilla viisauksilla toivotan myös vähemmän kokemusta omaavat tervetulleeksi tanssin ihmeelliseen maailmaan;)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      91
      1087
    2. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      860
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      103
      825
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      275
      652
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      68
      559
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      72
      553
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      552
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      526
    9. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    10. Jos saisit olla

      Kaivattusi kanssa päivän niin mitä tekisit?
      Ikävä
      50
      463
    Aihe