Olen miettinyt tälläistä sopiiko kokonaan hiilariton ruokavalio paljon liikuntaa harrastavalle ihmiselle?
Olen tottunut syömään aina treenien jälkeen rasvatonta maitorahkaa (jossa hiilareita) ja olen huomannut,että palautusjuomissa on myös hiilareita.
Onko mahdoton yhtälö siis harrastaa paljon liikuntaa ja ei syödä ollenkaan hiilareita?
kokonaan hiilariton ruokavalio ?
11
305
Vastaukset
- Hiilarit on ok
Näistä kovaa väittelyä. Olen sitä mieltä että voi ja kannattaa syödä hiilihydraatteja jos treenaa. Erityisesti ennen ja jälkeen treenin.
- Ketoosi tulee
Karppaaminen sopii joksin aikaa laihduttamiseen, mielestäni ei muuhun ja terveellistä se ei ole pitkässä juoksussa (se laihduttaminen on ok, mutta ne rasvat yms.)
- treenivelho
Jos haluat suorituskykyä, syöt hiilareita. Jos haluat ulkonäköä ja paskan kunnon, voit tehdä ihan mitä lystäät.
Mun mielestä on hyvä syödä edes minimaalinen annos hiilaria. Itse syön sen aamulla puuron muodossa enne treeniä ja treenin jälkeen tietty palautusjuomassa sitä on myös vähän. Kun miettii että ihminen kuluttaa sitä myös päivän aikana tekemättä yhtään mitään niin tuntuis itsestä oudolta olla täysin ilman. Juurikin uuden ruokavalion aloitin ja siinä tosiaan radikaalisti vähensin hiilareita pois, mutta en kaikkea. Se voi myös vaikuttaa treenaamiseen negatiivisesti jos ilman vetelee :) Kai tässäkin on se kohtuus kaikessa lauselma hyvästä.
- ahhdsfsfgsfgsgs
Treenipäivinä ehdottomasti hiilareita!
- -
On eriasia olla vähillä hiilareilla kuin kokonaan ilman. Jos nautit alle 20g päivässä hiilareita niin keho menee ketoosiin ja energia aineenvaihdunta muuttuu. (lisäksi ketoosi voi olla jopa hengenvaarallinen tila diabeetikolle). Tämä tila ei todellakaan ole mikään terveellinen pitkällä juoksulla. Ja ketoosissa on muitakin ei niin kivoja puolia, kuten esim Ammoniakin hajuinen hengitys ja hiki, jatkuva päänsärky voi olla, nukkumis vaikeuksia ja ummetusta. Allekirjoittaneella oli kaikkea noista, viimeistä kaikkein vähiten koska söin vihreätee uutetta ja kuituja mutta aineenvaihdunta hidastui selvästi.
Fakta kuitenkin on että keho tarvitsee hiilihydraatteja toimiakseen ja se on lihasten ensisijainen energia muoto. Joten treenatessa ja urheillessa ehdottomasti hiilareita, ei ole mitään järkeä olla ilman hiilareita.
Karppaaminen voi olla ihan hyvästä mutta ei sekään ole mikään tosi pitkäaikainen ratkaisu. Vähän kun kattoo mitä suuhun laittaa ja välttää niitten hiilareiden ylikäyttöä eli mässäilyä niin hyvin tulee toimeen. Mitkään ääri dieeti eivät ole ikinä terveellisiä pitkällä tähtäimellä. - 67-v
Ketosilla pois 16kg.
Jos pudotat hiilarit täysin pois niin jaksaminen loppuu siihen.
Tarkoitan ketoprosessia jota on seurattava liuskoilla.
Lyhen ajan nopeasti uusiutuvat energialähteet, ATP ja KP eivät riitä lyhyenkään ajan suoritukseen.
Oman kokemukseni mukaan muutamasta sekunnista pariin kymmeneen.
Voimien mukainen liikkuminen ( ei liikunta ) tehostaa ketosia mutta kuntoilumielessä liikunnasta ei voi puhua.
Ketosilla ollessani oli ruohon leikkuukin katkokävelyä.
Moottorikäyttöistä leikkuria jaksoin työntää tasaisella noin 20m:n jaksoja.
Ravinteiden keskinäisiä suhteita voi muuttaa mutta jos kuntoilusta, saatika voimailusta puhutaan niin uutta oikotietä onneen ei ole keksitty.
Ei ainakaan ketosia ylläpitävästä atkinsista!
Ps. Useimmat ihmiset eivät edes ymmärrä missä kaikessa on hiilareita.
Tavallisten, tunnistettujen lähteiden lisäksi ei kastikkeita, kuorrutuksia yms. eikä edes sokerisuolattua silliä ( = kaikki sillit ).
Myös laktoosi on otettava huomioon.
Jne. Jne. - riuttala76
No on varmaan aika mahdotonta syödä niin että yhtään ei saisi hiilihydraatteja, mutta niin että hiilihydraatteja saa ruokavaliosta vain niukasti voi syödä ja mielestäni se on helpoin dieetti mitä on olemassa. Kun jättää perunat, riisit, pastat ja leivät ruokavaliosta pois ja korvaa ne maitotuotteilla, lihalla ja kalalla pääsee mielestäni helpoimmin tiukkaan kuntoon. Osittain se voi johtua myös siitä että hiilihydraatit keräävät kehoon nestettä ja ylimääräinen nestepöhötys häviää pois.
Parasta tehoa treeneistäsi et saa saa hiilarittomalla ruokavaliolla. Tämä on FAKTA, ei mielipideasia. Varsinkin kun puhutaan hlöstä joka treenaa usein ja kovaa!
Ei kannata mennä mukaan jokaiseen hetkelliseen trendiin. ;)- Natural Training.
Fakta on myös se,että on olemassa välimaastokin tossa asiassa=balanssi. Itselle se sopiva löytyy kokeilemalla. Ajatuksena sinulla tossa oli kai se,että pysyis melko "tiukahkossa" kunnossako? Oli asia mikä tahansa,ni äärimmäisyys o aina pahasta..laihdutus,lihastenkasvatus,uskonto,yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh741933Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr971673- 1481230
- 59688
- 198662
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol6646- 55561
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako191553- 46498
Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </337462