En nyt tiedä, onko tämä lainkaan oikea paikka tai oikea foorumi tällaiselle asialle, mutta en tiedä enää mistä aloittaisin kyselemisen ja järjestelmällisen selvityksen.
Eli, valmistun terveydenhuolto alalle nyt jouluna ja olen löytänyt ns. kutsumukseni. Toiveenani olisi jonain päivänä työskennellä avustusjärjestölle tai muulle vastaavalle ja toimia kansainvälisissä tehtävissä, joko terveydenhuoltoon liittyvissä tehtävissä tai joissain muissa. Tiedän, että kokemusta tarvitaan, ennen kuin voi hakea esimerkiksi Punaisen Ristin kriisijoukkoihin. Olen kuitenkin valmis tekemään töitä asian eteen ja sitä ennen tekemään myös vapaaehtoistöitä.
Nyt kuitenkin on sellainen tilanne, että en tiedä mistä aloittaisin ja miten pääsisin mukaan toimintaan. Oma paikkakuntani on pieni ja esimerkiksi Punaisen Ristin toiminta on aika suppeaa, mikä ei sinänsä ole huono asia mutta täällä osastokin on kovin pieni ja hiukan "sisäänpäin lämpeävä", Olen nimittäin heidän toimintaansa yrittänyt mukaan mutta se ei oikein ole ottanut tulta alleen, tietysti itse olisin voinut olla vieläkin aktiivisempi asian suhteen.
Mikä siis olisi hyvä reitti, järjestö tai muu vastaava aloittaa vastaavanlainen toiminta? Mielelläni kuulisin myös ajatuksia ja ehdotuksia erilaisista työnhausta ja opiskelustakin.. ? Ja toivon nyt, kuten moni muukin, asiallisia vastauksia.
Kiitos :)
Työ kansainvälisissä avustus- ja ihmisoikeusjärjestöissä tmv.
Shanta
2
70
Vastaukset
- palkkatyöläinen..
Eikös TEHY muutama vuosi sitten vahvasti todistanut ettei enää ole kutsumusammatti vaan raakaa palkkatyötä.
No hieman apua kysymykseesi.
http://www.redcross.fi/tulemukaan/avustustyontekijaksi/fi_FI/ - Shanta
Kiitos vain linkistä :) Nämä sivut olivatkin jo tutut, vähän yritin vain keräillä lisätietoa ja hyödyllisiä vinkkejä.
Kellä kutsumus ja kellä palkkatyö, kyllähän se mukavaa on jos sellaisesta ammatista maksetaan, johon tunnet kuuluvasi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh882108Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1361766- 1801316
- 241784
- 67732
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol10711- 59708
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako211608- 49566
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337502