Auttakaa amatööriä. Okei, koneeni on lagannut sellaiset 3 päivää putkeen (kyseessä on 1-vuotias Compaq- niminen kone ja se joka aikoo valittaa koneen merkistä voi samantien häipyä, kaikki ei ole rikkaita, kyllä ne halvemmatkin toimii. Tosin en kyllä tiedä onko tämä halpisläppäri vai ei. Käytän Mozillaa).
Olin noin viikon ilman konetta. Sitten tulin koneelle, olin noin 15 minuuttia ja sitten yhtäkkiä kaikki jumittui ja sitten alkoi lagaaminen. Sama juttu eilen ja tänään. Olen poistanut tiedostoja ja roskakorin. Olen tehnyt kaiken sen mitä edellisten koneiden kanssa olen tehnyt. Niillä sitä tapahtui aina jos olin pidempään koneella. Keinot auttoivat aina. Tämä kone taas on käyttäytynyt kuin unelma tähän asti. Ja tälläistä lagausongelmaa en ole kokenut minkään koneen kanssa.
Ja en ole varma, mutta on teilläkin youtuben kanssa jotain vikaa? Aina kun menen youtubeen tämä lagaaminen pahenee ja kun tule pois se helpottaa. Eilen en mennyt youtubeen ja kone toimi melkein lagaamatta, mutta sitten painoin linkkiä ja kone jumittui täysin.
Tämä on uusi läppäri, ei voi olla tuo muistihommakaan täysi (kuten sanoin, olen amatööri :D) Enkä käytä edes mokkulaa eikä tämä kai mikään sonerakaan ole...
Meiltä meni Norton-niminen suojeluhomma (tiedän myös että se Nortonkin on kuulemma ihan surkea..) ja se tilaus pitäisi päivittää mutta olen aina painanut Muistuta myöhemmin. Maksaako se tilaus...?
Tämä lagaaminen vie järjen
11
141
Vastaukset
- aloittajaaa
Prosessit: 78
Suoritinkäyttö: 100%
Fyysinen muisti: 44
Ainoa mitä tuosta tajuan on se, että suoritinkäytön ei pitäisi olla noin korkea? Nyt tosin heittelee 50-100 väliä. Alussa kun tulin koneelle se oli n. 25-30. - Katsopa...
Mikähän prosessi suoritinta kuormittaa? Katso tehtävienhallinnasta: Ctrl-Alt-Del (tjsp) -Prosessit-välilehti- Suoritin (klikkaus joko0-100 tai 100-0).
Mikä käyttis? - huolestunut vinkkari
"kyllä ne halvemmatkin toimii"
no toimiiko omasi? hahahahahahahahahaaha.
nimimerkkisi "Ammun kohta itseni" johtaa nettivinkkaamiseen. sinulla saattaa olla luvaton ase tai et ole kelvollinen aseluvan haltijaksi tai saatat suunnitella muuta aserikosta nimimerkkisi toteuttamiseksi.
suosittelen hakeutumaan hoitoon, vinkkaaminen ei tuo nopeaa apua. - 14+19
Norton on maksullinen ja paljon ongelmia aiheuttava ohjelmisto. Saattaa olla, että tuo koeajan loppuminen ja sen jälkeen tuleva mainostusominaisuus aiheuttaa ongelmasi. Poista Nortonin asennus ja asenna tilalle esim ilmainen paljon parempi Microsoft Security Essentials.
windows.microsoft.com/fi-FI/windows/products/security-essentials - aloittajaaa
Huolestunut vinkkari: Etkö vitsiä ymmärrä? Olen tyttö, enkä harrasta edes metsästystä saati sitten mitään muutakaan aseisiin liittyvää. Ja taidat itse olla jonkin sortin nyhverö kun sun koneen täytyy olla jotain laatukamaa? Kaikilla ei ole varaa. Ja kyllä, sitä pärjää myös halvemmalla.
Kai tätä kuormittaa tuo Mozilla... Ja mun Photoshop Elements jumitti myös. Me viedään tää korjaamolle kun tänään tehtiin sellanen mielettömän kauan kestävä Mikä on vialla? hommeli ja vastaukseksi tuli jokin levyhomma, mutta ei se kovalevyyn liittynyt... Tässä on varmaan virus. Tai viirusko se on?
Kiitos tuosta linkistä :)Ohjemistoviat eivät sitten mene takuuseen eli halpa koneesi ei kohta ehkä olekaan enää niin halpa.
Etkö tosiaan ole kokeillut kuin yhtä ainoaa selainta, Mozilla Firefoxia? Really?
Halvalla pärjää tietyn (yleensä lyhyehkön) ajan ja sitten kaivetaan kuvetta. Niin se vaan tuppaa olemaan. Kulutajansuojalain virhevastuukaan ei turvaa rautavioissa kovin hyvin, kun ostajan pitää osata olettaa jo ostaessaan että halpa ei voi kestää siinä missä kalliimpi.
- unohin
Käyttöjärjestelmä? Windows 7 kai, jos sitä tarkotit.
- Emolevy?
Olen joskus törmännyt koneen uupumiseen noin 15-20 min käynnistyksestä. Tuolloin vika oli emolevyssä. Toisaalta tarkistaisin kuitenkin tuon suoritinta kuormittavan prosessin ensin.
- aloittajaa
Tämä maksoi 600 euroa. En tuhlaa rahojani johonkin tuhannen euron tietokoneeseen. Kaverillani on kallis kone ja meillä kone toimi paremmin kuin heillä-
- fngfgeihgaufihauofhu
Ei ikinä pitäisi kysyä mitään Suomi24 kun aina ihmiset alkavat pätemään :D Kalliit koneet kestävät paremmin, mutta se ei ole ratkaisu tähän ongelmaan. Seuraavan kerran kysyn konsteja ihan kadun tallaajilta, niiltä tavallisilta ihmisiltä joilla on samanlainen halpa paskakone kuin minulla.
Repe, I have no money. Ja oon tällänen hieman typerä niin en osaa sitä varmaan edes käyttääkkään...
Kiitos kaikille ketkä auttoivat! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole192176Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi392075Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä281970Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma471386- 741326
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?46873Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?56802Farmi-Amski ja Jucci Hellström - Sydämiä satelee - Onko tässä jotain enemmän?
Amskidamski Anne-Mari Tarkkio ja Jucci Hellström olivat samaan aikaan Farmi Suomi -realityssä. Nyt somessa on nähty mat8741- 52713
Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi32698