Yritystelestä voi ihailla yksityisten parkkifirmojen mahtavia liikevaihtoja, tosin jotkut firmat on jollain kumman konstilla onnistuneet kieltämään julkisten tietojensa julkaisemisen.
Rahan tulo on helppoa kuin heinänteko. Sitä tulee tyhjästä. Opastetaulut maksaa muutaman satasen, se on kerätty valvontamaksuina kolmessa tunnissa. Loppu on voittoa mikäli homma hoidetaan omalla porukalla, jos käyttää ulkopuolista työvoimaa niin viivan alle jää sittenkin Suomen kannattavimpien toimialojen liikevoittolukuja.
Miksi helvetissä me suomalaiset ollaan niin kilttejä että annetaan ilmainen elämä toimialalle jonka kunnollinen määrittely puuttuu jopa laista!
Parkkifirmoilla muhkeat voitot
15
170
Vastaukset
- spöröspöröää
Itsehän ihan tarkoituksella parkkeeraan väärin yksityisten valvomille paikoille ja maksan mukisematta. Ei ole rahasta kiinni ;)
Ja saan vastapalvelukseski lukea täältä näiden asperger-tapausten ulinaa siitä kuinka on väärin kun ei saa pysäköidä miten sattuu.
win-win tilanne. - Vai puuttuu
oikein laista toimialan määrittely. Ei löytynyt Finlexista määrittelyä esim. parturikampaamotoimialasta. S'oon ny ruvettava pitkätukka-partaradikaaliksi sitten koska emme voi antaa ilmaista elämää toimialalle jonka määrittely puuttuu laista?
Josko sittenkin vaan lopettaisit sen tieliikennelain rikkomisen ja alkaisit pysäköidä oikein ja sääntöjen mukaan..- .
Nyt en tajua? Eihän yksityinen pysäköinninvalvonta lain rikkomista valvo. Sitä valvoo poliisi. Mitä ihmettä taas tässä asiaa sotketaan. Siis yritys joka laittaa jos jonkinnäköistä omaa ehtooaan ja väittää satunaisia ihmisiä tämän sopimuksen rikkojia tekee muhkeita voittoja ja toiset puhuu lain tieliikennelain rikkomisesta. Ei sotketa kahta eri asiaa nyt keskenään.
- no_way_no.
. kirjoitti:
Nyt en tajua? Eihän yksityinen pysäköinninvalvonta lain rikkomista valvo. Sitä valvoo poliisi. Mitä ihmettä taas tässä asiaa sotketaan. Siis yritys joka laittaa jos jonkinnäköistä omaa ehtooaan ja väittää satunaisia ihmisiä tämän sopimuksen rikkojia tekee muhkeita voittoja ja toiset puhuu lain tieliikennelain rikkomisesta. Ei sotketa kahta eri asiaa nyt keskenään.
Etkö sinä tajua? Yksityinen pysäköinninvalvonta jäljittelee viranomaisen määräämiä pysäköintivirhemaksuja. Nykyään 40 euroa, ensi vuonna lainsäätäjä nostaa valtion pysäköintivirhemaksujen maksimin 80 euroon ja yksityiset rahastajat tekee takuulla samoin. S**tanan tyhmää maksaa kyseisestä "palvelusta" kenellekään yksityiselle rahastajalle! Ja ylipäänsä pitää itseään sitoutuneena "sopimuksiin" jotka syntyy postimerkin kokoisen kyltin ohittamalla, ilman että valvontamaksun määrääjä pystyy osoittamaan KUKA pysäköi auton. Heillähän on siitä näyttövelvollisuus, nimenomaan pysäköijän henkilöllisyydestä. Pelkkä rekisterinumero ja auton tiedot ei riitä kuten kunnallisessa pysäköinninvalvonnassa. Onneksi!
Annatko esimerkin yrityksesta, joka on onnistunut kieltämään tilinpäätöstietojensa julkistamisen? Ei ole Yritystele ihan ainut paikka, josta niitä voi tarkistella... :)
- Oikeat Paikat
Sinne yritysteleen kun voit itse firmasi tilipäätöksen toimittaa siinä muodossa kuin itse haluat.
Mutta käyppä katsomassa patentti ja rekisterihallituksen sivuilta oikeat tilipäätös tiedot jos ovat muistaneet toimittaa. On aika karu luettavaa, yksi ja toinen firma tuottaa tuolla toimi-alalla tappiota vuodesta toiseen.
Ja toinen paikka mistä voit kysellä noiden firmojen raha-asioiden kunnossa oloa on firman rekisteripaikkakunnan ulosottoviranomainen, tylyä on tieto sielläkin- Parking Peter
Jaa että karua luettavaa? Katseleppa pk-seudun parkkifirmojen viime vuoden liikevaihdon kehitystä, parhaimmilla nousua ollut yli 1000% (YLI TUHAT PROSENTTIA). Moniko muu toimiala pystyy samaan? Liikevaihto on toki eri asia kuin tulos, mutta tulostakin siellä tahkotaan. Tyhjästä. Siihen ei muut pysty.
- ParkingHåkan
Parking Peter kirjoitti:
Jaa että karua luettavaa? Katseleppa pk-seudun parkkifirmojen viime vuoden liikevaihdon kehitystä, parhaimmilla nousua ollut yli 1000% (YLI TUHAT PROSENTTIA). Moniko muu toimiala pystyy samaan? Liikevaihto on toki eri asia kuin tulos, mutta tulostakin siellä tahkotaan. Tyhjästä. Siihen ei muut pysty.
Tätä höpinäsi taustaa vasten on kieltämättä vaikea hahmottaa, että noin kovalla toimialalla harrastelijayritys parkpatrol eri aputoiminimineen on mm. tehnyt muutamat konkurssit.
Osaisitko kertoa meille helvetisti tyhmemmille tämänkin, että miksi?
Millainen on toimiala, jossa tehdään konkursseja ja silti näytetään jotain kasvua statistiikassa? :) > Sinne yritysteleen kun voit itse firmasi tilipäätöksen
> toimittaa siinä muodossa kuin itse haluat.
Onko näin? Vähän nimittäin epäilen, että käyttävät ihan niitä virallisia tilinpäätöstietoja, jotka toki voivat olla luvuiltaan ihan mitä vaan haluat, mutta veikkaisin että talousosastolla voi olla jotain mutisemista jos ihan tuulesta lukuja tempailet. :)- Tämä Rotta
The_Rat kirjoitti:
> Sinne yritysteleen kun voit itse firmasi tilipäätöksen
> toimittaa siinä muodossa kuin itse haluat.
Onko näin? Vähän nimittäin epäilen, että käyttävät ihan niitä virallisia tilinpäätöstietoja, jotka toki voivat olla luvuiltaan ihan mitä vaan haluat, mutta veikkaisin että talousosastolla voi olla jotain mutisemista jos ihan tuulesta lukuja tempailet. :)Ei yritys tele niitä tilinpäätös tietoja osta, sillä asaiakkaat itse ne niille ilmaiseksi toimittavat. Eli kun moraali on matala, niin patentti- ja rekisterihallitukselle virallinen tilitoimiston tekemä ja tilintarkastajijen tarkastama.
Mutta sitten tehdään toinen joka on tarkoitettu juuri asiakkaille ja kaiken maa-ilman
luetteloille ja muille netissä bisnestään pyörittäville tahoille. Kas kaikki hyötyy, firma saa hyvää mainosta, nettisivustot ilmaista tai maksettua täytettä.
Kas näin nuo tuon alan firmat toimii tyhjälaskutusten lisäksi.
Ja kysäiseppä ne todelliset luvut tuon yritystelen lisäksi sieltä p ja r hallituksesta.
Vastaus taitaa vaan olla ettei niitä ole toimitettu määrä aikaan Tämä Rotta kirjoitti:
Ei yritys tele niitä tilinpäätös tietoja osta, sillä asaiakkaat itse ne niille ilmaiseksi toimittavat. Eli kun moraali on matala, niin patentti- ja rekisterihallitukselle virallinen tilitoimiston tekemä ja tilintarkastajijen tarkastama.
Mutta sitten tehdään toinen joka on tarkoitettu juuri asiakkaille ja kaiken maa-ilman
luetteloille ja muille netissä bisnestään pyörittäville tahoille. Kas kaikki hyötyy, firma saa hyvää mainosta, nettisivustot ilmaista tai maksettua täytettä.
Kas näin nuo tuon alan firmat toimii tyhjälaskutusten lisäksi.
Ja kysäiseppä ne todelliset luvut tuon yritystelen lisäksi sieltä p ja r hallituksesta.
Vastaus taitaa vaan olla ettei niitä ole toimitettu määrä aikaan> Ei yritys tele niitä tilinpäätös tietoja osta
Lyödäänkö vetoa? Olen 100% varma, että asiakkaat eivät toimita omia tilitietojaan Yritystelelle. Jos toimittaisivat, olisivat nuo luvut merkityksettömiä, eikä merkityksettömiä lukuja pahemmin kannata myydä...
Kuuluu näemmä muuten samaan yritysryppääseen kuin esim D&B, joten eiköhän heillä ole ihan viralliset luvut käytettävissään. :)- 4569
ParkingHåkan kirjoitti:
Tätä höpinäsi taustaa vasten on kieltämättä vaikea hahmottaa, että noin kovalla toimialalla harrastelijayritys parkpatrol eri aputoiminimineen on mm. tehnyt muutamat konkurssit.
Osaisitko kertoa meille helvetisti tyhmemmille tämänkin, että miksi?
Millainen on toimiala, jossa tehdään konkursseja ja silti näytetään jotain kasvua statistiikassa? :)Veronkierto
- Oikeat Paikat
Mikäli on verottajaa uskominen kuten myös helsingin kaupungin ulosottovirastoa niin tulos tulee verojen ja eläkevakuutusmaksujen ja muiden laskujen maksamatta jättämisellä.
Eli sekö on tulosta että jätetään kaikki velvoitteet hoitamatta ja kerrotaan julkisuuteen olevan tavoitteena että ihmiset noudattaisivat lakia ?
Taidat parkin peter olla aika naivi tyyppi.
Ja sen verran pitäisi olla selvillä liiketaloudesta että kun tuommoista liikevaihdon kasvua kehuu, niin tarkistaa myös sen mistä se on johtunut.
Eli perustetaan firma loppu vuodesta ja tehdään kuuden kuukauden päästä ensimäinen tilin päätös ja siitä vuosi eteen päin seuraava, niin saadaan komeat kasvuluvut.
Joten parkkipirkkopeterin provon voi jättää sille kuuluvaan arvoon eli ei edes paskapaperiksi kelpaa sen verran "asiantuntija" on tuo pirkkopeter - Tyhjästä_nyhjäskää
Veikkaisin, että noissa tapauksissa taseisiin on kirjailtu "myyntisaamiset" (aka. valvontamaksut) paisuttamaan liikevaihtoa, mutta toteutumat voivat olla (ja tietysti ovatkin) jotain aivan muuta. Ehkä sopivasti verotuksen valmistuessa näemmekin melkoisia myyntisaamistappioita.
On muistettava, että tuolla "toimialalla" lain vilpillinen soveltaminen ja harhauttaminen ja muukin vilppi (uhkailu, petoksen järjestelmälliset yrittämiset) ovat arkista rutiinia ja kuuluu toimenkuvaan.
Oli totuus mikä tahansa, mutta voin omalta ja ison lähipiirin osalta kertoa, että me emme tuota "menestyvää" toimialaa ole rahoittaneet latillakaan ja emme tule jatkossakaan rahoittamaan.
Muistuttaisin myös, että rivimme ovat kasvamassa alati ja luo varmaan "markkinoillenne" mielenkiintoista turbulenssia. - siitä vaan
perusta parkkifirma, jos se kerran on kultakaivos
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 781022
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm89802J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp81745- 119734
- 59727
- 109675
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante114583- 47560
- 18528
- 41498