huolestuttaa

UUSPERHEEN LIKKA

en tiedä onko tämä oikea paikka kirjottaa, mutta nuorten keskustelu palstalle en halua kirjottaa, koska siellä jutut kääntyy aina johki rumiin juttuihi. oon siis 13v. tyttö. vanhempani erosivat kun olin 11v. iskä otti aika nopeasti uuden vaimon ja sillä on omia lapsia neljä. yksi tosin on täys ikäinen. muut ovat mua vuoden ja kaksoset kaks vuotta nuorempia. omasta takaa mulla on kaks siskoo 7 ja 9vuotiaat. viimevuoden lokakuussa iskä ja sen vaimo meni naimisiin. vähän sen jälkeen äiti ja sen mies muutti yhteen. mulla ja mun ns.isäpuolella on vain 8-vuotta ikä eroa!! äiti on 31v. iskän vaimo taas on neljänkymmenen ja iskä 32v. alkuun mulla ja mun "sisaruspuolilla" oli hieman vaikeuksia. Oltiin hirveen tarkkoija mikä on kenenkäkin koti ja tavara. alussa olin kaiken lisäksi ihastunut sen iskän vaimon poikaan joka on mua vuoden nuorempi. tais sekin tykätä musta. nyttemmin siitä on tullut mulle hyvin tärkeä veli. en vain nää sitä kovinkaan usein, koska se asuu isänsä luona. kaksoset asuu äitinsä ja mun iskän kanssa. mä asun siellä joka toinen viikko. toinen kaksosista on tyttö ja nykyään mun parhaimpia kavereita. ja se toinen on poika josta on tullut ihan niinkuin pikkuveli. haluaisin asua koko ajan isillä, mutta äiti ei halua. äitin luota kouluuni kuitenkin on 30km.. eli käyn toisella paikkakunnalla koulua. iskältä kouluun on vain 5km. ylä-asteeni on alkanut hyvin, mutta loppukesästä kuulin yllättävän uutisen. Helmikuussa mä saan pikkusisaruksen! iskä ja sen vaimo saa sen. ja kun vauva syntyy täyttää se vaimo 42v. nytten siis alkaa raskauden viimeinen kolmannes. pelkään, että vauvan tulon jälkeen erityisesti mulle ja mun siskopuolelle tulee ongelmia. koska tietty se väittää et vauva on enemmän sen sisarus kuin mun. pelkään myös että iskästä ja sen vaimosta tulee ylisuojelevia sitä kohtaan, koska se on niitten ainut yhteinen lapsi. olen myös aatellut että se vauva rupee vierastaa mua kun oon joka toinen viikko muualla. en uskalla jutella vauvasta heidän kanssa, koska pelkään et ne ymmärtää väärin. mutta suurin pelkoni on se, että niitten rakkaus ei kestäkkään vauvaa.. sitten ne erois. sit en näkis sitä isin vaimoo saatikka sen lapsia koskaan, vaikka niistä on tullut mulle niin rakkaita ja läheisiä. mitä olette mieltä? muuttaako vauvat uusperhe elämää hyvempään vai huonompaan suuntaan? uusperhe elämässä olen huomannut, että viikoilla kun olen ilman biologisia sisaruksiani iskällä, niin olen välillä tunnen itseni ulkopuoliseksi. kerran ns.pikkuveljeni sanoi, et hei älä sä tuu meidän perheen sohvalle istuu. kukaan muu ei tainnu kuulla, mut mä menin toiselle sohvalle. iskäkin vaa kysy et mikäs mulla on. vastasin tietysti että ei mikään.. kieltämättä harmittaa jos oon kerta menny sotkee niitten perhe elämää, mutta ite ne muutti meille.. mun kotiin ja mun huoneisiin. vaikkakin siitä on jo n.1,5 vuotta aikaan niin silti tunnen välillä yksin ollessani katkeruutta. miten tästä pääsisin eroon? kannattaako mun rakastaa niitä niinkuin omia sisaruksia jos ne ei kuitenkaan välitä musta? kyllä se tyttö usein kun tulen niin sit se tulee halamaan ja kertoo mitä se on tehnyt. mulle se kertoo huoliaan ja sillee.. joinain päivinä se taas saattaa sanoa jotai ilkeää. ehkä vahingossa ehkä tahallaan.

TOIVOTTAVASTI JOKU JAKSOI LUKEA =) TEKSTISSÄ SAATTAA OLLA VIRHEITÄ, MUTTA EIKÖHÄN SIITÄ JOTAIN SELKOA SAA..

4

142

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ääliä vanhemmat

Ei kannata, ne eivät ole sulle mitään sisaruksia, olet nyt 13 vuotta, muutama vuosi ja voit lähteä koko perhehelvetistä, mutta muista maksattaa vanhemmillasi kaikki kulusi sen jälkeen, sen ovat velkaa sinulle. Muista käydä koulusi hyvin ja näin saat rakennettua oman elämäsi jossa varmasti ymmärrät. että noita vaihtoja lapsiperhesssä ei yksinkertaisesti suoriteta.

Ei sinun tarvitse ruveta miksikään näytteliäksi ja pelleksi, sanot oman mielipiteen ja vaadit oikeita asioita elämääsi.
      Pidä kiinni omista tavaroistasi, sillä ne eivät kuulu näille ei sisaruksillesi, omiin sisaruksiin pidät hyvät välit, sillä te kaikki tarvitsette toisianne, kun vanhemmpanne ovat tuollaisia ääliöitä.

• Ihan sinusta riippuu

Voi olla vaarana, että jos tieten tahtoen pidät välimatkaa ja "ulkoistat" itsesi muusta perheestäsi (ovat sinunkin perhettäsi) sinusta tulee todella ulkopuolinen, jota kukaan ei kokonaan tunne, koska suljet muut ulkopuolelle.

Ala kertoa miltä sinusta tuntuu ja osallistua perheenne elämään. Sinulla on oikeus, lupa ja kuuluu, olla paikalla, istua millä sohvalla lystäät jne. Heittoon älä istu meidän perheen sohvalle olisin heittänyt '"on muuten MEIDÄN perheen sohva".

Jos/kun tunnet itsesi ulkopuoliseksi/syrjityksi/ väärin kohdelluksi, puhu syyttelemättä isäsi kanssa, et voi odottaa tukea tai huomioon ottamista/ymmärrystä jos yksiksesi murjotat jossakin ja päätät että muut ovat paskoja eivätkä välitä sinusta.

Tarvitset perhettäsi jatkossakin, sitten kun muutat kotoa ja koko ajan, sittenkin kun perustat oman perheen. Älä tee sitä virhettä, että nyt tieten tahtoen eristät itsesi perheestäsi ja teet itsestäsi uhrin.

Tuleva vauva on sinun sisaruksesi ja tulet olemaan vauvalle tärkeä vanhenpana sisaruksena, jos niin valitset.

• kaikkea kans...

Ei tää ole minkään teinin kirjoittama............

• se aloittaja likka

itse asiassa on.. kirjotin sen vaan tolleen, ku tää on periaattees aikusten palsta jos nii voi sanoo. miks mä muuten neuvoja kyselisin? ja mikä tossa muka viittaa, etten ois 13v. ??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      67
      3745
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2381
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2338
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2228
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      30
      1667
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1574
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1477
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      57
      1047
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      1002
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      909
    Aihe