Avensiksen perusmuoto on selvästi edeltäjää linjakkaampi ja sivuprofiili on Lexusmainen.Ulkomitat on säilytetty maltillisina eli niin pituutta kuin leveyttä on lähes 10 cm vähemmän kuin Mondeossa tai Insigniassa.Tästä huolimatta tilat ovat luokan kärkitasoa.Etuistuimien muotoilu on edeltäjää parempi ja selkeästi parasta luokassaan.Tavaratila on sedanissa suuri, leveyttä ja pituutta on mukavasti. Saranat eivät ole kilpailijoissa käytetyt tavarat murskaavat mallit vaan parhaat mitä löytyy.Moottorit on kehitetty aikaisemmin käytettyjä parantamalla ja ovat luokkansa parhaat ja vaihteistot nykyaikaisia.Vääntölukema on 1,8-litraisten korkein.Voimaa löytyykin mukavasti,liikkeelle lähdettäessä moottori vetää hurjasti.Ajo-ominaisuudet maantiellä ovat hyvät. Nyt asiaan on paneuduttu aikaisempaa tarmokkaammin, ja ohjaustuntuma on parempi kuin kilpailijoissa . Ajo on vakaata niin suoralla tiellä kuin mutkissa. Kaupunkiajossa auto on Toyotan tapaan kotonaan. Jousitusta on jämäköitetty aikaisempaan verrattuna. Liiallista pehmeyttä ei ole, mutta isommat heitot menevät joustavasti.
Melutason osalta ensimmäinen Avensis oli luokkansa kärkeä, toinen jäi hieman jälkeen kehityksestä. Nyt rengasmelun eristämiseen on panostettu ja Avensis on hiljainen,jopa häiritsevän hiljainen.
Linea Terra ja Linea Sol -tason yläpuolella on nyt Linea Sol Plus, Luxury ja Premium, joten valinnanvaraa varustelussa riittää.
Sisustuksen muotoilu modernia. Mittarit ovat tyylikkäät.Moottoritilan kotelointi on tyylikäs.Konepeltiä ei ole pilattu epäluotettavilla kaasujousilla vaan tilalla on luotettava tukitanko.
Avensis 1,8 on mahtava
39
734
Vastaukset
- kusin housuun lukies
..niin kovaa nauroin!!!!!!
Tää on ihan himmee kaveri?!!!?!??!?
kokkelia varmaa nenä pullollaan..- Neuvo viaton
Virtsanpidätysongelmia? Pane muovi Bemarisi nahkaiselle etuistuimelle ennen kuin lähdet ajamaan, saattaa matkalla tulla monta Toyotaa vastaan.
- pöntöille_ostajille
Tojolootassa ei hätää, koska pappa-anjoviiksen ostaja saa vaippapaketin kaupan päälle.
Sopii hyvin imagoon, kun logokin esittää vessanpöntön kantta.
- juuh..
Sopii tähän ketjuun kuin nenä päähän...eli
Muutaman Toyotan omistaneena ajattelin kirjoittaa hiukan tästä murheen alhosta.
Kori on auton perusta johon koko tekniikka kiinnitetään. Toyotan kori on todettu melkoisen ruostuvaksi. Mutta kori on todettu myös kaikinpuolin heikoksi. Sillä ei saa vetää suurta kuormaa jarruttomalla peräkärryllä ja kantavuus on pieni. Kestotestissä esim. Avensiksen korin on todettu menettävän huomattavasti jäykkyyttään jo alle 100 tkm ajettuna. Tästä on seurauksena mm. tuulilasin halkeamiset ja nitinä, natinat ja räminät sisätiloissa. Näitä on yritetty hillitä monin keinoin, superlooni ja tulitikut ovat yksi vaihtoehto. Mutta toki ei sovi unohtaa myöskään muotoilua. Sekään ei onnistu Toyotalta. Toyota Corolla äänestettiin Suomen persoonattomimmaksi autoksi ja Avensis oli ”hyvä” kakkonen.
Korin jälkeen tärkeimpiä asioita autossa on moottori. Toyotien bensiinimoottorien on todettu vievän runsaasti öljyä. Jopa mittatikkujen pituuksia on jouduttu muuttamaan. Venttiilikoneistoissa on ollut ongelmia. Dieselmoottoreissa on ilmennyt talvisaikaan hyytymisongelmia. Toyotan testiryhmän piti ratkaista ongelma Norjan Lapissa mutta ratkaisusta ei ole kuulunut tietoa. Jopa autojen asiakkaille toimittaminen jouduttiin keskeyttämään. Vika tuli esille nolosti jo RAV4:n kansainvälisessä esittelytilaisuudessa. Ja näiden dieselmoottoreiden vauhtipyörien räjähtäminen on arkipäivää. Kytkimien nesteet olivat ns. Japanin standardia jolloin talvipakkasilla nesteet jäätyivät ja kytkinpoljin jäi pohjaan keskeyttäen matkanteon kovimmilla pakkasilla Suomessa.
Moottorin jälkeen tuleekin mieleen vaihteisto. Synkronoinneissa on ollut vikaa käsivalinteisissa vaihteistoissa. Mutta ns. MMT-vaihteisto vasta murheenkryyni on ollutkin. Eri puolilla maapalloa raportoidaan ongelmista ja niiden aiheuttamista turvallisuusriskeistä. Toyota ei ole myöskään pystynyt valmistamaan automaattivaihteistoa D4D-moottoriversioiden tehokkaimmille moottoreille. Toki Toyotan omistaman Aisin on tehnyt automaattivaihteistoja muillekin valmistajille varsin huonoin kestävyysseurauksin.
Sitten on vuorossa alusta ja ohjauslaitteet. Toyota on ollut aina kuuluisa huonoista ajo-ominaisuuksistaan. Sama linja tuntuu jatkuvan uuden Corollan ja Auriksen kohdalla. Auris on uutena mallina saanut enemmän testikilometrejä alleen ja sen ajo-ominaisuudet on tuomittu murskaavasti. Toki Auris on sama auto kuin Corolla alustaltaan ja ajo-ominaisuuksiltaan. Toyotilla ajavat ihmiset ovat joutuneet käyttämään autoaan nelipyöräsuuntauksessa ihmeteltyään suoraan ajamisen vaikeutta. Toki pientä apua on tullut vaihtamalla autoon eri renkaita ja kokeilemalla eri ilmanpaineita. Joissain uusissa Tojotoissa on havaittu ratin olevan vinossa. Tämä kertoo osaltaan miten hennosta tavarasta Toyotan ohjauslaitteet on tehty. Joku paikka vääntyy helposti ylitettäessä esim. jotain kanttikiven reunusta vaikkapa kaupassa käydessä. Toyotaa on moitittu aina etenkin ura- ja tuuliherkäksi.
Sisustuksen laadussa ei Toyotalla ole hurraamista. Penkit lössähtävät ja kuluvat nopeasti. Samoin jatkuva resonanssimelu vaivaa. Halvan materiaalin ja huonon suunnittelun lisäksi jo edellä mainittu korin löysyys tekee tehtävänsä. Osat alkavat pikkuhiljaa irrota toisistaan aiheuttaen nämä ikävät sivuäänet.
Suomessa on pitkä talvi ja autoilta vaaditaan talviominaisuuksia. Tässäkin asiassa Toyota on onnistunut tekemään erittäin huonoja talviautoja. Tekniikan Maailman suuret talviautotestit ovat osoittaneet Toyotan kuuluvan talviautojen peränpitäjiin jo vuositolkulla. Erityisesti ajettavuutta on moitittu. Syitä ovat jo aiemmin mainittu huono ajettavuus joka korostuu huonoissa olosuhteissa.
Laadusta puhuu puolensa maailmanennätysluokan takaisinkutsut. Jopa Toyotan johtajat joutuivat pyytämään anteeksi huonoa laatua. Autoja on jouduttu kutsumaan takaisin mm. tulipalojen, ohjauslaitteiden löystymisen ja jopa moottorien ruostumisen takia. Toyotan suurimman ja tärkeimmän lanseerauksen yhteydessä tulivat esiin Tundra-mallin katkeavat nokka-akselit.
Turvallisuus on myös tärkeää. MMT-vaihteistojen yhteydessä on tullut ilmi niiden aiheuttama turvallisuusriski etenkin vilkkaassa liikenteessä. Yaris-malli sai takaisinkutsun laukemattomien turvatyynyjen vuoksi. RAV4-malleissa oli myös ongelmia, mutta niitä ei ole tiettävästi korjattu. Lisäksi kaasupolkimet jumittuvat ja joidenkin mallien jarrut ovat sekundaa.
Tällaista on siis Toyotan"laatu"- AE 111
Huumorintajuni ei tällaista ymmärrä. Poistan kaikki tuollaiset tyhmät provot!
- APE 111
AE 111 kirjoitti:
Huumorintajuni ei tällaista ymmärrä. Poistan kaikki tuollaiset tyhmät provot!
Et taida ymmärtää paljona muutakaan!!
- S F
Varaa aika psykiatrille, jos joku näkee noin paljon vaivaa vuodattaakseen jonkun automerkin vikoja nettikeskusteluun, täytyy korvien välissä olla jotakin vialla.
- APE BMW 1
APE 111 kirjoitti:
Et taida ymmärtää paljona muutakaan!!
En ymmärrä mutta mulla on pidempi muna ja komeampi munanjatke kuin sinulla!!!
- provoille
kyl nin pal sairait ihmisii
- Rento lol die
Minä käytin paljon aikaani kun tutkin Avensiksen tarkasti ja koeajoin sen sekä kirjoitin raportin kokemuksistani ja nyt minun vaivannäköäni ei edes arvosteta vaan vain solvataan,
- kun otat, et aja!!!
"tutkin Avensiksen tarkasti ja koeajoin sen "
Varmaan kauheessa kännissä jos se tuntui hyvältä ajaa ja HÄIRITSEVÄN hiljaiselta!!! - kurttushow
No nyt on avensista katsottu sekä ruusunpunaisien että mustien lasien läpi. Eiköhän se totuus ole siellä puolivälissä, eli avensis on maailman tavallisin, mauttomin, hajuttomin ja mitäänsanomattomin kulkuväline maan päällä.
Hoitaa hommansa ilman, että siitä jää yhtään mitään mieleen. Kukaan koskaan milloinkaan ei tule muistelelemaan ensiautona ollutta avensistaan. - muistelija N Ostalgi
Kyllä muistan hyvin ensiautona olleen -89 Corollani 1,3-litraisella motilla. Kulkupeli oli korni mutta aina pääsi minne halusi ja aiheutti hilpeyttä muilla tielläliikkujissa.
Lisävarusteitakin löytyi Toyotan mittapuulla ihan mukavasti: oli ohjauspyörä, kaasupoljin, kytkin, jarrupoljin, käsikäyttöinen seisontajarru, vaihdekeppi, etupenkit, takapenkki, hansikaslokero, puhallussuuttimet (useita!), tuulilasinpyyhkimet pesutoiminnolla, vilkut (mukaan lukien hätävilkku!), tupakansytytin, talvi- ja kesärenkaat peltivantein, kasettipesätön radio, 2 kaiutinta etuovissa, kauko-ohjattu keskuslukitus, sähköinen ohjaustehostin (kaksi jälkimmäistä koska kyseessä oli jokin 25-v. juhlamalli), penkinlämmitys kuljettajan penkissä, neljä ovea ja tavaratila, ulkoinen radioantenni (hienon musta) ja upea harmaa normaaliväri. - )%R(/F
Naisväki monella saa päätymään toyotaan.Kaikki on niin ihanan kevytkäyttöistä ja tunnotonta käyttää.Myös kovat pyyntihinat eivät tunnu haittaavan vaikka euroopassa tienvarret täynnä mainoksissa tarjoushintaa ja suomipoika maksaa mitä pyydetään.
- Auti-mies
Nainen ja auto sopivat yhteen kuin käsivoide ja näppylähanskat.
- TOYOTAMIES
Voi pyhä pieru, mene sä auti-mies omille sivuille pyöriin siitä. Salli mun nauraa ..auti, eihän kukaan voi myöntää omistavansa autin...
- Saku mies
Näillä sivuilla voi tunnustaa mitä vaan...Moni on tunnustanut jopa omistavansa TOJOTAN!!!! Se vaatii pokkaa!!!
- Vanha neuvoo elämässä
Sinä se jaksat vittuilla jatkuvasti. Hanki nyt se harrastus ja täytä päiväsi puuhalla niin ehkä dsiitä tervehdyt korvien välistä.
- ota itse lääkkeesi!
Miten niin vittuilla? Tyyppihän kehuu Toyotaa estottomasti.
Hoida asenneongelmasi kuntoon!
- AVENSIS 1.8
No eikös nää oo toyotan sivut joten luusis täällä saavan kehua kyseistä peliä. Joka ei toyotasta tykkää menköön omille sivuille pyöriin, vittuako täällä ruikuttaa. Audin sivuillakin on erittäin mielenkiintoista asiaa lukkojen jäätymisestä ja varaosien kalleudesta. Juuri siksi en toyotaa vaihtaiskaan, EI TARVII KORJAAMOLLA MALEKSIA.
- avensis 2010
Kaikenlaisia kateellisia kaheleita eksyy sivulle kun oma kärry on korjaamolla. Räkänokka pojat on itte kännissä eikä osaa kirjottaa .. "KÄÄNNISÄ".. eikä edes itse ymmärrä kirjottamaansa. Se on heidän ongelmansa, niistä ei kannata välittää.
Alkuperäinen on oikeessa, itselläni ave 2010 1.8 L ja olen tyytyväinen autooni, ei vikoja kuten ei edellisissäkään aveissani. Ja takuuvarmaa on myös että korjaamolla ei tarvitse aikaa viettää.
Alkuperäiselle leppoisia kilometrejä..niitä riittää..- gsgsggg
Mutta huollossa kaikki Toyotat seisoo monta kertaa vuodessa
- myös avensis
Sehän riippuu ajomäärästä kuinka usein. Jos ajaa paljon niin tietysti sitten auto huolletaankin useimmin. Itse ajan 15 - 16000 tkm vuodessa niin ei tarvitse kuin kerran vuodessa käydä huollossa. Jos ite ajat audillas 100000 tkm vuodessa niin totta pirussa auto on usein pajalla kaikki muut rempat päälle mitä avensiksessa ei ole.
- buenos ave
Ave kuten muutkin Toyotat huolletaan 30 000 km:n,tai vuoden välein.
Vain öljynvaihto on 15 000 km.n välein.- älä saivartele!
Tojopeelojen logiikalla öljynvaihtohuolto ( johon sisältyy lisäksi 10-12 erilaista tarkistusta ja mutterin kiristystä ) 15tkm:n välein ei ole huoltoa! Ilmeisesti toimenpide tehdään etänä yön aikana parkkipaikalla, koska tojopeelojen mielestä autoissaan ei ole huoltokäyntejä enempää kuin muissakaan.
Joka tapauksessa muissa automerkeissä öljynvaihtovälitkin ovat pidempiä, jopa kaksinkertaisia Toyotaan verrattuna.
- "huolto"
Mutta niin moneen kertaan todistettu fakta on se, että ne monet muut merkit käy siellä pajalla Toyotan öljynvaihtovälillä jo useesti remonteissa, jos nyt ovat yleensä päässeet ollenkaan ajelemaan osia odotellessa.
Ei ole tarkoitettu herneiden idättämistä varten, vaan omakohtainen kokemus jonka vahvistaa niin monta muuta kokemusta. - Rento lol die
Uusia raportteja on tekeillä.
- Corolla 1,3
Avensis on vanhahtava. Katsoin eilen liikeenteessä, että vanha farmar Mazda 6 tulee vastaan, mutta se olikin uusi Anjovis. Todella vanhanaikaisesti muotoiltu.
- merkkien-merkki
Toyota on paras
- Toyota-Toyota
Vikawagenilla ajavat peelot voi vain haaveilla Toyotan luotettavuudesta.
- Toyotamies
Tosiaan vw:n tuotteilla ajavat voi vain haaveilla Toyotan luotettavuudesta ja huippu ajo-ominaisuuksista. vokkelon tuotteet ovat kurjan surkeita ajaa Toyotaan verrattuna.
- Kokenut-rekkakuski
Hyvä auto on.
- Nii-in
Jaa, että Toyotan isojohtaja pyytää oikein anteeksi. Huh huh, kumpa monet muutkin johtajat ottaisivat mallia. Mm BMW kutsuu 200 000 autoa takaisin turvatyynyongelmien takia, juu paska auto (ei suinkaan se turvatyynyvalmistaja), Volkkarin lukuisat huijausjutut, jossa pomo vaihtui uppoavasta laivasta.
Toyotalla kannetaan vastuu ja ovat muutenkin edelläkävijöitä. Uusia innovaatioita ensin vierastetaan, kunnes ottavat kilpailijoille sellaisen mallistoonsa pienellä muutoksella.
Toyotan uusin malli on hieno ja kieltämättä konsernin lippulaiva Lexuksen näköä profiilissa. - otanpa.konjakin
Mersu on aina Mersu teidän rimpula-autojenne rinnalla.
- Otappa-vielä-toinenkin
Heh, ei ole vielä aprillipäivä :)
- Anonyymi
Toyota on paras.
- Anonyymi
Niin on.
- Anonyymi
Toyota on aina paras ja halutuin.
- Anonyymi
Aivan varmasti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1031575
Välillä käy mielessä
olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.781224- 881137
- 1391056
Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta
Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt5801005Mika Muranen juttu tänään
Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras1997Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."
Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih8902- 20900
Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."
Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum9754Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa
On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida8690