"Poliisi tutkii".

Lieksalaisetko..

..ne on naamakirjassa syylllistyneet "törkeään kiihottamiseen kansanryhmää vastaan". Näin väittää uusiset.

Lieksan maahanmuuttokeskustelut
Facebook-sivuista poliisitutkinta

Keskiviikko 16.11.2011 klo 16.03

Facebook-keskustelut Lieksan maahanmuuttajatilanteesta ovat johtamassa poliisitutkintaan.

Poliisi on tutustunut sivustoon ja sen perusteella on syytä epäillä, että sivustolla julkaistuissa viesteissä on syyllistytty kiihottamiseen kansanryhmää vastaan.

Kiihottamiseen kansanryhmää vastaan syyllistyy se, joka levittää lausuntoja tai muita tiedonantoja, joissa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin kansallista, rodullista, etnistä tai uskonnollista ryhmää. Maksimirangaistus rikoksesta on kaksi vuotta vankeutta.

Rikoksen törkeämpi tekomuoto on törkeä kiihottaminen kansanryhmää vastaan. Rikos täyttyy muun muassa, jos kiihottamisessa kehotetaan tai houkutellaan vakavaan väkivaltaan. Tämän rikoksen maksimirangaistus neljä vuotta vankeutta.

Sivustolla olevan aineiston perusteella asiaa tutkitaan törkeänä kiihottamisena kansanryhmää vastaan.

IL


-Olisiko vastavetona mitään jos vaatisitte tutkintaa eri tahojen suorittamasta törkeästä kiihottamisesta lieksalaisia vastaan sekä aiheettomista syytöksistä sekä väärien tietojen levittämisestä yleisesti.
Perustelkaa asianne hyvin ja tuokaa esille sellaisia tekstejä ja tosiasioita jotka on todistettavissa, sekä vaatikaa teoista vähintäin riittävän suuret vahingonkorvaukset.

144

1671

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Järki käteen

      Alkaa pikkuhiljaa vaikuttamaan siltä että kantaväestö on joutunut mielivaltaisen vainon ja kyttäyksen kohteeksi. Ei tunnu hyvältä. Vähän suhteellisuudentajua nyt kehiin kuka tai mikä tämän takana onkin.

    • Asiallisuus esiin

      Mitä mielivaltaista tutkinnassa on? Onhan poliisin tutkittava jos tutkintakynnys ylittyy. Laki on selvä. Näilläkin sivuilla näkee usein tekstejä, jotka ovat täysin asiattomia. Ei niissä pyritä tuomaan esille epäkohtia tai parannusehdotuksia. Ainut tarkoitus on toisten halveksunta ja panettelu. Yhtä järjetöntä on yrittää puolustella rasismia, milloin milläkin valitusvirrellä. On käsittämätöntä miksi aikuiset ihmiset eivät voi kirjoittaa asiallisesti.

    • naapurin naapuri

      Täysin käsittämätöntä on aikuisten kirjoittelu, jossa kohteena on alaikäinen lapsi. Ihmeellistä on, että nämä aikuiset ovat "voimattomia" ja täysin "halvaantuneita" mukamas tilanteesta. Tietenkin, kun kohteena on alaikäinen maahanmuuttaja.
      Tässä suora kopio facebook Lieksan maahanmuuttaja sivustolta:

      "oku aika sitten pojan luokkakaveri tappeli yhden saman ikäisen mamun kanssa.mamu tuli puristelemaan koulussa kurkusta ja vaati pojan rahat..poitsu ei antanu rahoja vaan pisteli mamupoikaa turpaan.reilua minusta!samana iltana meni tää mamupoika viiden kaverinsa kanssa tän suomipojan kotiovelle,soittivat ovikelloa ja kun poika meni avaamaan niin hakkasivat tän pojan yhteisvoimin siihen kotiovelle.ei niin kovin reilua...sitten kun koulussa kerrot näistä tapauksista niin voi olla varma että vielä pahempi turpakeikka tulee..ei siinä paljon kiva koulu kampanjat lämmitä..tää kyseinen koulu,missä pojat on,on juuri "erikoistunut" näihin koulukiusaamis asioihin...ongelmat alkoivat vasta tänä syksynä kun toisen koulun mentyä remonttiin,siirrettiin ko.kouluun mm.melko suuri määrä somalinuoria...tämä oli yks rankempi esimerkki mut lievempiä tapauksia sattuu viikottain..toivon ettei oman pojan kohdalle satu.."

    • iso kakku haukattu

      Kysynpä minäkin että lieksalaisetko ne muka yksin naamakirjassa kirjoittelee? Olisko mitenkään mahdollista että kirjoituksia tulee ympäri suomenniemen?

      • ostettu ongelma

        Kyllä, Suomessa on monessa kaupungissa jo sama ongelma että somalit terrorisoi ja pitää kantaväestöä pelossa väkivallalla uhkailemalla yms.
        Johonkinhan se on pakko ihmisten päästä avautumaan aiheesta ilman että syytteitä saa!


      • Fatkat kehiin
        ostettu ongelma kirjoitti:

        Kyllä, Suomessa on monessa kaupungissa jo sama ongelma että somalit terrorisoi ja pitää kantaväestöä pelossa väkivallalla uhkailemalla yms.
        Johonkinhan se on pakko ihmisten päästä avautumaan aiheesta ilman että syytteitä saa!

        Missähän sinulla on taas todisteet tämän vakavan väitteesi tueksi?


      • tietämättömälle
        Fatkat kehiin kirjoitti:

        Missähän sinulla on taas todisteet tämän vakavan väitteesi tueksi?

        Avaa silmäsi kun/jos kuljet kaupunkien lähiöissä. Ja eiköhän se ole parempi että ihmiset koittavat keskustella näistä asioista(ilman rasismisyytöksiä) eikä lähde kaduilla riehumaan kuten te vasemmistopellet. Jos todisteita haluat niin suosittelen tutustumaan rikostilastoihin tarkemmin ja ottamaan sen kukkahatun pois päästä jos et uskalla kaduilla kävellä!


      • Ehkä jotain tietävä
        tietämättömälle kirjoitti:

        Avaa silmäsi kun/jos kuljet kaupunkien lähiöissä. Ja eiköhän se ole parempi että ihmiset koittavat keskustella näistä asioista(ilman rasismisyytöksiä) eikä lähde kaduilla riehumaan kuten te vasemmistopellet. Jos todisteita haluat niin suosittelen tutustumaan rikostilastoihin tarkemmin ja ottamaan sen kukkahatun pois päästä jos et uskalla kaduilla kävellä!

        Keskustelua en ole missään yhteydessä pitänyt pahana. Asiallista keskustelua tarvitaan ja siitä ei tule kenellekään mitään syytteitä. En ymmärrä miksi nimittelet minua vasemmistopelleksi. Minulla ei ole mitään tekemistä vasemmiston kanssa. On hyvin yksinkertaista ajattelua luulla kaikkia, jotka pyytävät argumentointia väitteille, vasemmistolaisiksi.
        Olen asunut ja työskennellyt 18 vuotta Itä-Helsinkiläisessä lähiössä. Työskentelen nuorten parissa, joten tiedän melko tarkkaan millaista myös nuorten elämä ja turvallisuus tässä Suomen yhdessä maahanmuuttajarikkaimmassa lähiössä on. Emme tunne täällä turvattomuutta maahanmuuttajien takia. Huumeiden käyttäjiä pelkäämme ajoittain.
        Nuoret ovat kasvaneet yhdessä päiväkodista asti. Somalit eivät ole terrorisoineet, eivätkä terrorisoi täällä kenenkään elämää. Heitä asuu täällä kyllä paljon. Tapaan alue- ja nuorisopoliisia säännöllisesti, eikä moneen vuoteen heiltäkään ole tullut viestiä, että juuri maahanmuuttanuorista aiheutuisi alueella häiriötä.


      • silmät auki
        Ehkä jotain tietävä kirjoitti:

        Keskustelua en ole missään yhteydessä pitänyt pahana. Asiallista keskustelua tarvitaan ja siitä ei tule kenellekään mitään syytteitä. En ymmärrä miksi nimittelet minua vasemmistopelleksi. Minulla ei ole mitään tekemistä vasemmiston kanssa. On hyvin yksinkertaista ajattelua luulla kaikkia, jotka pyytävät argumentointia väitteille, vasemmistolaisiksi.
        Olen asunut ja työskennellyt 18 vuotta Itä-Helsinkiläisessä lähiössä. Työskentelen nuorten parissa, joten tiedän melko tarkkaan millaista myös nuorten elämä ja turvallisuus tässä Suomen yhdessä maahanmuuttajarikkaimmassa lähiössä on. Emme tunne täällä turvattomuutta maahanmuuttajien takia. Huumeiden käyttäjiä pelkäämme ajoittain.
        Nuoret ovat kasvaneet yhdessä päiväkodista asti. Somalit eivät ole terrorisoineet, eivätkä terrorisoi täällä kenenkään elämää. Heitä asuu täällä kyllä paljon. Tapaan alue- ja nuorisopoliisia säännöllisesti, eikä moneen vuoteen heiltäkään ole tullut viestiä, että juuri maahanmuuttanuorista aiheutuisi alueella häiriötä.

        Jos sinä olet 18vuotta asunut itä-helsingissä niin tiedät varmasti että somalit terrorisoi siellä kantaväestöä. Esim. vuosaari-rastila alueella ei saa suomalainen mies kulkea rauhassa kauppaan jos on kalju ja sattuu pukeutumaan "maastohousuihin" ilman että joutuu somaleiden huutelun ja uhkailujen kohteeksi, joskus tilanteet edennyt siihen että nämä mamut ovat soittaneet ja keränneet ison porukan kasaan ja lähteneet yksin kulkevan miehen perään! (Äläkä nyt kommentoi tyypillisesti että pukeutuminen muka provosoisi näitä somaleita?!) Sekö ei ole rasismia??? Monet suomalaisnuoret ovat alueella valitelleet sitä ettei uskalla yksin liikkua tietyillä alueilla yksin ilman pelkoa tiettyjen somaliporukoiden takia tuntemansa väkivallan uhkan takia. Asun itse itä-helsingissä ja elänyt täällä koko ikäni, en sitten tiedä millaisten lasien läpi olet elämää katsonut kun haluat kieltää ongelman.


      • Ehkä mies?
        silmät auki kirjoitti:

        Jos sinä olet 18vuotta asunut itä-helsingissä niin tiedät varmasti että somalit terrorisoi siellä kantaväestöä. Esim. vuosaari-rastila alueella ei saa suomalainen mies kulkea rauhassa kauppaan jos on kalju ja sattuu pukeutumaan "maastohousuihin" ilman että joutuu somaleiden huutelun ja uhkailujen kohteeksi, joskus tilanteet edennyt siihen että nämä mamut ovat soittaneet ja keränneet ison porukan kasaan ja lähteneet yksin kulkevan miehen perään! (Äläkä nyt kommentoi tyypillisesti että pukeutuminen muka provosoisi näitä somaleita?!) Sekö ei ole rasismia??? Monet suomalaisnuoret ovat alueella valitelleet sitä ettei uskalla yksin liikkua tietyillä alueilla yksin ilman pelkoa tiettyjen somaliporukoiden takia tuntemansa väkivallan uhkan takia. Asun itse itä-helsingissä ja elänyt täällä koko ikäni, en sitten tiedä millaisten lasien läpi olet elämää katsonut kun haluat kieltää ongelman.

        "EHKÄ jotain tietävä" on todellakin nimimerkin mukainen, ehkä. Ainut missä olet oikeassa on että somaleita asuu kyllä idässä paljon.......

        Kantaväestö kokee jopa syrjintää sen asian takia kun maahanmuutajia kohdellaan paremmin kuin suomalaisia, miksi siitä pitäisi vaieta? Siinä suurin syy miksi on muka "rasistinen" kielenkäyttö lisääntynyt. Jos edes suomalaiset saataisiin samalle viivalle maahanmuutajien kanssa niin se parantaisi tilannetta roimasti.


      • Totuus ei pala tules
        silmät auki kirjoitti:

        Jos sinä olet 18vuotta asunut itä-helsingissä niin tiedät varmasti että somalit terrorisoi siellä kantaväestöä. Esim. vuosaari-rastila alueella ei saa suomalainen mies kulkea rauhassa kauppaan jos on kalju ja sattuu pukeutumaan "maastohousuihin" ilman että joutuu somaleiden huutelun ja uhkailujen kohteeksi, joskus tilanteet edennyt siihen että nämä mamut ovat soittaneet ja keränneet ison porukan kasaan ja lähteneet yksin kulkevan miehen perään! (Äläkä nyt kommentoi tyypillisesti että pukeutuminen muka provosoisi näitä somaleita?!) Sekö ei ole rasismia??? Monet suomalaisnuoret ovat alueella valitelleet sitä ettei uskalla yksin liikkua tietyillä alueilla yksin ilman pelkoa tiettyjen somaliporukoiden takia tuntemansa väkivallan uhkan takia. Asun itse itä-helsingissä ja elänyt täällä koko ikäni, en sitten tiedä millaisten lasien läpi olet elämää katsonut kun haluat kieltää ongelman.

        "Äläkä nyt kommentoi tyypillisesti että pukeutuminen muka provosoisi näitä somaleita?!" Satun olemaan kalju, mutta en käytä maastohousuja. Yksikään somali ei ole huudellut tai käyttäytynyt uhkaavasti, saati seurannut minua. Ei myöskään Meri-Rastilassa, jossa käyn usein. Nyt on vain niin, että meidän alueella somalit eivät terrorisoi. Se ei muutu valheeksi, vaikka miten minua haukkuisit:kukkahatuksi, vasemmistopelleksi tai ongelmien kieltäjäksi.


      • Lieksalaisille??????
        silmät auki kirjoitti:

        Jos sinä olet 18vuotta asunut itä-helsingissä niin tiedät varmasti että somalit terrorisoi siellä kantaväestöä. Esim. vuosaari-rastila alueella ei saa suomalainen mies kulkea rauhassa kauppaan jos on kalju ja sattuu pukeutumaan "maastohousuihin" ilman että joutuu somaleiden huutelun ja uhkailujen kohteeksi, joskus tilanteet edennyt siihen että nämä mamut ovat soittaneet ja keränneet ison porukan kasaan ja lähteneet yksin kulkevan miehen perään! (Äläkä nyt kommentoi tyypillisesti että pukeutuminen muka provosoisi näitä somaleita?!) Sekö ei ole rasismia??? Monet suomalaisnuoret ovat alueella valitelleet sitä ettei uskalla yksin liikkua tietyillä alueilla yksin ilman pelkoa tiettyjen somaliporukoiden takia tuntemansa väkivallan uhkan takia. Asun itse itä-helsingissä ja elänyt täällä koko ikäni, en sitten tiedä millaisten lasien läpi olet elämää katsonut kun haluat kieltää ongelman.

        Miksi koko ikänsä Itä-Helsingissä asunut kirjoittaa täällä Lieksan sivuilla. Onhan tämä vapaa maa, mutta luulisi lähisivustojen kiinnostavan enemmän......


      • Tee testi!
        Fatkat kehiin kirjoitti:

        Missähän sinulla on taas todisteet tämän vakavan väitteesi tueksi?

        Tee eloonjäämistesti. Yritä kulkea perjantai-iltana yksin hengissä, tai vähintäänkin tulematta ryöstetyksi, Turun Varissuon tai Vantaan Hakunilan tai Tampereen Hervannan läpi.


      • pekkaBee
        Tee testi! kirjoitti:

        Tee eloonjäämistesti. Yritä kulkea perjantai-iltana yksin hengissä, tai vähintäänkin tulematta ryöstetyksi, Turun Varissuon tai Vantaan Hakunilan tai Tampereen Hervannan läpi.

        Hyvin selvisin juri äskem 2 km Varissuon lenkistä.


      • Huono yritys
        Tee testi! kirjoitti:

        Tee eloonjäämistesti. Yritä kulkea perjantai-iltana yksin hengissä, tai vähintäänkin tulematta ryöstetyksi, Turun Varissuon tai Vantaan Hakunilan tai Tampereen Hervannan läpi.

        Satoja kertoja on selvitty tai oikeammin sanottuna ei ole mitään selviämistä. Nämä kirjoittelut ovat tarkoitushakuista pelottelua. Näitä levitetään samansisältöisinä eri keskustelupalstoille. Levittäjillä ei luultavimmin ole kokemusta mistään näistä nimetyistä paikoista.


      • varissuon pöllö
        pekkaBee kirjoitti:

        Hyvin selvisin juri äskem 2 km Varissuon lenkistä.

        bemarilla ajoit ja kovaa.satuin näkemään


      • vaalee blondi
        pekkaBee kirjoitti:

        Hyvin selvisin juri äskem 2 km Varissuon lenkistä.

        voinko määkin mennä?


      • muumaaaa
        Ehkä mies? kirjoitti:

        "EHKÄ jotain tietävä" on todellakin nimimerkin mukainen, ehkä. Ainut missä olet oikeassa on että somaleita asuu kyllä idässä paljon.......

        Kantaväestö kokee jopa syrjintää sen asian takia kun maahanmuutajia kohdellaan paremmin kuin suomalaisia, miksi siitä pitäisi vaieta? Siinä suurin syy miksi on muka "rasistinen" kielenkäyttö lisääntynyt. Jos edes suomalaiset saataisiin samalle viivalle maahanmuutajien kanssa niin se parantaisi tilannetta roimasti.

        Joo, kyllä täällä kajaanissakin mamujen läsnäolo on todella korostunut...kelan luukulla asioidessani sanoi virkailija että perusväestö alkaa pikkuhiljaa tuntea mitä on kun kantaväestöä kohdellaan huonommin kuin mamuja.....tämä on palava sytytyslanka, jotain tapahtuu ennen kuin tämä tilanne tasa-arvoistetaan...eli perusväestöä kohdellaan saman vertaisesti kuin mamuja...miksi mamujen rahan- ym tarve on suuremoi kuin perusväestön...kaiken saavat ajokorttia myöten..ja rahaa paljon reilummin sossusta kuin me...kuka kertoisi miksi asiat on kääntyneet näin päin


      • äääääää

        Varmasti kirjotuksia tulee ympäri Suomea. Muistathan, että nettikirjoituksista jää "jälki", jota voi seurata. Ilmeisesti jälkiä johtaa lieksalaisten jäljille, asiantuntijat tutkikoot.


    • Heikki__

      Väärään suuntaan on menty kun ei enää kantaväestö saa lausua julkisesti omia mielipiteitään vaan heti leimataan rasistiseksi. Toista on taas kun nämä somalit ym "pakolaiset" lausuvat mielipiteitään niin silitellään päätä ja kysytään mitä pitäisi tehdä jotta heillä olisi parempi olla maassamme.

      Suomalainen mies ei edes saa ajella päätä kaljuksi ja pukeutua mustiin vaatteisiin ilman että somalit hyökkäävät porukalla päälle kadulla! Ja sekö ei ole rasismia Suomalaista kohtaan?! Kaiken tämän jälkeen ei saisi edes pistää vihaksi vaan pitäisi ymmärtää. Suut yritään tukkia vaikka vankeudella uhkailemalla.

      • Eipä vääristellä

        Mielipiteitä saa lausua. Älä yritä tuota uhrijorinaa. Jokainen täysi järkinen ymmärtää mielipiteen ja solvauksen eron. Lapsellista väittää, että asiallisesta kommentoinnista ketään olisi syytetty. Jos on itse kirjoittanut tai puhunut epäasiallisesti on tietysti vastattava puheistaan. Vai pitäisikö voida aina ja ikuisesti vain räkyttää puskista? Sellaisia sankareita!


      • Totuus on toinen
        Eipä vääristellä kirjoitti:

        Mielipiteitä saa lausua. Älä yritä tuota uhrijorinaa. Jokainen täysi järkinen ymmärtää mielipiteen ja solvauksen eron. Lapsellista väittää, että asiallisesta kommentoinnista ketään olisi syytetty. Jos on itse kirjoittanut tai puhunut epäasiallisesti on tietysti vastattava puheistaan. Vai pitäisikö voida aina ja ikuisesti vain räkyttää puskista? Sellaisia sankareita!

        Oliko tossa edellisessä kommentissa jotain asiatonta kun tänne piti suu vaahdossa vastata ja yrittää jälleen kerran hiljentää jonkun mielipidettä. Tottakai ihminen saa asioista ja kokemuksista puhua niinkuin ne on, ei ne ole solvausta. Tottakai uhritkin saavat aukaista suun, vieläkun suomessa eletään heidän omassa maassa.


      • äääääää

        Onhan siinä vissi ero jos sanotaan että kaikki mamut pitäs mooottorisahalla sahata kahtia (tämmönen viesti oli kerran tällä palstalla ja tein siitä ilmotuksen poliiisille), tai että vaaditaan ettei Lieksaan enää saa tulla pakolaisia.


    • herra sotatuomari

      Lieksasta halutaan ennakkotapauksia tuomioista mamuoikeudenkäynneissä, sitten se käytäntö leviää muualle Suomeen, siitähän tässä on kysymys!
      Tai suorastaan ihmisten mielipiteiden rajoittamisesta? Tuleekohan millainen farssi oikeudenkäynnistä? Oliskohan tuo avoin tilaisuus esim. 7päivää tai Hymylehden toimittajillekkin, vai onkohan salainen istunto?

      • voi.........

        Varmasti salainen, ei haluta tavallisten suomalaisten mielipiteitä julkisuuteen. Onko tosiaan niin että muutaman suomalaisen rohkea mielipide on suurempi asia kuin mamujen rikollisuus ja heidän harjoittama rasistinen ja ennakkoluuloinen käytös suomalaisia kohtaan!???!


    • Pohdiskelijanainen

      Kävin lukaisemassa niitä kommentteja, poliisin tai lehdistön antamassa lausumassa käy sivustoilta ihan suoraan ilmi, ketä aletaan syyttää! Nimineen kaikkineen. Aika jännää sinällään, kun syytön, kunnes toisin todistetaan?!

      Onkohan syytetyn oikeusturvaa vaarannettu? Vai olenko kenties ymmärtänyt jotain väärin, mutta päivänselvästi siellä eräs mieshenkilö haluaa katkaista niitä kauloja kommentissaan, mikä taas sinällään on ehdottomasti sitä kiihottamista!

      • Rasisti rajan takaa

        Panes laittaen linkkiä, ettei tämä baari mene kiinni googlaillessa.


    • Uskomatonta

      Tuohan on ihan sama kuin ryöstäisi kaupan ja heittäisi lähtiessään passinsa kaupan lattialle.
      Siinä on ottakaa kiinni.
      Naurattais jos kyse ei olis vakavasta asiasta.

    • Hurlumhei

      Siellä joku Ryynänen ja Finni kirjoittavat vuorotellen katkeraa rasistista tekstiä maahanmuutajien sosiaalituista. Kateellisina haukkuvat heidän autojaan ja jalkapalloja yms.

      Eihän vika ole mamuissa vaan paska suomessa, joka syytää heille liikaa rahaa. Kyllä he osaavat valita sellaisen maan, missä on parhaat tuet ja etuudet. Nämä tyhmät ja typerät rasistithan pitäisi Lieksasta karkoittaa, lietsovat vain vihaa ja yllyttävät muita väkivaltaan..

      Olenkohan minä nyt rasisti kun rasistia haukun?

      • tervetuloa elämään

        Et oikein ole ymmärtänyt näiden vähemmistöjen harjoittamaa rasismia kantaväestöä kohtaan..


    • näin on

      Suomi ei ole oikeusvaltio, täällä ei sallita puolustaa saavutettuja oikeuksia elää rauhassa.
      Pakolaisten pakkoasuttaminen saa ihmisten elämän sekaisin.

    • routa vuan .

      Sitä mä en ymmäärrä miksi Suomalaisten pitäisi palvoo joka ulkomaan elävää ?

      • ollaan hiljaa vaan

        Kohta lieksassakin suomalaiset muksut on vähemmistönä kouluissa ja 12v pojat ottaa turpaan samalla luokalla olevalta 17v somalilta. Eikä baareista uskalla kävellä kotiin ilman että pelkää joutuvansa ryöstetyiksi tai raiskatuksi niinkuin on meno isoissa kaupungeissa. Se on tätä nykypäivää ja pitäisi suvaita ja ymmärtää vierasta kulttuuria vaikka he eivät ole halukkaita ja valmiita sopeutumaan suomalaiseen kulttuuriin ja kunnioittamaan lakia. -Maassa maan tavalla-


      • toteemi

        Sitä ei ymmärrä moni muukaan. Mihinkä se perustuu se palvominen.?


    • mietintään

      Miksi Reunatiestä tehtiin Reunadishu, somaleiden ja juoppojen ghetto?
      Miksi heitä ei hajautettu ympäri kaupunkia?
      Kaupunki oli suuri muuttotappiokunta ja ei ollut varaa pitää kerroslaatikoita tyhjillään. Hommattiin sitten yöntimoja täyteen. Varmat vuokrat soskusta, joku käärii rahat. Asuntoyhtiö? Paljon hämärää tässä mamuhommassa...

      • ;;

        Älä kysele mitään. Se on päätetty ylemmällä taholla, että Suomesta tehdään "monikulttuurinen" vaikka väkisin.
        Suvaitse, tai itke ja suvaitse!


      • 25

        kysäsitkö kunnalta vai ihanko täältä pyyät neuvoja? Ne monet perukset ei osaa tavallisia väyliä käyttää kun on jotenkin pakko huhuilla puskiin. Sieltäkö löytyy vastaus? Täältäkö? Kuka kertois?


    • poliisi tutkii

      Kävin katsomassa naaman sivun Jäseniä vajaa 50. Tuskin kaikki saa tuomiota, mutta pahimmille rasisteille varmaan käräjiä tiedossa.

    • hbvjhdsfbgsoipo

      Ettekös te lieksalaiset oo myös jotain puoliryssiä kikkarapäitä??

      kysyy vaalea länsisuomalainen.

      • gjaupgkwm

        Eli ruotsista karannu homppeli!?


      • tumma kikkarapää

        LIeksassa on tai oli Suomen sinisilmäisimmät ihmiset. Voi ymmärtää miten haluu.


      • suvun tunnus

        Meillä on Lieksassa Suomen paras kontrasti. Naisilla luomu tummat paksut hiukset ja syvän siniset silmät ja tulinen luonne. Suvun miehet pitkiä. Kiitos rajantakaisen perinnön.


      • jäi sanomata

        Niin ja se tumma tuuhea tukka on tietysti luonnonkihara. 2 länsisuomalaista naista saisi peruukin yhden idän naisen tukasta.


    • ....................

      Börje ,,hbvjhdsfbgsoipo,,,on taas asialla! Sillä on kalsaritkin edestä ruskeat ja takaa keltaiset! Tyypillinen vaalea länsisuomalainen!

    • mustapoika69

      Lieksalaiset hyysärit suuri naurunaihe täällä länsisuomessa.

    • haluan olla mamu

      Somalikulttuuri tulee kasvamaan rajusti vielä Lieksassa, reilut pari sataa somalia ei riitä. Kohta tulee loputkin sukulaiset ja kaverin kaverit kun sana leviää että on hyvä paikka, näin on käynyt jo suurissa kasvukunnissa. Lieksan kunta maksaa jo nyt vähintään 70 000e näiden maahanmuutajien menoja kk ja tämä oli alakanttiin sanottu ettei tule liioiteltua.

      Ja tähän on kenenkään kukkahattukommarin turha väittää ettei pidä paikkaansa, tämä on vain rehellinen kommentti ja näin ei voi jatkua että muita hyysätään kun Suomessa on suomalaisiakin jotka palavasti tarvitsee tukea.

      • Ei Lieksa maksa

        Valtiolta tulee korvaus niistä rahoista jotka on käytetty pakolaisten elämisen tukemiseen.
        Koeta nyt jo sinäkin tajuta se.
        Tajuatko yleensä yhtään mitään?
        Jäikö koulu käymättä vaikka luokassa istuitkin?


      • Mutta minÄ maksan
        Ei Lieksa maksa kirjoitti:

        Valtiolta tulee korvaus niistä rahoista jotka on käytetty pakolaisten elämisen tukemiseen.
        Koeta nyt jo sinäkin tajuta se.
        Tajuatko yleensä yhtään mitään?
        Jäikö koulu käymättä vaikka luokassa istuitkin?

        MistÄhän se valtio saa rahat?

        TaikaseinÄstÄkÖ?


      • Miksi aina nimittely

        Miksi nimittelet ihmisiä kukkahattukommareiksi? Jos et olisi tuota turhaa solvausta kirjoittanut asiasi olisi tullut paremmin esille.


      • wannabe mamu
        Ei Lieksa maksa kirjoitti:

        Valtiolta tulee korvaus niistä rahoista jotka on käytetty pakolaisten elämisen tukemiseen.
        Koeta nyt jo sinäkin tajuta se.
        Tajuatko yleensä yhtään mitään?
        Jäikö koulu käymättä vaikka luokassa istuitkin?

        Sosiaalitoimisto maksaa kunnan rahoista toimeentulotuen. Eli Lieksa maksaa, kunta tosin saa valtion kassasta rahat. Jotka me suomalaiset joudumme maksamaan joten turha näsäviisastella täällä jos ei asioista tiedä.


      • Huolettaa
        Ei Lieksa maksa kirjoitti:

        Valtiolta tulee korvaus niistä rahoista jotka on käytetty pakolaisten elämisen tukemiseen.
        Koeta nyt jo sinäkin tajuta se.
        Tajuatko yleensä yhtään mitään?
        Jäikö koulu käymättä vaikka luokassa istuitkin?

        Korvaus tulee vielä turvapaikan hakijoiden elämiseen KOROSTAN sanaa TURVAPAIKAN, . eivät ole KIINTIÖPAKOLAISIA. Ja niillä on vissi ero. Turvapaikanhakijat ovat kyenneet itse maksamaan matkansa vaikka Somaliasta Suomeen. Pakolaiset valitaan pakolaisleireiltä jne...Suomessa on vain 750 kiintiöpakolaista loput ovat turvapaikanhakijoita. Tuhansia turvapaikanhakijoita kuitenkin. Muuan somali sanoi, ettei ikinä halua Venäjälle.

        Entäs aika kun korvausta valtiolta ei enää tule?


    • Lieksalaiset maksaa

      Ja me vernomaksajat kartutamme sitä valtionkassaa, etkö SINÄ sitä cieläkään tajua. Lieksassa maksaa veroa ihan jokainen aikuinen, oli töissä tai työtön, sairas tai eläkeläinen.

    • Joen kylästä apua

      Laittakaa siellä Lieksassa ne pikkuhitlerit kuriin ja nuhteeseen! Täällä Joensuussa natsit saatiin aisoihin ajoissa. Monikulttuurisuus on rikkaus ja sitähän nämä finnit ja viillokset eivät tajua!

      • MIETIPPÄ???

        mitäs siihen sanot jos nimittelemiäsi pikkuhitlereitä onkin enemmistö???? mietippä miten nopeasti aatu sai kansansuosion jos täälläkin käy samoin ei kaikki ole niin mustavalkoista!!!


      • kop,kop,kop,

        annahan nimi ja osote niin tullaan käymään kylässä,sinulla ei ole mitään oikeutta julkistaa nimiä,ja älä puhu sellaisesta asiasta mikä ei liity asiaan mitenkään niin pidä tieto omanasi ja pohdiskele sitä omassa pienessä päässäsi missä aivot ovat herneen kokoiset,tässä ei ole mistään vItun natsismista kysettä.ihan asiaa ollaan puhuttu ja et tiedä asiasta mitään niin poistappa tuo kommenttisi tai sitten kun saan tietää kuka oot niin takuulla tulee sanomista!


    • fyrkat on finis

      Tuo sitä rahaa Lieksaan jos se rikkaus on siellä jo auttanut? Meillä on veroäyri nousemassa ja rahasta olis kaupungilla tarve!

    • Lapin mies

      Konkkaan vaan koko kaupunki, kun yrittää somaleilla ja veronkiristyksillä rikastua!
      Tai myökää Venäjälle. Meillä onnes laskettulubisnes täällä pohj.

      • gggggzzzzzzz09

        Ai mikä bisnes siellä lapissa nyt onnistuu=) Eihän teillä oo ees lunta siellä vielä!Ja koko lapin olette jo pilannut esim. Levi siitä vois tehdä seuraavan pakolaiskeskuksen. Nyt turkin pojat jo arraninkin jo osti=) HYvä lappi ja Itävaltaan ne ihmiset menee!


    • bvsduhgis

      me täällä etelässä maksetaan teidän eläminen siellä kehitysalueilla. lisäks ollaan vaaleampia kuin pohjois karjalaiset. jotka on ryssille sukua.

      • A vot

        Onko etelä rasistinen?


      • tinanappi.

        Ilmoitus tehty poliisille tiettyyn kansanryhmään kohdistuneesta syrjinnästä.


      • ss

        mietippä perääntyessä vielä äitisi tai isoäitisi paksuksi rynkyttänyt ss-upseeri miksi sinä sitä kutsut?? isä ?? ukki?? kenenhän sukua sinä olet???olet varmaan vaalea ja sinisilmäinen "jalostuksen tulos"


    • globalisoi

      On se kumma, kun pohjois.karjalaan tulee muutama tummaihoinen, niin heti alkaa rasismi nostaa päätään. Näitä isänmaan toivoja, työttömiä nuoria veetuttaa. Vievät heidän tyttökaverinsa ja työnsä. Voi, voi,,, On täällä etelässä jo totuttu ajat sitten maahanmuuttajiin. Näin maailma yhdistyy, näin sen pitääkin...

      • majvpjtka

        Imeskele vaan mustaa makkaraa ja ota sitä suolees etelän pelle!


    • Matkailu avartaa

      Eihän täällä ole mitään hätää, täällä tulee matkailu nousemaan on Ruunaa ja Koli, kaunista luontoa, kylä täynnä ulkomaalaisia, tunnelma kuin ambomailla. Lisäksi turistien mielenkiintoa kerää paikalliset politiikot ja viekamiehet jotka on munanneet itsensä täysin tekemällä päätöksiä joille nauraa koko suomen kansa -. vääriä päätöksiä. Tää on pakko tulla paikan päälle katsomaan.

      • Vai on Ruunaa

        Ruunaan suosio ei ole enää hääppänen ja suunta on alas. Koli on toisella puolella Pielistä.
        Moniko lieksalainen on töissä Kolilla?
        Suuri osa Kolilla työskentelevistä ei ole lieksalaisia ja loputkaan ei viitsi myöntää olevansa Lieksassa kirjoilla.
        Kolilla on monia sellaisia loma-asuntoja joiden omistajat eivät ole käyneet Lieksassa kuin ehkä kerran, muutamat eivät koskaan.
        Halu liittyä Kontiolahteen on Kolilla kova.


      • lamppu sytty

        Ens viskiviikoille pannaan pystyyn afrikkalainen kylä siirtolapuutarhan tontille ja merirosvousnäytös. Ryöstetään autolautta Pielinen ja pari troolia. Suanko mie myt puhelun Nurmiselta?
        Vaan aivan tosissaan mikä vetonaula olisi afrikkalainen kylä keskellä Lieksaa, enkä oo rasisti, rahan perrään vuan.


      • ;;

        Varmasti sinne tulee pitkäaikaisia turisteja somaliasta, en epäile yhtään.
        Niinhän se maailmalla suomalaistenkin kanssa ollut kautta aikojen, kun on leivän perässä matkustettu tai vaikka huvikseen eläkepäiviä viettämään, niin kaikki ovat samassa sumpussa Kanadasta Australiaan.

        Jokaisessa suurkaupungissa on ghettonsa, joihin ei väärällä jengillä ole asiaa.
        Lieksa on kai nyt sitten laskettava suurkaupungiksi?


      • hyväkusyttysammukojo
        lamppu sytty kirjoitti:

        Ens viskiviikoille pannaan pystyyn afrikkalainen kylä siirtolapuutarhan tontille ja merirosvousnäytös. Ryöstetään autolautta Pielinen ja pari troolia. Suanko mie myt puhelun Nurmiselta?
        Vaan aivan tosissaan mikä vetonaula olisi afrikkalainen kylä keskellä Lieksaa, enkä oo rasisti, rahan perrään vuan.

        Heleveti viksu oot ku keksit tuon merirosvoukse:D

        Heko heko sentää että ossaat. Ootkonä selevimpäivvai ihanko muutemmurjot nuita sutkautuksia?

        Mutta minkä takia sinne se afriikan kylä on sitte tehtävä ja laitettava? Eikö riitä pikkune leikkimökki siule ja kaverilles? Etkä peästä siihe kettää jolla eijoo sissäänpiäsytikettiä. Anna turpaan kuka kehttaa yrittää -KELE!

        KIÄH KIÄH -sano... että ossaa naurattaa


      • Kutittiko?
        hyväkusyttysammukojo kirjoitti:

        Heleveti viksu oot ku keksit tuon merirosvoukse:D

        Heko heko sentää että ossaat. Ootkonä selevimpäivvai ihanko muutemmurjot nuita sutkautuksia?

        Mutta minkä takia sinne se afriikan kylä on sitte tehtävä ja laitettava? Eikö riitä pikkune leikkimökki siule ja kaverilles? Etkä peästä siihe kettää jolla eijoo sissäänpiäsytikettiä. Anna turpaan kuka kehttaa yrittää -KELE!

        KIÄH KIÄH -sano... että ossaa naurattaa

        Kuuluuko pientä jurppimista rivien välistä?


    • kam

      teillä on Koli,pitäs tajuta. rahat pois ja hitaasti tai nopeesti. somalilta

    • 7 veljestä

      7 Facebook kirjoittajaa pidätetty.
      http://www.iltalehti.fi/uutiset/2011111814781703_uu.shtml

      Kuka nostaisi syytteen blondivitsien kertojia vastaan, sillä se jos mikä on pahimmanlaatuista rasismia, jolla vaikutetaan yleiseen mielipiteeseen rodullisten sekä ulkonäöllisten ominaisuuksien halventamiseksi vaikkakin mukamas huumorin keinoin.

      • Unohtui

        huomauttaa tuohon edelliseen viestiin liittyen ettei pitäisi kirjoitella tuhmia omalta kotikoneeltaan jos sitä ei ole salattu hyvin, ja kirjastossakin tulisi varmistua merkitäänkö sen tietokoneiden käyttäjien nimet ylös.
        Pelkkä Tor-ohjelma ei täysin varmasti riitä salaamaan henkilöllisyyttä, vaan ymmärtääkseni muutkin suojaukset tulisi olla kunnossa.
        http://koti.mbnet.fi/nrautava/tor.php


      • Unohtui myös
        Unohtui kirjoitti:

        huomauttaa tuohon edelliseen viestiin liittyen ettei pitäisi kirjoitella tuhmia omalta kotikoneeltaan jos sitä ei ole salattu hyvin, ja kirjastossakin tulisi varmistua merkitäänkö sen tietokoneiden käyttäjien nimet ylös.
        Pelkkä Tor-ohjelma ei täysin varmasti riitä salaamaan henkilöllisyyttä, vaan ymmärtääkseni muutkin suojaukset tulisi olla kunnossa.
        http://koti.mbnet.fi/nrautava/tor.php

        Toinen vaihtoehto http://www.onlineanonymizer.com/


      • Kyrpä-Jooseppi!

        http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2011/11/poliisi_otti_kiinni_lieksalaisia_facebook-rasismijutussa_3039469.html

        Näköjään virkavalta on todella ryhtynyt toimiin ja jopa kymmenen istuu nyt pidätettynä !(radiotieto)
        Noin sitä luodaan Lieksaan sitä suvaitsevaisuutta! ELI (sanavapauden rajoittamista)

        Eiköhän ala olla jo aika Lieksan lehdenkin vähentää mamuuutisointia. kun se kerta poikii alati agressioita Lieksalaisissa!
        Virkamiehienkin tulisi jo älytä missä mennään eli luodakko lisää 'tulta pesään' vai alkaakko jo vähitellen siirtyä, pääpainoltaan jopa keskittyä omiin kansalaisiin!


      • Niin,
        Kyrpä-Jooseppi! kirjoitti:

        http://yle.fi/alueet/pohjois-karjala/2011/11/poliisi_otti_kiinni_lieksalaisia_facebook-rasismijutussa_3039469.html

        Näköjään virkavalta on todella ryhtynyt toimiin ja jopa kymmenen istuu nyt pidätettynä !(radiotieto)
        Noin sitä luodaan Lieksaan sitä suvaitsevaisuutta! ELI (sanavapauden rajoittamista)

        Eiköhän ala olla jo aika Lieksan lehdenkin vähentää mamuuutisointia. kun se kerta poikii alati agressioita Lieksalaisissa!
        Virkamiehienkin tulisi jo älytä missä mennään eli luodakko lisää 'tulta pesään' vai alkaakko jo vähitellen siirtyä, pääpainoltaan jopa keskittyä omiin kansalaisiin!

        miksi nimitetään sellaista valtiota joka hyökkää omia kansalaisiaan kohti ja jättää puuttumatta alkuperältään vierasmaalaisten tekoihin, olivatpa ne kuinka räikeitä tahansa.
        Sairas.
        Suomi on sairastunut valtio ja sen tietyt ryhmät on valjastettu palvelemaan joidenkin yksilöiden kyltymätöntä vallahimoa ja alistamishalua välittämättä oman maansa alkuperäisväestöstä.
        Mitä taas erilaisilla lukijapalstoilla olevien asiallisten kirjoitusten poistoon tulee, niin kaikella todennäköisyydellä ihmiset on sananvapauden nimissä pakotettu hankkimaan omalle tietokoneelleen sen laatuisen suojauksen että sen tunnistetietoja on mahdoton, tai ainakin äärettömän vaikea ja aikaavievää selvittää


      • Raukoilta rajoilta?
        Unohtui kirjoitti:

        huomauttaa tuohon edelliseen viestiin liittyen ettei pitäisi kirjoitella tuhmia omalta kotikoneeltaan jos sitä ei ole salattu hyvin, ja kirjastossakin tulisi varmistua merkitäänkö sen tietokoneiden käyttäjien nimet ylös.
        Pelkkä Tor-ohjelma ei täysin varmasti riitä salaamaan henkilöllisyyttä, vaan ymmärtääkseni muutkin suojaukset tulisi olla kunnossa.
        http://koti.mbnet.fi/nrautava/tor.php

        Oletko siis niin raukkis, ettet voi seistä sanojesi takana vai levitätkö viestejä joita et ymmärrä tai joita muut haluavat sinun levittävän. Varo ettet tule hyväksikäytetyksi poloinen.

        Kyllä olet kova kundi, kun piilosta rohkenet huudella!


    • maassa maan tavalla

      Hyvä, hyvä. Varsin törkeetä tekstii.

    • Kyrpä-Jooseppi!

      Pää kiinni sillä ensin tutkitaan ja sitten vasta hutkitaan!

      • Malka omassa silmäss

        Sinäkö nyt sitten et yritä rajoittaa sananvapautta? Heti olet päätäkiinni huutamassa, kun joku esittää eriävän mielipiteen, joka sitä paitsi on ihan asiallisesti kirjoitettu.


    • ohos hups

      No hyvin sensuuri toimii. Ei kerinny mun teksti monta minuuttia palstalla viipyä.

    • ???

      Lieksassa on mamu lyönyt alkuasukasta turpaan. Miksi siitä ei puhuta mitään?

      • paikalla ollut

        On on ja varastelevat näköjään kaupoistakin, eipä lue näitä poliisin sivuilla. hysss hysss...


    • Juuri..

      ..sen vuoksi että tiedotusvälineet on valjastettu välittämään vain sen kaltaisia uutisia jotka antaa kuvan erilaisten rajoitusten käyttöönottamisten välttämättömyydestä!
      Itsesensuuri toimii kuin pahimpaan aikaan sotien jälkeen, jolloin ei uskallettu ääneen lausua mitään Neuvostoliiton vastaista, vaan ryssän perseennuolijat oli ne jotka määräsi mikä on "totuus", oli se vaikka kuinka vääristeltyä tietoa.
      Juuri samanlainen tavoite on nykyisillä Suomen sisäisistä asioista vastaavilla tahoilla käyttää tiedotusvälineitä omien päämääriensä ajamiseen ja käytäntöönpanoon, kuin myös peittää omat virheensä valheellisella propagandalla ja antaa niskalaukaus toisinajattelijoille.

      • ptui ptui

        ...onko perussuomalainen "toisinajatteleva"? Kyl se pikemminkin ei ajattele ollenkaa.


    • erosin kirkosta

      Ei ole LieksanLappu uutisoinut käräjäjuttua kun pitsanpaistaja uhitteli ahkeralle thairuuan tekijälle.

    • kylmää kyytiä.
      • ;;

        Vankilaan? Voi hyvää päivää! Toivottavasti saavat asianmukaiset korvaukset viikonlopun pilaamisesta.
        Kuka hullu nyt oikeasti haluaisi kylänraitit täyteen somaleja, joiden aiheuttamat kulut täytyy maksaa itse kolmen vuoden päästä saapumisesta?
        Itse kirjoitusta en ole nähnyt, mutta tuskin sen kummempaa, mitä näilläkään palstoilla?

        Jos noita aiotaan sakottaa, niin olisivat odotaneet, että ryhmässä on 100 000 tai miljoona jäsentä, niin olisi paljon enemmän sakkotuloja.


    • onaikoihineletty

      Taitaa olla prinsessoja nämä kirjoittelijat:
      " Hei sinä ystävällinen sielu, joka otit työnantajaani yhteyttä ilmoittaen minun kirjoittelevan facebookissa rasistisesti, niin kai ymmärrät että nämä minun mielipiteeni ovat omiani, ei työnantajan.

      Lisäksi voisit rohkeasti ottaa yhteyttä myös minuun jos sinulla on sen verran "munaa" että kertoisit missä kirjoitukseni on rasistinen, saatas samalla syyttäjälle lisätöitä, sillä katson tämän rasismisyytöksen herjaamiseksi."

      Hyvin herkkiä loukkaantumaan! Mitä eroa on koiran paskalla ja ..... tällaista tekstiä itse suoltaa.

      • Sananvapaus?

        Kävin lukaisemassa tuon palstan. Vitsien kertominen ei lienee rikos, vai olenko ymmärtänyt jotain aivan väärin?

        Samainen kirjoittaja on näköjään ottanut kirjoituksillaan kantaa ja ilmaissut mielipiteitään, enkä minä noista mielipiteistä löytänyt rasismia. Nyt herää kysymys, että yritetäänkö Lieksassa hiljentää kaikki jolla on jonkinlainen mielipide maahanmuuttaja-asiassa, syyttämällä mielipiteiden ilmaisijaa rasistiksi?

        Olen kuullut että Lieksassa on sattunut enemmänkin näitä työnantajalle ilmoituksia, jos mielipide on jollain tavalla ollut päättäjiä tai maahanmuuttajia arvosteleva. Onkohan näiden ilmoituksien takana yksi ja sama henkilö?


    • Kyrpä-Jooseppi!

      ("Siirrämme kiinniotetut tänään Joensuun poliisivankilaan,)

      Katsos vaan!
      Lieksan ja pohjois-karjalan poliisi ei siis ottanut sitä riskiä että näin perjantai iltana, olisi Lieksan poliisiaseman tuntumaan kerääntynyt noin 100-300 ihmisen joukko, vaatimaan kiinniotettujen vapautusta !
      Hyvin ennakoitu ja toimittu poliisilta ! (Tosin itsensäselvyydet näkee jo sokea reettakin)

      • Asiallisuutta kehiin

        Olisi tainnut kutistua joukko aika pieneen. Emme me useimmat hyväksy rasismia ja törkyistä kirjoittelua, vaikka vastustamme maahanmuuttoa.


    • päättäjät vaihtoon

      ”Esim. viime eduskuntavaaleissa KD:n kansanedustajaehdokas kirjoitti: "Homot on hävitettävä kansan keskuudesta.". Tulos: Hieman moitetta, että ei nyt tuollain saa ja ei tietenkään esitutkintaa tai syytettä. Jos kirjoittaisin: " on hävitettävä kansan keskuudesta.". Niin olisin oitis pidätettynä. Ymmärrys ei riitä tajuamaan tätä.”

      “Kyllä vihapuhekampanja vaatii uhrinsa ,Lieksalainen työtön tai ja keskioluthuuruinen nettikirjoittaja käypi mainiosti siihen , tätisetämiesten viha laantuu vähäksi aikaa ja saadaan Suomikuvaa kirkastettua .. Maassa meneekin muutoin niin mainiosti että kaikki kynnelle kykenevät rasistijahtiin , se on kivaa ja siitä saa hyvän mielen ja auttaa myös heikkoon itsetuntoon, joka onkin yksi kansallisvamma meillä .Mikähän älynväläys oli muuten sijoitaa nämä maahantulleet sinne Lieksaan ? paikkaan jossa aika on pysähtynyt johonkin vuoden 1957-67 välille ,onko tämä niin hyvää bisnestä että se auttaa Lieksankin tälle vuosituhannelle ,vai onko tarkoitus maahanmuuton nimissä pakottaa joku työnantaja sinne.”

      ”Facebook ryhmään kuulumisesta otetaan 8 henkilöä kiinni, mutta toisaalta kun kaksi ulkomaalaista potkii suomalaisen bussikuskin invalidiksi, niin heidät päästetään vapaaksi odottamaan oikeudenkäyntiä?

      Kaikki kunnossa Halosliitossa.”

      ”Nyt kaikki ihmettelevät miksi jotkut uhkailevat netissä, millaisia he ovat ja mitä pitäisi heille tehdä.

      Taka-alalle jää kätevästi se kysymys että mitä Somalian käpykaartilaiset ylipäänsä tekevät täällä maapallon toisella puolen sen sijaan että rakentaisivat maataan. Miten tälläiset lusmuilijat voisivat olla koskaan positiivinen voima Suomelle.”

      “Kun ensin ei kuunnella kansalaisia päätöksiä tehtäessä, niin sitten täytyy tukkia kansalaisten suut.
      Kun puheet kielletään, niin ihmiset voivat siirtyä tekoihin.

      Onko väärien sanojen kirjoittaminen nettiin todellakin suurin ongelmamme? Siihen on Halonenkin ottanut kantaa monta kertaa, mutta ei kertaakaan raiskauksiin, pahoinpitelyihin tai vanhusten ryöstöihin.”

      ”Yleensä epäilty kiinniotetaan/pidätetään vain jos syytä uskoa että ko henkilöstä on vaaraa terveydelle/hengelle tai epäilty pakenee. On melkoisen mahdotonta uskoa että nyt oli kyse tällaisesta tilanteesta - kahdeksan henkilön kohdalla nettikirjoittelun johdosta!
      Kyseessä on siis ns varoittavan esimerkin antaminen - mutta millä ja kenen antamilla valtuutuksilla? Kuulostaa kovasti "kansan kouluttamiselta" joka taas sopii varsin huonosti demokratiaan.”


      http://www.hs.fi/kotimaa/Paatero Rasistinen nettikirjoittelu tarkempaan syyniin /a1305549624272

    • leirielämää

      Voisihan sitä rakentaa internointileirin vaikka Riihivaaran entiselle maisemoidulle kaatopaikallle ns. toisinajattelijoita varten, siis niitä ketkä arvostelee maahanmuuttopolitiikkaa Lieksassa! Sieltä sitten tarvittaessa poliisi kävisi parakista kuulusteluun? Ei tarviisi Joensuuhun asti vankeja vyörätä!

    • routa vuan .

      Mihin Suomi menossa nykyään Apinatalossa vouhkataan tupakat ja piiput piiloon
      lakeja ym, Hömppää oikeat maata koskevat ongelmat on maton alla tässä
      vielä olevinaan demokratiasta höpöttävillä politikoilla .
      Jostain mamu netti keskustelusta lietsotaan hysteriää muka rasismina
      Otetaan listalle sitten kaikki kerralla työttömiin kohdistuvasta rasismista lähtien
      on tutkijoille ja tumareille edes töitä .

    • Minä vaan

      Älkääpäs haukkuko täällä poliiseja tai virkavaltaa, he tekee mitä laki määrää.
      Poliitikot on oikea valitusten osoite, he tekee niitä sopimuksia ja säätää lakeja.
      Laitan tässä löytämäni videon linkin jossa käy selväksi jotta poliisi ainakin toimii ja yrittää, jos vaan poliitikotkin heräis antamaan resursseja..
      Ainakin itse olen pyrkinyt auttamaan poliiseja, enkä auttamaan rikollista vaikka kuin rasistiksi sanottas.
      Monikin haukkuu poliisia, mutta entäs sitten kun sinut hakataan ja ryöstetään, mites sitten suu pannaan.
      http://www.youtube.com/watch?v=nFj3rwh0Fd4&feature=related

    • köyköyköyliö

      Täälläkin länsi-suomen puolella mamu nuoret trokaa 10-15v mukuloille tupakkaa ja olutta urakka tahtia ilman että virkavalta siihen puuttu millään tavalla,

      • niinpä niin

        Samaa ne tekee täälläkin.


      • en ole kuullut
        niinpä niin kirjoitti:

        Samaa ne tekee täälläkin.

        Ja onko poliisi puuttunut asiaan?


    • mazda
    • lisää ongelmia

      Poliisin tutkiminen on pelottelua. Tutkimukset eivät poista itse ongelmaa, tutkimukset lisää ongelmia.

    • J

      miksiköhän ei poliisit puutu näiden ne.. mamujen liikennekäyttäytymiseen millään tavalla? ajellaan aivan miten sattuu. eikä kävellen tai pyöräillessä ole sen paremmin sääntöjä näillä mustilla. ei uskalla näköjään virkavalta puuttua kun vaan suomalaisten rikkeisiin! ja näistä kirjotteluista kun ei sentään haittaa suoraan kenellekkään edes ole. autolla kaahailusta voi olla monellekkin jos kerran vaan rysähtää

      • vaara liikenteessä

        Harmaata autoa saa ihan pelätä tuolla liikenteessä. Liikennesäännöt risteysajossa ja vilkun käyttö on nähtävästi tuntematon asia. Äkkijarrutuksen ansiosta ei lähteny omasta autosta keula.


      • Videoikaa,

        sillä onhan useimilla ainakin kamerassaan sellainen mahdollisuus vaikka ei varsinaista videokameraa omistaisikaan. Youtube on mainio paikka minne voi lähettää yleisön nähtäväksi myös lieksalaista liikennekulttuuria jos poliisia ei ala kiinnostamaan.
        Poliisi ei puutu kuin suomalaisten rikkeisiin -niin liikenteessä kuin muuallakin- sillä eräät ryhmät on maamme lainsäädännön yläpuolella, ja kun rouva presidentti Tarja Halonenkin on antanut käskyn puuttua "rasismiin", kuin myös herra Paatero poliisijohdosta on tehnyt, niin silloin alaisten on viisainta katsoa läpi sormien kaikki toiminta mikä vain on mahdollista ilman suuremman hälyn nousemista. Niinpä virkavalta on osoittanut kuinka vihmerästi he ovat omalta osaltaan asiaan paneutuneet ja jättävät maahanmuuttajataustaiset henkilöiden rikokset huomiotta, mutta osoittanut terhakoitumista alkuperäisten suomenkansalaisten kyseessä ollen.
        -Viihtyisää lauantaipäivää.


      • Todella tapahtunutta

        Vai ei ole haittaa kirjoittelusta. Kyllä ainakin viattomat lapset ovat joutuneet kärsimään. Heille huudellaan niitä asioita, joita täältä opitaan. Syytetään vanhempia valehtilijoiksi, varkaiksi, vähä-älyisiksi ja terroristeiksi jne....

        Eikä yksikään lapsi ole valinnut vanhempiaan tai asuinpaikkaansa.


    • sotkun aiheuttajat

      Lieksan kunnallishallinto on ilmiselvässä kriisissä. Päätöksentekijät eivät tunne vastuutaan ja eivät ymmärrä tekemiensä päätösten seurauksia.

      • ajokortti mamuille

        "Lieksan kunnallishallinto on ilmiselvässä kriisissä. Päätöksentekijät eivät tunne vastuutaan ja eivät ymmärrä tekemiensä päätösten seurauksia."

        Ketä oli ne järjenjättiläiset jotka äänestivät SS sosiaalijohtajaksi?


      • semmoine on maailma
        ajokortti mamuille kirjoitti:

        "Lieksan kunnallishallinto on ilmiselvässä kriisissä. Päätöksentekijät eivät tunne vastuutaan ja eivät ymmärrä tekemiensä päätösten seurauksia."

        Ketä oli ne järjenjättiläiset jotka äänestivät SS sosiaalijohtajaksi?

        Muistutan jälleen että sosiaalijohtaja ei ole tuonut kaujpunkiin yhtään mamua. Väärää puuta haukut. Meillä on lainsäädäntö joka mahollistaa mamuille muuton kuntaan jossa on paljon kämppiä tyhjillään.


      • juurihoito
        semmoine on maailma kirjoitti:

        Muistutan jälleen että sosiaalijohtaja ei ole tuonut kaujpunkiin yhtään mamua. Väärää puuta haukut. Meillä on lainsäädäntö joka mahollistaa mamuille muuton kuntaan jossa on paljon kämppiä tyhjillään.

        Muista kuitenkin kuka teki sopimuksen 10 pakolaisen vastaan ottamisesta, ei syrjis yksin vaan koko valtuusto! Kaiken pahan alku ja juuri. Seur. kunnallisvaaleissa annetaan "juurihoitoa" nykyisille valtuutetuille!


    • maan tavalla mennään

      Todella törkeää kirjoittelua. Tämä on ensi kerta kun tällaisesta rasistisesta kirjoituksista syyte nostetaan. Tämä on ennakkopäätös koko valtakunnan tasolla ja toimii siten esimerkkinä muille. Veikkaampa, että tulee kovat tuomiot! Hyvä, hyvä, hyvä!

      Olen erittäin tyytyväinen poliisin toimintaan. Kiitos siitä!

      • Haistattelua

        *Todella törkeää kirjoittelua. Tämä on ensi kerta kun tällaisesta rasistisesta kirjoituksista syyte nostetaan. Tämä on ennakkopäätös koko valtakunnan tasolla ja toimii siten esimerkkinä muille. Veikkaampa, että tulee kovat tuomiot! Hyvä, hyvä, hyvä!

        Olen erittäin tyytyväinen poliisin toimintaan. Kiitos siitä!*

        Todistat juuri olevasi hyysäri ja sen että Lieksassa ei edelleenkään osata hoitaa maahanmuuton aiheuttamia koflikteja muuten kuin uhkailemalla poliisilla ja tekemällä idioottimaisia rikosilmoituksia. Tämä vanhemman miehen juttu on yksi hyvä esimerkki ja nyt nämä pojat. Te olette pahimpia vihanlietsojia ja teiltä suoranaista osaamattomuutta ja tyhmyyttä kun ei asioita osata hoitaa kaukonäköisesti. Luuletteko pienessä päässänne että pakkokeinot auttavat? Tehän niitä reppanoita taidatte ollakin.


    • no demokratia

      Mutta vika maassa!

    • paikalle tulen

      Milloin "näytösoikeudenkäynti" pidetään? Ilmoitelkaa palstoilla.

    • piilosta huutelet

      "maan tavalla mennään"
      Kirjoitahan omalla nimelläsi!

    • hilat kinttuihin

      Olen samaa mieltä että ennakkotapausta tässä tehdään. Nyt pitää ottaa käyttöön laki: maassa maan tavalla.... Siis 4 vuoden kakkukin mahdollista.

      • Ehdotus

        Järjestetään mielenosoitus Lieksan nykyistä tilaa vastaan! Tuleeko osallistujia?


      • Ehdotan
        Ehdotus kirjoitti:

        Järjestetään mielenosoitus Lieksan nykyistä tilaa vastaan! Tuleeko osallistujia?

        Mielenosoituksesta
        -Vai pidetäänkö vielä itsemme anonyyminä. Ensi vuonna vaalit.
        Olemme nyt kasvottomia ja se on asia joka eritoten kiusaa näitä ketkuja.


      • ihmetteliä
        Ehdotus kirjoitti:

        Järjestetään mielenosoitus Lieksan nykyistä tilaa vastaan! Tuleeko osallistujia?

        sitä tässä kaupungissa tarvitaan


      • Juu kyllä
        Ehdotan kirjoitti:

        Mielenosoituksesta
        -Vai pidetäänkö vielä itsemme anonyyminä. Ensi vuonna vaalit.
        Olemme nyt kasvottomia ja se on asia joka eritoten kiusaa näitä ketkuja.

        Olemme suunnitelleet kyseistä mielenosoitusta.


        Teemana: Rasismi ulos Lieksasta!


      • Nyt riittää
        Juu kyllä kirjoitti:

        Olemme suunnitelleet kyseistä mielenosoitusta.


        Teemana: Rasismi ulos Lieksasta!

        Kannatetaan lämpimästi.


      • pitäkää ihan rauhass
        Juu kyllä kirjoitti:

        Olemme suunnitelleet kyseistä mielenosoitusta.


        Teemana: Rasismi ulos Lieksasta!

        Tukipistekkö järjestää? heh heh....


    • kduidys7dhhgdfbbbb

      Onneksi ei raiskaajia tuomita noin rankasti!

    • J

      ei täällä juuri mitään kohta uskalla tehä tai ajatella.. linnassa on samantien!
      puututaan vaan ainoastaan lieksalaisten tekemisiin ja sanomisiin. mistäköhän tämmöset rasistiset puheet sitten todella lähtee liikkeelle? juuri siitä että paikalliset ollaan näin eri luokassa mitä nee.. mamut. niitä kun pitää silkkihansikkain kohdella ja mitään pahaa ei saisi sanoa tai ajatella vaikka millasia olisivat

    • maassa maan tavalla

      Toivottavasti kirjoittelijat saavat hyvän tuomion! Tätä ei siedetä Lieksassa.

      • Puuttuva lenkki

        Kiinnostavaa havaita, että tältä palstalta on nyt puuttunut eräs erittäin agressiivisesti ja solvaavasti kirjoittava henkilö. Mielenkiintoinen yhteensattuma vai liekö sittenkään. Mää tiiä.......


    • kolinukko

      Tätä he ei voineet ymmätää.

      Laki epätarkka ja epäselvä.
      Vähäisen elämän kokemuksen omaavalta
      ei voi edellyttää ymmärtämään lakiviidakon rajoja.
      Vaikka tätä maahanmuuttoilmiötä on arvosteltu,
      hämärä lain määritelmä .ja rajanveto tuottaa määritelmän.
      EI YMMÄRTÄNYT.
      Laki on niin kuin se luetaan, sen näkee virkamiesten ja
      politikkojen oikeuden käynneistä, ne pelastuu.
      Onko suomea pidettävä uskottavana oikeus valtiona ?

      • Hmm...

        "Emme ymmärtäneet" saman mantran hokemisen olen kuullut minäkin virkamiehen suusta tilanteessa kun tarkastaja halusi selvityksen eräästä jutusta.

        Nähtävästi pitää taviksenkin opetella vastaamaan samalla tavalla kiinni jäädessään.


      • Kyrpä-Jooseppi!

        'Laki on niin kuin se luetaan, sen näkee virkamiesten ja
        politikkojen oikeuden käynneistä, ne pelastuu.'

        Tai sanoisinko jopa niin että laki on niin kun sen virkamiehet lukee tai tulkitsee!
        Kolinukollakin lanttu leikkaa hyvin!


    • Helppoa ymmärtää

      Ei pitäisi normaalin älykkyden omaavalle olla kovin vaikeaa ymmärtää:


      Suomessa rikoslaki (13.5.2011/511)[1] määrittelee kiihottamisen kansanryhmää vastaan:

      Joka asettaa yleisön saataville tai muutoin yleisön keskuuteen levittää tai pitää yleisön saatavilla tiedon, mielipiteen tai muun viestin, jossa uhataan, panetellaan tai solvataan jotakin ryhmää rodun, ihonvärin, kansallisen tai etnisen alkuperän, uskonnon tai vakaumuksen, seksuaalisen suuntautumisen tai vammautumisen perusteella taikka niihin rinnastettavalla muulla perusteella, on tuomittava kiihottamisesta kansanryhmää vastaan sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi.

      Lieksan fasebook tutkinassa epäillään myös rikoksen törkeästä muodosta.

      http://www.mtv3.fi/uutiset/rikos.shtml/2011/11/1444002/lieksan-facebook-rasismi-poliisin-syyniin

    • Syytä muistaa

      Vastuu on kaikilla aikuisilla siitä millaisen esimerkin antavat ja millaisen käytöksen hyväksyvät. Jos ei opita käytöstapoja jo nuoresta on niitä vaikea aikuisille opettaa.

      Eikä asia mitenkään liity siihen, ettei voi olla kriittinen. Hyvä argumentaatio on asiallisesti esitettyä ja perustuu faktatietoihin.

    • J

      kuhan saatana oikeasti täällä rasistinen homma loppuu niin hyvä! ja nyt tarkotan pelkästään paikallisiin kohdistuvaa. nämä tänne tulevat mustat saavat elää ja olla miten lystää.. mitään väärää mieltä ei saa olla heistä tai ollaan heti rasisti! ja oli mielipide miten perusteltu tahansa mutta jos on vaan niitä vastaan niin rasisti on heti! onko muka oikein toi???

    • Rakentavasti

      Ei mikään lopu kirjoittelemalla törkeyksiä.

      Olen esittänyt maahanmuuttokriittisiä ajatuksia sekä livenä että kirjoituksissani, eikä minua ole kertaakaan sanottu rasistiksi. Aina on keskusteltu asiallisesti. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan näyttää pitävän paikkansa tassäkin kohtaa.

    • Ei kainostella enää

      Lieksalaiset tehkää ihmeessä poliisille ilmoituksia törkeästä käyttäytymisestä jne...

    • kolinukko

      Tarkennettu rikoslaki 13. 5 2011 /511 (1)
      Kirjoittaa ( helppoymmärtää ) Ei kaikki voi
      eikä arvaa perehtyä lakiin
      kaikki eivät pysy mukana uudistuksissa
      .Huomioi päiva määrä 13,5 2011.
      Virkamiestä ei syytetä jos virkamies on
      varovainen tai ei ymmärtänyt
      vaikka vahingot ovat kohtuuttomat
      nämä pelastuu.
      rasismiin on syyllistyneet jopa
      kansanedustajat kuten homoista.
      Räikeitä arvostelua on kuultu
      myös virkamiehiltä.

      • Käytöskukkanen

        Ei tarvitse lakiin perehtyä normaalit käytöstavat riittävät. Jo se takaa ettei ylilyöntejä tule. Kyllä 15 vuotias suomalainen tietää, mikä on rasismia ja mikä ei. Nykykouluissa ei siltä tiedolta voi, eikä pidäkää voida välttyä.


    • llllllllllllllll lll

      Ktseleppa nuorison eli kolululaisten käytöstä, niin eipä taida käytösoppi mennä oikein perille!

    • hyysäriakka

      Miten juttu etenee? Joko on syytteitä tippunut?

      • fuck off

        Jos ajattelee, Paateron ja muunkin poliisijohdon olevan vapaamuurareita samoin kuin aika monet tuomarit, niin luulen tuomioita tulevan. Tai sitten jonkinnäköinen pelottelu uhkailu kamppania. Mutta mitä suotta välittämään tälläisten rikollisten antamista tuomioista, itselleni ne ei ainakaan merkkaisi mitään. Valitettavasti tälläinen vaino saa ainoastaan vihaa aikaan, eikä se vihan kohde ole enää Islam, vaan valtaa käyttävä sionistinen järjestelmä ja juutalaiset.


    • hyvin kirjoitettu

      Kantaväestö on joutunut mielivaltaisen kyttäyksen kohteeksi. Laki suojaa ns. muukalaiset paikallista väestöä ei mikään laki suojaa.

      Ja mitkä táloudelliset edut muukalaisille suodaankaan kantaväestön kustannuksella.

    • Just Joo

      Olen päätynyt tähän pitkällisen pohdinnan tuloksena.
      Ainoa syy, miksi tänne tuodaan luku- ja kirjoitustaidottomia änkereitä on se, että siten saadaan luotua muutama sata uutta suojatyöpaikkaa ja hehkutettua, kuinka suvaitsevaisia olemmekaan.

      Siis tällä ei ole mitään tekemistä yksilön, yhteisön tai maailman pelastamisen kanssa. Kyse on vain ja ainoastaan kuvitellun henkisen ylivertaisuuden tuoman omantunnon pönkittämisestä
      Suomenkin valtaeliitti kumartaa markinataloutta kapitalistia,ovat tälläkin hetkellä ryöstämässä Afriikkaa.Pahimmat resistit löytyy politikoista.Ja näitä pitäs vielä äänestää.Ei kiitos.

    • Näin yksinkertaista

      Poliitikot tilille!

    • lex politik.

      Muista politiikkoja et saa koskaan tilille niillä on syyte suoja tavallaan
      Sitä varten valtio maksaa juristeille asian pitkittämisestä ja mutkistamisesta
      ovelaa eikö totta

    • huolestuneena

      Kohta meillä on kuntavaalit, silloin on laillinen oikeus vaikuttaa tilanteeseen.
      Jos samat naamat tulee valituksi, saamme syyttää itseämme kaikesta.
      Turha on puskasta huutaa, kaikki uurnille ja oikea numero lappuun.
      Tämä on ainoa keino joka todella toimii ja lopettaa tämän karusellin.
      Malmö on otsikoissa nyt - kohta sama meno meillä - vai onko ? sinä päätät

    • oikea valinta

      Kannattaa äänestää kuntavaaleissa sellaisia ehdokkaita , jotka tultuaan valituiksi, ihan oikeasti tekevätkin jotain ongelman pienentämiseksi/poistamiseksi. Ettei tule valituksi vaan sellaisia, jotka uhoaa ja lupailee, mutta teot sitten jääkin uhon asteelle. Ettei käy niin kuin eduskuntavaaleissa, että persut sai voiton mutta muutosta ei lupauksista huolimatta tapahtunut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe