Hei. Olen ruvennut miettimään jo ammattiani, olen 13 vuotias.
Olen ratsastanut jo 4 vuotta ja puuhaillut hevosten parissa.
Olen katsellut vähän paikkoja, ja Paimion maatalousopisto on herättänyt huomioni, sillä tietääkseni siihen ei tarvitse käydä lukiota (ko), sillä lukio ei ole minun juttuni.
1 ) Ajattelin opiskella ratsastuksenohjaajaksi /opettajaksi, mitä se vaatii ?
2 ) Tai hevosenhoitajaksi , mitä se vaatii ?
Kiitokset vastaajille ! :)
Ammattina hevoset ?
4
134
Vastaukset
- heppll
kuule sää oot vasta 7-luokalla usko pois mieli muuttuu viel sata kertaa!jos muutaman vuoden päästä viel samaa mieltä niin senku haet kouluihin,vaikka useampaan.kouluihin kyllä otetaan helposti jos vaan muistat kouluun panostaa ja saada hyvän toikkarin ja tietty kokemus heposista plussaa!ja hevosalalleku lähet niin se on sitte ihan kutsumusammatti, tosi rankkaa työtä ja palkka on erittäin huono.ja kyllähän ilman lukiotakin pääsee moneen kouluun.
- apuna
Heppahommiin voi opiskella ihan peruskoulupohjaltakin, lukioon ei siis tartte mennä jos se on sulle hirvee ajatus! :) Hevosenhoitaja pääsykokeissa en oo ite ollu, mutta kylläkin lukiopohjasissa rats.ohjaaja pääsykokeissa ypäjällä. Siellä ohjelmassa oli mm kuntotesti, ratsastuskokeet sileällä ja esteillä, 2x haastattelu ja hoitotesti, jossa tyyliin perusvarustuksen laittaminen. Hevosenhoitajaksi olisin päässyt ihan perusratsastustaidolla ja kiitettävällä kuntotestituloksella ja melko vakuuttamattomalla haastattelulla :D Rats.ohjaajalta vaaditaan oikeasti sitoutumista, opetuskokemusta (sitä kannattaa ehdottomasti yrittää siis hankkia jostain!!!!) ja hyvää ratsastustaitoa ja rohkeutta käsitellä erilaisia hevosia. Kehitä siis monipuolisesti itteäs jokaisella osa-alueella heppahommissa ja mieti että onko ala oikeasti se mitä jaksaisit tehdä. Sitä ne kysyy haastattelussa, sitä motivaatiota. Jos ei oo 100%, pääsy on vaikeaa. Mut keskity siihen että kehityt nyt tuon koko yläasteen ajan ratsastajana, elä unoha koulunkäyntiä ni hyvä tullee :)
- (c) me
Mieles ennättää muuttua vielä monesti. Mutta jospa kysyisit näitä asiota vaikka oppilaanohjaajalta, hän osaa varmasti vastata kysymyksiisi.. ja ellet ihan talikko ole niin lyödät tiedot myös netistä jos vain viitsit hiukan nähdä vaivaa:)
- :)
Mull on ihan sama mäki oon 13 ja oon kans ajatellu jo pitkälle tätä ammattii (: Lukio ei myöskää mun juttu. Ratsastanu oon aika saman verran.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi
Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh2352028- 841228
- 891044
Jani Wickholm on kuollut
Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm1141041J-mies, miten voit olla niin varma siitä
että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp87847- 123840
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa98794- 119764
Alan pikkuhiljaa olemaan sinut
sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante124706- 23701