Ammattina hevoset ?

kibuujau

Hei. Olen ruvennut miettimään jo ammattiani, olen 13 vuotias.
Olen ratsastanut jo 4 vuotta ja puuhaillut hevosten parissa.
Olen katsellut vähän paikkoja, ja Paimion maatalousopisto on herättänyt huomioni, sillä tietääkseni siihen ei tarvitse käydä lukiota (ko), sillä lukio ei ole minun juttuni.

1 ) Ajattelin opiskella ratsastuksenohjaajaksi /opettajaksi, mitä se vaatii ?
2 ) Tai hevosenhoitajaksi , mitä se vaatii ?

Kiitokset vastaajille ! :)

4

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heppll

      kuule sää oot vasta 7-luokalla usko pois mieli muuttuu viel sata kertaa!jos muutaman vuoden päästä viel samaa mieltä niin senku haet kouluihin,vaikka useampaan.kouluihin kyllä otetaan helposti jos vaan muistat kouluun panostaa ja saada hyvän toikkarin ja tietty kokemus heposista plussaa!ja hevosalalleku lähet niin se on sitte ihan kutsumusammatti, tosi rankkaa työtä ja palkka on erittäin huono.ja kyllähän ilman lukiotakin pääsee moneen kouluun.

    • apuna

      Heppahommiin voi opiskella ihan peruskoulupohjaltakin, lukioon ei siis tartte mennä jos se on sulle hirvee ajatus! :) Hevosenhoitaja pääsykokeissa en oo ite ollu, mutta kylläkin lukiopohjasissa rats.ohjaaja pääsykokeissa ypäjällä. Siellä ohjelmassa oli mm kuntotesti, ratsastuskokeet sileällä ja esteillä, 2x haastattelu ja hoitotesti, jossa tyyliin perusvarustuksen laittaminen. Hevosenhoitajaksi olisin päässyt ihan perusratsastustaidolla ja kiitettävällä kuntotestituloksella ja melko vakuuttamattomalla haastattelulla :D Rats.ohjaajalta vaaditaan oikeasti sitoutumista, opetuskokemusta (sitä kannattaa ehdottomasti yrittää siis hankkia jostain!!!!) ja hyvää ratsastustaitoa ja rohkeutta käsitellä erilaisia hevosia. Kehitä siis monipuolisesti itteäs jokaisella osa-alueella heppahommissa ja mieti että onko ala oikeasti se mitä jaksaisit tehdä. Sitä ne kysyy haastattelussa, sitä motivaatiota. Jos ei oo 100%, pääsy on vaikeaa. Mut keskity siihen että kehityt nyt tuon koko yläasteen ajan ratsastajana, elä unoha koulunkäyntiä ni hyvä tullee :)

    • (c) me

      Mieles ennättää muuttua vielä monesti. Mutta jospa kysyisit näitä asiota vaikka oppilaanohjaajalta, hän osaa varmasti vastata kysymyksiisi.. ja ellet ihan talikko ole niin lyödät tiedot myös netistä jos vain viitsit hiukan nähdä vaivaa:)

    • :)

      Mull on ihan sama mäki oon 13 ja oon kans ajatellu jo pitkälle tätä ammattii (: Lukio ei myöskää mun juttu. Ratsastanu oon aika saman verran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      235
      2028
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      84
      1228
    3. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      89
      1044
    4. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      114
      1041
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      87
      847
    6. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      123
      840
    7. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      98
      794
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      764
    9. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      124
      706
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      23
      701
    Aihe