työtarjoukseen hakeminen

onko jo kiire

Kuinka monta päivää olikaan aikaa hakea te-toimiston lähettämään työ tarjoukseen, entinen työhönosoitus? Oliko se 5 arkipäivää? Ja lasketaanko se kirjeen päiväyksestä vai saapumisesta?

15

829

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 4 päivää.
    • Jos kirje viipyy postissa eikä työtön tämän vuoksi ehdi reagoida osoitukseen määräaikana, miten hän voi todistaa tämän hakijasta riippumattoman syyn?

• työkkärin setä

Ei mitenkään. Seuraus on aina karenssi.
        Jos pelkäät tällaista, niin rekisteröidy Netpostiin ja saat kirjeen reaaliajassa sähköisessä muodossa.

• onko jo kiire

Tuolla linkissähän sanotaan myös näin: Jos osoituksessa on erikseen ilmoitettu työpaikkaa koskeva hakuaika,
      hakuaikana tapahtunut yhteydenotto työnantajaan katsotaan riittäväksi.
      Eli jos hakuaika on vaikka kuukauden, niin mitäs sitten? Pitääkö sitten hakea 2 viikon sisällä, kun työkkäriin pitää ilmoittaa hakeneensa tässä ajassa?

• kokemustalöytyyyyyy.

"Eli jos hakuaika on vaikka kuukauden, niin mitäs sitten? Pitääkö sitten hakea 2 viikon sisällä, kun työkkäriin pitää ilmoittaa hakeneensa tässä ajassa?"

Ei.Hakuaika on hakuaika ja jos haet viimeisenä päivänä niin vältyt karenssilta tosin te-toimisto on sinuun yhteydessä sitä ennen mutta karenssia et voi saada KUNHAN OLET HAKENUT PAIKKAA VIIM.KIRJEESSÄ MAINITTUNA PÄIVÄNÄ.

• dkjsfhdkjshkj

Omakohtainen kokemus:

tuli kirjeitse työtarjous ja siinä oli selkeästi merkitty viimeinen pakollinen hakupäivä.Eli se päivämäärä pitää löytyä kirjeestä.

• Muitakin kokemuksia

Voi löytyä, ja jos löytyy on noudatettava.

Mutta ei pidä löytyä, eikä siis välttämättä löydy.
        Tällöin astuu voimaan tuo sääntö neljän arkipäivän kuluessa siitä kun kirje on päivätty (eli lähetetty).

• soittaja???
        Muitakin kokemuksia kirjoitti:

Voi löytyä, ja jos löytyy on noudatettava.

Mutta ei pidä löytyä, eikä siis välttämättä löydy.
        Tällöin astuu voimaan tuo sääntö neljän arkipäivän kuluessa siitä kun kirje on päivätty (eli lähetetty).

itellä oli tapaus, jossa mahd. työnantaja ei soittanut koskaan takaisin, eikä tästä mitään seurannut. sitä voi sitten ihmeyellä mitä tällaiset tekevät listoilla tai mahd. työnantajina.

• hlstotsto
        soittaja??? kirjoitti:

itellä oli tapaus, jossa mahd. työnantaja ei soittanut koskaan takaisin, eikä tästä mitään seurannut. sitä voi sitten ihmeyellä mitä tällaiset tekevät listoilla tai mahd. työnantajina.

No ei kai niillä oo aikaa eikä kiinnostusta soitella kaikille, jos ovat jo valinneet jonkun.

Ei henkilöstöosastot mitään ompeluseuroja ole, niillä on kiireensä tulospaineensa sielläkin.

Meillä valmistuspuolen väki otetaan vuokrafirman kautta, niin ei mene itsellä aikaa.

Niille soitetaan, jotka kiinnostavat.

Tai jos firman johto tai markkinointipuoli pitää tärkeänä, että yrityskuvan vuoksi kaikille soitetaan tai lähetetään kirje / sähköposti.
        Monissa firmoissa ei pidetä.

• shkjfhkskaj

itse jouduin hakemaan välitysfirman kautta töitä ja ko. välitysfirmasta ei koskaan edes soitettu minulle ettei kiinnosta.no ei siitä sitten seuraustakaan tullut sitten.ihmettelen vaan ettei mitään ilmoiteta.

• siIIaIaIIa

Kannattaa soittaa työnantajalle yöllä,ja sanoo mulle tuli tällainen kirja että täytyy ottaa heti yhteys työnantajaan,ja sopia tapaamisesta jossain tenvarressa johonkin erikoiseen aikaan,näin saa työnantajan edustajan vihaiseksi mutta tuli kummin yhteyden ottaminen.

• sadfhashahn

toinen hyvä keino on lähettää kirjallinen työ ´hkemus täynä kirjotusvriheitä ja rehellisyys maan perii:

TYÖ HAKEMUS

olen 34vuotias kuuden lapsen äiti itäsuomesta.etsin työpaikkaa ja haen tänne koska te-keskus velvoitti.tulevaisuuden suunnitelmissa on 3-4 lasta lisää.vapaaajala juhlin paljon ja poltan tupakkaa.palkkatoive on 45e/h mutta palkasta voidaa neuvvotella.

terveisin

liisa ihmemaassa

• Oletan, että röyhkeän suoranainen pelleilyhakemus voi sekin poikia karenssin, jos työvoimatoimisto saa tietää työnantajan version siitä, miksi työsuhdetta ei solmittu.

• Ole rehellinen!
        piruitte kirjoitti:

Oletan, että röyhkeän suoranainen pelleilyhakemus voi sekin poikia karenssin, jos työvoimatoimisto saa tietää työnantajan version siitä, miksi työsuhdetta ei solmittu.

Eikä mitä, rehellinenhän vaan hakija on itselleen ja mahdolliselle työnantajalle:)
        Minulle lakkasivat osoittamasta kurssi- ja työhönosoituksia jo vuosia sitten. Olin alkanut potea pikku (pikku ja pikku jopa 40%) vikoja käsihermostoissa, jalkanivelissä ja niin päin pois, koska olen tehnyt raskaita töitä läpi elämän.
        Työ tai kurssiuhkien syntyessä hain aina sairauslomaa, sinällään syystäkin koska rehellisesti ottaen en ole ollut 8 h työkykyinen enää vuosiin.

Lopulta Mollin melankoninen muija vittuuntui, koska halusi päteä ja olla kingi ja pakotti minua hakemaan b-lausuntoa arvauskeskuksesta. Okei. Lääkärinä olikin muslimi, joku kandi, huono suomenkieli, ei edes ymmärtänyt ei tiennyt mikä on B-lausunto.
        Pakotin hänet kirjoittamaan todistuksen, ettei hän tiedä eikä ymmärrä sanaa B-lausunto. Toki hän oli tutkivinaan minua ja kirjoitti sairauslomaa 3 päivää "jalka kipi" nimikkeellä.

Vein ne työkkäriin ja ilmoitin, että toimitan B-lausunnon jos he maksavat yksityisen lääkärin. Olihan minulla varaa itselläänkin, ensimmäisen kerran yli 20 vuoteen kävin tavallisessa terveyskekuksessa, aina olen käynyt yksityisillä.
        No sain olla rauhassa 2,5 - 3 vuotta jona aikana tein kaksi lyhytaikaista osapäiväistä työkeikkaa, siis omatoimisesti en työkkärin kautta.

Sinä aikana kävin yksityisellä ja sain tarkat tutkimukset ja B-lausunnon, jossa mainittiin että olen työkykyinen rajoitetuin osin ja sekin työkyky paljon kevyempiin töihin kuin oman alani töihin.
        Sainkin olla hetken rauhassa, sitten Mollin muija oli nähnyt koneelta, ettei minuun oltu tehty työllistäviä toimenpiteitä ja alkoi hiostamisen sekä puhelimessa että kirjeitse. Järjesti kaikenlaisia työtarjousjuttuja kun yritti saada minua karenssiin.

Ei mitään, hain kaikkiin, kursseille ja lukuisiin työpaikkoihin, jonne kerroin, että 100% työtehoni on 1-2 h päivä, sen jälkeen lopahtaa nollille, että tulen mielelläni kurssille tai töihin, mutta minulla on vaivoja, että täyttä panosta en lupaa milloinkaan. Pyysin myös liukuvia työaikoja aamu-unisuuteni vuoksi ja mielellään taksiseteliä jos mahdollista. Ja että tulisin olemaan myös sairauslomilla. Vaadin vastausta, oli se joko tai ei, ja kerroin että minulla on niin kärttyinen työvoimaneuvoja, että sille on pakko toimittaa mustaa-valkoisella. Sain vastaukset kaikilta.

Kaikista otin kopiot ja lähetin Mollin muijalle. Kohta se soitti suuttuneena, sanoi ei noin saa mennä kertomaan työnantajalle, että olet rajoitetusti työkykyinen ja esittelemään vammojasi. Sanoin johan p e r ke le pitäisikö minun valehdella totuus? Loppui osoitukset ja passitukset. Joku kesäsijainen tarjosi yhtä kurssia mutta soitin ja kysyin, onko hän katsonut paperini? Hän katsoi koneelta tietojani ja sanoi, revi se paperi.

Pelleilin niiden kanssa pari vuotta lisää ikää itselleni, soittelin välillä jopa 2-3 kertaa viikossa, että tunnen itseni tänään työkykyiseksi onko duuneja :) Sitten hain uusimman b-lausunnon yksityiseltä ja vuosi sitten pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle 1 kk siitä kun laitoin paperit eläkeyhtiölle suoraan viime vappuna. Sain eläkkeen siis taannehtivasti koska paperi oli kirjoitettu vuoden takaiseen tutkimukseen perustuen. Työkyvytön ja työhaluton en ole edelleenkään. Mutta siis rajoitetusti työkykyinen. Sopivan osapäivähomman tullessa vastaan otan sellaisen ihan eläkkeiden lisukkeeksi.

Vasta viime elokuussa poistivat minut Mollin koneelta.

• lkdnfldnhs

"Oletan, että röyhkeän suoranainen pelleilyhakemus voi sekin poikia karenssin, jos työvoimatoimisto saa tietää työnantajan version siitä, miksi työsuhdetta ei solmittu. "

Mitä röyhkeää on myöntää että juhliminen on kivaa, tupakkaa polttaa ja lapsia aikoo lähiaikoina hankkia?Rehellisyyttä se on.Monilla aloilla jopa pakollista ja suotavaakin kertoa että polttaa ja juo paljon (esim.terveysdenhuoltoala).Olisipa kiva nähdä mikä on perusteena antaa karenssi jos 34v nainen kertoo aikovansa perustaa perheen.Sehän ei ole laitonta -ei HALUTA tai SUUNNITELLA perustaa saati perustaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. On tiedossa, että venäjämieliset diggaavat diktatuurista venäjää

jossa ei esim. ole sanan- ja lehdistönvapautta. Mutta keitä nämä venäjän palvojat sitten ovat, ei heitä toki paljon ole
      Maailman menoa
      49
      2536
    2. Vihreiden, SDP:n ja Vasemmistoliiton kannattajista selvästi alle puolet on miehiä

ja silti joku punafeministi valitti kokoomuksen naiskannattajien puutteesta, vaikka siellä on enemmän naisia kuin punavi
      Maailman menoa
      74
      2529
    3. Belfastissa käynnissä kunnon persuilu

Joku random mamu tekee rikoksen, niin sikäläiset naamiopersut kostavat tuhoamalla kantaävestön omaisuutta. Liekö siellä
      Maailman menoa
      73
      2402
    4. Ensin Henry Novak ja nyt sitten se Irlannin tapaus

jossa mustaihoinen afrikkalainen mieshenkilö puukottaa valkoihoista maassa makaavaa miestä useita kertoa pään alueelle.
      Maailman menoa
      67
      2200
    5. Islamovasemmistolaisuus - tälläista termiä käytetään

Termi tarkoittaa alunperin äärivasemmiston ja muslimifundamentalistien liittoa, jonka ytimessä oli antisemitismi. Isl
      Maailman menoa
      32
      1897
    6. Persujen kannatusromahdus tekee kesästä 2026 nautinnollisen

Satoi tai paistoi, niin Suomen kansalaisella on kuluvana kesänä syytä hymyyn. Niin upealta tuntuu persujen kannatusroma
      Maailman menoa
      105
      1749
    7. Martina Aitolehti läpäisi Erikoisjoukot - Tilittää umpirehellisenä kuvauksista

Martina Aitolehti selvisi Erikoisjoukot koulutuksesta. Hän myös malttoi pääosin pitää mölyt mahassaan, vaikka saikin ko
      Kotimaiset julkkisjuorut
      24
      1221
    8. Riikka runnoo! sähkön hinta +25 %, bensan hina +16 %

Euron bensa! Tuo legendaarinen persujen vaalilupaus. Sannan hallitus pudotti sähköenergan alv:n 10 prosenttiin, Riikka r
      Maailman menoa
      7
      1054
    9. Rakastan sinua hiljaisuudessa

Rakastan sinua hiljaisuudessa. Olisit minun tai et, olen odottanut sinua vuosisatojen ajan. Ilman sinua sydämeni on yksi
      Rakkaus ja rakastaminen
      41
      1045
    10. Eläköön kuningas, kuningas on kuollut

Heikki Nivala kaatui kuin mies. Kavaltaja käveli juuri edelliseen toukokuun kokoukseen hankkimansa puku päällä. Eläköön
      Kemijärvi
      59
      955
    Aihe