Exmies ei kanna vastuutaan!!

riekale

Asun yhdessä uuden mieheni ja oman lapseni kanssa. Harmini on että exmieheni ei osta lapselleni mitään eikä vietä aikaansa hänen kanssaan. Lyö 150e tilille kuussa ja sen perusteella on hoitanut hommansa. Kun valitan asiasta niin hänen kommentti on että lapsi on niin iso ettei siitä ole minullekaan mitään vaivaa.. että tyhjään kitisen.
Mutta kyllä siinä on kuitenkin joka päivä miettiminen mitä syödään, ostaa kaikki vaatteet ja huolehtia koko lapsen arki.
Nytkin ostin lapselle tietokoneen.. Maksoi 800e. ExMies lupasi maksaa puolet. Ja laittoi tililleni 200e. ??? Sovittiin erotessa että elatusmaksu pieneksi ja isommat kulut sitten yhdessä maksetaan.. ja näin kävi.
Sovittiin että puoliksi ollaan lapsen kanssa.. mutta isän osuus olla lapsen kanssa on kerran vuodessa ,, eli jouluaattona muutama tunti. Tähänkin exanopin kommentti oli että eikö sitä vois vuorotella että missä se lapsi joulun viettää ( haluaisivay ottaa runsaammin alkoholia,, ja lapsi häiritsee kuvioita.
Olen valittanut ja yrittänyt keskustella.. tuloksena on että minua uhkaillaan poliisilla häirinnästä!! Olen aika ahdistunut,, mitä pitäisi tehdä?? Ehdotuksia??
Ja vaivaa mm. sekin ettei minulla ja nykyisellä miehelläni ole koskaan yhtään omaa aikaa.. lapseni kun on 100% täällä aina.
Tottakai rakastan lastani,, mutta kyllä se ottaa joskus pattiin kun tietää että ex makaa kotonaan häiriöttä naisensa kanssa .. lapsetonta elämää,, ja vailla vastuuta ja minä yksin kannan vastuun lapsestamme.. ja ex luikkii vastuistaan kuin koira veräjästä. Miten onnistuinkin saamaan lapseni isäksi selkärangattoman "madon",,ja siitäkin saan itseäni tietenkin syyttää..olen ihan riekale kaiken tämän keskellä!! Neuvoja kaivataan!!!!??

7

167

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuden suhteen syy

Et ole yksin tuon kanssa. Usein se mies kun löytää uuden suhteen, niin loppuu kaikki lasten ja exän kanssa, puhelimet pidetään suljettuna, ja puhutaan äkäisesti, ei tulla sovitusti ja lapsille ärähdetään ja kiukutellaan, ja kaikki muuttuu. Lapsille kostetaan ja uusikko vaatii että mies jättää lapset. Niin se mies sitten tekee.

Mutta harvoin nainen niin tekee kun löytyy uusi.

• yh-huoltaja/leski

Turhaa energian haaskautta kitistä tuolaisen paskan perään, jos hän ei haluu osallistua mihinkään, niin hän ei osallistu ja ei häntä voi mitenkään pakottaa siihen. Valitettavasti näin se vaan on.
      Huolehdi sinä ja nykymiehesi siitä lapsestasi. Arki sinun kuuluukin hoitaa, kun kerran olet päähuoltaja.
      Oman ajan saaminen on ihan järjestelykysymys.

• wilma60

Täysin samaa mieltä tämän kirjoittajan kanssa. Turha narista ja itkea jos toinen ei välitä viettää aikaa lapsensa kanssa. Ketään ei voi siihen pakottaa joten on vain tyytyminen siihen mitä on. Tärkeintä on että sinä ja nykyinen miehesi huolehditte lapsesta ja annatte hänelle turvallisen kasvuympäristön.

Tuo oma aika on tosiaan järjestelykysymys vaikka kieltämättä sen järjestäminen vaatii joskus tosi paljon. Minun onneni on ollut mukavat naapurit jotka ovat toimineet lapsenvahtina tarvittaessa. Nyt lapset ovat jo sen verran isoja että muutaman tunnin elokuvareissu onnistuu jo ilman lapsenvahtia. Eli kyllä sitä kahdenkeskistä aikaa löytyy jos vain sitä haluaa. Ja jos lapsi alkaa olla kouluikäinen niin lapsi voi mennä joskus kaverin luokse yöksi. Kaikki mahdolliset konstit ovat sallittuja.

• Älyvapaat narisijat

Jotakin tiedän näisytä asiosita, ja voin sanoa että jokainen kirjoittaa itselleen eduksi. Kukaan teistä vanhemmista ei kirjoita todella lastenne edun mukaisesti.

Nirisette ja narisette maksuista, kun toinen maksaa elatusmaksun, se on siinä. Olette itse eronne valinneet, onko se sitten kuten usein tullut pettämisen kautta tai muuten, olette itse vastuussa.
      Lapsi on täysin viaton ja ilkeätte narista ja niristä asioista.

Pitäisi todella kohdella teitä samoin, kuten kohtelette lapsianne.
      Sitten uusikoukot ja akat, heittäkää hiiteen ja heti, eläkää lastenne kanssa siijen saakka, kun tulevat täysi-ikäisiksi väjintään, senjälkeen etsikää niin monta persettä kun ikinä haluatte tai vaihtakaa joka päivä, kunhan ette tuota paskaa aloita aikaisemmin.

• meillä sama juttu

Ei meilläkään, siitä lähtien kun jotkut naiet rikkoi perheemme, ja isä vaihtoi meidät vieraisiin naisiin. Lapset jäi ja mies muuttui ilkeäksi eikä enää halunnut nähdä lapsia. Löysi lapsettoman ihmisen ja kylläsyi sitten omiin lapsiin ja hylkäsi. Mekin hylkäsimme sitten miehen, meille ei mies saanut tuoda naisiaan kylään eikä lapset saaneet nähdä isän naisia koskaan. Se oli paras ratakisu sillä emme antaneet anteeksi sillä että olisimme halunneet tavataniitä naisia, jos isä hylkää lapset niin me hylkäsimme isän. Olemme erittäin onnellisia ettei miehen naiset ole olleet meidän perheessä, ja lapset saaneet kasvaa rauhassa.
      Olisi ollut järkyttävää pakottaa lapset näkemään isän naiset jotka haukkuisivat heidät täysin. Emme kuitenkaan halunneet heitä meille emmekä me käy siellä. Meidän perheeseen he ei kuulu. Lpaset ovat olleet kiitollisia, että olen pitänyt heidn puoliaan. Olisi ollut julmaa jos en tuntisi lapsiani enää kun vastaan tulisivat, js olisin joutunut luovuttamaan heidät ventovieraalle isän naiselle ja leikkimään siellä kotia. Lapset ovat minun enkä halunnut hylätä heitä. Mieheltä se onnistui.

• Meelissupoismunnetis

Kuole lissu pois!

• ruikku lissu

olet sinä lissu ainainen ruikuttaja, tekisit asioillesi jotain, hae uus mies itelles, ettei tääl tarttis jatkuvasti parkua sitä kuin vitt.....i sua on kohdeltu.
        Kyl sää tota ruikutustas saat pitää maailman tappiin, jollet tee mitään oikeesti elämällesi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pride-liputus närästää monissa Suomen kunnissa

Suomen lipun nostamisesta on laki. Pride‑liputuksesta ei. Kieltäytyviin kuntiin kohdistuu poliittista painostusta kuin k
      Maailman menoa
      67
      3745
    2. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      38
      2381
    3. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      71
      2338
    4. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      60
      2228
    5. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      30
      1667
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      71
      1574
    7. Mitä kirjainta haluaisit

Ra kastella mahdottomasti?
      Ikävä
      76
      1477
    8. Onko kaivattusi rohkeampi kuin sinä?

Vai oletko sinä rohkeampia? Mikä on rohkea teko, minkä sinä tai kaivattusi on tehnyt? Mitä siitä seurasi?
      Ikävä
      57
      1047
    9. Kaunein nimi

Mikä on mielestäsi kaunein miehen ja naisen nimi? Haluaisitko itse olla joku toisen niminen?
      Ikävä
      68
      1002
    10. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      40
      909
    Aihe