EN PÄÄSE LUKIOON!1

Liisa9666

Kohta on kulunut jo puolet yhdeksännestä luokasta ja olen todella stressaantunut koska keskiarvoni on 6,8.. olen koittanut nostaa numeroita todenteolla, olen opiskellut monia tunteja, olen kokeillu erinlaisia opiskelu metodeja mutta koe numerot silti pysytvät 5-6 tai 7 paikkeilla. Muut ystäväni saavat hyviä numeroita vaikkeivat edes opiskele. Olen joka aineessa vaikeimmissa ja tiukimmissa ryhmissä.. ja koulumme opettajat eivät osaa opettaa..

Joka päivä saan kuulla koulussa tai kotona "sun pitää päättää mitä teet, kumpaan meet amikseen vai lukioon".. en haluaisi uusia 9 luokkaa, tai mennä 10 luokalle. Haluaisin mennä lukioon mutta numerot ei riitä ja vaikka kuinka yritän nostaa numeroita en onnistu. oon jo väsyny yrittämään. Toinen vaihtoehto tosiaan olisi amis mutta en halua mennä amikseen koska en tiedä vielä mitä haluan tehdä työkseni.

en tiedä mitä tehdä!.

-liisa96

7

596

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ohohhhhh

Kuuntele tunneilla niin keskiarvo nousee varmasti ainakin kasiin

• Jönee

vaiha opiskelumetodeja... kaikille ei sovi esim. nenä-kiinni-kirjassa -tyyli.

• -

Koska joulutodistus on se, jolla haetaan, alkaa olla liian myöhäistä enää tehdä mitään. Toki voit käydä niiden opettajien juttusilla, joiden kursseilla olet nyt ja kysyä saisitko tukiopetusta asioista, joita et ymmärrä.

• Joitain numeroita voi kyllä parantaa tekemällä ylimääräisiä töitä, esim. esitelmiä, portfolioita tms. Kysyppä opettajilta voisitko jotain tällaista tehdä?

Ja kokeile tosiaan eri opettelutyylejä :)

• susityttö

Jos todella haluat lukioon niin suosittelen 10 luokkaa. Lukiossa joutuu kuitenkin tekemään hommia enemmän kuin peruskoulussa, joten pääset helpomalla kun opettelet asioita kunnolla jo etukäteen. Kannattaa yrittää saada ka 8 paikeille, sillä pääsee jo ihan hyvään lukioon

• Säiliöauto

En minäkään ole nenä-kirja ihmisiä.
      Opin lukemalla netistä, no näitä tapoja on monia...

• Amislainen

Mul oli sama ongelma kun mä olin ysillä:) En oikein tienny mihin mennä ja arvosanat oli aika alhasii... Tiesin et en pääsis lukioon, mut en kyl sinne halunnu ees mennä:) Ammatillisii koului o nykyään niin paljo, et sä voit vaan miettii mitä sä tykkäät tehä, niin kyl sielt jostain löytyy opiselu paikka:)

Ite menin opiskelemaan Datanomiksi sain siellä hyviä arvosanoja:) Sain paperit, mutta sitten jostain syystä päätin et enmä haluukkaa istuu koneen ääres koko ajan, vaan olla ihmisten kanssa, joten hain lähihoitajaks ja sillä tiellä oon vieläkin:)

Sä oot vielä nuori, sul on vielä paljon aikaa päättää mitä tahoy tehä elämälläs? Haluutko mennä heti töihin? Amis. Vai haluutko opiskella paljon ja kauan? Lukio. Mulle Amis oli päivän selvä juttu:)

Onnea vaan:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      73
      1930
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1663
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      147
      1217
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      652
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      636
    7. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    8. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      54
      547
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe