Runsas 25 vuotta sitten löysin melko mukavan yh-isän, jolla oli kaksi lasta. Itsekin olin yhden lapsen yh-äiti. Yhteisiä lapsia meille ei koskaan yrityksistä huolimatta tullut (vika miehessä). Kaksi lapsista kasvoivat ilman suurempia ongelmia aikuisiksi, ja perustivat perheet tahoillaan. Mieheni ex ei pitänyt mitään yhteyttä lapsiinsa, eikä häntä kukaan kaivannutkaan. Välit olivat katkenneet jo vuosia ennen meidän tutustumistamme.
Mutta, mutta tämä yksi ei kasvanutkaan aikuiseksi. Silloin kun tutustuimme, poika oli 14v. ja jo silloin melko omapäinen. Mitään neuvoja, ohjeita, saatikka kuria ja sääntöjä hän ei sietänyt. Jos poikaa edes yritti ojentaan hän sai mielettömän raivon purkauksen. Kerran hän jopa löi minua linkkuveitsellä, mistä sain syvän haavan, joka tikattiin. Mieheni oli aina varpaillaan ettei vaan poika ärsyyntyisi. Mieheni sanoi ettei jaksa tapella tämän kanssa. Pojalla on epilepsia todettu jo kolme vuotiaana, mutta siitä ei voi käytöstä syyttää. Terapiallekin olisi ollut käyttöä, mutta mieheni itki ettei hänen poikansa ole hullu, eikä voi sinne mennä. Poika ei mennyt, kun ei itsekkään halunnut. Koululääkäri kyllä ehdottomasti suositteli...
Kaikki vuodet poika on tehnyt mitä on itse halunnut (oik. halunut olla tekemättä). Koulun hän lopetti 8 luokalla, autommre hän ajoi romuksi muutaman kerran (ei ajokorttia), rahat varasti kukkaroistamme, rikkoi tavaroita, jne, jne, jne. No, tietenkin huumeita hän alkoi käyttämään parikymppisenä...naimisiin, ero, ei lapsia, vankilaan, siviiliin, vankilaan, jne, jne.
Huumeitten käytön myötä meni terveys, nyt hän on vieroitushoidossa. Koskapa narkkien tapaan hänellä ei asunnot pysyneet (valituksia, häätöjä, yms, yms) Poika asui aina kanssamme ( ainoastaan avioliitossa ollessaan 1½ vuotta oli poissa, sekä vankila-ajat). Huonettaan hän ei edes siivonnut. Ruokaa hän kyllä söi, ja minun piti pestä pyykitkin, rahaa häneltä ei kuitenkaan koskaan saanut (työkyvyttömyyseläkkeellä vuodesta 1995).
Vihdoin kunta järjesti hänelle asunnon kolmen kilometrin päästä (kaksi vuotta sitten). Sitäkin sain kauan järjestellä. Aluksi poika kietäytyi muuttamasta, lopulta suostui. Mieheni on nykyisin 65 v, ja vanhuuseläkkeellä, joka päivä hän käy poikansa luona aamuin illoin ja välillä joa parikin muuta kertaa päivässä. Näihin ajoihin menee useampi kilsa.
Nyt haluaisin vihdoinkin eroon tästä yli 40v pojasta....ystäväni tarjosi taloaan ostettavaksi edullisesti, tästä samasta kunnasta, mutta 31km päästä. Paikka sopisi minulle hyvin, työnikin olisi lähempänä....MUTTA: arvaattekin varmaan...mieheni on tuskaillut miten onnistuu pojan hoitaminen niin kaukaa, sitä minäkin olen miettinyt...2x31kmx2 tai3tai4...Poika itse on ilmoittanut muuttavansa meidän mukanamme sinne.........(omaishoidontukea hänestä ei makseta, ei ole kuitenkaan niin sairas, vaivat kun ovat lähinnä psyykkisiä).
Minä en jaksa enää! Älkää kukaan ryhtykö vastaavaan, jos edes pienintäkään viitettä on....Minä olen nyt 50, ja tuntuu että koko elämä on mennyt tämän pojan ympärillä. Pitääkö muuttaa Ahvenanmaalle?että pääsee eroon, poika kun ei pidä "svedupettereistä"....Luulenpa vaan, että mieheni ex nauraa paskaista naurua, kun joskus harvoin soittelee ja kyselee kuulumisia.......
Miten päästä eroon puolison AIKUISESTA lapsesta?
15
587
Vastaukset
- ,
Minä pääsin näin eroon exän lapsesta.
Muutin vuokra-asuntoon, hän vaati avainta sinne, sanoin ettei vuokralla asuva voi niin tehdä.
En avannut ovea, kun hän siellä oli.
Näin meilläkin kaikki pyöri lapsen vaikean luonteen ympärillä, hän luukutti mummon rahat ,koska mummo tunsi syyllisyyttä, hän maksoi siitä.
Vielä pari vuotta sitten mietittiin, mitenkä minua voisi syyttää.
Miehesi ei voi vaatia sinua osallistumaan.
Kärsiminen ei hyödytä.
Kärsimyksestä ei saa palkintoa. - Miehen uusivaimo
Pienistä lapsista pääsee helposti eroon kun ei puhu heille ja on ynseä ja kohtelee vähän kylmästi heitä. Sillä lailla he eivät haua tulla, ja kun näyttää sen "pahuuden" sillai huomaamatta, niin se menee lasten piikkiin ja syyksi etteivät tule. Sitten vio takana hihitellä. Voi syyttää vain lapsia ettei halua tulla.
Aikuiset lapset on vaikee tapaus niille vaan kovasti kotittöitä ja arvostelua kaikesta, niin ei ne kauaa jaksa kuunnella ja vhentää tulemista. Aikuiset lapset olkoot omillaan, ei ne isää tarvi. On lapsellista tulla isän luokse joka päivä.- että viitsitkin,,
tutut kirjoitusvirheet ja tyyli , ei ole vaikea arvata kirjoittajaa...
- uusio...
Ongelmana on miehesi liika holhoaminen pojasta. On pitkälti teidän itsenne valittavissa kuinka paljon olette tekemisissä hänen kanssaaan. Miksi miehesi ei hellitä jo hänen suhteen ? Poika on jo yli 40-vuotias ja hänen siipensä joko kantavat tai eivät. Muutto etäämmälle ja pojan tapaaminen esim kerran viikossa voisi olla miehellekin hyvä ratkaisu. Sellaista ei kannata edes harkita, että poika muuttaisi mukana. Miksi aikaisemmin otitte aikuisen pojan asumaan teille ?
Olen ollut vähän samanlaisessa tilanteessa. Miehen pojalla oli voimakas päihderiippuvuus. Hän oli alaikäisenä ehtinyt muuttaa muuaalle ennen kuin muutin yhteen miehen kanssa. Hänkin oli lyhyitä jaksoja parisuhteissa. Kun hän oli asunnoton, koskaan ei ollut vaihtoehtona, että hän muuttaisi meille tai asuisi tilapäisesti kesämökillä. Kuvittele humalainen väkivaltainen 25-vuotias riehumassa kotonasi tai kesämökin siivous ryyppyremmin jäljiltä. Myöhemmin muutimme myös kokonaan toiselle paikkakunnalle ja elämä helpottui lisää.
Asia on teidän itsenne päätettävissä.- ...............
No mun mielestä 14 25 = 39. Eli poika lienee 39-vuotias, kun uusio viestinsä kirjoitti, mutta se on sivuseikka.
Koska poika on narkkari, niin on jo ihme, että hän on noinkin vanhaksi elänyt. Isä käy hänen luonaan päivittäin, koska tietää, että mikä tahansa päivä voi olla viimeinen.
- meneppä hoitoa hakem
Miehn poika miettii samaa, että miten päästä isän katkerasta naisesta eroon! Mutta on sen verran fiskumpi, että ei lavertele niitä siellä täällä, niinkuin sinä.
- Tunnevammainen?
Miten päästä eroon puolison lapsista?
Aika isekästä ajjattelua, entä mitenkä lapset kokevat uusperheen ja itipuolen?
Lue Iltalehdessä 26.4.2011 ollut uutinen ja keskustelu aiheesta.
Vanhempien pöyristyttävä villitys- lapsia raivataan pois uuden onnen tieltä.
http://www.iltalehti.fi/perhe/2011042613610228_pr.shtml
---- - lissuuuuuuuuuuuuuu
ole sinä ruikku-lissu hiljaa, kun et mistään mitään ymmärrä..........
- wilma60
Kyllä jokaisen aikuisen pitää huolehtia itsestään, ei se enää ole vanhempien velvollisuus. Jos ei pysty huolehtimaan niin on sitten mietittävä apua; tuettu asumisyksikkö, säännöllinen kotipalvelu ym. Kyllä aikuinen, 40v mies, pärjää jo ilman isän joka päiväistä (jopa monta kertaa) käyntiä. Nyt teidän on vain mietittävä että apu tulee jatkossa muualta ja te jatkatte vihdoinkin omaa elämäänne.
- japoes
jätä se äijä.simppeli homma,etsi uusi.
- 3971
Tossa on menty metsään jo 25-vuotta sitten. Missä on miehen oma vastuu elämästään?! Jättäkää oman onnen nojaan.
- veronmaksaja.
Yhteiskunnan kuuluu hoitaa tuollaiset reppanat.
- Tyhmä itkee
Lähde pois. Siinä yksinkertanen neuvo.
Turhaa ruikuttaa sellaisista asioista mille ei mahda mitään. Johan viisikymppinen aikuinen nainen pystyy elämään yksinkin, vai pystyykö?
Jos ongelmia on niin otetaan ne asiat käsittelyyn niin perusteellisesti ettei ongelmia ole enään.
Olisitte vielä yhteisiäkin lapsia tehneet jotta edelliset olisivat syrjäytetty, niin toimii täydellisen tyhmä nainen ja tästä päätellen olet vähä- älyinen.
Lasten mielenterveysongelmat johtuvat vanhemmista ja heidän täydellisestä välinpitämättömyydestä ja sitten koko yhteiskunta saa kärsiä siitä. Omat lapsesi varmasti jatkaa samaa perinnettä että tehdään kakarat ja sitten erotaan. Toiset vaan aloittavat lahjakkaasti sen elämänsä ja toisilla menee pieleen heti.
Mene terapiaan jos et jaksa tai häivy asumaan yksin, niin yksinkertaista kun porata täällä.- ,
Tiedän omasta kokemuksesta kuinka vaikeaa on olla välikädessä eikä ap sanonut syyllistääkö mies asialla.
Aina ei voi vain lähteä, ajattelitko jos nainen on rakastunut mieheensä?
Mielenterveysongelmat oli ainakin meillä aiheutettu hoitopaikassa ja oma äiti sai aikaan turvattomuuden tunteen reissatessaan.
Joten ketään meistä ei voida syyttää.
Kyllä joskus voi saada niin tarpeekseen että häipyy, miehen pitäisi alkaa ottaa etäisyyttä poikaan.
Keskustelun aihe on erittäin hyvä niille joita se koskettaa.
- kerro mitenkävi
Ala oikein ilkeäksi, älä tarjoo ruokaa, älä passaa ja hauku ja valita. Puhu pahaa hänen äidistä ym, ja kehu itseäsi. Noilla pääset eroon. Kokeile.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa
Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k673745On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää
jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole382381Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä
ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi712338Belfastissa käynnissä kunnon persuilu
Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä602228Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus
jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.301667Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen
Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma711574- 761477
Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?
Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?571047Kaunein nimi
Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?681002Rakastan sinua hiljaisuudessa
Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi40909