Mitä eroa on ev-lut,kirkon opilla ja lestadiolaisopeilla vl-el.

panu myötälä

Kirkkoa pidetään kuolleena uskona ja lestoja elävänä syntyvän ahdistustilan takia.
Mitä muuta eroa kuin ulkoiset säännöt? Kirkko kantaa vastuuta rakennuksista, köyhistä lähetystyö ja sieluista noin 4milj jäsentä. Vl 100t ja e,lb 10t jäsentä suomessa,.Tilastotieto,

Asiallisia vastauksia, ei helvettiin heittoja. kiitos ; panu

5

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • b.n.tg.4

Rikollinen kristinusko pitää sisällään yli 3500 lahkoa, todennäköisesti jopa yli 5000.
      Matteuksen evankeliumi:

12:30 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Luukkaan evankeliumi:

11:23 Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan, ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.

Luterilaisuuden ja lestadiolaisuudella ei ole muuta eroa kuin että uskovaisille tarjotaan epäihmisyyttä erillaisissa paketeissa:
      Uskon tunnustus: http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html

'Meillä ei ole järkeä. Meillä ei ole ymmärrystä. Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia. Olemme syntisiä (mielenvikaisia ja/tai rikollisia ja/tai alempiarvoisia).'

Molemmille ryhmille on herra saman ja herra epäjumalan antama käsky kuuluu näin:
      Luder/Lutherin kirje 1.8.1521

"Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."

Lutheri asetti itse itsensä epäjumalaksi ja puhdisti pois Jumalan ja Jeesuksen Lain ja opetukset sekä kielsi palvelemasta muista jumalia, Jumalaa ja Jeesustakin!!!

"Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."

Kirkollisveron maksajina ja lähetystyö rikollisuuden tukijana luterilaisuus ja lestadiolaisuus on myös samaa; murhia tilaavia luciferin epäjumalien palveljoina. Seurauksia siitä esimerkein tässä:
      http://fi.wikipedia.org/wiki/Noitavainot

Lynkkausjoukot ovat polttaneet elävältä tuhansia ihmisiä Tansaniassa, Keniassa ja Zimbabwessa 1990-luvulla. Noitavainot ovat jatkuneet myös vuosituhannen vaihteen jälkeen. Länsi-Keniassa väkijoukot polttivat 11 noidiksi epäiltyä miestä ja naista toukokuussa 2008. [16] Nigeriassa noin 5000 lasta on hylätty kymmenessä vuodessa vanhempien karkottaessa heidät noitina. Lapsia on syytetty avioeroista, sairauksista, onnettomuuksista tai työn menetyksestä.[17] Afrikan noitavainojen syyt ovat usein myös poliittiset, sillä vaikutusvaltaiset noidat ja noitatohtorit ovat yleensä uudistusten jarruina. Pastorit saavat myös lisämainetta paljastaessaan uusia "noitia."

http://www.huffingtonpost.com/huff-wires/20091018/af-nigeria-child-witches/

Lestadiolaiset ovat luterilaisuuden sisällä toimiva Jumalan, Jeesuksen ja Pyhän Hengen pilkkaavista koottu ryhmittymä jotka rikollisesti jakavat avoinaisemmin rikollisille rikoksia anteeksi, mm. murhaajille, pedofiileille jne heitä suojellen:
      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10057267#comment-50817110

teuta

17.8.2011 21:53

SIINÄ ON VAIN SE ERO , ETTÄ SE SYNTINEN JOKA

ON TEHNYT RIPIN , EI OLE ENÄÄ RIKOLLIEN PRUN

SYYTÖ EI HÄNEEN ENÄÄ YLETY . KUN IKAIKKI ON KORJATTU , JA SAATU ANTEEKSI S.A.A.A.LLA.

EI OLE MITÄÄN VALTAA ENÄÄ SILLOIN .

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9818336#comment-50245011

teuta

25.4.2011 19:30

Olen kirjoittanut siitä , toisaalla Se johtuu siitä että

sellainentoiminta on syntiä , ja kaikki jotka nöyrtyvät

pyytämään anteeksi , Se kuuluu Jumalan lakiin että

silloin kun asia ei ole missään kohdissa muitten tie-

toinen , mutta tälläinen henkilö haluaa saada omantun-

tonsa puhtaaksi , hän menee Rippiisän juttusille , sekä

kertoo kaiken hänelle , ja anoo anteeksi , hän saa sen

Jumalan /Jeesuksen nimessä , mutta jos on pienikin

mahdollisuus , tulla ilmi sitä ei voi suorittaa vaan

astuu rikollisoikeus voimaan.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9818336

Jeesus pelastaa

25.4.2011 13:18

Jokainen pedofiili saa syntinsä anteeksi, jos hän katuu tekoaan ja tahtoo tehdä parannuksen. Parannukseen kuuluu ilman muuta rikoksen tunnustaminen poliisille. Yhteiskunnan lakien mukainen rangastus kärsitään tietenkin ja suostutaan sovittamaan henkilö tai henkilöt joihin rikos on kohdistunut.

Se on taatusti kova paikka kohdata uhrinsa hätä ja sopia siitä kuinka rikos sovitetaan uhrin kanssa.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/9955763

Jeesus on tie

1.7.2011 20:09

Jokainen bedofiili toiaan saa syntinsä anteeksi, jos hän antaa Jeesuksen sovintoveren virran puhdistaa sydämensä, hallelujaa kiitos Jeesus!

Jos parannusta ei tule, niin sinun raukan käy huonosti.

Keneltä, kysyi yksi mäntti?!!!

Jumalalta!

• b.n.tp

HUOM!!!
      Jumala ja Jeesus ei ole Jumalan Valtakunnan oikeuksia rikollisillekkaan antanut joten tuollaiset rippi ja salarippi rituaalit ovat luciferia palvelevien rikollisten keksimiä rikollisia rituaaleja mm. murhaajien ja pedofiili rikollisten suojaamiseksi etteivät joutuisi oikeuteen vastaamaan rikoksistaa!!!
      RIPPI JA SALARIPPI OVAT RIKOLLISTEN SUOJELEMIS RITUAALI:

11 § (24.7.1998/563)

Rikoksentekijän suojeleminen

Joka saatuaan tietää rikoksen tehdyksi edistämällä rikoksentekijän pakoa tai hävittämällä todisteita estää tai yrittää estää rikoksentekijän saattamista vastuuseen rikoksesta, on tuomittava rikoksentekijän suojelemisesta sakkoon tai vankeuteen enintään yhdeksi vuodeksi.

Mitä 1 momentissa säädetään, ei koske rikokseen osallista eikä 10 §:n 2 momentissa mainitussa suhteessa rikoksentekijään olevaa henkilöä, eikä rikosta, josta ei säädetä ankarampaa rangaistusta kuin kuusi kuukautta vankeutta.

• ala vetää täält

Häirikön valhetta täynnä pursuava ripulipaska tästä nyt puuttuikin.

Herra rangaiskoon sinua!

• Jeesukses pelastus

Oikeassa olet vaikka kumarassa kuljet. Pelon, häpeän, itsesäälin, syyllisyyden, ja itsensä halveksimisen ajatellaan lestadiolaisuudessa olevan elävän uskon tuntomerkkejä. Näinhän asia ei ole, vaan rakkaus ilo ja rauha mm. ovat keskeiset uskovan elämässä hallitsevat voimat.

Kirkossa on paljon sellaisia jäseniä joilla on kristitytn nimi, vaikka he ovat kuolleita. Monet uudestisyntymättömiä, jopa Jumalan vastustajan leivissä.

Tämä ei kuitenkaan tee koko kirkosta kuollutta, vaan siellä on paljon uudestisyntyneitä eläviä toimivia Kristuksen seurakunnan jäseniä.

• Jumala ompi linnamme

Parempi sana on seurakunta...johon kuuluvat kaikki Pyhästä Hengestä uudestisyntyneet kristityt, jotka Jeesukseen uskovat ja Hänen sovitustyöhönsä ristillä.
      Sillä ei ole mitään merkitystä kuuluuko tai onko jäsen jossakin yhteisössä tai uskonnollisessa liikkeessä.
      Itse vierastan kaikkia uskonliikkeitä ja olenkin eronnut lestadiolaisuudesta sen ihmisoppien vuoksi.
      Kuinka ahdistavia ihmissääntöjä laaditaan ja vahditaan toisten tekemistä, pukeutumista, käytöstä jne.
      Olen iloinen ettei tarvitse mukautua ihmisoppiin, silloin on todella vapaa Jeesuksessa ja hyväksyy itsensä armonkerjäläisenä myös muut ihmiset. Jeesus on todellista elämässäni, ei omaisuus, eivät tittelit eikä sosiaalinen asema.
      Vaatii vahvuutta erota, kun silloin suurin osa sukulaisista ja serkuista jää pois elämästä.
      Silti en halua olla laumakristitty, joka uskoo lakihenkisten saarnaajien käskyt, jotka ovat monesti kaukana Jeesuksen opettamasta rakkaudesta ja laupeudesta.

Kokemusta on...

Jumalan Rauhaan...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      74
      1933
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      97
      1673
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      148
      1240
    4. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      688
    5. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      198
      662
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      6
      646
    7. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      55
      571
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      191
      553
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      46
      498
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      462
    Aihe