http://www.stara.fi/2011/11/12/suomalaisten-500-000-sahkopostiosoitetta-nettiin/
Et silleen. Ei montaa päivää ehtinyt kulua siitä 16 000 nimen päätymisestä nettiin. Viikon sisällä tapahtuneita suuren luokan nettimurtoja on niin plajon ettei tässä voi kaikkia luetellla.
Tyhmintä olisi jos joki tolvana poliitikko ehdottaisi äänestyksen siirtämistä nettiin. Eduskunnan tuolijakauma muuttuisi vallan kummasti.
Nettipohjaisten palveluiden tietoturva on niin retuperällä, että kuka tahansa finninaama purkaa ne välitunnilla Adroid kännykällään.
Tämän vuoksi kannattaa välttää pilvipohjaista taloushallintaa:
7
229
Vastaukset
- el silviisii
Ei tosiaankaan montaa päivää ehdi kulua kun seuraavat nettimurrot imenivät:
"Nettiväitteiden mukaan keskiviikkona yli 12 000 sähköpostiosoitetta, käyttäjätunnusta ja salasanaa vuotaneen nnnnnn-palvelun tietoturva on täysin retuperällä. "
http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/article723924.ece
Minä pidän tietoni visusti omalla tietokoneellani enkä levittele nettiin kaikkien luettavaksi. Koskahan alkaa tulla terveysviranomaisten rekisterit hakkareiden toimesta nettiin. Saa tietää mitä ihmiset sairastaa! Valelääkäreissä on jo tarpeeksi tekemistä. - fyriluiol
Siitä saattaisi soppa syntyä kun joku agnen peittämä propellipää alkaisi vittuillessaan vähän korjailemaan kirjanpidon lukuja :)
- hyvä tietoturva
"Propellipäät" bulgariassa eivät luovuta
http://www.itviikko.fi/uutiset/2011/11/28/uusi-vuoto-suomessa-70-000-kayttajatunnusta-ja-salasanaa/201117799/7
Näitä uutisia tulee jatkuvasti ja tuntuu välistä siltä kun samaa uutista kierrätettäisiin, mutta ei: nämä on uusia tietomurtoja.- pbinpinr
Microsoft rulettaa!
- 19+20
Netsafety rulettaa - ei edes päivä ehtinyt kulua loppuun kun taas isompuoleiden tietomurto:
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2011/11/28/isku-pelipalveluun-vei-13-miljoonan-tiedot/201117849/66 - sinne meni tunnukset
Nyt vuorossa Fazer ja YK. On se ihme kun ei nämäkään lafkat pysty järjestämään tietoturvaansa kuntoon. Ilmeisesti ovat sen verran pieniä boolaageja.
http://www.digitoday.fi/tietoturva/2011/11/30/fazerin-nettikaupasta-vuoti-salasanoja/201118040/66
http://www.itviikko.fi/uutiset/2011/11/30/taas-murto-nyt-kohteena-yk/201118030/7
Olisko tässä pisneksen paikka? Vai onko tietoturvafirmat itse murtojen takana? Hehän tästy hyötyy? - jatkokertomus
http://www.mtv3.fi/uutiset/it.shtml/2011/12/1453666/jalleen-uusi-tietomurto---yli-16-000-kayttajatunnusta-ja-salasanaa-vuodettu
Nyt vaan luottokortti ja asiakastiedot bulgaareille.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 76979
- 119724
J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81715Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm64697- 42681
- 90618
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante111563- 41534
- 41498
- 17480